Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Cruiser Yakıt Tüketimi ve Uzun Yolda Rüzgar Sorunu

    REKLAM ALANI
  1. #21
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Yakıt meselesi çok bilinmeyenli denklem...

    Bel ağrına gelince ; rüzgar bel ağrıtmaz. Muhtemelen oturuş pozisyonun hatalı. Motor cinsi ne olursa olsun bacakların depoya yapışık olmalı. Bu şekilde sürmezsen ağırlık ve uzun yol gerilimi kollarında, sırtında ve belinde olur. Bacaklarını tatlı sert depoda tutarak sürüş yapmayı dene. Amerikan filmlerinde bacaklar dışarıda kullanan ağabeyleri boşver


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    kaanklky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    -
    Alıntı capozzz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şehir içinde düşük devirle gidersen şehir dışında hızlanmak istediğinde performans kaybı diye bir şey olmaz. Ekonomik gitmek istersen düşük devir kullanmalısın, basıcağın zaman da her vitesi sonuna kadar zorlayıp bir üste öyle geçmelisin. 5. vites mevzusu da şöyle, senin makinende 5. vites ekonomi için. O makinenin gücü, yüksek hızlardaki rüzgar direnci ile o dişliyi daha yüksek sayıda çevirmeye yetmiyor. 5. vitesten performans alabilmek için 4 ü sonuna kadar zorlayıp hafif rampa aşağı 5 e atmalısın.
    Bugün yeni benzin aldım, bakalım hep düşük devir çevirtireceğim şehiriçinde, bu haftaiçi durumu anlarım. 5. vitesi ise tekrar bir uzun yola çıktığımda gözden geçiririm artık.

    Alıntı DKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    100 km de 4.5 lt çok fazla 2 lt yakan makinalara bak. cruiser desen cruiser değil zaten sat gitsin dostum
    Değil mi ya? Bence de hepimiz en ufak sorunda motorumuzu satalım, neyi nasıl şartlarda aldığımı zaten önemli değil.

    Alıntı shadowmaster adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yakıt meselesi çok bilinmeyenli denklem...

    Bel ağrına gelince ; rüzgar bel ağrıtmaz. Muhtemelen oturuş pozisyonun hatalı. Motor cinsi ne olursa olsun bacakların depoya yapışık olmalı. Bu şekilde sürmezsen ağırlık ve uzun yol gerilimi kollarında, sırtında ve belinde olur. Bacaklarını tatlı sert depoda tutarak sürüş yapmayı dene. Amerikan filmlerinde bacaklar dışarıda kullanan ağabeyleri boşver
    Herkesin önerilerini dinleyip bir çözüm getirmek lazım yakıta. Depo meselesine hep dikkat ediyorum, gidonu sıkmamayı da sürekli uyguladığım için rüzgara karşı vücudumu tutmanın tek yolu bel kalıyor, o yüzden rüzgarın belimi ağrıttığını düşünmüştüm. O ağabeylere hiç girmeyelim, onlara özensem RR alırdım.

  3. #23

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı DKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    100 km de 4.5 lt çok fazla 2 lt yakan makinalara bak. cruiser desen cruiser değil zaten sat gitsin dostum
    2 lt yakan motor mu? Motor değil mobilettir o
    ogzcngdk bunu beğendi.
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  4. #24
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    bu akşam, yani 2-3 saat önce 2 günlük 800 km lik bir tur yaptık. tam konunun üzerine geldim

    motorun hayırlı olsun, bazı motorlar yüksek devir çevirdiği zaman yakıtı oldukça artar. ben yaptığım tur boyunca 100 km 'de tamamen yolların durumu ve kullanıma bağlı olarak 3.68 Lt, 4.02 Lt ve 4.38 Lt gibi yakıt değerleri ölçtüm.. cruiser tarzı motorlar aynı cc başka segment motorlara göre daha ağır olduğu için ve oturuş pozusyonu itibariyle rüzgar aldığımız için gaza daha fazla basmamız gerekiyor.. buda yüksek devirlerde yüksek yakıt tüketimi olarak geri dönüyor. karşılaştırma yapmak için bir örnek vereyim; benim motorum suzuki vstormdan daha ağır

    tur camı konusunu bende bilmiyorum o yüzden yorum yapamıycam ancak bel ağrısı yine cruiser motorlarda genelde olan bir sorundur. bunun çözümü için bellik, sürücü dayanağı(sisy bar), yada benim yöntemi (aşağıda resimde görebilirsin) kullanırsan bel ağrısını nerdeyse tamamen çözersin. ben resimdeki yastık olmadan 200 km yol gidemiyorum bir günde. bel ağrısının sebebi dik oturmamanızdan kaynaklanıyor, motora bindiğinizde kambur şekilde kendinizi salarsanız bele yük biner bir süre sonra durmak zorunda kalırsınız..


    İlker41 bunu beğendi.

  5. #25
    kaanklky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    -
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu akşam, yani 2-3 saat önce 2 günlük 800 km lik bir tur yaptık. tam konunun üzerine geldim

    motorun hayırlı olsun, bazı motorlar yüksek devir çevirdiği zaman yakıtı oldukça artar. ben yaptığım tur boyunca 100 km 'de tamamen yolların durumu ve kullanıma bağlı olarak 3.68 Lt, 4.02 Lt ve 4.38 Lt gibi yakıt değerleri ölçtüm.. cruiser tarzı motorlar aynı cc başka segment motorlara göre daha ağır olduğu için ve oturuş pozusyonu itibariyle rüzgar aldığımız için gaza daha fazla basmamız gerekiyor.. buda yüksek devirlerde yüksek yakıt tüketimi olarak geri dönüyor. karşılaştırma yapmak için bir örnek vereyim; benim motorum suzuki vstormdan daha ağır

    tur camı konusunu bende bilmiyorum o yüzden yorum yapamıycam ancak bel ağrısı yine cruiser motorlarda genelde olan bir sorundur. bunun çözümü için bellik, sürücü dayanağı(sisy bar), yada benim yöntemi (aşağıda resimde görebilirsin) kullanırsan bel ağrısını nerdeyse tamamen çözersin. ben resimdeki yastık olmadan 200 km yol gidemiyorum bir günde. bel ağrısının sebebi dik oturmamanızdan kaynaklanıyor, motora bindiğinizde kambur şekilde kendinizi salarsanız bele yük biner bir süre sonra durmak zorunda kalırsınız..
    Teşekkürler. Ayrıntılı yorum ayrıca için teşekkürler, motorun en zor koşullarda 4.5 litre yaktığını düşünürsek o kadar da kötü değilmiş sanırım. Bel konusunu ise verdiğiniz bilgiler doğrultusunda çözeceğim umarım. Motosiklette sürücü kısmına sissy bar hiç çekici gelmiyor, o yüzden önce bir bellik ve oturuş pozisyonuna dikkat ederek deneyeceğim. Ondan sonra da duruma göre bakacağım artık.

  6. #26
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Bu yakıt değerleri ne agalar, siz neler yakıyorsunuz böyle.
    GV250 ile şehir içi 3.5 litre, uzun yolda 3.2 - 3.3 lt yakardım
    750'lik shadow ile şehir içi 3.6 litre, uzun yol 3,4 litre yakıyorum.
    Motorlarınıza tecavüz etmeyin düzgün kullanın

  7. #27
    rebel_punto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2006
    Şehir
    Osmaniye / Memleket Hatay
    Motosikleti
    Pejo.Jawa.Titan.Ybr.Cbr.Vstrom.Drift.Pulsar.Gs800
    Yakıt bileğiniz ile alakalı. Mesela 1.5 dci QQ yi s.içi ben 5.6 lt ort yaktirirken hanım 7 lt nın üstünde yaktirir.

    Bel ağrısına gelecek olursak kendi adıma konuşayım 250 lik Zongseng aynı sizin tipteki motor daki bel ağrım 600rr dan çok daha fazla oldu.
    600rr bile daha rahat geldi bana. :(
    Motosiklet ruhlu araba - QQ - kullanıcısı.

  8. #28
    kaanklky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    -
    Alıntı MotorKafa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu yakıt değerleri ne agalar, siz neler yakıyorsunuz böyle.
    GV250 ile şehir içi 3.5 litre, uzun yolda 3.2 - 3.3 lt yakardım
    750'lik shadow ile şehir içi 3.6 litre, uzun yol 3,4 litre yakıyorum.
    Motorlarınıza tecavüz etmeyin düzgün kullanın
    Ve işte tüm rahatlamaları ortadan kaldıran bilgi, 750cc lik cruiserın yakıt tüketimi geldi. Şimdi aldığım benzini şehir içinde hep düşük devirlerde kullanacağım, bakalım tek sorun kullanım tarzımıymış.

    Alıntı rebel_punto adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yakıt bileğiniz ile alakalı. Mesela 1.5 dci QQ yi s.içi ben 5.6 lt ort yaktirirken hanım 7 lt nın üstünde yaktirir.

    Bel ağrısına gelecek olursak kendi adıma konuşayım 250 lik Zongseng aynı sizin tipteki motor daki bel ağrım 600rr dan çok daha fazla oldu.
    600rr bile daha rahat geldi bana. :(
    Ne kadar süre kullandınız? Alışkanlık meselesi diyen çok.

  9. #29
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Alıntı kaanklky adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ve işte tüm rahatlamaları ortadan kaldıran bilgi, 750cc lik cruiserın yakıt tüketimi geldi. Şimdi aldığım benzini şehir içinde hep düşük devirlerde kullanacağım, bakalım tek sorun kullanım tarzımıymış.
    Sadece düşük devir kullanmak değil olay.
    Gereksiz fren kullanımından, ani hızlanmalardan kaçın. Gerekmedikçe aragaz verme.
    Mümkün olduğunca sabit hızda gitmeye özen göster.
    Yokuş tırmanmaya başlamadan önce imkanın varsa hızını artır.
    Bakkala girip sigara alıp çıkma vb sürelerde motoru stop etme. Tabi bu sırada çaldırmamaya dikkat et :cherry
    Lastiklerinin basıncı olması gerektiği kadar olsun.
    Bujilerin ve hava filtren temiz olsun.

    Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Bunlara da dikkat et derim
    kaanklky bunu beğendi.
    Motosikletli Kaplumbağa...

  10. #30

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Bütün içten yanmalı motorlarda yakıt işinin mantığı şudur; ne kadar yavaşla hızlan yaparsan, ne kadar agresif kalkışlar yaparsan, ne kadar geç vites değiştirirsen o kadar yakar. Bindiğim focus ile İzmir'e gittik. Babam hemen hemen yarım depoyla İzmir'e indi. Dönüşte direksiyona ben geçtim, aynı rotadan döndük, ben neredeyse bir depo yaktım Babamın kullanımında ortalaması 4,5 litreydi, ben kullandığımda 7 litrenin üzerindeydi. Çünkü ben 110 km hızdan önce beşe takmam mesela vitesi, ışıklarda durduğumda önüm açıksa sert kalkarım falan. (Dönüşte yediğim 287 tl hız cezasınıda hesaplarsak ben iki depo yakmıştım )

    Şuan motosiklette de aynı. İmzamda yazıyor, Aralıkta afyondan regal raptor daytonayı arkadaş için aldım, Afyondan Ankaraya kadar 2 depoyu yaktım, 3. defa benzinliğe girdik. Gecenin bir yarısı o soğukta motorla o yolu gidince, motor ne kadar gidiyorsa motor, o kadar basmıştım. O kadr basmaya az bile yakmış, şu an 17 / 20 krş civarında yakıyor kullanıma bağlı.
    kaanklky bunu beğendi.

