Selamlar;
neredeyse 6 yıldır bu forumu takip ediyorum. İlk takip amacım arabasız kaldığım bir dönem motormu alsam acaba sorusu idi. Forumda soru sormaya mahal vermeyecek kadar paylaşım oluyordu. üye bile olmaya gerek görmemiştim. Ramzeyde(250 cruiser modeli idi) karar kılmıştım. Orta yaşlarına yakın bir arkadaşım ve daha gençden ama bilgi sahibi olmaya ve paylaşmaya meraklı bir arkadaşım ramzey başlığını alıp götürüyordu. okuması bile keyifli idi. benim ulaşım aracı olarak talep ettiğim motosiklet bildiğin ufaktan amacını aşmış, baya bi ilgi alanım olmuştu. ama motora gerek kalmadı araba almıştım.
Arabaya rağmen 2 yıl önce henüz 3000km'de bi mct 250 ile motorcu olmuştum. (motoru almadan önce ehliyet sınavında motorun üstüne oturup hocaya "nasıl çalışıyo bu ve vites nerede" diye soruşum ayrı bi hikaye olur bu arada) mct ile hikayemiz çok sürmedi 1 kez yağ değiştirip, 4000km'de sattım. sorun çıkartmadı diyeceğim ama çıkarttıysa bile ben anlamadım satma nedenim yine ayrı bi topic konusu.
Bu yıl ilanda bir ledow(250 cmxa) gördüm, ucuzdu, gittim aldım. bakınca çok da ucuza almamışım aslında, o da ayrı topic
Niye cruiser: bir ss üzerinde fotograf cektirmeye bile cesaretim yok:( cup, scooter gibi modeller hoşuma gitmiyor, aslında nikelaj seviyorum galiba
Niye çinli: 2 arabam var; biri 3 yaşında jetta, bu iş için. Diğeri asıl kız; 1998 rover 200 vi. jetta ile 2 yılda 20 bin, rover ile 130bin km yol yaptım. biraz tuhaf anlayacağınız. ama konu araba oldumu gidecek arkadaşım. rover 200 vi'ı bilenler beni anlar, 0-100:7.5sn parasına göre fazla iyi giden bişi. bide pek nazlı, kız çocuğu gibi, yağını suyunu eksik et, tokat yemiş kız çocuğu gibi atar valla kendini köprüden şimdi niye çinlinin cevabı burada; dedimki ben 170binde aldığım roverı 300 bine sorunsuz getirebildiysem çinli minli hak getire çaresine bakarım öyle yok efendim sorun çıkartırmış, yok efendim elin tornavida tutacakmış beni bozan şeyler değil arabadaki takım çantası çoğu tamircide yok yahu(abartıyorum taby biraz). ha bide bi zahmet gitmesin benim motor. araba kazalarında bile canım çok yanmışken, 35 yaşından sonra asfalt ile sert münasebet çok korkutuyor beni. full ekipman 80km bile çok riskli benim için, gençken değildi ama bu aralar canım tatlı anlayacağınız ayrıca yılda yapacağım çok çok bin km, şimdi 10bin tl'ye motor alsam, km başı zaten kafadan 10 tl amortisman; çok para
şimdi asıl soru: 90/90-18 ve 130/90-15 dış lastikleri Ankara'da nereden alacağım ve kime değiştireceğim? Nette baya bi araştırdım, markaların bilgisine ulaştım ama nereden satın alacağım o sorunun cevabını bulamadım:( üzerinde "nylon" ibareli lastikler var, geçen gün basit bir dönüşte arkası kaydı (ilk defa yaşadım, biraz yüreğim ağzıma geldi hani) değiştirmek farz hani. dediğim gibi araba olsa hoşuma gider ama konu motor olunca kaportanın bizzat ben olması pek de rahat ettirtmiyor insanı.
2. alt konu Ankara'nın ustaları: geçen hafta sonu 1 arkadaşım ile motorun görünen yerlerini komple söktük, boya isteyen yerleri boyadık. (roverımın ustası Recep'in dükkanında, bil. müh.si bir arkadaşım) Recep'in adını özellikle yazdım, konu rover olunca Türkiye'de 1 numara. tüm ülkeden kendisine araba gelir. hatta yurt dışında bile tanınıyor parça getirttiği için. Niye tanıttım yazının devamında yazacağım. bilgisayar mühendisi olan arkadaşım ile ihtiyacımız olan parçaları çıkarttık ve başladık aramaya (hava filtresi, buji, deponun oturduğu kauçuk, ön selenin durumu kötü olduğu için sele, ön far ampülü, heybe çantalar). tabi üzerimizde o an yaptığımız işe uygun eski kot, polar vs. şaşmazda olduğumuz için önce oradaki tamirciden başladık. dükkanın içinde 3 kişiydiler, tamam dükkandaki motorlar görmeye değer, hepsi 10 numara ama birader kusura bakma da uzay gemisi de değiller, en azından sen NASA'da çalışmıyosun. Ama arkadaşların yanında NASA mühendisleri gelse yemin ederim sönük kalırlar. Neyse dedik derdimize deva olamadılar biz ulus'a geçelim. yiba çarşısına. ilk parçacı arkadaşın cevabı "ben öyle bi motor markası duymadım bile" (pis bi gülümseme ile) yahu ölürmüsün öldürürmüsün. 2. NASA'cı. çarşıda ümitsizce gezip dışarı çıktık. Arkada başka bir motor tamircisi arkadaş, dövmeleri falan gayet şık bir arkadaş, orantısız zeka kullanıp zorla yardım aldık. Arkasından Kuba motor bayii arkadaş, 3. NASA'cı. uzun uzun yazmayayım bütün ulus esnafını gezdik muhtemelen. şimdi derdim şu; yaw arkadaş çinli minli parası ile iş istiyoruz, emeği ile para kazanan ile hayatta pazarlık etmem, 1se 3 söyle sorun değil. Bu havanız ne birader? Neyin kafasını yaşıyosunuz siz? roverların işçiliğinin, parçasının ne değerde olduğunu bilen bilir, bu araçların ustası bile (Recep) dükkanında zaman ayırmış, bu çinli motora bakarken sizin derdiniz ne? Velhasıl; bujileri internetten(ngk), hava filtresini tofasın filtre malzemesi ile el yapımı, kauçuğu x bi kauçuk malzemeden tornacı düzeltmesi ile, ampülü şaşmazdaki NASA bayiinden normalin 6 katı fiyata, şeklinde çözdük. Forumdan süpap ayar değerleri ile süpapları ayarladık. Şu an keyifle biniyorum. Gerçi dediğim gibi motorda başka sorunlarda olabilir. ama anlamadığımdan henüz farkında değilim. mct'min yağını değiştiren 100.yıldaki tamirciye gideceğim, baksın söylesin ne eksikse yaptırayım. mahalle arası scooter tamircisi ama gene de en insan evladı olan o arkadaş.
Sabredip okuduysanız ona bile teşekkür ederim. Heleki soruma (lastikle ilgili olan) cevap verme nezakentinde bulunanlara ayrıca şimdiden şükranlarımı sunarım. Allah hiç birimize kaza bele vermesin.