merhaba arkadaşlar,2 gün önce ybr mi aldım ve aranıza katıldım hepinize selam
Hayırlı olsun.Allah kazasız belasız kullanmayı nasip etsin.Aramıza Hoşgeldin.
Herkesin üç kişiliği vardır; Ortaya çıkardığı , sahip olduğu , sahip olduğunu sandığı. Alphonse Karr
hayırlı olsun allah kaza bela vermesin motor tamam
insallah a2 ehliyet ve korumalı kıyafetlerinide tamin etmissindir...
ve aramıza hosgeldin
Kankin işte Özkancım... Ha bu arada her ne kadar katılmıyo görünsemde sıkı takipcisiyim MT nin haberiniz olsun. Kaçırmıyorum muhabbetlerinizi yani unutmadan walla Sevil ve seni özledik Tarık sen gittin gideli perişan alışamadı sensizliğe Şaka bi tarafa en kısa zamanda bekliyoruz. Gelinde alalım ifadelerinizi kankiler
OOO ben bunu biyerlerden hatırlıyor gibiyim...Ama şu anda eksik üzüldüm doğrusu...
Bu arada üftade gösteri merkezi demiş çok yazık olmuş o salon küçücük biyer doğrusu...Geçtiğimiz sene organize sanayi toplantı salonunda olmuştu mükemmel park sahası ile motorculara süper hizmet vermişti o küçücük yanaşma yer olur mu hiç ya? yazık!
AKIN FİDAN
yine bu siteden çanakkale gezisi için konvoy ve gece sürüşü için bilgiler aldım arkadaşlar.Bursadan gidecekler lütfen dikkatli okusunlar.
MOTORSİKLETE BİNERKEN VE GEZİLERDE NASIL OLMALIYIZ!
.Bölüm-Giysiler
Yapacağınız yolculukta nelere ihtiyaç duyacağınız, esas olarak planladığınız gezinin çeşidine, süresine, geçeceğiniz şehirlere ve yolların durumuna göre değişebilir. Ancak plan nasıl olursa olsun mutlaka göz önüne alınması gereken bazı temel konular da var. Burada size, zevkli ve güvenli bir gezi için, göz önüne almanız gereken genel konulardan bahsedeceğiz.
Bu konular;
1. Giysiler,
2. Resmi belgeler,
3. Motosikletiniz,
4. Konaklama ve kamp yapma,
5. Yiyecek ve içecekler,
6. Yol bulma,
7. Kayıt defteri ve günlük,
8. İlaçlar,
9. Malzeme listeleri,
10. Haberleşme olacak.
Giysi ve Koruyucu Malzemeler
Genel
Yolculuk boyunca sıcak, soğuk, su, nem, toz, rüzgar vb. her türlü zorlu koşulla karşılaşmaya hazır olmalısınız.Tüm bunların üstüne, motosiklet sizi, giyiminizde kullanacağınız malzemenin uygunluğu açısından da sınırlamaktadır. Bu durumda elinizdeki tek koz, giydiğiniz giysinin su geçirmez olması, iç astarının takılıp çıkarılabilmesi ve çok fonksiyonlu bir yapıya sahip olmasıdır (Bu durumda deri montların gezi için pek uygun olmadığı kolayca görülür). Sıcak tutan, rüzgar geçirmeyen, korumalı ve hafif giysileri motosiklet ya da doğa sporları malzemeleri satan dükkanlardan bulabilirsiniz.
Gezilerde giyeceğimiz montlarda bulunması gereken özellikler şunlardır;
• Terlemeyi önlemeli ve nemi dışarı atabilmeli,
• İzolasyon sağlamalı,
• Rüzgara karşı dirençli olmalı,
• Hafif olmalı ve katlandığında ufak bir hacme inmeli,
• Kolayca yıkanabilmeli ve çabuk kurumalı,
• Sürüklenmelere ve yırtılmalara dayanıklı olmalı,
• Yeterli sayıda cep bulunmalı ve fonksiyonel olmalı.
Yırtılma ve delinmeler esas olarak çok ciddi problemlerdir ve uzun gezilerde meydana gelmesi halinde, sürücünün çok kısa bir sürede üşümesine ya da ıslanmasına neden olabilirler. Bu nedenle dış giysiler, fermuarla ayrılabilecek şekilde iki kat olmalıdır (Gezi amaçlı üretilmeyen deri montların üzerlerinde bulunan süs amaçlı fermuarlar kolayca yırtılabilir.) Diğer kritik bölgeler olan el ve ayak bilekleri ile omuzlar da çok iyi korunmalıdır.
Termal Giysiler ve İç Çamaşırları
Zaman içinde termal giysilerin ve iç çamaşırlarının geçirgenlik (nemi vücuttan atma) özelliği giderek arttı ve incelip, hafifleştiler. Bunlar vücudun hemen üstüne giyilerek, sizin çok soğuk ya da çok sıcak havalarda rahat ve kuru kalmanızı sağlarlar. Çok kolay yıkanabilir ve çabucak kuruyabilirler (Pamuklu olmayanlar). Eğer yolculuğunuz sıcak ya da soğuk havada gerçekleşecekse, termal giysiler sizin için doğru karar olacaktır.
Pamuklu Giysiler
Pamuklu kumaşlar (Dünyada denim-kot pantolon kumaşı ve tişörtlerde en çok kullanılan kumaş türü) pek çok özelliklerinin yanı sıra çok ayrı bir özelliğe daha sahiptir: geçirgenliğinin sıfır olması, yani nemi vücuttan atmaması. Bunun anlamı pamuklu kumaş ıslanırsa, ıslak kalır. Eğer üzerimizdeki pamuklu kumaştan yapılmış tişört terden ıslanmışsa, sizi rahatsız eder. Kururken de, vücudunuzun ısısını alır, yani sizi üşütür. Unutmayın, vücudunuz kuru pamuklu bir giysi içinde kuru yün veya sentetik giysilere göre 3 kat, nemli pamuklu giysi içinde nemli yünlü veya sentetik giysilere göre ise 9 kat daha hızlı ısı kaybeder.
Diğer Giyim Malzemeleri
Sürüşte kullanacağınız bot ya da ayakkabı için mantıklı seçim, onların çok uç noktalarda olmaması yönünde olmalıdır. Bunun anlamı, sürüş ayakkabı/botunuzla çarşıda rahatça dolaşabilmeniz, hatta boyalı olduğu zaman kaliteli bir restorana gidebilecek şekilde olmasıdır. Yaz ayları için hem ayağı koruması, hem de rahatlık açısından size önerebileceğimiz modeller, tempolu dağ yürüyüşleri için kullanılanlar olacaktır. Bu tür ayakkabı/botlar zorlu arazilerde, derin olmayan su geçişlerinde ya da kumsal alanlarda rahatlıkla kullanılabildiğinde, yolculuk esnasında size de yeterli konforu sunacaktır.
Kot pantolonlar
Özellikle pamuklu kumaştan imal edilenleri ağır, kaba olurlar ve bacaklarımızı yaz aylarında sıcak, kış aylarında da soğuk tutarlar. Gezi esnasında kot pantolonu yıkamak pek pratik olmaz; çünkü çok geç kurular. Ayrıca kot pantolonlar sürüklenme esnasında bacakları hiçbir şekilde korumazlar. Tüm bunların anlamı, gezilerde giymek için kot pantolon yerine size daha fazla avantaj sunan alternatif malzemelerden yapılan pantolonları aramanızdır. Bu malzemelere örnek olarak polipropilen malzemeleri verebiliriz.
Yukarıda anlatılanlar ışığında tam bir soğuk korumasına sahip olmak için bizim önerimiz çok katmanlı giysi çözümü üretmenizdir. Yani;
• Su ve rüzgara dayanıklı üst giysiler (mont, pantolon, eldiven, yüz maskesi),
• Sıcak tutan orta katman (Yelek, kısa ya da uzun kollu tişört),
• Termal özellikli iç çamaşırları,
• Hava şartlarına uygun su geçirmez özellikli bot.
Alıntı.
MOTORSİKLETİNE ARTÇI ALACAK OLANLAR İÇİN!
Motosiklet için yüreği çarpan biniciler olarak bizler, yolcularımızın ilk ve daha sonraki motosiklet gezintilerinden daima zevk almalarını isteriz. Bunu sağlamak için akıcı, nazik ve güvenli sürüş yapmalıyız.
Eğer hızlanma esnasında, vites değiştirirken ya da fren yaparken onların kaskı sizinkine mütemadiyen çarpıyorsa, bu sizin kullanım hatanızdır, onların değil. Bu, akıcı bir sürüş yapmadığınızı ortaya koyar. Bu deneyimi daha önce hiç yaşamamış biri için motosiklet yolculugu çok ürkütücü gelebilir.Onlar, daha önce motosikletin ne kadar tehlikeli olduguna dair pek çok hikaye duymuş ve dolayısıyla motosikletinize bir şekilde binmişse de devamlı tedirgin olabilir. Bir kez şu yolculuk başlasın, her şey ona çok garip gelecektir.360 Derecelik görüş alanı, vücutlara çarpan rüzgar, motor gürültüsü ve yarattıgı olagan üstü duygular, virajlarda yana yatma faktörü, metal bir kafesle korunmayan bir vasıtada yolculuk etmeye alışmaya çalışmak yolcu için alışılmadık bir durumdur. Bütün bu faktörler yolcunuzda motosikletin göründügünden daha da hızlı ve tehlikeli bir vasıta oldugu izlenimi yaratabilir. Böyle bir ortamı yaratmaktan kesinlikle kaçınınız ve yönergelere uygun sürünüz. Bunu söylemekten nefret ediyorum; ama lütfen defansif kullanın! Sakın duygularınıza yenik düşüp, size ne tür onanmaz zararlar vereceği belli olmayan dört tekerlekli sürücüsü şahıslarla seyir esnasında dalaşmayın!Kazanan siz olursunuz! Bırakın o otomobil önünüzü kapatsın! Motosikletinizi agresif bir biçimde değil, zarif bir şekilde kullanın. Kavşak noktalarında, kırmızı ışıkta beklerken, yeşil ışık yandığında, toplu halde, kimisi ani kalkış yaparak karşıya geçen araçların önünde olmamaya gayret edin. Kendinizi geriye çekin ve diğer araçların arasından, uygun bir mesafe bırakarak, itidalle sürüş yapın ve böylelikle yolcunuzun kendisini emniyette hissetmesini sağlayın. İşinizi asla şansa bırakmayın. Sizce kendinizin, hatta yolcunuzun yaralanmasından daha berbat ne olabilir?Yaşamınızın geri kalan bölümünü birisini budalaca sakat bırakmış olmanın verdiği eziklik ve vicdan azabıyla geçirmek istermisiniz? Motosikletinizin üstündeyken "Gösteriş yapmayı" aklınızın ucundan bile geçirmeyin.İyi düşünün motosikleti bir şeytan makinası yapan bu görüş sahipleridir.Zavallı teknoloji harikası makine da hep günah keçisi olur.Toplum da nedense hep motosikletin makine olarak kendisini tehlikeli görür. Aslolan insan kusurudur! Kesinlikle yolcunuzun duygularını, heyecanını doruğa çıkarmak için, üzerinde etki kurmak için gazlamak, hız yapmak zorunda değilsiniz.Ona güven aşılayacak, kendini emniyette hissedecek şekilde davranınız.Yolcunuza ve tüm motosiklet severlere nazik davranın ve çevreyi (Gürültü kirliliği dahil) ve insanları koruduğunuzu hissettirir tarzda sürün. Onları asıl bu etkileyecektir. Bu faydalı önerileri dikkate alın:
1-Onların, iyi bir motosiklet yolcusu olmaları için ne yapmaları ve ne yapmamaları gerektiğini bilmelerini sağlayın. İlk başlığımız olan "Motosiklet yolcuları için püfler" konusunu onlara iyi açıklayın. Onlara bir kopya takdim etmek konusunda kendinizi özgür hissedin. Yaygın kanıların aksine, motosikletinize alacağınız yolcunun ilk kez biniyor olmasının bence pek bir önemi yoktur. Talihsiz tecrübelerin bana öğrettiği acı gerçekler adına, ona vereceğiniz bir zarardan ötürü ondan özür dilemektense, onun güvenliğini sağlayınız.
2-Hem konfor, hem de güvenlik yönünden, onun motosiklet için uygun giyindiğinden emin olunuz. Motosiklete daha önce binmemiş olan kişiler,motosiklet üzerinde yolculuk eden birinin, sıcaktan ya da soğuktan ne kadar etkileneceğini kestiremezler.Bu yüzden onların uygun şekilde giyinmesine yardımcı olunuz. Eğer kendisinde yoksa, baş ölçülerine uygun yedek bir kaskınızı ona ödünç vermeye hazır olun. Onu hiç istemediğimiz düşmeler sırasında korumaya yeterli giysiler giyinmiş olmasına önem verin.Ayak bileklerini koruyabilecek bir bot, uygun eldivenler, dayanıklı pantolon, Kaskın vizörü yoksa goggle (Tayyareci gözlüğü) ve kulaklık.Ve tabii, rüzgara karşı koyabilecek yetenekte bir mont (Rüzgar demiş ki on kat keçeye: "Ey keçe ben senden geçe!" Rüzgar demiş ki bir kat deriye: "Ey deri ben senden geri!")!..
3-Sürüşün ilk bölümünde gerçekten de çok ağırdan almalısınız. Yolcunuzun motosiklete ilk kez binmek olgusunun kendisinin üzerinde yarattığı heyecenı üzerinden attığına ve motosikletinize alıştığına kanaat getirene kadar "Minik bir yaşlı bayan" gibi sürmelisiniz.
4-Yolunuza taş çıkması gibi nazik durumlarda yapacağınız apansız manevralara ya da zorunlu sert frenlere karşı kendinizi önceden hazırlayın ve tetikte olun. Böyle bir acil durum, bu tür durumlarda ne yapacağını bilemez durumda olan yolcunuzun paniğe kapılmasına neden olabilir ve kontrolünüzü kaybetmenizle sonuçlanabilir.
5-Motosikletinizin gücünü göstermek, gösteriş yapmak adına, özellikle kalkış aşamasında ve ilk vitesleri yükseltirken asla gazı sonuna kadar açmayınız.Tanrı aşkına patinaj çekerek kalkmayın, roketlemeyin! Yolcunuz muhtemelen daha önce hiç sizin gibi anormal derecede hızlanan bir motora binmemiştir ve bu onu HEYECANLANDIRMAYACAK , bilakis ÖLÜM KORKUSU yaşamasına neden olacaktır. Yolcunuz o an arkanızdan düşmemişse bile her an düşebileceği hissiyle çırpır durur. Yolcunuzun sizin için hiç takdir duygusu beslemediğine de inanabilirsiniz. Öte yandan ileride bir trafik ekibi tarafından çevrilmenin de sizde pek hoş duygular yaratmayacağını gözardı edemeyiz!
