osmaniye yokmu gelen selo pazar 9 gibi dükkanda olun
osmaniye yokmu gelen selo pazar 9 gibi dükkanda olun
yarın saat 9 : 30 dükkanın önüne gelin gelmek isteyenler
Selam Arkadaslar Latif Abi Yaa Gelmek ısterım Ama Sizin Altınızda Hız Motoru Beni Bekleycek Haliniz Yok Yaa Abi Bide Tek Olunca O Yol Cekılmez Abi Valla Ama Bi Abimiz Artcı Isterse Arkasında Gelmekten Zevk Duyarım .........
Arkadaslar merhabalar.kadirli mt bu hafta kendilerine istirahat vermdi fakat ben durmayacagım latif abilierle takılacagım allah izin verirse.saygılar
eveeeett, uzun bir zaman olmuştu adana ve Mersin Mt leri beraber gezmeyeli. ve bugün yine aynı toprağın insanları olarak aynı sıcak kanlılık ve motorcu dostluğuyla Mersin'de bir araya geldik. İnsaşşallah biz de adana'ya gideceğiz
otobanda karşılamamız
sonra da dooğru teknelere, balık ekmek yemeye
eee acıkmıştık
aha her şey bu ressamın başının altından çıktı. keramet şapkasında sanırım
yeter artık yemeğe geçelim
artık karnımız doydu, hadi romantik yapalım diyen Gürsel abimiz ve şanslı eşi
ve biraz da mersini gezelim teklifiyle mersin' de Mersin MT'nin anlaştığı ve sürekli uğradığımız nezih sığınağımız Cofeee'de çaylarımızı denize karşı yudumlıcaz ama önce misafirlerimizin ve bizlerin gizli sevdalarını da burada göstermemek olmaz
ve artık demlikler bizleri bekler
sohbetler çayın sıcaklığından bile daha sıcak. eee ne de olsa Akdenizin çocuklarırıyız
daha sonra ÇEREZCİ'nin lastiği patladı ve erenla ben bu olaya el attık. pazar olmasına rağmen bir yedek parçası bir de tamirci bulup XT600 ün ön latiğini yaptırıken Adana MT Mersin lunaparkında çocuk yüreklerini salıncaklara ve atlıkarıncalara bindiriyorlardı. umarım eğlenmişlerdir
ve biz işimizi bitirirp gruba katıldığımızda Mersin'e kadar gelip tantuni yemeden gitmeyelim dediler ve doooğru tantuniciye. dileyen şark köşesine, dileyen de masalara geçti
işte yine gürsel abi ve eşi, yine yemek yeyip romantizm takılıcaklar diye beklentideydim
biz gürsel abiden beklerken bir de ne göreyim, romantizm sırası başka bir çifte geçmiş. mutluluklar diliyorum
burada da ismail ve ferda'da var, buraya da mutluluklar dileğiyle bir pozcuklarını daha alıyoruz
ve iki kankayı da görüntüledik. aralarında birşey olmadığını, sadece arkadaş olduklarını ama basının ve medyanın kurbanı olduklarını iddia ediyorlardı
ve benim Çırpı'nın alarmı öttü o anda. hemen koştum ve koşarken elim deklanşöre değdi( evet abarttım) ama ne yapayım, hayatımdaki tek dişi O!!! seni seviyorum ÇIRPI
yaaa işte böyle. sonra da yola koyulduk.
Sizleri tanımış olmaktan çok mutlu olduk dostlarım. yine gelin olur mu?
YÜREKÇEKALIN
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
Arkadaslar Geziniz Güzel Olmus Motorlarınıza Ve Yüreğinize Sağlık Ben Gelemedım Içim Gitti Acıkcası Latif Abi Bişyler Yapmanın Zamanı Geldı Sanırsammmm Kazasız Belasız Iyi Günler
Slm Resıt Abı Resımlerınızı Gordum Guzel Olmus .
Aslında Ben Oraya Cok Yakındım Yayan 5 Dk Mı Alırdı Ama Gec Kaldık. Bırde Bızım Acı Kahvemızı ıcsenız Cokta Sevınırdım Aslında. Neyse ınsallah Baska Bı Bahara Yuzunu Gormek Nasıp Olur Allaha Emanet Kıb
HANEDAN kardesım yaa sen orda 5 dak lık yol vardıda neden soylemedın yada reşite sorsan o soylerdıı sanaaaa nerde olduklarını
El İşaretleri
Fermuar düzeni
Şerit değiştirme
Trafik Işıkları ve Kavşaklar
Grup parkı
Road Captain görevleri
Tail Gunner görevleri
Buluşma noktasına muhakkak dolu depo gelinir.
Eğer sürat, keskin viraj, vs. gibi özel endişeleriniz varsa muhakkak Road Captain'a bilgi verin.
Eğer grubu varış noktasından önce terkedecekseniz muhakkak hem road captain'a hem de Tail Gunner'a bilgi verin. Ayrıca grupda önünüzde ve arkanızda olacak sürücülere de bilgi verin ki, bir problem olduğunu düşünmesinler.
Eğer fermuar düzeninde bir sürücü grupdan ayrılırsa onun arkasındaki sürücüler çizgi değiştirerek boşluğu kapatırlar.
Eğer motorunuzun benzin menzili düşükse road captain'a söyleyin. Aynı şey mesane menzili için de geçerlidir.
Muhakkak tahmin edilen hava koşulları için uygun giyecek bulundurun.
Eğer sürüş gece de devam edecekse gözlerinizi korumak için uygun gözlükler bulundurun.
Otobandan çıkarken muhakkak süratinizi muhafaza edin ki, arkadan gelen sürücüler otobanda uygunsuz bir sürate düşmek zorunda kalmasınlar.
Yeni (ve tecrübesiz) sürücüler mümkün olduğu kadar ön sıralarda yer almalıdırlar.
Herhangi bir acil durumda grubu uygun bir şekilde durdurmak road captain sorumluluğundadır. Eğer bir motor bozulursa vs. o motor sağa yanaşır ve durur. GRUP DURMAZ. Tail Gunner duran motor ile ilgilenecektir. Road Captain grubu güvenli bir yerde durduracaktır.
El işaretleri
Her sürücü önündeki sürücü tarafından yapılan el işaretini tekrarlayarak grubun arkasına bu bilgiyi geçirmelidir.
STOP
SOLA DÖNÜŞ
SAĞA DÖNÜŞ
YAVAŞLA
HIZLAN
TEK SIRA
FERMUAR DÜZENİ
DÜZENİ SIKLAŞTIR
Eğer Road Captain motorların birbirine daha yakın seyretmeleri gerektiğini düşünüyorsa (ki bu genellikle Tail Gunner tarafından uyarılır), sol kolunu kaldırarak elini sürekli açıp kapar. Tüm sürücüler bunu tekrar ederek motor aralarındaki gereksiz mesafeleri kapatırlar.
UYARI
Bu işaret her sürücü tarafından başlatılabilir. Tehlike arzedecek herhangi birşey gören her sürücü eliyle onu işaret eder. Takip eden tüm sürücüler bunu tekrarlayarak tehlikeden kaçınırlar.
Fermuar Düzeni
Güvenlik nedeniyle eğer aksine bir karar yoksa fermuar düzeni ile seyahat etmek en doğru yöntemdir
Fermuar düzeninde direk olarak aynı çizgide önünüzde bulunan motorla en az 2 (iki) saniye mesafe bulundurmak gerekir. Otoban süratinde giderken bu 2 saniyenin hayli büyük bir mesafe olduğunu düşünebilirsiniz, ancak herhangi bir problem durumunda olayın farkına varana kadar 2 saniye geçer gider.
Peki bu 2 saniye nasıl ölçülebilir ?
Kolay :
Önünüzde giden motorun yanından geçtiği sabit bir cismin yanından siz de geçene kadar şu cümleyi söyleyin:
"Only a fool breaks the two-second rule."
Tabii bunun yerine siz türkçe bir muadilini de bulabilirsiniz. ;-)
Tail Gunner tam şerit ortasından tüm ışıkları yakılı olarak gider. Böylelikle Road Captain onu rahatça görürü ve tanır.
Şerit Değiştirme
A. Basit Şerit Değiştirme
Bu çoğunlukla kullanılabilecek yöntemdir.
Tail Gunner şerit değiştirerek geçilecek olan şeriti güven altına aldıktan sonra Road Captain sinyal vererek şerit değiştirme kararını bildirir. Bunu gören tüm sürücüler de sinyal vermeye başlarlar. Daha sonra Road Captain şerit değiştirir. Onu takip eden tüm sürücüler de şerit değiştirir. Burada en önemli nokta hiçbir sürücünün önündeki sürücü şerit değiştirmeden şerit değiştirmeye başlamamasıdır.
B. Arka Doldurma
Bu yöntem yeni şeritte gerekli miktarda aralık bırakılamayacak durumlar için uygundur. Mesela sağ şeritten orta şeride geçmeye çalışırken sol şeritten diğer araçların bırakılan boşluğa girmesi durumunda bu yöntem kullanılır.
Road Captain hangi şeride geçmek istiyorsa o sinyalini verdikten sonra tüm sürücüler sinyallerini yakarak bu bilginin Tail Gunner'a ulaşması sağlanır.
Tail Gunner şerit uygun olduğu zaman yeni şeride geçerek oradan gelecek trafiği keser.
Tail Gunner trafği kestikten sonra Road Captain elini omuz hizasından dışarı iterek işaret verir. Tüm sürücüler işareti tekrarlar. Bu bilgi en arkadaki sürücüye ulaşınca en arkadaki sürücüden başlayarak sırayla yeni şeride geçilir. Önemli husus arkanızdaki sürücü şerit değiştirmeden sizin şerit değiştirmemenizdir.
Trafik Işıkları ve Kavşaklar
Grup olarak seyahat ederken bir trafik ışığında veya kavşakta durmak zorunda kaldığınız zaman fermuar düzeninden ayrılarak diğer sürücünün yanına geliniz ve ikili gruplar halinde durunuz. Bu grubun boyunu yarıya indirir. Kavşaktan çıkana kadar bu düzeninizi muhafaza ediniz. Bu şekilde grubu en kısa zamanda kavşaktan geçirerek grubun bölünme riskini azaltırsınız.
Eğer siz henüz trafik ışıklarından geçemeden kırmızı yanarsa bir kere korna çalarak durun. Kırmızıda geçmeye çalışarak grubu riske atmayın. Road Captain grubu yavaşlatarak veya uygun bir yerde durdurarak sizi bekleyecektir.
Grup haline güvenli park
Düzenli bir şekilde park etmek grubun en hızlı ve güvenli şekilde trafikten çıkarak park haline geçilmesini sağlar, ancak daima park etmeyi beklerken trafiğe maruz kalacak sürücüler olabilir.
Eğer yer müsaitse her sürücü park edeceği yerin önüne gelerek geri geri park yerine girmelidir. Bu hayli hızlı yapılabilir, çünkü hiçbir sürücü bir diğerini beklemek zorunda kalmayabilir.
Eğer grubun en sonundaysanız ve parketmek için akan trafikte beklemek zorundaysanız bir tur atarak vakit geçirin ve sonra tekrar park yerine geliniz.
ROAD CAPTAIN
Güvenli bir sürüş sağlamak
Şartlar ve sürücü yeteneklerine göre güvenli bir sürat belirlemek
Şerit değiştirme, durma, yol şartları ve grup formasyonu hakkında sürücüleri el işaretleri ile uyarmak
Grubun kontrol ve bütünlüğünü muhafaza etmek
Rotayı önceden gitmek
Rotanın haritasını çıkartmak
Dinlenme noktaları belirlemek
150 km'lik aralıklarla benzin molaları ayarlamak
Yol çalışmaları ve tehlikeler için önlemler almak
Seyahat öncesi sürücüleri bilgilendirmek
Seyahat planlarını açıklamak
Gidilecek yer
Tercih edilecek rota
Seyahat mesafasi ve süresi
Planlanan molalar
Benzin
Yiyecek
Resimler
İhtiyaç molaları
Grup sürüşünün nerede başlayıp nerede bittiği
Diğer Road Captain'ler kimler
Tail Gunner'lar kimler
Road Captain ve Tail Gunner'ların görev ve sorumlulukları nelerdir.
Diğer sürücülerden özel koşullar hakkında bilgi almak
Tıbbi ihtiyaçlar
Sürat/Viraj
Küçük benzin deposu
Küçük ç.ş deposu
Otoban trafiğine alışkanlık
TAIL GUNNER
Tail Gunner Road Captain'ın gözleri gibidir.
Grup Formasyonunu gözler, her türlü potansiyel problemden Raod Captain'ı haberdar eder.
Diğer araçları gözler ve grubun arasına girmek isteyen araçlar veya aşırı rüzgar yaratan ağır vasıtalar gibi potansiyel tehlikeleri Road Captain'a bildirir.
Yandan karışan yolları/şeritleri gözler. Gerektiğinde bu şeritlere geçerek buradan gelecek trafiğin grubun arasına girişini engeller.
Road Captain'ın talimatı doğrultusunda şerit değiştirmelerde ilk olarak şerit değiştirerek o şeridi güvence altına al .
Arkadaşlar çok nefis bir gezi olmuş. Paylaşım için çok teşekkür ediyorum. Gönlüm sizlerle birlikte attı. Hafta sonu okulda nöbetim olmasaydı Mersin'de sizlere katılıp birlikte Osmaniye'ye kadar dönerdik ama olmadı. Mersin'de benimle ilgilenip arkadaşlarla tanıştıran Sencer'e de hususi olarak selam ve sevgilerimi yolluyorum
Ressamcığım, bir dahaki gezinizde görüşebilmeyi ümit ediyorum, selamlar
[COLOR="Blue"][FONT="Verdana"][SIZE="1"][I]Delikanlılığın kitabını yazdım ama basacak matbaacıyı bulamadım:wiinkk: [/I][/SIZE][/FONT][/COLOR]
[SIZE="1"][FONT="Tahoma"][COLOR="Blue"][I]C.SÜĞÜRTİN__[/I][/COLOR][/FONT][/SIZE]
evet güzel bi gezi oldu herkese teşekkür
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
sencer abicim cok güzel oldu gezi fazla kalamamamıza ragmen hersey güzeldi sizlere cok tesekkür ediyorum. ayrıca en büyük teşşekkürü latif abiye etmem lazım cünkü beni artcısı olarak kabullendi. ve oraya kadar sırtında tasıdı))
ferhat kardesm yakın oldugunu bilemedim ya kusura bakma.sen arasaydın ya bi sorsan kousurduk
bişey değil kardeş bi daha olmassa sevinirim ama hehehehehe
evet reşit nerede vidyolaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar.
yüklemeyeceksen söyle.hepsini winrar la tek dosya yap mail olarak mailime at.lütfen canım kardeşiim
sıkıysa yakala HAYALBUYSA
abi adam yuklemis gezi yazisina bi bakarsan
yükledim abicim gezi yazılarında.bizimkilere fark bile atmışşsın yanii :D)
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)