Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Vileda Sapına Başlangıç Önerisi

    REKLAM ALANI
  1. #1
    AlperenB - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2015
    Merhaba abilerim yaşım 18 ismim nickname'de olduğu gibi Alperen, sizlere bir kaç şey danışmak istiyorum. Öncelikle bu sene üniversiteye gitmeyi planlıyorum (Allah nasip ederse LYS sonucuna bağlı). 4000-6000 arasında bir bütçem var gitmek istediğim üniversite Anadolu'da olucak her iki ihtimallede. Hayatım boyunca İETT(İstanbul belediyesinin ulaşım şeysi bilmeyenler için) sayesinde her yola gittim. Hep aylık akbilim vardı artık bi ayağım ciddi anlamda yerden kesilsin istiyorum. Chopper tarzı motorlarada her genç gibi bende hastayım. Başlangıç olarak tabiki chopper kullanmıcam hani yakınlarımda scooter var onlardan faydalanıcam motosiklete alışmak için ancak kendime chopper almak istiyorum.

    Sizden ricam bana bir kaç model tavsiye etmeniz biliyorum forumda bir çok konu var aynı muhabbette ancak başlıkta belirttiğim "Vileda Sapı" ibaresini şuan açıklıyorum, boyum 1.88 ve kilom 60. Evet bir temizlik firmasında Vileda Sapı olarak çalışıyorum (şaka). Scooter veya diğer motosiklet türlerinde hep başlangıç olarak 125 cc ve 150 cc tavsiye ediyorlar ancak sadece Regal Raptor'un 150 cc'lik modeli hoşuma gitti.
    Bütçeme uygun olarak sıfır bir Regal Raptor 150 cc alabiliyorum ancak aynı fiyat aralığında 5-10 senelik Hyosung ve Regal Raptor 250cc'lik modellerde var KM'leri biraz uçuk tabi 20 bin ile 50 bin arası. Sizce hangisini tercih etmeliyim?
    Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    17 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Z250 Sl (yeşil)
    Eski motosiklet genellikle sorun çıkarır , özellikle o motorlar japon olmadığı için biraz daha fazla baş ağrısı yapabilir. Aslında 125 lik güzel bi commuter alsan süper olur chopperlar evet şekilli çok hoş ama unutma ki ağır motosikletler. İlk motor olarak kontrolü kolay hafif çevik bişey seçmen senin yararına olacaktır , böylece trafik okumayı ve motorun trafikteki yerini öğrenebilirsin. Ama öncelikle ehliyet , sonra ekiman ve eğitim , ondan sonra motor. En sağlıklı yol bu.

  3. #3
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    6000 bin liraya keeway falan bakabilirsin dostum, lifannın yeni modeli var oda uygun.

    hyosung alırsın ancak risk almış olursun, kötü bakılmış bir motor ise masrafı çok olur. eğer iyi bakılmış bir motorsa hiç sorun yaşamazsın şans işi yani...

  4. #4
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    1,88 boy 60 kilo kilo için cruiser (chopper değil cruiser) pek hoş durmayabilir.
    Ama yine de ben cruiser istiyorum dersen GV250'yi öneririm.
    Ölüsü bile regal raptor'dan iyidir.

    Bunu eski bir GV250 kullanıcısı olarak yazıyorum.

    Ayrıca fizik olarak da senden pek farklı sayılmam.
    177 boy 64 kiloyum. Yani muhtemelen benim altımda da pek hoş durmuyor çöp gibi kollarla bacaklarla
    Ama benim hoşuma gidiyor. Gözüme, kulağıma, ruhuma, hayat tarzıma her şeyime hitap ediyor.
    O yüzden altımda nasıl durduğunu pek de önemsemiyorum

  5. #5
    AlperenB - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2015
    Alıntı Ertugyigit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eski motosiklet genellikle sorun çıkarır , özellikle o motorlar japon olmadığı için biraz daha fazla baş ağrısı yapabilir. Aslında 125 lik güzel bi commuter alsan süper olur chopperlar evet şekilli çok hoş ama unutma ki ağır motosikletler. İlk motor olarak kontrolü kolay hafif çevik bişey seçmen senin yararına olacaktır , böylece trafik okumayı ve motorun trafikteki yerini öğrenebilirsin. Ama öncelikle ehliyet , sonra ekiman ve eğitim , ondan sonra motor. En sağlıklı yol bu.
    Ehliyeti almak için uğraşıyorum ya, günde 12 saat çalıştığım bir satış elemanı işine sahibim. Sadece izin günlerimde de kurs falan zor. Doğru düzgün eğitim alacağımı bilsem zaten üçe beşe bakmadan yazılıcam bir kursa. Dediğin gibi ekipman ve eğitim önemli bunun bilincindeyim, görüşün ve tavsiyen için çok teşekkür ederim.

    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    6000 bin liraya keeway falan bakabilirsin dostum, lifannın yeni modeli var oda uygun.

    hyosung alırsın ancak risk almış olursun, kötü bakılmış bir motor ise masrafı çok olur. eğer iyi bakılmış bir motorsa hiç sorun yaşamazsın şans işi yani...
    Fotoğraflarda çok temiz duruyor ya içi gidiyor insanın... Nerden anlaşılır ki bi ustaya falan mı vermem lazım almadan evvel hani kontrol için? Dediğin modellere hemen bakıyorum, teşekkür ederim.

    Alıntı MotorKafa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1,88 boy 60 kilo kilo için cruiser (chopper değil cruiser) pek hoş durmayabilir.
    Ama yine de ben cruiser istiyorum dersen GV250'yi öneririm.
    Ölüsü bile regal raptor'dan iyidir.

    Bunu eski bir GV250 kullanıcısı olarak yazıyorum.

    Ayrıca fizik olarak da senden pek farklı sayılmam.
    177 boy 64 kiloyum. Yani muhtemelen benim altımda da pek hoş durmuyor çöp gibi kollarla bacaklarla
    Ama benim hoşuma gidiyor. Gözüme, kulağıma, ruhuma, hayat tarzıma her şeyime hitap ediyor.
    O yüzden altımda nasıl durduğunu pek de önemsemiyorum
    Ahshshs aynen öyle tamamen zevk meselesi ya bende hani vücuduma yapılan yorumlara pek aldırış etmem, seviyorum şahsen (kızlarda seviyor ), spor salonuna gittim bir süre ancak alamıyorum kilo o nedenle boşa oluyor. Ama yine bir atılım planlarım var en azından bi 70 oluyum istiyorum. Baktığım o 5-10 senelik modellerin çoğu zaten GV250 harbiden hasta oldum ona ya hakkında pek olumsuz yorum da yok. Bilen biri alırken yanımda olsa gözüm kapalı alıcam.

  6. #6
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Alıntı AlperenB adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fotoğraflarda çok temiz duruyor ya içi gidiyor insanın... Nerden anlaşılır ki bi ustaya falan mı vermem lazım almadan evvel hani kontrol için? Dediğin modellere hemen bakıyorum, teşekkür ederim.
    bende motorkafa gibi ölüsünün bile hepsinden iyi olduğunu düşünüyorum. şuanda aktif kullanıcısıyım motorum 41 binde.
    motor bloğu olarak ve mekanik anlamda sağlam bir motordur. kolay kolay arıza vermez 80-90 binde gv 250 ler biliyorum, motor ömrü uzundur. ama mesela çok hor kullanılmışsa örneğin süpaplarında sıkıntı olduysa 1000 liradan açıyorsun cüzdanı, bunlarıda gördük mesela. eğer gv düşünürsün bilen daha önce bolca kullanmış birisiyle gidip görmeni ardından expertiz yaptırmanı tavsiye ederim...

  7. #7
    AlperenB - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2015
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende motorkafa gibi ölüsünün bile hepsinden iyi olduğunu düşünüyorum. şuanda aktif kullanıcısıyım motorum 41 binde.
    motor bloğu olarak ve mekanik anlamda sağlam bir motordur. kolay kolay arıza vermez 80-90 binde gv 250 ler biliyorum, motor ömrü uzundur. ama mesela çok hor kullanılmışsa örneğin süpaplarında sıkıntı olduysa 1000 liradan açıyorsun cüzdanı, bunlarıda gördük mesela. eğer gv düşünürsün bilen daha önce bolca kullanmış birisiyle gidip görmeni ardından expertiz yaptırmanı tavsiye ederim...
    Expertiz ne anlama geliyor bilmiyorum ama paragrafın gidişatına göre test/deneme/kontrol tarzı bir şey olarak algıladım yanlışım varsa düzeltin, çevremde pek öyle cruiser(!) dan anlayan birisi yok. Forumda İstanbul içerisinde yardımcı olabilecek birisi çıkarsa çok iyi olur ancak burayı da ağlama duvarına çevirmemek lazım tabi ki. Teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için
    ogzcngdk bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)