tdm sıralı 2
tdm sıralı 2
"laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."
cc olayını gözardı ediyorum, iş gelip torka mı dayanıyo temel olarak...ben son vites 6000-7000 giderken vites düşürmeden gazı açınca musallat olan amelelerden sıyrılayım istiyorum...motorum ve ben mutlu olayım istiyorum...fazer bunu vermez mi teknik özellikleri itibariyle...yani çok fazla bi ivme değil de araçtakilerin "yok lan peşinden gitmeye değmez başedemeyiz tadında" bi ivme...
bize söylenmez bu laf, xt600'cüyüz gardaş
http://www.youtube.com/watch?v=YY5vCIn2jhU#t=1m55s
"laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."
Ankara MT uzun bir aradan sonra selam herkese..
yokluğumda fazere çamur atanlar olmuş...:-))
Erhan sen onlara bakma yolda ne var ne yok hepsini süpürür fazer . istersen 2 vitesde hiç vites değiştirmeden şehir içinde dolaşabilirsin.
veya aniden gazlayıp çok kısa bir sürede 150-200 e çıkabilirsin. Ama imkanın varsa deneyip görmen..
kolay gelsin...
(The value of life can be measured by how many times your soul has been deeply stirred. © Soichiro Honda)
Ulem sıralı 2 silindirmiş yav, karıştırdım valla fatik reyiz affetsin.
2 sini de sürmedim ama tahminim bahsi geçen 2 motor ile de anlatmaya çalıştığın olayı rahatlıkla yapabilirsin. 2 sinin de gücü, torku bahsettiğin durum için fazlasıyla yeterli gelecektir. TDM yi bir ara yakından görürsen Fazer ile belki çook uzak akraba olmadıklarını ama aralarında ciddi farklar olduğunu görürsün diye düşünüyorum ve;
Yolun açık olsun evlat, binmediğim motorlar hakkında çok da bilgi veriyormuş gibi konuşmak istemiyorum daha fazla (zaten 2si de ilgi alanıma çok girmiyor)
#sürenadam
Bence sen CC olayına çok takma, asıl mevzu tork. Burada Fazer'a bok attık diye laf ettiniz ama Erhan Abi'nin istediği vites düşürmeden gaza açıp uzaklaşmak isteğine Fazer yanıt vermez pek. 4 silindir 600 cc diye her şeyi yapacak diye bir şey yok. Fazer'ın motoru sonuçta ss motoru, her devirde güçlü bir ivme vermez.
TDM900 hakkında pek bilgim yok fakat TDM 850'yi zamanında araştırmıştım ve gerçekten çok torklu bir makine olduğundan, kesinlike acemi motoru olmadığından ve 600'lük SS motorlarla kapışacak güçte olduğundan bahsediyorlardı. Sonuçta bu da TDM 900. Bence Fazer'dan daha fazla zevk verir. Sen ve motorunda mutlu mesut yol alırsınız her zaman.
TDM, XT660, TA.. Sen bunlara odaklan bence.
ANGARAJ
@syanur hava filtresini sormuştun. yola çıkartıp deneme fırsatım olmadı ama sesi beni tatmin etti
http://www.youtube.com/watch?v=aeo47...ature=youtu.be
[B]Çoğunlukla şarkılar İstanbul'u anlatır; çünkü Ankara anlatılmaz yaşanır...[/B]
Forumda ciddi bir Fazer karşıtı kampanya var
Olumlu veya olumsuz; bildiğini sananlardan çok kullananların görüşleri daha önemli olmalı
Fazer hiçte cılız güçsüz ezik bir motor değil gaz tepkisi fazlasıyla yeterli (hatta korkutucu düzeye ulaşabilen) bir motosiklet
Benim gibi deneyimsiz sürücüler için bile şehir içinde ve dışında maksimum hakimiyet ile rahatlıkla kullanabilir
Hele bir de abs oldu mu tadından yenmez
Bana göre olumsuz olabilecek tek özelliği yakıt sarfiyatı ama her daim agresif kullanmadıktan sonra o bile ihmal edilebilir.
Selamlar...
