Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Custom - Özel Yapım - Honda VT750 Shadow

    REKLAM ALANI
  1. #1
    mikail_6 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2013
    Motosikleti
    Honda Shadow VT750 C4
    Selam ahali, 1 seneyi aşkın süredir VT750 mi sürüyordum fakat motorumu henüz almadan dahi özel yapıma girişme planlarım vardı. Motoru ilk aldığımda egzozuna kadar standart bir 2004 VT750'ydi. Temsili foto:

    http://www.totalmotorcycle.com/photos/2007models/2007-Honda-VT750ShadowAeroe.jpg

    Sonra Gönlümce egzoz ve gidon yaptırdım:



    10 ay kadar motorumu bu şekilde kullandım ama gönlümde yatan dizaynı yakalamak için artık birşeyler yapmak zamanı dedim ve giriştim.

    İlk başta bobber yapmaya niyetlendim, sonra motoru soyunca cüssesini fazla kaybedeceğini, eh hardtail olursa Türkiye yollarının hem motora hem bana ızdırap olacağını da hesaba katarak biraz daha alışışmış, konforlu bir dizayna kaymağı yeğledim.

    HD'ın harikulade eski kafa Bobtail arka çamurluğu, spor ön çamurluk vesaire derken...

    Söylemeden de edemeyeceğim; Türkiye'deki "motorun orijinalliği bozulmasın", satarken "anahtar değmedi" söylemleri, "herşeyi orijinal" böbürlenmeleri hele ki Cruiser segmentinde bir motor için... Beni kanser ediyor. Cruiser'a chopper denmesi hele, tüylerimi diken diken ediyor! Bir motorun chopper olabilmesi için - eskiden aslen hafifletmek, serileştirmek için olmasına rağmen - zevkine göre kesilip biçilmesi, eski halinden eser kalmaması gerekiyor. Malesef Türkiye'deki yasalar ve bu "mahalle baskısı" sayesinde şaseye dokunmadan gönlümce bir motor yaptım. Çıkan sonuca ise aşık oldum. Eskiden motorumu seviyordum, şimdi nikahıma almayı düşünüyorum...



    Gereksiz yere çamurluktan, ön maşadan uzanan sinyallerden fazlasıyla sıkılmıştım. Ön sinyalleri gidona aldım. Sinyalleri amerikana çevirdim. Yani sinyal yanmazken kırmızı park yanıyor, çalışırken turuncu sinyal yanıyor. Fotoğrafta sağ sinyal çalışır durumda, karşılaştırmalı olması için. Arka park stop sinyal aynı yerde, Fotoğrafları aşağıda.



    Boyada Granit benzeri bir dokuyla bej, haki/kahve renklerini tercih ettim, kırmızı kontür kullanıldı.



    Arka stop monte edilmiş hali, monte edilmeden sinyallerle görünmesi içinbir fotoğrafı var. Her iki fotoğrafta da park yanıyor, fren müşürüyle daha yüksek yanıyor tabi.







    Murat.K., nadrov, capozzz ve 17 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Aga on numara olmuş. Şu shadow'u bokunu çıkarmadan adam gibi custom edebileni pek görmedim ama seninki gayet güzel olmuş.
    Yalnız kendi fikrimi de söylemek isterim.
    Arkada bobtail çamurluğu, ledli stop ve sinyal kullanman bobber'dan ziyade selesi çıkarılmış sport cruiser havası katmış.
    Onun yerine tekerleğe sıfır duran bir çamurluk ve şu yuvarlak klasik stop lambalarından kullanman çok daha hoş dururdu bence.
    Gerçi o zaman da hardtail'e çevirmen gerekir sanırım. Yapılabilirliği ve maddi külfeti nedir bilmiyorum ama, yanda saplanmış gibi duran amortisörleri, dragstar amortisörü gibi ortaya alarak çamurluğu amortisörlerden bağımsız bırakabilirdin.
    Yine de çok güzel olmuş tebrikler
    mete_han bunu beğendi.

  3. #3
    celikat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul / Yeldeğirmeni
    Motosikleti
    Hayabusa
    çarmıha gerilmiş gibi motor kullanmak zor değil mi ya?

  4. #4
    mikail_6 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2013
    Motosikleti
    Honda Shadow VT750 C4
    Eyvallah sağol hocam komple bobber düşünüyordum fakat 2 dezavantajı vardı: 1 hardtail olması ki hardtail olmaya dabilirdi - o zaman ne kadar bobber olurdu tartışılır - 2 artçım var 2 km bel fıtığı olmadan bobber çamurluğa dayanabilir miydi? )

    edit: arka stop'un led olması evet biraz yenilikçi bir kafa ama bobtail çamurluğa hayranlığım ve çamurluğu kapatan pürüzsüz görüntüsü nedeniyle böyle bir stop dizaynına gittim. memnunum aslında giriştikten sonra farkettim ki bilinç altım oynamış benle biraz, çok beğenirim kendilerini; crossbones'a benzer hale geldi makine.

    swingarm dragstarla shadowda bayağı farklı. üçgen swingarm var dragstarlarda, ortaya alınabiliyor. avadanlık, akü haznesi vesaire komple ona göre dizayn edilmiş ayrıca. amerikan forunmlarında falan da pek sık geziniyorum, o modifikasyonu yapanını görmedim hiç, yapılsa bile çok külfetli olur. en temizi hardtail olur öyle bişey için - o da TR'de ızdırap...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:04 ----------

    Alıntı celikat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çarmıha gerilmiş gibi motor kullanmak zor değil mi ya?
    Çarmıha gerilmek? gidon 14" yani kollarım tam 90 derece. sırt ergonomisi ve uzun yol kullanımı için en uygunu... ön yargı külfet değil mi ya?
    gursus, efendy06 ve Darkin bunu beğendiler.

  5. #5
    tuna_tour - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2005
    Şehir
    POMAKYA
    Motosikleti
    MZ ETZ 301- YAMAHA YBR 125- YAMAHA XTZ 660 TENERE
    kollar 90 derece sürüş yapmak yorucu değil mi ?

  6. #6
    mikail_6 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2013
    Motosikleti
    Honda Shadow VT750 C4
    Alıntı tuna_tour adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kollar 90 derece sürüş yapmak yorucu değil mi ?
    hayır, OEM gidondan daha rahat.

  7. #7

    Üyelik
    25 Haziran 2014
    Merhaba,

    güzel bir çalışma olmuş elinize sağlık.
    Deponun rengi bana mutfak tezgahını anımsattı. Daha güzel bir renk olabilirdi, emeğinize sağlık.

    Selamlar.
    Artes bunu beğendi.

  8. #8
    tuna_tour - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2005
    Şehir
    POMAKYA
    Motosikleti
    MZ ETZ 301- YAMAHA YBR 125- YAMAHA XTZ 660 TENERE
    Alıntı mikail_6 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hayır, OEM gidondan daha rahat.
    yeni bir şeye daha öğrenmiş olduk, güle güle kullan hocam
    Fırtınanın şiddeti ne olursa olsun; Martı sevdiği denizden asla vazgeçmez

  9. #9

    Üyelik
    31 Mayıs 2012
    Şehir
    Antalya
    Aga bence çok güzel olmuş .. Ne kadara maal oldu peki

  10. #10
    alijian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2009
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    crf250l
    bence gidon hariç çok şahane olmuş. çamurluklar süper yakışmış. sinyaller de böyle daha güzel. elinize aklınıza sağlık, güle güle kullanın.
    mikail_6 bunu beğendi.

  11. #11
    tuna_tour - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2005
    Şehir
    POMAKYA
    Motosikleti
    MZ ETZ 301- YAMAHA YBR 125- YAMAHA XTZ 660 TENERE
    hocam boyacın kim ? bende motorumu boyatmak istiyorum

  12. #12
    mikail_6 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2013
    Motosikleti
    Honda Shadow VT750 C4
    Herkese teşekkürler. Maliyet konusuna gelince, pek ucuza geldiği söylenemez...

  13. #13

    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    burası çelik iş merkezi otoparkı değil mi hocam ? Yakından bir görelim

  14. #14
    ExTReMe34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2014
    Şehir
    Esenler
    Motosikleti
    Yuki Tornado200
    Bu yaptığın motorun baldızı filan yok mu onuda ben nikahıma almak isterim
    Şaka bi yana gerçekten harika bir çalışma olmuş emeğine sağlık
    mikail_6 bunu beğendi.

  15. #15
    Salih_T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Temmuz 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Salcano Wolf 125cc, Bajaj Pulsar NS 200
    Ben beğedim güzel olmuş...
    "Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
    Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
    Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)

  16. #16
    scooboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2011
    Şehir
    istanbul(İzmirli)
    Motosikleti
    Yamaha xj6N 2013
    Boya dışında on numara olmuş.

  17. #17
    mikail_6 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2013
    Motosikleti
    Honda Shadow VT750 C4
    Çelik iş merkezi doğrudur ) yağış var diye ufak motorla geldim. haftaya artık

  18. #18
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    güzel olmuş hocam, cesaret edip girişmişsin, ben hala cesaret edemedim

  19. #19
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Yahu ben de cesaret edemiyorum. Gözünü seveyim bir gazlasın beni. Motorun rengini şu eski chevrolet'lerin mavisine kaplatmak istiyorum ama bir türlü yapan yer bulamadım



    Kaplatmak istememin sebebi orjinalliğini bozmak istememem. Ama eminim ki kaplamayla boyama arasında dağlar kadar fark olacaktır. O yüzden de çok sıcak bakamıyorum kaplama işine.

    Sonra düşünüyorum, bozsam nolcak diyorum. Bu motoru artık kolay kolay satmam.
    Zamanında sattım sonra şans eseri geri aldım motoru. Bir daha da vazgeçmem yani zorda kalmadıkça.
    Çok da bir değişikliğe gitmiycem aslında. Özetle yapmak istediklerimi söyliyim

    Motoru fotoğraftaki mavi renge boyatmak istiyorum.
    Göstergeyi dragstar göstergesi gibi beyaz yapmak istiyorum (kolay iş)
    Beyaz lastik yanakları (Lastiklerin sökülüp takılması yanaktan daha pahalıya geliyor ama yapcaz artık)
    Kahverengi deri sele
    Kahverengi deri çanta

    Burada motoru bozacak olan şey mavi boya ve kahverengi sele.

    De hayde yiğidolar gazlayın beni

  20. #20

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Alıntı celikat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çarmıha gerilmiş gibi motor kullanmak zor değil mi ya?
    Domalarak sürmektense , kollar 45 derece açık yukarda sürmek daha keyifli . Denemeden önyargı yapmayalım , bu arada yıllarca racing'e de bindim
    gursus, Leon10Rhyme ve Artes bunu beğendiler.
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)