6-Hız limitlerinin altında kalın ve hızınızı koruyun. Her halükarda, en iyi sürat, trafiğin genel akış hızıyla eş zamanlı olarak sürat yapmaktır. Ne araçları geçin, ne de onlar tarafından geçilin.Asla ileride olup biteni görmenizi engelleyecek büyük araçların arkasında olmayın. Onu sollayıp, önünüze ufak araçları alın, yapamıyorsanız, bırakınız bir çok ufak araç sizi geçsin , böylece görüş ufkunuz genişlesin!
7-Çift şeritli otobanlarda, bazı riskli bölgelerde sollama yasağı varsa, sizden yavaş seyir yapan bir aracı asla sollamayın. Sollanabilecek yerlerde ise en azından bir otomobilin geçebileceği kadar boşluğu görmedikçe sollama yapmayın. Motosikletiniz her zaman yıldırım gibi geçip gidebilir. Ama bunu yolcunuz bilmez. Eğer sollamayı yaparken, en az bir otomobilin bırakması gerektiği kadar mesafe bırakmadan, teğet geçerek geçiş yaparsanız yolcunuz korkacak ve soğukkanlılığını kaybedebilecektir.
8-Ülkenizdeki trafik kuralları müsaade etse bile, asla şerit ihlali yapmayınız.Yolcunuz, şerit ihlali gibi bir duruma alışkın olmadığından bunu çok tehlikeli bulup, korkabilir.
9-Eğer sık sık aynı yolcuyla sürüş yapıyorsanız, motosiklet üstünde birbirinizin hareketlerine uyum başlamış olduğundan, sürüş daha keyifli hale gelecektir. Birlikte talim yapmak amacıyla yapılacak olan manevralar ve acil fren egzersizlerine başlamak da iyi bir fikir olacaktır. (Eğer bu manevraları daha önce tek başınıza hiç yapamadıysanız bu fikri derhal unutmanızı istiyorum! Önce yalnız başınıza deneyip, bu işte yeterlik kazandığınızdan emin olmalısınız... Eğer bu manevraları güvenli bir şekilde yapamadığınızı görüyorsanız, ya iyi bir güvenli sürüş dersi almamışsınız demektir, ya da derhal bir tazeleme kursuna gitmelisiniz. Ve bunu derhal yapınız çünkü ya kendinizin ya da bir başkasının yaralanmasına neden olabilirsiniz). Bu pratikleri ya büyük bir boş arazide ya da park alanında, trafiğin olmadığı bir bölgede yapmalısınız. Sürüş kursunda ne yaptıysanız onların aynını yapıp kendinizi geliştiriniz. Daha sonra bunu yolcunuzla birlikte yapmaya başlayın.Yavaş ve yumuşakça kalkış yapın (10-15 km hıza kadar çıkarak). Daha sonra global onar km.lik hız aralıklarıyla vites artışları yapın. Maksimum 50 km hıza çıkınca acil fren uygulamasını yapın.Sonraki aşamada da 30 km.yi aşmayan hız dilimlerinde acil manevraları deneyin. Sonra iki kez fren ve bir kez de manevra talimi... Böylece devam edin. Tüm bu talimler biraz gayret ister ama ödülü, sizin ve yolcunuzun güvenlerinin artması ve tüm bu manevraları güvenle yapabilme yetisine sahip bir ikili, ekip olabilmektir. Bir gün bu, sizin hayatlarınızı bile kurtarabilir. Özet olarak, biz sizin yolcunuzun seyahatten endişe değil zevk almasını ve tekrar yolcunuz olmayı arzulamasını istiyoruz. Onların, motosikletlerin trafiğe çıkmalarının bile yasaklanması gereken tehlikeli bir araçlar olduğu izlenimine sahip olmasını asla arzulamıyoruz. Hiç istemediğimiz bir durum da, kanun koyucular tarafından motosikletler için daha katı ve abartılı trafik kuralları konulmasıdır. Yani, motosikletçiler adına ve kendiniz adına bir dost daha kazanın !
Alıntı.
Güvenli Motosiklet Sürüşünün Ana Kuralları!
SEHIR ICI
(SIPDE-TATKU >>> Tara/Anla/Tahmin Et/Karar Ver/Uygula)
* yolda her zaman bilgi toplayın ve değerlendirin
* bakışınızı her zaman yüksek tutun (görebileceğiniz kadar ilerisini görmeye calisin)
* mümkün olduğunca yolun en sağ şeridini kullanmayın
*; filtering yaparken araçların kor noktasında kalmamaya özen gösterin “filtering; yoğun trafikte araçların arasından süzülerek geçişe deniyor” FILTERING yoğun trafikte iki şeridin arasındaki çizgiden gitmek... bazı ülkelerde yasak, bizde bildiğim kadarıyla yasal!
* her zaman trafiğin akis hızından %10 daha hızlı gidin
*; motor kompresyonuyla veya gaz keserek durabilseniz bile freninize mutlaka dokunun ve arkanızdaki sürücüye yavaşladığınızı hatırlatın
*; dönüşlerde mutlaka ve mutlaka sinyal verin
*; dönüşlerinizi tamamladıktan sonra sinyalinizi kapatmayı UNUTMAYIN
*; trafikte her zaman araç sürücülerine dikkat edin (telefonla mi konuşuyor, yanındakiyle mi konuşuyor, akli bi karış havadamı vs)
* park etmiş araçlara dikkat edin
* dönüşlerde önceden pozisyon alin, sapaklara veya virajlara son anda girmeyin
*; yoğun trafikte filtering yapamıyorsanız araçların sol tekerlek izini takip edin
* tüm duyularınızı açık tutun (yoldaki izlere dikkat edin, bitümlü yamalar, metal rögar kapakları, raylar, benzin veya mazot lekeleri, mıcır, toz vs)
* trafik ışıklarında beklerken arkanızdaki araçları da kontrol edin
* yoğun olmayan yollardaki trafik ışıklarında beklerken (özellikle geceleri) şeritte değil, kaldırımlara yakın yerlerde durun, ön veya arka freniniz mutlaka SIKILI olsun
* her zaman doğru pozisyon, hız ve viteste olun, vitesle oynamaktan çekinmeyin
* acil durumlar için PANIK FREN çalışması yapın
* acil durumlar için elinizin altında rezerv güç olmasına dikkat edin
SEHIR DISI
(SIPDE-TATKU >>> Tara/Anla/Tahmin Et/Karar Ver/Uygula)
* yolda her zaman bilgi toplayın ve değerlendirin
* bakışınızı her zaman yüksek tutun (görebileceğiniz kadar ilerisini görmeye calisin)
* karayolu veya otobanlarda giderken üzerinize reflektörlü bir yelek giyin, motorunuzun ışıklarını açmayı unutmayın (eğer otomatik olarak açılmıyorsa)
* eğer dönmeyecekseniz sapak şeritlerinde kalmayın, mutlaka orta veya sol şeridi tercih edin
* yol işaretlerine dikkat edin, gereksiz yere konulmadıklarına inanın
* bozuk yol şartlarında hızınızı düşürün ve araçları çok yakından takip etmeyin
* özellikle uzun araçları sollamaya çalışırken doğru pozisyon, vites ve hızda olduğunuza emin olun
* sapaklarda, kasaba, köy gibi yerlerde sollama yapmayın
* meskun mahallerde hız limitlerine uyun (max 50km)
* hayvanlardan uzak durun, yolda engel teşkil ediyorsa yavaşlayın, tepkilerinin beklediğinizden farklı olabileceğini aklınızdan çıkarmayın
* kapalı virajlarda (sonunu göremediğiniz viraj) risk almayın, özellikle bölünmemiş yollardaki kapalı virajlarda sizin şeridinizden bir araç çıkabileceği ihtimalini gözardı etmeyin
*Yolda bir kaza varsa, Orada kazaya bakmaya çalışan meraklı ve dikkati dağılmış, bir sürü sürücü yaya vs vardır.
Aşağıdaki gibi TATKU-SIPDE listesi oluşturalım
1-Arabanın tekerinin açısı:
Gideceği yönü söylüyor
2-Yerde parlaklık:
Yağ, erimiş asfalt olabilir
3-Köprü
Hava soğuk-buzlanma
Hava rüzgarlı-yan rüzgar
Hava yağışlı-kaygan zemin
4-Kamyon
Yük taşıyor- düşebilir
Lastik parçalanmış olarak fırlayabilir
5-Benzinci
Giren ve çıkan olabilir
Benim veya karşı şeritten giriş olabilir
Yakınlarında yağ olabilir
6-Okul
Çocuklar çıkabilir
7-Tünel
Karanlık-gözler alışmalı
Yerler ıslak olabilir
Tünel içinde, çıkışında duran araç olabilir
Havalandırma yetersiz ekzos zehirlenmesi
Tünelde sıkışık trafik-ekzos zehirlenmesi
8-Yolda karaltı
Çukur olabilir
Yabancı malzeme-lastik veya parçaları
9-İnşaat alanı
Yola iş makinesi çıkabilir
Yolda mıcır, kum, toprak, beton artığı, mazot, toz
10-Yağış
Vizör buğu yapacak
Araçlardan gelen serpinti görüşü kapatacak
Su birikintisi lastikler kayacak
Su birikintisi derin çukur olabilir
11-Trafik Işıkları
Cilalı asfalt
Yağ
Arkadan gelen durmayabilir şeridin sağında dur
12 - Gece saat 12
- Sarhoş sürücüler
- Motorun görünmeme tehlikesi
- Farları yanmayan veya zayıf yanan araçları görememe tehlikesi
- Ani durumda siz dursanız bile arkadan gelen duramayabilir.
Defansif kullanım, aşırı paranoyak SIPDE-TATKU hali
13 - Cıstak cıstak müzikli, alçaltılmış otomobil
- Makasa girip, sıkıştırabilir
- Ani fren yapabilir
- Arkadan çok yaklaşabilir.
- Yarışmak isteyebilir
(Bunun için TATK kısmını geçip, Uygula kısmı ile motoru sağa çekip gitmesini bekliyorsunuz)
Paranoyak Sipde-Tatku hali
14- Aynada görülen makas ata ata gelen otomobil
- Sıkıştırabilir
- Ani fren yapabilir
- Arkadan çok yaklaşabilir.
- Ani durumda siz dursanız bile arkadan gelen duramayabilir.
- En güvenli ve makul kullanıcılar ile fazla boşluk bırakmadan defansif sürüş.
Paranoyak Sipde-Tatku hali
15- Yanında kız arkadaşı olan 18-25 yaş BMW, A3, Golf sahipleri
- Sıkıştırabilir
- Ani durumda siz dursanız bile arkadan gelen duramayabilir.
Bırakınız geçsinler, Benim motorum 0-100'e ancak 1 dakikada çıkıyor oyunu oynayın.
16- Yolda emniyet şeridinde duran otomobil
- Kapılar açılabilir
- Hareket edebilir
- Canı sıkılan yolculardan biri yol ortasına el değdirip kaçma oyunu oynayabilir.
Mümkün olan en uzak yerinden geçmek
17- Köpek, koyun, inek (Mışıl mışıl uyuyor olsalar bile)
- Yola fırlayabilir
- Keyfi yerindeyse motora bakmak için uçmaya çalışabilir
- Ani durumda siz dursanız bile arkadan gelen duramayabilir.
Yavaşlamak, mümkünse tamamen emin olmadan tekrar hızlanmamak. Havlayan köpek o kadar kolay ısıramaz veya beni ısırmadılar en azından...
18- Top oynayan çocuklar
- Yola topu gelebilir
- Çocuklar topa koşabilir
Yavaşlamak, kontrollü olmak
19- Geri vitesi yanık otomobil
- Sizi görmeden üstünüzden geri geri geçmeye çalışabilir.
En uzak yerinden, sürüş yolunun en dışında kalarak, kontrollü olarak geçmek
20- Işıklarda motorunuzu inceleyen spor otomobil ve yurdumun nadide Doğan görünümlü Şahinleri-Kartal'ları
- Hızlı kalkayım derken sıkıştırma
- Çapraz ışıklarda sarıdan kırmızıya dönerken geçtim valla diyen sürücülere önden çarpma riski...
Bırakınız onlar önce kalkıp fırlasınlar, siz zaten 2 saniyede onların önüne geçersiniz.
ARAÇLAR VE SÜRÜŞ KARAKTERLERİ
Bu bilgiler Türkiye (İstanbul) özelinde değerlendirilebilir
1-Taksi
-Her an durabilir
-Her an SAĞA yanaşabilir-Yolcu almak için
-Her an yola çıkabilir
-Her zaman geçiş üstünlüğüne sahiptir-Yolların sahibi olarak kendilerini görürler
2-Minibüs-Dolmuş
-Her an durabilir
-Her an yola çıkabilir
-Sinyal kullanma gereği görmezler
-Her sağa yanaşma sonrası ani olarak sola kafa çıkış pozisyonunda bekleme pozisyonu alırlar
3-Belediye ve Halk otobüsü
-Ağır olarak hareket ederler
-Sağa TAM yanaşmama eğilimindedirler
-Yola çıkışlarında arkayı kontrol etmezler
-Yokuşta hızı düşürürler
-Sollamalarında özellikle körüklü modellerin boylarının uzunluğu dikkate alınmalı
-Dönüşlerde körüklü modellerin kuyrukları savrulur
4-Kamyonet
-Orta şerit araçları olarak seyrederler
-Her an üzerinden yük düşebilir
5-GTİ, Hatchback arabalar
-Her an fren
-Her an ani SOLLAMA
-Sol şeritte ısrarla gitme istediği
-Makas sürüş
-Çok yakın adeta sıyırarak yanda gitme ve geçme eğilimi
6-Doblo,Kango tipi ticari araçlar
-Yüklü olsa bile çok hızlı seyir hızı
-Israrla sol şeritte gitme
-Sorumsuz ve tehlikeli kullanım
7-Kamyon
-Yük düşebilir
-Yağışta çok fazla serpinti
-Yokuş yukarı yavaş
-Yokuş aşağı hızlı
-Yokuş aşağı sollama riskli
8-Bisiklet
-Ani ve kararsız manevra
-Arkayı kontrol etmiyor
-Çocuk ise çok dikkat
-Gece görünürlük hiç yok
9-Yolcu Otobüsü
-Kararlı sürüş
-Ani hızlanma yok
-Yağışta serpinti
-Arkasında ve yanında rüzgar etkisi ve türbülans
-Aşırı rüzgarda rüzgara karşı siper konunda Dikkat siperden çıkışta ani ve şiddeti yan rüzgar ve türbülans
10-Lüks arabalar ve 4x4 ler
-Yollar ve sol şerit SADECE onların olduğuna inanmaktalar Önlerinde hiçbir araca tahammülleri yok, görüldüğünde yol ver, belaya bulaşma- yol vermedi diye silah çekeni bile var
11-10 yaşını geçmiş araçlar
-Doğan, şahin, murat 124 vs Bol ekzos dumanı Yağışta diğerlerine göre çok daha az sürüş görüşüne sahipler
-Bazıları motosiklet ile yan yana gidip yakından onu izleme merakındalar.
Alıntı.
Mıcırda Motosiklet Kullanımı!
Bu yazıda müsadenizle, mıcırda güvenli motosiklet kullanımından bahsetmek istiyorum..
Motosiklet kazalarının en çok yaşandığı alanlardan birisi, mıcır ile asfaltın birleştiği yerlerdir..Genel olarak yapılan hata, asfalt’dan mıcıra giren sürücünün (birleştiği yerde), bir anda gaz keserek veya frenlere asılarak yavaşlamaya çalışması ve devamında da maalesef kendini yerde bulmasıdır.. Genelde böyle durumlarda sürücü, tam anlamıyla neden düştüğünü bilmez bile.. Aslında tüm olay, sebep, motordaki ağırlık dağılımı ile ilgilidir…Özellikle mıcırlı bir yolda, ağırlığı her koşulda motorun arka tarafında ve dolayısıyla arka lastiğinde tutabilmek işin doğrusudur..
Bilinenin aksine, hız (sürat), mıcırvari ortamlarda dostumuzdur…
Öncelikle; motosikletimizin ön kısmı, her türlü ortamda, tek bir iş için farklı ve alışılmışın dışında hareket eder..bu hareket ne olursa olsun amacı hata düzeltmek’ tir...Yanlış olarak ne yaparsanız yapın, motorunuzun ön tarafının ve gidonunuzun alışılmışın dışındaki tüm hareketleri (sağa-sola yalpalaması vb..), motorun düz gitmesini sağlamak için şasesince yapılan toparlama ve düzeltme hareketleridir..Onun için doğru olan, onunla mücadele etmek değil, görevini yapması açısından serbest bırakmaktır.. (gidonu kendi haline bırakmak..mücadele etmemek..yumuşak bir şekilde tutmak..)
Mıcırlı yola girmeden evvel yavaşlamamız gerekmektedir..Püf nokta, bu yavaşlamayı, mıcıra girmeden evvel kesinlikle bitirmemiz gerektiğidir. Diyelim ki 120 km/h ile seyir halindeyiz..İleride mıcırlı yolu gördük.. Yavaşlamamız lazımsa..ki lazım, frenlerimizi de kullanıp süratimizi diyelim 50 km/h’a düşürdük...ama devamında, mıcıra tam girerken gazı açmamız gerekmektedir… Tam mıcıra girerken mutlaka gaz veriniz ve sabit (ortam uygunsa arttırabilirsiniz) o gazla gidiniz.. (yavaşladığınız sürat 50 km/h ise, mıcıra giriş süratiniz örneğin minimum 55 km/h olmalı..)..Ön taraf ve gidon azıcık oynasa da bırakınız oynasın...Siz bakışınız ileride ve sabit gazlı bir şekilde seyrinize devam ediniz.. Göreceksiniz ki son derece emniyetli, mıcıra gömülmeden ve gene son derece stabil bir şekilde seyrinize devam edebileceksiniz...
Bu arada hız mıcırlı ortamda ‘’dostumuzdur’’ derken, yapılabilecek olan aşırı süratlerden bahsetmiyorum..Yavaşladıktan sonraki arttırılmış hızınızdan bahsediyorum.. (20 km/h ye düştüyseniz, giriş hızınız minimum 25km/h…60 km/h ye düştüyseniz minimum 65 km/h..vb..).. Mıcırda ve benzer ortamlarda ağırlığı arka lastikte istememiz bunun sebebidir..Gene amortisörümüzün kapanmamış olmasını sağlamak başka bir sebeptir. Ön tarafınız ne kadar hafifse, ağırlık ne kadar arkadaysa gidişiniz o kadar dengeli ve güvenlidir..Hatta oturuş pozisyonunuzu da bir miktar arkaya almanızda fayda vardır..(deneyin göreceksiniz..)...
Mıcırlı yoldaki seyrinizde fren yapmanız veya ani gaz kesmeniz ( etkisi fren yapmakla aynıdır..ağırlığı ön tarafa taşır) motorunuzun amortisörünün kapanmasına, ön lastiğinizin mıcıra gömülmesine ve stabilitesinin bozulmasına yol açar..hatta ve hatta düşürebilir...
Mıcırlı yolda seyir halindeyken karşı şerit den gelen araçların yavaşlamanız için yaptıkları hareketlere (el işaretlerine) aldırmayınız..Onlar motosikleti bilmiyorlar..Sizin için güvenli olanı sabit hızınızla istikrarlı bir şekilde, mümkün olduğunca ağırlığı arka lastiğinizde tutarak, devam etmeniz ve bu arada ön gidonuzu (hafifçe sağ-sol hareketi yapabilir) bir yandan, bakışınız hep ileride, serbest bırakmanızdır (mücadele etmemek).. Göreceksiniz ki son derece stabil ve güvenli bir şekilde gidiyor olacaksınız..
Mıcırlı bir zeminde Viraj ve Yavaşlama?;
Gevşek zeminde bir virajı en güvenli dönmenin (dikkat ‘’dönme’’ diyorum!) yolu, düşük sürat de, motoru en az yatırarak o virajı almaktır..
( Buradaki püf nokta aslında süratinizin az olması, çünkü süratiniz az ise motor az yatar..Süratiniz fazlalaştıkça yatışınız da artar.)
Güvenli sürati nasıl belirleyeceğiz?..Aslında gevşek zeminin gevşeklik oranı uygun sürati belirlemenizde bir rehberdir.. Bu gevşeklik miktarını, motorunuzun ön süspansiyon ve gidon kısmından gelen bilgiler doğrultusunda anlayabilirsiniz..Yani motorunuzun ön kısmını iyi bir şekilde dinlemeniz gerekiyor.. (Oynama miktarı; gevşeklik çok ise ön taraf daha fazla düzeltmeler yapar (sağa-sola oynama)..gevşeklik az ise bu oynama daha da azdır..Oynama ne kadar fazla ise zemin o kadar gevşektir..) Arka lastiğin oynaması da size fikir verebilir..ama ‘’Ön’’ü daha çok dinleyiniz..
Diyelim ki 60 km/h ile seyrediyoruz ve ileride bir viraj var..(İleriye baktığınız için ayarlamaları yapmak için zamanınız var..bakıyoruz dimi?) Motorunuzun ön kısmından gelen bilgileri dinleyerek, yoldaki tutuşa göre süratinizi ayarlayabilir ve o viraja güvenli bir şekilde girebilirsiniz. Bu 60 km/h ile de olabilir ya da daha yavaşlamanız da gerekebilir..Oradaki karar size aittir, çünkü sabit bir ‘’şu hız’’ kuralı hiçbir zaman olamaz..(her mıcırın gevşeklik oranı aynı değildir..yol oturmuş olabilir..ya da mıcır yeni atılmış veya çok boşluklu olabilir..vb..)
Mıcırlı bir zeminde yavaşlamanız gerektiğinde, kesinlikle ön freni kullanmayınız.. Yumuşakça gaz kesmeniz (doğru viteste olduğunuzu varsayıyorum..ki sistemi uyguladığınız için öyledir..dimi?) yeterlidir.. Daha fazla yavaşlamanız gerekiyorsa da sadece yumuşakça arka freni kullanın..(Ön süspansiyonunuzun dalmasına, kapanmasına elinizden geldiğince engel olunuz..bunu hiç istemiyoruz)..
Unutmayınız, hangi koşullarda olursa olsun, olması gereken güvenli süratiniz, önünüzde açık görebildiğiniz alan dahilinde ve kendi şeridiniz içerisinde her zaman güvenle durabileceğiniz sürattir..Ki mıcırlı bir zeminde seyir halindeyseniz bu hız olabildiğince yavaş ve dikkatli olmak zorundadır..Unutmayınız tutuş azdır..
Alıntı.
canakkale gezisine gidecek arkadaşlar size kolay gelsin acaba diyorumda motosikletiniz sizimi yoksa esyalarımı taşıyacak bir turlu cıkaramadım ama keşke zamanım olsada bende gelsem bunca zamete deger ihşallah bide su yazı biraz kısa ve anlasılır olsa daha iyi olurdu galiba ama yazanda iyi yazmıs ben olsam yarıya gelmeden bırakırdım gidecek tum arkadaşlara hayırlı yolculuklar kazasız ve belasız yolculuk dilerim bizim yerimizede eglenin
MEMREK
arkadasım aramıza hos geldin motorun hayırlı olsun allah kaza bela vermesin aramıza hos gelidin tekrardan
Motosiklet Sürmekle Motorcu Olunmaz ....... ÖNCE SAYGI
Zekeriya 09 BB 192 - 16 JV 250 (0544 909 35 83)
Yollarda VE Gönüllerde Görüşmek Dileğiyle....
Arkadaslar benim cbr işi yattı ama cbf150 olabilir kesin belli deil..Karar aşamasındayım...
AKIN FİDAN
selamlar artık bende aranizdayim tum bursali motorsiklet tutkunlarına selamlar...
Hoşgeldin andoloji
Tarık ne oldu Çanakkale ziyareti ses seda yok sende
Herkesin üç kişiliği vardır; Ortaya çıkardığı , sahip olduğu , sahip olduğunu sandığı. Alphonse Karr
Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)