selam millet burada herkez uyku moduna geçmiş..........buralarda ramazan davulcusu geçmiyor galiba.....
selam millet burada herkez uyku moduna geçmiş..........buralarda ramazan davulcusu geçmiyor galiba.....
Hoş geldin Ey Tatil İnsanı
Sen yokken pek değişiklik olmadı. Buralarda...
Sen yokken sen de değişiklik oldumu oralarda.
Burada millet işin de gücünde idi.
Oralarda sen nice halde idin.
Buralarda motor alan evelenip barklanan olmadı hiç.
Oralarda sen bunları yapabildin mi acep hiç.
Yediğin içtiğin senin olsun gördüklerini anlat bize
Ey Tatil gezgini Serhan Çelebi.
{[ /***\ ]} Milli Benliğini Bilmeyen Milletler, başka Milletlere yem olurlar.(Mustafa Kemal ATATÜRK)
{[/=W=\]}
Merhaba
Bu gün kendimde "yalnız kurt" olmayı hayal ettim
ve atalarımın izlerini pek sık ziyaret edilmeyen yerlerde aramaya karar verdim.
Belki bu gezi arkadaşlarımın buraları görmedikleri gezmedikleri yerlerdir diye resimledim.
Genelde Çanakkale ziyareti denilince Şehitler Abidesi, Yahya Çavuş, 57 Alay, Conk bayırı
ve çarpışmaların olduğu yerler gelir.
Birde Geliboludan Eceabata gelmeden Kabatepe ayrımından Bigalı Köyüne ve ordan da
BüyükAnafarta köyüne giden yol vardır.
İşte o yol sizi Bigalı köyüne ( Atatürk Evinin olduğu köydür) çıkarır.
Ordan da BüyükAnafarta köyüne ve ordan da Anzak ( Anzac Kowe ) koyuna çıkarır.
Anzak koyumdan Kabatepe Limanına dolayısıyla Kabatepe Savaş Müzesine çıkarır.
Artık ordan da Eceabat ve geldiğiniz yol....
Ben geziye Çanakkale Kilitbahir Deniz Motorlarından Kilitbahire geçerek
Sırasıyla Eceabat, Bigalı, BüyükAnafarta, Anzak koyu, Kabatepe, Eceabat ve Kilitbahir
güzergahıyla tamamladım.
Bu gezi sırasında çektiğim resimler
1-Bu benim gezinin kahramanı
2- Motosikletim Kilitbahir deniz motorlarının içinde (Dadyw Regal Raptor 250cc)
3- Avrupa yakasında ineceğim yer Kilitbahir köyü
4- Deniz motorları iskelesi
5- Çanakkale Feribot iskelesi ve Kordon boyu
6- Motsikletçilerin ve gençlerin takıldığı kafeler
7- Dur yolcu
8-Kilit bahir kalesi (Avrupa yakası)
9-Çimenlik kalesi ( Anadolu yakası)
10- Kilitbahir- Eceabat- sonrası Gelibolu yönüne giderken Kabatepe yön levhası (1 nolu levha)
11- Bigalı köyü yön levhası ( 2 nolu levha )
12- Atatürk evi yön levhası ( 3 nolu levha )
13- Bigalı köyü meydanı
14- Motosikletim Bigalı da
16-Atatürk evi
17-Atatürk evi bahçesinden görüntüler
18-Atatürk evi bahçesindeki bazı ilginç resimler
19-Atatürk evininden görüntüler
22-Bigalı köyü ve Atatürk Evinin haritadaki yeri
23-Atatürk evinin başka açıdan görünümü
26-Köy müzesi (ücretsiz)
27-MOtosikletim ve Bigalı köyünün uzaktan görünüşü
28- Bigalıdan Anzak koyuna yön levhaları
29-Büyükanafarta köyü ve müzesi (Ücretsiz)
30-Anzac koyu yön levhası ( 6 nolu levha )
31- Yarbay Halit ve Yarbay Ziya bey şehitliği
32-Conk bayırının Anzak koyundan görünüşü
33-Anzac koyundan Arıburnu yarlarının görünüşü
34-Arıburnu yarlarında süzülen özgür kartal
35-Ünlü Anzak Koyu Anzak çıkartmasının yapıldığı saliller
37-Arıburnu önlerinde ben ve motosikletim
38-Seyit onbaşı Anıtı
39- Mecidiye tabyaları
40-Kilitbahir tabyaları ve maket görünüşü
son
{[ /***\ ]} Milli Benliğini Bilmeyen Milletler, başka Milletlere yem olurlar.(Mustafa Kemal ATATÜRK)
{[/=W=\]}
çoook özlemiştimm çanakkalemi
fotoğraflar çokk ii geldii
teşekkürler paylaşım içinn
Hak edene değer verilir, Hak etmeyene de yol!!!
sebahattin hocam hayırlı ramazanlar gezin cok güzel olmuş bizi yeniden oralara götürdün tekerin hep düz bassın saglıcakla kal
Çanakkale tarihi TRUVA ( TROİA yada TROYA ) kalıntılarına ziyaret.
