Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

chooper motora başlama sebebi

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    23 Aralık 2014
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Ducati streetfighter 848
    Chopperlarla ilgili başlıkları okuyunca Chopperlara karşı ilgim oldu bunları kullanabilmek için önce neyden başlamalı ve ekipmanlar tam olarak nedir


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    ekipman diğer yol motorlarındakilerle aynı. sadece biraz daha fazla deri malzeme olanından tercih edebilirsiniz. 250cc virago iyidir. 2.elleri çok yaşlı. lifan lf250b var. rks blacster var. 250cc mct familyası var. (bu mct ile aynı motoru kullanan envai çeşit chopper var. orta cc'de dragstar650 var.) dragstar650 başlamak için uygun olan en büyük chopper.

  3. #3

    Üyelik
    23 Aralık 2014
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Ducati streetfighter 848
    peki kilometre yapması temiz bulunması bir ss kadar zor mudur peki

  4. #4
    Sokollu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2014
    Sons of Anarchy isimli diziyi 3-4 sezon izle , chopper ilgisi sahibinden.com'da motor aramaya kadar gidiyor

    Hyosung GV250 fiyat performans olarak beğenilen bir modeldir. Forumdaki başlığına bakınız.
    mterayes26 bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    23 Aralık 2014
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Ducati streetfighter 848
    peki bu motorun üzücü denilecek bir tarafı yada insanı zorlayacak bir şeyi var mı?

  6. #6
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Titreşime dayanıklı t.şşakların olması gerekiyor. Yoksa üstünde zıplamak seni üzebilir

    Sokollu, SUN, sahin08 ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  7. #7
    Sokollu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2014
    Alıntı MotorKafa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Titreşime dayanıklı t.şşakların olması gerekiyor. Yoksa üstünde zıplamak seni üzebilir

    http://honda-tech.com/attachment.php...1&d=1318959975
    Benzin deposunu bacaklarla sıkmaya gerek kalmaz hem

  8. #8

    Üyelik
    23 Aralık 2014
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Ducati streetfighter 848
    tamam öyle diyorsun da v tipi motor titreşim az olması için değil mi?

  9. #9
    ergunbilgeha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ledow cxm 250
    Küba superlight 150 kullanıyorum balansor var titreşim yok yani dusunebilirsin

  10. #10
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    V motorun titreşimi azaltmaya faydası vardır ancak yüksek hacimli cruiserlarda pek de etkili olmaz. Belki de bilerek bu şekilde yapıyorlardır ama pek ihtimal vermiyorum ben buna. Benim motorun deposunun rölantide nasıl keşkül gibi sallandığını çeker yüklerim buraya

  11. #11
    isfa67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2014
    Şehir
    ZONGULDAK
    Motosikleti
    DRAGSTAR 650
    Alıntı cemmoto41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tamam öyle diyorsun da v tipi motor titreşim az olması için değil mi?
    gv250 lerde 90 dereceli yatık çift silindirli motor var.titreşim yok denilecek kadar az en azından diğer emsallerine göre.tavsiye ederim.sorun olarak boşu bulmak zor.ama diğer çin mallarında vitesten boşa atma sorunu varmış ondan daha iyidir dedim.
    2007 GV 250 SATILDI
    2008 DRAGSTAR 650

  12. #12
    polo34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul-beşiktaş
    Motosikleti
    RKS Cruiser 250
    endurodaki ön amortisörün salınımı ile chopperdaki farklı bana geldi, enduroda tümsek çukur vs hissetmezdim, şimdi dikkat etmek gerekiyor, sırf bu durum bile enduroyu tatmış birisini chopperdan soğutabilir ...

  13. #13
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Alıntı MotorKafa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    V motorun titreşimi azaltmaya faydası vardır ancak yüksek hacimli cruiserlarda pek de etkili olmaz. Belki de bilerek bu şekilde yapıyorlardır ama pek ihtimal vermiyorum ben buna. Benim motorun deposunun rölantide nasıl keşkül gibi sallandığını çeker yüklerim buraya
    Dragstar başlığında yazmıştım, bilerek bir titreşim yapılıyor ama tabi ki bilinen markalarda (Harleylere öykünme amacı ile diyelim )

    XVS1300 A'nın tanıtım yazısından bir metin, bu kafandaki titreşim olayına çözüm getirecektir. Titreşim dediğin şey motorun komple zrıldaması mı, yoksa pistonlardan gelen çalışma hissi mi?

    Her ne kadar XVS1300A sürücüsüne makinanın çalışma vibrasyonunu hissettirecek şekilde dizayn edilmişse de, bu vibrasyon motosiklet ve sürücüsü için çok zararlı olan mekanik vibrasyonla karıştırılmamalıdır.

    Bütün “cruiser” sürücüleri tarafından her zaman hissedilmek istenen vibrasyon;

    motor çalışırken silindirlerin içinde meydana gelen patlamadan oluşan, makinanın kalp atışına benzer çalışma vibrasyondur.

    Bu vibrasyon motorun çalıştığını, hayatta olduğunu anlatır.

    Diğer mekanik parçaların hareketinden oluşan zararlı vibrasyon ise XVS1300A’nın makinasının iki yanına konulan balans ağırlıklarıyla elimine edilmiştir.
    capozzz bunu beğendi.

  14. #14
    EagleRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RR Daytona 250 | Honda CBR250R
    Bende yeni bir raptor daytona kullanıcısıyım. Honda cbr ile başlama düşüncem vardı. Fakat kararım çabuk değişti. Bir ön hazırlık yapmadım açıkçası başka bir motorla.

  15. #15
    D e m i r - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    MERSİN
    chooper Motor'da mutlaka titreşim olur diyorsunuz. Bende bir tane çinli vardı. Acaba V motorda hiç olmaz diyordum.

  16. #16
    BAIIHAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2008
    Şehir
    İst
    Motosikleti
    CB1000R
    titreşim motosikletten motosiklete değişim gösteriyor. zaten 'titreşim' kelimesi yanlış yönlendirici bu konuda. yabancılar cruiserlar için daha çok 'rumbling' kelimesini kullanıyor 'gürleme' 'guruldanma' anlamında. Vibrasyondan farklıdır. Yukarıda arkadaşın alıntıladığı şekilde, sürüş zevkidir. zaten amerikan motosiklet ekolü budur. düşük devirde gelen yüksek tork sebebi ile titrer. maksimum torkunu diğer motorlar gibi 6500, 9000 devirde değil 2750-3500 devir arasında sağlar.

    öte yandan motor düşük devirde çalışan, mümkün olduğunca az entegreden bir araya geldiği için diğer türlere göre daha uzun ömürlüler. Sahiplerinin kullanım eğilimleri de düşük devir/yüksek vites şeklinde olur.

    kesinlikle bilinmesi gereken bu aletlerin çoğunlukla ağır ve hantal olması sebebi ile biraz yoruyor olması. alçak olması sebebiyle bozuk yol performansları da çok düşük ki kendi adıma en büyük derdim bu. yatma açılarıda çok dardır.
    vader bunu beğendi.

  17. #17
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Bütün “cruiser” sürücüleri tarafından her zaman hissedilmek istenen vibrasyon;

    motor çalışırken silindirlerin içinde meydana gelen patlamadan oluşan, makinanın kalp atışına benzer çalışma vibrasyondur.

    Bu vibrasyon motorun çalıştığını, hayatta olduğunu anlatır.
    Hah işte tam olarak bu. Titriyorsun ama zırıl zırıl değil, gümbür gümbür. Yalnız alıntıda bahsedilen "bu vibrasyon motosiklet ve sürücüsü için çok zararlı olan mekanik vibrasyonla karıştırılmamalıdır." kısmına anlam veremedim. Titreşim titreşimdir aga. Her türlü hissediyorsun o titreşimi. GV250 kullandım onda da titreşim vardı. O da kıçımı uyuşturuyordu shadow da uyuşturuyor. Onda da kollarım bacaklarım titriyordu bunda da. Harley'in test sürüşüne gittim onda da aynı şey. Aradaki tek fark GV250 tırırırırı diye titriyorken, shadow gürgürürürügürgür diye, harley pataraküterekütküt diye titriyor Kısacası ben manasız buldum. Bilen varsa yeşillendirsin

  18. #18
    capozzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2014
    Şehir
    İzmir, Güzelyalı
    Motosikleti
    Dragstar 1100 sport
    Alıntı MotorKafa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hah işte tam olarak bu. Titriyorsun ama zırıl zırıl değil, gümbür gümbür. Yalnız alıntıda bahsedilen "bu vibrasyon motosiklet ve sürücüsü için çok zararlı olan mekanik vibrasyonla karıştırılmamalıdır." kısmına anlam veremedim. Titreşim titreşimdir aga. Her türlü hissediyorsun o titreşimi. GV250 kullandım onda da titreşim vardı. O da kıçımı uyuşturuyordu shadow da uyuşturuyor. Onda da kollarım bacaklarım titriyordu bunda da. Harley'in test sürüşüne gittim onda da aynı şey. Aradaki tek fark GV250 tırırırırı diye titriyorken, shadow gürgürürürügürgür diye, harley pataraküterekütküt diye titriyor Kısacası ben manasız buldum. Bilen varsa yeşillendirsin
    Masaj makinesi olması gerektiği gibi titretirse insana keyif verir, olması gerektiğinden fazla titrerse zarar verir, aynı şey.

    Pistonun patlamasını hissetmek olarak adlandırabileceğimiz titreşim, insana altındaki makinenin canlılığını ve gücünü hissettirir, böyle bir keyif ve tatmin duygusu verir. Motorun devri arttıkça bu titreşim daha stabil hale geliyor (en azından benim motorda öyle), bu durumda motor için civata-vida gevşemesi, sürücü için bir tarafların patlayacak gibi olması sıkıntıları yaşanmıyor. Öteki türlü, kalitesizlikten kaynaklı titreşimde ise devir ve hız yükseldikçe titreşim de artıyor, çok hızlı vibrasyonlar civata söker, adamın içini oyuluyormuş gibi hissettirir.

  19. #19

    Üyelik
    23 Aralık 2014
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Ducati streetfighter 848
    Alıntı ;3515326 adlı üyeden alıntı
    Bende yeni bir raptor daytona kullanıcısıyım. Honda cbr ile başlama düşüncem vardı. Fakat kararım çabuk değişti. Bir ön hazırlık yapmadım açıkçası başka bir motorla.
    Bende aynı düşünceydim ama chopperlara karşı hep bir beğeni duyuyordum son zamanlarda forum birkaç chopper konusu okudum şimdi sürekli chopper bakıyorum hatta daytona şuan ilk hedeflerimden bu titreşim olayı iyimiş hoşuma gitti

  20. #20

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    vn 800 ve lc 1500 kullanıyorum , çata pata dan titreşimi hissetmiyorum
    mahyo bunu beğendi.


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)