Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Cup Kullanımı Hakkında

    REKLAM ALANI
  1. #1
    fastturkish - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2012
    Selamlar arkadaşlar, ilk motor olarak bi süre scooter almaya heves ettikten sonra bitane cup aldım bakalım hayırlısı ama kullanımı biraz zorlayacak gibi geliyor. Düşük hızlarda motor çok silkeledi beni, mahalle arasında sakin sakin gitmek istiyorum ama motor boğulur stop eder gibi oluyor, gaz verince de bağırıyor sonra gaz kesiyorum bu sefer gazı azaltınca da bağırıyor, orta yolu tutturmakta çok zorlandım. acaba sürekli 2 veya 3 de mi gitmeliyim silkelememesi için çözemedim. motorum yuki 125 - 28H motor hakkında da yorumlarınıza ve tavsiyelerinize ihtiyacım var. çoook acemiyim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    oralet07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mayıs 2011
    Devire göre vites değişimi yapılır. Motor şanzımanda problem yoksa büyük ihtimal acemiliktir.
    Cubların vites geçişleri uzun olmadığından sürekli değiştirmek gerebilir. Zamanla alışırsın.

  3. #3
    -ZERO- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2012
    Şehir
    Los Angeles
    hayırlı olsun yeni motorunuz ne kadara aldınız acaba?
    2014 Salcano Wolf 125 > 2017 Bajaj Pulsar 200NS ABS > 2020 YAMAHA YZF-R25

  4. #4
    cyberdanger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2012
    başka bi sıkıntı olmasın motorda? belki alışkanlık sebebiyle ani gaz acıp kapamadan dolayı silkeliyo olabilir. scooterlardan daha atik oluyor cublar, gaza daha hassas davranmanız gerekiyor. 1. vites kalkış vitesidir 2-3 mtre sonra 2'ye atmanız gerekiyor. 2. viteste de çok uzun süre gidemezsiniz yol düzgünse 3. vitese atmanız gerekir.

  5. #5
    fastturkish - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2012
    bugün motorla ilk kazamı yaptım. düz yolda 40-50 ile giderken tümseği geç farkedip reflex olarak ön frene asılınca motor yanyattı direk ben de yuvarlandım. allahtan kask vardı ciddi yaralanmadım, sadece kollarımda ve dizimde sıyrıklar var. motora hiçbirşey olmadı, eksozun ucunda bikaç santimlik çizik ve ayak koyma pedalının plastiği sürtünmüş.ucuz atlattık yani. motor gerçekten çok çok seri ve gazı ayarlamak zor oluyor.cup diye ciddiye almamazlık yapmamak lazımmış gerçekten zor bir motor tarzı. motoru 1400'e aldım 2300 KM de sıfır gibi
    elcikler, çanta,uzun siperlik sinyaller ekstra
    87 TL noter masrafı, 87 TL sigorta masrafı

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:29 ----------

    birde bişey sorayım, malum ilk kalkışta çok agresif olduğu için motoru 2 de kaldırsam zararı olur mu ?

  6. #6
    kaan898 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2011
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    motoran torro,salcano astro 40
    Alıntı fastturkish adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bugün motorla ilk kazamı yaptım. düz yolda 40-50 ile giderken tümseği geç farkedip reflex olarak ön frene asılınca motor yanyattı direk ben de yuvarlandım. allahtan kask vardı ciddi yaralanmadım, sadece kollarımda ve dizimde sıyrıklar var. motora hiçbirşey olmadı, eksozun ucunda bikaç santimlik çizik ve ayak koyma pedalının plastiği sürtünmüş.ucuz atlattık yani. motor gerçekten çok çok seri ve gazı ayarlamak zor oluyor.cup diye ciddiye almamazlık yapmamak lazımmış gerçekten zor bir motor tarzı. motoru 1400'e aldım 2300 KM de sıfır gibi
    elcikler, çanta,uzun siperlik sinyaller ekstra
    87 TL noter masrafı, 87 TL sigorta masrafı

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:29 ----------

    birde bişey sorayım, malum ilk kalkışta çok agresif olduğu için motoru 2 de kaldırsam zararı olur mu ?

