Allah(c.c) kardeşime 900 cc nasip etti...
makina hakkında bilmeyenler olabilir...
Kawasaki ZX-9R
Hacim 899cc
Silindir Silindir başana 4 sübap
Sıkıştırma oranı 11.8:1
Maximum güç 143 bhp (110.3kW) / 11000rpm
Maximum tork 11 kg/m (101.3Nm) / 9200rpm
Ateşleme sistemi Elektrikli
Yağlama Wet Sump
Vites Sıvı soğutmalı 6 vitesli şanziman,zincir aktarım
Lastik mesafesi 1415 mm
Gidon açısı 24 derece
Ön süspansiyonlar Tele çatal , 120 mm salınım mesafesi
Arka süspansiyonlar merkezi kollu alüminyum salınım kolu 120 mm
Ön lastikler 120/70 ZR 17
Arka lastikler 190/50 ZR 17
Ön frenler 310 mm çaplı disk fren 4 pistonlu
Arka frenler 220 mm çaplı disk fren çift pistonlu
Yakıt deposu hacmi 19 lt.
Dolu tankı ile ağırlık 216 kg.
Kuru ağırlık 201 kg
Azami yükleme 174 kg
Azami hızı 271 km/s
Akselerasyon 0,100 km/s 3.4 sn
Esneklik 50/100 km/s 4.visteste 3.9 sn
Takametre sapması 100/95 km/s azami hızda (271/291 km/s)
Yakıt tüketimi 4,6/10/7,0 lt /100 km (min/max/ortalama)
Menzil 190/413/271 km (min/max/ortalama)
R1 le kıyaslaması...
KAWASAKİ ZX-9R YAMAHA YZF-R1 ATEŞ TOPLARI
Kawasaki ve Yamaha'nın "süper sporcu" temasına farklı yaklaştığı ik bakışta anlaşılıyor. YZF-R1 start almaya bir vahşi hayvan gibi bekliyor, kompakt veçok güçlü.ZX-9R ise daha geniş daha büyük bir giydirmeye ve daha kalın bir yolcu selesine sahip.
Yamaha'nın felsefesi " no compromise - uzlaşmaya hayır ". R1 yarış pistlerinden direkt gelen bir motor olmalı. Tabii ki cadde kullanıcılarının tercih ettiği konfor noktaları da eklenerek. Kawasaki'nin erdemleri ise daha farklı yarış pistinde iyi cadde mükemmel.
Jaopn motosiklet dünyası ikisinde de görülebiliyor. 4 galvanik silindir öne doğru eğimli ve önde 40'lık eşit basınçlı karbüratörler. zincir ise sağ tarafta yer alıyor. Ortak yönlerinin hepsi bu kadar. Yamaha , 5 sübaplı ve esnekliği arttıran EXUP sistemine de sahip. Motor/şanzıman bloğunun kısalması ile daha uzun salınım kolları için yer tasarrufu sağlamış. Sonucu ise sert akselerasyonlarda daha iyi bir traksiyon. Her iki motor da atık gaz arıtımı için ikincil havalandırma sistemine sahip Kavasakide ayrıca katalizatörde bulunuyor. Her iki 4 silindirli de çok güçlü Yamaha 899 cc ye karşı 998 cclik hacim avantajını performans ve hissedilen tork olarak geri veriyor. Gücünün orta devirlerden yukarı doğru arttırarak hissettiriyor. Kawa motoru da kesinlikle zayıf değil ama güçlü Yamaha ile direkt karşılaştırıldığında onun arkasında kalıyor.
Asıl sorulması gereken soru bu gücün yola ne kadar aktarıldığı. 8000 devire ulaşılması ile zaten caddede aşırı hız değerlerine ulaşıp polise yakalanma riski artıyor.Bu yuüzden hangisinin kaç HP güç verdiği kağıt üzerinde kalıyor çünkü yolda güç fazlası ile hissediliyor.
Tork durumu ise daha farklı. Esneklik hiçbir zaman yeterli değildir sürücünün konsantrasyonunun vites kutusundan yola aktarmasını kolaylaştırır. Bu da güvenliğe olumlu etki eder
Ölçülen sürüş değerleride göz alıcı 0-100 km/s akselerasyonu Kawa 3.2 Yamah 3.0 sn de yapıyor. bu performans için debriyaj ile hızlı bir çalışma gerekiyor. İlk viteste tüm motor gücünü arka tekere verme denemesi patinajla son buluyor. azami hızlrda birbirine çok yakın 271 ve 274 km/s ile Yamaha az bir farkla öne fırlıyor. Hayabusa ve ZX-12R in döneminde bile fena değil bu hızları bir kere deneyenler otoyolun ne şekilde göründüğünü öğrenecek.