  11. #31
    kaanklky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    -
    Alıntı MotorKafa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sadece düşük devir kullanmak değil olay.
    Gereksiz fren kullanımından, ani hızlanmalardan kaçın. Gerekmedikçe aragaz verme.
    Mümkün olduğunca sabit hızda gitmeye özen göster.
    Yokuş tırmanmaya başlamadan önce imkanın varsa hızını artır.
    Bakkala girip sigara alıp çıkma vb sürelerde motoru stop etme. Tabi bu sırada çaldırmamaya dikkat et :cherry
    Lastiklerinin basıncı olması gerektiği kadar olsun.
    Bujilerin ve hava filtren temiz olsun.

    Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Bunlara da dikkat et derim
    Lastikler - zaten tamam
    Düşük devir - tamam
    Yokuş tırmanmaya başlamadan önce hız arttırma - zaten tamam
    Ani hızlanmalardan kaçınmak - ! - şehir içinde çok agresif kullanıyorum sakin kullanımla birlikte bunu da çözerim

    Önerileri göz önünde bulundurarak bu dün akşam aldığım 20₺'lik benzinle(4.5 litre) bakalım 100km'yi ne kadar geçeceğim. Sonucu gördüğümde burada tekrar sizinle paylaşırım.

  12. #32
    buROCK306 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2009
    Şehir
    Bursa-Çanakkale
    Motosikleti
    -
    .....''100 km de 4.5 lt çok fazla 2 lt yakan makinalara bak. cruiser desen cruiser değil zaten sat gitsin dostum''

    .....''Değil mi ya? Bence de hepimiz en ufak sorunda motorumuzu satalım, neyi nasıl şartlarda aldığımı zaten önemli değil''


    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...10554043/detay


  13. #33
    kaanklky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    -
    Alıntı buROCK306 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    .....''100 km de 4.5 lt çok fazla 2 lt yakan makinalara bak. cruiser desen cruiser değil zaten sat gitsin dostum''

    .....''Değil mi ya? Bence de hepimiz en ufak sorunda motorumuzu satalım, neyi nasıl şartlarda aldığımı zaten önemli değil''


    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...10554043/detay

    Motoru satmaya çalıştığımdan değil hocam, bir arkadaşla piyasa nabzı için denemek istedi, ben de koydum.

  14. #34
    buROCK306 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2009
    Şehir
    Bursa-Çanakkale
    Motosikleti
    -
    Alıntı kaanklky adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoru satmaya çalıştığımdan değil hocam, bir arkadaşla piyasa nabzı için denemek istedi, ben de koydum.
    çok ilginç teklifler ve ölücülerle ilginç diyaloglara hazır ol

  15. #35
    kaanklky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    -
    Alıntı buROCK306 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok ilginç teklifler ve ölücülerle ilginç diyaloglara hazır ol
    Arkadaş da CBF 150'sini koyacak, orada ortam daha eğlenceli diyorlar.

  16. #36

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Yakıt tüketiminde bir gariplik yok. Agresif kullanılan her motor fazla yakar. Bel ağrısı da oturuş pızisyonundan kaynaklanıyor.
    kaanklky bunu beğendi.

  17. #37

    Üyelik
    27 Aralık 2014
    98 xvs 650 kullanıyorum şehir içi 6,5 litre yakıyor düşük devirde kullanmama rağmen anormallik mi var ?

  18. #38
    kaanklky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    -
    İyi haftasonları ahali, an itibariyle şehiriçi yakıt tüketimim 3.2lt olmuş durumda. ^=^

  19. #39

    Üyelik
    27 Temmuz 2020
    Şehir
    Sakarya
    Arkadaşlar rks cruiser 250 almak istiyorum. Kullananlar tavsiye eder mi? Yedek parça servis konusunda sorun var mı?

  20. #40
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Şehir
    Almanya
    Alıntı eeeemmreee adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar rks cruiser 250 almak istiyorum. Kullananlar tavsiye eder mi? Yedek parça servis konusunda sorun var mı?
    https://www.motosiklet.net/forum/mot...m-basligi.html
    tommygun bunu beğendi.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)