    hayırlı olsun motor baya temiz gözüküyo ayrıca geçmiş olsun ucuz atlatmışsın.cuplar ki doğrusu cub ,elle kontrol edilen bi debriyaj olmadığı için vites değişimlerinde tam devrinde yapman gerekiyo yüzden baya silkeliyo ama alışınca bunları atlatacaksın elbet.kilon çok fazla değilse 2. vites ile kalkmanda bi sorun almaz ki motorun da rodajını tamamlamış.ama mesela benim gibi 110 okka olup 2 ile kalkarsan motora zararı olur.sen de acemiliği aşar aşmaz normal 1 le kalkmaya devam etmen gerek tabi .ilk vites baya kısa olduğu için cyberdanger arkdaşın dediği gibi hemen 2 hatta hemen de 3 e atman gerekli.vites küçültmelerinde de devrine uygun atman hatta biraz ara gazla vites küçültmen faydalı olacaktır...

  7. #7

    Üyelik
    15 Mart 2012
    Şehir
    malatya
    Motosikleti
    mondial mg 125
    öncelikle geçmiş olsun. ön fren disk olduğundan dikkatli olmalısın. direk fren yapma. yavaşça bas zamanla ayarını tutturursun. hep 1. viteste kalk. ayrıca yokuşlarda vites küçülteceğin zaman hafif bir gaz ver sonra vites değiştir. cub lar çok iyi motosiklettir. çok az yakarlar. yağını 1000-1500 km arası değiştir. fazlada agresif kullanmazsan uzun ömürlü olur.

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    02 Mayıs 2012
    Alıntı fastturkish adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bugün motorla ilk kazamı yaptım. düz yolda 40-50 ile giderken tümseği geç farkedip reflex olarak ön frene asılınca motor yanyattı direk ben de yuvarlandım. allahtan kask vardı ciddi yaralanmadım, sadece kollarımda ve dizimde sıyrıklar var. motora hiçbirşey olmadı, eksozun ucunda bikaç santimlik çizik ve ayak koyma pedalının plastiği sürtünmüş.ucuz atlattık yani. motor gerçekten çok çok seri ve gazı ayarlamak zor oluyor.cup diye ciddiye almamazlık yapmamak lazımmış gerçekten zor bir motor tarzı. motoru 1400'e aldım 2300 KM de sıfır gibi
    elcikler, çanta,uzun siperlik sinyaller ekstra
    87 TL noter masrafı, 87 TL sigorta masrafı


    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:29 ----------

    birde bişey sorayım, malum ilk kalkışta çok agresif olduğu için motoru 2 de kaldırsam zararı olur mu ?
    öncelikle çok geçmiş olsun umarım son kazanız olur.
    motosikletin silkelenmesi diye tabir ettiğiniz olay devirden kaynaklanan bir durumdur (başka bir sorun yoksa). Doğru vitesi yakaladığınızda bu sorunu muhtemelen yaşamayacaksınız.

    Bu arada kazanızı 600 cc ile başlamak isteyenlere bir gönderme yapabiliriz, özellikle renkli kısımlar

    cup vs 600 cc

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    19 Şubat 2012
    Motosikleti
    Yok
    1 de veya 2 de giderken gazı kesip aniden bi verin süper oluyo 1 le gidersen silkeler 2 le gidiceksin veya 3

  10. #10
    besikcioglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2012
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    raptor 650i
    valla arkadşlar ben yıllar once bısıkletten sonra 750 suzıkı le basladım adam gıbı gıttınmı hıc bışe olmuyo gercı yılda 3000 km falan yapabılıyorum iş icabı ne surersen sur pur dikkat et hergezi acemi gor hata sıfır olur taktır allahtan tedbır kuldan motorunuz hep dik olsun............. nokta alıskanlıgım olmadıgı icin arkaya bırakıyom noktaları lazım olur dıye .

