slm motosıkletcılerın hırsızlıga karsı bazı onlemlerı
Reklamlar
-
halen bir çok cruiserda yaşanan şekliyle popüler olmanın tehlikelerinden biri, bunların hırsızlar tarafından da popüler olmasıdır. Müşteri kesimi arttıkça yedek parça ihtiyacı olan insan sayısı da artıyor ve bazıları servis ücretleri ödemeyi hiç de istemiyor. Fakat bakım maliyeti az, ucuz motorsikletler bile sahiplerinin ummadıkları kadar sıkça çalınıyor. Hırsızlığa karşı sigortalamak olaydan sonra biraz destek olabilse de birçok mal sahibi hırsızlık sonrası sigortacıların yaptıkları hesaba-kitaba dayalı ödemelerden memnun değiller. Ve hiçbir şey motorunuz çalındığı zaman hissettiğiniz saldırıya uğramışlık hissini tazmin edemez.
Çözüm, motorunuzun hırsızlara hedef olduğunun bilincine varmanız ile başlıyor. Biraz paranoyaklık iyidir, hatta eğlenceli bile olabilir. Ve ihtiyacınız olan da sadece “biraz” olmaktır çünkü bir çok hırsızlık girişimi sadece basit seviyedeki önlemlerle engellenebilir.
Neden Motorumu Çalsınlar?
Motorsikletler değişik amaçlar doğrultusunda çalınabilir. Çok basit bir suç şekliyle fırsatçılık bir örnek olabilir. Motor işte oradadır ve hırsız çabucak yürütmeye mani bir engel görmemektedir. Sebep basit bir keyif gezisi veya motorunuz karşılığında iyi para alabileceğini düşünen amatör bir hırsız da olabilir. Tabii profesyoneller de olabilir. Profesyönellerin bir alışveriş listesi vardır; sizin motorunuz da o günkü listede olabilir.
Eğlence gezisine çıkan hırsızın işi bittikten sonra basitçe bir yol kenarına bırakmadığı çalıntı motorları diğer başka talihsizlikler beklemektedir. Parçaları için sökülebilirler. Ülke dışına el altından çıkarılabilirler ve motor seri numarası (MSN) değiştirilmeden olduğu gibi satılabilirler (Ülkeye kaçak sokulan uyuşturucuların parasını bir şekilde ödemek zorundalar). Parçalar özel yapım kasaya – veya özel yapım kasaya zannedilebilecek bir şeye - yerleştirilebilir ve yeni motor gibi satılabilir. Çok fazla iş çıkardığı için en az olasılık olarak muhtemelen değiştirilmiş MSN verilerek burada yeniden satılabilir.
Bir profesyönelin alışveriş listesinde yüksek olasılıkla yer alan motorlar sıkça kaza yapanlar, yarış özelliği bulunanlar, motoru başka alanlarda kullanılabilenler (bazı formula sınıfı araba yarışları gibi), sıkça kişiselleştirilenler, ve çok miktarda satışı olanlardır. Bir çok cruiser modeli son iki sınıflandırmanın her ikisinde de yer alır.
Gözden Irak, Gönülden Irak
Bir çok kimse rasgele bir hırsızlığın bir fırsatçılık suçu olduğunu düşünür ama profesyönellerin de fırsatlara ihtiyacı vardır. Motorunuzu bulması gerekir. Şansı yaver gider ve bir şişe süt almaya giderken pek de kalabalık olmayan bir ortamda motorunuzu açık bulur ve o an olduğu yerden sadece alıp gider. Daha büyük ihtimalle belirli bir yerde düzenli olarak park edildiğini görür ve bir sipariş geldiğinde bunu not eder, sürdüğünüzü görür ve sizi işyerinize veya evinize kadar takip eder ve daha sonra çalar, veya çok sayıda motorsikletin göründüğü ve sahiplerinin kapalı bir yere girerek motorlarını başıboş bıraktığı büyük motorsiklet aktivitelerinde çarşıya çıkar.
