48'in birkaç fotosunu koy da gözümüz gönlümüz açılsın azıcık...
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:23 ----------
Evet benden bir bok olmaz... Büyük hacimli motorlarım sırasıyla DragStar 1100, Kawasaki ZX10R, Suzuki Hayabusa'ydı... ve şuanda da Honda Varadero kullanıyorum. Hatta Varaderoyu da ilana koydum şimdi de Maxi Scooter deneyeyim dedim. Honda SW-T600 bakmaya başladım.
Haklısın benden bir bok olmaz... Al bu da Hayabusayla çektiğim videom, senden bi bok olur mu asıl hadi anlat sıra sende?
FOR THE HORDE...
o kadar bütçe varsa git streetbob nightstar falan bak , yamahanın üstünde tarafı süspansıyon . Harley abd ye göre yapıldıgı için kalas gibi
Ben İron 883 az da olsa kullandım Bobber tarzı için iyice modifiye edilmiş, Vance kısa eksozlu bir motordu. Havasından geçilmiyor gerçekten çok yakışıklı motor fazla yakıyor, bakım maliyetleri ve aksesuarları bayağı pahalı. Düşünün yakıt deposunda kilit yok onu bile para ile alıyorsunuz Ama hitap ettiği kitle dolayısıyla insanların size yaklaşımı farklı oluyor.
Yamaha bir arkadaş ile ufak bir mesafede motorları değişerek kullandım gerçekten güzel dengeli Harleye göre az yakan, bakım maliyetleri ucuz dengeli bir motor. Kısacası ben eğer şehirlerarası uzun mesafe yapacaksam(Not:İron 883 için konuşuyorum yoksa Harleyin uzun mesafe motorları da müthiş ama İron uzun mesafe gidilecek bir motor değil) haftada 6 gün kullanacaksam bakım maliyetleri önemliyse Yamaha yı tercih ederdim
AMA eğer şehiriçi kullanacaksam ilgi çekmekten hoşlanıyorsam , yakıt parası benim için öenmli değil ve belli bir kitle edinmek istiyorsam Harley i tercih ederdim.
Yakıt çok derken ne kadar onu yazarsanız çok seviniriz. 5-6 litreden fazla mı yakıyor bu meret
883 Iron ve Yamaha XV-950 (ABD'deki adıyla Star Bolt) HD'nin ana vatanı olan ABD'de aşağı yukarı aynı paraya (8.400 USD) satılıyor.
Güzide ülkemde ise Iron 883 için 12.638 € (yaklaşık 34.500 TL) fiyat biçmişler, XV-950 ise 25.500 TL.
Şimdi abi, HD'nin ana vatanı olan ABD'de bile bu aletler aynı fiyata iken (yani HD ismine rağmen, ABD pazarında bile Yamaha'nın motosikletine pazar kaybetmemek için fiyatını makul tutmak durumundayken), Türkiye'de bu korkunç fark neden? Hani %5-%10 olsa fark anlarım ama arkadaş %35 koymuş Harley Türkiye.
Bu koşullarda reklam ve imaja kanıp HD'ye binicem diye bu kadar alenen yolunmanın anlamı olduğunu sanmıyorum. Benim için üstünde HD yazması yeter abi benim derdim motosiklet sürmekten ziyade bu işin şeklidir, imajıdır, param da var derseniz tabi o da anlaşılır bir tercih. Ama paranız o kadar çoksa, HD'nin daha yüksek bir modelini alsanız daha güzel olur, giriş seviyesi HD'ye Yamaha'da daha iyi alternatif çok daha ucuza varken o para verilmez diye düşünüyorum.
Bu iş gönül işi dostum. Diğer tarzlardaki motosikletlerin alınma tercihleri cruiser tarzında belirleyici olmaz. Yakıtı, yol tutuşu, hızı vs bunlar bizi bağlamaz. Bizim grupta;
1- Alet yakışıklı olacak.
2- Sesi güzel olacak.
3- Aidiyet hissettirecek.
Bizim tercih sebeplerimiz bu kadar. Bunların tamamı da kişiye özel soyut şeylerdir, kimine güzel gelen kimine gelmez. Kimin gönlünden ne geçer kimse bilemez. Aslında en güzeli gidip ikisinin de üzerine oturup (mümkünse bir tur atıp) bu şekilde karar vermen. Ama madem sordun...
Öncelikle konuya Harley mi Yamaha mı değil de, yani marka olarak değil de model olarak bakmanı öneririm. Mesela kişisel tercihimdir, bana göre xv950 çok daha şık bir motosiklet. Gerekli aksesuarları takıldıktan sonra (hypercharger+komple spor eksoz sistemi) sesi 883 den aşağı kalmayacak. 883 ses konusunda sadece rolanti devrindeki "düzensiz patlama" avantajına sahip olacak.
Yukarıdaki arkadaşların "trafikte yanına hd xxx modeli gelse kahrolursun" söylemi hem haklı hem haksız. Çünkü 883 de alsan (HD nin en düşük modelini alıyorsun), yanına 1200 yanaştığında gene ezileceksin. Hatta bunun sonu yok ki, 1200 alırsın adam yanına Breakout la yanaşır, onu alırsın komple özel yapım gerçek chopper la yanaşır. Ezilmek konusunun sınırı sadece senin kendi içindedir. Yani motorunla aidiyet hissi yaşayamazsan bu başına her halükarda gelebilir, bu arkadaşlar (sakın yanlış anlaşılmasın laf atma, sataşma amacında değilim) belki de kendileri de henüz farkında olmadıkları bir şekilde HD ile karşılaşmadan önceki motorları ile zaten aidiyet yaşayamamışlar. Bir de verdiğin paranın karşılığı var, maalesef Türkiye'de 883 ile verdiğin paranın karşılığını alamıyorsun, bu paraya benzin deposunda kilit bile yok hakaret gibi. Bu, markanın değil buradaki bayinin satış politikasının ahlaksızlığı.
O zaman en güzeli motorlara oturup kendini ait hissettiğini almak olarak görünüyor. Ama dedim ya madem sordun, benim naçizhane tavsiyem ya Yamaha al ve birikim yapmaya devam et, sonraki motorun 1200 lerden bir Harley olsun. Ya da daha bir şey almadan birikime devam et direkt 1200 lerden bir Harley al.
Zangır zangır titreyen , 1970 lerin teknolojisi, karbüratörlü , hava soğutmalı motosikletleri " RUHU VAR" diye maliyetinin 50 katı fiyatına satma başarısını sadece amerikalılar gösterebilir. Adına da "harley" derler.
İşte bu konuda da katılıyorum.Sadece ruhu var Harleyin.İlginç olan ise o kadar cezbetmesi.Ses olarak gerekli eksoz sistemleri ile çok yakın ses elde edilebiliyor videolardan gördüm.Velhasıl bana da yamaha daha mantıklı geliyor bu tartışmalardan sonra
Öncelikle chopper motor kullanıcısı olarak bu tarza gireceklere şöyle söyleyebilirim.
Harley bu tarzın öncüsüdür ,evet ancak amerikan malı olduğu için yurtdışı fiyatları çok uçuktur.Yani amerikadaki 20000$ lık motor ülkemizde 30-35bin$a satılmakdadır.Ayrıca servis ve yedek parça durumu gözardı edilmemelidir.Bir araç alınacağı zaman mutlaka ülkemiz şartlarını göz önünde bulundurmanız lazım.Harleyin serviside yedek parçalarıda fahiş fiyattır.Örnek vereyim bir arkadaşımda harley var, debriyajında bir problem oldu yurtdışından parça istediler 1 ayda anca geldi o parça.Fİyatıda cabası sanıyorum servisi ile beraber 1200$filan vermişdi,bir çin chopper parası yani
Yamaha bolt ise benimde çok hoşuma giden,yorumlardan da anlaşılacağı üzere çok üst düzey şehir içi kullanıma her türlü uyum sağlayan bir motor.Bildiğim kadarı ile şehir içi maksimum 6lt benzin yiyor,harleyde bu ortalama 7 lt. (büyük hacimliler farklılık gösterebiliyor)
Yamaha'nın yurtiçi servis ve yedek parça problemide yok,harleye göre uygun fiyatlar.
Yamaha'nın sesini beğenmeyenler olmuş,normal olarak fabrikasyon susturucuları baya ses kesiyor,sadece 2000 tl ye çok kaliteli bir egsoz sistemi olan Vance & Hines susturuculardan takarsanız aşşağıdaki videodaki canavara makineyi dönüştürebilirsiniz
yada
Söylemiş olduğum egsozları bilenler vardır,çok kalite ürünler ve 950 lük yamahanın gerçek gücünü yansıtıyor.Sesi berbat diyenlerin fikirleri değişir belki
Ben şuan chopper tarzına yeni olduğum için superlight 200 kullanıyorum,gariban işi yani ama yıl sonunda kısmetse yamaha düşünüyorum.Aslında plase olarak kawasaki custom vn900 de aklımda yok değil yani ama yamaha bana şuan daha cazip geliyor.Bİr ara hyosung gv 650 düşündüm ama sıfırı 23-24 bin tl olan "kore" malı bir motor almakdansa "japon" olan daha akliteli bir ürüne 26-27 bin vermek daha mantıklı geldiği vede teknik özellikler açısından da çok tatmin edici sonuçları verdiğinden yamaha bolt bencede tercih edilmesi gereken bir model olduğunu düşünüyorum...
Haa,parasal durumu iyi,servis ve parça ücretlerini kafasına takmayan,her türlü ödeneği olacka arkadaşlar harleye yönelebilir sonuçda harley-davidson tabiki ama şartları çok uygun olmayan arkadaşlara bende harley önermem zira harley kullanmak cidden cüzdanların şişkin olması gereken kişilerin tercihidir...
[A W QUOTE=capozzz;3513322]Bu iş gönül işi dostum. Diğer tarzlardaki motosikletlerin alınma tercihleri cruiser tarzında belirleyici olmaz. Yakıtı, yol tutuşu, hızı vs bunlar bizi bağlamaz. Bizim grupta;
1- Alet yakışıklı olacak.
2- Sesi güzel olacak.
3- Aidiyet hissettirecek.
Bizim tercih sebeplerimiz bu kadar. Bunların tamamı da kişiye özel soyut şeylerdir, kimine güzel gelen kimine gelmez. Kimin gönlünden ne geçer kimse bilemez. Aslında en güzeli gidip ikisinin de üzerine oturup (mümkünse bir tur atıp) bu şekilde karar vermen. Ama madem sordun...
Öncelikle konuya Harley mi Yamaha mı değil de, yani marka olarak değil de model olarak bakmanı öneririm. Mesela kişisel tercihimdir, bana göre xv950 çok daha şık bir motosiklet. Gerekli aksesuarları takıldıktan sonra (hypercharger+komple spor eksoz sistemi) sesi 883 den aşağı kalmayacak. 883 ses konusunda sadece rolanti devrindeki "düzensiz patlama" avantajına sahip olacak.
Yukarıdaki arkadaşların "trafikte yanına hd xxx modeli gelse kahrolursun" söylemi hem haklı hem haksız. Çünkü 883 de alsan (HD nin en düşük modelini alıyorsun), yanına 1200 yanaştığında gene ezileceksin. Hatta bunun sonu yok ki, 1200 alırsın adam yanına Breakout la yanaşır, onu alırsın komple özel yapım gerçek chopper la yanaşır. Ezilmek konusunun sınırı sadece senin kendi içindedir. Yani motorunla aidiyet hissi yaşayamazsan bu başına her halükarda gelebilir, bu arkadaşlar (sakın yanlış anlaşılmasın laf atma, sataşma amacında değilim) belki de kendileri de henüz farkında olmadıkları bir şekilde HD ile karşılaşmadan önceki motorları ile zaten aidiyet yaşayamamışlar. Bir de verdiğin paranın karşılığı var, maalesef Türkiye'de 883 ile verdiğin paranın karşılığını alamıyorsun, bu paraya benzin deposunda kilit bile yok hakaret gibi. Bu, markanın değil buradaki bayinin satış politikasının ahlaksızlığı.
O zaman en güzeli motorlara oturup kendini ait hissettiğini almak olarak görünüyor. Ama dedim ya madem sordun, benim naçizhane tavsiyem ya Yamaha al ve birikim yapmaya devam et, sonraki motorun 1200 lerden bir Harley olsun. Ya da daha bir şey almadan birikime devam et direkt 1200 lerden bir Harley al.[/QUOTE]
Aidiyet hissetme kısmına kesinlikle katılıyorum, üzerine oturup bana uygun dediğin motoru seçmen cruiserler için en önemli seçim kriteridir. Harleyin eksilerini birçok arkadaş yazmış, tr şartlarında ciddi bir mali güç gerektiriyor. Geçen sene intruder m800 aldım, alırken 883 harley bir ara aklımı çeldi ama ikisinin de üstüne oturunca benim motorum m800 dedim. Ses konusunda herkesin beğenisi kendine ; ben motoru alırken eski sahibinin özel olarak taktırdığı çok gürültülü egsozu orjinali ile değiştirttim, bu kadar yüksek ses hoşuma gitmedi mesela.
Ruh felan diyoruz ama Harley bildiğin kapitalizmin bir parçası olmuş.Tamam ruhta en basit parçaları bile ateş pahası.Ben olsam Yamaha alırım ki zamanı gelince bende öyle yapacağım.
harley davidson denen şey bencede bir motosiklet değil tamamıyle pazarlama şaheseridir. cruiser hastası olmama rağmen aklımın bir köşesinden bile geçmez bu markaya köle olmak.
dikkat ederseniz adam size sadece motor satmıyor. hayat tarzınızı şekillendirmeye çalışıyor. kaskını, montunu vs. aksesuarlarınıda satıp sizi reklam panosuna çevirmeye çalışıyor. özel kulüplerle sizi içerde tutmaya çalışıyor. ve başka bir markaya geçerseniz dışlamakla tehdit ediyor. zira sadece hoc (harley owners club)'lar sadece bu marka için var.
işin en pis tarafıysa bu sistem sizi bir "harley kullanıcısı" olarak görüyor. yani asıl özne "harley" ve siz sadece onu kullanan bir aksesuarsınız. bu bakış benim midemi bulandırıyor.
kardeşim benim hayatımda özne "BENİM". aslolan benim!!!
altımda her ne varsa, neye biniyorsam o benim motorumdur. aksesuarımdır. malımdır, eşyamdır. değersizdir.
eğer bana eşyam üzerinden değer veren bir sistem/grup/birtakım insanlar varsa, bende bir sorun var demektir. hala o ortamda bulunduğum için ;-)
parası fazla olsun ama yeter ki harley olsun
Türkiye'de Amerika karşıtlığı %84
Aynı Türkiye Green Card başvurusunda dünya 3.sü. Biz biraz böyle bir milletiz.
H-D ile ilgili olumsuz yorumları anlamakta çok güçlük çekiyorum. Japonlar yıllardır açık açık H-D taklidi yapıyor, H-D olmaya çalışıyor.
Motorun görüntüsüne bakıyorsun xv950 Iron çakması, Dragstar Softail çakması, Vulcana bakıyorsun Panhead çakması. Goldwing electraglide çakması. Motora bakıyorsun V motor, yine hava soğutma, yine kayış aktarma, aynı far, aynı sinyal.
Reklamlara bakıyorsun, arkada country, glam, adam şehirde turluyor arkadaşları ile 'brofist' çakıyor, gitar çalıyor, lastik yakıyor. Kafasında retro açık kask, gözlük, deri mont, siyah bot, kirli sakal sarışın bir adam yapıyor bunları. Evet bu reklam Bolt'un reklamı. Japon motoru seni birşey olmaya özendirmiyor ama HD özendiriyor. Kişilik dayatıyor sana.
Anlayamıyorum HD alınca new balance ayakabı giyersek dayak yiyoruz da bolt alınca yemiyor muyuz?
HD pazarlama başarısı argümanı çok fantastik. Evet, HD reklamcılık, pazarlama derslerinde üniversitelerde okutuluyor. Bu konuda yine eleştirilecek olanlar japonlardır. Bir iş iyi yapıldığı için nasıl kınanabilir?
Adam Sportster'a 50-60 yıldır sportster diyor. Diğeri bi virago diyor, bi v-star diyor bi midnightstar diyor bir bolt diyor. Naked motorundan cruiser yapıyor aynı motordan touring yapıyor. Sonra niye 'marka değerim yükselmiyor'. Bil bakalım neden? Baştan sona taklit baştan sona pazarlama hatası. Almak isteyenler bile 2015te çıkmayacak galiba diye aylarca bolt almadı. Forumlarda kimse güvenemedi Yamahaya. Spekülasyona gel. Tek çeyrekte ABD'de 60000 motor satan Harley bi tarafta, diğer yanda talebi dahi karşılayamayan yamaha. Talepte teyit edilmeyen dedikodu seviyesindeki bilgiye göre 600 küsür.
Bahsettiğimiz japon motorları, H-D taklidi ile öyle yada böyle H-D kalitesinde motorlar üretiyor (tartışılır) ve bu, H-D yi kötü yapmıyor. Bolt'u Iron muadili yapıyor o kadar.
Harley kapitalizmin oyuncağı, fiyatları yüksek yine altı dolmayan başka bir argüman. Yamaha hayrına çalışıyor çünkü. Adamlar Türkiye piyasasını adam yerine koysa, parası ne ise R veya C specleri getirse neyse. Baz modeli abs opsiyonel getirip satıyorlar. Avrupalı Amerikalı daha kıymetli, 300$ fark ile boyalı, suspansiyonlu, süet seleli versiyona layık görmüyorlar burayı. Ama H-D kapitalist, Yamaha ise dünyadaki herkese motosiklet sevgisi aşılama gayesi ile hareket eden bir hayır kurumu. Yamaha kendisi biliyor ki HD dengi fiyat koysam buna zaten kimse almayacak.
Boltun ABD fiyatı Irondan 290 dolar yüksek. Evet HD'nin Türkiye de fiyatları korkunç. Ama "sadece ruhu var" (ruh ne demek bir biz bilmiyoruz galiba), "eski teknoloji" , "salt pazarlama başarısı", "japonlar daha iyi" gibi altı boş, temellendirilmemiş argümanlar tek kelime ile sadece
komik...
chopper sever olrak bende harleyleri beğenen birisiyim,zaten chopper sevmemin sebebi harleyler
ancak elbette belli bir hayat görüşümüz olduğu içinde harleyleri değilde orjinine karşıyız her amerikan malına karşıyım ama iş motorlara gelince deliyorum bu felsefemi ne yapayım motorda harley arabada mustang...seviyorum abi ne yapalım,ama alacak para varmı,yok
harley tercihine gelince,gerçektne parası olanın alacağı bir makine türkiyede.
iron modeli güzel ,güzel olmasına ancak yedek parçası,servisi,ıvırı zıvırı çok pahalı makineler.
benzin muhabetinide es geçmeyelim,oda sıkıntı biraz.
Yani en nihayetinde cüzdanında problem olmayanların rahatça kullanacağı bir alet.
Yamaha bu noktada ülkemiz şartlarında 1 adım önde.bende yamahanın bolt modeli yada kawasaki volcun costom yada volcun s modeli hoşuma giden makineler.
Elbette harley sürmek isterim ama şartlar ve imkanlar sizi bir yöne zorluyor elbette.
Harleyin bir markası,albenisi var doğrudur ama ülkemiz şartlarında el yakan makineler.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)