Cruiser ilk motor tavsiye(İstediğimi bulamıyorum.)
Reklamlar
-
26 Ağustos 2012, 21:11
#1
Dostlar yaklaşık 1 yıldır araştırıyorum 2013 gibi de motorumu alacağım hayırlısıyla.Ehliyeti de almak üzereyim sonra sürüş teknikleri(Ya İstanbula gidip Honda'dan eğitim alacağım veya İzmir'den özel ders alacağım)eğitimi alacağım.8-9 ay sonra da motorumu almayı planlıyorum.Aslında tarz olarak Cruiser ve SS seviyorum,SS de şuanda tek kuvvetli alternatik Honda CBR 250R hafta içi bayisine gidip üzerine de oturdum.Ama cruiser motor diyince elimde seçenek yok(2.el demeyin 2.el almayacağım içime sinmez ve ilk motor olduğundan kazıklanmak muhtemel).İlk motor olduğundan 125 olmamalı çünkü hemen satma cc yükseltme seçeneğim yok 250 den de yukarı olmamalı tehlike arz eder.Elimdeki seçeneklere bakıyorum biri GV250 ama motoru Kanuni showroomlarda sergilemiyor bile üstelik motor kendi öz adıyla satılmıyor o yüzden eliyorum sonra bakıyorum Regal Raptor'a kullanıcılar memnun ama ne de olsa bir Çinli motor bloğundaki boşluk gidip bayisinde gördüğümde süslü çocuk bisikletine benzemesi(çok kalitesiz duruyor malzemesi) beni regalden soğuttu.Keeway diyorum hyr kesinlikle ama yedek parça sorunu var keeway regal kadar iyi değil diyorlar vs.Bütçem arkadaşlar 7.000 ile 10.000 tl arası ama bu arada bulabileceğim 0 km,bana sorun çıkarmayacak adam gibi cruiser yok,var mı bilmiyorum o yüzden size soruyorum belki de gözden kaçırdığım çok iyi markalar var.Veya duyduğunuz 2013 te şu kaliteli marka 250 lik cruiser getirecek dediğiniz bir durum var mı?Yardımınızı bekliyorum cruiser seçiminde tıkandım kaldım motora başlayacak cruiser isteyen,0 olsun çok yakmasın 250-350 cc olsun diyen bir adam motora binemeyecek mi ülkemizde?(Honda ya Yamaha ya msj atıyorum Avrupa bölgesine 250 lik cruiser getirmiyoruz diyorlar.)
Reklamlar
-
26 Ağustos 2012, 21:56
#2
250 lik cruiser da gv250 bir numaradır,saydığınız çinlilerle karşılaştırılmamalı bile.Sadece regal raptor var(şöyle ki ne kadar araştırsam da pek şikayet edenler karşılaşmadım).SS ihtimaliniz varsa ona yönelin çünkü alırsınız cbr 250;kullanması,öğrenmesi kolayi.Performansı çabuk sıkmayacak,baş ağrıtmayacak motordur.Cruiser olur diyorsanız fazla düşünmeyin: gv 250...
