Alabalık ve Rakımı?
Alabalık ve Rakımı?
ZAKOKKK//ZAMANI DURDURABİLİRSİNİZ AMA BENİ ASLA
şimdi siz yazıyosunuz burda benim gelcewğim yok geleceğim tutuyor açmıcam bi daha bu sayfayı hocam
* Yok hocam zemzem suyu bana göre değil, ben gene de balık yanında ararım belamı
* Vallahi ben bunca yıldır motor sürerim benim esaslı gezilerim hep kış olmuştur, benden taraf sorun yok rota belirleyin ben uyarım
Bak benden olanlar nasıl da belli oluyor di mi yawww
Bir de eğer okumak isterseniz şu linke bi göz atın...
http://www.motosiklet.net/forum/konu...kinci-lar.html
ARKADAŞLAR GRUP SÜRÜŞÜ İLE ALAKALI BİLİNMESİ GEREKENLER AŞAĞIDAKİ GİBİDİR.LÜTFEN SIKILMADAN SONUNA KADAR BİR KAÇ KEZ OKUYUN.PRATİK YAPTIKÇA MANTIK DAHA İYİ ANLAŞILIR.
GURUP SÜRÜŞÜNE GENEL BAKIŞ
GRUP SÜRÜŞÜNE GENEL BAKIŞ
Motosikletle gezmek başlı başına bir zevkdir..Bizleri hayatın bütün dertlerinden, tasalarından uzaklaştırır..Kendi başımıza kalmamızı sağlar, bir çeşit terapidir..; aynı zamanda, diğer motorcu arkadaşlarımızın katılımıyla birlikte yapılacak geziler, yolculuklar, daha farklı ve zevkli sosyal bir aktiviteye dönüşür...Ama, birçok şeyde olduğu gibi, kalabalık bir grup halinde hareket etmenin hem avantajları hem de dezavantajları vardır.
Avantajı
Grup halinde seyahat etmek eğlencelidir..Ama en önemli faydası, sayısal olarak güvenlik açısından bakıldığında görülür...Asfalt üzerindeki kalabalık bir motor grubunu herkes görür (en acemi araba sürücüsü bile görür)..(Ama genede unutmamamız gerekir ki, bazı sürücüler için hala görünmezizdir..Dikkat(!)).. Etrafınızda herzaman yardım edecek, sizi yalnız bırakmıyacak kişilerin olduğunu bilmek farklı bir ekstra güven duygusu verir..
Tehlikeleri
Paylaşımın zevkine rağmen, grup sürüşün tehlikeli olduğu kısımlar da vardır..Birtanesi; gruptaki sürücülerin (bir grup içinde olduklarından dolayı) etraflarındaki trafiğe daha az dikkat etmeleri ve grup içindeki her sürücünün, önündeki ve arkasındakinin hep onun beklediği şekilde hareket edeceğini varsaymasıdır..Aynı zamanda grup sürüşüne katılan sürücülerin sürüş seviyeleride önemlidir..Bu, grubun güvenliğiyle doğru orantılıdır. Benzer seviye olmayan (seviye farkı çok olan) sürücülerden oluşan grup sürüşü birçok tehlike içerir..Bir grubun grup güvenliği, o grupta yer alan en acemi kişinin sürüş güvenliğiyle doğru orantılıdır..Farkların aşırı olması, herkesi tehlikeye atar ve eğlence faktörünü ortadan kaldırır..
Sürüş Öncesi Uyarılar!!!!!!!!!
Herhangi bir grup sürüşüne başlamadan evvel, mutlaka bir sürüş öncesi brifing yapılması önemlidir..Öncelikle bütün sürücülerin hemfikir olduğu bir rotanın olması gerekir. Sürüş formatı, hız, kısa molalar ve uzun molalar, sürüş esnasında kullanılacak işaretler, varsa telsiz kullanım prosedürleri, vb.. hepsi bu brifingde kararlaştırılmalıdır.. Alınmış kararların bütün sürücüler tarafından anlaşılmış olduğu kesinleştirilmelidir.. Eğlenceli ve güvenli bir sürüş için, herkesin aynı kurallara uyma zorunluluğu önemlidir...Bir grup lideri (öncü) seçilmelidir..Sürüş formatı, grubun hızı vs..bu sürüş liderinin kararı ve sorumluluğundadır.. Öncü; Bütün grubu kontrol edebilecek seviyededir ve sürüş şeklini grubun en acemisine göre ayarlayabilmelidir. Öncünün arkasında 2. sırada grubun en acemisi, en deneyimsizi yer almalıdır. Artçı (en arka) güçlü bir motora sahip 2. en deneyimli sürücü olmalıdır.
