sipariş ettiğim plastidip bugün geliyo. pazargün uygulamayı düşünüyorum. mındar etmezsem paylaşırım
[B]Çoğunlukla şarkılar İstanbul'u anlatır; çünkü Ankara anlatılmaz yaşanır...[/B]
O konuya ben de değinecektim, atlamışım
Hafızalı elcik ısıtmalı bir motorun +17 hp vermesi normal olabilir. Asıl garip olan Akrapovic'in kendi sitesinde full egzoz sistemlerinin '05 CBR100RR'a 4,7hp, '12 SüperTenere'ye 3,6hp maximum güç kattığını iddia etmesidir belkide
@boreas plastidip'i kullanmak çok kolay gibi görünüyor videolardan. Resimlerini bekliyoruz
#sürenadam
xt660 ın tipi hoşuma gitmeye başladı normalde bu tarza mesafeli olmama rağmen...kilometreleri de maşallahı var...onlar böyleyse touringlere falan hiç inanmamak lazım...
Diyorum sana süreyi uzatma diye. Bu gidişle aklının kaymadığı motosiklet kalmayacak
XT660 hakikaten güzel motosiklet, düşünülebilir. Fazer'ı boşver sen, o Avrupalarda çok övülen Fazer 2003 model ve altıydı, 2004 ve sonrası tırt.
Sen birde 2004 sonra F650 GS'de düşün.Gerçekten kullanımı kolay ve güçlü bir motosiklet.Hem ekonomik, hem de ABS ve elcik ısıtma gibi ıvır zıvırları var.
ANGARAJ
Yavaş evlat... Valla şurada harcandığı kadar başka yerde motor harcanmıyordur herhalde. Tavsiye çok, aksiyon hiç yok. Ama her motoru da asıp kesiyoruz
Erhan bence sen ne alırsa al, memnun kalacaksın. Çünkü iyi araştırıyorsun ve bakındığın moturlar da genelde kaliteli/sağlam tipler.
#sürenadam
Burada hangi motoru harcamışız ki? Her motosikletin avantajlı ve dezavantajlı yanları var.Kabul etmek gerekirse dezavantajları üzerinde fazla duruyoruz ama harcamıyoruz motorları.
Kendi zaten araştırıyordur fakat adamın amacı sadece büyük cc motor almaksa tabiki ne alırsa alsın memnun kalacak. Fakat bir motordan güç ve tip dışında başka bir şeyler istiyorsa her motordan memnun kalamaz, yok öyle bir dünya.Bakındığı motorlar zaten Japon, genel olarak kaliteli ve sağlam olarak görüyoruz kaliteli olmasa bile.
Fazer konusuna gelecek olursak, bu motosikleti zamanında çok istiyordum ve bende araştırdım kendimce. Türkiye'de bir motosiklet popülerse kıllanacaksın arkadaş. Sadece tipi için motosiklet alan bir milletiz. Tork eğrisi vb. şeyleri kim takıyor ki
10.000 TL üstü para veriyorsun ve artık alacağın makine güçlü, o yüzden çok ince eleyip sık dokumak lazım.Tabi bi o motordan bu motora atlamamakta lazım
ANGARAJ
Evet öyle bir dünya olsa ne iyi olurdu. Şehirde scooter gibi kıvrak, cruiser gibi gösterişli, racing gibi hızlı, enduro gibi işlevsel, cross gibi özgür, naked gibi asi ve touring gibi konforlu bi de Shadow gibi güzel. Yeminlen benim fikrim değil. Herkesin fantezisi değil mi? Ahan da Ducati multi-strata öyle yapmadi mi yok amortisör ayarlari vs değiştirerekten fantezi yapabiliyormuşsun. Auramı kullanarak ben de yapabiliyorum hepsi bi sepette olmadığından hepsinden alınacak demek ki!
Objects in the rear view mirror may appear closer than they are.
Size benim favorilerimi(sadece r1200gs Orhan abinin favorisi) hepsinden bir tane 3 yıl + 5 yıl + 2 ay + 5 yıl = 13 yıl sonunda hepsinden anca alabiliyom
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:49 ----------
Şu Sachs MadAss'e bayılıyorum ama biraz pahalı 4bin lira sanırım ama çok şirin bi scooter
Keep your bike in good repair: motorcycle boots are not comfortable for walking.
Yavaş yavaş bir tofaş reno mantığının hasıl olmaya başladığını görüyorum buraya , gözüne hoş görünüyorsa beğeniyorsan alıp kullanacaksın işte arkadaş büyütmeye çok gerek yok meseleyi zaten bir elin parmağını geçmiyor alternatifler, hayatımız ince eleyip sık dokumakla geldi geçiyor zaten , biraz da mutlu olalım la çok mu ?
