Mobylette egzoz sesini azalmak için yardım lütfen.
-
Üstadlarım Selamlar;
Malum yaşım 50 ve sese tahammülüm yok.Ben rahatsız oluyorsam diğer insanlarda rahatsız olur düşüncesiyle egzoz sesini mümkün olduğunca azalmak vaya tamamen kesmek istiyorum.bana egzozun sezini azaltmak için yapılması gerekeni iç kesit şeması veya çizimini verebilecek var mı ?
Teşekkür ederim.
Reklamlar
-
Yeni bir mobilet egzozu alın ve takarken contasını da araya koyun. Eski egzoz çürümüştür veya sesi artsın diye modifiyeye uğramış olabilir. Orjinal egzozlar genelde sessiz olur.
-
mengü yazmış egsozun contası yoktur büyük ihtimal
-
Mz 251 de 2 zamanli ama sesi cok guzel (bence) . Belki onun egzozunu uydurmayi deneyebilirsiniz.
-
O motor o ses ile güzel zaten o ses olmadıktan sonra mobylette'ye biniyorum demesin kimse
-
Egzoz yeni,aradaki contada yeni ama ses fazla.Gece fenerle bakıyorum ek yeri dikişlerden kapağın kenarlarından duman geliyor.Egzozu söküp egzozçuya götürsem,tüm birleşme yerlerini oksijen kaynağıyla doldurtsam.İçindeki boruya delikler açtırıp içini taşyünü battaniye(egzoz battaniyesi)ile doldursam ve kapağın tüm çevresini kayanattırsam ne derece ses azalır motora zararı olurmu?
-
Egzozun kapağı vidalımıydı tam hatırlamıyorum, atıyor da olabilirim. Vidalıysa kapağı çevirin sıkın. Kaynak olur ama fazladan bişeyler doldurmayın egzoza. Motorun çekişini öldürür.
-
egsozun içini tıkarsan dumanı zor atmaya başlayacak ve çekişten düşme olacak tüm ek yerlerinden dediğiniz bi boğaz var birde alttaki kapağı kapak sıkılımı bir bakın
mengu aynen civatalı alttaki kapak
bu arada alt kapaktaki civata tek somunsa çift somun yapıp kontralayın her zaman gevşer yada düşer o lanet civata
-
Her şeyi denedim,kapağı sıktım,boşlukları sıcakta bozulmayan macun yapıştırcıyla sıkı sıkıya kapatıp sıktım,nafile.Tek çare Heryerini kaynattırmak ve içine giren boruya mümkün olduğunca delik açıp boğmayacak şekilde taşyünü ile izole etmek kaldı onuda mutlaka egzozçu bilir ne kadar doldurulacağını.Boşuna usta demiyoruz onlara.Yoksa dememek mi lazım?
-
09 Temmuz 2015, 01:17
#10
Yeni egzoz kac lira ki?
Tamirciye kac lira vereceksiniz?
Arastirmalisiniz...
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek...00647264/detay
Bir bakarmisiniz?sesini sorun,kisabilirmidiniz deyin?uygunsa alin....
Cok daha ucuzlari mutlaka vardir...yeni saglam bir egzoz cok sesli degildir...
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:07 ----------
Açtığına konuya yazıyorum,özel mesaj atıyorum,dönüş yok abi...sanırım bizim kadar ciddiye almıyorsun...
-
09 Temmuz 2015, 01:22
#11
egzoz büzüğünü daralt , çok az da yanmaz bez at içine performans bile artar
-
09 Temmuz 2015, 02:38
#12
Kusura bakmayın,ciddiye almamamak da neymiş.Motarla ilgileniyordum görmedim.
Üzerindeki sıfır yeni aldığım egzost.Dolayısıyla başka yenisinide alsam aynı olacak düşüncesiyle bunun üzerinde oynayayım diyorum.Baktım işi batırdım çare yok katlanacağız sese bunlar böyleymiş diyip yenisini alacağım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:34 ----------
mterayes26 adlı üyeden alıntı
egzoz büzüğünü daralt , çok az da yanmaz bez at içine performans bile artar
Egzost çıkışı zaten serçe parmağın ucu girecek kadar küçük.Daha da daraltmak çok sıkışma yapmazmı içerde.Yanmaz bez dediğiniz de bildiğimiz taşyünü yani doğru mu?
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:36 ----------
Samet Ağır adlı üyeden alıntı
Yeni egzoz kac lira ki?
Tamirciye kac lira vereceksiniz?
Arastirmalisiniz...
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek...00647264/detay
Bir bakarmisiniz?sesini sorun,kisabilirmidiniz deyin?uygunsa alin....
Cok daha ucuzlari mutlaka vardir...yeni saglam bir egzoz cok sesli degildir...
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:07 ----------
Açtığına konuya yazıyorum,özel mesaj atıyorum,dönüş yok abi...sanırım bizim kadar ciddiye almıyorsun...
Özür dilerim motorla ilgileniyordum.
Bu egzostlar ses çıkarmıyormu,performans için diyor.
-
09 Temmuz 2015, 03:07
#13
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-motosiklet-motoser-luleburgaz-dan-peugeot-moped-50-egsoz-orjinal-160455052/detay
Bunun gibi bisey alinirsa sesi sanirim cok az daha azalir.ama sifira yakin ses motorun calismasini etkiler.mobiketlerde egzoz sesi serttir,cata cata sert ses verir..
Arastirma icindeyim..
-
09 Temmuz 2015, 10:29
#14
Samet Ağır adlı üyeden alıntı
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-motosiklet-motoser-luleburgaz-dan-peugeot-moped-50-egsoz-orjinal-160455052/detay
Bunun gibi bisey alinirsa sesi sanirim cok az daha azalir.ama sifira yakin ses motorun calismasini etkiler.mobiketlerde egzoz sesi serttir,cata cata sert ses verir..
Arastirma icindeyim..
en sessiz egzoz bu daha sessiz birşey istiyorsan cup motor egzozu denememelisiniz
-
09 Temmuz 2015, 10:55
#15
birinden duymuştum ama denemedim.eksoz deliğinden içeri bulaşık teli koyarsan sesi azalırmış.bencede mantılı ve ucuz yollu bir seçenek
-
09 Temmuz 2015, 11:14
#16
mobilet 2 zamanlı olduğu için ne yapılırsa yapılsın 4 zamanlı kadar sessiz çalışmaz birde 2 zamanlı olmasından dolayı ekzoz yapısı 4 zamanlılardan daha farklı oluyor.
-
18 Temmuz 2015, 21:17
#17
SORUN ÇÖZÜLDÜ...
ÇÖZÜM;
Mobyletlerin egzost yapısı oldukça basittir.Araba,motosiklet egzost kesitlerini incelediğimde sesi azaltan patlama odacıklarının yada perdelerinin 3 yada 4 adet olduğunu gördüm,halbuki mobyletlerde 1 tane var.Bunu 3 yada 4 e nasıl çıkarırım diye düşündüm ve buldum.
Gzost kapağına bağlı 3/8'' inc bir boru var ve bu arkaya kadar arkadaki boş bir perdeye giriyor.İşte bu boruyu sondan ortaya kadar karşılıklı 2 cm aralıklarla 6 mm matkapla deliyoruz toplamda 20 delik deldim.Daha sonra bu 3/8 lik borunun üzerine geçecek ve aynı zamanda hava akımı rahat olabilecek boşluk kalabilecek 3/4''(ınc) tesisatçılar 25 mm bilirler bir krom yada paslanmazdan (iç çapları uygun et kalınlığı ince olur).Bu boruyu o ince borunun üzerine deldiğimiz deliklerin bittiği yerden geriye yani kapağa doğru aynı şekilde 2 cm aralıklarla bu sefer 8 yada 10 mm matkapla karşılıklı deliyoruz.Yani motordan çıkan gaz önce üstteki kalın borunun deliklerinden içteki ince borunun deliklerine ulaşacak buradan ince borunun kapak çıkışından çıkacak.Şu anda 2 patlama odacığı oldu.Asıl sorun ilk patlamayı azaltmak ve sıkıştırmayı artırmak ki mobyletlerin sıkıştırma olması gerekiyormuş,çünkü 2 zamanlı motorlarda motor yağlaması ancak benzine yağ karıştırmayla oluyor,egzostu sıkıştırınca basınçla piston sağlıklı yağlanıyor olacak.Bu sefer egzostun tüm içi dağılmayan poğaça görünümlü geniş aralıklı bulaşık teliyle çok fazla sıkı sıkı olmayacak şekilde bulaşık teliyle dolduruyoru,daha sonra egzostun tüm dikiş yerleri kapağın tüm kenarları oksijen kaynağıyla hava sızdırmasın diye kaynatıyoruz.Yeni somun yeni egzost segmanı ve yanmaz amyant conta takarak bağlıyoruz.
