Chopperlarla ilgili başlıkları okuyunca Chopperlara karşı ilgim oldu bunları kullanabilmek için önce neyden başlamalı ve ekipmanlar tam olarak nedir
Chopperlarla ilgili başlıkları okuyunca Chopperlara karşı ilgim oldu bunları kullanabilmek için önce neyden başlamalı ve ekipmanlar tam olarak nedir
ekipman diğer yol motorlarındakilerle aynı. sadece biraz daha fazla deri malzeme olanından tercih edebilirsiniz. 250cc virago iyidir. 2.elleri çok yaşlı. lifan lf250b var. rks blacster var. 250cc mct familyası var. (bu mct ile aynı motoru kullanan envai çeşit chopper var. orta cc'de dragstar650 var.) dragstar650 başlamak için uygun olan en büyük chopper.
peki kilometre yapması temiz bulunması bir ss kadar zor mudur peki
Sons of Anarchy isimli diziyi 3-4 sezon izle , chopper ilgisi sahibinden.com'da motor aramaya kadar gidiyor
Hyosung GV250 fiyat performans olarak beğenilen bir modeldir. Forumdaki başlığına bakınız.
peki bu motorun üzücü denilecek bir tarafı yada insanı zorlayacak bir şeyi var mı?
Titreşime dayanıklı t.şşakların olması gerekiyor. Yoksa üstünde zıplamak seni üzebilir
tamam öyle diyorsun da v tipi motor titreşim az olması için değil mi?
Küba superlight 150 kullanıyorum balansor var titreşim yok yani dusunebilirsin
V motorun titreşimi azaltmaya faydası vardır ancak yüksek hacimli cruiserlarda pek de etkili olmaz. Belki de bilerek bu şekilde yapıyorlardır ama pek ihtimal vermiyorum ben buna. Benim motorun deposunun rölantide nasıl keşkül gibi sallandığını çeker yüklerim buraya
2007 GV 250 SATILDI
2008 DRAGSTAR 650
endurodaki ön amortisörün salınımı ile chopperdaki farklı bana geldi, enduroda tümsek çukur vs hissetmezdim, şimdi dikkat etmek gerekiyor, sırf bu durum bile enduroyu tatmış birisini chopperdan soğutabilir ...
Dragstar başlığında yazmıştım, bilerek bir titreşim yapılıyor ama tabi ki bilinen markalarda (Harleylere öykünme amacı ile diyelim )
XVS1300 A'nın tanıtım yazısından bir metin, bu kafandaki titreşim olayına çözüm getirecektir. Titreşim dediğin şey motorun komple zrıldaması mı, yoksa pistonlardan gelen çalışma hissi mi?
Her ne kadar XVS1300A sürücüsüne makinanın çalışma vibrasyonunu hissettirecek şekilde dizayn edilmişse de, bu vibrasyon motosiklet ve sürücüsü için çok zararlı olan mekanik vibrasyonla karıştırılmamalıdır.
Bütün “cruiser” sürücüleri tarafından her zaman hissedilmek istenen vibrasyon;
motor çalışırken silindirlerin içinde meydana gelen patlamadan oluşan, makinanın kalp atışına benzer çalışma vibrasyondur.
Bu vibrasyon motorun çalıştığını, hayatta olduğunu anlatır.
Diğer mekanik parçaların hareketinden oluşan zararlı vibrasyon ise XVS1300A’nın makinasının iki yanına konulan balans ağırlıklarıyla elimine edilmiştir.
Bende yeni bir raptor daytona kullanıcısıyım. Honda cbr ile başlama düşüncem vardı. Fakat kararım çabuk değişti. Bir ön hazırlık yapmadım açıkçası başka bir motorla.
chooper Motor'da mutlaka titreşim olur diyorsunuz. Bende bir tane çinli vardı. Acaba V motorda hiç olmaz diyordum.
titreşim motosikletten motosiklete değişim gösteriyor. zaten 'titreşim' kelimesi yanlış yönlendirici bu konuda. yabancılar cruiserlar için daha çok 'rumbling' kelimesini kullanıyor 'gürleme' 'guruldanma' anlamında. Vibrasyondan farklıdır. Yukarıda arkadaşın alıntıladığı şekilde, sürüş zevkidir. zaten amerikan motosiklet ekolü budur. düşük devirde gelen yüksek tork sebebi ile titrer. maksimum torkunu diğer motorlar gibi 6500, 9000 devirde değil 2750-3500 devir arasında sağlar.
öte yandan motor düşük devirde çalışan, mümkün olduğunca az entegreden bir araya geldiği için diğer türlere göre daha uzun ömürlüler. Sahiplerinin kullanım eğilimleri de düşük devir/yüksek vites şeklinde olur.
kesinlikle bilinmesi gereken bu aletlerin çoğunlukla ağır ve hantal olması sebebi ile biraz yoruyor olması. alçak olması sebebiyle bozuk yol performansları da çok düşük ki kendi adıma en büyük derdim bu. yatma açılarıda çok dardır.
Hah işte tam olarak bu. Titriyorsun ama zırıl zırıl değil, gümbür gümbür. Yalnız alıntıda bahsedilen "bu vibrasyon motosiklet ve sürücüsü için çok zararlı olan mekanik vibrasyonla karıştırılmamalıdır." kısmına anlam veremedim. Titreşim titreşimdir aga. Her türlü hissediyorsun o titreşimi. GV250 kullandım onda da titreşim vardı. O da kıçımı uyuşturuyordu shadow da uyuşturuyor. Onda da kollarım bacaklarım titriyordu bunda da. Harley'in test sürüşüne gittim onda da aynı şey. Aradaki tek fark GV250 tırırırırı diye titriyorken, shadow gürgürürürügürgür diye, harley pataraküterekütküt diye titriyor Kısacası ben manasız buldum. Bilen varsa yeşillendirsinBütün “cruiser” sürücüleri tarafından her zaman hissedilmek istenen vibrasyon;
motor çalışırken silindirlerin içinde meydana gelen patlamadan oluşan, makinanın kalp atışına benzer çalışma vibrasyondur.
Bu vibrasyon motorun çalıştığını, hayatta olduğunu anlatır.
Masaj makinesi olması gerektiği gibi titretirse insana keyif verir, olması gerektiğinden fazla titrerse zarar verir, aynı şey.
Pistonun patlamasını hissetmek olarak adlandırabileceğimiz titreşim, insana altındaki makinenin canlılığını ve gücünü hissettirir, böyle bir keyif ve tatmin duygusu verir. Motorun devri arttıkça bu titreşim daha stabil hale geliyor (en azından benim motorda öyle), bu durumda motor için civata-vida gevşemesi, sürücü için bir tarafların patlayacak gibi olması sıkıntıları yaşanmıyor. Öteki türlü, kalitesizlikten kaynaklı titreşimde ise devir ve hız yükseldikçe titreşim de artıyor, çok hızlı vibrasyonlar civata söker, adamın içini oyuluyormuş gibi hissettirir.
Bende aynı düşünceydim ama chopperlara karşı hep bir beğeni duyuyordum son zamanlarda forum birkaç chopper konusu okudum şimdi sürekli chopper bakıyorum hatta daytona şuan ilk hedeflerimden bu titreşim olayı iyimiş hoşuma gitti;3515326 adlı üyeden alıntı
vn 800 ve lc 1500 kullanıyorum , çata pata dan titreşimi hissetmiyorum
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)