[QUOTE=Syanur;2907664]Asla asla deme bence /QUOTE]
okadar uğraşıp ekstra para bulup caferacer yaptıktan sonra umarım satmak zorunda kalmam
Keep your bike in good repair: motorcycle boots are not comfortable for walking.
Erhan Abi, şu ilandaki motosikletin sahibine sordum 40.000 km'de yok valf bakımı, yok motor indirme nedir diye, "service manuel'de ve üyesi olduğum VFR forumunda hiç öyle bir şey denk gelmedim" dedi. Bülent abide şahit Kaan Tuna bir şeyler dedi ama, acaba VFR 800 crossrunner'dan mı bahsettik sandı. Sonuç olarak çok kafaya takılacak bir şey değil herhalde.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...2162215/detay/
ANGARAJ
Kaan Tuna motorun inmesi gerekiyor dedi, ben de şimdi biraz bakındım nedir bu vfr de valf ayarlaması diye, servislerin 6-8 saat sürer dediği bir iş ve de 400-800 dolar arası para alanlar var forumlarda yazdığına göre. Kaan Tuna nın dediği gibi motor tamamen inecek demiyolar ama grenajlar, radyatörler, depo, hava emiş kutusu falan herşeyi söküyormuşsun. Gerçi model yılına göre de değişiyormuş bu durum.
Benim bununla ilgili forumlarda gördüğüm 3 yaklaşım var, ya servise gidip domalmak, ya eli anahtar tutanların kendi yapması ki rahat 5-6 saat sürüyor diyor herkes, ya da yaptırmıyorum lan diyip binmeye devam etmek, bu son gruptaki amcalardan 70-80 bin km ye gelip de motorunda herhangi bir performans kaybı yaşamadığını söyleyenler var, yaptırmayıp da motorum patladı birton masraf açtı diyene ben rastlayamadım ama 15 dakika araştırdım şunun şurasında Şöyle uzun soluklu sağlam bir araştırma yapmak lazım. Şimdilik edindiğim fikir, ayar yaptırmasan da bir problem yaşamıyorsun.
ANGARAJ
Whatever it is, it's better in the wind.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
servisle konuştum..tek sıkıntısı ekzantirik gergisi gevşiyo 30000 civarı onun ayarlanması gerekiyo dedi..onun dışında bişey yok...sahibindendeki bütün motorlar hemen hemen 50000 üzeri, olmadı adamlara sorarız artık araştırdıktan sonra...ben işten güçten tam dalamadım forumlara...
Siz nereden geldiniz bu subap ayarı muhabbetine? Servis kitapçığında ne yazıyor, kaç km de kontrol edilmesi yada ayarlanması gerek diyor??
Ve motorun komple inmesi gerektiğini sanmıyorum. En kötü ihtimalle bülentin dediği parçaların sökülmesi gerek ki o benim motorda bile gerekli bişey. Normal yani.
Yanlız eli tutanların diyerek 5-6 saatte yapabileceği bir iş mi orasını bilemem. İnternette bisürü video ve yazı var nasıl subap ayarı yapılır diye. Özellikle VFR gibi bir alette orayı burayı söktükten sonra internette okuduklarınızdan biraz daha farklı bir durumla karşılaşıp at gibi kalmak da var Yada subap ayarını yaptım oldu zannetmek de.
Ben deneme yolundan yanayım, lakin kendi motorumda. Ki onda bile nekadar araştırdım nasıl yapılıyor diye. 10-15.000 km arasında yapmayı düşünüyorum. Ancak motorum VFR olsaydı öyle ha diye girişmeyi göze alamazdım ama servise de okadar para bayılmazdım. Bizzat VFR forumlarında anlatılmıştır eminim nasıl subap ayarı yapıldığı. Öyle bir kaynak ile halledilir gibi bence.
Ah şu 750'lik ler gibi egzantrik zinciri yerine dişli takımı olacaktı ki, vatandaşın böyle dertleri olmazdı
#sürenadam
Subap ayarı diyerek basite indirgememek lazım, sonuçta diğer motosikletlerden farklı olarak motorda vtec var.
ANGARAJ
Adam fiyakalı yeaaa.
