Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Yuki YK 100 arkadaş cub hakkında tavsiye

    REKLAM ALANI
  1. #1
    ingilizceci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2014
    Motosikleti
    Mondial 150 MCX Roadracer
    Merhabalar, tanışma konusunda bahsettiğim gibi pazartesi günü Yuki yk100 arkadaş cub aldım. Ehliyetim var ama bu benim ilk motosikletim olduğundan kullanım konusunda tavsiyelerinize ihtiyacım var. Cub kullanmanın püf noktaları nelerdir söyleyebilir misiniz?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Ahmet Abi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2013
    Motosikleti
    Subaru Xv
    Uzun süre yüksek devirde kullanmamak, 1500km arayla yağ değiştirmek ve yan sanayi parça kullanmamak motor ömrüne olumlu etki edecektir.
    Yol tutuşu ve frenleme gibi unsurların güvenliği tehdit etmemesi amacıyla fren mekanizması belirli aralıklarla kontrol edilmeli ve michelin-pirelli gibi kaliteli lastik markaları tercih edilmelidir.
    Güvenlik ekipmanları da tam ise trafiği tehlikeye atacak şekilde araç kullananlara dikkat edip gerekli önlemleri almaktan başka yapacak birşey görünmüyor.
    ingilizceci bunu beğendi.

  3. #3
    ingilizceci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2014
    Motosikleti
    Mondial 150 MCX Roadracer
    Çok tesekkur ederim tavsiyeleriniz için

  4. #4
    Ahmet Abi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2013
    Motosikleti
    Subaru Xv
    Rica ederim.

  5. #5
    yqavuzhyan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2012
    1500 km çok, her akşam eve gelince yağ değişimi yapın.

    Apaçilik yaparak binmeyeceğine göre 3-4 bin km de bir kez kaliteli bir yağ ile motor yağını değiştirin yeter. Ustalar yalan söylertler, hele birde kadın görünce iyice azıtır 5 katını söylerler fiyatın. Herhangi bir yağ değil illaki CASTROL marka yağ isteyin. Açılmamış sıfır kutusunda.

    Hemcinslerinize dikkat edin,

    Yolun en sağından gitmeyin, şeridi ortalayarak gidin, yolun sağından gidersen öteki arabalar senin soluna yanaşır ve seni kazaya zorlar.

    Hemcinslerinize dikkat edin,

    Eklemlerinizi rüzgardan korumazsanız 1 yıla kalmadan eklem rahatszılıkları başlar. El parmaklarınızı, ayak bileğinizi ve diz kapağınızı soğuktan iyice koruyun, bahar ayında bile olsa içlik giyin. Bot gibi yüksek boğazlı ayakkabılar giyin. Çıplak elle kullanmayın.

    Hemcinslerinize dikkat edin.

    Okula motosiklet ile gidiyorsanız eşek sıpalarının size hınzırlık yapmalarını önlemek için titreşime duyarlı alarm taktırın.

  6. #6
    oyunageldim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2012
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    Honda Wave 110i
    Cuplarda kazaya neden olacak tek olasılık vites düşürürken gerçekleşen kayma nedenidir,
    vitesi düşürürke arka lastiği kitlememeye dikkat edim,mümkün mertebe kompresyon az devirdeyken vites düşürün,yüksek devirlerde kayma yapar

  7. #7
    CrosseR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2008
    Cublarda extra dikkat edilmesi gereken 2 önemli husus vardır..

    1.si depo olmadığı için dizlerinizle tutunacak bir yeriniz yoktur,yada scooterlerdeki gibi ayaklarınız önde değildir destek alamazsınız,bu yüzden fren yaptığınızda bütün yük gidona biner,gidonu çevirmek çok güçleşir,bu yüzden fren dozajını iyi ayarlayın,son anda fren yapmak yerine duracağınız yere yaklaşırken fren mesafesini uzatmaya çalışın,fren yapmadan önce gidonu biraz daha sıkı tutun boşluğunuza gelirse gidona kapanabilirsiniz,yokuş aşağı inerken bu dahada beter olur sürekli öne kayarsınız..