Bir hırsızın motorunuzu fark etmesini önlemek için onu saklayın. Eğer düzenli olarak çarşamba akşamı kafa çekme partisi yapıyorsanız, kilisenin park alanına koyduğunuz motoru kilitleyip alarmını da açtıktan sonra güzelce örtün. Eğer cuma ve cumartesi gecelerinizi arkadaşınızın evinde geçiriyorsanız, pembe cruiserınızı başkalarının alabileceği şekilde dışarıda bırakmak yerine kızın garajına koyup koyamayacağınızı sorun.İşteyken motorunuzu güvenlik klübesinin yanına koyun, üstünü örtün ve güvenlikçi elemanlarla arkadaş olun ki, kimin o motor üzerinde uzaklaşıyor olması gerektiğini bilsinler.
Hırsızların motorunuzu hangi garaja koyduğunuzu öğrenmelerini engellemek için yerleşim yerinize yaklaşırken aynalarınızı kontrol edin. Evime yaklaşırken ayda bir kez beni izleyen birilerinin olduğunu farkediyorum. Eve doğru son dönüşü yapmaktansa sürmeye devam ediyorum ve bir blok etrafında kısa yoldan üç dört dönüş yapıyorum. Eğer bu kadar dönüş yaptıktan sonra dahi araç beni takip ediyorsa, bir sonraki dönüşüm polis karakoluna oluyor. Eve gittiğimde, motorumu hemen ortalık yerden kaldırırım. Bu yüzden önerimiz motorunuzu satarken potansiyel bir alıcı ile asla evinizde buluşmayın, çünkü bu motorunuzu çalmak için bir hazırlık olabilir. Ve alıcının referansı ne kadar iyi olursa olsun, test sürüşü motorunuzu haybeye vermekle eş anlamlıdır. Çalıntı bir arabayı veya hırsızın daha yeni tanıştığı bir “kızarkadaşı” iyi niyet göstergesi şeklinde teminat olarak kabul eden bir çok insandan mektuplar aldık. Hatta kurban kızı evine kadar bırakmak zorunda bile kalmıştı.
Artık yapılmayan Kaliforniya, Anaheim’deki yıllık motorsiklet fuarı dolandırıcılar için artık bir nevi alışveriş merkezine dönüşmüştü. Hırsızların, arasından istediklerini seçebilecekleri istiflenmiş binlerce motor vardı ve pek kimsenin zaten dolaşmadığı yerde bir güvenlik görevlisi dahi yoktu. Hırsız elinde kaskı ile sıra sıra dizilmiş motorlara bakarak yürüyüş yapardı. Hiç kimse de buna dikkat etmezdi. Aradığı motoru bulunca kaçışını yavaşlatacak hiçbir şey bulunmayan hırsız kontak kilidini kırardı ve basıp giderdi. Bu senaryo ülkedeki diğer motorsiklet aktivitelerinde de tekrarlandı. Daytona Motor Haftası’nda pois, içi çalıntı motorlarla dolu römorklar bulmuştu. Dikkatli mal sahibinin bu tür aktivitelerde oyanayabileceği iyi bir kartı vardır: eğer motorunuzun çalınmasını birazcık dahi olsun zorlaştırırsanız, muhtemeldir ki hırsızlar seçebilecekleri onca motor arasından sizinkini es geçeceklerdir.
Havaalanlarındaki gibi geniş park alanları, hırsızların motor bulabilmeleri için ayrıca muhtemel yerlerdir. Bizim şirket politikamız, test sürücülerinin ödünç alınmış motorlarını belli başlı havaalanlarına park etmelerini yasaklamaktır. Üniversite park alanları, alışveriş merkezleri, hatta motorsiklet satıcılarının önündeki sokaklar, hırsızların aradıkları motoru tespit edebilecekleri diğer noktalardır. Bir havaalanının park bölgesi saat 02:00 am sularında bomboş olur ve kötü adamlar alınan bir çok hırsızlık önlemini aşabilmek için yeterli zamana sahip olurlar. Eğer bu tür yerleri kullanıyorsanız, görevlilerin görebilecekleri yerlere park edin VE en azından sağlam bir kilit kullanın.