ANGARAJ
Benim bahsettiğim forumlar yabancı forumlar tabii ki, o yüzden dolar olarak yazdım fiyatı, şimdi bu aletin model yılına göre de değişiyor bu durum anladığım kadarıyla ama sanırım 2002 için 16000 mil de subab ayarı kontrol edilir, bozuksa düzeltilir diye bir durum yazmışlar, olay bizim bildiğimiz subab ayarı muhabbeti ama aletin sökülecek yerleri çok subablara ulaşana kadar bu bir, ikincisi alet vitec yani bizimkiler gibi değil, ayarlanırken birşeyi iki kere yapmak gerekiyor diye okumuştum, kam mili mi ne çıkartılıp ayarlanıp takılıyor sonra bir daha yapılıyor gibi bişiydi, dikkat etmedim, amacım söylendiği kadar ciddi bişi mi onu anlamaktı. Bu işi serviste yaptıran adama 6-7 saat işçilik parası çıkarmışlar ki millet önce inanmamış ama birkaç siteden baktım cidden öyle, kendi yapan bir amcam da ilk seferinde bütün gün de ancak yaptım yazmış, daha sonra ikinci bir motorda artık el alışkanlığı olsa gerek 5-6 saat içerisinde bitirmiş. Bir de bu işçilik dışında bu aletin valflerdeki şim dediğimiz nane bucket type olarak geçiyormuş, yani kova tipi ne demekse ben anlamadım, boyutuda standart şimlerden farklı, dolayısıyla bu şimler daha pahalı olduğundan valf ayarlama işi dışarda servise yaptırıldığında sağlam masraf oluyormuş. Benim okuduklarım bunlar.
Ha buna karşılık olarak da amcamın biri ben 80 000 km ye geldim hala subap ayarı yaptırmadım, motorumun da performansında bir problem yok, çalışmasında ya da sesin de problem, farklılık yok yazmış. Ayrıca da demiş ki, ben bugüne kadar internette subap ayarı yaptırmadığı için motorunda sorun çıkan bir vfr olayına rastlmaadım demiş, tabii burda şunu da eklemiş, eğer motorun performansı düşer ya da sesi değişirse, yani sübaplar ses yapmaya başlarsa o zaman açar kendim yaparım ayarını demiş. 80 000 km ye kadar sorun yaşamamış. Burda Koray ın da dediği gibi aletin nası kullanışdığı da çok önemli, sürekli sıkıştırılarak, hep vitec olayı açık, redline civarlarında kullanırsan, ya da kısaca makinayı sert kullanırsan subap ayarlarının daha çabuk bozulacağı kesin. Benim anladığım kadarıyla Erhanın kullanımıyla daha uzun süre subap ayarı gerektirmez, yine de emin olmak için bir araştırın derim ben.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:12 ----------
Adam mı? Olm bu resmen bebe lan burda, kaç sene önce bu resim yaw, Yunus sen çok kilo verme olm, yoksa çocukluğuna dönecen yine
ANGARAJ
Whatever it is, it's better in the wind.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
YUNUS motosiklete o dönemlerde CASPER resmi yapıştırıyormuş sonra AZGIN TEKE yazmış . Büyümek dedikleri bu olsa gerek
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:08 ----------
Araya kaynadı arkadaşlar şu konuda bana yardımcı olacak arkadaş aranıyor
‘’ http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/98835-mt-camiasi-bir-el-atar-mi-yazilarinizla-motosiklet-askima-yardim-edin-lutfen.html’’ konusuna destek veren herkese teşekkür ederim...Sevgiyle kalın,
Ben de diyorum o çocuk kim, Yunus imiş, yuh!
Yanlız osman abi, motorun üzerindeki sarı civcivi(twity'i) kasparov olarak görmen de hoş
#sürenadam
Gün geçtikçe bobber lara olan ilgi artıyor sanki, böyle ilanların çoğalması çok hoşuma gidiyor
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-kawasaki-bobber-western-tarzi-111518889/detay
Tabanca falan koymuş eleman harbi western olmuş =) güzel şeyler bunlar çoğalsın artsın yan çanta rengi de güzel .
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)