Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123412 ... SonuncuSonuncu

Moped Army

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı mes adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mengü16 kardeşim bunun rezerve musluğu diğer motorlarda ki gibi mi? Km hesabı yapmak için sonuna kadar kullanayım diyorum.Sen denedin mi?Yollarda kalmayayım diye soruyorum ))))
    Ben benzin bitmesinden 2 kere yolda kaldım 1000km'de. Rezerve falan yok. sıfırlanabilen kilometre sayacını depoyu fulleyince sıfırlayın. Her 100km de bir benzin alın. 1 depo 100km den az gitmez.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    11 bin devire kadar vurdum 105 yaptım maslak girişinde

  3. #23
    mes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ocak 2006
    Şehir
    Bodrum
    Motosikleti
    Sadece Mondial HYENA 100 herşeye yeter
    Bugün plaka ve ruhsatımı aldım )) İki kişi vurduk yollara.Tam yüz Km yol yaptım.103.cü km de benzin bitti ))) İtmek bile ayrı keyif ))
    Demek ki; Mengü16 kardeşimin dediği gibi 100 km ye gelince benzinciye uğrayacaksın ))))
    Motosiklet aşkına

  4. #24

    Üyelik
    08 Aralık 2011
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    Benelli trk 502 & tvs neo x3i
    10 tl 100 km çok iyi. elektrikli bisiklet alacak olanlar bunu alsın daha mantıklı.
    NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE

  5. #25
    mes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ocak 2006
    Şehir
    Bodrum
    Motosikleti
    Sadece Mondial HYENA 100 herşeye yeter
    depo 13 liralık benzin aldı.103 km gitti ancak,yeni olduğundan durduğu yerde çalıştırdığım çok oldu.Bu yüzden biraz fazla yaktı diyebiliriz.İleride biraz düşecek harcama )))
    Motosiklet aşkına

  6. #26
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    1000km bakımını yapan servisin bi tur atıp gelince bu motor için yorumu "Bisiklet gibi" oldu
    gerçekten de öyle. sıkışık trafikte dönemeyince seleden kalkıp motorun arkasını tek elle sağa sola attırabiliyorum. 110-120 kiloluk motor kullananlar bunu rüyalarında görür anca

  7. #27

    Üyelik
    09 Ekim 2010
    eğer 13tl benzin ile 103km gidiyorsa çok yakıyor demektir. 100luk lifan cub 13 tl benzin ile 130 km gidiyor.

  8. #28
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı mavimotor adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eğer 13tl benzin ile 103km gidiyorsa çok yakıyor demektir. 100luk lifan cub 13 tl benzin ile 130 km gidiyor.
    Benim motorum 100km de 8 lira yakiyor. Lifan cub'dan az demekki. motor acilmamisken yeniyken bile 100km de 10 lira yakiyordu, yine lifan cub'dan fazla degil.

  9. #29

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    amerika
    Rodaj dönemindeyken benzin hesabı yapmamanızı öneririm. Yoksa moraliniz bozulabilir.120 cc motosikletim 3 litre yakıyordu başta.Şimdi ise 2.1 litre yaktırabiliyorum.50 kg ağırlığım,artçı yok ve rüzgar hiç yok iken.Sizin motosikletlerinizde bu civarlarda yakacaktır ve bu gayet normaldir.

  10. #30
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    105 yaptım derken biraz uçmuşum, 11 bin devire çıktım ama KM teli takılı değildi bugün baktım 8 bin devirde 70 yapıyor 11 bin devirde 96km hıza tekabül ediyor yine de fena hız değil.
    E5'te Topkapı'dan Şirinevlere aralıksız tam gaz gittim 8500 devirin altına düşmeden. 10 bin devirde gittiğim de oldu. Düz yolda motora yatınca 10 bin deviri geçiyor.
    Arka dişliyi küçültme konusunu servise sordum ama motor çok zorlanır debriyajda sorun çıkar dedi. Motor sürekli 8500-9000 devir arasında çalıştırıldığında sorun çıkmıyor gibi.
    Bağırta bağırta gitmek dişli değiştirip motoru zorlamaktan daha iyi galiba. Yine de bi dünya ses çıkartıp 70-75km hızla gitmek koyuyor insana.
    Motorun sesi zaten çok çıkıyor egzozu boşaltanları yada delik açanları hiç anlamıyorum 9 bin devirde yarım saat motor sürseler fikirleri değişir heralde.

  11. #31
    HaydarBıçak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2011
    Şehir
    İstanbul - Ümraniye
    Motosikleti
    cbr125r
    bu cahil insanı biri aydınlatabilir mi?

    benim bildiğim peugeot star cobra rmz gibi markalar vardı vitessiz düz mantık çalışan

    benzine yağ koyulan hızlandıkça deli gibi bağıran pedallı ve zırt pırt egsoz civatalarını döken modeller moped değil miydi?

    vitesten devirden bahsediyorsunuz anlamadım şimdi bu meret moped mi cub mı?
    İkincilik kaybedenler içindir...