SS,le başlaamaı düşünürseniz,bu benim yazım:http://www.motosikletmacerasi.com/ba...c-motosikleti/
-
26 Ağustos 2012, 22:27
#3
bende 2013 de ehliyet, 2014 Mart ayında motorumu alacağım, her gün saatlerce araştırıyorum ve ben Regal Raptor DD250e-9 modelinde karar kıldım. Öneririm. GV250 de kronik sorunlar çok fazla, ayrıca boy ve kilon kaç? ben 182 boyunda 83 kiloyum... Regal Raptor da tek sorun yedek parça fakat İstanbul'da yaşıyorsan sorun olmayacaktır, zira forumda da geçen bir Ali Usta muhabbeti var Dikilitaş da mıydı Beşiktaş da mıydı neydi, regal raptor için öneriyorlar orayı
RKS Cruiser 250 '14, BMW F650 '97, BMW R 1100 GS '98, Harley Davidson FXDF Dyna Fat Bob '10, BMW R 1200 GS '06
-
26 Ağustos 2012, 23:14
#4
bende 5 ay önce ilk motorumu aldım. Honda shadow. Ama ikinci el. Alana kadar yaklaşık bir yıllık bir araştırmam oldu. Evet gv 250 iyi motor ama hysong olarak üretildiği zaman. Ki şuanda sıfırları kanuni tarafından üretiliyor. Motoru S&T kanuni Gt 250 r ın motoruyla aşağı yukarı aynı ve kullananların söylediklerine göre bu motorlarda krank çatlaması sorunu sıkça görülüyor. Ama tekrar söylüyorum, bu sorun kanuni üretimi olan gv250 lerde. Orjinal kore üretimi olanlar çok sağlam ancak bildiğim kadarıyla onların sıfırları ülkemizde yok. Eğitime gelince, harley davidson da da eğitim veriliyor. Ama honda, yamaha vs. gibi sertifikalı değil. Cruiser/chopper üstadları tarafından veriliyor. Ve bide başlangıç motoru olarak cruiser diyorsan cc meselesini bu kadar kafana takma bence. 750 ye kadar kullanabileceğini düşünüyorum. Çünkü bu tarz motorların yapabileceği ve bizim gibi çaylakların yapabileceği hız zaten belli =) Ve ikinci ele de bu kadar mesafeli durma. Çok temiz motorlar bulabilirsin. Ben ikinci aldım ve insanları ikinci el olduğuna inandıramıyorum =) özet: honda shadow tavsiyedir.
-
26 Ağustos 2012, 23:35
#5
kaanklky adlı üyeden alıntı
GV250 de kronik sorunlar çok fazla
gv250 de ne gibi kronik sorunlar varmış merak ettim bir sorayım dedim?gv250 ye binip kaç km yol yaptın?
OGUZHANKY adlı üyeden alıntı
Evet gv 250 iyi motor ama hysong olarak üretildiği zaman. Ki şuanda sıfırları kanuni tarafından üretiliyor. Motoru S&T kanuni Gt 250 r ın motoruyla aşağı yukarı aynı ve kullananların söylediklerine göre bu motorlarda krank çatlaması sorunu sıkça görülüyor. Ama tekrar söylüyorum, bu sorun kanuni üretimi olan gv250 lerde. Orjinal kore üretimi olanlar çok sağlam ancak bildiğim kadarıyla onların sıfırları ülkemizde yok.
sevgili oğuzhan gt250 r larda krank problemi denilen olay tüm eski hyo markalarda vardı,hatta şimdiki st olanlarda bu olay yok...krank problemi denen olayda kronik bir sorun değildir,sadece hyosung vakti zamanında bu motorları ilk ürettiği zaman motora devri kesici denen emniyet unsurunu koymamıştı..hal böyle iken gt250r yi alan arkadaşlar da motoru sürekli hız yapacam diye redline diye tabir edilen devir saatinin son kısmındaki kırmızı çizgilerde kullanınca,ister istemez motorun ya krankını kırıyorlar yada benzer problemler ortaya çıkıyor..yalnız dikkatinizi çekerim bu olay kronik bir olay değildir,ve devri kesicisi olmayan japon motorların bile bu duruma düşmeleri rahatlıkla görülebilir..gv250 motoru da evet birkaç farklılık haricinde gt250 ve gt250r ile aynı motora sahiptir ancak gv250 de son devre kadar çıkabilme ihtimaliniz olmadığı için krank problemi ile karşılaşmazsınız.
bu arada yineliyorum,motor hyo da olsa st de olsa farklı isimlerde de olsa temelde hepsi aynı ve hyosungtur..bundan emin olabilirsiniz,sadece koreden ithal eden elemanlar kimse kendi ismini basıyor,sadece kitabın etiketi farklı yoksa kitap aynı kitap..son olarak da dediğim gibi st olarak gelen motorların hepsi devir kesicisi konmuş olarak gelmektedir.