Merhaba
Bu günlerde Evliya Çelebi gibi "Ya sehat" dedik heralde iki gündür motosiklet tepesinde habire yol tepiyoruz.
Ama gezileri kendim kadar buraları merak eden dostlarımız için gezip görüntüleyip paylaşmak istedim.
Çanakkale yi merak edip te yolu bir gün buralara düşen dostlar için nereleri gezilebilir.
Nereleri görülür diye bir resim gösterisi. Tabiki burada tüm çekilen resimleri yayınlamak oldukça zor.
Gönül ister Tüm ayrıntıları burada sizlere vermek. O zamanda buraları gezmek için gerek kalmazdı.
Diğer ayrıntıları, güzellikleri de artık siz buralara gelerek görerek yaşayın.
Bizimkisi sadece ön görüntü.
Truva kalıntıları Anadolu yakasında Çanakkale den İzmir yönüne giderken 30. Km de Tevfikiye, Çıplak, Kalafat köyleri Yol ayrımından
sağa dönülür. 3 Km sonra işte Truva.
İzmir yönünden gelirken Ezine yi geçtikten sonra Geyikli, Taştepe yol ayrımından Çanakkale ye 2 km sonra sola dönülür.
işte resimler.
TRUVA yön levhası
TRUVA milli parkı girişimde Motosikletimle ben
İşte Türkiyedeki Truva Atı Milli parkın içinde yer almaktadır.
Rampa
{[ /***\ ]} Milli Benliğini Bilmeyen Milletler, başka Milletlere yem olurlar.(Mustafa Kemal ATATÜRK)
{[/=W=\]}
hocam gerçekten güzel gezi olmuş ellerine sağlık geldiğimizde bize de gezdirirsin artık o güzel yerleri.sağlıcakla kal
::tutkuy::
SEBO ABEMİZ.OTURAN BOĞA EMMİMİZ.YAW BEN NE ZAMANDIR GEZİYE GİDELİM ,BU YAZ ÇOK BOŞ GEÇTİ,BİR AKTİVİTE DÜZENLENMEDİ DOĞRU DÜRÜST DİYE DİYE TOZUTTUK.SEN ALMIŞ BAŞINI YANLIZ GİTMİŞSİN OLDU MU YANE.BEN ANLAMAM SEBO ABE BÜTÜN HERKEŞLERE LAHMACUNCUDA İFTAR YEMEĞİ ISMARLASIN.O ZAMAN AFFEDERİZ.DİMİ ARKİDİŞLERRR.
hocam valla bana celebi diyosun ama celebi kim gördükneler yaptığımı sormuşsun yaz aylarında ..şu foto yüklemeyi bulayım hepiniz göreceksiniz neler yaptığımı....beklşeyin.
ne kadar güzel geziler görüyorum imrendiriyorsunuz valla
ÇANAKKALE + SEYİT ONBAŞI + HAVRAN
Bu başlık ilginizi çekti umarım.
Bildiğiniz gibi Seyit Onbaşı Çanakkale Deniz zaferinde önemli bi rol oynamış savaş kahramanıdır.
Seyit (Çabuk) Onbaşı , (d. Eylül 1889, Havran - ö. 1939) Birinci Dünya Savaşı'nın Çanakkale Cephesi'ndeki savaş
kahramanlarındandır.
1909 yılında orduya katılır ve Balkan Savaşı'ında yer aldıktan sonra, Birinci Dünya Savaşı'nın başlamasıyla
Çanakkale Cephesi'nde topçu er olarak görev alır.
18 Mart 1915 tarihindeki Deniz Harekâtı'nın başlaması ile, işgal donanması Çanakkale boğazına girmeye teşebbüs eder.
Türk topçu birliklerinin üstün başarımı ve Albay Cevat yönetimindeki Nusrat Mayın Gemisinin etkili çalışmaları sayesinde
düşman donanmasına büyük hasar verilir.
Bu esnada batmakta olan Fransız savaş gemisi Bouvet'in yardımına İngiliz Ocean ve Fransız İrresistible gemileri gelir.
Ancak Seyit Onbaşının bulunduğu Rumeli Mecidiye Tabyası'ndaki vinç arızalanır.
Bunun üzerine her biri 275 kg olan top mermilerini üç kez kendi namluya yerleştirir ve İngiliz Ocean gemisinin mürettebatı
tarafından terkedilmesi ile sonuçlanacak hasara yol açar.
1918 tarihinde köyüne döndükten sonra, eski uğraşı olan ormancılık ve kömürcülüğe devam edip,1939 yılındaki soyadı yasası ile Çubuk soyadını edinir.
Alıntı: http://tr.wikipedia.org/wiki/Seyit_Onba%C5%9F%C4%B1
Seyit Onbaşı, 1889 yılının Eylül ayında Havran İlçesi Çamlık (Manastır) köyünde dünyaya geldi.
Babasının adı Abdurrahman, annesinin ki Emine idi. Seyit, 1909 yılının Nisan ayı başlarında askere alındı.
1912'de Balkan Savaşları'na katıldı. Savaş bitiğinde terhis edilmedi ve topçu eri olarak Çanakkale Cephesi'nde görev aldı.
Çanakkale Savaşları'nda gösterdiği kahramanlıkla adını Türk tarihine yazdırdı.
18 Mart Deniz Savaşı sırasında, Rumeli Mecidiye Tabyası'nda ayakta kalabilen tek top vardı onun da mermi kaldıran
vinci bozulmuştu. Seyit Onbaşı büyük bir güçle 215 Okkalık mermiyi üç kez kaldırarak namlunun ucuna sürmüş ve bu
kahramanlığı ile Ocean gemisi büyük bir yara almıştı.
Seyit Onbaşı 1918 sonbaharında köyüne döndü. Sanatı olan ormancılık ve kömürcülüğe devam etti.
1934 tarihinde yürürlüğe konan soyadı yasasıyla "Çabuk" soyadını aldı. 1939 yılında akciğerlerindeki rahatsızlık
nedeniyle vefat etti.
alıntı: http://www.kimkimdir.gen.tr/kimkimdir.php?id=2311
Havran Motor Dostları Gurubunu bu forum sayesinde tanıdıktan sonra. Uzun zamandır Seyit onbaşının köyünü ziyaret etmek görmek istemişimdir.
Nihayet bu isteğimi gerçekleştirdim. Bu gün motor gurubumuzdan sadece Ozan (stigmata) arkadaşımızın katılımıyla iki kişilik bir
gezi düzenledik. Gönül isterdi diğer motorcu arkadaşlarımızın bizle beraber gezide olamsını ama olmadı. Bir hafta önceden mail
gubunda tüm arkadaşlara bunu duyurmuştuk. Arkadaşların çoğu iş ve mazeretler sebebiyle katılamadılar.
Neyse gezimizi Şu güzedrgahta yapmayı planladık.
GİDİŞ: Çanakkale - Çan - Yenice - Hamdibey - Hanlar - Edremit - Havran - Koca Seyit köyü
DÖNÜŞ: Havran - Edremit - Akçay - Altınoluk - Küçükkuyu - Ayvacık - Ezine - Çanakkale
Aşağıda bu geziden fotoğraflar göreceksiniz.
Hanlar Beldesinde Ozan kardeşimizin Veteriner arkadaşlarını ziyarette
işyerinde köylülerce bulunmuş bir AYI kafatası ( Skull ) vardı onu da görüntüleyelim dedik
Haran da Havranlı Motor Dostları ile çekilmiş fotoğrafımız
Ahmet hocam rehberliğinde Seyit Onbaşının köyüne ( Koca Seyit köyü) doğru yola çıktık
Koca Seyit Köyünden Görüntüler
İşte Seyit Onbaşının Köyündeki (Koca Seyit Köyü) adına yapılan anıt
{[ /***\ ]} Milli Benliğini Bilmeyen Milletler, başka Milletlere yem olurlar.(Mustafa Kemal ATATÜRK)
{[/=W=\]}
hocam çok güzel bir gezi olduğu anlaşılıyor.Çünkü içinde biz de varız!...
Ahmet hocamla beraber fotoğrafları zevkle izledik çok güzel olmuş eline sağlık
havran gurubu adına selam ve sevgiler... ahmet hoca ve muhittin
Olmazmı. Ahmet hocam sağolsun bize rehberlik etti.
Ne zamandır Koca Seyit köyüne gitmeyi istemiştik. Daha köye yaklaşırken heyecan artmıştı bende. Seyit onbaşı bu köyden kalkmış gelmiş Çanakkalede Koskoca "Ocean" savaş gemisini Çanakkale boğazının derin sularına gömsün.
Sonra mütevazı köyüne gelip hayatına devam etsin...
{[ /***\ ]} Milli Benliğini Bilmeyen Milletler, başka Milletlere yem olurlar.(Mustafa Kemal ATATÜRK)
{[/=W=\]}
hocam koca seyitimizi MT ye tanıtıgın için cok teşekkür ederim size katılmak isterdim haberim olmadı ayrıca stigmata{ozan} kardeşimle tanıştıgım için cok memnun oldum saglıcakla kalın
sebahattin hocam gezi süper olmuş gözlerimiz bayram etti,varol emeklerine ve ellerine sağlık.
-geç gitmek HİÇ GİTMEMEKTEN iyidir-
www.perkitan.com
BİRKISIM İNSANLARA KIZIP TÜM İNSANLARA DÜŞMAN OLMAYA DEĞMEZ BUHAYAT
gezi çok güzeldi.bizim içinde iyi oldu.özellikle yazın şu son günlerinde havranlı motosiklet tutkunu arkadaşlarla tanışmak ve koca seyit in doğduğu diyarları gezmek beni çok mutlu etti.ama benden size tavsiye;uzun yola vibrasyonu az olan bir makinayla çıkın arkadaşlar.ben akşam eve geldiğimde 24 saat masaj koltuğuna bağlanmışım gibi hssettim.çok yorucu oldu.2 gün geçti aradan ama XT 600 sayesinde heryerim hala agrıyorr.
abi çok güzel bir gezi yapmışsın haberim olsaydı troia ya geleceğinizden hem tanışmış olurduk hem gezdirirdimsizi misafirim olurdunuz çanakkale bitanedir sevgilerle
heey bende çanakkaleliyim merkezdeyim
hoşgeldin burak kardeşim.ben ozan.sen yenisin galiba.ben de bayramiç tenim.motosikletin var ise sende gezilere gel buyur.biz seni haberdar ederiz.
Grup gezileri motosiklet sporunun vazgeçilmezlerinden biridir. Eşiniz, dostunuz, arkadaşlarınızla beraber geziye çıkmak tek başınıza motor sürmekten daha keyiflidir. Ancak herşeyin keyifli bir tarafı olduğu gibi tehlikeli bir tarafıda vardır. Grup gezileri kurallara uyulmadığı ve motosikletçilerin uyum içinde olmadıkları durumlarda sonu kötü durumlarla karşılaşılabilecek yapıdadırlar. Bu yazımda sizlere kendi deneyimlerimden yola çıkarak grup sürüşü hakkında bilgiler vereceğim.
Grup gezilerinde öncelikle herşey kurallar ile belirlenir. Birçok yurt içi ve yurt dışı motosiklet kulübü, derneği kendi belirledikleri kurallar ile grup gezilerini gerçekleştirirler. Kurallara uymayanlar uyarılır, tekrar kural ihlalinde bir daha gezilere dahil edilmezler. Grup gezilerinde yolculuğun keyifli gerçekleşmesi herşeyden önce iyi bir planlamaya bağlıdır. Gidilecek yer, güzergah, liderlerin seçimi, yol durumuna göre alınabilecek önlemler gibi sürüşün optimum başarısını etkileyecek her türlü etkenin düşünülüp planlanması gerekmektedir. Buna göre planlamada en önemli aşama lider seçimidir.
İyi bir grup lideri nasıl olmalı?
Grup içinde gidilecek güzergahı en iyi bilen, ön sezisi kuvvetli ve yol tecrübesi olan sürücü lider olarak başa geçer. Lider, yol şartları (stabilize, asfalt, kirli asfalt vb.), iklim, motor sayısı ve tipi, kullanıcı tecrübesine göre grup düzenini, hızını ve rotayı ayarlar. Lider yola çıkamadan önce gruba yol durumu, sürüş kuralları ve dikkat edilmesi gereken durumları anlatan kişidir. Ayrıca sürücülerin özel durumlarını dikkate alarak planlamayı yapan kişidir. Lider dışında yolu bilen iki kişi de orta lider ve artçı lider olarak grup içinde yerini alır.
Orta lider ve Artçı lider ne yapar?
Orta lider genelde çok bilinmez ve bahsedilmez ancak grubun ikiye bölünmesi (genelde farklı motor tiplerinin olduğu grup gezilerinde ve kalabalık kavşak geçişlerinde gerçekleşir), lider’in herhangi bir sebeple gruptan belli bir süreliğine ayrılması durumunda veya lider’in işaretiyle grubun başına geçecek kişidir. Artçı lider ise grubun arkadaki gözüdür. Grup düzenini kontrol eder. Sollamalarda grup liderinin talimatıyla şeriti kapatır ve diğer motorların sollama güvenliğini sağlar. Grubu sollamaya çalışan araçları, tali yolları gözler. Gerekirse grup liderliğinide alır. Bazı durumlarda acemilerin, hiç grup gezisine katılmamış kişilerin liderliğinide üstlenir. Ayrıca bir motor arkaya düşerse ilk müdahale edip durumu grup liderine bildirecek kişide artçı liderdir.
İletişim!
Liderler arasında iletişim çok önemlidir. 3 lider mutlaka birbiriyle yol boyunca iletişim içinde olmalıdır. İletişim en son teknoloji intercom cihazları kullanılarak yapılabileceği gibi, el işaret diliyle de gerçekleştirilebilir.
Ülkemizde pahalılıkları sebebiyle son nesil intercom cihazları kullanımının yaygın olmadığı ve herkesde bulunmadığı için iletişimi geleneksel işaret diliyle anlatacağım.
Lider, orta lider ve artçı lider, hatta sürücüler birbirleriyle iletişimlerinde geleneksel motosiklet işaret dili kullanabileceği gibi kendi belirlediği bazı işaretlerle durumu (motor arızası, benzin, mola vb) birbirlerine ve gruba anlatabilirler. Gelelim uluslararası motosiklet işaret diline.
Bu işaret dili ile liderler ve sürücüler en etkin şekilde haberleşirler ve kontrollü bir sürüş yapılmış olur.
İletişimden sonra sıra geldi grup sürüş yöntemine. Grup lideri yol durumuna, motosiklet sayısına göre sürüş tarzını belirler ve işaretle diğer sürücülere bildirir. Grup sürüş yöntemleri üç gruba ayrılır. Yanyana, sıralı ve zigzag sürüş yöntemi.
Yanyana Sürüş Yöntemi
Yanyana yürüş yöntemi daha çok törenlerde (cenaze, kutlama, koruma eskortu vb), hızın yavaş olduğu ve trafiğe kapalı alanlarda yapılır. Sürücüler yanyana sürüş yaparlar. Böyle bir sürüş tarzını yüksek hızlarda yapmak çok tehlikelidir.
Sıra/Tek Hat Sürüş Yöntemi
Sıra/Tek Hat sürüş yönteminde sürücüler ard arda sıralanırlar. Nispeten dar, virajlı, trafiğin az olduğu yollarda yapılan sürüş tarzıdır. Ayrıca sportif sürüşlere de bu yöntem uygundur. Her motor arasında hıza bağlı olarak en az 5 saniye ve daha fazla olacak şekilde mesafe olmalıdır.
Bu sürüş yönteminde sürücüler zigzag oluşturacak şekilde yol alırlar. Lider sol teker izinde giderken bir sonraki sürücü 1sn’lik mesafede sağ teker izinde yol alır ve buna göre arka grup dizilimi gerçekleşir. Bu sürüş yöntemi normal trafikte uygulanır ve en yaygın kullanılan yöntemdir. Zigzag yöntemi grubun uzunluğuna etki ettiği için trafiğin içinde grubun daha rahat ilerlemesinide sağlar. Her sürücü arasında en az 2sn’lik mesafe olmalıdır. Gezi öncesinde ve sürüş sırasında dikkat etmemiz gereken konular üzerine eğilmek istiyorum. Bunlar;
-Geziye mutlaka dolu depo ile katılın. Böylece hem grup sürüşünü aksatmamış hemde zamansız molalara sebebiyet vermeyip kendinizi mahçup etmemiş olursunuz.
-Yola çıkmadan önce grup liderini çok iyi dinleyin. Grup içi sürüş tarzı konusunda liderin vereceği bilgileri mutlaka uygulayın. Yol durumunu, durulacak yerleri, dikkat edilmesi gereken durumları size anlatacaktır. Dikkatinizden kaçan bir nokta sizi ve grubu tehlikeye sokabilir. Anlamadığınız bir nokta olursa mutlaka sorun. Yolda mutlaka durmanızı gerektiren bir durum olacaksa (ilaç alma, motorun tüketimi sebebiyle benzin ikmali veya herhangi bir neden) mutlaka grup liderine bildirin. Böylece sürüş planı daha düzgün yapılabilir.
-Motorunuzun sinyal, far ve fren lambası kontrolünü her sürüş öncesi mutlaka yapın.
-İletişim işaretlerini iyice öğrenin. Çünkü sürüş sırasında güvenliğiniz buna bağlı. Yoldaki bir bozukluk (stabilize, kasis, çukur) veya dikkat edilmesi gereken ne varsa size lider işaret dili ile bildirecektir. Önceden bildiğiniz bir duruma hazırlanmak çok daha kolay olacaktır.
-Özellikle gruba yeni giren kişiler çok tutuk sürüş tarzı sergilerler. Hız kesme, yol dışına doğru sürme veya tersine ortaya doğru sürme, kişileri sollama, viraj içi hız kesme, şerit değiştirme gibi hareketlerde bulunabilirler. Bu nedenle yeni kişilerin artçı lider gözetiminde arkada yol alarak grubun sürüşüne ayak uydurması ve grup sürüşünü izleyerek alışmaları doğru bir karar olacaktır.
-Şunu asla unutmayın hem kendinizin hemde motorunuzun limitlerini her zaman kendiniz belirleyin ve ona göre motosikletinizi sürün. “Öndeki hızlı gidiyor bende gideyim” derseniz kaza yapabilirsiniz. Asla ve asla yarış yapmayın. Kendi sürüşünüzü yapın. Grup buna uygun düzeni sağlayacaktır.
-Grup sürüşü sırasında asla zigzag, değişik hareketler (ön kaldırma, elleri bırakma, ayağa kalkma vb), ani hızlanmalar ve frenler gibi hareketler yapmayın. Böyle bir hareketi arkanızdan gelen kişi yanlış algılayabilir ve herkesi tehlikeye sokabilirsiniz. Yola çıkılan sıra ne ise durduğunuzdaki sırada aynı olmalıdır.
-Grubun kopmaması diye birşey olamaz. Ne kadar uğraşsanızda çoğunlukla grupta kopmalar yaşanabilir. Ancak bunu kontrol etmek çok kolaydır. Aynadan arkanızdakini kontrol ettiğinizde görebiliyorsanız sorun yok demektir. Yavaşladığını gördüğünüzde veya durduğunu hız keserek sizde yavaşlarsınız ve böylece zincirleme olarak tüm grup yavaşlamış olur.
-Sürüş sırasında mutlaka farınız açık olsun. Ancak uzun farı gündüz dahi olsa açmamaya özen gösterin. Çünkü çok güzçlü olan uzun farlar gündüz bile dikkat dağıtıcı yansımalara sebebiyet verebilmektedir. Lider’in uzun farı yakması yeterlidir. Diğer sürücüler kısa far ile rahatlıkla görünürlüğünü sağlarlar.
-Grup sürüşlerinde çok sık rastlanan bir durumda halkın size farklı tepkileridir. Yolda yarışmak isteyenden tutunda laf atan, küfür eden, taş atan veya değişik sesler çıkararak dikkatinizi çekmeye çalışan insanlarla karşılaşabilirsiniz. Bu gibi durumları görmezden gelin. Çünkü dikkatinizi oraya verirseniz yolla ilgilenmezsiniz ve kaza yapabilirsiniz.
-Gruptan hemen kopup ayrılmayın. Genelde resim çekmek için yapılan bir harekettir. Grup liderine yola çıkmadan önce böyle bir planınız olduğunu bildirin. Sürüş sırasında da artçı lidere ayrıldığınızı belli edin. Aniden durmaya çalışmak yanlış anlaşılmaya sebep verebilir ve grup sürüş keyfini bozabilir.
-Yakıtınızı en son benzin istasyonunda kontrol etmeniz yararınıza olacaktır. Böylece mola vermeden planlanan dönüş yolunda grubu engellememiş olursunuz.
En iyi grup gezisi katılan tüm motorcuların sağ sağlim geri döndüğü gezidir. Bu nedenle lütfen kurallara uyalım, uymayanları uyaralım. Motosiklet sporu ancak böyle keyifli olabilir. Farınız ve yolunuz açık olsun. İyi sürüşler!
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)