  12. #32
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı HaydarBıçak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu cahil insanı biri aydınlatabilir mi?

    benim bildiğim peugeot star cobra rmz gibi markalar vardı vitessiz düz mantık çalışan

    benzine yağ koyulan hızlandıkça deli gibi bağıran pedallı ve zırt pırt egsoz civatalarını döken modeller moped değil miydi?

    vitesten devirden bahsediyorsunuz anlamadım şimdi bu meret moped mi cub mı?
    Bu alet elden debriyajlı 4 vites manuel, 97cc hacminde 6 beygir gücünde. İstanbulda çıkamayacağı hiçbir yokuş olmayan hatta çoğunu 2. viteste bile çıkan, trafiğin aktığı yokuşlarda çok rahat 60-70km hızlara ulaşabilen. Usta ellerde kırmızı ışıkta Yamaha BWS gibi fırlayan bi motor.

  13. #33
    HaydarBıçak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2011
    Şehir
    İstanbul - Ümraniye
    Motosikleti
    cbr125r
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu alet elden debriyajlı 4 vites manuel, 97cc hacminde 6 beygir gücünde. İstanbulda çıkamayacağı hiçbir yokuş olmayan hatta çoğunu 2. viteste bile çıkan, trafiğin aktığı yokuşlarda çok rahat 60-70km hızlara ulaşabilen. Usta ellerde kırmızı ışıkta Yamaha BWS gibi fırlayan bi motor.
    peki bu motosiklet cub mı yoksa moped mi eğer mopedse cub ile moped arasında ne fark var?
    İkincilik kaybedenler içindir...

  14. #34
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı HaydarBıçak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    peki bu motosiklet cub mı yoksa moped mi eğer mopedse cub ile moped arasında ne fark var?
    Bu motosiklet jant boyutundan ve vites sisteminin benzerliği nedeniyle Cub ama manuel debriyajlı, yarı otomatik değil. Bu gövdeye çinde 50 ve 70cc motorlar da takıyorlar, daha çok 70cc var. Aslında o bir moped fakat Mondial'in türkiye şartlarına uyarlaması sonucu 100'lük olarak getirilmiş heralde. Ben doğrusu bu motor 70'lik olsa kesinlikle almazdım. 100'lük anca yetiyor istanbula. rodajın ilk 300-400km kısmıda baya zordu.

  15. #35
    cafeole - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2010
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Bajaj Boxer - Mondial MR150 - Vespa PX-200E '93
    Sayın Mes, Moped Army isteğinize saygı duydum, ama maalesef ülkemizde moped kültürü hiç yok. Teknik bilgi çok yüksek olmasına rağmen kültür hiç yok. Adamlar amerika gibi bir yerde, benzinin ucuz, ekonomik motorun 2lt den başladığı geniş dümdüz asfalt yollarda puch ve tomos mopedler kullanıp üstelik yüzlercesi bir araya gelip bir grup oluşturuyorlar üstelik kızlı erkekli, hepsinde güzel kasklar, tarz mopedler, mobylette nin peugeot un yüzüne bakan yok, onlar için varsa yoksa puch ve tomos. zamanında çok araştırmıştım, yeni tip ruhsatlı bir puch bulsam şimdi bile alır 3. motor yapar saklarım, araştırma yaparken, türkiyede bu işlerin çok iyi yapıldığını sanırdım, fakat fransız,alman,italyan ve amerikan moped sitelerini ve forumlarını görünce anladım o konudada hala emekliyoruz. Bizde mopedler kenar mahallelerin dar gelirli, ama kendini geliştirmeyede hiç meraklı olmayan derbeder tiplerin sivri burun ayakkabıları ile üzerine yatarak selesiz sürdükleri, üzerine bilimum bütün arabesk yazılar yazdıkları hindistan dolmuşu gibi süslü şeyler olarak kalacaklar...
    Herneyse, bildiğim birkaç moped sitesini ve forumunu özelden atarım, mopedinizde hayırlı olsun sizede iyi sürüşler.
    Not: moped genelde scooter tipi olmayan vitessiz her büyük tekerli motora avrupada verilen genel bir ad aslında, motor ve pedal ın birleşiminden geliyor, fakat sizin kullandığınız yarı otomatik vitesli motor ise bence yine moped sınıfına girer, zira küçük cc ve tipi her açıdan tam bir moped, bundan moped olmaz diyenler eski tip gilera, tomos ve sachs 2-3 vitesli mopedleri bilmediklerindendir, puch un ve minarellinin pedalsız kick startla çalışan ve vitesli bir sürü modeli zaten vardı.
    ahmetunuver bunu beğendi.

  16. #36
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    Alıntı cafeole adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sayın Mes, Moped Army isteğinize saygı duydum, ama maalesef ülkemizde moped kültürü hiç yok. Teknik bilgi çok yüksek olmasına rağmen kültür hiç yok. Adamlar amerika gibi bir yerde, benzinin ucuz, ekonomik motorun 2lt den başladığı geniş dümdüz asfalt yollarda puch ve tomos mopedler kullanıp üstelik yüzlercesi bir araya gelip bir grup oluşturuyorlar üstelik kızlı erkekli, hepsinde güzel kasklar, tarz mopedler, mobylette nin peugeot un yüzüne bakan yok, onlar için varsa yoksa puch ve tomos. zamanında çok araştırmıştım, yeni tip ruhsatlı bir puch bulsam şimdi bile alır 3. motor yapar saklarım, araştırma yaparken, türkiyede bu işlerin çok iyi yapıldığını sanırdım, fakat fransız,alman,italyan ve amerikan moped sitelerini ve forumlarını görünce anladım o konudada hala emekliyoruz. Bizde mopedler kenar mahallelerin dar gelirli, ama kendini geliştirmeyede hiç meraklı olmayan derbeder tiplerin sivri burun ayakkabıları ile üzerine yatarak selesiz sürdükleri, üzerine bilimum bütün arabesk yazılar yazdıkları hindistan dolmuşu gibi süslü şeyler olarak kalacaklar...
    Herneyse, bildiğim birkaç moped sitesini ve forumunu özelden atarım, mopedinizde hayırlı olsun sizede iyi sürüşler.
    Not: moped genelde scooter tipi olmayan vitessiz her büyük tekerli motora avrupada verilen genel bir ad aslında, motor ve pedal ın birleşiminden geliyor, fakat sizin kullandığınız yarı otomatik vitesli motor ise bence yine moped sınıfına girer, zira küçük cc ve tipi her açıdan tam bir moped, bundan moped olmaz diyenler eski tip gilera, tomos ve sachs 2-3 vitesli mopedleri bilmediklerindendir, puch un ve minarellinin pedalsız kick startla çalışan ve vitesli bir sürü modeli zaten vardı.
    Sevgili dostum,söylediklerin amerika için geçerli olabilir ancak avrupa da Mobylette ve Peugeot çok tutulur.Özellikle Mobylette ve Motobecane.Bende bu konuda epey bir araştırma yaptım.
    Benimde isteğim Türkiye de bir mopet kültürünün oluşması.
    Ülkemizde mopet denince akla sadece Mobilet ve pejo geliyor.Oysa bütün motosiklet üreticileri(Kawasaki hariç) mopet üretmişlerdir.
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.

  17. #37
    cafeole - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2010
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Bajaj Boxer - Mondial MR150 - Vespa PX-200E '93
    @necatik35
    Evet hocam aynen öyle, amerikadaki mopedarmy grubu puch ve tomos u en favori moped olarak görüyor, tabi bunda tomosun californiyada fabrikasının bulunması ve 1977mopeds gibi oluşumların hala puch parçaları temin etmeside etken. Ama bence amerikalılar mobylette ve peugeot u biraz sıska buldukları için pek kullanmıyorlar, yada bu firmaların abd de etkili olamayışıda olabilir, neyse. Zamanında ruhsatı temiz bir puch bulmak için uğraşmış hatta neredeyse birtane alacaktım, bende çok isterim bir moped kültürü olsun, buluşmalar olsun, şöyle old school güzel mopedler yapsak, bireysel olarak yapan insanlar çok, sahibindende bir arkadaş turuncu bir puch yapmıştı mesela, pedalları iptal edip pull start yapmış çok şahane, gereksiz süslerden uzak çok orjinal bir puch maxi idi. böyle insanların bir arada olabileceği bir topluluk oluşturulması lazım, diğer "selesiz sürenlere" de örnek olacak nitelikte olmalı.

  18. #38
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Arkadaslar 1990 larda mobylette markası ile bir kros modeli çıkmıştı ve kısa sürede olsa satılmıştı. Hatırlayan ve hakkında bilgisi olan varmı .
    Piaggio ciao yada bu kirostan buldummu almak istiyorum fakat her ikiside yok ortalıkta

  19. #39
    cafeole - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2010
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Bajaj Boxer - Mondial MR150 - Vespa PX-200E '93
    @acayüp
    Site adı vermek doğrumu bilmiyorum fakat bu sitelerden link veriliyor. Sahibinden de canım sıkıldıkça baya dolanırım hem zaman geçer hemde eğlenirim, favorilerim ilginç motorlarla ve arabalarla dolu, 2 tane piaggio ciao vardı biri mavi diğeri siyah, siyah olan 2 yıl satılık kaldı iyi para istiyordu ama satılmadı ,mavi olanın fiyatı makuldu oda uzun bi süre durduktan sonra satıldı. Mobylette nin kros modelini ise yanlış hatırlamıyorsam samsunda bir arkadaş çok detaylı bir şekilde restore etmiş satıyordu, yani biraz dolaşmak sürekli takip etmek lazım. birde diğer markalar bölümünde diğer seçeneğinden çok ilginç motorlar var, tabi onca çinlinin arasından arayıp bulmak mesele
    mesela az önce bunu buldum, bilenler bilir çok ilginç bir motordur Fantic.
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...7334200/detay/

  20. #40
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    Arkadaşlar,Facebook ta "Moped Army Türkiye" adında bir grup kurdum.Moped meraklıları ve sevdalılarının katılmasını beklerim.

    https://www.facebook.com/home.php#!/...5413008818225/
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.


2. sayfa BirinciBirinci 123412 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)