SÖZ KONUSU VATAN İSE GERİSİ TEFERRUATTIR!!!
-
27 Ağustos 2012, 01:37
#6
Hahahah gv250 nin kronik problemleri varmış:D Çok fazla gv250 kullanıcısıyla konuştum,kullanmayı bilen herkes memnun,bizzat sürdüm de.Ayrıca kanuni ne zaman motosiklet ÜRETMİŞ.Esas kanuniden sonraki motorlar daha iyi.Şöyle ki 2008 de devir kesici ve enjeksiyon geldi,ondan sonra kanuni distribitörlük aldı.1 yıllık araştırma sonucunda bunlarmı vardınız?
-
27 Ağustos 2012, 02:30
#7
Peki üstadlar benim ss ile mi başlamam motoru öğrenmem adına iyi olur yoksa cruiser ile başlamam mı?Bu arada boy 170 kilo 70 kalıplı biriyip sporcuyum.SS'de başlangıç adına ilk tercihim cbr250,cruiserde ise regal spyder,regal daytona ve gv 250.Regal süslü bisiklet gibi kalitesiz o yüzden endişeliyim hepsi bu,gv ye gelince showrooma gidip oturamadığımdan hep havada kalıyor fikirlerim.Ha kafam atarsa banane dersem çok para ayırmazsam başlangıç olarak tvs apache 150 yi de düşünebilirim.(gidip üzerine oturunca karar vereceğim)
-
27 Ağustos 2012, 02:59
#8
ben bir çok forumda farklı farklı insanlardan farklı zamanlarda yazmış oldukları yorumları okuyarak fikir edindim ve iletiyorum, henüz vitesli motor tecrübem yok maalesef.
RKS Cruiser 250 '14, BMW F650 '97, BMW R 1100 GS '98, Harley Davidson FXDF Dyna Fat Bob '10, BMW R 1200 GS '06
-
27 Ağustos 2012, 03:08
#9
ss,cruiser zevkine kalmış.Şöyle yol göstermeye çalışayım.Rahatlık ve gösterişmi arıyorsun(cruiser).Motosikleti teknikleriyle sürmekten zevkmi alırım diyorsun,motosikleti keskin virajlarda yatırmak zevkli gelir,ani hızlanmalar zevk verir,trafiğe takılmam kıvrak olsun mu diyorsun(ss).Mantık işi yaparım kusursuza yakın olsun diyorsan cruiser da japon seçeneğin olmadığını varsaydığımız için cevap ss oluyor.Ama yanlış anlama gv250 de başını ağrıtmaz,iyi bak yeter.Ama japonlarda canına okumaya çalışsan da yoluna devam eder(genelde).
Motosiklet tarzlarıyla alakalı birşeyler de yazmıştım,oradanda yola çıkabilirsin:http://www.motosikletmacerasi.com/motosiklet-tarzlari/
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:03 ----------
kaanklky adlı üyeden alıntı
ben bir çok forumda farklı farklı insanlardan farklı zamanlarda yazmış oldukları yorumları okuyarak fikir edindim ve iletiyorum, henüz vitesli motor tecrübem yok maalesef.
Kardeşim yanlış anlama ama kendin denemediğin,ya da birebir güvendiğin birisinden duymadığın bilgilerle cevap yazma,bilgi kirliliği oluyor,bir insanı yanlış yönlendirebilirsin.Çünkü yazdığın insan;yazarken senin ne kadar ciddi olduğunu ya da dediğinden emin olduğunu bilmiyor.Seni tecrübeli biri olarak görüp hata da yapabilir.Mesela gayet iyi olan koreli motoru kötü,çinli motoru iyi ssanıp alır,ve senin yüzünden canı yanmış olabilir.Daha önce de forumda defalarca kez frenaj ve kontra hakkında yanlış şeyler yazıldı,belki de onu okuyan sonrasında yanlış frenaj yapan biri kaza yaptı.Umarım demek istediğimi anlatabilmişimdir.İnan seni kırmak için yazmadım.