Yeni egzostun sesi artık çat çat değil pıt pıt şeklinde oldukça sessiz ve motorun tepkimesi daha güçlü ve ani oldu.Üstelik hareket halinde öncekine göre ani gaza yüklenmelerde inanılmaz bir hızlanması oldu.
Sıkıntı yaşayanlar tavsiye ederim.
Hoşçakalın.
-
18 Temmuz 2015, 22:46
#18
maggellan adlı üyeden alıntı
SORUN ÇÖZÜLDÜ...
ÇÖZÜM;
Mobyletlerin egzost yapısı oldukça basittir.Araba,motosiklet egzost kesitlerini incelediğimde sesi azaltan patlama odacıklarının yada perdelerinin 3 yada 4 adet olduğunu gördüm,halbuki mobyletlerde 1 tane var.Bunu 3 yada 4 e nasıl çıkarırım diye düşündüm ve buldum.
Gzost kapağına bağlı 3/8'' inc bir boru var ve bu arkaya kadar arkadaki boş bir perdeye giriyor.İşte bu boruyu sondan ortaya kadar karşılıklı 2 cm aralıklarla 6 mm matkapla deliyoruz toplamda 20 delik deldim.Daha sonra bu 3/8 lik borunun üzerine geçecek ve aynı zamanda hava akımı rahat olabilecek boşluk kalabilecek 3/4''(ınc) tesisatçılar 25 mm bilirler bir krom yada paslanmazdan (iç çapları uygun et kalınlığı ince olur).Bu boruyu o ince borunun üzerine deldiğimiz deliklerin bittiği yerden geriye yani kapağa doğru aynı şekilde 2 cm aralıklarla bu sefer 8 yada 10 mm matkapla karşılıklı deliyoruz.Yani motordan çıkan gaz önce üstteki kalın borunun deliklerinden içteki ince borunun deliklerine ulaşacak buradan ince borunun kapak çıkışından çıkacak.Şu anda 2 patlama odacığı oldu.Asıl sorun ilk patlamayı azaltmak ve sıkıştırmayı artırmak ki mobyletlerin sıkıştırma olması gerekiyormuş,çünkü 2 zamanlı motorlarda motor yağlaması ancak benzine yağ karıştırmayla oluyor,egzostu sıkıştırınca basınçla piston sağlıklı yağlanıyor olacak.Bu sefer egzostun tüm içi dağılmayan poğaça görünümlü geniş aralıklı bulaşık teliyle çok fazla sıkı sıkı olmayacak şekilde bulaşık teliyle dolduruyoru,daha sonra egzostun tüm dikiş yerleri kapağın tüm kenarları oksijen kaynağıyla hava sızdırmasın diye kaynatıyoruz.Yeni somun yeni egzost segmanı ve yanmaz amyant conta takarak bağlıyoruz.
Yeni egzostun sesi artık çat çat değil pıt pıt şeklinde oldukça sessiz ve motorun tepkimesi daha güçlü ve ani oldu.Üstelik hareket halinde öncekine göre ani gaza yüklenmelerde inanılmaz bir hızlanması oldu.
Sıkıntı yaşayanlar tavsiye ederim.
Hoşçakalın.
video lütfen
-
19 Temmuz 2015, 02:22
#19
Aslında çok isterdim videoya alıp sizlerle paylaşmayı ancak bulunduğum yerden bu işleri yapmak için şehire giden biri telefon açtığında apar topar çıkmak zorunda kaldım ve ne foto nede video çekebildim.Hepinizden özür diliyorum.Egzost kaynak yapıldığı için açıp çekme şansımda kalmadı.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)