Selçukkkkkk 2 de endo da olacak erhan ben de 10 dakka sonra orda olurum sen ne zaman geliosunn?? başka gelen var mı?
Selçukkkkkk 2 de endo da olacak erhan ben de 10 dakka sonra orda olurum sen ne zaman geliosunn?? başka gelen var mı?
ANGARAJ
Whatever it is, it's better in the wind.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
okan bey teşekkür ederim bilgiler için. sabit hızla hararet yükselmiyor otomobilde de mantık aynı motor devri yükseldikçe devir daim de artar buna bağlı olarak hararet sabit kalır ya da düşer. düşük sürat yüksek devir ya da yüksek devir düşük sürat harareti arttırır. dur kalklar düşük viteste sürüşler buna en büyük nedendir.
saygı bizden.
ÖNCE LAFA BAKARIM, LAF MI DİYE. SONRA ADAMA BAKARIM, ADAM MI DİYE...
Değerli hocam beni yanlış anlamayın sakın. Ben defalarca kez denedim ve halen zaman zaman denerim, her zaman maximum vites minumum devir altında en iyi değerlere ulaştım. (hem hararet hem yakıt tüketimi için) Yalnız şu şartlarda=> Düşük devirde kullanılan motor haliyle yokuşlarda ve ani gaz açmalarda çok kolay vuruntu-detonasyon olayına giriyor. Bunu motorun yaydığı titreşimden-sesten herşeyden anında farkedebiliyorum ve hemen vites küçültüyorum.(ki çoğu zaman motorumun karekterini bildiğim için bu olmadan vitesi küçültürüm) Bu da bol bol vitesle oynamayı gerektirebiliyor şartlar uyarınca. Motosikletin 6. vitesde gidip de 4. vitestekinden çok yakabilmesi ancak bu şartlarda mümkün olabilir bence. (ki bu şartlarda motoru mahvederiz) 600cc lik 4 silindirli bir motosiklet 90 ile giderken 4500 devir civarında oluyor ve bu hız-devirde kepekliyi rahatlıkla çıkabiliyor. Ben 6. viteste 4000 devirde 90km/s ile gidiyordum(arka dişliyi küçülttüğüm için eskiden 80km/s idi) ve 3,5lt/100km civarı yakıt tüketiyorum bu hızda sabit gidersem. Motorum 98 hp, gsr ve fazer motoru ile hemen hemen aynı karektere sahip. Benim motorumda veya benzeri bir motosiklette kimsenin (motoru düşük devirden dolayı zorlanma-vuruntu yapacak kadar zorlamadığı sürece) 3. , 4. veya 5. viteste 6. vitestekinden daha az yakıt tüketebileceğini ve daha az hararetle gidebileceğini sanmıyorum. Ben denemelerimde hep bu sonuca ulaştım, tekrar tekrar deneyebiliriz de.
'92 ZZ-R250, '06 ZZ-R600, '05 ZZ-R1200
Bugün yaptığım çekim daha düzgün
# Çocukluk saflığını kaybetmeyen adama büyük adam denir. (Mencius) #
Arkadaşlar merhaba
Herkesin bahsetmiş olduğu ankara etimesgutta bulunan ustanın telefon numarası ve adres bilgisine sahip yada tarif edebilecek birisi var mı acaba içinizde?
Metin ustayı aradım ben kawasaki ile ilgilnemiyorum dedi ama belkide uğraşmak istememiştir emin olamadım.
Şimdiden teşekkürler.
erhancım gidilen yol hayatımda gördüğüm en bozuk yollardan biriydi.ve tüm yol boyunca girinti ve çıkıntılar vardı orada 60 ile gitmek bile gerçekten riskliydi.hızlı gitmek isteyen de zaten bastı gitti.allahtan kimsenin başına bişey gelmeden o günü atlatmıştık.
artı scooter ufak tekerli olduğu için vitesli normal teker ölçülerindeki motosikletlere göre daha da konforsuz oluyor.birgün denersen ne demek istediğimi daha iyi anlarsın.
Konun en Başı burası sanırım Ben de Sana katılmıyorum Yunusum (şimdi denmesin ki eski zamanlar ama ben de grup sürüşlerini hatırlıyorum hata olmadan tek sıra fermuar hepsi) Madem grup tan kopmalar var hacım en eski adamlardan birisin çekersin kenara kim olursa anlatırsın bu konuyu burda bu şekilde yazarsan konu baaambaşka yerlere gider..
1. Burası ne mt ve de rc sen eski yeni kim düşük cc büyük cc kim çırak patron kim belirlemezsen öndeki arkaya arkadaki öne de geçer zincirleme tüm motorları da devirir arkadaş.!
2. Bunca yıldır buradasın ben en öndeyim arkada bu kişi var diyemiyosan hala mutavazilik yapıyosan sonuçlarına da katlanacaksın!!!
3. Şimdi neden chopper grupları ayrı süpersportlar ayrı gruplara sahip buradan anlayabiliriz. Sen r1 kullanan gsr600 kullanan adama arkada kal dersen o iş de sıkıntı olur. Grup la gidemeyecek kadar hızlı adam yolunu zaten bulur.
İşte bak makseli ne diyo siz zaten böyleydiniz ben de size uydum diyo.. Bir yerde standartlar yoksa standartları en çürük zincirden hesap edilir!! ne dersen deee demokratız biz de sonrasınada katlan..
Dost H.geldin Grup böyle hararetli değildir genel de .. Amann biyere gidiyim deme sen bize lazımsın (not: choppercılar)
Bir gün herkes choppercı olacak ozanım biliyoz duu yaaa
Korayım hemen kıvırmıyoruz doğru seçim doğru seçimdir öncesi sonrası olmaz yanlış yönlendirmeyelim arkadaşları !!!!!
Bugün yunusların evinde sohbet sırasında bahsettiğim bir video vardı :
http://www.youtube.com/watch?v=w1Iw5JOfLnE
Grup sürüşlerinde olabilecek en kötü kazalardan birisi sanırım. Genel olarak fikir olsun diye paylaşıyorum. Videoda ilk başta dikkat çekmiyor ancak dönüşü yapan sürücü(ve hatta yanındaki diğer sürücü) kafasını çevirip arkasını, sol tarafını kontrol ediyor. Videonun yorumlarında dönen sürücüyü suçluyorlar, aynasını kontrol etmediği için. Bu demek oluyor ki süratli gelen bir motoru baktığımızda bile fark edemeyebileceğimizi çoğu kişi hala bilmiyor, anlamıyor. Ve bu süratte önüne çıkan engele karşı çaresiz kalınacağını da kestiremiyor...
#sürenadam
Şimdi Sonerim Bende bu yüzden yazıyorum zaten bu düşüncemi burda hem fikiriz!!Aslında aşşağıda vereceğim cevapları kendin ilk maddede vermişssin zaten.1. Burası ne mt ve de rc sen eski yeni kim düşük cc büyük cc kim çırak patron kim belirlemezsen öndeki arkaya arkadaki öne de geçer zincirleme tüm motorları da devirir arkadaş.!
Burda da Tepki almamak için yapmıyorum bunu, ve düşün ki bunca zamandır burdayım ve ilk defa bu konuyu dile getirdim ve neden şimdiye kadar bunu yapmadın deniliyor bu seferde?2. Bunca yıldır buradasın ben en öndeyim arkada bu kişi var diyemiyosan hala mutavazilik yapıyosan sonuçlarına da katlanacaksın!!!
Bunu ilk başlarda yapsaydım da bu sefer de" sen kimsinde arkadaş bunları sen belirliyorsun da bizi sıraya diziyorsun?" diye çıkışılacaktı. Ve sırf bu düşüncelerden dolayı kimse şimdiye kadar böyle şeyler söylemedi, yazmadı burada!
Niye; burası her çeşit motorcunun gelip girdiği (Cruiser, supersuport, Enduro, commuter) ilk motosiklet heyecanını yaşadığı bir forum.Yani ne bir endurocu nede bir ss ci sitesi.
Kaldıki ben bu topluluğun ne lideriyim nede elebaşısıyım!Bizi diğer gruplardan farklı kılan özelliğimizde bu bence hepimiz ortak bir paydada teker döndürüyoruz. Bunları şimdiye kadar söylemememdeki bir sebep de benden daha büyük abilerimin olması bilmem anlatabildim mi?
Burda da ben kimseye arkada kal yahut önde git demedim Madem SS kullanıyor bu arkadaş kendi sikletine uygun araçlarla gitsin, ne kendini tehlikeye atsın ne de gruptakileri(burda kimseyi düşünerek yahut kasdederek yazmıyorum! Kaldıki şimdiye kadarki 4 silindirli kullanan arkadaşların tehlike yarattığını görmedim. Ayrıca 70-80le giden sıralı silindirli bir motosikletinde hararet yapmayacağını Okan abi önceki postlarda belirtmişti ) Farklı 2 yahut daha fazla grup kurulsun diyorum bende toplu sürüşlerde..3. Şimdi neden chopper grupları ayrı süpersportlar ayrı gruplara sahip buradan anlayabiliriz. Sen r1 kullanan gsr600 kullanan adama arkada kal dersen o iş de sıkıntı olur. Grup la gidemeyecek kadar hızlı adam yolunu zaten bulur.
Ayrıca şehiriçi trafiğinde bu grupları ne kurulabilir nede düzgün bir şekilde yol alınabilir bunuda dipnot olarak ekleyim..
Tekrar tekrar söylüyorum, Bu grup sürüşleri çok fazla sıkıntılı bir durum bu yüzden de her seferinde belirtiyorum Ferdi takılmak hem daha sağlıklı hemde daha güvenli hemde kimse ile bu şekilde diyaloğa girmeyi gerektirmiyor..
Benim anlamadığım ortada bir yanlış var ve bu yanlışı şimdiye kadar kimse dillendirmiyor ama yanlış ortada duruyor! Herkez rahatsız eyvallah ama günah keçisi aranıyormuş demekki bu tavırlardan ben bunu çıkardım şahsen...
ANGARAJ
çok büyütülüyor arkadaşlar, önden gidip hız yapmak isteyenler öyle gider beraber denirse 3er 5er grup halinde gidilir. 15-20 motor her türlü trafiği sıkıntıya sokar. Hız yapmak istemeyenler beraber takılalım diyenler 80 km civarı gezerler. Kaldı ki beraber 3er 5er zevki çıkar bu işin. Şurada yazan kimsenin de ego savaşına girdiğini zaten düşünmüyorum. (Laf arası adamı gibi girdim araya )
**[Ankara - MT] Motosiklet Grubu**
Ankara Motosiklet Sevdalıları
https://www.facebook.com/groups/329295930541118/
büyük cruiser sahipleri belli bi zaman sonra trafiğe girmeye çekinir hale geliyo, lanet olsun bu motorla ankara trafiğne girip kamyon gibi şerit değiştirmeden gireceğime hiç bi yere gitmem evimde oralet içerim diyebiliyo...ya da şehir merkezine geldim şimdi eve gitmeyim yarın nasılsa yine gelicem boş yere sıkıntı çekmeyim diyebiliyo
şahsım adına çok doğru bi tercih yaptığınızı söyleyemeyeceğim...hastasıysanız ya da sizin için bu bi felsefeyse orası ayrı...
iyi günlerde kullanın....
Beyler olayı çok da büyütmeye gerek yok , şehir içinde 10-15 motorun nizami bir şekilde gitmesi çok sıkıntılı illaki bozulmalar sapmalar olacaktır bunda hemfikiriz sanırım,belki arkadaşların belirttiği gibi 3'lü 5'li mini gruplar olabilir ama şehir dışı uzun mesafeli toplu sürüşlere gelince özellikle yurt dışında örneklerini gördüğümüz yüzlerce araçtan oluşan başarılı grup sürüşlerini ele aldığımızda kurallara uyulduğunda bunun hiçte zor olmadığını görebiliriz,ben kendimce aklıma gelenleri sıralamaya çalıştım bir beyin fırtınası yaparsak neden bizde başarılı olmayalım ?
1- Her geziye mahsus olmak üzere 1 öncü ve 1 artçı belirlenecek; öncünün mümkünse yüksek cc'li ve yol bilgisi olan gidilecek güzergahı bilen bir motor , artçının da aynı şekilde çok geride kalmayacak yüksek cc'li tecrübeli bir motor olması gerekiyor,böylelikle hız kontrol altında tutulabilir ve geride kopmalar yaşanmaz.
2-Her sürüşte illaki 1-2 yeni arkadaş olabilir, onlara kısaca bu durum anlatılır grup sürüşü hakkında bilgi verilir(yeni katılımcı tecrübeli bile olsa her grup için bir kısa tanıtımdan zarar gelmez) .
3-Hemen hemen her toplu sürüşte kontak çevirdikten sonra grupta bir kopma meydana geliyor fire veriliyor, bunu önlemek için herkesin ekipmanını giyinip kuşanması ve kontak açması beklenmeli ondan sonra da sırayla hareket edilmeli,aksi taktirde birisi kaskını giyerken başka biri sigara içmekte bir başkası kontak açmış beklemekte ya da çoktan hareket etmiş oluyor ve bu da kopmalara ya da daha da önemlisi arkada kalanların gruba yetişmek için acele etmesine ve dolayısıyla kazaya davetiye çıkarabiliyor .
4-Yakıt alınacak ve mola verilecek yerler baştan belirlenmeli ki daha sonra benzinlikçilerde yaşanan kopmalar ve vakit kaybı önlenebilsin .
Bunlar kısaca aklıma gelenler, burada herkes aklı başında özgür birer birey kimse kimseye zorla bir şey yaptıramaz ama işin ucunda insan hayatı olduğunda biraz disiplin şart.Buna da kimsenin riayet etmeyeceğini anlayış göstermeyeceğini zannetmiyorum .
beyler toplu sürüş konusunda herkes hem fikir görünüyo...bundan sonra sürüş öncesi ufak bir seminerle olayı karara bağlar öyle çıkarız...her nabza göre şerbet uygulaması illaki bulunur...ya da şehir içi toplu sürüşleri minimum düzeyde tutacak şekilde doğrudan buluşma yerine gidilir..gerekirse 5-10 dakika toplu sürmeyiveririz, bi tarafımız şişmez ya... onun için bu mevzu üzerinde daha fazla çene yormaya gerek yok bence
bu arada adamda ne azim vamış arkadaş..sesli güldüm izlerken...
http://www.youtube.com/watch?v=iCJWK...ayer_embedded#!
Bi karagöl yapasım var ama millet fosur fosur uyuyodur şimdi. 1 saat içinde yola çıkarım takılmak isteyenleri beklerim. 555 345 67 78
'92 ZZ-R250, '06 ZZ-R600, '05 ZZ-R1200
napıyonuz beyler yok mu hareket...?
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:09 ----------
balgat dikmen taraflarında hava patladı...
Esat tarafında da patlamıştı 15 dakika önce ama şimdi günlük güneşlik bir hava var, action yok mu, biyerlere giden?
ANGARAJ
Whatever it is, it's better in the wind.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)