11 bin devire kadar vurdum 105 yaptım maslak girişinde
Bugün plaka ve ruhsatımı aldım )) İki kişi vurduk yollara.Tam yüz Km yol yaptım.103.cü km de benzin bitti ))) İtmek bile ayrı keyif ))
Demek ki; Mengü16 kardeşimin dediği gibi 100 km ye gelince benzinciye uğrayacaksın ))))
Motosiklet aşkına
10 tl 100 km çok iyi. elektrikli bisiklet alacak olanlar bunu alsın daha mantıklı.
NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE
depo 13 liralık benzin aldı.103 km gitti ancak,yeni olduğundan durduğu yerde çalıştırdığım çok oldu.Bu yüzden biraz fazla yaktı diyebiliriz.İleride biraz düşecek harcama )))
Motosiklet aşkına
1000km bakımını yapan servisin bi tur atıp gelince bu motor için yorumu "Bisiklet gibi" oldu
gerçekten de öyle. sıkışık trafikte dönemeyince seleden kalkıp motorun arkasını tek elle sağa sola attırabiliyorum. 110-120 kiloluk motor kullananlar bunu rüyalarında görür anca
eğer 13tl benzin ile 103km gidiyorsa çok yakıyor demektir. 100luk lifan cub 13 tl benzin ile 130 km gidiyor.
Rodaj dönemindeyken benzin hesabı yapmamanızı öneririm. Yoksa moraliniz bozulabilir.120 cc motosikletim 3 litre yakıyordu başta.Şimdi ise 2.1 litre yaktırabiliyorum.50 kg ağırlığım,artçı yok ve rüzgar hiç yok iken.Sizin motosikletlerinizde bu civarlarda yakacaktır ve bu gayet normaldir.
105 yaptım derken biraz uçmuşum, 11 bin devire çıktım ama KM teli takılı değildi bugün baktım 8 bin devirde 70 yapıyor 11 bin devirde 96km hıza tekabül ediyor yine de fena hız değil.
E5'te Topkapı'dan Şirinevlere aralıksız tam gaz gittim 8500 devirin altına düşmeden. 10 bin devirde gittiğim de oldu. Düz yolda motora yatınca 10 bin deviri geçiyor.
Arka dişliyi küçültme konusunu servise sordum ama motor çok zorlanır debriyajda sorun çıkar dedi. Motor sürekli 8500-9000 devir arasında çalıştırıldığında sorun çıkmıyor gibi.
Bağırta bağırta gitmek dişli değiştirip motoru zorlamaktan daha iyi galiba. Yine de bi dünya ses çıkartıp 70-75km hızla gitmek koyuyor insana.
Motorun sesi zaten çok çıkıyor egzozu boşaltanları yada delik açanları hiç anlamıyorum 9 bin devirde yarım saat motor sürseler fikirleri değişir heralde.
bu cahil insanı biri aydınlatabilir mi?
benim bildiğim peugeot star cobra rmz gibi markalar vardı vitessiz düz mantık çalışan
benzine yağ koyulan hızlandıkça deli gibi bağıran pedallı ve zırt pırt egsoz civatalarını döken modeller moped değil miydi?
vitesten devirden bahsediyorsunuz anlamadım şimdi bu meret moped mi cub mı?
İkincilik kaybedenler içindir...
Bu alet elden debriyajlı 4 vites manuel, 97cc hacminde 6 beygir gücünde. İstanbulda çıkamayacağı hiçbir yokuş olmayan hatta çoğunu 2. viteste bile çıkan, trafiğin aktığı yokuşlarda çok rahat 60-70km hızlara ulaşabilen. Usta ellerde kırmızı ışıkta Yamaha BWS gibi fırlayan bi motor.
Bu motosiklet jant boyutundan ve vites sisteminin benzerliği nedeniyle Cub ama manuel debriyajlı, yarı otomatik değil. Bu gövdeye çinde 50 ve 70cc motorlar da takıyorlar, daha çok 70cc var. Aslında o bir moped fakat Mondial'in türkiye şartlarına uyarlaması sonucu 100'lük olarak getirilmiş heralde. Ben doğrusu bu motor 70'lik olsa kesinlikle almazdım. 100'lük anca yetiyor istanbula. rodajın ilk 300-400km kısmıda baya zordu.
Sayın Mes, Moped Army isteğinize saygı duydum, ama maalesef ülkemizde moped kültürü hiç yok. Teknik bilgi çok yüksek olmasına rağmen kültür hiç yok. Adamlar amerika gibi bir yerde, benzinin ucuz, ekonomik motorun 2lt den başladığı geniş dümdüz asfalt yollarda puch ve tomos mopedler kullanıp üstelik yüzlercesi bir araya gelip bir grup oluşturuyorlar üstelik kızlı erkekli, hepsinde güzel kasklar, tarz mopedler, mobylette nin peugeot un yüzüne bakan yok, onlar için varsa yoksa puch ve tomos. zamanında çok araştırmıştım, yeni tip ruhsatlı bir puch bulsam şimdi bile alır 3. motor yapar saklarım, araştırma yaparken, türkiyede bu işlerin çok iyi yapıldığını sanırdım, fakat fransız,alman,italyan ve amerikan moped sitelerini ve forumlarını görünce anladım o konudada hala emekliyoruz. Bizde mopedler kenar mahallelerin dar gelirli, ama kendini geliştirmeyede hiç meraklı olmayan derbeder tiplerin sivri burun ayakkabıları ile üzerine yatarak selesiz sürdükleri, üzerine bilimum bütün arabesk yazılar yazdıkları hindistan dolmuşu gibi süslü şeyler olarak kalacaklar...
Herneyse, bildiğim birkaç moped sitesini ve forumunu özelden atarım, mopedinizde hayırlı olsun sizede iyi sürüşler.
Not: moped genelde scooter tipi olmayan vitessiz her büyük tekerli motora avrupada verilen genel bir ad aslında, motor ve pedal ın birleşiminden geliyor, fakat sizin kullandığınız yarı otomatik vitesli motor ise bence yine moped sınıfına girer, zira küçük cc ve tipi her açıdan tam bir moped, bundan moped olmaz diyenler eski tip gilera, tomos ve sachs 2-3 vitesli mopedleri bilmediklerindendir, puch un ve minarellinin pedalsız kick startla çalışan ve vitesli bir sürü modeli zaten vardı.
Sevgili dostum,söylediklerin amerika için geçerli olabilir ancak avrupa da Mobylette ve Peugeot çok tutulur.Özellikle Mobylette ve Motobecane.Bende bu konuda epey bir araştırma yaptım.
Benimde isteğim Türkiye de bir mopet kültürünün oluşması.
Ülkemizde mopet denince akla sadece Mobilet ve pejo geliyor.Oysa bütün motosiklet üreticileri(Kawasaki hariç) mopet üretmişlerdir.
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
@necatik35
Evet hocam aynen öyle, amerikadaki mopedarmy grubu puch ve tomos u en favori moped olarak görüyor, tabi bunda tomosun californiyada fabrikasının bulunması ve 1977mopeds gibi oluşumların hala puch parçaları temin etmeside etken. Ama bence amerikalılar mobylette ve peugeot u biraz sıska buldukları için pek kullanmıyorlar, yada bu firmaların abd de etkili olamayışıda olabilir, neyse. Zamanında ruhsatı temiz bir puch bulmak için uğraşmış hatta neredeyse birtane alacaktım, bende çok isterim bir moped kültürü olsun, buluşmalar olsun, şöyle old school güzel mopedler yapsak, bireysel olarak yapan insanlar çok, sahibindende bir arkadaş turuncu bir puch yapmıştı mesela, pedalları iptal edip pull start yapmış çok şahane, gereksiz süslerden uzak çok orjinal bir puch maxi idi. böyle insanların bir arada olabileceği bir topluluk oluşturulması lazım, diğer "selesiz sürenlere" de örnek olacak nitelikte olmalı.
Arkadaslar 1990 larda mobylette markası ile bir kros modeli çıkmıştı ve kısa sürede olsa satılmıştı. Hatırlayan ve hakkında bilgisi olan varmı .
Piaggio ciao yada bu kirostan buldummu almak istiyorum fakat her ikiside yok ortalıkta
@acayüp
Site adı vermek doğrumu bilmiyorum fakat bu sitelerden link veriliyor. Sahibinden de canım sıkıldıkça baya dolanırım hem zaman geçer hemde eğlenirim, favorilerim ilginç motorlarla ve arabalarla dolu, 2 tane piaggio ciao vardı biri mavi diğeri siyah, siyah olan 2 yıl satılık kaldı iyi para istiyordu ama satılmadı ,mavi olanın fiyatı makuldu oda uzun bi süre durduktan sonra satıldı. Mobylette nin kros modelini ise yanlış hatırlamıyorsam samsunda bir arkadaş çok detaylı bir şekilde restore etmiş satıyordu, yani biraz dolaşmak sürekli takip etmek lazım. birde diğer markalar bölümünde diğer seçeneğinden çok ilginç motorlar var, tabi onca çinlinin arasından arayıp bulmak mesele
mesela az önce bunu buldum, bilenler bilir çok ilginç bir motordur Fantic.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...7334200/detay/
Arkadaşlar,Facebook ta "Moped Army Türkiye" adında bir grup kurdum.Moped meraklıları ve sevdalılarının katılmasını beklerim.
https://www.facebook.com/home.php#!/...5413008818225/
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)