  11. #11
    cyberdanger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2012
    arkadaşların dediği gibi çok ağır değilsen ve yokuş yukarı değilse 2'yle kalkabilirsin ama hiç gerek yok aslında çok kolay sadece scootera alışmışsın trafiğin yoğun olmadığı yerlerde biraz çalış. 1. vites çok seridir gazı açtın gider, bıraktın yığılır, o yüzden el ayarını hassaslaştırmalısın. şimdiden söylüyorum çünkü lazım olucak, arka freni unutma. 1. viteste dalgınlıkla ani gaz açtığında fren yapmaya çalışırken daha fazla gazı açıp duramayacaksın, bi yerlere çarpma olasılığın yüksek, fren yapsan bile genelde o panikle durmuyor motor, ya gazı bırakıcaksın ya da arka freni kökleyeceksin. arkadaşlar hatırlatmış vites küçültmek istediğinde hafif gaz vermen gerekiyor yoksa motor aniden arka lastiği kısa süreli olarak kilitleyecektir, bunu da pratik yaparak kavrayabilirsin. naçizane bilgilerimdir yanılıyorsam düzeltin.

  12. #12
    fastturkish - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2012
    Teşekkürler arkadaşlar. Umarım bu ilk ve son kazam olur. insan gerçekten ne olduğunu bile anlamıyor bir saniyelik dalgınlık ciddi tehlike yaratabiliyor o yüzden kesinlikle uygun olmayan şartlarda ve yollarda (bulunduğum kentin yolları felaket kötü ve kasap gibi sürücülerle dolu) SÜRAT YAPMAYIN . Zaten kazaya ençok panik sebep oluyor. Panikleyecek durumlardan kaçınmalıyız. Elimizde olmayan durumlarda ise kazayı en az hasarla atlatmak için mutlaka kask ve koruma ekipmanlarını kullanmalıyızı tecrübeyle öğrendim.
    Kilom 70 sanırım fazla ağır sayılmam şimdilik 2 ile kalkmaya çalışacağım. Viteslere alışıp serileşince zaten 1-2-3-4 kendiliğinden gelir. Scooter gibi düşük hızlarda gitmeye pek elverişli değil CUBlar anladığım kadarıyla, motor hemen devrini alıp gitmek istiyor karakter olarak. Öyle tın tın 10-20 ile gitmeye pek yanaşmıyor. Bunlar sadece 1 günlük sürüş tecrübelerim. Umarım acemiliği bu kazayla atlatırım. Ama şunu da söyliyim, kaza yapınca korktum ama motora binmekten korkmadım,sürat yapmaktan ve dolayısıyla motorun kontrolünü kaybetme riskini artırmaktan korktum. Bundan sonra asla yoldan ve trafikten emin olmadan gazı düşüncesizce açmamaya karar verdim.

  13. #13
    DarkSeleCT93 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2011
    Şehir
    balıkesir
    Motosikleti
    Rks rocca 100 max
    abi bi kere cub motorun varsa aragaz la fırlayacaksın özellikle 1den 2ye atarken vitese basılı tutup aragaz çekerek ve birden bırakın süper oluyo 30-60 arası en az yakıyor ama 90km hızı en fazla 10 saniyede görüyor ön fren sıkılmaz diyenlere bakmayın motoru ön fren durdurur ve limon sıkar gibi sıktınmı hiç tehlikeli değil ayrıca viraj kabiliyeti mükemmel ama scooterdaki rahatlığın 10 da 1i anca var bisan 125 cc scootera binince anladım

  14. #14
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı DarkSeleCT93 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi bi kere cub motorun varsa aragaz la fırlayacaksın özellikle 1den 2ye atarken vitese basılı tutup aragaz çekerek ve birden bırakın süper oluyo 30-60 arası en az yakıyor ama 90km hızı en fazla 10 saniyede görüyor ön fren sıkılmaz diyenlere bakmayın motoru ön fren durdurur ve limon sıkar gibi sıktınmı hiç tehlikeli değil ayrıca viraj kabiliyeti mükemmel ama scooterdaki rahatlığın 10 da 1i anca var bisan 125 cc scootera binince anladım
    Öyle yap yap en fazla 500 km'de kaplin lastiğin paramparça olur. Cub'ların kaplin lastiği çok uyduruk ben toptan sipariş ettim takımı 3.5 liradan da anca rahat ediyorum.

