Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Chopper/Cruiser tavsiye

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    01 Eylül 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Harley Davidson Electra glide
    Değerli arkadaşlar,

    siteye yeni üye oldum. ama uzun zamandır takip ediyorum. 37 yaşındayım. 1,83 cm ve 84 kg. yıllardır cruiser tarzı motorlara büyük bir düşkünlüğüm var. ama hanımı ikna etmem biraz zaman aldı. sonuç olarak; ehliyet kursuna gidiyorum. önceliğim güvenlik,abs li motor tercih edeceğim.defalarca scooter tarzı vitessiz motor kullandım. yakın zamanda cruiser tarzı motor alacağım. motoru almadan ehliyet dışında da kullanım için ders alacağım. forumlardan ve çevremden başlangıçta ağırlıklı olarak 250 cc nin üstüne çıkmamam gerektiği gibi bir kanıya vardım. yaşım dolayısıyla, amacım hız yapmak değil, keyif alıp, yılların hayalini gerçekleştirmek. 250 ,650,950,1300 cc de bir çok motoru inceledim. finansal olarak büyük motor alabilirim. her ne kadar uzun süreli olması açısından büyük motor almak istesem de, kalın bir motoru kontrol edebilirmiyim, emin değilim.

    cruiser motor çeşidi yada cc tavsiyesi alabilirmiyim?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    02 Ağustos 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Henüz YOK
    Bence sizin ihtiyacınız olan şey tam olarak Kawasaki Vulcan S.

  3. #3

    Üyelik
    02 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV650
    250 cc alacaksanız tercihiniz hyosung gv 250 yada daelim daystar olmalı.

    daha yüksek cc'lerde hyosung gv 650 tavsiye ederim (çok pis kaçıyor uçan teneke )

    kawasaki vulcan gayet güzeldir
    midnightstar yine çok iyidir.

    bana sorarsanız bunun üst limiti yok. Harley Davidson Vrod'dan TT custom'un özel yapım motorlarına kadar çıkarda çıkar.

    naçizane fikrim hangisinde daha güvende olacaksınız sorusuna cevap vermeniz. Motosiklet tecrübenizi bilmiyorum sadece scooter vs kullandığınızı yazmışsınız ama toplamda kaç km? yeni ehliyet alacağınız göz önünde bulundurarak bu kullandığınız scooter tarzı motorların arkadaşınızdan filan dur bi deniyeyim vs. şeklinde olduğunu düşünüyorum (haksızsam özürdilerim) bu sebeple 250 cc'nin üzerine pekte çıkmamanızı öneririm. (regal raptor'un 350 cc'lik aletini 250 cc klasmanına ekliyorum gv 250 gücünde bir alet). bu sebeple size tavsiyem sırasıyla şöyle olur

    Hyosung GV 250 (şu dönem parça sıkıntısı var yeni distribütör tam oturmadı ben parça için hyosungsource sitesini kullanıyorum koreden direk geliyor).
    Daelim Daystar (GV 250'den pek aşağı kalır yanı yok. bir kaç beygir daha az güçte yine güzel bir alet)
    regal raptor 350cc (ben olsam bunu alana kadar üstte yazdığım iki motordan birini seçerim hem güç olarak ikisinin arasında bir alet ama 250 cc'nün üzerinde olduğu için hem ötv indirimine girmiyor hemde yıllık vergisi diğerlerinden pahalı bu arada pahalı dediğimde bu sene gv 250'nin 6 aylık vergisi 52 liramı 55 liramı neydi regal 350cc'nin 100-110 lira arasıydı).

    aşağıya doğru inersek honda vs gibi japon motorlarının 250 cc sınıfındaki cruiserları derim aslında bunları yukarılara taşımak isterdim ama yenileri yok en yenisi rahat 9-10 yaşında motorlar parça sıkıntısı yukarıdakilerden daha fazla).

    bunun altınada regalin 250cc'lik aletleri
    kuba sl 200 ve falcon freedom 250 bunlarıda en alta yerleştiriyorum daha aşağıda commuter'dan bozma chopper görünümlü aletler olur onlarlada sizin işiniz olmaz.

    bana sorarsanız sizin için mantıklı seçim gv 250 yada daelim daystar olur.

  4. #4

    Üyelik
    01 Eylül 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Harley Davidson Electra glide
    öncelikle hızlı cevap için teşekkürler. 250 cc motora sığarmıyım?aslında internetten defalarca video, yorum vs birçok motoru inceledim. üst limit olarak 30-35.000 tl düşünüyorum. ilk etapta fazlasına gerek yok. scooter tecrübem aynen sizin mesajdaki kadar. bi kullanayım, 45 dk sonra geri götür.harley in üst modellerini zaten bu bütçeyle yakalayamam. ancak kullanılmış olabilir. zaten ekimde ehliyeti alıp, özel ders aldıktan sonra sanıyorum daha şekillenir. vulcan s, 800 cc sanıyorum. açıkcası ben 2000 motor arabayı bile otobanda 120-130 la kullanan biri olarak , motorun çok da kaçmasına bakmıyorum. çin motorlarını listeden çıkardım. küçük motor alırsam heralde hyosung olur, çünkü belirttiğiniz gibi japonların küçüğü sıfır yok.aslında işin ilginç kısmı küçük kategorideki 250 cc bile ciddi bir büyüklükte motor. ama doğal olarak son hedefim her zaman büyük 950-1200 cc arası motor.

  5. #5
    emre.gmrk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Versys 650 ABS 2015
    Merhaba;

    İlandaki motorum sanırım sizin için iyi olacaktır.

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-yamaha-2006-yamaha-dragstar-650-classic-26700-km-acil-234362497/detay/

  6. #6
    Miy33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2015
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Suzuki Volusia 800
    Chopper-Cruiser tarzı motorlarda abs sistemi pek yaygın bir sistem değildir. Geneli ön disk arka kampana şeklindedir ki cruiser ruhu biraz da bunu gerektirir.

    Sanırım 250 CC sınıfında Abs'li model yok. ya da ben yanlış biliyorum.

  7. #7
    BAIIHAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2008
    Şehir
    İst
    Motosikleti
    CB1000R
    Alıntı trankle adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Değerli arkadaşlar,

    siteye yeni üye oldum. ama uzun zamandır takip ediyorum. 37 yaşındayım. 1,83 cm ve 84 kg. yıllardır cruiser tarzı motorlara büyük bir düşkünlüğüm var. ama hanımı ikna etmem biraz zaman aldı. sonuç olarak; ehliyet kursuna gidiyorum. önceliğim güvenlik,abs li motor tercih edeceğim.defalarca scooter tarzı vitessiz motor kullandım. yakın zamanda cruiser tarzı motor alacağım. motoru almadan ehliyet dışında da kullanım için ders alacağım. forumlardan ve çevremden başlangıçta ağırlıklı olarak 250 cc nin üstüne çıkmamam gerektiği gibi bir kanıya vardım. yaşım dolayısıyla, amacım hız yapmak değil, keyif alıp, yılların hayalini gerçekleştirmek. 250 ,650,950,1300 cc de bir çok motoru inceledim. finansal olarak büyük motor alabilirim. her ne kadar uzun süreli olması açısından büyük motor almak istesem de, kalın bir motoru kontrol edebilirmiyim, emin değilim.

    cruiser motor çeşidi yada cc tavsiyesi alabilirmiyim?
    yaşınıza, "otobanda 120-130 ile giden biri" tanımlamanıza ve bütçenize bakarak kesinlikle karakteri güçlü büyük bir motorla başlamanızı öneririm. Bahsedilen fiyat aralığında dragstar, xv950, xvs1300, vulcan, shadow, intruder, 883 ve 1200lük sportsterlardan biri mutlaka ilginizi çekecektir. 1200C, benim naçizane tavsiyem olurdu.

