Cruiser Yakıt Tüketimi ve Uzun Yolda Rüzgar Sorunu
Reklamlar
-
Herkese selamlar,
2015-01-08 tarihinden beri RKS Cruiser 250 kullanıyorum. Geçen hafta İstanbul'a gidip geldim, yarısı şehiriçi yarısı şehirdışı 750km yaptım ve toplam 130 liralık benzin aldım. Kilometrede ortalama 17 kuruş yakmış, şehiriçi şehirdışı karışık kullanımda, kuruş hesabından bakınca gayet iyi duruyor, değil mi?
Tamamen şehiriçi kullanımda 20 liraya 100km gidiyor, yani tam 20 kuruş. Yine kuruş hesabından bakınca çok aşırı kaçmıyor gibi, ama 100km'de 20 lira demek şuan için 4,5L/100Km demek. İşte böyle litre bazından bakınca bana fazla geliyor. Egzozlar açılmış, ama motor enjeksiyonlu. Yani egzozda yapılan değişiklikten sonra yapmam gereken bir ayar yok. Zaten oksijen sensörleri bu yüzden yok mu?
Sonuç olarak, enjeksiyonlu 250cc V motor için 100km'de 4.5lt fazla değil mi? Tüketim hesabı oranları yüzünden bana mı öyle geliyor?
Bir diğer sorum ise yine yaptığım Çanakkale-İstanbul turum üzerinden. Bu yolculuğu karşılaştırabileceğim, tur camıyla yaptığım uzun yolum yok; bu yüzden sizin tahminleriniz üzerinden sorunumu çözmeye çalışacağım. Giderkende dönerkende bel ağrısı yüzünden her 70-100km'de falan motoru kenara çekip dinlendim, çünkü boyunca belim ağrıdı. Yolculuk da rüzgarlıydı. Şimdi sizlere sorum şöyle; uzun yol yapmaya alışık değilim, bunu geçtim daha motoru 3-4 aydır kullanıyorum zaten, sizce acemiliğim yüzünden oturuş pozisyonum yanlışlığı mı belimi ağrıtıyor? Rüzgara karşı belimi sürekli kasmak zorunda olduğum için mi? Yoksa başka bir tahmininiz var mıdır?
Ben rüzgardan kaynaklı olduğunu düşünüyorum, eğer bu konuda haklıysam, naked motorla veya tur camı olmadan önü açık şekilde uzun yol yapan cruiser/chopper kullanıcıları bu rüzgarın sebep olduğu bel ağrısına karşı ne tür çözümler uyguluyor?
Şimdiden yorum yazıp yardımcı olan tüm arkadaşlara teşekkürler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:54 ----------
up up up up
Reklamlar
-
bende tavsiyeleri bekliyorum daha taze custom cıyım
-
Bel ağrısını bilmem fakat yakıt tüketimi konusunda aynı modeli kullanan diğer insanlarla görüşmeniz ortalama bir değer belirlemenizde yardımcı olacaktır.
Büyük ihtimalle bir aşırılık yok diye düşünüyorum sizin yakıt tüketiminde de.
Eski teknoloji olması yakıt tüketimini olumsuz etkiliyor ne yazık ki.
-
MkD adlı üyeden alıntı
Bel ağrısını bilmem fakat yakıt tüketimi konusunda aynı modeli kullanan diğer insanlarla görüşmeniz ortalama bir değer belirlemenizde yardımcı olacaktır.
Büyük ihtimalle bir aşırılık yok diye düşünüyorum sizin yakıt tüketiminde de.
Eski teknoloji olması yakıt tüketimini olumsuz etkiliyor ne yazık ki.
Eski teknoloji derken? 2013 üretimi enjeksiyonlu motosikletten bahsediyoruz, he RKS'nin kullandığı teknoloji hakkında bilginiz varsa bir şey diyemem.
-
Max hiz olarak ne yaptiniz? Ortalamasi nasildi? Egzoz belki max 1 lt oynatmis olabilir...
-
kaanklky adlı üyeden alıntı
Herkese selamlar,
2015-01-08 tarihinden beri RKS Cruiser 250 kullanıyorum. Geçen hafta İstanbul'a gidip geldim, yarısı şehiriçi yarısı şehirdışı 750km yaptım ve toplam 130 liralık benzin aldım. Kilometrede ortalama 17 kuruş yakmış, şehiriçi şehirdışı karışık kullanımda, kuruş hesabından bakınca gayet iyi duruyor, değil mi?