    2.si ise vites düşürürken yığılma sorunu,yüksek devirde daha fazla yapar,hem dengenizi bozar hem de fren yaparken olduğu gibi öne kayarsınız yükünüz öne biner,bu yüzden vites düşürürken ara gaz verin,debriyaj yok hangi arada ara gaz vereceksiniz?
    Cublarda vites pedalına bastığınız sırada değil ayağınızı çektiğiniz sırada vites geçer,yani düşürmek için pedala bastığınızda ayağınızı hemen çekmeyin,o sırada vites boşta gibidir,basık tutarken ara gazı verin pedalı sonra bırakın(ayağınız pedaldan çekerken gazla işiniz bitmiş olsun)..
    Başta zorlanabilirsiniz ancak zamanla alışkanlık haline gelecektir,alışınca yüksek devirde bile yığılmadan vites düşürebileceksiniz,motor ve zincir ömrü daha uzun olacaktır..

    Bunlar dışında cub için özellikle dikkat etmeniz gereken başka bir durum yok..

  8. #8
    ingilizceci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2014
    Motosikleti
    Mondial 150 MCX Roadracer
    Yqavuzhyan usta bana her 500 kmde yağ değişimi buji bakımı gerekir dedi ilk seferde işçilik ücreti alınmaz 25 lira gibi bir masraf çıkar diğerlerinde 40-50 lira gibi bir masraf çıkar dedi. Hemcinslerime dikkat etme konusunda çok haklısınız ana yoldan ben giderken bugün tali yoldan arabayla daldı onume cildirdim. Okula da motorla gidiyorum evet alarm olayını halletsem çok iyi olur haklısınız.
    @oyunageldim vites düşürürken motor duracak gibi oluyor çok sarsılıyor ben de olduğum viteste kırmızı ışıkta falan durup vitesi öyle dusuruyorum mecburen.
    @crosser fren konusunda sıkıntım yok sukur, duracagimda bi 20-25 metre ötede gazi azaltıp öyle duruyorum sıkıntı yaşamamak için. Vites düşürme konusunda yazdiklarinizi motora biner binmez uygulayacagim düşürürken sıkıntı oluyordu.

    Hepinize çok tesekkur ederim yardiminiz için

  9. #9
    CrosseR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2008
    Usta sizi ekmek kapısı olarak görmüş gibime geldi
    İlk 500kmde değiştirilir evet ama sonrasında her 500km çok gereksiz olur,ayrıca sadece yağ değiştirmek için 40tl de çok..
    ingilizceci bunu beğendi.

  10. #10
    yqavuzhyan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2012
    Alıntı ingilizceci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yqavuzhyan usta bana her 500 kmde yağ değişimi buji bakımı gerekir dedi ilk seferde işçilik ücreti alınmaz 25 lira gibi bir masraf çıkar diğerlerinde 40-50 lira gibi bir masraf çıkar dedi. Hemcinslerime dikkat etme konusunda çok haklısınız ana yoldan ben giderken bugün tali yoldan arabayla daldı onume cildirdim. Okula da motorla gidiyorum evet alarm olayını halletsem çok iyi olur haklısınız.
    @oyunageldim vites düşürürken motor duracak gibi oluyor çok sarsılıyor ben de olduğum viteste kırmızı ışıkta falan durup vitesi öyle dusuruyorum mecburen.
    @crosser fren konusunda sıkıntım yok sukur, duracagimda bi 20-25 metre ötede gazi azaltıp öyle duruyorum sıkıntı yaşamamak için. Vites düşürme konusunda yazdiklarinizi motora biner binmez uygulayacagim düşürürken sıkıntı oluyordu.

    Hepinize çok tesekkur ederim yardiminiz için
    Hocam sana akıl vermek gibi olmasın, o usta seni dolmalık kadayıf olarak görmüş. 10 günde bir 50 liranı alıp cebe atacak, yani canı çektikçe senin kadayıfı sarıp sarıp dolma yapacak kendisine. Türk sanayi esnafının %99,98'i şeref mağdurudur. Senin motosikletten anlamadığını bildiği için sana envai çeşit yalan söyler.

    Yağ değiştirmek çok basittir. 1 tane vidayı sökersin, içindeki yağ boşalınca vidayı kapatırsın. Üstten yeni yağı doldurursun. Etrafında motosiklet kullanan, bu işi bilen birisi 5 dakikada halleder bunu. 1 defa izle, sende yaparsın. Gonyalı şerefsiz ustanın deyimiyle yağın gıralı yimbeş lira bacım. 3000-4000 km de bir kere yimbeş liralık CASTROL marka bir yağ alacaksın ve değiştireceksin. Bu iş için ekstra ücret ödeme, öğrencilerinden yada tanıdıklarından yardım iste. Buji dediği nane minimum 5000 km gider. Onuda 15 liralık en gıralı olan NGK marka al. yani her 4 binde 25+15= 40 lira para ver.

    Kitapçıklarda 2000 km yazar ama o milleti servise çekmek içindir, o ustayla bir daha görüşme, hemcinslerine dikkat et, sarışın olanlarına ve 4x4'e binenlerine 5 kat dikkat et.
    ingilizceci bunu beğendi.
    If you want to be happy for a day, Drink; If you want to be happy for a year, Marry; If you want to be happy for a life time, Ride a Motorcycle.

  11. #11
    ingilizceci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2014
    Motosikleti
    Mondial 150 MCX Roadracer
    Ben yapabilirsem ben de değiştiririm o zaman yağını o kadar basitse. Ya da en mantıklısı bizim motor bölümüne yaptırayım bakımlarını yağımı kendim alır hallederim. 500 kmye birkaç ay sonra anca gelirim ben artık pek gezmiyorum okula git gel dışında. Adam vallahi beni dolmalık kadayıf sanmış haklısınız. İyi ki de sormuşum sizlere ya çok sağolun ))
    yqavuzhyan bunu beğendi.

  12. #12
    yqavuzhyan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2012
    Alıntı ingilizceci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben yapabilirsem ben de değiştiririm o zaman yağını o kadar basitse. Ya da en mantıklısı bizim motor bölümüne yaptırayım bakımlarını yağımı kendim alır hallederim. 500 kmye birkaç ay sonra anca gelirim ben artık pek gezmiyorum okula git gel dışında. Adam vallahi beni dolmalık kadayıf sanmış haklısınız. İyi ki de sormuşum sizlere ya çok sağolun ))
    Fabrikanın içine koyduğu yağı 500 km'ye gelince değiştireceksiniz. O kötü yağ. Yeni koyduğunuz yağı 4000 de değiştirin.
    ingilizceci bunu beğendi.
    If you want to be happy for a day, Drink; If you want to be happy for a year, Marry; If you want to be happy for a life time, Ride a Motorcycle.

  13. #13
    ingilizceci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2014
    Motosikleti
    Mondial 150 MCX Roadracer
    Tamam öyle yaparım muhtemelen, çok teşekkürler

  14. #14
    fatek95 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2013
    Şehir
    Denizli
    Örtmenim öncelikle hayırlı akşamlar. Bi şöyle ingilizce örtmenimiz olmadı bee yakarışından sonra konuya geçeyim büyük ihtimal kitapçığında bakımlarının kaçar km arayla yapılacağı yazıyordur. 500-2000-4000-6000... diye uzar gider. Benim cubumda olay böyleydi. Bu kmlerde servise göstermeseniz dahi kendiniz veya bir bilene bakımını yaptırmanız daha iyi olacaktır. Üstteki benden kat kat bilgili kişiler belki bana kızacak ama yağ değiştirmek için 3-4 bin km bana çok gibi geldi. 2 bin kmde bir değiştirirseniz daha sağlıklı olur bence.
    ingilizceci bunu beğendi.

  15. #15
    yqavuzhyan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2012
    Alıntı fatek95 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Örtmenim öncelikle hayırlı akşamlar. Bi şöyle ingilizce örtmenimiz olmadı bee yakarışından sonra konuya geçeyim büyük ihtimal kitapçığında bakımlarının kaçar km arayla yapılacağı yazıyordur. 500-2000-4000-6000... diye uzar gider. Benim cubumda olay böyleydi. Bu kmlerde servise göstermeseniz dahi kendiniz veya bir bilene bakımını yaptırmanız daha iyi olacaktır. Üstteki benden kat kat bilgili kişiler belki bana kızacak ama yağ değiştirmek için 3-4 bin km bana çok gibi geldi. 2 bin kmde bir değiştirirseniz daha sağlıklı olur bence.
    Hi,
    500 km'de bir değiştirmek daha da sağlıklı ama maaliyetide düşünmemiz lazım. Kitapçıklarda 2000 yazar ama zaten direk google translatedir onlar, getiren firmalar bile okumaz. Apaçi style kullanılmayacak bir cup için 3-4 bin idealdir. Servis ücretlerinden yakınan yamaha kullanıcıları için eskiden 2000 olan bakım 4000 e çekildi diye hatırlıyorum. YBR için.
    ingilizceci bunu beğendi.
    If you want to be happy for a day, Drink; If you want to be happy for a year, Marry; If you want to be happy for a life time, Ride a Motorcycle.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)