Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

İkinci motor

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Temmuz 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ramzey Qm 250
    Herkese iyi geceler, kafamdaki bi soru işaretini giderme gereği duydum ve sizlere danışayım dedim, başlangıç motoruyla acemilik süresini attıktan sonra sizce ikinci bir motor olarak kaç cclik bir motor almak uygun olur? Mesela ben 250 cc cruiser kullanıyodum bir süredir tabii sezonu biraz kötü kapattık ama mart nisan ayına doğru yükseltmeyi düşünüyorum vede 650-750 cclik uygun bir chopper almayı düşünüyorum, sizce uygun mudur ve de bütçe varsa daha da yükseğini alsam herhangi bi sıkıntı çeker miyim? tabii kişiden kişiye değişebilicek kriterler var fakat merak ettim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    02 Temmuz 2014
    Şehir
    İstanbul
    İyi geceler , sordugun sorunun cevabi bence seninle alakali bir durum yani kendini gelistirmenle alakali diyebilirim hem 250 likte kullanmissin bence bi sorun olmaz diye dusunuyorum cruiser aleminde iron 883le shadowlarla baslayanlarda var ki sen 250 likte kullanmissin yeterli tecrube edinmissindir
    Not: Prof bir surucu degilim kimse cevap vermedigi icin yazdim tecrubeli abilerimiz bu soruyu daha iyi yanitlayacaktir iyi geceler
    Doğanmtl bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    17 Temmuz 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ramzey Qm 250
    Cevap için teşekkür ederim, yüksek motorlarla başlayanlarda var haklısın ama 250lik bi motorla başlayıp onu harab edene kadar acemiliği üstümüzden atmak sonrasında alıcağımız motoru temiz ve güzel kullanmak daha iyidir bence. bakalım ne tür zorluklar yaşayacağız

  4. #4
    vader - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2014
    Motosikleti
    Honda NC 750D Integra
    Bahsettiğiniz 250'lik motoru ne kadar süredir ve kaç kilometredir kullanıyorsunuz ?

    Şahsi görüşüm; ilk motorunuzla 10.000 km'yi doldurmadan, daha güçlü bir makineye geçmemeniz yönünde.

    Saygılarımla.
    Doğanmtl bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    17 Temmuz 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ramzey Qm 250
    Şuanki motorumla yaklaşık 3-4 bin kilometreyi doldurdum her gün okula git gel günde 60 km yol yapıyodum,bende devam etmeyi isterdim bu motorla ama kaza yaptığım için şuan ustada ve perte çıkma gibi bir riski var perte çıkarsa eğer tekrar 250lik almak yerine 650 veya 750 cclik bir chopper düşünüyorum.

  6. #6

    Üyelik
    28 Aralık 2014
    Şehir
    çorlu
    Motosikleti
    4. motor Honda
    Alıntı Doğanmtl adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şuanki motorumla yaklaşık 3-4 bin kilometreyi doldurdum her gün okula git gel günde 60 km yol yapıyodum,bende devam etmeyi isterdim bu motorla ama kaza yaptığım için şuan ustada ve perte çıkma gibi bir riski var perte çıkarsa eğer tekrar 250lik almak yerine 650 veya 750 cclik bir chopper düşünüyorum.
    geçmiş olsun nasıl yaptınız kazayı

  7. #7

    Üyelik
    17 Temmuz 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ramzey Qm 250
    Alıntı c4gin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    geçmiş olsun nasıl yaptınız kazayı
    Teşekkür ederim, sağ şeritteki araç beni umursamadan sol tarafa u dönüşü yapmayı deneyince kendimi yerde buldum.

  8. #8
    capozzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2014
    Şehir
    İzmir, Güzelyalı
    Motosikleti
    Dragstar 1100 sport
    Alıntı Doğanmtl adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkür ederim, sağ şeritteki araç beni umursamadan sol tarafa u dönüşü yapmayı deneyince kendimi yerde buldum.
    Abicim 250 yi daha yeni pert etmişsin, 650 alayım mı diye soruyorsun... Motosiklet ile kazada hatalı taraf daima sensin, çünkü canından olacak olan sensin. Adamın her an her şeyi yapabileceğini düşünerek kullanman gerekir. Trafiği iyi okuman gerekir. Eğitim al, kitapları oku, 250 ye öyle devam et. Daha 650 düşünme bile.