Fazer turkiye de populer cunku alet R6 motorunu sana daha gunluk kullanima uygun sekilde sunan bir makina, bizim millette anam hizli motor ne guzel diye uzerine atlamistir dogal olarak, yani demem o ki, racing in dezavantajlarini mumkun oldugunca torpulemis, daha rahat oturus pozisyonu,yuksek camla ruzgardan korunma gibi, sakin gittiginde de 4,5 litre civarinda yakit tuketimiyle, verdigi guce gore mantikli bir motor. Yani racing havasi halen var, ancak toruing kadar olmasa da daha rahat, sehirici icin biraz buyuk ve agir ama 1200 gs, DL 1000 gibi traktor boyutunda motor kullananlarda var, onlarin yaninda gayet normal Yani kisaca her yola geliyor az cok diye, cok yonlu diye bu kadar tutulmustur bence, tabii tutulunca da yedek parcasi, hatta yan sanayisi bile cikmistir, beldeyama zamaninda belki biraz daha sansli olurdun parca bulma anlaminda ama olsun, simdi de fazer icin genel parcalar kolay bulunuyor.
XT 660 x modeli, super moto ya benzerliginden dolayi benim hep ilgimi cekmistir, xt125 r a binmisligim var cok kisa bir iki tur o kadar. 660 cc vergi dezavantaji var ama eski alacagini dusunursek o kadar fazla fark olmaz diye dusunuyorum. Onun disinda cbr da tek silindirdi, bu da tek silindir, belki alisik oldugun birsey ama cbr dan daha hacimli oldugundan daha fazla titreyecegini dusunuyorum, uzun yolda gerek sele konforu, gerek titresim anlaminda fazer ya da er6 daha mantikli bence. YAni bizim yunusoglanin f650 selesi gibi degil, daha rahatsiz sert ve dar olmasindan oturu, Polat bilir bu durumu Kotu motor olamaz, baya bir hayran kitlesi var yabanci sitelerde.
ANGARAJ
Whatever it is, it's better in the wind.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Tofeş reno savaşına ladayla girerim topiğin gündemini değiştiririm ortalığı karıştırım bak beni tahrik etme
"hayatımız ince eleyip sık dokumakla geldi geçiyor zaten , biraz da mutlu olalım la çok mu ?" Aynen katılıyorum şukuladım seni. Bende şuanki motorumu gördüğümde aha bu benim olmalı dediydim. O ana kadar aklımda başka başka modeller vardı. Bazı arkadaşlar gibi kendi motorum dışındaki diğer marka ve modelleri yerden yere vurmaya başlamadım
dolar 10 lirayı geçecekmiş.
Ya şuna bende çok bakmıştım zamanında. Çok hoş bir motor. yanlız Mondial getiriyor bunu sanırım. Önce çinli bir kopyası sandım. Ama baktığım kadarıyla kopya değil, yurt dışında Madass burada mondial Alman markası ama yine çinden geliyor, sadece tasarım ve mühendislik alman. Üretim çinde yapılıyor galiba. Zaten yurt dışı fiyatlarını orantıladığında mondialin fiyatına yakın çıkyır. Burada 4080 TL den satılıyor. Benim motoru 7800 den satarken pazarlık edenlere anında 7000 ye düştüklerine göre bu motoru da 3500~3750 civarına alabilirsin gibi geliyor... Sonuçta tasarım ve mühendislik alman olunca öyle ahım şahım bir fiyat da değil bence.
Şu son resimdeki motor neydi yav?
#sürenadam
O son lafın bana mı yoksa hea bana mı? Üstüme alındım bana değilse bile
"Üstüne oturdum, şöyle bir baktım bu benim olmalı dedim" Bana göre böyle motosiklet seçilmez. Ne bekliyorsan alacağın motosikletten, ona göre motorun özelliklerine bakacaksın.
Şurada motosiklet alıyoruz, üstünde kilometrelerce yol gideceğiz.Bu çoğumuz için "keyif ve tutku" aracı. Tabiki ince eleyip sık dokumak gerekir. Üstüne oturup 1-2 dakika sürüp aha bu benim olmalı diyip, tüm eksilerini görmezden gelirsen o motosiklet sen uzmanlaştıkça sana keyif vermez.
XT660X hakkında kafaya takacak en son şey titreşim.Bana görede Polat'ın motosikleti kadar rahatsız değil, millet uzun yol yapıyorsa bunla demek ki titreşim ve konfor konusunda o kadar kötü bir motosiklet değil.Bana göre yıllarca sıkılmadan binilebilecek bir motosiklet.
Fazer'da her ne kadar ehlileştirilmiş olsa da R6 motoru var.Bu motorun karakterini silememişler ne yazık ki. SS makinelerde düşük devirde cansız olması Fazer'da da var.7000 devir sonrası Fazer, motorunu konuşturur, çıldırır.Bu özelliği bana şehir içi için uygun değil gibi geliyor.Bunun için ve şu TPS konusunda birkaç sıkıntısı olduğu için Fazer bana uygun gelmiyor.
ANGARAJ
Valla ben Unalin fazer i golbasinin o tarafta kisa bir mesafe kullandim, oyle sehiricinde kullanilmayacak kadar kotu gelmedi, ha trafik yoktu kullandigim yerde, sakin sakin kullandim, gaza abanmadim. Karsilastirdiginda sirf tork anlaminda er6 vb. daha dusuk devirde daha fazla tork veren makinalar tabii ki daha avantajli ama sirf bunun icin de fazer dan vazgecmem, eger kafamda fazer almak varsa ve deneyip de hosuma gittiyse, yani kullanilmayacak gibi de degil, tork mevzusunun biraz abartildigini dusunuyorum, benim 3. vitesle gittigim yerde fazer cekmezse 2. vitesle gider olay bu, dediklerine gore de yukse devirlerde daha fazla yakiyor, ama sehiricinde cok yogun olmayana trafikte sakin kullanimla her iki motorunda 5 lt. civarinda yaktigini soyluyorlar genelde ki benim motor havalarin soguk olmasindanmidir nedir, 6 lt. nin altina dusmuyor bu aralar, hatta 7 ye yaklasiyor. Bence tork mevzusu sadece bir faktor, evet daha dusuk devirde daha cok tork olsa daha iyidi ama bunu da yuksek devirdeki manyakligiyla telafi ediyor bence, eger bu tarz surusler hosunuza giderse. Dolayisiyla bence alinir. Yine de almadan once en azindan kisa mesafe de olsa binip test etmek cok net fikir vermese de, bazi soru isaretlerini ortadan kaldirir diye dusunuyorum.
Baska motor markalari konusunu hic ustume alinmam, abarti custom aletler ve bazi tipsiz scooterlar disinda kullanmayacagim motor yoktur desem yalan olmaz
ANGARAJ
Whatever it is, it's better in the wind.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Valla benim motor ciddi manada biraz uç nokta. Örnek olarak söylemeliyim ki; Ne gücü çok yüksek(uzun yol için), ne rüzgardan koruyor, ne yere yakın(sanki sürekli bir gerginlik var moturda, sürekli bir "atım" halinde ), balasörlü belki ama en nihayetinde tek silindir(titreşim), ve selesini anlatmaya lüzum yok(görebileceğiniz en dar sele). Şimdi bunları neden yazdım? Benim önceki motorum bu tarza benzerdi ve çok daha rahattı. Ama ben bazı günler eve gittiğimde okadar yorgun oluyordum ki "sabaha binmek istemiyorum motora" diye geçiriyordum içimden, hem de şehir içi kısa sürüşlerden sonra.
Şimdiki motorumla ise okadar eğitimdi, şuydu buydu uzun yol yaptım, şehir içi kullandım, dağa taşa çıktım. Neredeyse hiç yorulmadım. En son ki uzun yolda bile seleden rahatsızlık hissetmedim. Elbette çoğu kişi benden daha rahat gitmiştir ama bu bir kriter değil. Seleyi genişletmeyi aklımdan çıkardım bir süre önce(sertliğinden zaten şikayetçi değilim). Keyifle sürdüğüm CBR dan bile "titreşimden sağ elim cidden uyuştu" diyen insanlar var. Böyle bişey mümkün değil diyebilirim. Çünkü herşey sürücüde bitiyor. Şu oturuş ve gidon du vs, vs, tutuş konularını öğrendikten sonra dikkat etmeye başladım. Ben bile şu motorla bukadar rahat ediyorsam şu forumda muhabbeti geçen motorlardan herhangi birini alıp da şikayetçi olan adam hatayı önce kendinde aramalı diye düşünüyorum. Bilmiyorum yanılıyor muyum.
Titreşiminden dolayı eleştirdiğim F650 ile 600 km yol yaptım, gram yorulmadım neredeyse. Sadece uykusuzdum Rüzargardan iyi koruyor ama kerata
(ha birisi tork demiş galiba Olay tork olunca konuyu MotoGuzzi'ye bağlarım ben burdan )
#sürenadam
Şu an bu konu içerisinde 9 kullanıcı var. (0 üye ve 9 misafir)