Beyler, Mersin'de A ehliyet veren yer yok mu ? 3-5 yer aradim heryerde A2 mevcut. A almak icin Adana'ya kayit yaptirmak zorunda kalacagim bulamazsam.
Beyler, Mersin'de A ehliyet veren yer yok mu ? 3-5 yer aradim heryerde A2 mevcut. A almak icin Adana'ya kayit yaptirmak zorunda kalacagim bulamazsam.
Öncelikle konu ile ilgilendiğiniz için teşekkürler.
Konuyu şu şekilde düzenlerseniz çok seviniriz;
Mersin MT 2006-2017
Dağınık ve disiplinsiz bir grup yerine organize olmuş bir grup olarak yapılan bir sürüş tüm sürücüler için daha güvenli bir sürüş sağlamaktadır. Bu hem grubun kendinden hem de dışardan gelebilecek etkilerde görülebilir. Eğer bir grup düzenli bir şekilde seyahat ediyorsa bireyler birbirlerinin yoluna çıkmayacakları gibi yoldaki diğer araçların grubu rahatsız etmelerini de caydırılmaktadır.
Bir motorsiklet grubu içinde grup hainde sürüş kuralları konduktan sonra herkesin bunlara uyması beklenir. Kurallara uymayan ve diğer grup üyelerinin güvenliğini zedeleyecek davranışlar sergileyen sürücüler uyarılır. Bu tutumları sürdüğü takdirde grup aktivitelerine alınmazlar.
NOT:Aşağıdaki kurallar farklı kaynaklardan toplanmıştır. Birçok grup benzer kuralları uygulayarak seyahat ederler.
GRUP SÜRÜŞÜN'DE UYULMASI GEREKEN EL İŞARETLERİ
Her sürücü önündeki sürücü tarafından yapılan el işaretini tekrarlayarak grubun arkasına bu bilgiyi geçirmelidir.
Gezi ve Toplantılara Gelmeden Önce Bilmeniz Gerekenler;
- Grup olarak en dikkat ettiğimiz nokta, sürücünün ekipmanlı olmasıdır. Birimiz hepimiz, hepimiz birimiz için geleneği ile herkes önce Allah'a sonra birbirine emanet. Kask, mont, eldiven ve dizlik vucutlarımızın bir parçası gibidir ve onlar olmadan sürüş yapmamaya özen göstermekteyiz. Ekipmansız ve hem trafiği hem'de grubun can güvenliğini tehlikeye atanlar aktivite ve toplantılara çağırılmaz.
- Buluşma noktasına muhakkak dolu depo gelinir.
- Eğer sürat, keskin viraj, vs. gibi özel endişeleriniz varsa muhakkak Road Captain'a bilgi verilmelidir.
- Eğer grubu varış noktasından önce terkedecekseniz muhakkak hem road captain'a hem de Tail Gunner'a bilgi verin. Ayrıca grupta önünüzde ve arkanızda olacak sürücülere de bilgi verin ki, bir problem olduğunu düşünmesinler.
- Eğer fermuar düzeninde bir sürücü gruptan ayrılırsa onun arkasındaki sürücüler çizgi değiştirerek boşluğu kapatırlar.
- Eğer motorunuzun benzin menzili düşükse road captain'a söyleyin. Aynı şey mesafe menzili için de geçerlidir.
- Muhakkak tahmin edilen hava koşulları için uygun giyecek bulundurulmalıdır..
- Eğer sürüş gece de devam edecekse gözlerinizi korumak için uygun gözlükler bulundurulmalıdır.
- Otobandan çıkarken muhakkak süratinizi muhafaza edin ki, arkadan gelen sürücüler otobanda uygunsuz bir sürate düşmek zorunda kalmasınlar.
- Yeni (ve tecrübesiz) sürücüler mümkün olduğu kadar ön sıralarda yer almalıdırlar.
- Herhangi bir acil durumda grubu uygun bir şekilde durdurmak road captain sorumluluğundadır. Eğer bir motor bozulursa vs. o motor sağa yanaşır ve durur. GRUP DURMAZ. Tail Gunner duran motor ile ilgilenecektir. Road Captain grubu güvenli bir yerde durduracaktır.
