chopper v motor olmak zorundami arkadaslar cidden fikirlerinizi merak ediyorum
chopper v motor olmak zorundami arkadaslar cidden fikirlerinizi merak ediyorum
O çop çop çop sesi nasıl almayı düşünüyorsun peki ( 650 cc ve üstü tabiki ) , bknz en 500 suzuki gs 500 den ses olarak hiç farkı yok . Çinli serisi chopperların cogu sıralı motordur . Ayrıca bu tarzın duayeni harley davidsonun bir bildiği vardır .
Sağlıcakla
değil ama olsa iyi olur
titreşim daha az olur daha dengeli bir sürüş sağlar
Zorunda olsa sıralı silindirli chopperlar olmazdı
He ama V twinin sesi tadı ayrıdır,chopper'ın V motorlusu makbuldür diyebiliriz
Chopper kelimesi ingilizce chopped (kesilmiş) kelimesinden gelir.
Seri olarak üretilmiş cruiser motosikletlerin kesilerek kişiselleştirilmesinden ortaya çıkarlar.
Cruiser motosikletler de genellikle V MOTOR'dur, ama olmak zorunda değildir.
Cruiser-Chopper tarzı motosikletler V motorlu olmak zorunda değildir, Triumph Speedmaster-America-Thunderbird-RocketIII gibi modeller sıralı 2 veya 3 silindir olmak üzere 2'ye ayrılır ve kendine özgü sesleri vardır. Üstelik aksine V motor aşırı titreşimli çalışır.
kullanım karakteristiğine ve biraz da geleneksel kaidelere göre chopperlarda sıralı 4 silindire göre daha düşük devir çeviren ve düşük devirlerde daha fazla tork üreten V2 motor kullanılır.
ille V2 olacak diye birşey yok tabii.
mesela honda magna V4 motorlu, kawasaki en 500 sıralı-2 motorlu.
tüm dostlara teşekkür ederim, fikirlerini paylaşıtıkları için. bir nebzede olsa merakımı giderdim.
Sıralı motorda olur neden olmasın. Hatta iyi mühendislikle V motoru aratmayan güzel seste alınır.
Örnek vermek gerekirse Türkiye fiyatlarıda açıklanmışken Honda Valkyrie sıralı 6 silindirle gayet güzel olabiliyor
ben 2 hafta once aldim v cokta memnunm tafsiye ederim
Honda Valkyrie sıralı değil boxer motordur.
1600 cc hacminde 2 silindirli bir motoru başka birşekilde yapamazsınız. V olmaya mecburdur. V nin açısını 180 derece ye getirirseniz bu seferde bmw gibi boxer olur.
Chopper deyince aklınıza 250 cc mct geliyorsa diyecek birşey yok , ama chopper cruiser deyince genelde akla 1100-1600-2000 cc motorlar gelir. Bu motorlarda 2 silindirde v den başka seçenek yok gibidir.
sıralı silindir olarak en 500 var ama onunda ateşlemesi v motor gibi ayarlı o yüzden v motor gibi sesi var.
bence herşeyden önce şekil olarak v motor olması lazım
sonrada torku açısından
Ben bu konuda klasikçiyim. Mutlaka V olmalı bence. Cruiser makineyi görüntü güzelliği ve sesi için alıyoruz bence. Bu güzelliği yansıtan en önemli unsur makinenin pırıl pırıl V şeklinde orda göz alması değil mi zaten? Sesi ve torku da de en güzel V şeklinde verir.
Yamaha xvs 250 dragstar in sesini duydum yok artık dedim bu 250 cc mi:D
Tam tersi chopper ve benzeri bobberların aslı sıralı çift silindirdir. Fabrikasyon düşünmeyin bu adamalrın zamanında fabrikasyon chopperlar yoktu kendileri imal ettiler. Nasıl mı keserek, parça azaltarak, ekleyerek..
Buna en uygun motorda yamaha xs650 dir.
Mevcut xs650:
Sonra bunlara dönüştürülür:
Konu eski ama bazı bildiklerimi bende yazıyım... internette de çünkü bu tür geyikler çok dönüyor.. işte chopper güya ikinci dünya savaşında amerikan askerlerinin onlara verilen harleyleri kesip biçmesinden olmuş birşeymiş falan filan diye yok öyle bir şey.. gerçi bende eskiden böyle biliyordum kulakdan dolma ama kitabını okuyunca motorcycle world ün öyle değilmiş..
şahsen bende v twin hastasıyım ama gerçeklerde başka harbi chopper ve bobber caferacerlar falan çift silindirdir.. bu v twin olayı dev firmaların fabrikasyon ürünülerinin reklamizasyonuyla yayılmış bir olay..
chopper kültürü tam aksine 1950 lerin sonlarına doğru california'da ortaya çıkmış askerden dönen amerikan askerlerininde bunda payı yüksek.. tabi amerika olduğu için harleylere yapılmış ilk başlarda chop custom olayı daha çok v twin damgası amerikan firmalarının tamamen japonlarla rekabetinden ötürü oluşturmaya çalışltığı bir kült algılama.. o yıllarda garajlarda handmade yapılan chopperların hemen hemen hepsi sıralı çift silindir.. üstüne en çok avrupada chopped yapılan motorlar triumplar iken amerikada 60 lılara doğru honda 750-4 modeli deli gibi choppercıların gözdesi oluyor fiyatı uygun ve vibrasyon nerdeyse hiç yok falan.. işte bu aşamada yerli firmalar japonlara pazarı kaptırmamak için "pehh 4 sıralıdan 2 sıralıdan chopper mı olurmuş chopper dediğin v twin olur" algılsını yaratınca yıllarca özellikle çoğu okumayan bilmeyen kişilerde kulaktan dolma bu algı oluşuyor..
özellikle 70 lilerden sonra chopper ve bobber olayında amerikalılar japonların çok gerisinde kalıyor.avrupadada ekmeği inglizler yiyor bu alanda triump norton bsa falan.. her neyse genede chopper deyince tabiki hollywood kimdeyse padişah odur hesabı akla gelen easy rider captain amerika modeli falan motorlar oluyor.. halbuki bugün dünyada 10 milyon chopper varsa toplasan 50 bin tanesi belki harleydir 100 bini bulucağını bile sanmam çünkü esasen çok yakan masraflı parçası genel olarak dünyanın her yerinde pahalı ve amerika dışı dünyanın çoğu yerinde sıfır fiyatı gereksiz pahalılıkda motorlar..
chopper dan önce essas 1940 larda bobber kültürü başlamış insanlar bu bobber ile chopperı çok karıştırıyor.. bobber bobbed dan gelir yani kısa kesilmiş olsada esasen kısa kuyruk gibi bir anlamı var.. ve o yıllarda indian lara amerikada çok yapıyorlarmış özellikle indian scout modeli bob-job ismiyle anılıyormuş.. insanlar chopper ile bobber karıştırıyor o yüzden..
ama helal olsun adamlara adamlar öyle bir kültürü enjekte etmişlerki cafe racer olayını bile amerikalıların bulduğunu zanneden insanlar var.. ingiliz ler bulmuşdur onuda 60 lılarda o zamanın rocker gençliği o yıllarda watford ve londrada cafeler arası hızlı git gel için yaptıkları hafif seri basit motorlar hemen hemen hepside sıralı çift yada dört silindirli motorlar vardı bmw ler benelliler triumplar bsa lar honda gb500 ler suzuki s40 lar falan filan..
benimki chopper değil ama V motor da değil.
L twin motor ve torku o biçim
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)