  9. #9
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    650 750 dediğine göre dragstar yada shadow düşünüyosun öyleyse. sıkıntı yaşayabilirsin ağırlıklarından dolayı belki
    Kurt Ölümüne Yakın Yalnız Olur

  10. #10

    Üyelik
    17 Temmuz 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ramzey Qm 250
    Alıntı capozzz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abicim 250 yi daha yeni pert etmişsin, 650 alayım mı diye soruyorsun... Motosiklet ile kazada hatalı taraf daima sensin, çünkü canından olacak olan sensin. Adamın her an her şeyi yapabileceğini düşünerek kullanman gerekir. Trafiği iyi okuman gerekir. Eğitim al, kitapları oku, 250 ye öyle devam et. Daha 650 düşünme bile.
    80-90 ile giderken bi anda sinyal vermeden adamın sağ şeritten sola u dönüşü yapmayı deneyip ben kurtarmak için sola kırdıktan sonra kornaya da basmama rağmen beni dinlememesi ve de 3-5 metrelik mesafe içerisinde duramamam benim hatam ve de trafiği okuyamamamsa kusura bakma kardeşim. DKN cevap için teşekkür ederim, evet kafamda şuan o iki seçenek var ağırdan alırsam zamanla alışırım gibime geliyor.

  11. #11
    capozzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2014
    Şehir
    İzmir, Güzelyalı
    Motosikleti
    Dragstar 1100 sport
    Bak güzelim, sen böyle bir kaza yapıp Allah korusun felç falan kaldıktan sonra trafik kanununa göre kimin hatalı olduğunun önemi yok ki. Kaç yazar adam %1000 hatalı olsa. O pozisyona hiç girmemen lazım senin. O durumdan nasıl kaçınacagini biliyor olman lazım. 650 ile kaza 250 ile yaptığına benzemez, ağır o düştüğü yerde kalmaz. Sürüklenir seni de yanında götürür. Motosiklet tecrübesini geçtim, trafik tecrüben yok daha senin abicim. Bu şekilde cc büyüterek yanlış yaparsın.

  12. #12

    Üyelik
    17 Temmuz 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ramzey Qm 250
    Alıntı capozzz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bak güzelim, sen böyle bir kaza yapıp Allah korusun felç falan kaldıktan sonra trafik kanununa göre kimin hatalı olduğunun önemi yok ki. Kaç yazar adam %1000 hatalı olsa. O pozisyona hiç girmemen lazım senin. O durumdan nasıl kaçınacagini biliyor olman lazım. 650 ile kaza 250 ile yaptığına benzemez, ağır o düştüğü yerde kalmaz. Sürüklenir seni de yanında götürür. Motosiklet tecrübesini geçtim, trafik tecrüben yok daha senin abicim. Bu şekilde cc büyüterek yanlış yaparsın.
    Kardeşim iyi diyosun hoş diyosun düşünerek söylüyosun eyvallah, ama bak ankarada yaşayanlar bilir bende her gün batıkent incek arası yol yapan insanım geçmediğim taşra, geçmediğim sanayi, geçmediğim yer kalmıyo her gün daha nerede tecrübe kasasın? ayrıca cbr 1000rr veya electra glide kullanan bi insanda kaza yapmıyor mu? E yapıyo o zaman onlarda tecrübesizler. İnsanların beynini okuyamıyosan bazı durumlarda elinden hiç bişey gelmez kardeşim bi anda o kadar kısa mesafede öyle bi karşına çıkıyolar ki istediğini yap kurtarmıyosun, anlık olan bişey bu bak. Trafik tecrüben yok motosiklet tecrüben yok diyosun bana, nereden tanışıyoruz çokta merak ediyorum lafı daha da uzatırım ama gereği yok. Bazen öyle anlar gelir ki engel olamayacağın şeyler yaşarsın diyorum sana süper gücümüz yokki bizim beyin okuyup saniyelik durumları çözelim.

  13. #13
    jackonbir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    beat-cbf150-apache-cbf150-NC700-XMAX-DJANGO-ACTIVA
    yine de sen seni uyaranları dikkate al.
    küçük cc kullanırken kazanacağın yetenekleri ve becerileri büyük cc de ka za na maz sın?

  14. #14
    capozzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2014
    Şehir
    İzmir, Güzelyalı
    Motosikleti
    Dragstar 1100 sport
    Yanlış anlaşılmasın, neticede keyif senin, alcaksan zaten alicaksın. Ama tavsiyelerimizi sormuşsun ya o yüzden benim tavsiyem o yönde. Sana zarari olacak bir tavsiyede bulunamam. Sende hiçbir kusur olmasa bile yaptığın kazayı engellemenin yolları var, ama bak senin bunlardan haberin yok. Ve engellenebilir olduğunu düşünmediğin için aynı pozisyona bir daha gireceksin. Elimdeki bilgileri değerlendirerek henüz trafiği okuyamadigini düşündüm. 3-4 bin km motor kullanmissin, bir de öğrencisin yani yüksek ihtimalle kullandığın ilk araç bu. Daha öncesinden mesela arabayla uzun yıllar trafige girmisligin yok vs. Yani burda kendini savunma ihtiyacı hissetme, sana saldırı amacıyla yazmıyorum bunları.

    Bu durumda senin eğitim alman gerektiğini, motosiklet surusu ile ilgili kitapları okuman gerektiğini ve daha 250 den yükseğe geçmemen gerektiğini düşünüyorum. Benim verdiğim bu tavsiye senin alma ihtimalin yüksek olan fiziksel ve parasal zararları engellemek üzerine. Ama dedigim gibi zevk senin, keyif senin güzel kardesim.

  15. #15

    Üyelik
    17 Temmuz 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ramzey Qm 250
    Alıntı jackonbir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yine de sen seni uyaranları dikkate al.
    küçük cc kullanırken kazanacağın yetenekleri ve becerileri büyük cc de ka za na maz sın?
    Biliyorum farkındayım uyarılarınızı dikkate alacağım. Teşekkür ederim. Capozz haklısın hocam ne düşünceyle yazdığının farkındayım ama başta yaklaşım biçimin bana hoş gelmediği için öyle bi konuşma geçti aramızda teşekkür ederim cevabın için ve de kırdıysam kusura bakma. Tabii ki prof bi sürücü değilim ama en ustaların bile hata yapabiliceğini söylemeye çalıştım ben kendi kazamdan örnek vericek olursam 3-5 metrelik bi kısa mesafe içerisinde yaşanan bi durumdu ve de tekrar söylediğim gibi sola kırdım adamın önünden sıyırır geçerim diye kornaya da bastım ama adam dinlemedi önleyemedim. Neyse çok uzattım lafı tekrar teşekkür ederim cevaplar ve uyarılar için dikkate alacağım.

  16. #16
    capozzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2014
    Şehir
    İzmir, Güzelyalı
    Motosikleti
    Dragstar 1100 sport
    Estafurullah, benim de yazarken ayarimi kaçırdığım oluyor, karşılıklı kusura bakmayalım.

    Madem ben sana bundan sonra öyle bir pozisyona girmemek için alabilecegin önlemlerden bahsedeyim. Düşmek ile kaza yapmak aynı şey değildir bunu unutma. Motosiklet kullanan herkes birgün düşecek, bu işin fıratı bu. Ama kaza yapmamak ya da bu olasiligi minimize etmek bizim elimizde.

    Uzaktan sağdaki arabayi gördün, yanına daha yaklaşmadan önce hızını kontrollü hale getirmelisin, daha yaklaşmadan önce korna ve Selektor ile kendini duyurmalı ve göstermelisin. Tüm bunlardan sonra, seni gördüğünden emin olduktan sonra bile ondan her türlü hareketi beklemeli ve kaçınma manevrası yapmaya daima hazır olmalısın. Bu sadece bu konu için bir örnek, daha bir sürü tedbir ve kacınma şekli var. Bunları öğrenip uygulamaya başlarsan zamanla refleks haline geliyor ve düşünmeden zaten uyguluyoruz.

    Motosiklete 11 yıl önce başladım. Ben başlarken böyle eğitim falan gibi bilinçler yoktu. Düşe kalka öğreniyordu herkes. Ben de ilk 2 motorumda öyle yaptım, defalarca düştüm. Ama ikisi de 125 cc idi. Düşünce öyle sürüklenme olmuyordu. 3. Motorum dragstar 650 oldu. Bu arada teori kitaplarını da okumuştum. Buna rağmen bir gece yoldaki dikine oluga girdim. Yapacağı etkiyi hafife aldım, cok buyuk hata. Birden motor altında deliler gibi oynamaya başladı, bak 60 km hız ile giderken düştüm. Motor bir 50 mt sürüklendi. Ben yana yatırıp motor kayarken üzerinden ayrılabilidigim için hafif siyriklarla atlattım. Çok büyük sans, motora yapısmayi tercih etsem tüm o taklalari beraber atacaktik motorla. Kim bilir neler olacaktı. Kendim yaşadığım için sana böyle diyorum şimdi.

    Neyse işte sebep buydu. Sen de ne seçersen sec umarım kaza bela yasamazsin

  17. #17

    Üyelik
    17 Temmuz 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ramzey Qm 250
    Alıntı capozzz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Estafurullah, benim de yazarken ayarimi kaçırdığım oluyor, karşılıklı kusura bakmayalım.

    Madem ben sana bundan sonra öyle bir pozisyona girmemek için alabilecegin önlemlerden bahsedeyim. Düşmek ile kaza yapmak aynı şey değildir bunu unutma. Motosiklet kullanan herkes birgün düşecek, bu işin fıratı bu. Ama kaza yapmamak ya da bu olasiligi minimize etmek bizim elimizde.

    Uzaktan sağdaki arabayi gördün, yanına daha yaklaşmadan önce hızını kontrollü hale getirmelisin, daha yaklaşmadan önce korna ve Selektor ile kendini duyurmalı ve göstermelisin. Tüm bunlardan sonra, seni gördüğünden emin olduktan sonra bile ondan her türlü hareketi beklemeli ve kaçınma manevrası yapmaya daima hazır olmalısın. Bu sadece bu konu için bir örnek, daha bir sürü tedbir ve kacınma şekli var. Bunları öğrenip uygulamaya başlarsan zamanla refleks haline geliyor ve düşünmeden zaten uyguluyoruz.

    Motosiklete 11 yıl önce başladım. Ben başlarken böyle eğitim falan gibi bilinçler yoktu. Düşe kalka öğreniyordu herkes. Ben de ilk 2 motorumda öyle yaptım, defalarca düştüm. Ama ikisi de 125 cc idi. Düşünce öyle sürüklenme olmuyordu. 3. Motorum dragstar 650 oldu. Bu arada teori kitaplarını da okumuştum. Buna rağmen bir gece yoldaki dikine oluga girdim. Yapacağı etkiyi hafife aldım, cok buyuk hata. Birden motor altında deliler gibi oynamaya başladı, bak 60 km hız ile giderken düştüm. Motor bir 50 mt sürüklendi. Ben yana yatırıp motor kayarken üzerinden ayrılabilidigim için hafif siyriklarla atlattım. Çok büyük sans, motora yapısmayi tercih etsem tüm o taklalari beraber atacaktik motorla. Kim bilir neler olacaktı. Kendim yaşadığım için sana böyle diyorum şimdi.

    Neyse işte sebep buydu. Sen de ne seçersen sec umarım kaza bela yasamazsin
    Eyvallah hocam, dikkate alıcam dediklerini tecrübeli insanlardan yorumlar almak beni hep mutlu eder benimde önümde uzun zamanlar var daha öğreniceğim çok şey var tekrar teşekkür ederim, tekeriniz düz bassın.

  18. #18
    Miy33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2015
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Suzuki Volusia 800
    ben 1 sene 150 cc cruiser kullanıp sattım. 3 sene hiç elime motor değmedi ve volusia 800 aldım. İlk başlarda zor olacak gibi geldi ama zamanla alışıyor insan. Ekipman önemli herşeyden önce.

    Bence intruder, kawasaki vn ve honda shadowları incele derim.
    Doğanmtl bunu beğendi.

  19. #19
    macremmm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Eylül 2015
    Şehir
    İstanbul / Ümraniye
    Su deneyime gore cc yukseltme isinde arkadaslara katiliyorum sahsen 2005 den beri surekli olarak trafiktw arac kullanan biriyim trafik tecrubem olmasina ragmen hic yuksek cc li bi motor dusunmedim suanda motor bakiyorum sahsen benm icin en idael 250 cc cunku 250 cc bi motor ile 120 130 km hizlara cikabiliyosaniz sahsen benm icin fazlasiyla yeterli yuksek hizlarla zaten isim yok buyuk cc alipda riske girmeyide gerekli bulmuyorum acikcasi ve her ne kadar motor surmeyi iyi biliyorum denilse bile egitimin bence de sart oldugunu dusunuyorum
    Doğanmtl bunu beğendi.

  20. #20

    Üyelik
    17 Temmuz 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ramzey Qm 250
    Öncellikle cevaplar için teşekkürler, zaten motoru mükemmel biliyorum şöyle biliyorum diye bi ısrarım kanıtım veya bişeyim yok benim zaten üstteki konuşmalara da bakıcak olursanız baya detaylı konuştuk arkadaşla, sadece kazadan önceki amacım 250lik bir motor alıp piştikten sonra bir ömür kullanabiliceğim veya bir ömür kullanamasamda beni önümdeki bir kaç yıl boyunca götürebilicek bir motor almak, 750 lik alayım daha sonra 1300 e çıkarım sonra da bir harley street glide aldım mı tamam gibi bir amacım yok. Uzun vadede kullanabiliceğim vede keyifiyle uzun yol yapabiliceğim güzel bir chopper sadece :D


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)