Iyice merak ettim kış şartlarında sık kullanan var mı bulunduğum yerde hiç görmedim de
Iyice merak ettim kış şartlarında sık kullanan var mı bulunduğum yerde hiç görmedim de
Bende de superlight 200 var,gariban işi ama başlangıç için güze bir seçenek.
Chopper kullanırken bir kere hız filan düşünmeyeceksiniz,öyle bi gazlamayla 180-200 gitsin olayı chopperda yoktur,düşük hacimlilerde 120-130 km hızı geçmez,bunu bir kere baştan netleştirmek lazım zira forumlarda şu çhopper ne kadar bassar vs diyenler egülüyorum zira chopper tarzı motorlar hız motoru değildir,zevk motorudur..
Yakıt tüketimi konusunda tatmin eden,titreme konusunda ise ancak yüksek hızlarda belki sıkıntı yaratabilcek motorlardır.
Chopper motorların genelde en büyük handikapı aksesuar fiyatlarıdır yan çantsası ,ekstra aksesuarları vs pahalı oluyor maalesef ancak "costomitation" denilen kişisellerştirme olayı bu motorlarda serbest,yani bir gidon bir sele yada benzeri parçaları değiştirerek kişiselleştirebiliyorsunuz motoru.GEnelde bu motorlar v-twin olduğu için motorun vermiş olduğu güç etkisinden ötürü titreşim olayını düşünen pek yok,zaten titreşim olayıda denemez pek,motorun gücünden kaynaklı birşey oda kullanana zevk veriyor zaten zira düşük devirlerde yüksek tork gücü ürettikleri için baya bir keyifli oluyor bu motorları kullanmak dolayısı ile farklı bir tecrübe farklı bir keyifdir chopper makineler.
Kimler kullanmalı derseniz işte hızdan keyfini alıp daha sakin kullanımı tercih edenler yada güç bakımından sağlam olsun sürüş olarka yormasın diyenler,ekonomik anlamda arayışda olanlar için güzel bir tarzdır.Ben şahsen memnunum,çok keyifli chopper makineleri kullanmak.
Kocaelideymişsin çarşamba günleri Türk chopper buluşması olur yürüyüş yolu civarında buluşurlar...Çarşıdada belirli bir kaç mekan var barlar sokağı civarında vs oralardada görebilirsin... ottomans grubununda orduevinde sanırım klup evi onları pek bilmiyorum ve birebir tanıdığım yok..
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:22 ----------
yardım açısından yazdığın mesajlari okudum tam tarzını bulamadığını düşünüyorum,birazda sen kendin ne istiyorsun ona karar ver, bende ilk scooter ile başladım 50cc-150cc scott hala çok severim, sonrasında 150 commuter yaptım sonrasında 200 cross kullandım bi denemediğim ss ve chopper kaldı ama ortam ve arkadaş bakımından çevremde ss kullanan daha çoktu ve ss i sevmiyorum,sevemedimde.. şu sıralardada chopper araştırması içindeyim
tam bulamamak değilde aile baskısı var kendi paramla alabileceğim motorlar belli o yüzden anca chopper ve scootera destek veriyorlar scooter kullandım güzel keyifli aletlerde tam istediğim gibi olmuyor yani hep orta derece geldi bana o yüzden en son chopper da karar kıldım
Selam Dostum.Öncelikle kullandığım motorlar mondial 150 zat,hyosung 250gtr,600gtr sonra regal raptor 250 ve en son Suzuki ıntruder m800.Boyum 173 kilom 75.Bunların hepsini topladığımda aptal kafam neden chopper en önce sürmemişim diyorum.NEden yere yakın,hız gibi derdin yok,kısmen daha güvenli geliyor bana,arap atı gibi gittikçe zevk veriyor makinalar.Titreşim Suzuki de hissetmiyorum fakat regal de hissesiyordum.Ama hyosung ta da vardı.Bana tarz olarak chopper daha ilgi çekici geliyor.Kişisel görüşüm budur.Fakat diğer sınıf motor sürücülerinin de sana söyliyeceği dünya olumlu özellik vardır.Motorların hepsi çok güzel fakat chopper bir başka güzel..
Teşekkür ederim yardımcı olan herkese klişe bir laf vardır parayı bulayım şunu alıcam bunu alıcam diye sanırım benim ki parayı bulayım intruder m800 alacağım olacak
benim chopper tercih etmemin sebebi artçı rahatlığı içindi. ama pişman değilim sürüşüde rahat. enazından benim gv 250. gönül isterdiki bir enduromuz olsun ama onlarında fiyatları bütçemin üzerinde ve 250 cc bildiğim kadarıyla türkiyede yok.
Videoyu yüklerim demiştim, yükledim. Na bu da benim shadow'un titreşimi
video gizli sanırım herkese açık yapmalısınız
E bu video gizlidir diyor,merak ettim..
Crusier motorları bende seviyorum, 7 yıl sonra yapacağım dünya Tur'unda 250-500 cc bi crusier düşünüyorum yani böyle bi hayalim var.
Eskiden Discovery channel'da American Chopper programı vardı ozamandan beri merakım var o tarz motorlara. Enduroları sevmiyorum nedense hiç ilgimi çekmiyor benim kıyaslamak saçma biri, Ruhu olan motorların atası, karizmatik karekterli. Diğeri devşirme motor yeri belli değil, pitbull kırması tazı gibi
Evet baltalık yapmışım mobilden yükleyince gizli olarak yüklüyor sanırım. Şimdi olmuş olması lazım
Tınısı güzelmiş motorun
avrupa amerikada motorun hacmini amaca göre alırlar bizde ise adeta bir acemilik ve ustalık göstergesi olmuş halada düzelemedik bu konuda kendimizi..
italyada 20 yıllık 30 yıllık motorcular 125 cc lik 200cc lik scooterlar sürüyorlar çünkü düşük hacimli motorlarda vergi avantajları park yeri kolaylığı ve az yakıt yakması italyadada yakıt baya pahalı ve şehir içinde kıvrak olması var tabikii..
amerikada genelde yüksek hacim alırlar kıta büyük çünkü kıtanın bir ucundan diğerine gitsen mevsim iklim değişiyor gün değişiyor o iklim değişikliklerine uygun o ağır yol koşullarınıda ancak yüksek hacimli motorlar kaldırır birde yakıtta ucuz koymuyor adamlara çok yakması.. kısaca her ülke hacmi ihtiyaçlarına göre belirler..
bizde ise tamamen düşük hacimse acemisin yüksek hacimse ustasın denkleminde motor sürülüyor.. bir türlü öğrenemedik..
ciddi bir projen yoksa uzun yol yada ülkeler arası seyahat gibi.. al bir sıfır enjeksiyonlu yeni nesil gv250 bak keyfine..
genelde chopper yada cruiser artık ne derseniz insanlar rake ve trail açılarını hesaba katmadan dizilerden filmlerden heves edip almak istiyorlar.. şehir içinde yüksek hacimli chopper yorar ağırlık hantal rake ve trail açısı can sıkar..
öyle bir can sıkarki istanbul gibi trafiği keşmekeş yoğun bir şehirde motordan soğutur motoru bırakıp gideniz gelir..
özellikle yeni nesil chopper artık yollanmıyor firmalar piyasadakiler çoğu 90 yılların modelleri eski nesil yüksek hacimli çok yakan vibrasyon değerleri bu zamanki motorlara göre yüksek motorlar..
gv250 her tür ihtiyacını karşılar şehir içinde çok yormaz kesmesse yükseltirsin ama keser diye düşünüyorum..
Benim choppera karşı hep bir ilgim oldu ama asıl niyetim naked ss tarzı ama aile baskısı yüzünden birde motor tecrübem olmadığı için birde ailemin desteği olmadan manevi ve maddi açıdan büyük sıkıntı çekebilirim yazdan önce almam mümkün değil o yüzden sizin değerli bilgilerinize danışmakta fayda görüyorum
Ben şanslıyım sanırım... Hayatımda vitesli motora daha dün bindim ve bugün tamiratına başladım çapırımın (chooper yazmak niyeyse)
Düşürmeye korkuyorum, çünkü bana göre 500 kg gibi geliyor,çok ağır gibi ama sanırım 130-140 kg ....
Başlangıç için başlanası bir şey değil sanırım ama bununla başlayan herşeyi kullanır diyorlar... Hemfikir olan var mı?
GV250 kullanıyorum.
İstanbul Çanakkale yaptım.Arada 140 km hıza çıkayım demelerim haricinde hiç sorun sıkıntı çıkarmadı.Eski motorum Suzuki Intruder 800 lük şehiriçinde öldürünce satıp bunu aldım.
Şehiriçi bisiklet gibi kullanıyorum.BWS 100 nereye girerse ben de giriyorum. O kadar dengeli ki bazen ayaklarımı yere bile koymuyorum.
2005 karbüratörlü modeli 43000 km de ve halen saat gibi işliyor.Sorun sıkıntı bilmemne yok.
Tavsiye ederim.Satarsam artık 4 silindir için satarım.10 yıllık motorcuyum sürüşte önceliğim sorunsuzluk ve rahatlık. Ve en önemlisi kaza yapmamak. 2 defa başıma geldi artık istanbul trafiğinin en korkak sürücüsü benim gönül rahatlığıyla söylüyorum.
Gv250 gerek fren kalitesiyle(çok iyi frenleri var,intruder ımdan açık ara iyi duruyor) gerek kıvraklığıyla şehiriçi uzun yol fark etmeden gidiyor.
Arkadaslar heryerde titresim muhabbeti var bende superlight 200 var balansorlu cok az titresim vardi dogru ama ben on disliyi 15 ten 16 ya yukselttim su an hiç titresim yok ha 8000-10000 devirde tabi olucak abi ama o devirlerde bile yorucak kadar degil az yani hiz istemiyorsaniz oneririm 16 dislide stabil hizi 90
Yukardaki videoyu izledimde abi o motor rolantide kandini salliyo bide gaz versen titreye titreye havalancak demekki
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)