  15. #15
    fastturkish - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2012
    bugün motorda biraz göbekte boşluk hissettim, düşmeden önce mi sonramı oldu bilmiyorum, ayrıca yakıt tankı göstergesi de bozuktu servis daha önce de yakıt göstergesinin değiştiğini, yine değişmesi gerektiğini komple setin 85 liraya malolduğunu söyledi. başka bi ustaya gösterdim, motorun bakıma ihtiyacı var dedi, komple söküp ses yapan parçalarıo sıkıştırıp yakıt yakıt göstergesine vs bakarım dedi. bakım için 40-50 lira istedi, yakıt göstergesi için ayrıca fiyat verecek. kazık mıdır normal mi bilemedim. İki üç tane somun sıkacaksa eğer 50 lira çok geldi. sizin normal bakımlar kaça maloluyor ve ne gibi işlemler yapılıyor ?

  16. #16
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı fastturkish adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bugün motorda biraz göbekte boşluk hissettim, düşmeden önce mi sonramı oldu bilmiyorum, ayrıca yakıt tankı göstergesi de bozuktu servis daha önce de yakıt göstergesinin değiştiğini, yine değişmesi gerektiğini komple setin 85 liraya malolduğunu söyledi. başka bi ustaya gösterdim, motorun bakıma ihtiyacı var dedi, komple söküp ses yapan parçalarıo sıkıştırıp yakıt yakıt göstergesine vs bakarım dedi. bakım için 40-50 lira istedi, yakıt göstergesi için ayrıca fiyat verecek. kazık mıdır normal mi bilemedim. İki üç tane somun sıkacaksa eğer 50 lira çok geldi. sizin normal bakımlar kaça maloluyor ve ne gibi işlemler yapılıyor ?
    Benim bakımlarımda kendim yaptığım için işçilik bedava. her 1000km'de bakımda değiştirdiklerim 1 litre yağ 10 lira, kaplin lastiği 3.5 lira. Vidaları çok güzel sıkarım, motoru aldığımda bu kadar sessiz çalışmıyodu her yeri zangırdıyodu. Yakıt göstergesini tamir etmek için 85 lira çok fazla. Benzin deposunun yenisi 30 lira, şamandırası 8 lira. Gösterge tablosu 35 lira. hepsini birden değiştirsen bile 85 lira tutmuyo.

  17. #17
    DarkSeleCT93 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2011
    Şehir
    balıkesir
    Motosikleti
    Rks rocca 100 max
    kaplin lastiği ne oluyor mengü

  18. #18
    fastturkish - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2012
    yakıt tankının şamandırası sağlammış fakat gösterge elektroniğinde sorun varmış o değişecekmiş.sırf gösterge için 85 lira fiyat verdi servisi. bana fazla geldi. ayrıca usta bakım gerekiyor dediği şey ne tam anlamadım. yağı tertemiz, sadece ses gelen yerlere bakacak sanırım. göstergesini başka markadan bulup taksak olmaz mı ki? illa yuki mi olacak sonucta aynı kasa bunlar mondial vs uyumlu parçalar olmalı diye düşünüyorum. ayrıca kaplin lastiğini bende merak ettim

  19. #19
    kaan898 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2011
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    motoran torro,salcano astro 40
    Alıntı fastturkish adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yakıt tankının şamandırası sağlammış fakat gösterge elektroniğinde sorun varmış o değişecekmiş.sırf gösterge için 85 lira fiyat verdi servisi. bana fazla geldi. ayrıca usta bakım gerekiyor dediği şey ne tam anlamadım. yağı tertemiz, sadece ses gelen yerlere bakacak sanırım. göstergesini başka markadan bulup taksak olmaz mı ki? illa yuki mi olacak sonucta aynı kasa bunlar mondial vs uyumlu parçalar olmalı diye düşünüyorum. ayrıca kaplin lastiğini bende merak ettim
    onun bakımla kast ettiği senin motora değildir kendi cebine bakımdan bahsediyordur.2 vida sıkar tamam der geçer...

  20. #20
    fastturkish - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2012
    banada biraz öyle geldi yani, iki vida sıkmaya 50 lira vereceksek işimiz var. anlasam kendim yaparım bakımlarını ama anlamadığım için ustaya mahkumuz


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler