Arkadaşlar benim düldüle yabtik alacağım nerde uygun bulabilirim birde hangi marka
Herkese selam. Uzun zamandır ben de foruma girmiyordum. Arkadaşlar, Erhan'ın bahsettiği ustazedelerden biri benim. Bizi zedeleyen de Metin Usta. Elbette iyi iş çıkaranlar hakkında olumlu görüş bildirebiliyorsak, mağduriyetlerimizi de buradan paylaşabilmeliyiz. 3 yıl önce motorumun lastik değişimi için gittiğim ve tanıştığım Metin Usta son çıkardığı işle beni ve arkadaşımı ciddi sıkıntıya soktu. Yeni aldığım motorumu kontrol ve genel bakım için Metin Ustaya bıraktım. Ne olduğu belli olmayan bir zincir taktı, demesi o ki yok arçeliğe zincir üreten bir fabrikanın zinciriymiş de, falan filan. Kendi motoruna da kullanıyormuş da, marka takıntım varsa niye motoru ona getirmişim de. İşin özü metreyle satılan ostim malı, motosiklet için üretilmemiş kesme zincir tabir edilen bir zincir taktı. Hadi o zinciri taktın neden dişli setini değiştirmedin? Kullandığı yağların evsafı uygun mu değil mi sorgu sual yok her motora aynı yağları koyup geçiyor. Bazı motorlar fabrika çıkışı farklı sınıf yağ kullansa bile. İlave olarak Metin Usta! kolay ulaşılabilir bujileri şahin bujisi ile değiştirip, işçiliği zor olan diğer 2 bujiyi değiştirmemiş. Sorsan onlara gerek yoktu der 435 TL paramı aldı 10 TL'lik buji mi para tutacaktı. En önemlisi bunlara hep bir cevabı oldu ama motorumun ön düzeninde bir balans problemi vardı. Motor kendisinde 1 hafta kaldı, ilk sürüşte balans problemini tespit ettim. Kendisine sorduğumda atlamışım getir bakarız dedi. Ya diğer problemlerin her biri için bir açıklaman vardı ama nasıl test etmeden motor teslim ediyorsun? Neyse yara derin, mevzu çok, dilimizin ucunda yuvarlanıyor sözcükler. Konuyla ilgili detaylı bilgi almak isteyen arkadaşlarıma detaylı bilgi veririm.
Objects in the rear view mirror may appear closer than they are.
Söylediklerinin hepsinde haklısın, özellikle burada resmen "sıçmış".
Ben hep diyorum, kendi gittiğim ustada bile ya başında durmaya çalışıyorum yada her ne yaptıysa sorup soruşturuyorum. Ama en azından beni terslemiyor, ya da iyi anlaşıyoruz diyelim. Elbette ben de bazı açıklarını yakaladım ama bu şekilde değil. Buna rağmen ben kimseyey kolay kolay gittiğim mekanı önermiyorum. Kötü olduğundan değil, birilerini durduk yere önerip başıma mesuliyet almayım diye.
Uzun lafın kısası Metin Usta vs, vs, yalan. Bu tür basit bakımları kendin yapacaksın, en güzeli. Ama işte bazılarımızın da vakti olmuyor, çok can sıkıcı.
Abicim sana şiddetle Honda-Bora'yı öneriyorum. İçin rahat eder, en azından itiraz ettiğinde bu şekilde sonuçlanmaz...
#sürenadam
Elbette bir ustayı tavsiye etmek daha büyük sorumluluk ama bu şekilde yaptığı işi rezil eden ustayı anlatmak daha kolay. Diğer taraftan yetkili servislerde karşında bir muhatap var veya bir şikayet merci var. Şimdi Metin Ustayı! kime şikayet edeceğiz? Zaten yaptıklarını söylesen balık gibi kayıyor tutamıyorsun. Her soruya bir cevabı var her halukarda. Zincire garanti veriyormuş; birincisi o zincir kopsa (ölmez sağ kalırsan) dinle artık, sana ne kadar hatalı olduğundan, zinciri yağlamadığından, taşlı zeminde kullandığından girer, motosiklet sahibi olduğuna seni pişman eder. İkincisi sana kim orjinali dışında parça kullanmanı söyledi veya seninle pazarlık eden mi oldu? Neyse artık bizim durumumuzdan da arkadaşlar çıkarmak istediği dersi çıkarsın. Arkadaşlarım ne olursa olsun, motorunuz ne olursa olsun tavsiyem her zaman orjinal yedek parça kullanılmasıdır. Zira herşeyi bilen memleketimizde tasarımı yapılan herhangi bir taşıt motoru yoktur.
Objects in the rear view mirror may appear closer than they are.
Bence de en mantıklısı olan iyi-kötü şeyleri burada "doğru" şekilde yazmak. Forumların amacı bu bence.
"Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)
130-70-17 arka 100-80-17 on lastik
Michelle var 500 tl dediler bayi
Syanur sawa kullanıyor ama nasıl bir lastik olduğu hakkında hem iyi hem kötü yorumlar var
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:23 ----------
Pirelli nasıl ıslak yol tutusu benim orjınal lastikleri berbat
[QUOTE=Syanur;3333193]Bülen78, Erro vardı, daha vardı da buaralar pek yazmıyorlar. Bir selam vereydin, konuşurduk Kalabalıktı ortam baya...[/QUOTE/]
valla gelseydim keşke ,kalabalıktınız baya çekindim heralde
Motorunun ne olduğunu yazmamakta ısrarcısın dimi
Ben savadan çok memnunum. Benim model MC50. Yağmurda da çok memnun kaldım zaten, ondan sonra keyfim yerine geldi.
Muadili Pirellilere ~550, mişlenlere 600~650 TL fiyat çektikleri dönemde kargo dahil 275 TL ye almıştım çiftini. Daha ne olsun, nasıl olsun bilmiyorum. Bittiklerinde büyük ihtimal tekrar aynısından alcam.
Memnun kalmayanlar belki başka model kullanıyorlardır, bilemem.
#sürenadam
Bende geçen hafta 3 kuruş kar ediyim diye arkdaşımın tanıdığı birine motoru götürdüm 5000 km deki motora subap ayarı yaptı ama yanlış yaptı ki 5000 km de subap ayarı olmuyormuş, velhasıl yanlış yapılan bakımdan sebep motorumu sibop ayarı için Efe honda ya götürdüm, birde kontağı kapatınca motor devri sıfıra inmiyordu ve saat sıfırlanıyordu bu sorunada bakmalarını söyledim. Ertesi gün motoru almaya gittim, dedilerki gösterge ve saat sorununu çözemedik, büyük ihtimalle gösterge arızalıdır gibilerinden bir konuşma geçti ama tam net bir şey söylenmedi. Cuma akşamı arkadaşımın arabasındaki elektrik sorunu nedeniyle oto elektrikçiye gittik fırsat bulmuşken ustaya derdimi anlattım, usta; ben motordan anlamam ama elektrik genelde aynıdır bir çok araçta standby sigortası olur onda bir sıkıntı olabilir dedi, aynı gün motoru kalkış yaparken stop ettirdim bi baktımki motor devri sıfıra indi, yani kontak açıkken elektrik göstergeye gidiyor; pazar günü sigorta kutusunu açtım ve bir sigorta yerinde yoktu, kısacası servisin bulamadığı sorun yerinde olmayan bir tane sigorta ki bunu oto elektrikçi görmeden söyledi. Sigortayı taktım artık motorda problem yok.
Subap ayarı bana 100 tl gibi rakama mal oldu, servis mekanikte gerçekten iyi problem yok ama elektrikten anlamadıkları aşikar. Banada iyi bir ders oldu bu önemli tamiratları yetkili servisten başkasına götürmem, elektrik sorunum olursa Efe ye gitmem.
yahu bende mesuliyet almak istemiyorum dedim bir önceki sayfada acayip bir pranga vurdun, hep benim gibiler yüzündenmiş gibi birşey dedin. Anlamadım valla amacınız nedir? Çelişki kimdedir?..
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:55 ----------
Heralde yalnızca göstergeye bir iki baktılar ve işin ince ve uzun süreceğini düşünüp 'çözemedik' dediler..
Bende cbfyi ilk aldığımda göstergede bir boşu gösteren lamba, yanındada uzun farın aktif olduğunu gösteren lamba vardı. koruma demiri takmak için söktüklerinde onları ters bağlamışlar ve şans eseri ben farkettim düzelttiler. Ama güzel tespit yapmışsınız, mekanik işçilikleri sanayi ustasıyla kıyaslanmaz.
Sadece sürerim
Şimdi konu usta, servis vs... olunca benim de söyleyecek bir iki şeyim var özellikle de Bora - Efe ile ilgili.
Efe'ye 2 kere motoru yeni aldığımda gittim, ilk gidişimde gayet çektim motoru kapının ağzına girdim içeri "Selamın aleyküm-aleyküm selam" oradaki usta olduğunu düşündüğüm arkadaşla (usta olmaya en yatkın fizik ondaydı) muhabbete giriştim.
Dedim yeni aldım antifrizine yağına ıvırına zıvırına bi bakalım. Tamam abi dedi açtı bir şeylere bakar gibi yaptı (belki de hakkaten baktı) sonra iyi güzel dedi. Ama sağolsun ilgilendi. Ha bi ara da tamirhane ile ofis kırması yeri ayıran cam bölmeden, yetkili olduğunu düşündüğüm (tipi yetkiliye en yakın olan adam olduğu için) bi arkadaş kafasını uzatıp, usta görünümlü arkadaşa "ne iş?" gibilerinden göz kırptı.
2. gidişimde de benzer şeyler yaşadım: dedim arka sehpa yok şu zinciri bi yağlayalım. Arkadaş da ordan "Hoooop Yaşar!!! bi gel la" diye seslendi, Yaşar gelip motoru yan sehpanın üzerine yatırdı, diğeri de tekeri çevirerek parfüm sıkar gibi bir iki yağ fiskesi attı...
Şimdi bu servis, yetkili servis, servis yetkili, yetkili, servis...
Bora'ya da ilk kez sonradan aldığım ön camı taktırmaya gittim, hem dedim bir de orayı denemiş olalım. Beni bir arkadaş karşıladı, usta değil de daha çok müşteri temsilcisinin 2-3 sene sanayide kalıp hafiften sanayi esnafına yakınsamış hali. Dedi buyrun nedir şikayetiniz. Cam taktıracağımı söyledim. Beni ofise aldı, sonra üzerimize rahat bir şeysdflkjhgsl yok yok o olmadı en azından ilk gidişte, ofise geçtik, bilgisayarda kayıt açtı, yapılacak olan işlemi girdi vs... prosedürleri halletti. Sonra çıktık beraber ustaların yanına gittik durumu onlara anlattı, kendisi yerdeki kırmızı çizgiyi geçmemem şartıyla izleyebileceğimi söyledi.
Benim bi hoşuma gitti, sanki canlı ameliyat seyredecekmiş gibi oldum. Heyecanla ustaları seyretmeye başladım. Önce bi yaklaşıp incelediler "bu ne la böyle, ne gerek var buna amk..." der gibi bi bana bi cama baktılar sonra çatır çutur sesler eşliğinde başladılar camı sökmeye. Takarken o kadar kanırtmayı görmeye dayanamayıp "laobo nerede acaba?" diyerek kendilerinden izin isteyip uzaklaştım.
Geldiğimde cam takılmış ustalar ile benim aramda interface olan arkadaş masasında, davetkar gözlerle beni bekliyordu. Gittim faturamı çıkardı (gayet makul bir ücret) kasaya ödememi yaptım el sıkışıp helalleştim ve motorumla kayıplara karıştım.
2. gidişim de bundan yaklaşık 1.5 ay kadar önce "malum sezon açılıyor motor da 5 bin km'ye geldi, gideyim hem kafama takılan bir iki ufak şeyi söyleyeyim hem de 6 bin bakımını erken yaptırayım" diyerek gerçekleşti...
Bir gün önceden aradım efendi gibi adeta bir aristokratmışcasına randevumu aldım ve ertesi gün bana verilen saatten 5 dakika öncesinde kapılarına dikildim. Interface arkadaş yine hemen yanıma gelip ofisinde birer drink alabileceğimizi söyledi. "hayhay" diyerek bu cömert teklifi memnuniyetle kabul ettim. Yapılacakları söyledim, not aldı, başka bir şikayetim olup olmadığını sordu, dedim düşük hızlarda gidonu çevirdiğimde, önden, sürtme sesine benzer bir ses geliyor ona bir bakabilir misini reca etsem?". Bu kez o beni hayhayladı ve zaten bütün işlemler tamamlandıktan sonra deneme sürüşüne çıkacaklarını belirtti. Tahmini tutarı sordum kabaca bir hesap çıkarıp bir rakam verdi bunun 3 aşağısı 5 yukarısı olabileceğini söyledi, ayrıldık.
Ertesi gün motoru almaya gittim, interface arkadaşla 40 senelik ahbapmışçasına selamlaşıp bilgisayarın başına geçtik. Hesabı çıkarmaya başladı, ben de gerilmeye başladım. Değişen eden yerleri, söyledi eyvallah dedim. Sonunda çıkan fatura tahmini bedelin 200TL kadar fazlası oldu. Yani %50 kadarcık bir hata payıyla hesaplamış. Olabilir dedim insandır canı sağolsun...
Dedim "dün söylediğim soruna baktınız mı?" "Yok balatalara sprey sıktık" dedi. Dedim "ses balatadan gelmiyor gibiydi?". "valla bilmiyorum" dedi. Dedim "test sürüşü yaptınız mı?" "ee kem küm...". Tamam sağolun dedim hesaplanandan %50 fazlasını ödeyip çıktım...
Ha bu arada iş yerime gelince faturayı bir inceleyim dedim, aynen şu şekildeydi:
- yağ fiyatı ...
- işçilik: (40 dakika)
- yağ filtresi
- işçilik: (20 dakika)
- hava filtresi değişimi (fitreyi ben kendim alıp götürmüştüm)
- işçilik: (45 dakika)
en sonda da bütün işçiliklere ilave olarak
- genel işçilik 150TL
Ulan sanki motor bakımı yaptırmıyorum da piramit diktiriyorum. Kaç işçi çalıştı lan bi motora?!
Yani son tahlilde adamların işçilik için harcadıkları zamanın işçilik parasını da ödemek gibi inception vari bir duruma düştüm.
Şimdi bu kadar şeyi niye yazdım:
1) Ay sonu ve benim eksik mesaim var onu tamamlamaya çalışıyorum dolayısıyla iş yerinden ayrılamıyorum
2) Türkler her şeyde olduğuğu gibi bu sektörde de kendilerini hiç bozmuyorlar istediği kadar kurumsal olsun, eğitim almış olsun Türk insanı bir noktadan sonra özüne dönüyor ve usta her yerde usta
3) Eğer gerçekten güvendiğiniz bir usta varsa onu sevin, sevdiğnizi belli edin, onu şımartın ve sıkı sıkı sarılın hiç bırakmayın
4) Problem gerçekten ciddi değilse, motor garantide değilse mümkün mertebe servislerdeen uzak durun (yani yağ kıl tüy işler için kendinizi servise öptürmeyin)
5) Honda için Ankara'da iki servisten birini seçecek olursam yine Bora derim, en azından bir muhattap bulabiliyorsun, ha sorun çözülüyor mu o kısmı biraz şans...
6) Kafama s.çayım ki şu tamirat işlerine giremiyorum, 20 sene okul okudum hala kendime güvenip de şu motorun orasını burasını kurcalamaya cesaret edemiyorum.
Bunu okuyan olmaz herhalde ama özeti duymak için direk son satıra geldiyseniz çok şey kaybettiniz zira yazının içine ipuçları serpiştirdim, bulana ödül vardı. İyi akşamlar....
Motorcu adam ya bişeylerden anlayacak ya da ara ara yonulacak başka şansı yok maalesef. Ne kadar anlarsan o kadar az yonulursun.
mondial 250 mr destro motosikletim
---------- Mesajlar birleştirildi - 06:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:11 ----------
motorun model yılı ne? internette bilinmiş markaların serevis kitapçığı var. bunları temin edebilirsin. o kiatplarda herşeyi açıklıyor. şöyle problem varsa şuraya bakın gibi. veya motoru nasıl sökeceksin bakımda neleri nasıl değştireceksin gibi tüm bilgileri bulabilrisin. model yılını soylersen internette varsa araştırıp linkini verebilirim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 06:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:19 ----------
http://hondatech.info/downloads/Moto/CBR/CBR600/
Hocam sen roman yazarsan ben alıp okurum söyleyeyim :D neşelendim yav sabah sabah..
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:14 ----------
Honda-Bora banada benzer bir muamele yapmıştı, 250-300Tl civarı bir ücretin olur dedikleri işe sonradan 660Tl fatura çıkardılar, zaten o da son gidişim oldu ;)
Live to Ride, Ride to Live...
Elinize sağlık yazı güzel olmuş.
Dün bir iş nedeniyle tan otoya gittim, hazır oraya kadar gelmişken efeye de uğrayıp gidip gösterge sorununu hallettim dedim, ofisteki arkadaş "o kadar da baktılar ama" dedi . Fakat bir konu çok hoşuma gitti motorun grenajlarını tutan klipslerden 3 tanesi yokmuş aynı arkadaş hiç bizden almana gerek yok bizde tanesi 15 tl sen dışardan al tak demesi bana yetkili servis öpme mantığından farklı hissettirdi.
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)