Daha muhabbetin gerisini dinlemedim ama yabancı sitelerdeki KTM 990 kullananların bazılarının 950 karbüratörü taktığını çok okudum. Enjeksiyonda enjeksiyon sistemi ve yazılım çok önemli ama kendinde anlıyorsan motordan karbüratör iyi diyorlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:47 ----------
Geçmiş olsun Bülent. İyisindir umarım.
Keep your bike in good repair: motorcycle boots are not comfortable for walking.
Erhan bak şuda yeni düştü http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...10642562/detay
Gerçi iyice ele ayağa düştü bedava dağıtıyorlarmış gibi çoluk çocuğun elinde
dolar 10 lirayı geçecekmiş.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-sahibinden-sifir-hata-cbr-954-rr-turkiye-de-tek-107032743/detay/
bu motora bayıldım niyetide bozdum...
'92 ZZ-R250, '06 ZZ-R600, '05 ZZ-R1200
Şaka gibi geldi ilk olarak. Ama mantıklı bir sebepleri vardır diye umut ediyorum. Dediğin doğru karbüratörden anlıyorsan iyidir, ayarlaması da zor değildir ama enjeksiyonun nesi batmış adamlara ben onu anlamadım...Kaldı ki çok değiştirmek istenirse "map" olarak geçen hazır yazılımlar var, KTM için eminim bir çok çeşit yazılım vardır. Onları yükler, motor karakterini istediğin şekile yönlendirebilirsin.
Bir de söz konusu kişi erhan arkadaşımız olunca karbüratörden anlamak değil de önce karbüratörün ne olduğunu anlatmamız gerek...
#sürenadam
hacı farklı bişey istiyorum anlıyo musun..dediğin gibi artık cazibesi kalmadı her ne kadar er6 güzel bi seçenek olsa da...ama km de maşallah...
müdür adam direksiyon amortisörü yazmış ya...yok dümen anasını satayım..
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:18 ----------
beyler hayrına birisi şu motoru alsın gelsin yaa..
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...10879777/detay
Allah ını seven üstüme fazer atsın...
Sİteyi buldum bu elemanlar gayet yetenekli bizdeki gibi emekli ve EMOK üyesi KTM'cilerden değiller. Değiştirme amacı ise enjeksiyonun kalitesizliği ve servis desteğinin olmaması sadece at eskiyi al yenisini. Metin usta dahil aynısını söylemişti bi KTM 990 ADV ile uğraşıyordu ve dediği şu herzaman karbüratör daha iyidir en azından müdahele şansın var enjeksiyon tamamen seni devre dışı bırakıyor.
Ama hepsi buda değil MAP'ler yani yakıt karışım oranları nerde nasıl ayarlanıyor aynı atmosfer şartlarına sahipmi hava dahamı nemliydi yoksa kurumu ya da hava O2 bakımından Türkiye'ye göre dahamı zengindi? O siteyide tarıyorum MAP'lerle ilgili sorun yaşayan çok insan var. Honda Efe'dekiler bile dedi Shadow'un (bazı motorlar da vardı ama hatırlayamadım) enjeksiyon sisteminin çok dandik olduğu karbüratörün daha verimli olduğu idi. Arkadaşımın Sirit'i var motor enjeksiyonlu iyi güzel ama makineli tüfekten de öte "UZİ" gibi çalışıyor.
Bilgilerim yanlı olabilir ama sizi bir yere yönlendireceğim.
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=647891 İyi geceler herkese
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:02 ----------
Benle benle benle benle
Keep your bike in good repair: motorcycle boots are not comfortable for walking.
turuncu duruyoda bu eğer temizse çok uygun geldi açıkçası...tabi muğla olayı bize gelmez şu sıra...
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:12 ----------
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-yamaha-yamaha-fazer-6-78-hp-ihtiyactan-satilik-110879777/detay
1000 TL likbir hasar kaydı var...
2011 ocak ta 20500 de muayene olmuş...
Direk geç, açıklamada yalan beyan veren adamdan motor alınmaz; orijinaldir yazmış.
Belki önemli bir hasar değil ama güven mevzu bahis...
arkadaşlar bir şey soracam size. bende mct 250 var. jikle teli değiştireceğim. ama değiştireceğim yere elim girmiyor. nasıl yapıyoruz. benzin deposunu sokmek mi gerekiyor. yoksa başka kolay bir yolu var mı?
@Gaccal, hava nasıl ?
"Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
"Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet
Şu yabancılarda cidden bu işi abarttığını düşündüğümüz insanlar var. Yanlız gerçekten abartıyorlar mı yoksa biz mi onların yaptıklarını abartıyoruz orası göreceli. Bazı modellerde Enjeksiyonun kalitesizliği kullanıcıları bu çözüme itmiş olabilir. Burada taktir edilmesi gereken durum; 1.si insanların bukadar uğraşı yapmaları, çoğunlukla başarı ile. 2.si ise sonuçta altındaki iyi motordan beklentileri yüksek olduğu için herhangi bir tatminsizliğe tahamül etmek yerine müdahale etmeyi tercih etmeleri. Yani "950'ler daha iyiydi abi ama bu da böyleymiş naapalım..." demiyorlar, bir çözüm arıyorlar
Ben düşünemiyorum, KTM 990 sahibi olacağım ve Enjeksiyonundan şikayetçi olduğum için(tecrübeye gel!) "ben bunu 950 karbüratör ile değiştireceğim" diyeceğim... En başta şu Yunus usta -"o ki bugüne kadar bir karıncayı bile incitmemiş Yunus usta"- gözünü kırpmadan çeker vurur beni. Şu motorla oynama diye Hoş ben enjeksiyondan şikayetçi olabilsem bile karbüratör ile değiştirmeyi bırak becerebilmeyi, akılıma bile gelmezdi...
Yinede bu enjeksiyon yerine karb. çözümü baya istisnai bir durum. Karb.'den anlayan kişiler için belki müdahale etme imkanı hoş olabilir. Ancak tamirciler için aynı şey bana göre biraz bahane gibi geliyor, tamam karb.'e müdahale etmek daha kolay ama en doğru ayarı yapmanın kolay olduğu anlamına gelmez. "Map" için saydığın tüm şartlar karbüratör için de geçerli. Ve şuaralar bu işlerle uğraşmakta olduğumdan, diyorum ki karb. ayarını doğru yapmak çok kolay değil. Hem 990 için olmasa da birçok model için yazılım ile ayar yapmak artık çooook daha kolay. Ve bir çok kişi başarılı ayarları nette paylaşıyor, birbirine aktarıyor, yapılması gereken tek şey o ayarı alıp yüklemek. Ama bizde ve "usta"larımızda henüz ekipman eksiği olduğu için olayı "karbüratör iyidir, müdahale şansı verir"e çeviriyoruz şuanda. Halbuki birçok yazılım ile ince ayar yapmak daha mümkün ve hata payı daha az. Karbüratörde ise daha çok deneme yanılma ile ilerliyoruz. 2sinin de avantaj ve dezavantajları var elbet. Ben sadece enjeksiyona müdahale etme imkanı olmadığını düşünenlere katılmıyorum
1 yılda ~2000 km yapmış muayneden sonra. Ve bazı insanların "orjinal"den kastı, motorun üzerinde egzoz gibi perf. yada görsel değişiklik yapmadıkları. Yani kazası var ama "abi tüm parçalar orjinaliyle değişti" diyor, haksız da değil. Kazasız yazsa ozaman benim için sıkıntı. Ama yinede o ilan benim için de %95 lik o kısımda gibi görünüyor.
Büyük ihtimalle sökmen gerekecek...
#sürenadam
Şu an bu konu içerisinde 40 kullanıcı var. (0 üye ve 40 misafir)