Çalması Zor
Hatırladığım bir örnekte, hırsızın muhtemelen küçümseyerek kontak kilidini kırdıktan sonra bir çift kesiciyle rahatlıkla koparılabileceğini düşündüğü ve kontak kilidini kırdıktan sonra kaçışını engellediği için şaşırdığı bir hafif bisiklet zinciri hırsızı durdurmuştu. Bir başka örnekte ise, hırsızlar üç sapasağlam kilidi kesmişler ve bir dördüncüsünü de motorla beraber götürmüşlerdi.
Son örnekteki motor, profesyonel hırsızların yeteneklerini gösteren bir ders kitabı gibidir. Motor bir apartmanın ortak garajında park edilmiştir ve içeriye giriş için önce güvenlik görevlisini geçmek gerekmektedir. Kesilen üç kilit de motoru hareketsiz bir cisime bağlamaktadır. Dördüncüsü ise sadece motorun hareketine engel olmaktadır ki bu, kamyonetiniz varsa hiç de sorun değildir. Bir başka durumda, hırsızlar kapı kilidini, garaj kilidini kırmış, tekeri sabit bir yere bağlayan ön tekeri çıkarmış ve daha yeni, büyük ve pahalı bir motor için yola çıkmadan önce kamyonetlerine koymuşlardır. Motorun iskeleti çıplak bir şekilde ıssız bir yol kenarında bulunmuştur.
Keyif gezisi meraklısını neredeyse herhangi bir şey durdurabilir. Esasında, kask giyilmesini zorunlu kılan kanunlar motor hırsızlığını azaltmaktadır, çünkü eğer hırsız motora binmeyi düşünüyorsa yanında bir kask taşımalıdır aksi takdirde polisin dikkatini üstüne çekmek gibi ciddi bir riskle karşı karşıyadır. Bu önlem, anlık kararla verilen çalıntı girişimlerini önlemektedir. Görünür bir kilit veya bariz bir alarm, genellikle (her zaman olmasa da) amatör hırsızı motorunuzu çalmaktan alıkoyacaktır. Bariz bir alarma rağmen bir motoru çalmaya çalışan fakat başarısız olan hırsızlık olayları duyduk. Kontak levye ile açılmıştı ama kilit onları durdurmuştu.
Motorun sürülerek çalınması ile uğraşmak, motorunuzu bir kamyon arkasına atan çeteyle uğraşmaktan daha kolaydır. Yalnız bir hırsız yanında çekiç ve belki de bazı kesiciler taşıyabilir ama muhtemelen ağır bir U-kilit, kalın kablo veya iyi bir disk kilidiyle baş edemeyecektir. Bu hırsızı bir sürprizle de durdurabilirsiniz: motorun çalışmasını önleyecek şekilde kontağa bağlanmış bir düğme veya ara devre, motorun yolda daha 100 metre gidemeden durmasına sebep olacak bir yakıt kesici, gizli bir kilit (zincire takılacak bir asma kilit) veya alışılmamış bir engel (örneğin, ön kasayı ön tekere doğru ileri çeken bir kilit) veya motor çalışana dek aktif olmayan bir alarm. Hırsız çalma denemesine girişmeden önce motorunuza şöyle bir çarparak alarm olup olmadığını ve eğer bulabilirse susturup susturamayacağını kontrol eder. Kaptı-kaçtıyı önlemek için bazen biz park ettikten sonra sigortayı çıkartırız ve bu birden çok kez motoru kurtarmıştır. Burada önemli olan bir çeşit hırsızlık karşı bir tedbir kullanmaktır. Bir çok cruiser’ın ayrı gidon ve kontak kilidi vardır ki bu çalmadan önceki işi en az ikiye katlar – eğer sürücü kullanıyorsa, disk kilidi veya alarm, güvenlik seviyenizi önemli ölçüde artırır.
