Cruiser Yakıt Tüketimi ve Uzun Yolda Rüzgar Sorunu
Reklamlar
-
Yakıt meselesi çok bilinmeyenli denklem...
Bel ağrına gelince ; rüzgar bel ağrıtmaz. Muhtemelen oturuş pozisyonun hatalı. Motor cinsi ne olursa olsun bacakların depoya yapışık olmalı. Bu şekilde sürmezsen ağırlık ve uzun yol gerilimi kollarında, sırtında ve belinde olur. Bacaklarını tatlı sert depoda tutarak sürüş yapmayı dene. Amerikan filmlerinde bacaklar dışarıda kullanan ağabeyleri boşver
Reklamlar
-
capozzz adlı üyeden alıntı
Şehir içinde düşük devirle gidersen şehir dışında hızlanmak istediğinde performans kaybı diye bir şey olmaz. Ekonomik gitmek istersen düşük devir kullanmalısın, basıcağın zaman da her vitesi sonuna kadar zorlayıp bir üste öyle geçmelisin. 5. vites mevzusu da şöyle, senin makinende 5. vites ekonomi için. O makinenin gücü, yüksek hızlardaki rüzgar direnci ile o dişliyi daha yüksek sayıda çevirmeye yetmiyor. 5. vitesten performans alabilmek için 4 ü sonuna kadar zorlayıp hafif rampa aşağı 5 e atmalısın.
Bugün yeni benzin aldım, bakalım hep düşük devir çevirtireceğim şehiriçinde, bu haftaiçi durumu anlarım. 5. vitesi ise tekrar bir uzun yola çıktığımda gözden geçiririm artık.
DKN adlı üyeden alıntı
100 km de 4.5 lt çok fazla 2 lt yakan makinalara bak. cruiser desen cruiser değil zaten sat gitsin dostum
Değil mi ya? Bence de hepimiz en ufak sorunda motorumuzu satalım, neyi nasıl şartlarda aldığımı zaten önemli değil.
shadowmaster adlı üyeden alıntı
Yakıt meselesi çok bilinmeyenli denklem...
Bel ağrına gelince ; rüzgar bel ağrıtmaz. Muhtemelen oturuş pozisyonun hatalı. Motor cinsi ne olursa olsun bacakların depoya yapışık olmalı. Bu şekilde sürmezsen ağırlık ve uzun yol gerilimi kollarında, sırtında ve belinde olur. Bacaklarını tatlı sert depoda tutarak sürüş yapmayı dene. Amerikan filmlerinde bacaklar dışarıda kullanan ağabeyleri boşver
Herkesin önerilerini dinleyip bir çözüm getirmek lazım yakıta. Depo meselesine hep dikkat ediyorum, gidonu sıkmamayı da sürekli uyguladığım için rüzgara karşı vücudumu tutmanın tek yolu bel kalıyor, o yüzden rüzgarın belimi ağrıttığını düşünmüştüm. O ağabeylere hiç girmeyelim, onlara özensem RR alırdım.
-
DKN adlı üyeden alıntı
100 km de 4.5 lt çok fazla 2 lt yakan makinalara bak. cruiser desen cruiser değil zaten sat gitsin dostum
2 lt yakan motor mu? Motor değil mobilettir o
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
-
-
ogzcngdk adlı üyeden alıntı
bu akşam, yani 2-3 saat önce 2 günlük 800 km lik bir tur yaptık. tam konunun üzerine geldim
motorun hayırlı olsun, bazı motorlar yüksek devir çevirdiği zaman yakıtı oldukça artar. ben yaptığım tur boyunca 100 km 'de tamamen yolların durumu ve kullanıma bağlı olarak 3.68 Lt, 4.02 Lt ve 4.38 Lt gibi yakıt değerleri ölçtüm.. cruiser tarzı motorlar aynı cc başka segment motorlara göre daha ağır olduğu için ve oturuş pozusyonu itibariyle rüzgar aldığımız için gaza daha fazla basmamız gerekiyor.. buda yüksek devirlerde yüksek yakıt tüketimi olarak geri dönüyor. karşılaştırma yapmak için bir örnek vereyim; benim motorum suzuki vstormdan daha ağır
tur camı konusunu bende bilmiyorum o yüzden yorum yapamıycam ancak bel ağrısı yine cruiser motorlarda genelde olan bir sorundur. bunun çözümü için bellik, sürücü dayanağı(sisy bar), yada benim yöntemi
(aşağıda resimde görebilirsin) kullanırsan bel ağrısını nerdeyse tamamen çözersin. ben resimdeki yastık olmadan 200 km yol gidemiyorum bir günde. bel ağrısının sebebi dik oturmamanızdan kaynaklanıyor, motora bindiğinizde kambur şekilde kendinizi salarsanız bele yük biner bir süre sonra durmak zorunda kalırsınız..
Teşekkürler. Ayrıntılı yorum ayrıca için teşekkürler, motorun en zor koşullarda 4.5 litre yaktığını düşünürsek o kadar da kötü değilmiş sanırım. Bel konusunu ise verdiğiniz bilgiler doğrultusunda çözeceğim umarım. Motosiklette sürücü kısmına sissy bar hiç çekici gelmiyor, o yüzden önce bir bellik ve oturuş pozisyonuna dikkat ederek deneyeceğim. Ondan sonra da duruma göre bakacağım artık.
-
Bu yakıt değerleri ne agalar, siz neler yakıyorsunuz böyle.
GV250 ile şehir içi 3.5 litre, uzun yolda 3.2 - 3.3 lt yakardım
750'lik shadow ile şehir içi 3.6 litre, uzun yol 3,4 litre yakıyorum.
Motorlarınıza tecavüz etmeyin düzgün kullanın
-
Yakıt bileğiniz ile alakalı. Mesela 1.5 dci QQ yi s.içi ben 5.6 lt ort yaktirirken hanım 7 lt nın üstünde yaktirir.
Bel ağrısına gelecek olursak kendi adıma konuşayım 250 lik Zongseng aynı sizin tipteki motor daki bel ağrım 600rr dan çok daha fazla oldu.
600rr bile daha rahat geldi bana. :(
Motosiklet ruhlu araba - QQ - kullanıcısı.
-
MotorKafa adlı üyeden alıntı
Bu yakıt değerleri ne agalar, siz neler yakıyorsunuz böyle.
GV250 ile şehir içi 3.5 litre, uzun yolda 3.2 - 3.3 lt yakardım
750'lik shadow ile şehir içi 3.6 litre, uzun yol 3,4 litre yakıyorum.
Motorlarınıza tecavüz etmeyin düzgün kullanın
Ve işte tüm rahatlamaları ortadan kaldıran bilgi, 750cc lik cruiserın yakıt tüketimi geldi. Şimdi aldığım benzini şehir içinde hep düşük devirlerde kullanacağım, bakalım tek sorun kullanım tarzımıymış.
rebel_punto adlı üyeden alıntı
Yakıt bileğiniz ile alakalı. Mesela 1.5 dci QQ yi s.içi ben 5.6 lt ort yaktirirken hanım 7 lt nın üstünde yaktirir.
Bel ağrısına gelecek olursak kendi adıma konuşayım 250 lik Zongseng aynı sizin tipteki motor daki bel ağrım 600rr dan çok daha fazla oldu.
600rr bile daha rahat geldi bana. :(
Ne kadar süre kullandınız? Alışkanlık meselesi diyen çok.
-
kaanklky adlı üyeden alıntı
Ve işte tüm rahatlamaları ortadan kaldıran bilgi, 750cc lik cruiserın yakıt tüketimi geldi.
Şimdi aldığım benzini şehir içinde hep düşük devirlerde kullanacağım, bakalım tek sorun kullanım tarzımıymış.
Sadece düşük devir kullanmak değil olay.
Gereksiz fren kullanımından, ani hızlanmalardan kaçın. Gerekmedikçe aragaz verme.
Mümkün olduğunca sabit hızda gitmeye özen göster.
Yokuş tırmanmaya başlamadan önce imkanın varsa hızını artır.
Bakkala girip sigara alıp çıkma vb sürelerde motoru stop etme. Tabi bu sırada çaldırmamaya dikkat et :cherry
Lastiklerinin basıncı olması gerektiği kadar olsun.
Bujilerin ve hava filtren temiz olsun.
Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Bunlara da dikkat et derim
Motosikletli Kaplumbağa...
-
Bütün içten yanmalı motorlarda yakıt işinin mantığı şudur; ne kadar yavaşla hızlan yaparsan, ne kadar agresif kalkışlar yaparsan, ne kadar geç vites değiştirirsen o kadar yakar. Bindiğim focus ile İzmir'e gittik. Babam hemen hemen yarım depoyla İzmir'e indi. Dönüşte direksiyona ben geçtim, aynı rotadan döndük, ben neredeyse bir depo yaktım Babamın kullanımında ortalaması 4,5 litreydi, ben kullandığımda 7 litrenin üzerindeydi. Çünkü ben 110 km hızdan önce beşe takmam mesela vitesi, ışıklarda durduğumda önüm açıksa sert kalkarım falan. (Dönüşte yediğim 287 tl hız cezasınıda hesaplarsak ben iki depo yakmıştım )
Şuan motosiklette de aynı. İmzamda yazıyor, Aralıkta afyondan regal raptor daytonayı arkadaş için aldım, Afyondan Ankaraya kadar 2 depoyu yaktım, 3. defa benzinliğe girdik. Gecenin bir yarısı o soğukta motorla o yolu gidince, motor ne kadar gidiyorsa motor, o kadar basmıştım. O kadr basmaya az bile yakmış, şu an 17 / 20 krş civarında yakıyor kullanıma bağlı.
-
MotorKafa adlı üyeden alıntı
Sadece düşük devir kullanmak değil olay.
Gereksiz fren kullanımından, ani hızlanmalardan kaçın. Gerekmedikçe aragaz verme.
Mümkün olduğunca sabit hızda gitmeye özen göster.
Yokuş tırmanmaya başlamadan önce imkanın varsa hızını artır.
Bakkala girip sigara alıp çıkma vb sürelerde motoru stop etme. Tabi bu sırada çaldırmamaya dikkat et :cherry
Lastiklerinin basıncı olması gerektiği kadar olsun.
Bujilerin ve hava filtren temiz olsun.
Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Bunlara da dikkat et derim
Lastikler - zaten tamam
Düşük devir - tamam
Yokuş tırmanmaya başlamadan önce hız arttırma - zaten tamam
Ani hızlanmalardan kaçınmak - ! - şehir içinde çok agresif kullanıyorum sakin kullanımla birlikte bunu da çözerim
Önerileri göz önünde bulundurarak bu dün akşam aldığım 20₺'lik benzinle(4.5 litre) bakalım 100km'yi ne kadar geçeceğim. Sonucu gördüğümde burada tekrar sizinle paylaşırım.
-
.....''100 km de 4.5 lt çok fazla 2 lt yakan makinalara bak. cruiser desen cruiser değil zaten sat gitsin dostum''
.....''Değil mi ya? Bence de hepimiz en ufak sorunda motorumuzu satalım, neyi nasıl şartlarda aldığımı zaten önemli değil''
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...10554043/detay
-
buROCK306 adlı üyeden alıntı
.....''100 km de 4.5 lt çok fazla 2 lt yakan makinalara bak. cruiser desen cruiser değil zaten sat gitsin dostum''
.....''Değil mi ya? Bence de hepimiz en ufak sorunda motorumuzu satalım, neyi nasıl şartlarda aldığımı zaten önemli değil''
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...10554043/detay
Motoru satmaya çalıştığımdan değil hocam, bir arkadaşla piyasa nabzı için denemek istedi, ben de koydum.
-
kaanklky adlı üyeden alıntı
Motoru satmaya çalıştığımdan değil hocam, bir arkadaşla piyasa nabzı için denemek istedi, ben de koydum.
çok ilginç teklifler ve ölücülerle ilginç diyaloglara hazır ol
-
buROCK306 adlı üyeden alıntı
çok ilginç teklifler ve ölücülerle ilginç diyaloglara hazır ol
Arkadaş da CBF 150'sini koyacak, orada ortam daha eğlenceli diyorlar.
-
Yakıt tüketiminde bir gariplik yok. Agresif kullanılan her motor fazla yakar. Bel ağrısı da oturuş pızisyonundan kaynaklanıyor.
-
98 xvs 650 kullanıyorum şehir içi 6,5 litre yakıyor düşük devirde kullanmama rağmen anormallik mi var ?
-
İyi haftasonları ahali, an itibariyle şehiriçi yakıt tüketimim 3.2lt olmuş durumda. ^=^
-
Arkadaşlar rks cruiser 250 almak istiyorum. Kullananlar tavsiye eder mi? Yedek parça servis konusunda sorun var mı?
-
eeeemmreee adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar rks cruiser 250 almak istiyorum. Kullananlar tavsiye eder mi? Yedek parça servis konusunda sorun var mı?
https://www.motosiklet.net/forum/mot...m-basligi.html
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)