Ustama gösterdim o zırıltıyı, arka mafsalın civatası gevşediği için yapıyomuş, vidayı sıktı hiç zırıltı kalmadı
Ustama gösterdim o zırıltıyı, arka mafsalın civatası gevşediği için yapıyomuş, vidayı sıktı hiç zırıltı kalmadı
arka dişlinin civatalarınıda kontrol et arada benimkiler gevşiyor bir kere çıktı ve kırıldı .
geçen hafta fark ettim onu ondan önce çok gevşiyodu şimdi gevşemiyor yinede sağol söylediğin için
bide senin motor çok az yakıyomuş yaw ben 5L ile 110-120 km gidiyorum :S
Moped kardeşliği adına, nice 5000 km'lere. Bu sefer 20W-50 Madeni yağ koydum motora, bildiğiniz benzinli motor yağı. Litresi 8.5 lira. Tek kelimeyle harika bir yağ, bal gibi de rengi var sanki balderesi Motosiklet yağı değil diye debriyaj kesinlikle kaçırmıyor bu motor için hiç fark yok, çok dik bir yokuşta denedim yağ 0km olmasına rağmen debriyaj kaçırmadı. Shell'in 20W-50 motosiklet yağı 19 lira ya yazıktır günahtır, neticede 1000km'de leş gibi oluyo kaliteli yağ koysan da.
mesajım çıkmadı bölümde forum hatası, bir tane daha atmak zorunda kaldım.
Kıskandım valla ) Ben daha 500'e gelemedim Yolun açık olsun kardeşim.Dah nice sorunsuz km'lerin olsun. Moped kardeşliği adına sevgi ve saygılar )
Motosiklet aşkına
bu motor için koruma demiri var mı acaba motorun altındaki üçgen plastiği çıkarınca motor çıplak kaldı
Bildiğim kadarıyla yok ama yazın birşeyler uydurmayı düşünüyorum o zaman bilgi veririm.
Amaç motoru yağmurdan korumak ise, benim yaptığım gibi, en küçük boy resim çantasını alttan üçgen plastiği tutan demirlere vidalayıp, üstten de bi kancalı iple depo kapağının çevresine sarıp tutturabilirsiniz. Resim çantasının ortasına silindir kafasına denk gelecek şekilde açılıp kapanabilen havalandırma kapağı kesin motor hararet yapmasın, ihtiyaç duyunca kapağı açarsınız.
Motosiklet aşkına
Süper de bin bin motor hep aynı, yollar da aynı. sıkıldım doğrusu. Neyseki fazla benzin yakmıyor rahat rahat gezebiliyorum. 5200km'deyim. Egzozum komple pas bi gram boya kalmamış üzerinde, onun dışında yıkadım pakladım mis gibi oldu.
hocam hyenaya cup jantıyla tekerleği taksak olur mu acaba çamurluğa değer mi orjinal jantları küçük
Değmez çamurluğa, çatala ama parana yazık. Jantlar da küçük değil sadece ince, arka jantı normal cupların ön jantı kadar. Orjinal lastikleri fıstık gibi ama motorum 5200km'de, 2000km'sini ıslak yollarda yapmışımdır, kar yağarken bile bindim. Dikkat edince sorun olmuyo. Hele kuru yollarda mükemmel ötesi yol tutuşu var.
Arka lastiğimde hala 2mm önde de 3-4mm kadar diş var, arka lastik bitince ön-arka yeni lastik alıcam.
Cup lastiği takmak için jantları büyütmene gerek yok hyena'nın kendi jantlarına takarsın ama zaten bu kadar ince janta hatta cup jantlarına bile tubeless lastik pek olmuyor. Bide cup motorlar için bilindik markaların lastikleri zaten yok, tubeless lastikler daha sert olacağından çok da kaliteli lastikler bulamayacağından lastikler kaydırır.
arkadaşlar beni dinlerseniz orjinalliği ile oynamayın derim.Kendi halinde süpper bir makine.Çok memnunum.Yatırıyorum kaldırıyorum her yola sokuyorum hiç itiraz etmiyor.Pratik ve cüzdan dostu)) iki kişi + pazar alışverişi+ rampalar bana mısın demiyor.10 liralık benzinle 100 km yi geçtim hala gidiyor.Trafik tıkanıca, bisiklet jantı gibi olduğundan hop diye kaldırıma çıkıyor aynen devam ) Bundan performans beklemeyin.Ben 40-50 ile tın tın gidiyorum etrafı seyrederek )
Motosiklet aşkına
hocam lastiklerin basınçları kaç olmalı(bar cinsinden) ayrıca arka amortisörlerin ayarı hangisinde olmalı örneğin iki kişilik ayarı hangi çentikte olmalı 5 adet çentik varya hangisinde olmalı
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:44 ----------
lastiklerin eni çok ince bisiklet lastiği gibi hyenaya uygun daha kalın enli lastik mevcut mu acaba
Lastiklere ben ön-arka 35 psi basıyorum. Ne kuru yolda nede yağmurda kaymıyor fazla şişiriyorum diye. Hyena'nın kendi jantlarına cub lastiği takabilirsin. Öne 2.50-17 arkaya 2.75-17. İç lastikleri de ona göre değiştirirsen sorun olmaz. Kalın lastik takarsan ön arka 32 psi basarsın. Bar cinsinden 32 bar basarsan lastikleri patlatırsın, doğrusu psi ama benzinlikte pompayı 32'ye yada 35'e ayarla gerisi önemli değil.
Amortisör ayarını hiç oynamadım, 2 kişi de bindik 170kg motorun taşıma kapasitesini bile aşıyor. 2 kişi rahatsız ediyorsa arka amortisörü ayar yerinden 2 diş sıkabilirsin bence
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:34 ----------
Zincir-dişli değiştirebilirler ama, Ön 15T arka 36T dişliyle çok daha keyifli oluyor bu motoru kullanması, hem debriyajlı olmasının bir anlamı oluyor yarım debriyaj yapabiliyorsunuz öbür türlü vites araları çok yakın ve 1. vites aşırı kısa. Ben orjinal dişliler varken 2. viteste kalkıyordum çoğu zaman.
Benim motorun emme manifoldunu karbüratöre bağlayan conta yanmış ve delinmiş. Haftalardır soğukken zor çalışma ve rölantide durmama stop etme sorunu vardı. Buldum sebebini
benim motorunda egzozla motor bağlantısı dün kopmuş motor su motoru gibi çalışıyor
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)