-
27 Ağustos 2012, 03:12
#10
Pain adlı üyeden alıntı
Kardeşim yanlış anlama ama kendin denemediğin,ya da birebir güvendiğin birisinden duymadığın bilgilerle cevap yazma,bilgi kirliliği oluyor,bir insanı yanlış yönlendirebilirsin.Çünkü yazdığın insan;yazarken senin ne kadar ciddi olduğunu ya da dediğinden emin olduğunu bilmiyor.Seni tecrübeli biri olarak görüp hata da yapabilir.Mesela gayet iyi olan koreli motoru kötü,çinli motoru iyi ssanıp alır,ve senin yüzünden canı yanmış olabilir.Daha önce de forumda defalarca kez frenaj ve kontra hakkında yanlış şeyler yazıldı,belki de onu okuyan sonrasında yanlış frenaj yapan biri kaza yaptı.Umarım demek istediğimi anlatabilmişimdir.İnan seni kırmak için yazmadım.
tam tersine niye kırılayım daha fazla tecrübeniz varsa daha fazla ve daha sağlam bilginiz vardır GV 250 modeli hakkında, özellikle Kanuni'ye geçtikten sonra, bilginiz varsa öğrenmek isterim, zira benimde bütçem 8.000 TL kadar bir şey olacak ve aylar öncesinden modelimi seçip zamanı geldiğinde almak istiyorum.
RKS Cruiser 250 '14, BMW F650 '97, BMW R 1100 GS '98, Harley Davidson FXDF Dyna Fat Bob '10, BMW R 1200 GS '06
-
27 Ağustos 2012, 03:29
#11
Pain adlı üyeden alıntı
ss,cruiser zevkine kalmış.Şöyle yol göstermeye çalışayım.Rahatlık ve gösterişmi arıyorsun(cruiser).Motosikleti teknikleriyle sürmekten zevkmi alırım diyorsun,motosikleti keskin virajlarda yatırmak zevkli gelir,ani hızlanmalar zevk verir,trafiğe takılmam kıvrak olsun mu diyorsun(ss).Mantık işi yaparım kusursuza yakın olsun diyorsan cruiser da japon seçeneğin olmadığını varsaydığımız için cevap ss oluyor.Ama yanlış anlama gv250 de başını ağrıtmaz,iyi bak yeter.Ama japonlarda canına okumaya çalışsan da yoluna devam eder(genelde).Motosiklet tarzlarıyla alakalı birşeyler de yazmıştım,oradanda yola çıkabilirsin:
http://www.motosikletmacerasi.com/motosiklet-tarzlari/
Aslında çok güzel değindin konuya,ben yere oturan,düşük devirde güzel ses alabileceğim(250 lik de olsa 250liğe göre ses),ayağımın tam yere bastığı(170 boy),hızla işim olmayan ama tehlike gördüğümde bana yetebilecek kadar gücü olan,genelde kısa mesafelerde kullanacağım ama canım sıkıldığında bir yaz gezisi de yapabilecek kadar güveneceğim,hızla çok işi olmayan motoru virajlarda yatırmak istemeyen birisiyim,gv250 de çok güzel alternatif ama kanuni adı altında piyasaya sürülüyor olması beni endişelendiriyor.Peki bu doğrultuda seçeneğim sanırım kesinlikle gv250(Regali eliyorum çok oyuncak gibi),sorum şu olacak gvyi ben araştırdım Hyosung türkiyeden firma ile davalı sonra ismini St motors yapıyor Türkiye piyasasına da Kanuniyle girmeye karar veriyor ve motorlar St kanuni adıyla piyasaya sürülüyor.Motor tamamen koreli diye biliyorum sadece isminin damgasını vuruyor Kanuni,sorum şu tmam kanuni adı altında türkiyede piyasaya sürülüyor bunun garantisi nedir yani ya çekerlerse anlaşmayı ve motor gelmezse?Ben piyasadan kalkacak motora binmek ne bileyim tuhaf geliyor,ayrıca Hyosung başka ülkelerde de tıpkı bizde olduğu gibi başka markaların adıyla birleşerek mi satılıyor yoksa sadece ülkemizde mi böyle?
