Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Cruiser ve ses sevdası

    REKLAM ALANI
  1. #1
    lycantrophic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2009
    Motosikleti
    GV 250
    Tamam ben de motorda tok orta karar bir pat pat pat sesi severim, mesela standart bir Harley'nin sesi hoşuma gider. Ama geçen gün bir kafeye girdim; oraya da ismi lazım değil bir cruiser grubu gelmiş. Motorların egzoslarıyla öyle oynamışlar ki giderken resmen uçak gürültüsüne yakın bir ses çıkarıyor. Başka insanların suratlarına da baktım, bu motorlar ayrılırken çoğunluk sesten rahatsız olup suratını buruşturuyordu. Hadi onu da geçtim diğer insanların ne düşündüğü umurlarında olmasın o kadar gürültünün içinde seyahat etmek ne kadar sağlıklı? Anlayamadım, belki bu durumu açıklayabilecek bir arkadaş çıkar.
    binbaki ve canekin bunu beğendiler.
    Önemli olan nereye varacağın değil, yaptığın yolculuktur.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    drsteel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2010
    onların cogunun kapasitesi maksimum 250 ccdir. 250 cc harley sesi elde etmek için açıyorlar egsozlarını. ama sonucta tam harley olmuyor

  3. #3
    lycantrophic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2009
    Motosikleti
    GV 250
    Alıntı drsteel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    onların cogunun kapasitesi maksimum 250 ccdir. 250 cc harley sesi elde etmek için açıyorlar egsozlarını. ama sonucta tam harley olmuyor
    Yok 250den çıkabilecek ses sonuçta sınırlı; japon motorlarıydı çoğunluğu. Dragstar, shadow, intruder gibi motorlardı. Yanıbaşında bu motorlardan biri çalışıyor olsun, başka biriyle bir karış mesafede dur, bağırsa suratına ne söylediğini anlamazsın öyle mantıksız bir gürültü. Harley'yle alakası yoktu sesin. Belki o cruiser grubuna has bir durumdur, uçak sesi çıkarmayan motoru aralarına almıyorlardır bilemiyorum.
    Önemli olan nereye varacağın değil, yaptığın yolculuktur.

  4. #4
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    Cruiserın sesi adamın kulağını ...yorsa o ses olmamış demektir. Bangır bangır geçen 125'lik commuterdan farkı kalmaz.
    Slayerrr ve pinkkuvars bunu beğendiler.
    www.motorumla.net

  5. #5
    Hedef_Turan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ağustos 2011
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Rx3i Evo
    Bende 250cc var egsozları söktüm yerine manifold çıkış çapında krom boru taktım.Ses çok tok ve yüksek çıkıyor fakat hiç rahatsız edici değil duyana göre değişir o cafede ben olsam o sesi duyunca heycanlanırdım mesela seviyorum çünkü ordaki adamın yanından ss'de geçse rahatsız olacaktır eminim.
    (1996) Coba 175 > (2007) Yuki YK250 > (2013) Hyosung GT250R > (2014) Yamaha XJ6 Diversion F > (2014) Yamaha YZF R1 > (2015) Mondial Drift 125 > (2016) Mondial Cup 100 > (2016) Mondial RX3İ EVO

  6. #6

    Üyelik
    29 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    2011 Triumph Tiger 800
    orjinal egzozlarımın komple susturucularını söktüm, uzun yollarada çıktım, bizde öyle geziyoruz. Bende vn800, bir arkadaşımda screaming eagle egzozlu sportster 1200, yoshimura egzozlu 1000rr, katalizörleri falan çıkarılmış vfr800 gibi gibi... Ama insanlar arasında gazlamaktan ziyade daha çok geniş yollarda kendimizi tatmin etmek için gazlıyoruz. Kimsenin arkamızdan öyle yüzünü buruşturduğunu düşünmüyorum, Tabii ki birde gittiğimiz mekanların arkadaşlarımız olmasınında bunda büyük payı olabilir =)

  7. #7
    serotizm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Harley Davidson Softail FXSTBI
    Bir de güvenlik boyutu var işin.
    Gerçi benim egsozum yeri göğü inletmiyor ama trafikte çok ciddi bir farkedilirlik sağlıyor.
    Bu arada "standart Harley sesi" demişsiniz. Fabrika çıkışı Harley egsozlarının sesi çok düşüktür. Öyle tok, pat pat değildir.
    Özellikle enjeksiyonlu modellerde. Zaten fabrika çıkışı egsoz kullanan Harley sürücüsü pek görmezsiniz
    ZIPPIRMAN bunu beğendi.

  8. #8
    search16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Aralık 2009
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    GTS Evo 250 - Hero Hunk 150
    Ben böyle gürültülü makinalara karşıyım. Neden.
    1. Yerleşim birimi içinde onlarca yüzlerce insan rahatsız oluyor. Bunların içinde uyuyan bebeklerin uyanmasından tutunda hasta insanın.....
    2. Yolda kullanıcısı, artçısı, grup gezilerinde arkadan seyreden hepsi belli bir zaman sonra sesten başları kütük gibi oluyor.
    3. Bu sesi seven hoşlanan arkasından ''vaayyy makinaya bak'' diyen kaç kişi var. Gerisinin içinden hay.... deyipte kaynadığını duyar gibi oluyorum zaman zaman.
    nesteremree ve canekin bunu beğendiler.
    Önemli olan beygir değil, beygirin nekar yediği.

  9. #9
    Hedef_Turan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ağustos 2011
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Rx3i Evo
    Alıntı serotizm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir de güvenlik boyutu var işin.
    Gerçi benim egsozum yeri göğü inletmiyor ama trafikte çok ciddi bir farkedilirlik sağlıyor.
    Bu arada "standart Harley sesi" demişsiniz. Fabrika çıkışı Harley egsozlarının sesi çok düşüktür. Öyle tok, pat pat değildir.
    Özellikle enjeksiyonlu modellerde. Zaten fabrika çıkışı egsoz kullanan Harley sürücüsü pek görmezsiniz
    Gerçekten öyle trafikte hiç korna kullanmıyorum artık Ben gelirken önlemini alıyor diğer araç sürücüleri
    Cruiser dediğin böyle pat pat arada çattt her nekadar 250cc'de olsa
    (1996) Coba 175 > (2007) Yuki YK250 > (2013) Hyosung GT250R > (2014) Yamaha XJ6 Diversion F > (2014) Yamaha YZF R1 > (2015) Mondial Drift 125 > (2016) Mondial Cup 100 > (2016) Mondial RX3İ EVO

  10. #10

    Üyelik
    29 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    2011 Triumph Tiger 800
    Alıntı search16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben böyle gürültülü makinalara karşıyım. Neden.
    1. Yerleşim birimi içinde onlarca yüzlerce insan rahatsız oluyor. Bunların içinde uyuyan bebeklerin uyanmasından tutunda hasta insanın.....
    2. Yolda kullanıcısı, artçısı, grup gezilerinde arkadan seyreden hepsi belli bir zaman sonra sesten başları kütük gibi oluyor.
    3. Bu sesi seven hoşlanan arkasından ''vaayyy makinaya bak'' diyen kaç kişi var. Gerisinin içinden hay.... deyipte kaynadığını duyar gibi oluyorum zaman zaman.
    Bunların tümü tercih meselesi. Etrafa saygılı olmak gerek, biz yerleşim yerinde çok gaz açmayız, oturduğum siteye gittiğimde 10 sn içinde kontağı kapatıyorum.

  11. #11
    lycantrophic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2009
    Motosikleti
    GV 250
    Harley'nin fabrika çıkışı bence çok daha iyi, mesela şurda bir kıyas var orijinalini tercih ederim değiştirilmişinin gürültüsüne; tabii tercih meselesi yeri göğü inletmediği sürece diğerleri de güzel olabilir çok aşırı gürültü şeklini alıp insanlar rahatsız olmuyorsa:

    Önemli olan nereye varacağın değil, yaptığın yolculuktur.

  12. #12

    Üyelik
    18 Mart 2011
    Bence işin sürücüyü tatmin eden bir yanı olduğu kadar güvenliklede alakası var.

    Benm egsozların Vance and hance ve egsozları taktığımdan beri trafikte farkedilme oranım nerdeyse 10 kat arttı. Artık kimse aniden önüme kırmıyor veya sokaktan bir anda fırlamıyor.

    Sesi de gümbür gümbür hoşuma gitmiyor desem yalan olur. Hangi cruiser sürücüsü dese yalan olur bence.....

    Saygı meselesine gelince ben tak/çıkar susturucu yaptım evin garajına girip, çıkarken takarım hemen, Sokağa girdiğimde boşa atar, evin önüne yaklaşınca kapatırım.Herhangi bir mekana gidince hemen motoru kapatır uzun süre rahatsızlık vermemeye çalışırım ama İşin açıkçası Kafede oturan insanların öününden geçerken 3 sn sesten rahatsız olup olmadıları da beni fazla ilgilendirmez.

    Bahsettiğin gububun kalabalık olmasından kaynaklanıyordur bu kadar gürültü diye düşünüyorum. Aynı anda 10 tane cobra,vance veya Highway hawk çalışsa uçak sesine yaklaşır sanırım.
    RamuthRa bunu beğendi.