    Eğitim esnasında kalın veya büyük bir motoru kontrol etmek ile ilgili soru işaretlerinin cevabını yavaş yavaş alacaksınız zaten. Ağırlıklar ise 650den 1200'e çok ciddi bir fark yaratmıyor. Keza hız da öyle. Bu motosikletlerde öyle pek küçük hacim yok artık. Sıfır alacağım dediğinizde 800ccden başlıyor zaten.

    Eğitim alın, küçük motorla başlayın vs demiyorum. Gerek görmüyorum. Ortalamanın üzerinde bir bilince sahip olduğunuz anlaşılıyor.

  8. #8
    AWESQME - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Aralık 2013
    Şehir
    İzmir - Karşıyaka
    Motosikleti
    2013 Honda CRF 250 L
    Ben Kawasaki Vulcan S ve Hyosung GV650 öneririm. Boyunuz ve kilonuz ideal. Fakat genede yapamam derseniz o zaman bence tek seçenek Hyosung GV250.

  9. #9

    Üyelik
    01 Eylül 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Harley Davidson Electra glide
    Arkadaşlar,

    ilk mesajı yazmamdan beri bazı gelişmeler oldu.özel dersler aldım ybr ile . motosiklet teorisi kitabını okudum. her ne kadar çevremde enduro al baskısı oluşsa da hala cruiser hastalığım devam ediyor. aslında dragstar ve shadow favori motorlarım fakat 10 senelik 650-750 cc lik motora 20-25000 tl vermek konusunda soru işaretleri yaşıyorum. bir bayide kawasaki vulcan 900 classic i gördüm ve vuruldum. sanıyorum bu motorun sıfır yada kullanılmışını alacağım.

    yalnız bir sorunum var. hala ehliyetim yok. geçen cumartesi yurtdışında olduğum için sınava giremedim. aralık gibi telafi sınavına gireceğim.

  10. #10
    BlackGhost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL200 - Honda BlackWidow 2001 (Chaos MC)
    Alıntı trankle adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar,

    ilk mesajı yazmamdan beri bazı gelişmeler oldu.özel dersler aldım ybr ile . motosiklet teorisi kitabını okudum. her ne kadar çevremde enduro al baskısı oluşsa da hala cruiser hastalığım devam ediyor. aslında dragstar ve shadow favori motorlarım fakat 10 senelik 650-750 cc lik motora 20-25000 tl vermek konusunda soru işaretleri yaşıyorum. bir bayide kawasaki vulcan 900 classic i gördüm ve vuruldum. sanıyorum bu motorun sıfır yada kullanılmışını alacağım.

    yalnız bir sorunum var. hala ehliyetim yok. geçen cumartesi yurtdışında olduğum için sınava giremedim. aralık gibi telafi sınavına gireceğim.
    söylemiş olduğunuz modellerin 20 bin seviyelerinde seyretmesi normal zira ülkemizde 2009dan bu yana 350-800cc arası chopper motor getirilmiyor (vulcan s ve xvs 950 bolt motorlarını chopperdan saymazlar bu işin içinde olanlarn) dolayısı ile bu motorların 10-12 yıllık olanlarını 20bin civarında görmekteyiz.Aslında yurtdışında honda shadow markasını üretmeye devam etmekde,yamah ise dragstar modelleri yerine xstar modellerini üretiyor ve çok geniş yelpazede ürün satışı var.Suzuki ise intruder ile devam ediyor ama onunda orta segment motorları getirilmiyor.
    Kawsaki vn900 ün hem klasik hemde custom modelleri güzeldir ancak o motorları 25bin altı sağlam bulmakda zor.


    Kısacası bu fiyatların inmesi için orta segmen 350-800cc arası motor bloklarının chopper modellerini getirmeleri lazım.Şuan 20bin olan o modellerin otomatikman 10-15 bin seviyesine inecek.

    Tabi yeni moto expo fuarı bir umut bu noktada,belki orta segment chopper motorların satışına tekrar başlarlar ama dediğim gibi 2009 sonrası bütün japon markaları chopper motor satışını bitirdi orta segmente.

    Bu makinelerin sağlamlığına gelince;
    jpon motorların chopper tarzlarında yüksek km sıkıntısı yaşanmaz,şayet bakımları yapılmış ve özen gösterilmişse.Yani bir SS motor atıyorum 30-40 binde problemler çıkarmaya başlıyor ise v twin bu motorlarda o sıkıntı olmaz çünkü devirli makineler değillerdir,chopper ruhunda hızın bir önemi yoktur,güç önplandadır ve her zaman bir chopper motorda marka farketmeksizin düşük devirlerle (şehir içinde yani) yüksek tork aranır.

    mesela bu olay bir choperda olmazsa olmazdır, kural gibi birşeydir,bu motorların tarzı budur çünkü.

    japon markaları ve harleyi bir kenera koyarsak ,tüm çinli modeller ve "kesinlikle hyosung modelleri" bu sisteme uymaz.
    Çinli motorların her zaman basit tasarım ve çalışma prensibleri vardır,hangi model olursa olsun bu böyle,iyide var kötüsüde ama mantık olarka söyleiğim sistem gibi çalışmaz.hyosung ise üzerinde v twin motor bulunmasında rağmen SS motor bloğunun devşirilmiş halini kullanır gv modellerinde.Yani bu şu demek oluyor,bu motor düşük devirde yüksek tork sunmaz,düşük devirlerde şehir içinde dinamik kullanım için hep gaz vermeniz lazım buda otomatikman yakıt harcamasını artırır,hyosun çok yakıyor denilmesinin sebebide budur (regal modelleride öyledir) ancak bu motorlar serilik ve sürat bakımından tatminkar sonuçlar verebilir.

    Kısaca eski modelleri araştırırken geçmişini iyi takip etmeniz lazım,yani motor ne zaman bakımlardan geçmiş hangi parça değişmiş vs vs bunlar önemli detaylar.Bunların haricinde söyleidğim gibi 80-90 binde olupda yollarda hala tozu dumana katan eski tüfek makineleri görmekteyiz,bundan korkmamak gerek ancak piyasanın gerçekleride ortada,ya yükske cc bir sıfır motor alacaksınız ( 900cc ve üstü demektir bu) yada araştıracaksınız,çare yok..
    Joe Jr bunu beğendi.
    Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
    Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
    Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye

  11. #11

    Üyelik
    01 Eylül 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Harley Davidson Electra glide
    blackghost yorumların için teşekkürler.

    evet yurtdışında dragstar ve shadow hala satılıyor. hatta shadow un satış fiyatı 7000 eur. yani bizdeki 10 senelik motor fiyatları. sanıyorum vn 900 alacağım. sıfır olabilir. sence vn 900 ile shadow daki tatmin sağlanırmı?

    ayrıca en büyük tereddüdüm yeni ehliyet kanunu. burada forumdaki yorumlarda 24 yaş üstü A sınıfı alabilir diyor. ama başkası da alamaz diyor. ilçe eğitim müdürlüğüne gidip soracağım, stajer olmam gerekiyormu diye. çünkü stajer olursam, seve seve gv 250 alacağım.
    Ağlamakla akmaz sahte gözyaşı, o yüzden boşuna ağlama

  12. #12
    ATAdamZU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2015
    Şehir
    34/Kadıköy
    Motosikleti
    2008 ledow 250 / 2013 gv 250 efi
    883 sporster hastasıyım tabiki o sonraki aşama 250 cc ye kadar bir makine alıp custom olarak sporstera benzetmek istiyorum depo çamurluk koltuk olarak jantlar çok önemli sproster tarzı bir jant istiyorum ne önerirsiniz kısa 1:70 boyunda bi adamamım

  13. #13
    natila - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbf150 + HD sporster xl 1200 custom cb
    hocam gv650 deli makinadır hata affetmez... gv250 iyidir ancak servis ,yedek parça,distribitör sıkıntıları vardı bi ara, sen en iyisimi al bitane daelim daystar 250 keyfine bak...daelim atakta...bu ayın motoron dergisi daelim daystarı inceleyip güzel bi yazı yazmışlar....

  14. #14
    ATAdamZU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2015
    Şehir
    34/Kadıköy
    Motosikleti
    2008 ledow 250 / 2013 gv 250 efi
    Alıntı natila adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam gv650 deli makinadır hata affetmez... gv250 iyidir ancak servis ,yedek parça,distribitör sıkıntıları vardı bi ara, sen en iyisimi al bitane daelim daystar 250 keyfine bak...daelim atakta...bu ayın motoron dergisi daelim daystarı inceleyip güzel bi yazı yazmışlar....
    aynı şekilde daystara bi yönelme oldu bide rks blacster dikkatimi çekti ama o iş muaamma daelim üzerinde yoğunlaşmak iyi sağolasın

  15. #15
    oakley - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2015
    Şehir
    İZMİR KARŞIYAKA
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Selamlar;

    Öncelikle stajer konusuna açıklık getirelim. Yaştan dolayı aday sürücü ama A sınıfı ehliyetiniz olacak. Yani cc kısıtlaması olmadan tüm motosiklet sınıflarını kullanabilirsiniz. Ceza puanını doldurmamak şartı ile 2 yıl aday sürücü olacaksınız.

    Kış döneminde kullanmayacak iseniz fuarı beklemek ve '16 da neler gelecek görmek akıllıca olabilir. Belki size biraz fiyat farkı olarak dönüşü olacaktır bu bekleyişin. Şayet bende fuarı bekleyeceğim.

    Saygılar

  16. #16
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    Alıntı trankle adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Değerli arkadaşlar,

    siteye yeni üye oldum. ama uzun zamandır takip ediyorum. 37 yaşındayım. 1,83 cm ve 84 kg. yıllardır cruiser tarzı motorlara büyük bir düşkünlüğüm var. ama hanımı ikna etmem biraz zaman aldı. sonuç olarak; ehliyet kursuna gidiyorum. önceliğim güvenlik,abs li motor tercih edeceğim.defalarca scooter tarzı vitessiz motor kullandım. yakın zamanda cruiser tarzı motor alacağım. motoru almadan ehliyet dışında da kullanım için ders alacağım. forumlardan ve çevremden başlangıçta ağırlıklı olarak 250 cc nin üstüne çıkmamam gerektiği gibi bir kanıya vardım. yaşım dolayısıyla, amacım hız yapmak değil, keyif alıp, yılların hayalini gerçekleştirmek. 250 ,650,950,1300 cc de bir çok motoru inceledim. finansal olarak büyük motor alabilirim. her ne kadar uzun süreli olması açısından büyük motor almak istesem de, kalın bir motoru kontrol edebilirmiyim, emin değilim.

    cruiser motor çeşidi yada cc tavsiyesi alabilirmiyim?
    Öncelikle hoş geldiniz. Gelen yorumlar yüzünden aşırı dezenformasyona tâbi kalmışsınız. Bunu söylemeden geçemeyeceğim. Hele 80 beygirlik güç üreten GV650 ve 55 beygir güç üreten Vulcan S'i size önerenlerde ciddi bir adam öldürmeye teşebbüs izlenimi aldım. Arkadaşlar kötü niyetlerinden önermemiştir kesinlikle ama burada ciddi bilgi eksikleri var. Lütfen siz bu yanlışa güvenmeyiniz.

    Öncelikle her 37 yaşında ve sürat tutkunu olmayan insan yüksek hacimli motor kullanabilir kanısından sıyrılalım. Gaz kolunun insanı çok saçma zamanlarda "aç beni" diye bağırdığını her motosiklet kullanıcısı yaşamıştır. Ayrıca kendinizi "250 cc yavaş gider" inancına da çok kaptırmayınız. Arabayla otobanda yaptığınız süratleri çok rahat görebilirsiniz bu hacimdeki motosikletlerde. 26 beygirlik bir Hyosung GV 250 benim gibi 100 kilonun üstünde bir adam + artçı + yüklü çantalar ile 140 km sürati görebiliyor. Yani arabalardan her zaman daha seridir motosikletler.

    Önceliği ehliyete vermiş olmanız en doğru karar. Ancak 01.01.2016'dan itibaren teslim alacaksanız ehliyetinizi ve daha öncesinde zaten bir A2 sahibi olmadığınızdan ötürü yeni düzenleme gereği yaşınız 24'ten büyük de olsa yeni yasadaki A2 ehliyetini alabileceksiniz. Çünkü direk olarak A ehliyetini alabilmeniz için yaş gereği sıyrılabiliyor ama 2 senelik A2 sahibi olarak tecrübe şartını karşılayamıyorsunuz. Bu da demek oluyor ki gücü 35 kilovatın üzerindeki hiçbir motosikleti 2 sene boyunca kullanamayacaksınız. (1 kw ~ 1,34 HP) eşitliğinden dolayı zaten GV650 2018 yılına kadar ihtimallerinizin dışında olacak. Kaldı ki paralel twin ER6 motor bloğuna sahip Vulcan S ve bir cruiser için fazla atak ve kuvvetli olan GV650 gibi motosikletler cruiser sürüş dinamiğinin oldukça dışındadır. Sport-cruiser denen hibrid tarzın güzel örnekleridir.

    Şimdi gelelim neden 250 cc kullanımı tavsiye ediliyor sorusuna. Öncelikle motor hacmi büyüdükçe en başta ağırlık artar. İdare edilemez bir şey değildir ama tecrübesiz insanlarda kontrol ve hakimiyet konusunda kesinlikle sorun yaratabilecek bir ihtimaldir. Sürat olarak daha yüksek hacimli motosikletlere göre keskin limitleri vardır. Delicesine uçar gibi gitmezler. En önemlisi gaz tepkileri daha naiftir büyük hacimli ve yüksek güçlü motorlara göre. Bu daha dengeli kalkışların, daha ciddi hata toleranslarının, daha sakin ivmelenmenin yeni kullanıcı için kullanıcı dostu olmasını sağlar. Dolayısıyla kendinizi daha az riske sokarsınız.

    Şöyle bir istisna olabilir; cruiser tipi motosikletlerin hemen hemen her hacimdekinde gaz tepkisi yumuşak ve sürat ön planda olmadığından biraz yüksek hacimle başlanabilir. Ben kendi şahsım adına kötü deneyimlediğimden bunu desteklemiyorum. Çünkü bu sefer o 200 kilonun üzerindeki ağırlık ve üstüne siz de eklendiğinizde artan ivme sonucu "frenleme" faktörü devreye giriyor. Bunu düzgün beceremediğinizde en iyi ihtimalle asfaltla yakınlaşma gibi bir mutsuz sonla karşılaşıyorsunuz ve canınızdan çok gururunuz ve özgüveniniz acıyor. Hele bir de bunu artçı ile yaşadığınızda, durumlar tatsızın da ötesinde olabiliyor. Lütfen bu gerçeği göz ardı etmeyelim.

    Gelelim cruise yani gezi motoru tavsiyesine;

    1. Benim şahsi görüşüm, insan ne kadar bilinçli ve kaç yaşında olursa olsun en azından şehir içi yollarda kullanmak suretiyle bir motosikletin trafikteki yerini öğrenebilmesi açısından ufak ama 2. eli sıcak bir motosikletle trafiğe çıkmaktan yana. Bu bağlamda cruiser gibi idaresi zor, amiane tabirle motosikletlerin kamyonunu kullanmak yerine 125-150 cc civarında Yamaha YBR, Honda CBF gibi alım satımda size zarar ettirmeyecek, trafiği motosikletle nasıl okuyacağınızı gösterecek, akan ve duran trafikteki farklı konumlamalarınızı öğretecek, gerekli park ve manevraları nasıl yapmanız gerektiğini öğretecek ve trafikte sizi yormayacak bir motosikletle başlamak her zaman için idealdir, faydalıdır, hayat kurtarır. Yaklaşık 10-15 bin km sonrasında ise daha büyük hacimde motosikletlere geçmek daha makuldur. Çünkü bu kadar yol yaptığınız zaman iyi-kötü olasılıkların önemli bir yüzdesi ile karşılaşmış oluyorsunuz.

    2. Ben her ne kadar trafikte manuel vitesli bir motosiklet tavsiye etsem de ciddi panik olabilecek insanların otomatik vitesli 125-150 cc bandındaki scooter'ları kullanması daha doğru olabilir. Çünkü acil durumlarda acemi ve heyecanlı insan vites olayını çorba edip yersiz kazalar da yapabilir. Honda PCX 150, Suzuki Burgman 200 (ABS) ve Yamaha NMax 125 (ABS) başlangıç için çok güzel modellerdir. Tabii ki başka marka ve model verilebilir. Ben misalen en bilinebilecekleri yazdım.

    3. İlla ki cruiser ile başlanacak ise ki bu da yerine ve kabiliyete göre uygun olabilir. Çünkü cruiser tipi motosikletler yere yakın selesiyle, sürüş konforuyla acemi sürücü için güven verebilir. En azından ayağını yere tam basmak durduğun zaman motoru taşıyamayıp devirme sorununu bir nebze çözebilir. Ama burada da motor hacmi problemi devreye giriyor ki 250 cc tam bir limit noktasıdır. Oldukça ideal. Bu konuda yok işte 600-1000 cc cruiser filan gibi fanteziler yapılabilir ama iyi bir örnek değildir ve olmamalıdır da. Başlangıç motosikleti dediğiniz alet size trafiği öğretmeli, sürerken yanlışlarınızı bir nebze telafi edebilmeli, 2. eli hızlı olmalı ki elinizden çıkarırken hayatınız kararmasın ve durdurması problem olmamalıdır. Bu konuda ciddi güce sahip GV 250'yi ben şahsen önermem ama bu hacimdeki motosikletlerin içerisinde alınabilecek en düzgün motosiklettir. Ardından bir başka Kore markası Daelim Daystar 250'yi, üçüncü alternatif(ler) olarak RKS Cruiser & Blackster'ı ve son olarak Kuba Superlight 200'ü tavsiye etmek mantıklı olacaktır. Daelim ve RKS'nin 2. eli çok hızlı değildir. Ancak diğer motosikletleri daha kolay elinizden çıkarmanız mümkündür.

    Ben gelişen teknoloji, yakıt tasarrufu gibi sebeplerden ötürü karbüratörlü eski tip makineler yerine elektronik yakıt enjeksiyonlu yeni nesil motor teknolojisini desteklediğimden ötürü her ne kadar ömürlük motosikletler olsa da 10-15 yılı devirmiş Japon motosikletlerine kesinlikle sıcak yaklaşmıyorum. Siz nasıl düşünürsünüz bilemem ama benim görüşüm bu yönde.