Sürüş Formatları;
Bir grup sürüşünde kullanılabilecek 3 ana format vardır..Her 3 format da, değişen şartlara göre, sürüş boyunca kullanılır..Bu arada; kararlaştırılan ''Kurallar'' (Çok Önemlidir Dikkat!), sürücülerin kişisel sürüş tercihlerine mani olacak kadar katı olmamalıdır
3 ana sürüş formatı
1. FERMUAR DÜZENİ:::
Özellikle otobanvari yollarda en çok tercih edilen diziliş şeklidir, çeşitli avantajları vardır..Öncü, kendi şeridinin solundadır..2. sürücü şeridin sağ kısmındadır..arkadan gelenler gene bir sol ve ardındaki gene bir sağ yaparak...dizilimi tamamlarlar.. Fermuar düzeni, açık, geniş yollarda özellikle çok şeritli yollarda uygundur..Ama dar veya rüzgarlı tali yol gibi güzergahlarda güvenli değildir (bu tarz yollarda kendinize ve diğerlerine daha çok boş alanlar bırakınız)..Fermuar düzenindeki diğer önemli bir nokta sürücülerin birbirleri arasındaki takip mesafeleridir..Tam önünüzdeki motorla aranızda en az 2 saniye takip mesafesi olması gerekir (sağınız veya solunuzda kalan motorla en az 1 saniye)..Eğer grubunuzda 2 saniye kuralını ihlal ederek gidenler varsa, artan riskin farkında olduklarından emin olun..(Diğelimki yolun sağından bir obje aniden yola fırladı.. önünüzdeki sürücü sağa veya sola kıvırma yaptı veya sertçe frenlere asıldı..O an sizin bu tehlikeli duruma tepki verebilmeniz için fazladan o 1 saniyeye ihtiyacınız var...O fazladan 1 saniyeniz yoksa... ).
2. TEK SIRA DÜZEN::::
Tek sıra düzeninde sürmek rüzgarlı, dar ve özellikle zor (ardaşık dar virajlı vb..) yol şartları için uygundur..Tek sıra düzeni, her sürücüye virajlarda kendi şeridi içerisinde rahatça doğru pozisyonlarda olmak, yolun üzerindeki çukur, obje vs.. lerden özgürce kaçınmak avantajlarını sağlar..Tek sıra gidişte normal yol pozisyonu kendi şeridinizin sol tarafıdır..Ama istediği zaman her sürücü, yol ve trafik şartlarına göre şeridinde, istediği oynamaları yapmakta serbestdir..Takip mesafesi 2 saniyedir..Biraz daha birbirine yakın seyir halinde olunacaksa, önünüzdeki motorun çok az sağ veya solunda (fermuar düzeni kadar değil, çok az..) seyir edilir..(Bu halde dahi 1,5 saniye lik takip mesafesinin altına inmek güvenli değildir..)
3.BİREYSEL DÜZEN:::::: Grup Sürüş Formatının 3. sü olan bireysel düzen, grup içerisindeki her sürücünün bireysel (bağımsız) sürüş yapması demektir..Bu, her sürücüye çok daha fazla esneklik (alan) verir, ama kontrolü zordur ve grubu birarada tutmak kolay değildir... Bireysel sürüş, araba geçişlerinin zor olduğu (yeterli mesafelerin olmadığı) bazı tali yollarda, grubun yavaş hareket eden kamyonları, araçları geçip ilerlemesini sağlayan en güvenli yoldur..Öncü ve Artçı arasındaki sağlam iletişim grubun ayrı düşmesini engeller..
Ana Yollara Giriş !!!!!!!!!!!! Bir park alanından tali bir yola giriş veya tali bir yoldan ana yola çıkış gibi girişler grup için önemlidir..Yavaş trafiğin olduğu bir kırsal alanda, akan trafiği durdurup bütün grubu yola sokmak kolaydır..Ama bloke edici (Artçı), ne zaman bu şekilde diğer araçları durdurmaya kalkarsa, motorunun ve kendisinin, yolu kapatmak için şeride çıkmadan evvel, diğer araba sürücüleri tarafından görüldüğünden ve dikkatlerini çektiğinden emin olması gerekir. Bazı sürücüler durur ve grubun geçmesine izin verir.(Ama unutmamalıyız ki, trafikdeki diğer araçların, grup olduğumuz için durup bize yol verme zorunlulukları hiçbirzaman yoktur..O yüzden işbirliği yapan bu araba sürücülerine teşekkür etmeyi ihmal etmeyelim..)
Bloke edici (Artçı) yolu kapatıp işaret verdiğinde herkesin tetikte ve hazır olmasını sağlamak gerekir ki, biranevvel herkes yola girsin ve bu şekilde yolu kapalı tutma işlemi olabildiğince kısa sürsün.. Çoğu zaman bir anayola girmek için yolu bloke etmek mümkün olamaz..Bu tarz durumlarda sürücüler uygun zamanı beklemeli ve açıklığı yakaladıklarında ya birkaçı beraber, ya da tek tek bireysel olarak hareketi gerçekleştirmelidir. Trafik bloke edilmediği sürece bu girişler her zaman tek sıra veya bireysel düzende olmalıdır..Ne zamanki bütün gruptaki motorlar yoldadır, grup sürücüleri grup içerisindeki başka araçları geçerek veya o araçların önlerindeki motorları geçmelerine izin vererek tekrar grubu oluştururlar..Grup öncüsü hız’ını trafiğin akış hızına ayarlar..Bu, arkasındakilerin manevra yapmasına izin verecek boşluğu sağlar ve aynı zamanda grubu arkasından çok yakın takip edebilecek olan başka araçların oluşturabileceği tehlikeleri en aza indirir.. Ana yol girişlerinde Öncü, hiçbirzaman grubu birlikte ana yola sokmak için (kalabalık bir trafik varsa) yavaşlamamalıdır!!..Herkesin bireysel giriş yapmasını beklemelidir..Sonrasında Grubun tekrar oluşmasını beklerken sürati güvenli bir şekilde ayarlamalıdır...................
SOLLAMALAR!!!!!!!!!! İki şeritli (gidiş ve geliş) yollarda yavaş hareket eden araçları sollarken, fermuar düzeninde yol alınıyorsa önce tek sıra düzenine geçilmeli, devamında geçiş güvenli bir şekilde bireysel yapılmalıdır..Bütün grubun aynı anda geçiş yapması pek mümkün olmaz ve gerekte yoktur..Öncü, geçiş yaptığı aracın önünde, grubun diğerleri için geçiş alanı bırakacak şekilde süratini ayarlar (hızlı ve gazlı geçiş), arkasındakilerin, geçiş yaptıktan sonra onun arkasına geçerken yeterli ve güvenli alana sahip olmalarını düşünmek zorundadır..
Çok şeritli yollardaki sollamalar da 2 şeritli yolda yapılanla aynı şekilde düşünülmelidir; Gene de bazı sürücüler, çok şeritli yolda bu geçişin, tüm grup tarafından tek sıra ve aynı anda yapılmasını tercih ederler..Bu şekilde bir geçiş, artçının en arkadan gelen trafiği bloke etmesiyle mümkün olur..İlkönce Öncü Artçı’ya grubu sol (veya sağ) şeride taşıyacağını ve o şeridi bloke etmesini söyler..Güvenli bir şekilde Artçı diğer araçların grubu sollamasını engellemek için o şeridi bloke eder ve ettiğini Öncüye bildirir..Bu noktadan itibaren geçişi tamamlamak için kullanılabilecek 2 metod vardır;
1-Öncü, şerit Artçı tarafından bloke edildiğinde, şeridin bütünüyle boşalmasını bekler ve sinyal vererek o şeride geçer..o anda kendisiyle beraber bütün gruptaki motorlarda aynı anda sinyal vererek o şeride geçer..
2-Bu metod da her sürücü, en arkadan öne doğru tek tek, kendi pozisyonuna göre şerit boşaldığında, yeni şeride geçer..Yani önce Artçı, sonrasında önündeki, sonrasında onun önündeki.. sırayla...en son Öncü yeni şeride geçer..Grubun arkasından öne doğru sırayla her motor yeni şeride geçtiğinde, akan trafiğin akıcılığı en az miktarda bozulmuş olur...Ama diğer yandan gruptaki motorların diğerlerini beklemesi, arkadan gelen (diğer şeritlerden gelen) araçların aralara girmesine izin vermiş olur..Hangi metodun kullanılacağı, sürüş öncesi brifingde kararlaştırılmalıdır.
Hangi metodu kullanırsanız kullanın, hız önemlidir..Sık sık yapılan hata; Öncünün yavaş giden bir aracı sollamasının hemen ardından süratini grup gidiş hızına düşürmesidir..Bu kesinlikle bir hatadır..(Diğerleri için geçişlerini bitirdikten sonra geçecekleri yeterli boş alan oluşmaz). Birçok araç sürücüsü geçilirken bir miktarda olsa süratini arttırır..Eğer öncü, tüm grubun geçişi tamamlamasını beklemeden geçiş hızını düşürürse, arkada çok tehlikeli bir durum oluşur. Öncü, artçıdan gelen ‘’Tüm grup geçti’’ sinyalini duyuncaya kadar geçiş süratini korumalıdır...Öncünün sollamadaki diğer bir önemli görevi; Geçilecek olan yavaş aracı, yeteri kadar geriden anlamalı ve şerit değişikliği (geçiş öncesi), o aracın yakın arkasına ulaşmadan gerçekleşmelidir. (Grup, geçmek için şerit değiştirirken yavaşlamamalı veya o yavaş giden, geçilecek aracın süratine düşmemelidir). Usta ve tecrübeli olan Öncü, grubun sabit, devamlı bir hızda seyir etmesini sağlamalıdır..
TRAFİK IŞIKLARINDA DURUŞ!!!!!!!!! Yolda, trafik lambasının olduğu yerlerde durmak gerekirse, grup, ışıklara fermuar düzeninde yaklaşmalıdır. Sürücüler durdukça birbirlerine daha da yaklaşırlar ve yan yana duruş şekline geçerler. Düzen daha da sıkılaşmıştır ve bu sayede yolda daha az yer kaplanır. Bu aynı zamanda, yeşil yandığında, daha da çabuk bir kalkış fırsatı verir..Böylece aynı anda daha çok motor ışıkları geçmiş olur. Devamında sürücüler tekrar fermuar düzenine geçerler.
YOLDAKİ TEHLİKE UYARILARI!!!!!!!!! Önde giden her sürücü, yol üzerinde bir tehlike farkettiğinde, eliyle, arkasındakileri uyarmak için, işaret ederek gösterir. Uyarılar, arkadan gelen sürücülerin göremeyebilecekleri ve onlara problem yaratabilecek belli objeler veya durumlar için kullanılır (kırık şişe parçaları, boru, kaygan zemin vb..). Bu konuda dikkat edilmesi gereken şey, yoldaki her şeye (gerçekten tehlike arzetmeyen şeylere) uyarı şeklinde yaklaşılmamasıdır. Eğer aşırı şekilde kullanılırsa, grup için gerektiği kadar etkili olmaktan çıkar ve grupta (herşey tehlike olarak işaret edildiği için) bir kayıtsızlık(lakayit) eğilimi başlar. Bunun sonuçları çok daha tehlikelidir.
HIZ!!!!!!!!!!!! Grubun seyir sürati, sürüş öncesi brifingde tartışılmalı ve kararlaştırılmalıdır. Güvenli grup hızı, genelde akan trafiğin biraz üstünde olan hızdır..Tabi bilinmelidirki; trafikdeki belli durum ve sebeplerden dolayı kararlaştırılan hız bazen sürüş esnasında geçici olarak değişebilir. Grup sürüş hızı, gruptaki bütün sürücülerin kendilerini rahat hissettikleri bir hız olmalıdır. Her ne olursa olsun; akan trafik hızında dahi gidemeyen veya gitmeyi tercih etmeyen sürücüler grupta yer almamalıdır. Bu sürücüler, grup içerisinde başka araçların grubun içine girmesine olanak sağlayan büyük boşluklar oluşmasına sebebiyet verirler, ki bu grup için tehlikeli bir durumdur.. Kalabalık trafiği olan kırsal bir alanda sürat yapmak ise, özellikle grup içinde sürüyorsanız son derece tehlikelidir.
GRUPTAN AYRILMAK!!!!!!!!!!! Gruptan ayrılmak isteyen her sürücü, mutlaka Öncü veya Artçıyı bilgilendirmek zorundadır. Bu bilgilendirme, seyir halinde iseniz, telsizle veya görsel bir işaretle yapılır.
Bazı önemli şeyler için; ‘’Benzin lazım’’, ‘’yemek yiyelim’’, ‘’tuvalete girmem gerek’’, ‘’motorumda bir arıza var’’, ‘’resim çekmek istiyorum, önümüzdeki mola yerinde görüşürüz’’ vb.. bazı el sinyalleri kararlaştırmak son derece faydalıdır..Hayal edin ve gerisini siz bulun! (Telsiz kullanımı yoksa)
Unutmayınız; Gruptaki her sürücü, bir‘’ARKASINDAKİ’’ motor ve sürücüden sorumludur. Bu, öndeki her sürücüye bilginin anında ulaşmasını ve ona göre reaksiyonda bulunmasını garanti eder.
Grup sürüşünde en önemli hatalardan biri, bakışınızın önünüzdeki motorun stop lambasına konsantre olmasıdır. Sadece TV seyrederken ekranın üstünde uçan sineği farkettiğinizi düşünün ve önünüzdeki motor o ekrandaki sinek gibi olsun..ilerisine bakın (gitmek istediğiniz yere bakın).
Yukarıdaki TÜM ana kurallara uyulması, Grup sürüşünü daha stressiz, eğlenceli, daha güvenli yapar ve averaj süratlerden daha hızlı gidilmesine olanak verir.
Ve son olarak;
Grup halinde sürüş yapan motorcular, birey olarak sürüş yapan bir motorcudan çok daha fazla dikkat çeker. Bu sebeple;Grup sürüşü yaparken, bu güzel hobimiz için ''İYİ SÜRÜCÜLER OLMAK'' veya gelişinizi gören İnsanları, öldüresiye korkutan ''Serseri Motorcular'' olmak sizin elinizdedir. Bunun herzaman bilincinde olalım lütfen..
Engin Toplu sürüş teknikleri yazısı için eline sağlık birde görsel olarak arkadaşlar aşşağıdaki linkten bakabilirler...
http://www.motosiklet.net/forum/fayd...surusleri.html
ZAKOKKK//ZAMANI DURDURABİLİRSİNİZ AMA BENİ ASLA
engin zakokkk ellerinize sağlık arkadaşlar. teşekkür ederiz!
C2 EKONOMININ TADI - '67 MUSTANG GUCUN TADI - SILVERWING RUZGARIN TADI - [B]AYSE NAZ HAYATIN TADI[/B]
hava raporunu da verdin! artık gelmemek gibi bi ihtimalin kalmadı
C2 EKONOMININ TADI - '67 MUSTANG GUCUN TADI - SILVERWING RUZGARIN TADI - [B]AYSE NAZ HAYATIN TADI[/B]
Mami çok merak ediyorum askeriyede de Bin Küsür Yüzlü Yıllardan kalma çeşitli türdeki damızlık hayvanların etlerini de o akşam Balık ekmekçide götürdüğün 3 yarım 1 çeyrek ekmekgibi midene indirebilecekmisin.(Yavrum sen süzülmüşsün:Annen)
Arkadaşlar kuralları hatırlatmanız iyi oldu.Son 2 gece 1 gün(iyi gerilim yaptım bende nedense)
Ayıpsın Mustafa bensiz olurmu hiç komaya girmediğim sürece sizinleyim.Yol yaptıkça ben Faruk'a aşık oluyorum.(Göndermede göreyim)
Sym Joyride 200 ,Peugeot satalis 250 ,Ybr125 ,Suzuki Bandit 600, Yzf-r25...
Şu an bu konu içerisinde 30 kullanıcı var. (0 üye ve 30 misafir)