emin ol pervane motordan sağlam
herşey iyi güzelde led sinyal taktım röle az akım çektiği için sallamıyomu napıyosa artık sabit yanıyo sinyaller naparız nası düzeltiriz ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:52 ----------
http://inciswf.com/15kisiyesaldirdimlan.swf gülmek isteyene birebir
[B]Çoğunlukla şarkılar İstanbul'u anlatır; çünkü Ankara anlatılmaz yaşanır...[/B]
Bizim motor da 7000 zaten max. tork verdiği devir olduğundan her türlü uzarsın. Fazer 10000 de veriyor max torku, dolayısıyla belki ER6 nın ivmelenmesi o aralıkta daha iyi olacaktır ama hız arttıkça da ER6 nın nefesi kesilirken sen Fazer la uzamaya daha devam ediyor olursun. Bizim alette 6.vites biraz ekonomi ve son hız için koyulmuş bir vites, zaten 5 viteste göstergeyi bitiriyor gibi oluyorsun
Fazer gücünü üst devirde veriyor, insanların bu motoru bu kadar övmesini ya da aynı şekilde yermesini enteresan buluyorum. Yani tipini sevmezsin, ne bileyim oturma pozisyonunu sevmezsin, aynı Fatih in dediği gibi bana karaktersiz geliyor dersin, sonuçta racing motorlu touring kılıklı ve düz oturuş pozisyonlu bir motor tam olarak bir sınıfa ait değil, bu sınıfların hepsinden ortak özellikler barındırıyor, dolayısıyla TDM ye touring anlamında çakmasını kimse beklememeli bence de. Bir kere siklet farkları var, TDM iki silindir ama o cc farkı torku beraberinde getiriyor ve uzun yolda bence daha rahat gider, pazar günü Yunusla Atilla Abinin oraya giderken, basıyosun ondan yakıyosun falan dedi de, ben de olm en fazla 7000-8000 devir gördüm daha da fazla basmadım dediğim de hadi ya ben 4500 devirde gidiyodum o sırada dedi Hacim farkı ve tork böyle bişi işte. Eğer güç istiyorsan deviri artıracaksın Fazer da bu kadar basit, biz 7000 devirde gidiyosak sen 10000 devirde gideceksin o kadar yani, bunda bu kadar büyütecek bişi yok bence. İlla düşük devirde daha çok gitsin diyosan hacmi daha büyük daha torklu makinalara bakarsın, Fazer alıp da ulan bu alet gitmiyo diyene haass..r denir, ben Ünal ın motoru Gölbaşının orda denediğimde 120 ye çıkmıştım sakin sakin, yumuşak yumuşak gittim yolda, Okan Abi ye artçı olup da altıma kaçırdığımda devir göstergesi 10000 in altına inmiyordu, tabii ilk iki viteste gördüm bunu, sonra gözlerimi kapatmışım Yani istediğinde her türlü uzar ama 6. viteste uzama da 5. viteste uza ne farkedecek ki, yok illa vites düşürmeyecem diyosan o zaman ya ER6 tarzı bir alet alacaksın, ya da hacmi biraz daha yüksek ve torklu TDM gibi aletlere bakacan
Dediğim gibi Fazer gitmiyor diyen adam Hayabusa ya da 1000 lik racing falan kullanan adamdır heralde Ben uzun süre kullanmadım ama milletin yerden yere vurma sebebi gaz kolunun açma kapama düğmesi gibi çalışması yani sonuna kadar açıp devir yükselticeksin ki alet gitsin, o zaman da racing gibi gidiyor ve millet çok yırtıcı diyor, öbür türlü de düşük devirde gitmiyor ve millet bu ne biçim motor diyor, yani benim motor geçmişim yok sayılır daha yeni başladık, öyle motordan falan da anlayan bi adam değilim ama sen gidip de kendi elinle ve hür iradenle 60-62 nm max. torkunu 10000 devir de veren, max 98 beygir gücünü de 11500-12000 devir aralığında veren bir makina alıp da ulan bu düşük devirlerde gitmiyo beeeee dersen ben bile sana gülerim Olay tamamen kişinin motordan beklentisiyle alakalı, bir de bence daha önce dediğim gibi Fazer ın tam olarak bir sınıfa ait olmamasından kaynaklanıyor, yani touring değil ama o yola da geliyor, racing değil ama yüksek devirlerde de racing gibi. Her işi biraz yapıyor ama bir işi çok iyi yapmıyor, öyle olunca da vur abalıya Şahsi kanaatim ne fazer ın ne de kendi motorum canım benim koçum benim ER6 nın çok çok büyütülecek motorlar olmadığı, bunu şu anlamda söylüyorum yani mükemmel aletler, ne istiyosan var arkadaş, dünyada bir numara bunlar diyecek kadar, yoksa benim gibi adama ER6 da Fazer da ömürboyu yeter de artar bile, daha iyisinde, daha mükemmelinde gözüm yok, ne zaman daha çok param olur, ne zaman tecrübem belli bir seviyeye gelir, o zaman belki daha büyük hacimli motorları da denerim ama 300 gibi hızları görme meraklısı değilsen her türlü 600 lük motor insanı yeterince tatmin ediyor ben bunu öğrendim şu kısacık ER6 tecrübemde
ANGARAJ
Whatever it is, it's better in the wind.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...05705576/detay
şimdi sizlere sorum şu böyle enjeksiyonlu motorlarda yakıt hava karışımını neyin ayarlıyor böyle after-market egzoz takınca ekstradan bi "power commander" gibi ek bir yakıy beyni takılması gerekmezmi sormamın nedeni baktığım motosikletlerde(mesala KTM 990 gibi) ilanlarda egzozun map'i atılmıştır diyor. Tamam bunu anladım ama hiç birşey yapmadan direk takılan egzozlarda ne gibi dezavantajlar oluşuyor? Benim motosiklet karbüratörlü olduğu için egzozun yerine bahçe hortumu bile taksam çok etkilemez diye düşünüyorum. Bilenlerden bilgi lazım aydınlatın bu cahili biraz
Keep your bike in good repair: motorcycle boots are not comfortable for walking.
Benim bildigim kadariyla, sadece egzoz takildiginda ses disinda ciddi bir fark olmuyor, dolayisiyla sadece, susturucu kismini degistirdiginde motorun sesi degisiyor ama hava yakit pek degismediginden performans ile alakali bir gelisme olmuyor, senin de ekstra birsey yapmana gerek kalmiyor, ama komple headers dan egzoz dedikleri, yani motor blogundan cikistan itibaren degistirirsen o zaman ayarlama yapman gerekiyor, bu da milletin egzoz taktim 5 beygir aldim dedikleri hikaye iste, yani biraz performans artisi sagliyor ama oyle 10-15 beygir gibi rakamlar hayal, uydurma bence.
ANGARAJ
Whatever it is, it's better in the wind.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Ben bildiğim kadar söyleyeyim, yanlışım var ise bilen düzeltsin lütfen.
PowerCommender denilen aletler(orjinal beynin yerini mi alıyor yoksa yanına mı takılıyor emin değilim) beynin yazılımını değiştirip motorun güç/devir grafiğini yeniden oluşturuyor. Tabi ateşlemeyi, yakıtı ve hava artışını vs,vs, değiştirerek gücün artmasını(totalde gücü azaltan bir p.c. görmedim) sağlıyorlar.
Aynı ayarları beynin yazılımı ile oynayarak da yapabiliyorsun ama galiba p.c. ürünleri ile daha sağlıklı ve daha fazla güç elde etmek mümkün. Ki o sebepten kullanılıyor diye tahmin ediyorum. Yoksa günümüz arabalarında sadece beyin yazılımı güncellenerek +20~50 hp güç elde ediliyor.(bazı iddialara göre de alt devirlerde daha fazla tork+güç oluştuğu için sakin kullanımlarda yakıt tüketimi bile düşüyormuş, agresif kullanımlarda ise eskisinden daha fazla artıyormuş...)
Egzoz değişikliği ise biraz karmaşık bir durum. Çoğu kişi sadece egzoz değiştirerek güç arttığını düşünüyor. Ancak perf. egzozları orjinallere göre daha fazla egzoz gazının daha hızlı bir şekilde boşaltılmasına sebebiyet verdiği için ve motordaki geri basıncı düşürdüğü için motorun orjinal ayarları ile tam örtüşmüyor. Enjeksiyonlu motorlarda beyin orjinal egzozun kapasitesine göre yakıt ve hava karışımını ayarlayacak şekilde hazırlanmıştır. Motorun içindeki tahliye edilecek ve yenilenecek yakıt her devirde farklıdır. Egzoz değişikliği ile bu yazılımın doğru bir şekilde güncellenmesi gerekiyor sadece(yada P.C. takarsınız, oradan ayar yapabilirsiniz). Bu şekilde hem egzozdan hem de yakıttan en verimli şekilde yararlanılıyor(ancak nasıl yazılım güncellendiğini detaylı olarak bilmiyorum, bir cihaz bağlanıyormuş ve çok kolay diyorlar).
Fakat genelde perf. egzozları egzoz tahliyesini hızlandırdığı için hiç bir ayar yapılmasa da yüksek devirlerde motor daha kolay fazla güç sağlamayı başarabiliyor.Yani hiç bir ayar yapılmasa da son süratte bir artış olduğu yada motorun daha çabuk devirlenebildiği gözlemleniyor "genelde". Ancak yazılımın yeniden yapılması daha sağlıklı kesinlikle.
Karbüratörler de de genel olarak aynı şey geçerli. Eğer egzoz sistemini değiştirirseniz, hava/yakıt karışımını ve hatta main ve pilot jet ayarlarını yeniden düzenlemeniz gerekir. Aksi taktirde bahçe hortumu takılmış bir shadow alt devirlerde aşırı çekiş kaybı yaşayacaktır Hava/yakıt oransızlığından motor gereğinden fazla da ısınabilir mesela.
Kısaca özetlersek, enjeksiyonlu olsun yada olmasın, egzoz sisteminde yapılan değişikliklere paralel olarak besleme sisteminde de güncelleme yapılması gerekmektedir. Motorun ürettiği güç egzoz ve (özellikle)besleme sisteminin verimliliğine aşırı derecede bağlıdır. O yüzden bu işlerin "taktım-çıkardım, güç arttı" denilecek kadar basit bir mühendisliği olmadığını düşünüyorum
(Not: Akrepoviçin sitesindeydi galiba, komple sistem takılmış 1000RR dan son devirde +3~4 hp güç elde edildiği gösteriliyordu. Adamların savunduğu şey, tüm devirlerde daha yüksek güç ve tork sağladıkları. Hani zaten üretici markalar da size 10-15 güç katıyoruz demiyorlar. Ancak genelde perf. egzolarının alt devirlere hiç yada negatif etkisi olduğunu gözlemledim)
#sürenadam
Benim egzoz slip on olmasına rağmen hem tork hem güç olarak artısı görünüyor, (price altındaki bölümden dyno grafiklerini ineceleyebilirsiniz) :
http://www.yoshimura-rd.com/ps-2477-...n-slip-on.aspx
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)