Custom - Özel Yapım - Honda VT750 Shadow
Reklamlar
-
Selam ahali, 1 seneyi aşkın süredir VT750 mi sürüyordum fakat motorumu henüz almadan dahi özel yapıma girişme planlarım vardı. Motoru ilk aldığımda egzozuna kadar standart bir 2004 VT750'ydi. Temsili foto:
http://www.totalmotorcycle.com/photos/2007models/2007-Honda-VT750ShadowAeroe.jpg
Sonra Gönlümce egzoz ve gidon yaptırdım:
10 ay kadar motorumu bu şekilde kullandım ama gönlümde yatan dizaynı yakalamak için artık birşeyler yapmak zamanı dedim ve giriştim.
İlk başta bobber yapmaya niyetlendim, sonra motoru soyunca cüssesini fazla kaybedeceğini, eh hardtail olursa Türkiye yollarının hem motora hem bana ızdırap olacağını da hesaba katarak biraz daha alışışmış, konforlu bir dizayna kaymağı yeğledim.
HD'ın harikulade eski kafa Bobtail arka çamurluğu, spor ön çamurluk vesaire derken...
Söylemeden de edemeyeceğim; Türkiye'deki "motorun orijinalliği bozulmasın", satarken "anahtar değmedi" söylemleri, "herşeyi orijinal" böbürlenmeleri hele ki Cruiser segmentinde bir motor için... Beni kanser ediyor. Cruiser'a chopper denmesi hele, tüylerimi diken diken ediyor! Bir motorun chopper olabilmesi için - eskiden aslen hafifletmek, serileştirmek için olmasına rağmen - zevkine göre kesilip biçilmesi, eski halinden eser kalmaması gerekiyor. Malesef Türkiye'deki yasalar ve bu "mahalle baskısı" sayesinde şaseye dokunmadan gönlümce bir motor yaptım. Çıkan sonuca ise aşık oldum. Eskiden motorumu seviyordum, şimdi nikahıma almayı düşünüyorum...
Gereksiz yere çamurluktan, ön maşadan uzanan sinyallerden fazlasıyla sıkılmıştım. Ön sinyalleri gidona aldım. Sinyalleri amerikana çevirdim. Yani sinyal yanmazken kırmızı park yanıyor, çalışırken turuncu sinyal yanıyor. Fotoğrafta sağ sinyal çalışır durumda, karşılaştırmalı olması için. Arka park stop sinyal aynı yerde, Fotoğrafları aşağıda.
Boyada Granit benzeri bir dokuyla bej, haki/kahve renklerini tercih ettim, kırmızı kontür kullanıldı.
Arka stop monte edilmiş hali, monte edilmeden sinyallerle görünmesi içinbir fotoğrafı var. Her iki fotoğrafta da park yanıyor, fren müşürüyle daha yüksek yanıyor tabi.
Reklamlar
-
Aga on numara olmuş. Şu shadow'u bokunu çıkarmadan adam gibi custom edebileni pek görmedim ama seninki gayet güzel olmuş.
Yalnız kendi fikrimi de söylemek isterim.
Arkada bobtail çamurluğu, ledli stop ve sinyal kullanman bobber'dan ziyade selesi çıkarılmış sport cruiser havası katmış.
Onun yerine tekerleğe sıfır duran bir çamurluk ve şu yuvarlak klasik stop lambalarından kullanman çok daha hoş dururdu bence.
Gerçi o zaman da hardtail'e çevirmen gerekir sanırım. Yapılabilirliği ve maddi külfeti nedir bilmiyorum ama, yanda saplanmış gibi duran amortisörleri, dragstar amortisörü gibi ortaya alarak çamurluğu amortisörlerden bağımsız bırakabilirdin.
Yine de çok güzel olmuş tebrikler
-
çarmıha gerilmiş gibi motor kullanmak zor değil mi ya?
-
-
kollar 90 derece sürüş yapmak yorucu değil mi ?
-
tuna_tour adlı üyeden alıntı
kollar 90 derece sürüş yapmak yorucu değil mi ?
hayır, OEM gidondan daha rahat.
-
Merhaba,
güzel bir çalışma olmuş elinize sağlık.
Deponun rengi bana mutfak tezgahını anımsattı. Daha güzel bir renk olabilirdi, emeğinize sağlık.
Selamlar.
-
mikail_6 adlı üyeden alıntı
hayır, OEM gidondan daha rahat.
yeni bir şeye daha öğrenmiş olduk, güle güle kullan hocam
Fırtınanın şiddeti ne olursa olsun; Martı sevdiği denizden asla vazgeçmez
-
Aga bence çok güzel olmuş .. Ne kadara maal oldu peki
-
bence gidon hariç çok şahane olmuş. çamurluklar süper yakışmış. sinyaller de böyle daha güzel. elinize aklınıza sağlık, güle güle kullanın.
-
hocam boyacın kim ? bende motorumu boyatmak istiyorum
-
Herkese teşekkürler. Maliyet konusuna gelince, pek ucuza geldiği söylenemez...
-
burası çelik iş merkezi otoparkı değil mi hocam ? Yakından bir görelim
-
Bu yaptığın motorun baldızı filan yok mu onuda ben nikahıma almak isterim
Şaka bi yana gerçekten harika bir çalışma olmuş emeğine sağlık
-
Ben beğedim güzel olmuş...
"Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)
-
Boya dışında on numara olmuş.
-
Çelik iş merkezi doğrudur ) yağış var diye ufak motorla geldim. haftaya artık
-
güzel olmuş hocam, cesaret edip girişmişsin, ben hala cesaret edemedim
-
Yahu ben de cesaret edemiyorum. Gözünü seveyim bir gazlasın beni. Motorun rengini şu eski chevrolet'lerin mavisine kaplatmak istiyorum ama bir türlü yapan yer bulamadım
Kaplatmak istememin sebebi orjinalliğini bozmak istememem. Ama eminim ki kaplamayla boyama arasında dağlar kadar fark olacaktır. O yüzden de çok sıcak bakamıyorum kaplama işine.
Sonra düşünüyorum, bozsam nolcak diyorum. Bu motoru artık kolay kolay satmam.
Zamanında sattım sonra şans eseri geri aldım motoru. Bir daha da vazgeçmem yani zorda kalmadıkça.
Çok da bir değişikliğe gitmiycem aslında. Özetle yapmak istediklerimi söyliyim
Motoru fotoğraftaki mavi renge boyatmak istiyorum.
Göstergeyi dragstar göstergesi gibi beyaz yapmak istiyorum (kolay iş)
Beyaz lastik yanakları (Lastiklerin sökülüp takılması yanaktan daha pahalıya geliyor ama yapcaz artık)
Kahverengi deri sele
Kahverengi deri çanta
Burada motoru bozacak olan şey mavi boya ve kahverengi sele.
De hayde yiğidolar gazlayın beni
-
celikat adlı üyeden alıntı
çarmıha gerilmiş gibi motor kullanmak zor değil mi ya?
Domalarak sürmektense , kollar 45 derece açık yukarda sürmek daha keyifli . Denemeden önyargı yapmayalım , bu arada yıllarca racing'e de bindim
TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)