Tamamen şehiriçi kullanımda 20 liraya 100km gidiyor, yani tam 20 kuruş. Yine kuruş hesabından bakınca çok aşırı kaçmıyor gibi, ama 100km'de 20 lira demek şuan için 4,5L/100Km demek. İşte böyle litre bazından bakınca bana fazla geliyor. Egzozlar açılmış, ama motor enjeksiyonlu. Yani egzozda yapılan değişiklikten sonra yapmam gereken bir ayar yok. Zaten oksijen sensörleri bu yüzden yok mu?
Sonuç olarak, enjeksiyonlu 250cc V motor için 100km'de 4.5lt fazla değil mi? Tüketim hesabı oranları yüzünden bana mı öyle geliyor?
Bir diğer sorum ise yine yaptığım Çanakkale-İstanbul turum üzerinden. Bu yolculuğu karşılaştırabileceğim, tur camıyla yaptığım uzun yolum yok; bu yüzden sizin tahminleriniz üzerinden sorunumu çözmeye çalışacağım. Giderkende dönerkende bel ağrısı yüzünden her 70-100km'de falan motoru kenara çekip dinlendim, çünkü boyunca belim ağrıdı. Yolculuk da rüzgarlıydı. Şimdi sizlere sorum şöyle; uzun yol yapmaya alışık değilim, bunu geçtim daha motoru 3-4 aydır kullanıyorum zaten, sizce acemiliğim yüzünden oturuş pozisyonum yanlışlığı mı belimi ağrıtıyor? Rüzgara karşı belimi sürekli kasmak zorunda olduğum için mi? Yoksa başka bir tahmininiz var mıdır?
Ben rüzgardan kaynaklı olduğunu düşünüyorum, eğer bu konuda haklıysam, naked motorla veya tur camı olmadan önü açık şekilde uzun yol yapan cruiser/chopper kullanıcıları bu rüzgarın sebep olduğu bel ağrısına karşı ne tür çözümler uyguluyor?
Şimdiden yorum yazıp yardımcı olan tüm arkadaşlara teşekkürler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:54 ----------
up up up up
Selamlar dostum;
bana da yakıt tüketimi fazla gibi geldi ama bunun kullanım tarzınla da alakası var, agresif sürüş ve maksimuma yakın süratlerde kullanım yakıtı artırır.
Ben m800 kullanıyorum; şehir içinde 6.5-7 civarları buluyor, istanbul trafiğini baz aldığımızda anormal değerler değil. Şehirlerarası yollarda ise benim son derece sakin kullanım tarzımda 4.5 litre civarlarına iniyor. Rüzgarla ilgili söylediklerinde kısmen haklısın, ben de rüzgar için tur camı kullanmıyorum, daha önceki deneyimlerime orabla rüzgarı yemek yorgunluğu ve dayanıklılığı etkiliyor ancak oturuş pozisyonuyla da alakası var ve bunun rüzgarla direk bir bağlantısı yok. Kollarını yeterli derecece serbest bırakarak kullanım+belki seleye bir destekle kısmen azaltabilirsin.
15-20 gün içinde haftasonu Çanakkale turu yapacağım, üniversite dönemlerim de orda geçti, denk gelirsel bir kahveni içerim.
-
polo34 adlı üyeden alıntı
Max hiz olarak ne yaptiniz? Ortalamasi nasildi? Egzoz belki max 1 lt oynatmis olabilir...
Şehir içi genelde 2. vites yüksek devir ya da 3. vites düşük devir kullanıyorum, yani şehir içi 30-60 arası dolaşıyorum. İstanbula gidip gelirken ise rüzgar tehlikesi olmadığı sürece 100-110 arası yolculuk yaptım. polo sana denk gelmişken, senin ortalama yakıt tüketimin ne ve 5. viteste durum ne? 4. viteste 130 görüyorum ama 5 diye bir vites yok yani, 110-120. Sanayiden motosiklete binen kaportacı bir usta son vites her zaman rahatlama vitesidir gibi bir şeyler söyledi.
bariscinar adlı üyeden alıntı
Selamlar dostum;
bana da yakıt tüketimi fazla gibi geldi ama bunun kullanım tarzınla da alakası var, agresif sürüş ve maksimuma yakın süratlerde kullanım yakıtı artırır.
Ben m800 kullanıyorum; şehir içinde 6.5-7 civarları buluyor, istanbul trafiğini baz aldığımızda anormal değerler değil. Şehirlerarası yollarda ise benim son derece sakin kullanım tarzımda 4.5 litre civarlarına iniyor. Rüzgarla ilgili söylediklerinde kısmen haklısın, ben de rüzgar için tur camı kullanmıyorum, daha önceki deneyimlerime orabla rüzgarı yemek yorgunluğu ve dayanıklılığı etkiliyor ancak oturuş pozisyonuyla da alakası var ve bunun rüzgarla direk bir bağlantısı yok. Kollarını yeterli derecece serbest bırakarak kullanım+belki seleye bir destekle kısmen azaltabilirsin.
15-20 gün içinde haftasonu Çanakkale turu yapacağım, üniversite dönemlerim de orda geçti, denk gelirsel bir kahveni içerim.
Şehiriçinde gerçekten agresif kullanıyorum. Şehirlerarası 13 kuruşa kadar düşürdüğümü de biliyorum. Rüzgar konusuna gelince, tur camını takmayı hiç düşünmüyorum, hazır motosiklet Harley-Davidson Fatboy kopyasıyken tarzı yavaş yavaş solo HD motosikletlerdeki tarza çevirmek istediğim için tur camını takmayı düşünmüyorum. O yüzden rüzgar gerçekten bel ağrısında önemli bir yere sahip diyorsanız, hemen belim için çözüm arayışına gireceğim. Destek kemeri takmak vs. vs. Geldiğinizde bir mesaj atın o halde.
-
kaanklky adlı üyeden alıntı
Herkese selamlar,
2015-01-08 tarihinden beri RKS Cruiser 250 kullanıyorum. Geçen hafta İstanbul'a gidip geldim, yarısı şehiriçi yarısı şehirdışı 750km yaptım ve toplam 130 liralık benzin aldım. Kilometrede ortalama 17 kuruş yakmış, şehiriçi şehirdışı karışık kullanımda, kuruş hesabından bakınca gayet iyi duruyor, değil mi?
Tamamen şehiriçi kullanımda 20 liraya 100km gidiyor, yani tam 20 kuruş. Yine kuruş hesabından bakınca çok aşırı kaçmıyor gibi, ama 100km'de 20 lira demek şuan için 4,5L/100Km demek. İşte böyle litre bazından bakınca bana fazla geliyor. Egzozlar açılmış, ama motor enjeksiyonlu. Yani egzozda yapılan değişiklikten sonra yapmam gereken bir ayar yok. Zaten oksijen sensörleri bu yüzden yok mu?
Sonuç olarak, enjeksiyonlu 250cc V motor için 100km'de 4.5lt fazla değil mi? Tüketim hesabı oranları yüzünden bana mı öyle geliyor?
Bir diğer sorum ise yine yaptığım Çanakkale-İstanbul turum üzerinden. Bu yolculuğu karşılaştırabileceğim, tur camıyla yaptığım uzun yolum yok; bu yüzden sizin tahminleriniz üzerinden sorunumu çözmeye çalışacağım. Giderkende dönerkende bel ağrısı yüzünden her 70-100km'de falan motoru kenara çekip dinlendim, çünkü boyunca belim ağrıdı. Yolculuk da rüzgarlıydı. Şimdi sizlere sorum şöyle; uzun yol yapmaya alışık değilim, bunu geçtim daha motoru 3-4 aydır kullanıyorum zaten, sizce acemiliğim yüzünden oturuş pozisyonum yanlışlığı mı belimi ağrıtıyor? Rüzgara karşı belimi sürekli kasmak zorunda olduğum için mi? Yoksa başka bir tahmininiz var mıdır?
Ben rüzgardan kaynaklı olduğunu düşünüyorum, eğer bu konuda haklıysam, naked motorla veya tur camı olmadan önü açık şekilde uzun yol yapan cruiser/chopper kullanıcıları bu rüzgarın sebep olduğu bel ağrısına karşı ne tür çözümler uyguluyor?
Şimdiden yorum yazıp yardımcı olan tüm arkadaşlara teşekkürler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:54 ----------
up up up up
Kıyaslama yapabilmen açısından kendi motorumun yakıt tüketim değerlerini yazıyorum.
Honda Shadow 600 kullanıcısıyım. Karbüratörlü bir model.
1 depo ile (11 lt.) şehir içinde 200 km, şehir dışında ise 275 km yol yapabiliyorum.
Kabaca şehir içi 25 krş. şehir dışı 18 krş yapıyor sanırım.
Rüzgar konusuna gelince, kendini fazla kastığını ya da gidonu çok sıktığını düşünüyorum. Ayrıca eğer kullanmıyorsan bellik takmanı öneririm.
Saygılarımla.
Tecrübe, limitlerini bilmektir.
-
vader adlı üyeden alıntı
Kıyaslama yapabilmen açısından kendi motorumun yakıt tüketim değerlerini yazıyorum.
Honda Shadow 600 kullanıcısıyım. Karbüratörlü bir model.
1 depo ile (11 lt.) şehir içinde 200 km, şehir dışında ise 275 km yol yapabiliyorum.
Kabaca şehir içi 25 krş. şehir dışı 18 krş yapıyor sanırım.
Rüzgar konusuna gelince, kendini fazla kastığını ya da gidonu çok sıktığını düşünüyorum. Ayrıca eğer kullanmıyorsan bellik takmanı öneririm.
Saygılarımla.
Böyle bakınca bana çok fazla geliyor işte, 250cc enjeksiyonlu vs 600cc karbüratörlü; şehir içi 20 kuruş - şehir içi 25 kuruş. Enjeksiyonlunun daha az yakması lazım, bir de cc farkı 2 kattan fazla. Enjeksiyonlu modelde egzozda yapılan değişiklikten sonra ne yapabilirim ki yakıt tüketimi adına. Polo34 gelince ortalama yakıt tüketimini bir söylesin bakalım, rodajı yeni bitmiş ya da biteli birkaç yüz kilometre olması lazım.
Bellik konusunda, önerebileceğiniz marka modeller var mı? Rüzgara karşı kendimi gerçekten kasmam gerekti o yüzden ben hep rüzgardan olduğunu düşündüm.
-
-
polo34 adlı üyeden alıntı
Benim motor daha 400 km de
bir arkadasta motor aldi, hafta ici bir yerlere gitmeye baslariz, o zaman yazarim, simdi hep otobandayim, surus tarzim senden daha sakin oldugu icin illa ki daha az yakiyorumdur...
Bel tutulmasi kisiye ozel bir durum
benimde bazen kalca kemigim ile diz kapagi arasi tutulur uzun yolda
bellik takip ruzgardan belini korursan iyi olur, kot giyiyorsan yine terleme sonrasi tutulma mumkun...
Vay arkadaş ne rodajmış! Peki şu an için tüketimin nasıl? En azından kafamda bir fikir olsun diye.
-
Kardeşim, benim makinada hypercharger+spor egzoz var, bunlar için gerekli re-jet işlemi de yapıldı (yani 2 karbüratörün de memeleri daha büyükleri ile değişti). Aracı çok yumuşak kullanırım, nadiren 100 km hızı geçerim. Şehir içi 35 kuruş, şehir dışı 30 kuruş yakıyor.
Ama senin bahsettiğin hızlar öyle 110-120 falan, bunlar cruiser için yüksek hızlar. O makine zaten ağır, şanzımanı torka göre, bir de 250cc küçük bir motor, yüksek hıza çıkmak için çok devir yapıyor. Bu tip aracı 250 lik race ya da naked ile karıştırma bence. Agresif kullanımına göre bana kalırsa normal senin yakışın. 2. vites ile 60 yaparsan çok devir yaptırırsın, burada önemli olan devir sayısını düşürmektir. Düşük hızlarda vites büyütüp, gazı rolanti devrine yakın tutarsan sübapları zorlamadan az devirle aleti kullanırsın. Şehir dışında da 90 km yi falan pek geçmemeni tavsiye ederim. Yakıtın hemen düşecektir.
Bel ağrısına gelince, kollarını gevşek bırak sıkma kendini. Mümkün olan en rahat oturuş pozisyonunu bul. Ama şunu da unutma, biz böyle yelken gibi açılıp oturuyoruz makine üzerine, pozisyonumuz bu. Bu oturuş pozisyonunda daha yeni isen daha önce çalıştırmadığın kas grupları çalışıyor demektir, ağrı ondan da olabilir. Bir de 100km de bir mola normaldir bence.
-
capozzz adlı üyeden alıntı
Kardeşim, benim makinada hypercharger+spor egzoz var, bunlar için gerekli re-jet işlemi de yapıldı (yani 2 karbüratörün de memeleri daha büyükleri ile değişti). Aracı çok yumuşak kullanırım, nadiren 100 km hızı geçerim. Şehir içi 35 kuruş, şehir dışı 30 kuruş yakıyor.
Ama senin bahsettiğin hızlar öyle 110-120 falan, bunlar cruiser için yüksek hızlar. O makine zaten ağır, şanzımanı torka göre, bir de 250cc küçük bir motor, yüksek hıza çıkmak için çok devir yapıyor. Bu tip aracı 250 lik race ya da naked ile karıştırma bence. Agresif kullanımına göre bana kalırsa normal senin yakışın. 2. vites ile 60 yaparsan çok devir yaptırırsın, burada önemli olan devir sayısını düşürmektir. Düşük hızlarda vites büyütüp, gazı rolanti devrine yakın tutarsan sübapları zorlamadan az devirle aleti kullanırsın. Şehir dışında da 90 km yi falan pek geçmemeni tavsiye ederim. Yakıtın hemen düşecektir.
Bel ağrısına gelince, kollarını gevşek bırak sıkma kendini. Mümkün olan en rahat oturuş pozisyonunu bul. Ama şunu da unutma, biz böyle yelken gibi açılıp oturuyoruz makine üzerine, pozisyonumuz bu. Bu oturuş pozisyonunda daha yeni isen daha önce çalıştırmadığın kas grupları çalışıyor demektir, ağrı ondan da olabilir. Bir de 100km de bir mola normaldir bence.
2. vitesle 60 değilde 45'de 3'e geçiyorum. Çok düşük devirlerde kullanınca bu sefer uzun yolda performans kaybından korkuyorum. İlk başta söylediğim gibi mesela 5. vites yok şu an, 4 maksimum 120, 5 maksimum 110. He hız aracı değil keyifle gezmek için ama bir yerde 110-120 seyahat yapamadıktan sonra biraz sıkıntı değil mi? Bir de bu 5. vitesin açıklaması ne olabilir?
Dediğiniz gibi, zaten ilk motorum, alışık değilim. Ama bir sonraki uzun yolda da ağrıyı en aza indirmiş bir şekilde yapmak istediğim için şimdiden sorun/çözüm arayışındayım. Cevaplar için teşekkürler.
-
kaanklky adlı üyeden alıntı
Böyle bakınca bana çok fazla geliyor işte, 250cc enjeksiyonlu vs 600cc karbüratörlü; şehir içi 20 kuruş - şehir içi 25 kuruş. Enjeksiyonlunun daha az yakması lazım, bir de cc farkı 2 kattan fazla. Enjeksiyonlu modelde egzozda yapılan değişiklikten sonra ne yapabilirim ki yakıt tüketimi adına. Polo34 gelince ortalama yakıt tüketimini bir söylesin bakalım, rodajı yeni bitmiş ya da biteli birkaç yüz kilometre olması lazım.
Bellik konusunda, önerebileceğiniz marka modeller var mı? Rüzgara karşı kendimi gerçekten kasmam gerekti o yüzden ben hep rüzgardan olduğunu düşündüm.
Bellik olarak Zandona önerebilirim, gerçekten güzel ürünleri var.
Saygılarımla.
Tecrübe, limitlerini bilmektir.
-
kaanklky adlı üyeden alıntı
Vay arkadaş ne rodajmış!
Peki şu an için tüketimin nasıl? En azından kafamda bir fikir olsun diye.
çocuk sonrası dengemiz bozuldu, özel hayat, hobiler kalmadı, şimdi 3 yaşına giriyor, her şey daha güzel olacak diyorum
Gelecekse beklenen, beklemek güzeldir. Özleyecekse özlenen, özlemek güzeldir. Ve sevecekse sevilen; O hayat her şeye bedeldir. Özdemir Asaf...
-
polo34 adlı üyeden alıntı
çocuk sonrası dengemiz bozuldu, özel hayat, hobiler kalmadı, şimdi 3 yaşına giriyor, her şey daha güzel olacak diyorum
Analı babalı büyüsün.
-
Bel ağrısı rüzgardan olmaz. Eğer rüzgar ve soğuk dolayısı ile ağrıyorsa ona lafım yok ama üşümek haricinde, ben de rüzgar yiyerek geziyorum, üstüne de süratli seyirler yapıyorum, sıkıntı yok. Ancak ilk cruiser tarzı motora (regal raptor daytona) binip uzun yol yaptığımda oturuş pozisyonum doğru olmadığı için belim baya ağrımıştı.
Yakıt konusuna gelince, bana normal gibi göründü. Sonuçta tek silindirli yakıt konusu ile övünen Bajaj pulsar bile 100 km'de 3 litreyi buluyor, hatta geçtiğini söyleyenler var biraz agresifleşince.
Bence sıkıntı motorun yakmasından ziyade güzel yurdumun petrol fiyatlarından kaynaklanıyor.
-
efendy06 adlı üyeden alıntı
Bel ağrısı rüzgardan olmaz. Eğer rüzgar ve soğuk dolayısı ile ağrıyorsa ona lafım yok ama üşümek haricinde, ben de rüzgar yiyerek geziyorum, üstüne de süratli seyirler yapıyorum, sıkıntı yok. Ancak ilk cruiser tarzı motora (regal raptor daytona) binip uzun yol yaptığımda oturuş pozisyonum doğru olmadığı için belim baya ağrımıştı.
Yakıt konusuna gelince, bana normal gibi göründü. Sonuçta tek silindirli yakıt konusu ile övünen Bajaj pulsar bile 100 km'de 3 litreyi buluyor, hatta geçtiğini söyleyenler var biraz agresifleşince.
Bence sıkıntı motorun yakmasından ziyade güzel yurdumun petrol fiyatlarından kaynaklanıyor.
Direkt olarak rüzgardan değil de hocam, karşıdan yediğim rüzgara karşı belden kendimi kasmamla alakalı demeye çalışıyorum. Yolda sürekli oturuş pozisyonumu kontrol etmeye çalıştım, dirsek-bilek arası yere paralel, omuzlar aşağıda, sırt hafif kambur... Ama kaçırdığım bir şey var herhalde, yada yanlış bildiğim bir şey mi? Giderken ne zaman belimin ağrısını farketsem deponun üstüne yattım ve belim inanılmaz rahatladı, böyle yapa yapa bir süre daha idare ediyordum sonra da ilk gördüğüm benzincide durup motorun üstünde yatıyordum 5-10 dakika, sonra devam. Olmadı şu belliklere bir bakacağım artık.
Benzine harcadığım parayı çok dert etmiyorum aslında, okula haftada 5 kez gidip-gelmek için 20 lira harcıyordum, şimdi haftada 20 lira benzin alıp okula gidip geliyorum bir de sağa sola kaçıyorum ufaktan. Gayet makul yani, sadece orta sınıf motosikletlerin yakıt tüketimini görünce bana fazla geliyor.
-
kaanklky adlı üyeden alıntı
2. vitesle 60 değilde 45'de 3'e geçiyorum. Çok düşük devirlerde kullanınca bu sefer uzun yolda performans kaybından korkuyorum. İlk başta söylediğim gibi mesela 5. vites yok şu an, 4 maksimum 120, 5 maksimum 110. He hız aracı değil keyifle gezmek için ama bir yerde 110-120 seyahat yapamadıktan sonra biraz sıkıntı değil mi? Bir de bu 5. vitesin açıklaması ne olabilir?
Dediğiniz gibi, zaten ilk motorum, alışık değilim. Ama bir sonraki uzun yolda da ağrıyı en aza indirmiş bir şekilde yapmak istediğim için şimdiden sorun/çözüm arayışındayım. Cevaplar için teşekkürler.
Şehir içinde düşük devirle gidersen şehir dışında hızlanmak istediğinde performans kaybı diye bir şey olmaz. Ekonomik gitmek istersen düşük devir kullanmalısın, basıcağın zaman da her vitesi sonuna kadar zorlayıp bir üste öyle geçmelisin. 5. vites mevzusu da şöyle, senin makinende 5. vites ekonomi için. O makinenin gücü, yüksek hızlardaki rüzgar direnci ile o dişliyi daha yüksek sayıda çevirmeye yetmiyor. 5. vitesten performans alabilmek için 4 ü sonuna kadar zorlayıp hafif rampa aşağı 5 e atmalısın.
-
100 km de 4.5 lt çok fazla 2 lt yakan makinalara bak. cruiser desen cruiser değil zaten sat gitsin dostum
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)