Dragstar 1100 Performans, Ses Ve Görsel Modifiye - Resimli
Reklamlar
-
08 Ağustos 2014, 14:05
#1
Merhaba arkadaşlar,
Konuyu açma sebebim hem bugüne kadar kendi yaptıklarımı ve nasıl-nerede yaptırdığımı, parçaları nerden temin ettiğimi anlatmak, hem de bundan sonra yapmak istediklerim için sizlerden bilgi ve tavsiyelerinizi almaktır. Şimdiden hepinize teşekkür ederim.
Motorum 2004 Yamaha Dragstar Custom (sport) modeli. Şimdiye kadar yapılanları kronolojik olarak listeliyorum;
1 - Kuryakyn Hypercharger.
2 - Cobra Speedster Slashdown performans eksozu.
3- Kuryakyn Axle-Hub Phantom Covers ve Kuryakyn Shaft Drive Cover Ve Sissy Bar.
1 - HYPERCHARGER:
Hyperchargerı E-bay'den temin ettim. Bu parçalar Amerika'da üretildiği için, parçayı aratırken motorun Amerika'daki ismi ile aratmak gerekiyor. Amerika'da bizim motorlar V-star olarak geçiyor. Alt modellleri ise, classic, custom ve silverado olarak geçiyor. Türkiye'de Dragstar Sport modeline sahip isek E-Bay ya da herhangi bir Amerikan sitesinde arama yaparken V-star 1100 custom olarak aratmak lazım.
Montajı kendimizin yapması zor, çok çok iyi teknik bilgi ve kapsamlı alet takımına ihtiyaç var. Ben ikisine de sahip olmadığım için montaj işini her zaman gittiğim Special Moto Kadir Usta'ya yaptırdım. (İzmir'de 2. sanayi sitesinde dükkanı). Montajda standart hava filtresi sökülyor, yeni filtrenin bağlantı aparatları takılıyor, sonra yeni filtre takılıyor. Ama hepsinden önce olmazsa olmaz re-jetting denilen bir işlem var. Bu da yeni takılan performans havca filtresinin artırdığı benzin ihtiyacını karşılayabilmesi için karbüratöre yapılması gereken modifiyeler anlamına geliyor. Akış memeleri ve iğneleri değişiyor, karbüratör hava ayarları gerektiği şekilde yapılıyor. Bu işlem için gerekli olan parçalar (memeler, iğneler vs tamamen) hypercharger ile beraber geliyor, hava ayarının nasıl yapılması gerektiği de montaj talimatında yazıyor (ingilizce olarak). Ancak bu kısmın doğru yapılması çok önemli, doğru yapılırsa yaklaşık 5 hp güç artışı oluyor. Doğru yapılmazsa motorunuz doğru çalışma ritmini kaybeder, performansı düşer ve aşırı yakıt tüketimi yapar. Kadir Usta bu işi sorunsuz halletti. (jet kit içerisinde 2 kademe modifiye akış memesi mevcut, Kuryakyn eğer halihazırda motorunuzda performans eksozu var ise 122,5 mm memeyi arka silindire , 125 mm memeyi ön silindire; eğer eksoz yoksa 120 mm memeyi arka silindire, 122,5 mm memeyi ön silindire tavsiye ediyor. Biz ikinci halini yaptık)
2 - COBRA EKSOZ:
Eksozu da gene e-bay'den temin ettim. Montajı gene aynı yerde yapıldı. Cobra'nın bu eksoz modeli bizim motorlar için üretilmiş en pahalı modeli. Sebebi hem korkunç bir ses veriyor olması (almadan önce yaklaşık 3 hafta boyunca tüm eksoz modellerini youtube'dan seslerini dinledim ve karşılaştırdım, sonunda buna karar verdim, ama gene de beklediğimden çok daha yüksek bir sesle karşılaştım), hem ekstra güç veriyor olması, hem boydan boya ısı kalkanı olması (sararma engelleyici), hem de ömür boyu garantili olması. Eksozun sesinden aşırı derecede memnunum. Sadece yüksek sesl bağırmıyor, yüksek sesi güzel bir ahenkle yakalamayı başarmışlar (ama gene de kardeşim bu ses bana çok diyorsanız, cobra quiet core susturucu alıp ekleyebiliyorsunuz, 30$ civarında ücreti var). Eksoz, ilk zamanlarda kulağı çok tırmalıyor, ama elyafları yanıp sesi toklaştığında gerçekten mükemmel oluyor.
Performans kısmına gelirsek, eksozun montajından sonra gerçekten (hyperchargerla birlikte) hissedilir derecede güç artışı oluyor. Mesela daha önce tek başınızayken 5. vitesten 4 e almanız gereken rampalarda, artık artçı ve çanta ağırlığıyla iken bile vites falan düşürmeden istediğiniz gibi yola devam edebiliyorsunuz. Normalde performans eksozları takıldığı zaman gene re-jet işlemi yapılması gerekiyor (daha doğrusu Cobra, motorun gidişine bak ihtiyaç hissedersen yap diye öneride bulunuyor). Biz de Cobra'nın önerisini dinledik, daha önceden zaten re-jet (1. kademe ama) yaptığımız için, önce deneyelim dedik. Ve iyi ki öyle yapmışız, 1. kademe re-jet gayet yeterli geldi. Yeniden re-jet yapmaya gerek kalmadı.
3- COVERS:
Ürünleri e-bay'den temin ettim gene. Phantom Coversı (arka maşa kapakları) kendim monte edebildim. Ama şaft kapağını monte edeceğim yerdeki civataları sökmek için tork anahtarı gerekli oldu. Bu yüzden yine Kadir Usta'ya yollar göründü. Gitmişken sissy barı da Kadir Usta halletti. Burada söylemek istediğim Kuryakyn gerçekten aldığı paranın hakkını verihor, ürünler çok kaliteli. Sissy bar ise senede sadece 1-2 defa uzun tatillerde kullanacağım için çok özenerek almadım, ucuz ve çok iyi işçiliği olmayan bir ürün. Ama o fiyat aralığına göre gene de iyi.
BUNDAN SONRA YAPMAK İSTEDİKLERİM:
Gene değişik krom kaplamalar ve parçalar, elcik, ayna vs almak, gönlüme göre süslemek vs. Fakat size danışmak istediğim, gidon kısmını nasıl halledeceğim;
T veya T benzeri bir gidon takmayı düşünüyorum. 15 cm yükseklik ve gene 15 cm geriye yanaşmalı T barın uygun olacağını düşünüyorum. Ama esas istediğim bütün kabloları ortadan kaldırmak, oradaki kirliliği yok etmek. gaz, fren, debriyaj vs ne varsa tüm kabloların gidonun içinden geçmesini istiyorum.
Şu ana kadar yaptığım araştırmalarda 1,25 inç kalınlığında gidonlarda içeriden kablolama için gerekli deliklerin ve kanalların açıldığını gördüm. Yalnız burada bahsedilen kablolar sadece elektrik kabloları. Ben gene de 1,25 inç kalınlığa diğer kabloların da sığacağına inanmak istiyorum Yalnız burada sormak istediğim şu, 1,25 inç kalınlıktaki gidonda bizim orjinal kontrol kütüklerini kullanabilecek miyiz? Ya da tüm kabloları içeriden geçirmek istediğime göre, bu iş orjinal kütüklerle olacak mı? Bu iş için hangi parçalara ihtiyacım var?
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:01 ----------
Şu resimleri de atayım, ön tarafın mevcut haline bakarak konuşalım;
Reklamlar
-
08 Ağustos 2014, 14:13
#2
bir de ses alsaydık
-
08 Ağustos 2014, 14:15
#3
Güzel bir kameram olsa da yapsam Ama iliğim kemiğim kurudu, kamera en son artık
-
10 Ağustos 2014, 01:05
#4
Kardes kazasiz belasiz binersin insallah. Cok guzel olmus. Nediyeyim insallah bizede birgun nasip olur
...
-
10 Ağustos 2014, 01:54
#5
Maşallah.Emeğine sağlık kardeşim.hakkatten güzel şeyler yapmışsın devamını getirisin inşalllah.bende bi ara chopper kullandım gidon konusunda bişey diyemeyeceğim ama highway hawk ın far kaşı,sis farı,gidon saati gibi aksesuarları var.bi bakmanı tavsiye ederim.
-
10 Ağustos 2014, 11:32
#6
ustura_01 adlı üyeden alıntı
Kardes kazasiz belasiz binersin insallah. Cok guzel olmus. Nediyeyim insallah bizede birgun nasip olur
...
Eyvallah hocam sağolasın
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:30 ----------
hyo kenan adlı üyeden alıntı
Maşallah.Emeğine sağlık kardeşim.hakkatten güzel şeyler yapmışsın
devamını getirisin inşalllah.bende bi ara chopper kullandım
gidon konusunda bişey diyemeyeceğim ama highway hawk ın far kaşı,sis farı,gidon saati gibi aksesuarları var.bi bakmanı tavsiye ederim.
Sağolasın dostum, işte gidonla başlıcam ondan sonra farı da değiştiricem falan daha işim çok
-
10 Ağustos 2014, 12:38
#7
bu hyper charger gaz verdiğimiz zaman kelebekleri açıp kapatıyor mu? yoksa görüntü amaçlı sürekli açık mı duruyor?
-
10 Ağustos 2014, 13:09
#8
ufukk adlı üyeden alıntı
bu hyper charger gaz verdiğimiz zaman kelebekleri açıp kapatıyor mu? yoksa görüntü amaçlı sürekli açık mı duruyor?
Rolantideyken her patlamada açıp kapatıyor, devamlı olarak açıp kapıyor yani. Gaz verdiğim zaman da işte ne kadar gaz verirsem ne kadar ihtiyacı varsa o kadar açılı olarak sabit şekilde açıyor.
-
12 Ağustos 2014, 14:47
#9
Selam,
Büyük fotoğraf yükleyemedim ama bahsettiğim kablo saklama sistemi bu şekilde fikrin olsun eğer hoşuna giderse daha detaylı anlatırım.
Selamlar
-
13 Ağustos 2014, 11:49
#10
champion_ufuk adlı üyeden alıntı
Dostum selamlar,
Ben zaten gidonu da değiştireceğim için bunu yapmışken elektrik kablolarını da içeri alayım diyorum. Yani çok fiyat farkı yok normal gidonla, kablo kanalı açılmış gidon arasında. Senin başına gelen olayı okuduktan sonra şase olayına da dikkat ettim, elemanlar önlem almış onun için.
Sizlerle konuştuktan sonra diğer kabloları içeri alma fikrimden vazgeçtim, onları da dediğin gibi çeliğe çeviricem. Elcik, ayna, mevcut kütükler, master cylinder ve debriyaj-fren yuvaları için krom kapaklar monte ederek gidon ile olan işimi o şekilde bitirmeyi düşünüyorum. Ha bir de yükselticilerin denk geldiği yere çok fazla yükselti yapmayan bir ornament buldum, şık duracak gibi geliyor. Şu anda manetlerde eski sahibinden kalma püsküller asılı, yıpranmadan koruduğu için ellemiyorum. Yeni gidonla beraber açıcam bakalım altında manetler çok sıkıntılı değilse inşallah onları ellemeden bitecek o kısım.
Sonra ön fara yönelicem, üçgenimsi formda bir far bulursam onunla değiştirmek istiyorum. Farın etrafındaki kare şeklindeki boşluk kısma krom bir kapak düşünüyorum, oradaki gereksiz ıvır zıvırı gözden saklamak için iyi olur diye. Sinyalleri de küçük sinyallerle değiştirince elektriksel kısımla işim bitmiş olacak.
Amortisör yağ keçelerinin olduğu yerde, yani amortisör kulelerinin başladığı yerde eski sahibinden kalma sıyrılma izleri var, bi yerlere sürtmüş-yatırmış falan. Önce tornaya vereyim diye düşündüm. Sonra dedim neden zayıflatayım bunu. Oraya da iki amortisör kulesini ön çamurluğuun üzerinden geçerek birbirine sabitleyen krom bir kelepçe yapmışlar. Hem stabiliteyi artırıyor, hem de kelepçenin paçaları bendeki sıyrık izlerini gizleyecek kadar uzun. Aşağı yukarı torna işlemi için vereceğim parayla aynı, onu alır geçerim dedim.
Şasinin en altına motorun ön kısmına krom kapak, ya da sakal gibi bir şeyler ayarlamayı düşünüyorum.
Fren kaliperlerine krom kapaklar, amortisör kulesinin en altına kurşun şeklinde krom kapaklar ve gidona alacağım ornamentin biraz küçüğünü de ön fendere takarak ön kısımla işimi bitirmeyi düşünüyorum. Belki ilerde amortisör kulelerini olduğu gibi krom kapak içine de alırım.
Sonra orta gövdeye geri dönüp, selenin hemen altındaki şasi demiri için krom kapak ve motor kısmının bitiminde yukarıdan aşağı bağlantı yapan kalın profil kısma kapaklar almayı düşünüyorum. Oradaki küçük ıvır zıvır için, işte ayaklığın civatasıdır vs gibi yerler için kapaklar alıp, ön-arka pegleri de değiştirip orta kısımla işim bitsin istiyorum.
Arka kısım için, kuyruğu kes, plakayı yana al vs gibi fikirler geliyor, ama çok radikal bir şey yapma taraftarı değilim şimdilik. Şu ana kadar yaptığım her şey geri alınabilir işler. Belki ilerde o işlere girerim. Ama işte sonuçta sadece sinyaller değişmiş ve plakada şu anda olan figürün yerine başka bir figür takılmış olacak.
Eeennn ilerde belki jantları krom kaplı çelik jant olarak halleder, boyayı da böyle afili bişiler yaparım, ama bu da fantazi olarak aklımda şu an sadece )
Valla kusura bakma bu kadar uzun yazdım ama, dostum sen ilgilisin bu işlerle, senin de fikrini alayım diye bu kadar yazdım. Aklına gelen bir şey varsa, ya da şurayı öyle yaparsan böyle kötü sonuç alırsın diyeceğin bir şey varsa lütfen söyle. Şimdiden teşekkürler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:45 ----------
Ekleme:
Bir de tüm civata başlarını krom kapak içine alacağım.
-
-
Emeğinize sağlık,ciddi anlamda modifiye var ortada,hoş teknik olarak pek anlamasamda sitede gördüğüm ender sonucu hoş modifikasyonlardan biri,gelişmeler için takipteyiz.
Saygılar.
-
psyche adlı üyeden alıntı
Emeğinize sağlık,ciddi anlamda modifiye var ortada,hoş teknik olarak pek anlamasamda sitede gördüğüm ender sonucu hoş modifikasyonlardan biri,gelişmeler için takipteyiz.
Saygılar.
Teşekkürler hocam.
-
yıkamacıda yıkatırsan orjinal yamaha bile olsa pitting oluyor maalesef
-
Yok ya ben hep kendim yikiyom. Bu kuryakynler branda nin altında nemli havadan cozudu. Bi kaç ürün aldım şimdi temizlik ve koruyucu, bakalım nası olcak
-
Krom işi çok zor, bir sürü aksesuar takıyorsun her marka, orjinal yamahası da dahil, ıslak kalsın, asfalta dökülen tuzlardan/kimyasalalrdan gelsin elbet bir zaman sonra pul pul atmaya başlıyor. Krom kalitesinden diyorum ben de fabrikasyonu özenli değil sanırım.
Ama şu aklıma takılıyor, banyo ve mutfaktaki armatrlerde krom kaplama ve su içindeler yetmiyor bir sürü kimyasal üzerlerine dökülüyor, neden bunların kromları atmıyor Aksesuarları götürüp bir armatürcüye kaplatmak gerek sanırım
-
draggy adlı üyeden alıntı
Krom işi çok zor, bir sürü aksesuar takıyorsun her marka, orjinal yamahası da dahil, ıslak kalsın, asfalta dökülen tuzlardan/kimyasalalrdan gelsin elbet bir zaman sonra pul pul atmaya başlıyor. Krom kalitesinden diyorum ben de fabrikasyonu özenli değil sanırım.
Ama şu aklıma takılıyor, banyo ve mutfaktaki armatrlerde krom kaplama ve su içindeler yetmiyor bir sürü kimyasal üzerlerine dökülüyor, neden bunların kromları atmıyor
Aksesuarları götürüp bir armatürcüye kaplatmak gerek sanırım
Ahahaeheahea hakkaten ya, muslukçuda çözcez bu işi galiba
-
21 Ağustos 2015, 18:02
#18
Merhabalar arkadaşlar,
Henüz gidon yapımında bir ilerleme kaydedemedim Tatil falan, işler derken fırsat olmadı. Nerede yaptıracağımızı, çizimidir falan o işler belli oldu, ama ortada daha bir şey yok. Sanırım önümüzdeki seneye kalacak gidon :/ Arka süspansiyon alçaltma kitini takmadık. Çünkü sürekli artçım var ve kiti takarsak süspansiyonu sert ayara almak gerekiyordu, bunu istemedim. Kablo kılıflarını da, yani çekeceğimiz uğraşıya değecek bir görünüm yaratmayacağı için takmadık. Ürünün kendisiyle ilgili bir durum bu, bu tarz örgülü kılıfın kısa zamanda açılma yaptığını duydum, yani görüntüsü de pek hoşuma gitmedi, o yüzden takmamaya karar verdim. Ön ve arka çamurluğa olduğu gibi krom fitil geçirdim. Ancak salak gibi bunu yaparken çamurlukların iç tarafını iyi silmedim, çok iyi yapışmadı. Siz siz olun yapıştırmalı işleri iyice tozdan arındırmadan yapmayın.
Sadece elektrik kabloları yeni gidonun içinden geçecek. Ama diğer kabloları nasıl bir malzeme içine alabilirim? Krom görünümlü istiyorum, bu konu hakkında fikirlerinizi bekliyorum arkadaşlar.
Şimdiye kadar olan ilerlemeleri şöyle göstereyim;
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:42 ----------
Bundan sonra;
- Bir an önce gidon ve kabloları halletmek.
- Elcikler Kuryakyn stiletto oldu, ayak peglerini de stiletto olarak değiştirmek.
- Vites koluna bir güzellik.
- Bullet sinyaller ve krom kelepçeler.
- Kuryakyn boomerang cover ve mid frame cover takmak.
- Ön alt taraf da gözüme boş görünüyor, bir şekilde krom bir kapak ayarlamak.
- Düşük profilli ve jel destekli sele almak.
- Ön amortisörleri tornalatıp parlatmak.
Gibi işler kaldı. Çok cozutursam jantlara da girişip, parlak alüminyum ile değiştirmeyi de isterim... İsterim tabii de ne biçim para o, nası yapçaz kim bilir...
-
21 Ağustos 2015, 18:08
#19
Motor 10 numara
Kablolari gizlemek icin bmw lerde dusakabinlerdeki krom gorunumlu hortumlari gecirirlerdi eskiler
-
21 Ağustos 2015, 18:13
#20
chevy64 adlı üyeden alıntı
Motor 10 numara
Kablolari gizlemek icin bmw lerde dusakabinlerdeki krom gorunumlu hortumlari gecirirlerdi eskiler
Teşekkürler dostum. Aslında kafayı kırıp yapıcam en sonunda o işi galiba, çok kalın olcak diye yapmıyodum ama oraya doğru gidiyo. Muslukçular biliyo bu işi ya hiç pas da yapmıyo
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)