Profesyoneller daha büyük bir uğraş gerektirir fakat bu durumda sürprizler çok daha etkili olur. Eğer hırsız sağlam bir kilidi kırmaya çalışırken alarm çalmaya başlarsa ve daha kilitle işi bitmemişse, muhtemelen hemen ortadan yok olur. Alışılagelenden farklı bir şey olduğu anda hırsız kaybolacaktır. Ve bir çok profesyonel çabuk ve kolay bir vurgun peşinde olurlar ve korunmasız motoru alıp uzaklaşırlar. Ekstra zaman ve risk gerektirdiğinden bir kilit onları durduracaktır.
Kilitler
Kilitler farklı güvenlik seviyeleri, kolaylık ve taşınabilirliklerine göre çeşitli derecelere sahiptirler. Tekerin dönmesini engelleyen basit bir disk kilidi cebinize rahatlıkla sığabilir ama motorunuzu kamyona atan bir hırsıza karşı pek etkili değildir. Motoru hareketsiz bir cisme bağlayan kablo veya geniş U-kilitler dört tekerli hırsızlara karşı engel teşkil eder. İdeal olan, kabloyu teker gibi sökülebilecek bir parça yerine motorun sabit bölümüne bağlamaktır. Kriptonit Dikenli Tel’’inkine benzer şekilde bir ucu ışık direğinin çevresinden dolanabilecek uzunlukta ve diğer ucunda kilit olan bir sistem, kablonun hakkını tamamıyla verir.
Eğer heybeleriniz yoksa ağır bir kabloyu yanınıza almak zordur. Ne var ki, farklı tasarımlara sahip iki kilit, kırmak için farklı aletler gerektirebileceğinden, kaptı kaçtı ya karşı güvenliğinizi artırır. Evinizde kablolu bir sistem kullanabilmelisiniz. Eğer ev kendinizinse, garajınıza sağlam bir kilit noktası taktırma şansınız var. Bu çelikten bir halka veya garaj zeminine çakılmış delikli sürgüler olabilir.
Eğer müsait bir lamba direği veya sabit bir şey yoksa, kabloyu uzanabileceği başka bir cisme bağlayabilirsiniz – başka bir motor, araba tamponu, veya kabloyu kesmedikçe hırsızların motorunuzu almalarını engelleyecek herhangi başka bir şey. Motor iskeletini veya gidon demirini bir U-kilit ile parkmetre direğine bağlamak da çok etkili olabilir, zira kilidi kırmadan çalmayı düşünen hırsız, motoru direğin üzerinden aşırmak zorunda kalacaktır.
Kilit seçerken, tanınmış ve ispatlanmış markaları kullanın. Kryptonite ve Cobralinks gibi markalar uzun süredir piyasada ve ürünlerini geliştirmelerine yardımcı olacak geniş deneyimlere sahipler. Pazara yeni girenler ve ucuz taklitler, bu kilitleri kırmak için yıllar önce geliştirilen taktiklere karşı dayanıksız kalırlar. Sonraki adımda, çok zahmetli olacağını düşündüğünüz kilitleri almayın. Ağır bir kabloyu taşımanız için kolay bir yolunuz yoksa, bunu en iyisi evinizdeyken kullanmaktır. Diğer taraftan, bir U-kilit veya disk kilidi hemen herkes için oldukça kullanışlıdır. Bazı motorlarda U-kilitlerin taşınabilmesi için dizayn edilmiş saklama yerler vardır, diğerlerinde de bunları rahatlıkla koyabileceğiniz bölümler mevcuttur.
Teker kilitleri hakkında bir uyarı daha: Er ya da geç hemen herkes kilidin takılı olduğunu unutur ve sürmeye kalkar. Bunu önlemek için iki basit taktik vardır. Birincisi, parktan çıkarken arka arka çıkmak zorunda kalacağınız şekilde park edin. Hırsıza ek bir gecikme süresi vermenin yanı sıra, böylelikle motorunuz zarar görmeden veya siz tepetaklak olmadan bu hareket size kilidin orada olduğunu hatırlatacaktır. Diğer sistemde bir parça şerit kullanımı söz konusudur. Kilidi taktığınızda şerit kontak deliğinin üzerinden geçer. Kilidi çıkardığınızda, şerit kendi anahtar deliğine takılır.
Alarmlar
Deneyimli ve iyi donanımlı bir hırsız yeterli zamanı olduğu müddetçe her türlü kilit sistemini atlatacağından, ki bu bir veya iki dakika dahi olabilir, hırsızı zamanını azaltarak durdurma olasılığınız da vardır. Bunu yapmanın en iyi yolu da alarm kullanmaktır.
Alarmlar basit hareket algılayıcıları veya kontak açılınca devreye giren cihazlardan tutun da uzaktan kumanda ile aktif olanlar, çevre algılayıcıları, kaptı kaçtıya karşı tertibatlar, kontağı kesen devreler, izleme cihazı ile uyarı sistemlerine kadar bir çok özelliklere sahiptir. Bizim Kawasaki Vulcan 1500 yukarıda sayılan hemen tüm özellikleri içeren Scorpio alarm sistemiyle donatılmıştır. Bulunduğumuz 17nci kattan alarmın sesini duymamıza imkan yok ama, hırsızın sistemdeki kontak kesme özelliğini, bina güvenliğini ve dükkan sahibimizin 10 kiloluk ingiliz anahtarını geçtiğini varsaysak bile, en azından izleme aygıtı ile motorun hangi yöne gittiğini anlayabiliyoruz.
Alarm seçerken ve kurarken belki de en çok dikkat edilmesi gereken nokta, sistemi aşırı hassas ayarlarak sürekli yanlış alarm vermesini minimize etmektir. Yanlış alarmlar sinir bozucudur ve gerçekten hırsızlığın olduğu durumlarda da hazırlıksız yakalanmanıza sebep olur. Ancak, alarmınızı bir veya birden fazla kilit ile birleşik kullanıyorsanız, hırsız kilide saldırdığı zaman alarmınızın çalabileceği şekilde hassas ayarlanmış olması da gerekir. Bu, kurulum esnasında biraz ekstra zaman demektir ve kurulumdan sonra bile genellikle ayar gerektirir.
Bir çok alarmın, alarm sisteminin aktif olduğunu gösterir dışta duran bir lambası vardır, aynı zamanda diğer başka sinyallere de sahiptir ki, motorunuzun yanına döndüğünüzde yokluğunuz esnasında birinin motorunuza bir şeyler yapmaya çalıştığını anlamanızı sağlar. Bunlar dikkatli veya amatör hırsızların hevesini kırmak için yapılmıştır ve sizi döndüğünüzde alarm çalışmadan kilidin kırılmış olduğunu anlayacağınız berbat durumlardan da kurtarır. Ancak aynı zamanda bir profesyoneli, önce alarmı susturması gerektiğini anlayacağı şekilde de uyarır. Söz konusu profesyonellerin motoru alıp götürmesi yerine bizim birkaç kilit seti alıp bunları serpiştirmemiz tercih sebebidir.
Artık günümüzde kimse alarmlara aldırış etmediğinden izleme aygıtlarını ve kalabalık bir alanda park ettiğinizde hareket algılayıcılarınızı kapatmanıza imkan veren özelliklerini daha çok beğeniyoruz. Sorun çözmekten çok sorun yaratmaya müsait çevre alarmlarını da (eğer özel park yeriniz yoksa) pek tercih etmiyoruz.
Bir alarmı kurarken kabloyla doğrudan aküye bağlantı yapıyoruz – özellikle de motorun alt kısmı için. Bu hırsızın alarmı motorun yere bakan kısmından geçen teli keserek susturmasına engel oluyor. Kablolama veya siren hırsızın saldırmaması için görünür yerde olmamalı. Eğer alarmın uzaktan kumandalı hırsızlık-koruma sistemi varsa (motoru uzaktan stop ettirmek için), anahtarla beraber aynı anahtarlıkta duran kumandayı mutlaka motoru bırakırken cebimize koyuyoruz. Anahtar motorun üstündeyken çalınacak olursa kumanda da beraberinde gideceğinden hiçbir işe yaramaz. Neyse ki kaptı kaçtı suç oranı sevindirici şekilde pek de yüksek değil.
Bir alarm en çok kilitle beraber kullanıldığında etkili olur. Sirene bağlı en basit bir hareket algılayıcı bile hırsızın kilit(ler) için harcayacağı zamanın daralmasına sebep olur. Hatta eğer hırsızı gafil avlarsa daha da iyi olur. Unutmayın ki bir profesyonel işe girişmeden önce motorunuza şöyle bir çarpacaktır. Eğer normalde güvendiğiniz alarm bir gece ansızın çalmaya başlarsa, bu bir profesyonelin sizin motorunuzu takibe aldığının ve bir dahaki sefer kilitlere saldırmadan önce alarmı susturmanın bir yolunu düşüneceğinin göstergesi olabilir. Bu sizin güvenlik önlemlerinizi artırmanız veya çeşitlendirmeniz için bir uyarı olabilir. Siz ve Smith & Wesson hırsızı bilgilendirene kadar alarmı çalıştırdığının farkına varmayacaktır (eğer yeni önlemler alırsanız).
“Yanlış” alarmlar hakkında bir not: Yanlış olmayabilirler. Motorunuzu takibe alan bir hırsız aktif bir alarm olup olmadığını anlamak için motorunuza vurabilir. Kurbanlardan birinin bize anlattığına göre, apartman dışına park ettiği alarm birkaç gece boyunca sürekli çalmaya başlar. Daraldığı için kurban alarmı artık kapatır ve haliyle birkaç gece sonra motor ortadan kaybolur.
Garajınızdaki bir alarm motorunuzun üzerindekinden daha etkili olabilir. İster müstakil bir alarm sistemi olsun ister evinizdeki alarm sistemine bağlı bir sistem olsun, bu hırsız daha kilitlerin yerini belirlemeden önce sizin motorunuzu güvence altına alabilmeniz için uyarı sağlar. Aküye yedeği olan ve hırsızın etkisiz hale getirebileceği dış parçaları bulunmayan sistemleri beğeniyoruz. Kapı veya hareket algılayıcıları belki de en kullanışlı olanları ama basınç duyarlı zeminler de yeterince etkili oluyor. Garaj girişinizdeki harekete ayarlı projektörler de hırsızların hevesini kırmak için iyidir.
Beklenmedik herhangi bir şey hırsızın kalakalmasına sebep olur. Daha önce size ana sigortayı veya kontak sigortasını sökmekten bahsetmiştim. Tanıdığım birisi, park halindeyken sökerek selenin altına yerleştirdiği rüzgarlığın, motora fazla gaz verildiğinde hava girişi tarafından emilerek girişi kapadığını fark etmişti. Bu fikir doğrultusunda hemen bir tıkaç yaparak, motoru park ettiğinde selenin altındaki hava girişine bu tıkacı yerleştiriyordu. Motor tıkaç olduğu sürece çalışamayacaktı. Diğer bir tanesi ise ateşleyici düğmesine iki yönlü bir düğme ile kablo çekmişti. Park halindeyken düğmeye basıyordu. Böylelikle ateşleyiciye basıldığında korna ötmeye başlıyordu ve bu düğmeye basılana kadar da susmuyordu. Kablolama, kontrolleri tıkama ve diğer parçalar üzerinde yapacağınız değişik metotlarla kaptı kaçtı hırsızlarının kafasını karıştırabilirsiniz. Çalışmayan debriyaj, kapanmayan orta destek veya vites değiştirmeye yarayan kolun yerinde olmadığını bir hayal edin.
Ev garajınız her tür heves kırıcı sürprizi barındırabilir. Uzun zamandır komşum olan biri, bir hırsızlık girişimini nasıl bertaraf ettiğini anlatmıştı. Yaptığı şey garajın tek girişi olan kapının önüne siyah bir ip gererek tuzak kurmaktı. İpe gerilirse eğer, bir fare kapanı kapanıp bir araba aküsünün devresini tamamlıyor, bu da araba kornasını ve sinyal lambalarını çalıştırıyordu. Gürültü inanılmazdı ve fiyatı da düşüktü. Anlattığına göre bir sonraki planında sadece alarm olmayacak, aynı zamanda garaj kapısı sadece dışarıdan açılabilecek şekilde hırsızın üzerine kapanacak. Eleman bir sonraki hırsızı yakalayıp polislere telim etmeyi planlıyor (Bu plana aynı zamanda garaja saçılabilecek karabiber tozunu da ekleyerek bekledikleri süreyi hırsızlar için eğlenceli hale getirmesini önermiştim).
Başka bir motor sahibi de motorunu garajındaki bir koli boş şişeye bağlamıştı. Söylediğine göre millet alarmı umursamasa bile kırılan cam seslerini mutlaka dikkate alacaktı. Gerçekten de işe yarıyor.
Apartmanlarda bulunan ortak garajlar biraz daha sıkıntı verici. Bir çok kişi motorunuzu görüyor ve motorunuzu bağlayabileceğiniz bir yer bulmak zor oluyor. Yine de bir kolon veya boru yanında motorunuzu bırakmak için insanlarla anlaşabilirsiniz. Örtünün de faydası olur. Saklama kutuları satın alabilir veya kendiniz hafif ağaç veya sert plastikten inşa edebilirsiniz. Aynı zamanda kılık değiştirme taktiği de uygulayabilirsiniz. Her zaman için üzerinde “Harley” yazan bir örtü “BMW” yazandan daha çok ilgi çekecektir. Sadece örtünün altından sizi ele verecek bir şey görünmemesine dikkat edin. Yırtık dökük bir örtü de altında gizlenen şeyin değersiz olduğu izlenimini verecektir. Aynı zamanda, motorunuzu bir arabanın arkasına koyarak ulaşılma kolaylığını da bertaraf edin.
Bazı basit şeyleri unutmayın. Bir lokantaya gittiğinizde, motoru görebileceğiniz yere park edin. Motorun kolay hareket ettirilemeyeceği bir yere park etmek birisinin öylesine oturması veya çalması durumuna karşı sizi güvenceye alacaktır. Yokuş aşağı bir yere başı aşağı park edecek şekilde park etmek biraz uğraştırır ama aynı zamanda hırsızı da geciktirir ve niyetinin ne olduğunun daha açık anlaşılmasını sağlar.
Telafi
Bir çok motor çalındıktan sonra geri gelir ama genellikle berbat bir halde olur (Bazı sorunlarla geri gelen motorunu tamir ettiren sürücüleri duyduk). Kırılmış bir kontak kilidi normaldir ve çoğu zaman da paramparçadır. Eğer bir profesyonel götürmüşse, telafi şansınız çok ciddi şekilde düşer ama yapabileceğiniz birkaç şey de vardır.
En basiti sürücü belge numaranızı orta yerde olmayan çeşitli bileşenlere kazımanızdır – selenin arkası, vs.Polis çalıntı motor ele geçirdiğinde motor seri numarası silinmiş olsa bile sizin motorunuzu tespit edebilirler. Bir sürücünün motorunu geri almasını sağlayan, ruhsat fotokopisini katlayarak elciğin içine yerleştirmek olmuştu. Bunu eşya kutusu, far kasası veya başka kapalı bir yere de koyabilirsiniz. En azından hırsızların deliğe tıkılmasına yardımınız olur.
Lojack gibi araç takip sistemleri, yaşadığınız yer ve motorunuzda elektronik aksamı saklayabileceğiniz ne tür boşluklar olduğuna göre bazı motorlara uygulanabiliyor. Heybeli cruiser’lar bu sistemler için uygundur.
Eğer ender bir motorunuz varsa, yaşadığınız topluluk küçükse veya şansınız ve inancınız güçlüyse, çalıntı motorunuzu kendiniz de bulabilirsiniz. Tanıdığımız sürücülerden birisi kendisininkiyle aynı ender bir modelin satışa çıktığını duymuştu. Gidip baktığında gerçekten de motorun kendisinin olduğunu görmüş. Çok inandırıcı bir şekilde pazarlık yaptıktan sonra teminat olarak bırakacağını söylediği parayı almak için arabaya dönmüş ve daha önce işaretlediği paraları vererek paranın geri kalanını getirmek için ayrılarak polisle birlikte geri dönmüş. Hem motorunu hem teminatı geri aldı hem de hırsızı hapse yolladı.
Hırsızlık güvenlik sistemlerinin en önemli noktası onları kullanmaktır. Sadece gidon kilidi bile dikkatli bir hırsızı uzaklaştıracağı gibi, ek olarak bir disk kilidi hırsızın öylece kalmasını sağlar. İyi donanımlı hırsız çetesi bile daha az korunmalı bir motor bulabilmek için kablo-kilitli bir motoru pas geçerler. Ve tabii ki, eğer öyle bir motor yoksa bile, sizinkine karışmayacaklardır.
Etkin bir hırsızlık koruma sistemi bile çok memnunluk verici olmayabilir – çünkü işe yarayıp yaramadığını bilmezsiniz. Motorunuzu gözleyen adamı asla göremeyebilir veya birisinin motorunuzu kurcaladıktan sonra çalmasının zor olduğunu anlayıp vazgeçtiğini bilemezsiniz. Alarmın sinyalini yanlış alarm diye düşünerek göz ardı ettiğinize, yeni sahibinin altında çoktan gözden kaybolmuş motorunuzun yanına gittiğinizde, pişman olabilirsiniz. Asla gardınızı düşürmeyin.
Reklamlar
-
Çok bilgilendirici, ellerine sağlık.
-
Bu bilgileri araştırıp burada paylaştığınız için teşekkür ederim.
-
okurken yoruldum... gerekli bilgiler bunlar... basit bir kilit bile yeri geldiğinde caydırıcı..............
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
slm
TEKTEKER_RAMÇO adlı üyeden alıntı
okurken yoruldum... gerekli bilgiler bunlar... basit bir kilit bile yeri geldiğinde caydırıcı..............
vfr adlı üyeden alıntı
Bu bilgileri araştırıp burada paylaştığınız için teşekkür ederim.
vfr adlı üyeden alıntı
Bu bilgileri araştırıp burada paylaştığınız için teşekkür ederim.
Slm evet bılıgılerı toplarken bende yoruldum ama hırsızlar ıs basında, devlet cezaları bıraz daha agırlastırsa bunların hıc bırısıyle ugrasmazdık, nerdeyse her gun calıntı formları açılıyor, umarım kımsenın basına boyle kotu bı haber gelmeden önlemını alır basını agrıtmaz kazasız surusler arkadaslar
-
Bence usta bır hırsız kafa koydumu yapar.. mah. geçen oolayı anlatıyım... adamda parmak kalınlıoğındakı halka halka zıncılerı vardı. dısk kılıdı vardı on ve arka lastıklerden ağaçlara bağlanmıs zıncırler varDIıııı. sabah kalkınca sadıce sahıbı zıncırlerı topladı gıden sadıce R1 600 yamaha... allaha emanet edıp onemımızı almaktan baska caremız yok bence.......
konu cok guzel bılgılendırıcı tesekurler paylastığın ıcın...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler