Erhan canını sıkmak istemem ama o elciklere iyi bak olurmu sağ elciğe özellikle umarım kırık değildirler hala biz bakmıştık o motora Orhan abi ile.
Keep your bike in good repair: motorcycle boots are not comfortable for walking.
Keep your bike in good repair: motorcycle boots are not comfortable for walking.
Erhan bende biraz önce Ulusan önünden geçerken boyunluk bakmak için durdum, versy'in bu eski kasalarının farı benim hiç hoşuma gitmiyor ama zevkler farklı olabilir. Birde montaj yapılan ve sahibini bekleyen biri beyaz, biri yeşil 2 adet yanyana duran er6f'lere kaydı dikkatim o yüzden versyse fazla bakmadım. Ama er6f montajı bugün akşama biter dediler, 1 saat falan sonra tekrar Ulusana gidip bakmayı planlıyorum. İstersen ve/veya sormak istediğin varsa sorayım motosiklet hakkında....
Birde arkadaşlar almayı planladığım motosiklete 2 veya 3 sene YALNIZ(artçı olmadan) binmeyi planlıyorum.
a)diversion f abs (4 silindir olduğu için ve tipi hoşuma gitti ancak 2013 füme rengi gözüme kötü geldi. renk piyano siyah olsa almıştım motosikleti. 4 silindir olması ANA TERCİh NEDENİ)
b)honda nc 700x (tipi hoşuma gitmiyor ama ne yapayım 2 sene tecrübe edinmek için alayım bari diyorum. Ama bunda ki sorun NC500x gelirse motor elimde patlar mı?)
c)Kawasaki er6f (görünce fena gelmedi gözüme ama biraz gözüme küçük göründü sanki. Montaj bitsin de bir bakayım.)
d) Bazen aklım 4 silindir olsun, cbf 1000,fazer 8 de fena değil vs diyor ama ağır makina rahat edemem henüz erken diyorum...(kafamdan siliyorum,şimdide sildim.)..
e) SİZDEN GELECEK ÖNERİLER ....
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:46 ----------
erhan bu arada bende YÜKSEK TANSİYON ADAYI çıktım... Tuz,turşu vs. yasaklandı. Spor tavsiye edildi...Senin anlayacağın bende bir bisiklet alıp hem spor işini halletmeyi hemde motosiklet sürüş eğitim aracı olarak kullanmayı planlıyorum... Sen bisiklet işini araştırdıysan, şöyle haftada 3-4 gün / günde 0,5-1 saat arası asfaltta kullanacağım bisiklet tavsiye et abi...Fiyatı çinli olmasın ama ducatide olmasın .. anladın sen ne demek istediğimi... Ben bu konuda sıfırım...
‘’ http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/98835-mt-camiasi-bir-el-atar-mi-yazilarinizla-motosiklet-askima-yardim-edin-lutfen.html’’ konusuna destek veren herkese teşekkür ederim...Sevgiyle kalın,
O füme rengi nasıl harcadın osman abi, inanamıyorum sana... Zevkler-renkler meselesi tabi ama en azından biraz bayat tat veren klasik beyaz, ruhsuz kırmızı yada siyah renklerden çok daha karizmatik ve alınası bir renkti benim için. Hatta sen geldin aklıma motorun üzerine oturduğumda. "Osman abi de rengini beğenmemiş, almaktan vazgeçmiş" diye duyduğumda hafiften bir içim burkulmadı değil hani...
#sürenadam
pOLAT yanında olan XJ6 naked in siyah rengi bunda olaydı, sipariş vermiştim ... şu an iki arada 4 deredeyim yukarıda saydığım gibi ama füme hala akılda... Fuarda kawasaki olaydı yanyana diversionf le er6f i görsel kıyaslama şansım daha fazla olacaktı... birde hala yurtdışı dergi testlerinde nasıl olurda 2 silindir er6f / 4 silindir diversionf den daha iyi çıkar anlamış değilim..zira rake açıları, iz mesafeleri vs.. neredeyse eşit
‘’ http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/98835-mt-camiasi-bir-el-atar-mi-yazilarinizla-motosiklet-askima-yardim-edin-lutfen.html’’ konusuna destek veren herkese teşekkür ederim...Sevgiyle kalın,
Birileri hemen Ulusan'a gitsin ve bütün ER6'lara yaklaşanı vursun.
Keep your bike in good repair: motorcycle boots are not comfortable for walking.
Abi versys i benim için sorarsan sevinirim..bi de sen gözünle kozmetik olarak bakarsan iyi olur...
sorduğun sorular için;
a) fuarda yeni diversion F fuarda en beğendiğim 2-3 motordan biriydi...mat füme ve çok hafif mavimsi lacivert gerçekten çok hoş geldi gözüme..ama dediğin gibi zevk meselesi...
b)bu konu benim çok bilgi sahibi olduğum mevzuu değil ama nc700 ün beygirinin düşük olması beni düşündürdü...her nekadar yeterli olsa da kısa sürede sıkılma ihtimali var bende işte...
c)er6f tipi herşeyi uygun ama ben tam istediğim sürüş zevkini alamadım..performans olarak değil konfor olarak, titreşim hususunda..belki bülonun motor öyledir bilemedim...
d) abi dediğin modeller biraz üst segment ve dediğin gibi ağır...
benim listem ise;
VFR 800
Fazer FZ6
DL 650 Vstrom
XJ6 diversion
Versys 650
ilk sıra değişmezken diğerleri ABS olup olmamasına göre tercih nedeni...ama senin için uygun olan bana göre F650 GS diye düşünüyorum ve yakıştırıyorum sana nedense...
Abi geçmiş olsun tansiyon ile ilgili, aslında herkesin farkında olmadığı bi problem bu olay...
ben bisiklet olayını iyi bi şekilde araştırdığımı düşünüyorum 3 e ayrılıyo, dağ bisikleti, şehir bisikleti ve yol bisikleti...şehir bisikleti türkiye yol şartlarında çok uygun değil ama her yola gelen dağ bisikleti favori...ön plana çıkan 600-800 TL arasındaki başlangıç seviyesi marka ve modelleri;
Carraro Grunge 419 (benim aldığım) (sıfırı üretilmiyo, yerine yeni bi model çıktı ama bilmiyorum)
Sedona 711
Kron XC 500
ek olarak GHOSt un bire modeli var 850 TL fiyatlı...ama modelini bilmiyorum...bu markalar sadece kadro markası olup üzerindeki donanım (vites, aynakol, maşa vs) farklı farklı markalara ait...
kadro boyu önemli, yanlış tercih sürüşü eziyete çevirebiliyo, bisikleti bacak arana aldığında kadronun testislere değmemesi gerekiyo...
amartisör konforu sağlayan bir faktör olmasına rağmen özellikle tırmanışlarda gücü emen bi etmen...onun için kilitlenebilir amartisörleri olan tercih sebebi...kilitlenebilir olmasa da sert konuma getirilerek bu sıkıntı bi nebze aşılabiliyo...
fren sistemi ise ikiye ayrılıyo bildiğimiz pabuçlu olan v fren ve disk fren..disk fren de hidrolik ve mekanik olarak ayrılıyo...hidrolik frenli modeller pahalı olup, mekanik frenlerin bakımı zor sıkıntısı çok diyolar...en uygun v fren...
lasitik, asfaltta kullanacağın için yol lastiği öneriliyo, dağ bisikletinde değiştirme maliyeti 80 TL...
lastik boyu 26" ve 28 " var genelde...büyük teker uzun yolda daha rahat ilerlerken küçük lastiğin durması kalkması ve seriliği daha iyi, bisikletçiler, şehir içi binilecekse 26" daha uygun olduğunu belirtiyo...
Sen yeni nesil ER6F lerden bahsediyorsan kesinlikle onu da destekliyorum. Şekil şemal gerçekten çok güzel. Ancak Diversion-F ler de ayrı bir güzel geliyor bana. 2si de birbirinden makul mantıklı motorlar bana göre, senin aradığın konuda. Açıkçası yeni nesil ER6F ler daha bir favorim ama az bir farkla.
Yurt dışındaki testler de ne açıdan daha iyi seçilmiş? Sence seni etkileyecek yada farkedeceğin bir fark mı peki? onu da düşünmek gerek. Yani misal "Tiger 800XC F800GS ten daha başarılı seçilebilir belki ama hangi birimiz F800GS sahibi olursak memnuniyetsiz kalırız ki" gibi bişey benim kastettiğim.
(yanlız eklemem gereken bişey var, fuarda kawasaki olmadığı için ER6F'e oturamadım. Diversion benim için beklediğimden rahattı, belki boyumdan dolayı. Ama 2 motor arasında o konuda bir kıyaslama yapamayacağım)
Roger that...
#sürenadam
Fuardaki xj6 yı ben de denedim, rahat geldi, f modeli tabii ki rüzgar açısından daha korunaklı, daha touring orası kesin, bence naked da f de güzeldi.
Osman Abi sana fuarda gördüğüm F800 GT yi önericem ama fiyatı 40 lira olduğundan hiç önermiyorum, yoksa 80 küsür beygir ve 85 nm tork ile sittin sene sıkılmazsın o motordan Benim hoşuma gitti, 10bin km bakım aralıkları, kayışlı olması, ABS, elcik ısıtma, yol bilgisayarı gibi özellikleri iyice çekici kıldı aleti gözümde ama işte lanet olasıca fiyatı işi bozuyor
ER6 nın son kasasında kesinlikle F modeli bana da daha çekici geliyor, naked sevmeme rağmen, yeni modelin burnuna yumruk yemiş gibi içerde duran far kısmını sevmedim pek. Yeni F de grenaj daha sportif, biraz daha küçük, çok yakışıklı olmuş bence. Versys kullanmadım ama boyu uzun gelmiyorsa o da olabilir tabii, bizimkilere nazaran en büyük artısı yerden yüksekliği dolayısıyla kaldırım çukur gibi mevzularda daha başarılı olması, ayarlanabilir ve daha uzun ön süspansiyonlar, dolayısıyla daha konforlu ve yumuşak sürüş.
NC 700 konusunda sana katılıyorum, NC500 gelirse fiatı oynayabilir, performans olarak aralarında pek bir fark yok anladığım kadarıyla. O yüzden onu bir süreliğine askıya al bence. Her türlü servis olarak kawadan daha avantajlı olur ama kawayı da sıfır alırsan sana uzun süre sorun çıkaracağını sanmam.
XJ6 ile ER6 aynı performanstalar, yakıt olarakta aralarında pek bir fark yok, belki ER6 az bişey daha az yakıyor olabilir ama kesinlikle kıstas olacak kadar çok fark edeceğini sanmam, belki devirli kullanımlarda o fark daha çok açılabilir ama sakin kullanımlarda ikisinin de yakıt verileri birbirine yakın. 4 silindir olarak daha az titreyeceği de kesin, ikisini de deneme şansın olsa keşke. Benim motorda titreşim var ama yeni modellerde daha azdır diye düşünüyorum, zaten o titreşim beni rahatsız etmiyor, kesinlikle çinli titreşimi gibi değil ama seni rahatsız ederse 4 silindir alman daha mantıklı olur. Bi de son hız konusuna dikkat et, ilk başlarad takılmıyosun fazla, nası olsa çıkmam diyosun ama zamanla alıştıkça denemeye başlıyosun ve bu yüzden son hızı fazla olan fazer 8 gibi aletler almandansa daha sakin olanlarını tercih etmek daha mantıklı bence, bir de özellikle şehiriçinde olmakla birlikte genel kullanım zevkini beygir gücünden ziyade tork veriyor kesinlikle, bunu da dikkate al derim ben.
2004 sonrası F650, yeni kasa F 800, F700 falan da süper olur ama fiyat maalesef can sıkıcı biraz
ANGARAJ
Whatever it is, it's better in the wind.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
erhan fiyatı sana uyarmı
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-2008-vfr800-vtec-garaj-motoru-116955161/detay
osman abi kullanım %90 şehiriçi olacaksa nc700 (kullanıcıların iddiası ben kullanmadım) yakıt olarak 3 lt iyi bir rakam. ama bu oran %50 ş.içi oluyorsa daha güçlü makine almanı acemi şöför olarak söylebilirim.
Katılıyor ve de artırıyorum, o motoru alacak olan varsa girsin şunu alsın;
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...09272902/detay
yada şunu;
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...1658298/detay/
%90 h.sonu binecek adam için o yakıt tüketimi bişey ifade etmiyor işte
#sürenadam
o zaman lafım yok. bende olsam bmw 1200 gs alırdım. Ben motosikleti sıcak mevsim şehir içi ulaşım aracı olarak kullanıyorum. eğer abs li 250 cc motor olsa bu bana yeter. amma vellakin üreticiler abs li modelleri 600 cc den başlıyor. ona da tecrübem yetmez. içimdeki şeytan yaza bir nc700 al diyor. mantığım daha çok yolun var diyor.
Katılıyorum.
Bu durum, bir motosikleti almaya karar verirken kesin yargı oluşturmaktan ziyade, diğer durumlar gibi göz önünde bulundurmamız gereken bir konu. Fakat kesin bir şekilde uzak durmamızı gerektirecek bir özellik değil.
Bu arada şu motor kaldırma tekniği bana diğerlerine nazaran çok daha kolay geldi; (1.00'dan itibaren seyredin.)
ANGARAJ
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)