- Yapılan aktiviteler'de (sucuk partisi , köfte ekmek , çay-kahve faslı) hesaplar alman usulü ödenir.
- Siyasi-Dini meseleler grup içerisinde tartışmaya açık değildir. Bizim işimiz onun lastiği kötü, bunun balatası ölmüş, onun frenleri kötüymüş meselesi. Bu tarz çakışmalar yaşanırsa, konuyu açan kişi grup dışı kalır ve bir daha hiç bir aktiviteye çağrılmaz.
UYULMASI ZORUNLU EL İŞARETLERİEğer Road Captain motorların birbirine daha yakın seyretmeleri gerektiğini düşünüyorsa (ki bu genellikle Tail Gunner tarafından uyarılır), sol kolunu kaldırarak elini sürekli kaldırıp indirir. Tüm sürücüler bunu tekrar ederek motor aralarındaki gereksiz mesafeleri kapatırlar.
DÜZENİ SIKLAŞTIR
UYARI
Bu işaret her sürücü tarafından başlatılabilir. Tehlike arzedecek herhangi birşey gören her sürücü eliyle onu işaret eder. Takip eden tüm sürücüler bunu tekrarlayarak tehlikeden kaçınırlar.
FERMUAR DÜZENİ
Güvenlik nedeniyle eğer aksine bir karar yoksa fermuar düzeni ile seyahat etmek en doğru yöntemdir.Fermuar düzeninde direk olarak aynı çizgide önünüzde bulunan motorla en az 2 (iki) saniye mesafe bulundurmak gerekir. Otoban süratinde giderken bu 2 saniyenin hayli büyük bir mesafe olduğunu düşünebilirsiniz, ancak herhangi bir problem durumunda olayın farkına varana kadar 2 saniye geçer gider.
SAĞA DÖNÜŞSOLA DÖNÜŞBu çoğunlukla kullanılabilecek yöntemdir.Tail Gunner şerit değiştirerek geçilecek olan şeriti güven altına aldıktan sonra Road Captain sinyal vererek şerit değiştirme kararını bildirir. Bunu gören tüm sürücüler de sinyal vermeye başlarlar. Daha sonra Road Captain şerit değiştirir. Onu takip eden tüm sürücüler de şerit değiştirir. Burada en önemli nokta hiçbir sürücünün önündeki sürücü şerit değiştirmeden şerit değiştirmeye başlamamasıdır.
ŞERİT DEĞİŞTİRME
Grup olarak seyahat ederken bir trafik ışığında veya kavşakta durmak zorunda kaldığınız zaman fermuar düzeninden ayrılarak diğer sürücünün yanına geliniz ve ikili gruplar halinde durunuz. Bu grubun boyunu yarıya indirir. Kavşaktan çıkana kadar bu düzeninizi muhafaza ediniz. Bu şekilde grubu en kısa zamanda kavşaktan geçirerek grubun bölünme riskini azaltırsınız.
TRAFİK IŞIKLARI VE KAVŞAKLAR
Eğer siz henüz trafik ışıklarından geçemeden kırmızı yanarsa bir kere korna çalarak durun. Kırmızıda geçmeye çalışarak grubu riske atmayın. Road Captain grubu yavaşlatarak veya uygun bir yerde durdurarak sizi bekleyecektir.
Düzenli bir şekilde park etmek grubun en hızlı ve güvenli şekilde trafikten çıkarak park haline geçilmesini sağlar, ancak daima park etmeyi beklerken trafiğe maruz kalacak sürücüler olabilir.Eğer yer müsaitse her sürücü park edeceği yerin önüne gelerek geri geri park yerine girmelidir. Bu hayli hızlı yapılabilir, çünkü hiçbir sürücü bir diğerini beklemek zorunda kalmayabilir.
GRUP HALİNDE GÜVENLİ PARK
Eğer grubun en sonundaysanız ve parketmek için akan trafikte beklemek zorundaysanız bir tur atarak vakit geçirin ve sonra tekrar park yerine geliniz.
ROAD CAPTAIN ve TAİL GUNNER nedir, görevleri nelerdir? İsterseniz hemen o konuya'da değinelim.
ROAD CAPTAİN:
- Güvenli bir sürüş sağlamak.
- Şartlar ve sürücü yeteneklerine göre güvenli bir sürat belirlemek.
- Şerit değiştirme, durma, yol şartları ve grup formasyonu hakkında sürücüleri el işaretleri ile uyarmak.
- Grubun kontrol ve bütünlüğünü muhafaza etmek.
- Rotayı önceden gitmek.
- Rotanın haritasını çıkartmak.
- Dinlenme noktaları belirlemek.
- 150 km'lik aralıklarla benzin molaları ayarlamak.
- Yol çalışmaları ve tehlikeler için önlemler almak.
- Seyahat öncesi sürücüleri bilgilendirmek.
- Seyahat planlarını açıklamak.
- Seyahat mesafasi ve süresini belirlemek.
TAIL GUNNER:
- Tail Gunner Road Captain'ın gözleri gibidir.
- Grup Formasyonunu gözler, her türlü potansiyel problemden Raod Captain'ı haberdar eder.
- Diğer araçları gözler ve grubun arasına girmek isteyen araçlar veya aşırı rüzgar yaratan ağır vasıtalar gibi potansiyel tehlikeleri Road Captain'a bildirir.
- Yandan karışan yolları/şeritleri gözler. Gerektiğinde bu şeritlere geçerek buradan gelecek trafiğin grubun arasına girişini engeller.
- Road Captain'ın talimatı doğrultusunda şerit değiştirmelerde ilk olarak şerit değiştirerek o şeridi güvence altına alır.
Gerçekleştirilen Toplanma ve Gezi Fotoğrafları:
1. Mersin Buluşması..
2. Mersin Buluşması ve Boğsak Gezisi..
3. Mersin Buluşması ve İnsu Gezisi
4. Mersin Buluşması ve Sunturas Gezisi..
5. Mersin Buluşması ve Tarsus-Kadıncık Barajı Gezisi..
6. Mersin Buluşması - Kapızlı Gezisi...
7. Mersin Buluşması ve Sarnıç - Gözne Gezisi..
8. Mersin Buluşması ve Elvanlı Gezisi..
9. Mersin Buluşması ve Boğsak Gezisi..
10. Mersin Buluşması ve YapraklıKoy Gezisi..
11. Mersin Buluşması ve Arslanköy Gezisi...
12. Mersin Buluşması ve Kanlıdivane, Kapızlı Gezisi...
Yeni Ekip ile Yapılan Etkinlikler.
Emeginize saglik
Elinize sağlık.
Ben şu cg yi bi değiştirirsem grup çitayı gabar dağlarına kadar yükseltecek ama hadi hayırlısı
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:47 ----------
16 Ocak Pazartesi saat 19:00' da herkesin ortası olan kipa'da buluşulacak. Terası çıkıp çay-kahve faslı yapılacak ve grubun gelişme süreci ve aramıza yeni katılan abilerimize gruptan bahsedilip kurallarımızı anlatacağız. Saat 21:00' da dağılabiliriz(daha erken gitme isteyenler kalkabilir)Kipa teras soğuk olur derlerse içerde oturabiliriz onu da belirtelim de buz gibi yere gitmeyelim demesinler
Çünkü hiç kimse yorum yapıp katılacağını bildirmediği için kesin bir toplantı düzenlemesi olmadığı şeklinde bir değerlendirme olmuştu benim zihnimde. Grup harici bir haberleşme sistemi mi oluşturdunuz (face ya da whatsapp gibi). Böyle bir şey varsa haberim olursa sevinirim.
Evet whatsapp grubumuz var haberleştiğimiz biz çekirdek bir tayfa olarak whatsapp üzerinden haberleşiyoruz, öyle herkesi'de almıyoruz. Kendi katı kurallarımız'da var. Tüm ekip buluşmaya okey dedikten sonra buraya bildiriyoruz ki buralı olduğumuzu unutmayalım diye. Gelmek isteyen'de buyurur gelir. Siz özel mesaj yolu ile numaranızı bana atarsanız ben size whatsapp üzerinden dönüş yapar, kurallarımız'dan bahsederim. Uyuşursak sizi'de gruba dahil ederiz.
İpi kesmeye kıyamayıp ömür vermeyin bir düğüme..
iyi akşamlar. merkeze uzak olduğumdan dolayı toplantılardan ziyade bir gezi olursa katılmaya çalışırım.
Mersin MT Olarak Orada Olacağız.
Tebessüm gönüllüleri derneğinin organize ettiği
Mersin de omurilik kanseri olan 14 yaşındaki motosiklet aşığı Nasım BOZDOĞAN için pazar günü yola düşeceğiz istikamet tömük. Aramizda olmanizdan onur duyariz.. Pazar günü 12:00 mezitli shell (opel gedizler yaninda) toplaniyoruz.. O gün tekerler nazim için dönsün..
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:12 ----------
ben de gelmeye çalışacağım.
Büyük katılım olcak.Kardeşimize Allah şifa versin.
Tebessüm gönüllüleri derneğinin Omurilik kanseri , motosiklet tutkunu Nazım Bozdoğan için organize ettiği ziyarete TMF il temsilciliği, Mersin Motosiklet Spor Kulübü (MESK), Türk Chopper MK ve Türk Riders CC , Mersin MT ile destek olduk. Türkiye Motosiklet Federasyonu Başkanı Sayın Bekir Yunus UÇAR ve Milli yarışçımız Kenan SOFUOĞLU' da ziyaretimize canlı bağlantı ile katılarak Nazım BOZDOĞAN'a geçmiş olsun dileklerini ilettiler. Katılan herkese teşekkür ederiz.
Dilerseniz Hemen Fotoğraf ve Videolara Geçelim..
Buluşma Saatinden Önce Mehmet Kardeşimle Buluşup Motorlarımızı Güzelce Temizliyoruz ve Gıcır Gıcır Oluyoruz..
Buluşma Noktasına Vardık ve Yola Çıkmak İçin Son Hazırlıklar Yapılıyor. Herkes Grup Şürüşüne Uyacak Şekilde Sıraya Geçiriliyor.. derken Ahmet Gökel Abimiz Günün Şerefine Tek Teker Show Yapıyor..
Yolda Olmak Durmaktan Daha İyidir Der ve Yola Koyulur Bunca Güzel İnsanlar..
Nazım Kardeşimizi Evine Varıyoruz TMF İl Temsilcilerimiz Konuşmalarını Yapıyorlar ve Nazım Kardeşimiz İçin Getirilen Hediyeler Veriliyor. Sonunda Kenan Sofuoğlu İle Canlı Olarak Görüşüyor ve Milli Sporcumuz Kenan Ağabeyimiz En Kısa Sürede Ziyaret Sözü Veriyor Nazım'a.
Nazım Motosikleti ve Fenaerbahçeyi Çok Seven Bir Kardeşimiz. Motosiklet Sesi Duymak İstedi ve MT09 lu bir Abimiz Nazım'ın İsteğini Hemen Yerine Getirdi.
Tam O Sırada Birinin Bana Baktığını Farkettim yok, yok Bana Bakmıyordu Kaskıma Bakıyordu.. " Çok Beğendiysen Al Senin Olsun" Dedim ve Sonuç
Nazım'ı Fazla Rahatsız Etmeden Yola Koyulma Kararı Alıyoruz ve Asker Canavarların Başına Geçmek İçin Hazırlanıyor..
Ekipçe Yukarı Tömük'de Bir Yemek Yiyelim Dedik.. Açlığa Dayanamayız Pek
Yolda Ufak Bir Mola Verelim Dedik.. SS'ci Abiler Bekleme Huyu Olmayabilir Ama Biz Beraberiz Her Daim..
Doğru Söyleyin Benelli'ye Yakışmışmıyım?
Bu anlamlı güne iştirak eden bütün motosiklet sevdalılarını can-ı gönül'den teşekkürü bir borç bilirim. ve Son olarak ....
Emeginize sağlık..
Sessiz bir gruppp... Yarın nerede toplanıyoruz bir an önce karar vermek gerek
Ah pazar günü çıkabilsem 😒
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)