    Son olarak alacağınız motosikletin sıfır olmaması sizin faydanıza olacaktır. Düştüğünüzde, devirdiğinizde, sürttüğünüzde içiniz kan ağlamamalı. "Nasıl olsa satacağım" diyerek hor kullanmamak koşuluyla motora bir şey olacak endişesini yaşamadan sadece sürüşe odaklanmanız açısından daha iyi sonuçlanabilir. Ayrıca ilk motosikletinizde görüntüden çok kendi konforunuzu ön plana almanız yine sizin yararınıza olacaktır.

    Uzun yazıdan ötürü kusura bakmayın, umarım bir parça da olsa konu hakkında fikir sahibi olmanızı sağlayabilmişimdir. Şimdiden hayırlı olsun.
    blackfish, Joe Jr ve ayro26 bunu beğendiler.
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  17. #17
    Kanji - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 CBR 600RR
    Konuyu renklendirelim '04 Honda Valkyrie Rune


  18. #18
    ATAdamZU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2015
    Şehir
    34/Kadıköy
    Motosikleti
    2008 ledow 250 / 2013 gv 250 efi
    Alıntı Kanji adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konuyu renklendirelim '04 Honda Valkyrie Rune

    https://www.bikepics.com/pics/2011%5...50673-full.jpg
    sahibine bağışlansın diyorum ben böyle sevemiyorum ya aşırı kromajlı biraz modernize :D şahsi görüş tabi bu
    bence basit sade ve mat siyah olmalı :D

  19. #19
    oakley - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2015
    Şehir
    İZMİR KARŞIYAKA
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    selamlar

    HAZZILHAR Arkadaşın yazısından alıntılıyorum:

    "Önceliği ehliyete vermiş olmanız en doğru karar. Ancak 01.01.2016'dan itibaren teslim alacaksanız ehliyetinizi ve daha öncesinde zaten bir A2 sahibi olmadığınızdan ötürü yeni düzenleme gereği yaşınız 24'ten büyük de olsa yeni yasadaki A2 ehliyetini alabileceksiniz. Çünkü direk olarak A ehliyetini alabilmeniz için yaş gereği sıyrılabiliyor ama 2 senelik A2 sahibi olarak tecrübe şartını karşılayamıyorsunuz. Bu da demek oluyor ki gücü 35 kilovatın üzerindeki hiçbir motosikleti 2 sene boyunca kullanamayacaksınız"

    Buradaki yasada bahsi geçen yaş/deneyim "ve" değil "ve ya" ile ayrılmıştır. Yani ya 2 yıl deneyimli A2, YA DA 24 yaş üzeri olmanız A sınıfı ehliyet için yeterli. Lakin aday sürücülükten kurtarmıyor.

    Saygılar.

  20. #20

    Üyelik
    01 Eylül 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Harley Davidson Electra glide
    Hazzılhar,

    öncelikle bu kadar uzun ve bilgi verici mesaj için teşekkürler. ehliyet konusunda eminmisiniz, çünkü resmi gazete derki; 24 yaş üzerindeki kişilerde 2 yıl tecrübe aranmaz, sadece 2016 da ehliyet alırsam stajyer ama A olarak kabul ediyor. bugün emniyete sordum, onlarda A alacaksınız dediler. moderatörün açtığı ehliyet konusunda detayları görebilirsiniz. okuduğunuz ehliyet maddelerinin altında olan ekstra bir maddeye istinaden yazıyorum.
    benim özellikle büyük motor isteme sebebim, arkadaşlarımla yazın gezilere katılabilmek. bu yüzden şimdiden alıp, yaza kadar tecrübe kazanmak istiyorum.fakat eşimin de sarması yüzünden sanıyorum 650 dragstar yada 750 shadow alacağım.arkadaşlarım 600 cc altı kabul etmiyorlar ekibe.

    ama sonuç olarak mantıken kesinlikle büyük motorun benim gibi sadece ybr ile ders almış bir kişi için risk olduğunun farkındayım.
    Ağlamakla akmaz sahte gözyaşı, o yüzden boşuna ağlama


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler