Kawasaki Vulcan S başlangıç motoru
Reklamlar
-
Herkese iyi günler.
Cruiser motorlara karşı küçüklüğümden beri hep ilgim vardı. Ancak motosiklet konusunda çok tecrubeli sayılmam. Önümüzdeki yaz kendime Vulcan s almayı düşünüyorum.
650cc olması beni biraz tedirgin etse de gaz tepkisinin fazla hırçın olmadığını internetten öğrendim.
Aynı şekilde yaklaşık 225kg ağırlığında. Ağırlık merkezi oldukça aşağıda yani motosikleti dengede tutmak zor değil. Ancak bu denli ağır bir motosikleti frenlemek bana zorluk yaşatabilir diye tedirgin oluyorum.
Motosikletin sürüşünün oldukça kolay ve dengeli olduğu, kullanıcılar tarafından sıklıkla zikrediliyor.
Bazı Türk ve yabancı kaynaklarda başlangıç için tavsiye edilmesine karşın, forumdaki tecrubelilerden "objektif" yorumlar duymak isterim.
Herkese keyifli sürüşler
Reklamlar
-
O cclerde cruise motorları ile naked, racing bir değildir bence. Honda sürüş eğitimi yada gis akademi den ders alabilirsiniz bildiğim kadarıyla.
-
bildiğim kadarı ile ninja650 motorunu kullanarak yapılan bir tasarım bu sebeple arandığında altınızdaki gücü hissedebiliyorsunuz. Her zaman için uygun ekipman ve eğitim şart başta bunlar için gerekli parayı ayırmanızı tavsiye ederim. Başlangıç motoru, bana kalırsa trafikte rahat hareket edecek, dikkatinizi motordan çok yol ve çevre üzerinde tutabilecek, ön görünüzü geliştirmenize engel olmayacak her motor olabilir. Kısaca denemeniz ve motoru kullanırken herhangi bir şekilde sıkıntı yaşamayacağınızı gördükten sonra almanızı tavsiye ediyorum. Kawasaki ülkemizde test motoru bulunduruyor mu sorunun cevabı ise kesin olmamakla birlikte sanmıyorum olacaktır.
-
Belirtmeyi unutmuşum. Şubat ayından itibaren düzenli olarak motosiklet eğitimi alma planım var. Ekonomik sıkıntım olmamasından ötürü ekipman konusunda da hassas davranacağım. Ama dediğiniz gibi sürüş esnasında yoldan çok motosiklete odaklanırsam başıma iş açma ihtimalim var.
Deli cesareti ile hemen alıp yollara düşeyim istemiyorum. Sonuçta hemen değil, uzun yıllar sağlıklı ve keyifli sürmek hedefim .
-
cruiser sa temennin, ben bu ruhu yaşamak istiyorum diyorsan eğer Vtwin bir makinayla başla derim. Vulcan S yakışıklıdır iyidir hoştur elbet de, yarın öbürgün selefi bir Vtwinle kıyasaladığında boynun bükük kalmasın... yukarıdaki yorumlara da katılıyorum elbet. tamamen hissiyat ve aranılana karşılık tatminden bahsediyorum. eğitimlerle, ileri görüş ve ekipmanlarınla, temkinliliğinle birleştiğinde 600-900 cc bir motosikletle çok tehlikeye gireceğini sanmıyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:37 ----------
kaldı ki fiyat/eğitim imkanı olarak başlangıç motoru klasmanı ülkeden ülkeye çok değişiklik gösteriyor. frenleme konusunda da, panik freni her kullanma ihtiyacında kendinde kabahat arayacak kıvamda olmalısın. yol/koşul gözlemlemesi vesaire önemli ki alacağın eğitimde de bunlara çokça değineceklerdir elbet. doğru frenlemeyi bildikten sonra büyük bir sıkıntı da yaşamazsın ekstrem zamanlarda ki bu da kullandığın makinaya has tepkimeleri öğrenmenle doğru orantılı. sahip olacağın motorla uygun alanda alıştırmalar yaparak kısa zamanda daha çok aşinalık kazanır, makinanı, frene, gaza tepkimesini tanırsın. kazasız belasız sürüşler olsun tabii, istanbulda panik frene de sıkça ihtiyaç duyacaksın.
-
Koruma demirlerin olsun ama yazıktır incitme onu.
-
Zevkler tabii kişiye göre değişir. Ama Vulcan s ile gerçek cruiser deneyimi yaşayamayacaksın dostum. Mikail'in de dediği gibi görüntü olarak V motor değil. Diğerlerinin yanına yanaştığında bu görüntü işinden üzülebilirsin. Ayrıca torku verdiği devir yüksek, bu durumda normal cruislerdan daha yüksek devirlerde kullanmak durumunda kalacaksın. Egsoz yapmayı düşündüğün zaman çıkacak sesten de hoşlanmayabilirsin yüksek devir kullanımında.
Bu klasmandaki motosikletlerde 600-900 cc pek bir şey fark etmiyor kullanım zorluğu açısından. Vulcan 225 kg imiş, 900 lük başka makine olsun 250-270 kg çok büyük fark yok. Gaz tepkisinde de, yapacağı son hızda da çok büyük fark olmaz. Senin önceden başka araçlarla iyi bir trafik tecrüben varsa, düzgün ve uzun süreli eğitimler de almayı düşünüyorsan, yani bu işe profesyonel yaklaşacaksan 800-900 cc V twin bir makine bakmanda fayda var.
-
capozzz adlı üyeden alıntı
Zevkler tabii kişiye göre değişir. Ama Vulcan s ile gerçek cruiser deneyimi yaşayamayacaksın dostum. Mikail'in de dediği gibi görüntü olarak V motor değil. Diğerlerinin yanına yanaştığında bu görüntü işinden üzülebilirsin. Ayrıca torku verdiği devir yüksek, bu durumda normal cruislerdan daha yüksek devirlerde kullanmak durumunda kalacaksın. Egsoz yapmayı düşündüğün zaman çıkacak sesten de hoşlanmayabilirsin yüksek devir kullanımında.
Bu klasmandaki motosikletlerde 600-900 cc pek bir şey fark etmiyor kullanım zorluğu açısından. Vulcan 225 kg imiş, 900 lük başka makine olsun 250-270 kg çok büyük fark yok. Gaz tepkisinde de, yapacağı son hızda da çok büyük fark olmaz. Senin önceden başka araçlarla iyi bir trafik tecrüben varsa, düzgün ve uzun süreli eğitimler de almayı düşünüyorsan, yani bu işe profesyonel yaklaşacaksan 800-900 cc V twin bir makine bakmanda fayda var.
o zaman xv950 bolt almalı değil mi ?
Kurt Ölümüne Yakın Yalnız Olur
-
kawasaki vn900 lere bakmanızı öneririm o seviyelere çıktığınız zaman.vn900 custom bana göre gerçek bir chopper makinesidir.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
-
28 Aralık 2015, 22:43
#10
DKN adlı üyeden alıntı
o zaman xv950 bolt almalı değil mi ?
Ben pek siyahci ya da o derece spor taraftarı değilim. Herkesin kendi keyfi
. Ama ben olsam ve illa sifir bakıyor olsam kawa vn 900 bakarım. Hem klasik hem de custom olarak şu anda en başarılı makine bence o.
-
29 Aralık 2015, 03:53
#11
Yol gösterici yorum ve fikirleriniz için ayrı ayrı hepinize teşekkür ederim.
Dilerseniz biraz kendimden ve arayışımdan bahsetmek istiyorum. Siz tecrübeli sürücüler, bu sayede bana hitap eden makinayı daha rahat önerebilirsiniz.
25 yaşındayım. Mesleğim mimar. 5 yıldır şahsi otomobilim var. Gayet iyi bir sürücüyüm. Yol analizim kuvvetlidir. Seri sürmeme karşın fren balatalarım eskimez, aracımın birim yakıt hızıma göre oldukça ekonomiktir. Yalnız kesinlikle sinyal vermeden şerit dahi değiştirmem. Tüm trafik kurallarına hassas şekşlde uymaya özen gösteririm.
Motosiklete bu yaşıma kadar başlayamadım. Çünkü kariyerime ilişkin daha çok önem vermem gereken bazı dinamikler devreye girdi.
Hayatım boyunca racing motosikletlere karşı hiç ilgi duymadım. Bir motosikletin top speed'i beni hiç ama hiç enterese etmiyor. Ben motosikleti A noktasından B noktasına varmak için değil, A noktasından B noktasına varana kadar yaşanılan deneyimi hissetmek için istiyorum. Zaten bir motosikletle çok hızlı gitmenin, motosiklet mantığı ile pek örtüşmediğini düşünüyorum.
Hafif bir spor tarzım var. Vulcan S'i sorarken daha çok motosikletin tasarımının benim hoşuma gitmesi en önemli faktördü. Cruiser diye tanımlanan motosikletlerin hakim oturuş pozisyonu gereği çevresiyle daha iyi bir ilişki kurduğunu düşünüyorum. Güzel bir yolda sürüş yaparken rüzgarın göğsünüze çarpması, ayaklar oturuş pozisyonunuza göre nispeten önde olması, çevreye hakim bir oturuş pozisyonuna sahip olması gibi faktörler cruiser motorlar ile ilgilenmemin başlına nedenlerinden birisi. Sabırlı bir insanım ve hobilerime sıkı sıkıya bağlıyım. Yani benim için motosiklet gelip geçici bir heves değil. Ancak motosiklet ana ulaşım aracım da değil.
İnternette gerek tanıtım, gerek POV çekimleri ile birçok motosikleti aylardır izliyorum. Tasarımları ile ilgili olarak iki model beni çok heyecanlandırıyor. Tarzlarının çok farklı olduğunu sizler kadar iyi anlayamasam da farkedebiliyorum. Biri HD Iron883 sportster diğeri Vulcan s.
Vulcan'a biraz daha yatkın olmamın nedeni ise; daha düşük cc ye sahip olması ve zannediyorum bir HD'ye göre kullanımının daha kolay olduğunu düşünmemdi.
Söylediğiniz modelleri ciddiye alıp hemen incelemeye başlayacağım. Gecenin bu vakti yazdıklarım biraz karmaşıksa lütfen affedin . Umarım kendimi iyi anlatabilmişimdir.
Bu arada şubat ayında motosiklet fuarına kadar kesin olarak motosiklet almayacağım ki motosikletten önce de düzgün bir eğitim almak birinci önceliğim.
Sağlıcakla kalın. Önerilerinizi bekliyorum.
-
29 Aralık 2015, 09:18
#12
Aranan kan Honda Shadow 600. Güzel makinedir, hata kabul eder, rüzgardan daha etkilenir, her daim satmak kolaydır, şahane Bobber olur, fiyatı makuldür, kişiselleştirmeye uygundur, 600 cc olmasına rağmen yeni başlayanı üzmez.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler