Herkese selamlar..Şimdi toplantı nerde yapılacak kaçta başlayacak bir kişi bana söyleyebiliremi lütfen?
Herkese selamlar..Şimdi toplantı nerde yapılacak kaçta başlayacak bir kişi bana söyleyebiliremi lütfen?
ben söyleyebilirim. anatolia. 18 küsurlardan itibaren gelmeye başlar ahali.
"laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."
tünaydın arkadaşşşşşlarrrrrrrrrrrrr!
bi kaç sorum var .
1
bu yeni yer meselesi neden dönem dönem gündeme geliyor.
ve herseferinde neden anatoliada devam ediyoruz toplaşmaya.
2
sülüman abi ve murti arasında ki bu gizli gerginliğin ve atışmanın sebebi nedir.
yoksa murti süleyman abibin BMW sini içten içe kıskanıyormu yoksa murti süleyman abiden önce güzel bi hatta iki afrika buldugu için mi ?
3
doktorr benim dikişleri nezeman alıyozzz
4
eşyaaaa lazım diyom niye kimse umursamıyorrrr
5
bugun bundan sonraki yaşantımızın ilk günümü
6
...
[B]SİZ DIŞARI ÇIKARKEN EVDEKİLERİN AMAN EVLADIM SAKIN BULAŞMA DEDİĞİ ADAMIM....[/B]
1 yeni yer mevzuuna yakında kökten bir çözüm sunacağız
2 sülümanla aramızda her hangi bir gerginlik söz konusu değil. Sülüman beni çok sevdiğinden bana takılmadan duramıyor
3 ben doktor değilim bilmiyorum
4 ne eşyası lazım haberim yok
5 bundan sonraki yaşantımızdada aynı muhabbetimiz devam etsin amin
Gelende yok zaten ben hem akşama İftara Borusana davetliyim elekçi
Cevaplar Gencaycığım;
1-sorduğun sorunun cevabını da zaten kendin vermişsin
2-gerginlik falan yok cenkaycığım öyle arada bir yunan cetleri gibi dalıyor çıkıyor.
3-?
4-Eşyaları bayram sonu itfaiye meydanınan bakarız.
5-?
6?
1200 çok arıza veriyor, almadan önce Borusan'ı hayal edin Alabiliyorsanız garantide 1200GS alın.
Alıntı:
2006 yılında, ÖTV zammıyla meşhur olan MOTOSHOW fuarından yangından mal kaçırır gibi ben de bir BMW R 1200 GS aldım. Daha önceden motosiklet hakkında yazılanları okumuş, “hayalimdeki makina” demiştim.
Motosikleti alalı bir kaç ay olmuştu. Toplam 2200 km yol yapmıştım. Şilede, park halindeyken motosikleti çalıştırmak için marşa bastım, tık yok. İlk açılışta motosiklet kendi kendine rutin testini bitiriyor sonra EWS uyarısı ekranda sabit kalıyordu. Borusan İstinye ile telefonla görüşme sonrası motosiklet çekiciyle servise götürüldü. Servis muayenesi sonucunda immobilizer arızası olduğu, kontak ve gidon kilidinin bulunduğu göbeğin değişmesi gerektiği söylendi, gereken işlem yapıldı; iki gün sonra da motosikletimi teslim aldım.
Olabilir, “şanssızlık” dedim.
Birkaç hafta sonra karşı komşumun benimle yakın bir zamanda satın aldığı aynı model ve aynı renkteki R 1200 GS motosikletini evinin önünde tamir etmeye çalıştığını görünce merak ettim, yanına gittim. Akünün boşaldığını düşünerek aküyü sökmeye çalışıyordu. Oysa anlattığı bulgular benim yaşadığım sorunla benzerdi. Hemen servisi aradık. O da motosikletini çekiciyle servise götürmek zorunda kaldı. Onun motosikletinin de kontak kilit göbeği değiştirildi. Arkadaşım da benim gibi “şansızlık, olur böyle şeyler” dedi.
BMW kalitesine toz kondurmak istemiyoruz ya..
Aradan 6 ay geçti. Motosikletin sayacı 4900 km civarında gösteriyor. Tarih 30 Nisan 2007, yer Bahçeşehir, TEM otoyolu. Sol şeritte ilerlerken motosiklet aniden sanki kontak anahtarını kapatmışım gibi durdu! Aynaları kontrol ederek hemen emniyet şeridine geçtim. Yanlışlıkla acil durum kontak kapama koluna mı dokundum diye kontrol ettim ama öyle bir şey yoktu.
Bu defa gerçekten “şanssızlık” diyemedim. Arkamda yakın takipte seyreden bir araç olmadığı için kendimi çok şanslı hissettim. Aksi halde bunları yazmaya ömrüm yetmez, dikkatsiz bir sürücü olarak polis kayıtlarında yerimi alabilirdim.
Birkaç deneme sonrası motosikleti tekrar çalıştırabildim. Emniyet şeridinden pek ayrılmadan Aksaray Vatan Caddesine kadar geldim. Aynı arıza bulvarın ortasında tekrarladı. Tahmin edebileceğiniz gibi bütün karizmayı çizdirdim. Trafik durdu. İterek motosikleti Vakıf Gureba Hastanesinin önündeki kaldırıma çekip servisi aradım. Servis yetkilisinin önerileri doğrultusunda yaptığım çalıştırma demeleri de başarısız olunca telefondaki yetkili muhtemelen “benzin pompasında” elektronik arıza olduğunu, motosikletin çekiciyle servise götürülmesi gerektiğni söyledi. Motosiklet tekrar Borusan İstinye Servisine nakledildi ve ilgili parça değiştirlerek beş gün sonra teslim edildi.
Moralim bozulmuştu. İnternette hep benzer olay yaşayan birilerine baktım, bulamadım. İnsan dertleşmek istiyor böyle durumlarda. BMW marka motosikletlerle ilgili çok sayıda övgü yazıları gördüm ama sorunlarını yazana rastlamadım. Acaba BMW kullananlar motosikletlerine “toz kondurmamak” için olumsuz şeyleri yazmıyorlar mı diye düşündüm. Aynı arızayı iki ayrı motosiklette görmek doğrusunu söylemek gerekirse garanti sonrasında yaşayabileceklerim konusunda beni endişelendiriyor.
Hele son yaşadığım olay aklımdan hiç çıkmıyor. Her an motor durabilir kaygısıyla beni tedirgin ediyor ve güvenle otobana çıkamıyorum, sollama yaparken şerit değiştirirken korkuyorum.
Siz olsaydınız neler hissederdiniz?
Alıntı:
ben de 2006 gs kullandım yaklaşık 9 ay ama hangi derdimi yazayım ki en sonunda çok sewdiğim halde satmak zorunda kaldım Üzgünüm
Alıntı:
BMW nin ve BMW sahiplerinin çektiği çile hiç bitmez...
14 senedir BMW motosiklet kullanıyorum bu anlatıklarınız ne ki bunlar olağan şeyler. sıfır Motosikleti bekçiden teslim alırsınız. motosiklet bozulur yada bakıma girer hiç bir iş yapılmaz. yada yaptık dedikleri yani fatura ettikleri işler yapılmamış olur. yada yolun tam ortasında kalırsınız. ararsınız kimseye ulaşamazsınız. ammaaa aradığınız her yedek parçayı anında bulursunuz. yada 5 gün sonra gelir. alındığı andan itibaren bmw motosiklet bir kabus yaşatır. bu kadar motosiklet içinde bir karşılığı olmadığı için ve uzun süre yada bozulana kadar servise gitmediğim için ve daha iyisi olmadığı için bmw kullanıyorum. 2005 model 1200 gs motosikletim 30.000 km boyunca 25 sefer bozuldu. bana önerilen ise satıp yenisini almamdı. bütün bunlara rağmen Türkiye de daha iyisi olmadığı için BMW motosiklete biniyorum. şu anda 2006 K1200 S ve 2007 R1200 GS motosikletlerim var. Bütün bu söylenenlere pek kulak vermeyin genede daha iyisi olmadığından ve en az 5 sene rahatça kullanıldığından ben bütün olumsuzluklara (bunların içinde satıcılarının bile beceriksizliği dahil) rağmen bana göre en iyisi bu. yaklaşık 10 senedir BMW servisini çalışanlarını ve yapılan hataları söylemediğim yer kalmadı. aldığım tepki sanki bir anneye çocuğunu şikayet ediyormuş gibiyidi. ben bu işlere fazla kafanızı takmadan keyifle motosiklete binmenizi öneririm. belki benim hislerim azıcık nasırlaştı ondan bana söylemesi kolay.
Alıntı:
BMW ve BORUSAN
Sevgili motorsiklet dostları,
Özellikle de yeni motorsiklet alacaklar, ve hatta BMW düşünenler; lütfen şu satırlarımı okumadan karar vermeyin. Gerçi bir BMW alıp sonra hayatının hatasını yaptığını anlayan motorsiklet sürücüsü ben değilim ama yinede bilen, bilmeyenin benim tecrübelerimden ders almasını isterim:
2006 Fuarını ziyaret etmiştim ve kafamda eski muhteşem Burgmann’ ımın yerine daha büyük bir touring alma fikri vardı. Düşündüğüm alternatifler Harley Davidson Dyna Star Ultra, Honda Gold Wing ve BMW LT 1200 idi. Maalesef Harley Standında her şey çoktan satılmış, Honda Standında ise sevgili Sina Ağabey, aşırı talep yüzünden bana ancak 3 gün sonra haber vereceğini, ellerinde kalıp kalmadığını bildireceğini söylemekle yetinebildi. Bense alma fikrine tamamen sabitlenmiş olduğumdan BMW standındaki son kalan LT 1200 e yapıştım.
Kader! Ve kabuslar o zaman başladı….
İlk facia daha motoru teslim alırken Borusan’ da idi: Önce uzunca bir süre bekleme; zira motor ellerinde değil , Antalya’dan gelecekti. 24.000 Avro yu ödedim ve motoru teslim almaya gittim. Önüme toz içinde bir motor çıktı. Sağını solunu inceledikten sonra motorun kullanılmış olduğu hissine kapıldım; Zira benzin depo bölümünün kapağı ve sağ ayna bir şekilde yerine tam oturmamış ve lastiklerin yere basan bölümündeki çapaklar kopmuştu…. Fikrimi söylediğimde ise, böyle bir şeyin Borusan da söz konusu olamıyacağı , motorun tozlu olmasından dolayı öyle durduğu söylendi doğal olarak. “Niye temizlenmedi” sorusunun cevabı ise daha da ilginç di: “İşimiz başımızdan aşkındı” . Yani bir müşterinin 24 000 Avro ödeyerek aldığı motoru temizleyip teslim edecek vakit yok!
(Haftalar sonra bir kablo döşemesi sırasında sağ aynayı tutan klips vidalardan kırılmış ve o şekilde yerine vidalanmış olduğu için aynanın yerine tam oturmadığını ve alt grenajın bir tesbit vidasının eksik olduğunu tesbit ettim ki, düşündüğüm gibi motorun en azından test için kullanıldığını ve ufak bir kazası olduğunu anladım)
Saçma bir inatla motoru teslim aldım, ve aslında ilk 1000 kilometre süresince çok mutluydum.. Ama dertlerin asıl ondan sonra başlayacağı konusunda daha önce bir fikrim yoktu ve 1000 km bakım zamanı geldi.
Doğal olarak telefonla arayarak bir randevu almak istedim ve aldım da: Ancak 26 gün sonraya !!! Yani sanki Borusan 100 000 Motorsiklet satmıştı ve hepside bakıma geliyordu anlaşılan.
Zaman geldi ve motorumda bu arada 2000 km ye geldi. İşimi gücümü doğal olarak bir kenara bırakıp sevgili motorumun hayrı için sabah saat 9:00 da Borusan İstinye….Ve iki küçük arıza bildirimi : Yanmayan sağ ayak altı park lambası ve arka tekerden gelen ciyaklama sesi…. Akşama hazır olacağı söylendi ve saat 17 de LT mi teslim aldım. Tabi konu Borusan olunca hala bütün iyi niyetim ile her şeyin hallolmuş olacağını düşünerek bastım gaza. Otobandan Anadolu yakasına. Kritik bir sıkışma ve biraz sertce bir fren. Fakat koca LT bırakın durmayı yavaşlamak bile istemiyor. Hemen sağa çektim ve hidrolik kutusunun tamamen boş olduğunu tesbit ettim. Tabi ilk benzinciye yanaşıp hidroliği doldurttum. Ancak bu duraklama esnasında ne park lambası nede arka tekerdeki ses ile igilenilmediğinide fark ettim. Ertesi gün ve takip eden iki günde toplam 12 arama ve her seferinde “size geri döneceğiz” veya “ sizi arattıracağız” lafı…son çare olarak Almanya ya bir şikayet yazısı … Ne ilginçdir ki 3 gün sonra, şikayetten tam 15 dakika sonra telefonla arandım. “Getirin motorunuzu halledelim” dendi… yani yeni bir işi gücü bırakma günü ve Göztepe’den İstinye’ye yol!!! Hani sadece Borusan’ da çalışılıyor ama diğer bütün insanların başka yapacak işi yok gibilerinden… Ben Borusana ödediğim tuzlu bakım hesabı üzerine ayrıca hidrolik ve park lambası için tekrar muhtelif yerlere ödeme yaptıktan sonra….”Neden motor sizdeyken ilgilenmediniz” sorusunun cevabı “kusura bakmayın atlanmış”….. Yani boş hidrolik kutusu sonucu bir duvara amblem gibi yapıştıktan sonra da büyük ihtimal söylenecek söz “kusura bakmayın atlamışız”….
Aylar geçti ve işim gereği kışı güney sahilinde Alanya bölgesinde geçirdim ve bu arada kilometre sayacım 11.000 i gösterdi. Ve bir sonraki bakım zamanı geldi. Araştırma ve sonuç olarak bu işi Kosifler – Antalya nın yapması gerektiği.. 3 Hafta da 3 Telefon ve servis randevusu, fiyatı ve detayı konusunda bilgi rica etmeme rağmen karşılığında, hiç dönülmeyen “biz size döneceğiz” cevabı…. 130 km yolu sineye çekip Alanya dan Antalya’ya kadar giderek en iyisi yüz yüze görüşmek diye düşündüm ve yaptım. Ve 4 gün sonra saat 9:30 a bir servis randevusu aldıktan telefonumu bıraktım ve mutlu, mesut Alanya’ya döndüm. 4 gün sonra 9:30 da oradaydım tabi… Önce her serviste olduğu gibi sevimli bir bayandan karşılama “hemen sizinle ilgilenecekler” sözü.. Bu hemen 1 saat demek oluyor tabii ve 1 saat sonra çıka gelen vatandaştan “kusura bakmayın servis ustamızın cenazesi vardı o yüzden bu gün yok ve önümüzdeki 3 günde servise kabul edemeyeceğiz” . İnsanın aklına “peki neden telefon numaramı aldınız, arayıp söylenemezmiydi ?” diye bir soru geliyor ama tabii çok anlamsız.
Bu arada LT nin sayaçında 14.000 km yazıyor ve ben İstanbul’a dönmek durumundayım.
Zaten motor öksürmeye, her dur kalkta sarsılmaya ve hatta stop etmeye başlamış…. Antalya’da anonim bir motorsiklet servisi arayarak yağ ve filtre değiştirtiyorum ve hatta hava filtresi temizleniyor…İstanbul’a kadar sorunsuz gelmeme rağmen akabinde motorda öksürük aksırık yine başlıyor…
Yapacak bir şey yok, tabiî ki Borusan aranacak. Ve bir bakım randevusu istiyorum. Bir hanımefendi nazikce 3 gün sonra gelebileceğimi söylesede ben kulaklarıma inanamıyor ve emin olup olmadığını soruyorum. Hanımefendi gayet emin bir şekilde “Tabiî ki beyefendi” diyor. Acaba Borusan da bir şeylermi değişti diye bir umut sarıyor içimi. Ve gidiyorum.
Henüz son yağ değiştirmeden sonra 1000 km olmasına rağmen yağ değişimi öneriliyor. Mantıklı buluyorum, zira bir önceki yağ çok fazla eskimişti ve tortu bırakmış olabilir diye düşünerek onaylıyorum ve problemlerimi sıralıyorum:
- ciyak ciyak öten bir arka teker
- Kalkışlarda zorlanma ve silkelenme
- Aşırı benzin sarfiyetı
- Stop etme ve kavramanın zorlanması
- Direksiyondan, her ufak kasiste ve sağ sol dönmede gelen vurma sesi
- Ve sonuna kadar yukarı dayanan hararet göstergesi
Sevimli bir şekilde akşama hazır edilmeye çalışılacağı söyleniyor ve büyük umutlarla ayrılıyorum. Gün içinde gelen telefon bana direksiyon ve arızalı olan arka diskin işinin uzun olacağı bu yüzden bir gün daha sabretmem gerektiğini söylüyor.. Ve ertesi akşam
17 de LT mi teslim almaya gidiyorum…Bana direksiyon bilyelerinde arıza olduğu, mevcut olmadığı için Almanya’ya sipariş verildiği gelince değişeceği, arka diskin arızalı olduğu ve garanti bazında değiştiği. Bilgisayarın başka bir arıza rapor etmediği, ayarların yapıldığı söylenerek motorum teslim ediliyıor.. Külliyetli bir faturadan ödemesinden sonra basıyorum gaza; hala umutla. Göztepeye varana kadar problem yok.. Ama ertesi gün motor yine öksürüyor ve stop ediyor… O zamana kadar 0-30 km süratte öten arka teker artık 50 km süratte bile ciyak ciyak ötüyor. Ve ben diskin değişmediğini sadece temizlendiğini tesbit ediyorum…..
İşte BMW Motor alınca başınıza gelecekler arkadaşlar….
Tanrı sizleri sadece yolların tehlikelerinden değil BMW ve BORUSAN dan da korusun
--------------------------------------------------------------------------------
Konu Prometheus tarafından (21-09-2008 Saat 22:46 PM ) de değiştirilmiştir..
Onur bu yazılan yorumları daha önce hiç okumamıştım. Şahsen okuduktan sonra da hiç şaşırmadım. Çünki Türkiye’de bir gerçek var, Mercedes, BMW, Audi, V.Wagen servisleri işini hakkıyla yapamıyor. Yetersiz kalıyor. Çalışan elemanlar işini bilmiyor. Bu saydığım sorunlar motosiklet içinde geçerli. Eski ustalar nerde adamlar motorun sesinden arıza tespiti yapıyorlardı. Şimdi her şey bilgisayarla yapılıyor. Adam takıyor fişi şurada şu var burada şu var tek tek bildiriyor. Ezbere konuşmuyorum aynı sorunları sıkıntıları bizde yaşıyoruz. Şirkette BMW 745 Lİ, Audi Q7, Audi A6 TDİ, Mercedes'lerden de E serisi S serisi var. Özellikle BMW durduğu yerde arıza çıkarıyor. Parça fiyatları servis fiyatları çok yüksek adamlar plakalığı bile para ile satıyor.(Ağa kızdığı için BMW’ yi satıyor: cherryAma sorun sıkıntı hepsinde aynı en ufak bir parça bile stoklarında yok.Hemen sipariş verdik Almanya’dan gelecek diyorlar.Senin aldığın arabanın veya motosikletinin değeri adamların umurunda değil.İster 500.000 ytl olsun ister 50.000 ytl olsun.
Bir keresinde Mercedes S400 CDİ aldık Teslim almaya gittiğimiz günü daha dün gibi hatırlıyorum. