Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

VN900-Iron-Intruder Karşılaştırma

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    01 Eylül 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Harley Davidson Electra glide
    Arkadaşlar 1-1,5 ay içinde motor alacağım. başlıktan da belli olduğu üzere cruizer tarzı olacak. 35.000 tl civarına geliyor. yukarıdaki motorların avantaj yada dezavantajları nedir? Intruder 800 yada vn 900 sıfır olarak alabilirim , aynı rakama 1-2 senelik iron 883 de oluyor. tercihen klask cruizerları sevdiğim için Intruder ve vn 900 daha cazip gibi geliyor. yorumlarınızı alabilirmiyim.

    ayrıca aralık içinde kış indirimi gibi şeyler oluyormu sıfır motorlarda?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    2014 yamaha xvs 1300 alabilirsin. açıkcası bütçe fazla olduğu için chopper cruiser gruplarına yazarsan daha iyi olur. mikail_6 nickli arkadaşada sorabilirsin bu konuda deneyimli

  3. #3

    Üyelik
    14 Temmuz 2015
    Şehir
    Antalya/Alanya
    Motosikleti
    Rks Cruiser 250-
    Bana göre bu 3 motor arasındaki sıralama şu şekilde.. 1 . vn 900 2. 883 iron 3.Intruder .. Eskiden bu motorlar ve daha bir kaç motor daha vardı geniş bi konu vardı aslında.. onu bulabilirsen orada arkadaş hepsini detaylıca anlatmış yakıtından vergisine kadar.. Her neyse bence vn 900 classic diğerlerinden bir adım önde.. Harley'in bir adı var ama türkiyede hem parçaları pahalı hem yakıtı diğerlerine oranla fazla.. Birde almışken sıfır al rodaja falan dikkat edersin..
    computeus bunu beğendi.

  4. #4
    Miy33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2015
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Suzuki Volusia 800
    Bilmiyorum sizin için motor yaşı çok farkediyor mu, ki bu tip motorlarda bildiğim kadarıyla yıla ve km'den çok kullanıcıya bakılıyor.
    Elimde bu para olsa kesinlikle Hd V-rod düşünürdüm.

  5. #5

    Üyelik
    01 Eylül 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Harley Davidson Electra glide
    açıkcası yıldan ziyade cc ye ve motor kalitesine bakıyorum. ilk motorum olacak ve zaten baktığım 900 cc civarı motorlar yeterince büyük. bu cc nin üzerine çıkmak istemiyorum, motor kg ları artıyor. açıkcası 250-270 kg üzeri motor istemiyorum. belki bir kaç yıl sonra olabilir. zaten tecrübeli abiler en başta 250 cc nin üzerine çıkma diyorlar doğal olarak.
    Ağlamakla akmaz sahte gözyaşı, o yüzden boşuna ağlama

  6. #6
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Yamaha Bolt düşünebilirsin, İron killer diyorlar

  7. #7
    eek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tracer 9
    Amaç şehirlerarası gezmekse vn900, şehiriçinde takılmaksa sporster 883 veya 1200. Kış pazarı güzel ikinci el motorlar bulunur bu paraya. Başlangıç için uygun olmadığı muhabbetini geçiyorum artık binlerce kez yazılmıştır.

  8. #8

    Üyelik
    01 Eylül 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Harley Davidson Electra glide
    arkadaşlar, bir soru daha. ben açıkcası şehir dışı kullanmak istiyorum geziler için. vn 900 tam shadow yada dragstar görünümlü klasik bir motor. fakat 883 iron da anlayamadığım şey, uzun yolda eşim binmek istese motor sanki artçı için yapılmamış gibi gözüküyor sport bir model olduğu için. ayrıca iron ın yanına çanta koyalım desek, uzaylı gibi bişey olacak. bana da iron pek uzun yol için tasarlanmamış gibi geldi. zaten şehir içi istesem, 250 cc alırım, bu trafikte büyük lastikli ağır motorlar eziyet.
    Ağlamakla akmaz sahte gözyaşı, o yüzden boşuna ağlama

  9. #9
    capozzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2014
    Şehir
    İzmir, Güzelyalı
    Motosikleti
    Dragstar 1100 sport
    Alıntı trankle adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar, bir soru daha. ben açıkcası şehir dışı kullanmak istiyorum geziler için. vn 900 tam shadow yada dragstar görünümlü klasik bir motor. fakat 883 iron da anlayamadığım şey, uzun yolda eşim binmek istese motor sanki artçı için yapılmamış gibi gözüküyor sport bir model olduğu için. ayrıca iron ın yanına çanta koyalım desek, uzaylı gibi bişey olacak. bana da iron pek uzun yol için tasarlanmamış gibi geldi. zaten şehir içi istesem, 250 cc alırım, bu trafikte büyük lastikli ağır motorlar eziyet.
    Dostum aynı yaştayız, ben 10 yıldır motosiklet kullanıyorum. 8 yıldır da cruiser tipi motosiklet kullanıyorum. Sen şimdi şehir dışı diyorsun ama, aldıktan sonra hevesinle şehir içinde de kullanıcaksın Fakat derdin olmasın, bu saydığın motorların tamamını şehir içinde de kullanabilirsin.

    Artçılı kullanacağın ve artçın da eşin olduğu için öncelikle Iron'dan uzak durmalısın. Iron, spor bir motosiklettir. Zaten fabrika çıkışı artçı selesi yok ve artçı selesi takılınca bütün görüntü özelliği de gidiyor. Bunun yanında konfor olarak da yorar, menzili de kısa, çanta-cam gibi klasik ve konfora yönelik aksesuara gelmez. Şehir dışı uzun yollarda sen+eşin+eşyalarınız vs ağırlığın arttığı zamanlarda (motorun kendi kütlesinin azlığından ve amortisörlerin sporluğundan dolayı) yorucu yolculuklar yaparsınız, eşin motosiklet olayından soğur, sana da motoru sattırır (haklı olarak) Nişanlım motosiklete bayılır, açık havalarda bir yere gideceğimiz zaman daima motorla gidelim ister. Bu sene nişanlım ile beraber 7 günlük tatil için ilk defa uzun yola çıktım (İzmir-Fethiye). Eşyalarımızı da kargo ile yolladık. Benim makine de gerçekten uzun yolda konforludur, giderken güle oynaya gittik. Ama dönüş yolunda, o yorgunluğun üzerine kız perişan oldu (artistlik yapmayayım, ben de perişan oldum ama çaktırmamaya çalıştım). Biz de bu olaydan ders çıkardık, motosiklet ile gidilecek yer menzilimizi 200 km ye düşürdük. Yani demem o ki, bizim yaşlar geldi artık, konforlu makine ile bile zor oluyor. Iron, eşini olaydan çok soğutur.

    Diğer iki makine ise uzun yolda Iron gibi olmaz. Ona çanta takarsın, cam takarsın, rüzgar direnci gider, ikiniz de rahat edersiniz. Zaten kütlesi, amortisörü vs daha çok konfora yönelik, güle oynaya yol alırsınız. Ben senin yerinde olsam, 2 makineden Vn900'ü seçerim. 100cc bile olsa daha büyük olduğu için. Bu iki klasik tarz makine için diyorum; ne kadar büyük = yolda o kadar rahatlıktır.

    Gelelim 900 cc motoru kontrol edebilecek misin? Başlangıç eğitimleri çok önemli, sen de eğitim alacağını söylemişsin, çok güzel. Yalnız sadece başlangıç eğitimi ile yetinmemeni tavsiye ederim. Başlangıç eğitiminin konusu olmayan, fakat seni bir çok dertten kurtaracak o kadar püf noktaları var ki bu işin. Aslında çok basit şeyler, ama tecrübe ederek öğrenmeye kalktığın zaman cebine ve keyfine zarar oluyor Tüm bu ince detayları Reşat Arbaş'ın Motosiklet Teorisi adlı kitabını okuyarak öğrenebiliyorsun. Zamanında benim çok işime yaradı, sana da tavsiye ederim.

  10. #10

    Üyelik
    24 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Harley davidson 883iron
    İlgilenirsen cc buyutmek icin sariyorum Kaptandan temiz az km
    İlan No: 230935061
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...30935061/detay

  11. #11
    natila - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbf150 + HD sporster xl 1200 custom cb
    hocam madem uzun yolda kullanacaksın al bitane sıfır intruder...sıfırı 29950...tamam harley kral ama türkiyedesin...farz ederim aydına gittin harley servisi nerden bulacaksın artı deposu küçük intruder ağır makine ama Suzuki...servis sıkıntısı çekmezsin...harley İstanbul dışı için risk...kawasaki için servis ve yedek parça sıkıntısını herkes biliyor...şimdilik aklıma gelenler bunlar ...madem paran var al bi evladiyelik intruder keyfine bak...

  12. #12

    Üyelik
    01 Eylül 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Harley Davidson Electra glide
    capozz kardeş, çok teşekkürler. şu ana kadar aldığım en yönlendirici yorumdu. yazdıklarına göre bazı yorumlar yapayım. yaşım dolayısı ile tabiki ruhen ağırlık söz konusu.zaten 20 yaşında falan olsaydım,herhalde sabredemeyip, daha öğrenmeden motoru alıp,hata yapardım. nası bir zehirse bu motor aşkı
    kasım ayı içinde ehliyet sınavına gireceğim. zaten Bursanın en iyi hocalarından birinden özel ders alıyorum. şu anda seviye olarak ybr kullandım. sen anla artık, ne kadar profesyonelim. başlarda 250 cc ile başlayayım derken, herkes bu boyla altında kuş gibi kalır dedi.(1,83 cm 84 kg) iki ay sonra satarmışım. ayrıca chopper klübü olan arkadaşlarım ,büyük al,beraber gezeriz dedikleri içinde yönlendim. böylelikle büyük motor almaya karar verdim. ders aldığım hoca rahat rahat büyük motor kullanabileceğimi söyledi. ehliyetten sonra,temel dersler bitince motoru alacağım. sonra kendi motorumla ders alacağım. tam olarak kendime güvenmeden zaten, trafiğe çıkmam. 250-270 kg zaten yeterince ağır, daha ağır motor almak şu anda iyice fantazi gibi geliyor.
    motor tercihine gelince; yaklaşık 3-4 aydır çok fazla araştırma yaptım, ve kendimi de bu konuda tanımış oldum. anladım ki benim tarzım klasik cruizer. shadow ve dragstar tarzı motorları çok beğeniyorum. senin motorun aynısı arkadaşımda var.hatta satacak. vn 900 ün dizaynı bu motorlara çok benziyor.(tercihim classic vn 900, custom da olduğu için yazdım.) aslında tereddüdümün sebebi eşimin ısrarla iron demesiydi. kadınla erkek farkı. biri harley, biri kawasaki. bakış açısı tamamen isimlere kilitlendi. senin yukarıdaki yazını ona göstereceğim.
    reşat arbaş ın kitabını zaten okudum. ama kontra tekniği falan daha uygulamada bende yok. biraz pratiğe ihtiyacım var. ama sadece scooter tecrübesi olan birine göre, hızlı ilerliyorum. ama anlık doğru tepkiler verebilmek için, binlerce km tecrübe lazım. gerisi hikaye.
    Ağlamakla akmaz sahte gözyaşı, o yüzden boşuna ağlama

  13. #13
    capozzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2014
    Şehir
    İzmir, Güzelyalı
    Motosikleti
    Dragstar 1100 sport
    Yardımcı olabiliyorsam ne mutlu. O zaman Harley konusunu biraz daha açalım Aynı cc de iki motosiklet, biri Harley biri Kawsaki olunca bu işle ilgisi olmayan insan normal olarak Harley der Harley'in bu işe yaklaşım tarzı tam bir Amerikan yaklaşımı, biliyorsun onların arabalar da hep büyük büyük motorlu. Bizim Dragstar, Shadow işte Vn900 tarzı konfor verecek modeline 1600cc motor takıyor adamlar (Çünkü adamın ülkesi git git bitmiyor, küçük motor bloğunun ömrü öyle geniş arazide az olur, motorları büyük yapmak zorunda) 883cc, Amerikan yaklaşımına göre küçük bir motor bloğu oluyor (250cc muamelesi yapıyor 883 cc ye). Konfor aramayan, genç, kısa yolculuklar yapacak, pek artçı almayacak adama göre yapıyor Iron'ı. Harley alıp artçıyla rahat yol yapmak isteniyorsa 48 ve Vrod bile değil, daha büyüklere bakılması lazım. O zaman da başka dertler oluyor, garajın olması lazım, motor devamlı akü şarj cihazına bağlı olması lazım vs. Yani bizim aküler araba aküsü gibi olmadığı için, 1600cc motor ile de, "5km gittim kapattım, 10 dakka muhabbet ettim gene çalıştırdım. 20 km daha gittim gene bir durdum 10 dk bir şeyler yaptım gene bastım, biraz ilerde gene durdum" gibi kullanım tarzında akü çok yoruluyor. Benim 1100cc de bile aküyü zorluyor, şarj cihazı olmazsa olmaz duruma geliyor.

    Bu kadar güzel bir "motora başlama" yaklaşımı ile 250cc ile girmek bence de gereksiz. Hem ders alıyorsun, hem kitapları okuyorsun, hem de seni gözleyecek, yollarda gidişine bakacak grup varmış daha ne olsun? Ben yapı olarak spor kasa seviyorum, ama spor Dragstar'a da cam takınca (bana göre) yakışıklı olmuyor, o yüzden de mesela uzun yolda biz yorulduk. Senin klasik sevgin, uzun yollarda rahat etmeni sağlayacak. Vn 900 güzel makine. Yedek parça-servis durumu için bir yorumda bulunacak olursak; Yani Türkiye'de hiçbir motosikletin yedek parçası sıkıntısız değil. Hepsinin, sadece sık değişim yapılan parçaları stokta oluyor. Diğer ihtiyaçlar için gene Japonya'dan gelmesini beklemek gerekiyor. Sen bu işe profesyonel yaklaşıyorsun zaten, ihtiyaç anında ebay ya da diğer internet sitelerinden 2 hafta içinde ihtiyacın olan her türlü parça ve aksesuarı getirebilirsin.

    Ağırlık konusuna yolda gidiş mevzusu için fazla takılma. Yani 40 km ya da daha hızlı giderken ağırlıktan dolayı hiçbir sıkıntı yaşamazsın. (Öyle zart-zurt basıp çok ani ve panik frenler yapmak zorunda olmayacağını varsayarak diyorum ) . Esas seni zorlayacak yerler yavaş hızlardaki manevralar olacak. Mesela dar bir yolda 180 derece dönmek, yokuş yukarı giderken 180 derece dönmek, yokuş aşağı giderken 180 derece dönmek, doğru park yerini bulmak, mecburen hafif öne eğimli yerde geri geri gidebilmek gibi noktalar bizim aletlerle zor, bunların tekniğini öğrenip pratik yapmak lazım. Kitabı okumanı bu yüzden tavsiye etmiştim ama zaten okumuşsun, bir de güzel hocadan ders alıyormuşsun, harika olmuş o.

    "Kontra" adına hiç takılma. Bir motosiklete yolda giderken sağa-sola yön verebiliyorsan zaten kontra yapıyorsun demektir. Biz zaten bisikletle, motosikletle dönüş, yolda yön değiştirme, şerit değiştirme yapıyoruz, bu yaptığımız işin mantığının adı kontra. Yani biz zaten yapıyoruz kontrayı. Orada anlatılan konu, bu yön değiştirme işini daha seri ve keskin şekilde yapabilmek için elleri bilinçli olarak kullanmak, o kadar. Zamanla olur çok öyle allah allah bir sıkıntı değil yani

    Son olarak, motosiklete başlangıcın hayırlı olsun dostum. İnşallah eşinle beraber kazasız-belasız, keyifli yolculuklar yaparsınız hep.

  14. #14
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    abiler merhabalar;
    daha önce de burada bir foruma konu olarak yazmıştım ama pek ilgilenen olmadı. Üniversite 3.sınıf makina mühendisliği öğrencisiyim. 170 boyunda 54 kg yim. Yaklaşık bi 3 sene kadar 125 ve 150cc motorlar kullandım ehliyetim var. Şimdi benim 11.000 tl ye kadar bütçem var.Yaklaşık 2 ay sonra motor almak istiyorum. Pek trafiğe girmek gibi bir niyetim yok maksat gezmek uzun yol yapmak istiyorum.(700 km gibi) Bu yüzden ömürlü olması için büyük hacimli fakat fazla güçlü olmayan ağırlık merkezi düşük ve basit parçalara sahip bir motora bakıyorum. Bu yüzden honda vt600 shadow gibi bir motor düşünüyorum sizce uygun mudur. ya da sizin tafsiyeleriniz nelerdir?

  15. #15

    Üyelik
    01 Eylül 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Harley Davidson Electra glide
    capozzz sağol dostum, farkında değilsin ama inanılmaz faydan oldu. abd de 4000 devirden aşağı jip yok, benzin galonla olduğu için, normaldir yüksek cc ler. zaten enteresan gelmişti, iron kadar 2.eli bol olan bir makine görmedim. demekki insanlar uzun yolda sıkıntı yaşıyor ve satıyor. bu sefer de vn 900 de problem var. kawasaki nin elinde motor yok. şaka gibi

    jimi_hendrix başlık aç , burdan kimse görmez seni, ben yardımcı olamayacağım, gördüğün üzere kendime faydam yok. yanlış yönlendirmeyeyim.
    Ağlamakla akmaz sahte gözyaşı, o yüzden boşuna ağlama

  16. #16
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    tamam abi açarım


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)