-
27 Ağustos 2012, 03:31
#12
Gayet güzel motor,2008 sonrası 2.elde 8000 tl den daha ucuza 2010 model gibi temiz motorlar bulunabilir.Yakıt tüketimi,bakım masrafları,aksesuarları vb şeyler için gv250 başlığını geriye doğru okursan herşeyi öğrenirsin...
-
27 Ağustos 2012, 03:41
#13
kaanklky adlı üyeden alıntı
GV250 de kronik sorunlar çok fazla
(bkz: bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak)
OGUZHANKY adlı üyeden alıntı
Evet gv 250 iyi motor ama hysong olarak üretildiği zaman. Ki şuanda sıfırları kanuni tarafından üretiliyor.
Tekrar (bkz: bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak). Honda'yı da bizim köşedeki büfe üretiyor.
-
27 Ağustos 2012, 03:42
#14
Çağrı-91 adlı üyeden alıntı
Aslında çok güzel değindin konuya,ben yere oturan,düşük devirde güzel ses alabileceğim(250 lik de olsa 250liğe göre ses),ayağımın tam yere bastığı(170 boy),hızla işim olmayan ama tehlike gördüğümde bana yetebilecek kadar gücü olan,genelde kısa mesafelerde kullanacağım ama canım sıkıldığında bir yaz gezisi de yapabilecek kadar güveneceğim,hızla çok işi olmayan motoru virajlarda yatırmak istemeyen birisiyim,gv250 de çok güzel alternatif ama kanuni adı altında piyasaya sürülüyor olması beni endişelendiriyor.Peki bu doğrultuda seçeneğim sanırım kesinlikle gv250(Regali eliyorum çok oyuncak gibi),sorum şu olacak gvyi ben araştırdım Hyosung türkiyeden firma ile davalı sonra ismini St motors yapıyor Türkiye piyasasına da Kanuniyle girmeye karar veriyor ve motorlar St kanuni adıyla piyasaya sürülüyor.Motor tamamen koreli diye biliyorum sadece isminin damgasını vuruyor Kanuni,sorum şu tmam kanuni adı altında türkiyede piyasaya sürülüyor bunun garantisi nedir yani ya çekerlerse anlaşmayı ve motor gelmezse?Ben piyasadan kalkacak motora binmek ne bileyim tuhaf geliyor,ayrıca Hyosung başka ülkelerde de tıpkı bizde olduğu gibi başka markaların adıyla birleşerek mi satılıyor yoksa sadece ülkemizde mi böyle?
O zaman senin için cruiser makbul gibi.Fakat gv 250 den ses bekleme,sesi maxiscooter gibi:D Zaten tek hatta çift silindirli motosikletten öyle tatlı sesler çıkaramaz.O sokakta duyduyğun sesler 4 silindirli makinelerden geliyor.Gürültü yapabilirsin,cbr 250 lere tiger egzos takan arkadaşlarda var,ama çıkan ses ss sesi değil,cross motor sesi.Tamamen zevkine kalmış,şahsen ben ss görüntülü bir makineden o sesi duyacağıma sessiz geziyorum.Gv 250 nin egzosu delebilir,açabilir ya da egzos uydurabilirsin ama orjianal bir cruiser sesi alamazsın,harley sesi alamazsın:S,bence o kuru gürültü:D.
Garanti meselesine gelince 0 aldığın motosiklette 2 sene garanti verip,vazgeçtik garantik yok denmesine izin verecek bir hukuk sistemi yok:D.Firma yetkilisi değilim 1 saat sonra bile ne olacağını söyleyemem,söylesem yalan olur:D.Şahsi fikrim ise yanlış hatırlamıyorsam 2006 dan beri satılıyor ve sahipleri gayet memnun ve satılmaya devam ediyor,böyle bir sıkıntı olmayacağını tahmin ediyorum.Yine şahsen ben 0 alacak olsam bunu düşünmem bile:DTabi bana kalsa 0 a para bile vermem:D,2010-2011 model 15000 km ye kadar mümkünse garantisi devam eden bir motoru 2000 tl civarı daha ucuza almayı tercih ederim:D
@Slayerr aaa zaten üstad gelmiş:D
-
27 Ağustos 2012, 03:42
#15
Gv 250 nin neymiş kronik sıkıntısı ?
(ömrü hayatında bindiniz mi gv250 ye cok merak ediyorum.. benim bir arkadaşım aldı 2006 modelini ben bi bindim 4-5 km gittim kendimi terminator sandım tek kırmalıyı cıkarıyodum nerdeyse)
güzel motosiklet o.. sıkıntı yaratmaz dikkatli kullanırsan.. garanti konusunda da endişe etme hyosung kimseye yedirtmez o motosikletini adam adını kirletmek istemez...
hem kanuninin yaptıklarında hemde kore olan yapımlarda ben şikayet bile duymadım ?
bırak cbr 250 yi
o benim gözümde ss bile değil sport touring gibi bişi yapmışlar gerek ebatı gerek oturuş pozisyonu..
gv 250 ikinci el temizini bulursun
o sana ögretir binmeyi zaten =)
üstüne başına kaska da 1000 1500 tl ayır
8 bin tlye motor alıp 20 liralık kaskla dolaşma..
-
27 Ağustos 2012, 03:47
#16
GV 250 yeni başlayan biri için 2. eli 15000km ye kadar uygun mudur?
RKS Cruiser 250 '14, BMW F650 '97, BMW R 1100 GS '98, Harley Davidson FXDF Dyna Fat Bob '10, BMW R 1200 GS '06
-
27 Ağustos 2012, 03:52
#17
kaanklky adlı üyeden alıntı
GV 250 yeni başlayan biri için 2. eli 15000km ye kadar uygun mudur?
gv250 ye ben 100 bin ömür biçerim
temiz bişi bulunca kaçırma alın derim
2006 34 binde aldı arkadaşım bi emekli abiden adam ilk sahibi cok temiz kullanmış..
güzel motosiklet şekil var
cok rahat sürmesi zevkli..
biraz acemiliği atlattıktan sonra cok daha zevk verir insana
-
27 Ağustos 2012, 04:04
#18
Ama işte temizini bulması mesele,sadece gv 250 değil,çinliler dışında çoğu motor min 100000km için tasarlanır zaten.Fakat ülkemizin yol kalitesi ve motosiklet süren gençlerin bilinçsizliği bu ömrü 40000-50000 e kadar indirebiliyor.Piyasa dolandırıcı dolu,sahibindendeki ilanların hepsi zaten 5-15 bin arası,ama en az 40000 deler.Evet bence de 30-40 binde temiz motor alınır ama bunu almak için yanında gerçekten motordan anlayan birine baktırıp,evet bu alınır dedirtmelisin:D yoksa sahibindende 20000 km üstü motor zaten yok;yersen:D
-
27 Ağustos 2012, 04:24
#19
bu arada forumları tekrar okuyunca dank etti, mesela vites problemi, geçişler ve motoru durduğu yerde boşa almak isteyenler ayalarıyla itiyorlarmış motoru? :S
RKS Cruiser 250 '14, BMW F650 '97, BMW R 1100 GS '98, Harley Davidson FXDF Dyna Fat Bob '10, BMW R 1200 GS '06
-
27 Ağustos 2012, 05:05
#20
O sorun sayılmaz,yenilerde varmı bilmiyorum ama ben 2010 sürmüştüm ve vardı.gt250 ve r da da var.Ama kolayca alışılabilecek birşey,öyle motor sorunu filan değil yani:D
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)