Senin makina 13000 devirde max. beygir gucunu veriyomus, 10000 devir civarlarinda da max torku veriyomus grafiklerde, 14000 de oyle birden kesilmesinin sebebi kesiciye girmesi heralde. SAE corrected hp diyor, yani neye gore duzeltilmis beygir gucu anlamadim ama 95 beygir gucu civarlarinda bisi cikiyor, anladigim kadariyla krank degil de arka tekerdeki beygir gucu bu sanirim, o degilde not intended in highway use diyor, kapali alanda yarismak icin dizayn edilmistir diyor Taylan Hos altinda da California da emisyon sistemiyle oynamanin yasak oldugunu yaziyor, ondan olabilir belki bu yasak, tabii belki desibel olarak da yasaga takiliyor olabilir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:21 ----------
Simdi baktim da sae corrected hp demek, belirli bir sicaklik, basinc ve nem degerlerinde elde edilen beygir gucu demekmis, yani hava sicakligi, basinc ve nem oraninin motorgucu uzerindeki etkisini bertaraf etme amacli gelistirilmis bir olcum yontemiymis bunu da ogrenmis olduk, temel olarak ayni motorun soguk hava da ve deniz seviyesine yakin yuksekliklerde daha fazla guc verecegi, daha sicak gunlerde ve daha yuksek rakimlarda daha az guc vereceginio soyluyorlar, bu farkliliklari ortadan kaldirmak icin adamlar dyno testini belirli kosullar altinda yapiyorlarmis ve bundan elde ettikleri guce de sae corrected hp diyorlarmis, yani "otomotiv muhendisleri birligi tarafindan duzeltilmis beygir gucu" olarak cevirebiliriz. Sozlugumuzde bulunsun