  13. #13
    Eecho89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung Gv 650
    Tam kız arkadaşımla tartışığımız konuyu yazmışsın. Oda araba ve motorlar sessiz olmalı egzozlardan yüksek ses çıkmamalı diyenlerden. Tamamen tarz meselesi bu konu ben yolda giderken bir mustangin motor ve egzoz sesini duyunca dünyadan soyutlanıp dinliyorum. Aynısı motorum içinde geçerli egzozlarını açtırdım beni mutlu eden bir sesi var. Bu tarzı sevenler yolda kafasını çevirip hayran hayran bakıyorlar. volkan arkadaşımızın dediği gibi o kafede ben olsam ayağa kalkar heyecanlanırdım şu sese geeeel diye

  14. #14
    frantisec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2012
    Şehir
    Kocavezir- Adana
    Alıntı RamuthRa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bunların tümü tercih meselesi. Etrafa saygılı olmak gerek, biz yerleşim yerinde çok gaz açmayız, oturduğum siteye gittiğimde 10 sn içinde kontağı kapatıyorum.
    ben siteye girmeden kapatıyorum.itekleyerek giriyorum içeri.çıkarkende dışarı kadar öyle çıkıyorum.yoksa vn 1500 ün sesi bela çıkıyor sitede.

  15. #15
    platipus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2012
    Şehir
    VAZGEÇTİM
    Motosikleti
    İKİ TEKER OLSUN DA
    konuyu genişletmek lazım aslında. bazen ucuz çinli motorlarının egzosunu söken apaçiler vardır gürültüden kafayı yedirtir insana. eline sağlam bir meşe odunu alıp ıslatıp ıslatıp dövmek geçer içinden. onlar apaçidir hak ediyordur çünkü, motorları da ucuz çinlidir değil mi?
    aynı şey otomobillerde de geçerlidir. yere yakınlaştırılmış egzosuyla oynanmış gürültü kaynağı şahinleri vardır gene aynı apaçi ruhlu zibidilerin altında. tüm bu tipleri gördüğümüzde kültür seviyelerini, apaçiliklerini falan düşünürüz, sopalık adamlar deriz. bunun sebebi kaliteli gürültü verememeleri mi? belki altlarında harley, ferrari olsa saygı duyarız sanıyorsunuz değil mi? veya ne bileyim kaliteli bir makina olsa ne olursa olsun kültürlü, tarz sahibi adam helal olsun dediğimizi mi düşünüyorsunuz? kim ne derse desin gürültü gürültüdür arkadaşlar. gürültü kirliliği diye bir şey var bilir misiniz?
    bilmem kaç beygirli torklu dediğiniz motorlardan greyderlerde, dozerlerde de var. onlar da tarz için mi gürültü yapıyor?
    güvenlik için olduğunu söyleyen arkadaşlar sadece kendini kandırır. kendine ve başkasına saygısı olmayan insan yanından geçen veya arkasındaki motor ne olursa olsun tehlike kaynağıdır. egzosunuz sizi tehlikeden korumaz. kendinizi fark ettirmek için yanlış yöntem. tüm bu söylediklerim ss çiler için de geçerli. hani o kadıköyde gürültü terörü estirenler!!
    tüm bunları söyleyen ben de severim motor sesini, mesela fazerin sesine bayılırım ama insanlara saygı daha önce gelmelidir ki yeri geldiğinde başkalarından da saygı beklemeye hakkımız olsun.
    Samet Ağır bunu beğendi.

  16. #16
    Hedef_Turan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ağustos 2011
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Rx3i Evo
    Tamam ozaman tüm dünyada tek tip egsoz üretilsin herkez onu taksın tüm dünya mutlu mesut olsun kimse çıt çıkarmasın... Milyarlarca lira verip özel yapım motosiklet yaptıran efendilerde motorlarını evlerinin salonlarına koysunlar...Motosiklet yarışlarına ses sınırı getirilsin belli desibeli aşan motosikletler yarıştan men edilsin...Adam 2000cc motor yaptırsın sonrada senin ybr'nin egzosunu taksın olur dimi bencede haklısın ne kadar büyüttün arkadaşım ya benimde motorum ucuz çin evet ama egsoz sesi tamamen tok bu sesi almayı başardım ve senin yanından geçerken en fazla 3 sn duyacağın ses için bukadar dil dökmeye değmez 3 sn rahatsızlık verdim gittim......gün boyunca bunu tekrarlıyorsam işsiz güçsüz apaçiyimdir haklısın ama 3 sn be gazlamış geçmişim neyin nesi bu???
    (1996) Coba 175 > (2007) Yuki YK250 > (2013) Hyosung GT250R > (2014) Yamaha XJ6 Diversion F > (2014) Yamaha YZF R1 > (2015) Mondial Drift 125 > (2016) Mondial Cup 100 > (2016) Mondial RX3İ EVO

  17. #17
    platipus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2012
    Şehir
    VAZGEÇTİM
    Motosikleti
    İKİ TEKER OLSUN DA
    zaten benim söylediğim noktaya geldin, milyarlarca lira verince okey 3 saniye-3 dakika farketmez, hak onundur. sen şimdi 3 sn yanından geçiyorum sorun yok diyorsun ama o 3 sn evde uyuyan bir bebeği uyandırmaya fazlasıyla yetiyor veya sınavına konsantre olmuş, işine konsantre olmuş birisini darmaduman etmeye yetiyor.bu saygıyı elbette ben kazandıramam kimseye. ha işsiz güçsüz apaçi olmuşsun ha kendini tarz sahibi zanneden ukala bir lümpen olmuşsun. vardır ya da yoktur o kadar.
    bu arada kimse üzerine alınmasın, empati kurabildiğiniz sürece sorun yok.
    canekin, nesteremree ve ronnytechno bunu beğendiler.

  18. #18
    Eecho89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung Gv 650
    Arkadaşım değindiğin konu çok farklı ,scooterin egzozunu boşaltıp baca borusu gibi egzoz taktırıp depoya 5tl lik benzin doldurup depoda benzin bitene kadar sokaklarda turlayan apachilerle, Eşşek yüküyle para verip performans egzozu takırmış yada ustasıyla tartışa tartışa deneye deneye egzozundan başarılı bir ses alan motorcuları karşılaştırmamak lazım.
    Harley in bu kadar dünyada üne kavuşmasının sebeplerinden biride ortaya çıkarttığı bu sestir. Belgesellerinde bahsedilir hatta uzman tvde bile vardı türkiye harley federasyonu başkanı bahsediyordu; dünyada buna benzer bir ses veren başka bir motor bloğu ve ezgoz sistemi yoktur diye. Arabalardan örnek vermek gerekirse 67 model mustangin bu kadar hayranı olmasının sebebi motor ve egzoz sesinin dünyada eşi benzerinin olmaması. Yahu tanıdığım arkadaşlarım var youtubeden 67 model mustang yazıp sesinden orgazm olan

    ( Zaten yapılan bu egzoz değişiklikleri yeri göğü inletmez (sözüm apachilerden dışarı )devletin kabul ettiği standartlardadır. Kimse onlarca para verip aldığı motorunda egzozunudaki oynama sebebiyle muayeneden kalmayı ağır kusurlu olmayı göze almaz. )
    nesteremree bunu beğendi.

  19. #19
    frantisec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2012
    Şehir
    Kocavezir- Adana
    Alıntı Eecho89 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Harley in bu kadar dünyada üne kavuşmasının sebeplerinden biride ortaya çıkarttığı bu sestir. Belgesellerinde bahsedilir hatta uzman tvde bile vardı türkiye harley federasyonu başkanı bahsediyordu; dünyada buna benzer bir ses veren başka bir motor bloğu ve ezgoz sistemi yoktur diye. Arabalardan örnek vermek gerekirse 67 model mustangin bu kadar hayranı olmasının sebebi motor ve egzoz sesinin dünyada eşi benzerinin olmaması.)
    harleyi ünlü yapan bence sesi değil.pazarlama teknikleridir.aynı sesi bir japon chopper cruiserde veriyor.pazarlama tekniği dedik adamlar ellerindeki fazla ıspanağı stokları eritmek için TEMEL REİS (popeye) adlı çizgi filmi yapıp yutturmuşlar millete.
    harley üzerine filmler cekmiş destanlar yazmışlar

  20. #20
    Redmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Aralık 2011
    Şehir
    Van
    Motosikleti
    CBF 500
    Türkiyede egzos olayı biraz zayıf benim gördüğüm ama yurt dışında bu işe çok kafa yoruyorlar, özellikle cruiser kullanıcıları istedikleri sesi elde etmek için bir sürü para ve zaman harcıyor, olay sırf gürültü çıksın değil başlı başına bir hesap-kitap işi, basınçlı havanın yönlendirilip bir enstruman gibi işlenmesi konusu! Ben de ses konusuna çok heves edip performans egzos aldım fakat çok yüksek bir ses veriyor orjinal hali, sonradan susturucularla bir kademe kıstım ve istediğim tok sesi elde ettim, bu tamamen bir keyif meselesi olduğu için doğruluğu tartışılmaz ama keyif almak içinde toplum zararlısı bir insana dönüşmenin manası yok tabi!


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)