internette bir suru sacma bilgi varsi yine mantik galip geldi.....Peki bu işi iyi yapan bildiginiz ISBILIR yer war mi acaba
‘’ http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/98835-mt-camiasi-bir-el-atar-mi-yazilarinizla-motosiklet-askima-yardim-edin-lutfen.html’’ konusuna destek veren herkese teşekkür ederim...Sevgiyle kalın,
erhan insaallah once araba olacak.. burda faydali olursa siraya motor
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:32 ----------
bana en profosyenel yer lazim,kalite lazim
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:35 ----------
www.kosifler.com
kosifler diye bir yer var bilen var mi acaba? (forumu p..c.. ediyorum ozur )
birde bu ziebart hakkinda bir suru kotu sey okudum nette...hurafe galiba
‘’ http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/98835-mt-camiasi-bir-el-atar-mi-yazilarinizla-motosiklet-askima-yardim-edin-lutfen.html’’ konusuna destek veren herkese teşekkür ederim...Sevgiyle kalın,
abi boya koruma çok teknik gerektiren bi iş değil..usül bildikten sonra polisaj makinası vs ile gerekli malzemelerle kendinde yapabilirsin..araba ikinci else önce belli kimyasallar ile temizliyolar yüzeyi...sonra da partlatma ya dakoruma uygulanıyo...ben aşağıdaki yerde yaptırdım, genç çocuklar, nette de çok tavsiye etmişlerdi iki sene önce...
http://www.detailinggarage.net/
bu firmayı da tavsiye etmişlerdi...
http://www.buhaar.com/
ama sıfır alırken bayiler bazen bunu hediye olarak verebiliyolar...kendileri mi yaptırıyo başka yerde mi yapıyolar bilgim yok açıkçası...
İnşallah dediğiniz gibidir hocam. Gider ayak sinirim bozuldu valla
Heil Spellcheck
Yalnız boşta gaz verince neden yaptı onu anlamadım pek.
Çamurdan da olsa çamurun ortasında yapardı. Geldik o kadar yolu yıkattık sonra da soğuduktan sonra 2 kere daha çalıştı ondan sonra başladı
Bakalım gelince göreceğiz ne olmuş ne bitmiş
Heil Spellcheck
‘’ http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/98835-mt-camiasi-bir-el-atar-mi-yazilarinizla-motosiklet-askima-yardim-edin-lutfen.html’’ konusuna destek veren herkese teşekkür ederim...Sevgiyle kalın,
Ben hala kavrama diyorum Umur, haftaya geleceğim; acelen yoksa bekle bende serviş ışığını kapattırmaya gideceğim, beraber gidelim.
Ona yapabileceği tavır hakkını doldurdu zaten. Baştan aşağı yıkadı çamurla yolda beni. Arkadaki iş görmüyor ama ön çamurluğun hakkını vermek lazım
Burak hacı kavramayı zaten başlı başına bi yaşadık da o toparladı sonradan. Ben 11-18 şubat aralığında gelicem. Beklersen gideriz de beklemezsen de sen bilirsin
Bu arada gidersen kesinlikle 690'ın üzerine bi oturmanı tavsiye ederim
Heil Spellcheck
Faydası elbette olur fakat 0 km taşıtlarda üretim tarihi de mühimdir bu konularda. Zira boya koruma denen işlem sıvı zımpara olarak nitelendirebileceğimiz aşındırıcı pastalar ile devir ayarlı polisaj makinesi ile yapıldıktan sonra yüzey cilalanır. Fakat boyanın kurumasından sonra bir müddet daha aracın boyalı kısımlarından gaz salınımı devam eder, bu süre bir kaç ayı bulabiliyor. O bakımdan üretim tarihi çok çok yeni sıfır kilometre taşıtlarda bir süre geçtikten sonra uygulama önerilir.
Polisaj denen işlem ise 0 km bir taşıtta yapılır mı yapılmaz mı karar vermek için bir spot ışık altında durumu incelemek lazım, boyanın verniğinde kılcal çizik (RDS) var mı yok mu, boyada portakal kabuğu (orange peel) dalgalanmaları var mı yok mu incelemek gerekir. Gerçekten araç kusursuz boyanmış ve bayi tarafından oto fırçası, şeker çuvalı gibi neandartel yıkama teknikleri ile yıkanmamışsa polisaj uygulamasına gerek yoktur. Direk katı wax yahut nano teknolojik ürünlerle koruma altına alınabilir.
Geçen hafta bir 0 km otomobil aldım ve araç teslim bölümündeki bahşişçi eleman motoru sildiği bez ile kaportayı da siliyordu... Aracın boyasında spot ışık altında belli olan kılcal çizikler mevcut.
Şu ve bu linkte detaylı anlatım mevcut.
Ben şahsi olarak sizi şayet bir polisaj makinesi alıp bu işe girişecekseniz bir kaç konuda uyarmak isterim bu işi kıvırabilecek düzeyde denemiş biri olarak;
-Ped seçimi önemli. Ucuz yün pedler aşırı ısınır, verniği yakabilirsiniz. Meguiar's, 3M, Auto Glym gibi markaların pedleri verimli sonuç verir.
-Polish kullanacaksanız boya durumu ve kullanacağınız polish ile seçeceğiniz ped, ek olarak, ürünü yedirip finish alabileceğiniz devir aralıklarını iyi belirleyemezseniz boyada hologram bırakırsınız.
-Her marka aracın boyası farklı tepki verir. VAG grubu araçların verniği serttir, biraz daha agresif ped ve polish seçimine el verir ama aynı durumu bir Honda boyasında denerseniz verniği yakabilirsiniz. Yahut Hyundai gibi bir otomobilse boya sticky paint denen özelliğe sahiptir ve yağlı ürünler seçmek gerekir pedi parçalamamak ya da boyayı yakmamak için (Menzerna mesela)
-Toz çıkar, hüsrana uğramamak için siyah plastik aksamları ve kapı fitili, cam fitili vb.... yerleri maskeleme bandı ile kapayın.
-Koruma ile polisajı asla birbirine karıştırmayın, polisaj işlemi boyanın verniğinden bir kaç mikron inceltme durumudur, yaklaşık vernik kalınlığı profesyonel birinin elinde %8 dolaylarında falan incelebilir ki zaten parlaklığı veren aşınmış, korozyona uğramış vernik tabakasının alınmasıdır polisaj ile, bu işlem boya koruma değildir. Koruma bu işlem bittikten sonra yapılır. Ben dediğim üzere katı wax kullanıyorum fakat kalıcılığı çok uzun değildir bu ürünlerin, yerine daha etraflıca bir koruma düşünürseniz Gtechniq'in nano ürünleri oldukça başarılı.
Burada waxladığım bir mesaj mevcut.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post2901178
günümüzde hiç bir iş yok ki boku çıkmamış olsun...bokunun çıkması derken konuya girdikçe çok aşırı detaylanıyo ve bu normal olarak konu ile ilgisi olmayan kişileri soğutuyo..hakan mesela senin postu okudum şu işlemlerden soğdum valla...ben, bu işle uğraşan, sözüm ona kurumsal yerlerin bu tür şeylerle uğraştığını, dikkat ettiklerini düşünmüyorum...söylediğine göre de yanlış uygulamalar kötü sonuçlar getiriyo...araştırayım desen, öğrendikçe iyi uygulama yapmak için maliyetin artıyo ve araştırırken vaktin kayboluyo..eskiden bi pasta bi cila vardı anasını satayım..pasta çizik giderir, cila parlatırdı...ama yukarda anlattıklarına baksana...işi kapmak için okulunu okumak gerekli
neyse sözlerimi "cehalet mutluluktur" aforizmasıyla bitirmek istiyorum...
Adam YBR yi tekere kaldırmak için artçıyı kullanıyor, benim niye aklıma gelmedi ya bu?
http://webtv.hurriyet.com.tr/2/44560...ur-demedi.aspx
Şu an bu konu içerisinde 36 kullanıcı var. (0 üye ve 36 misafir)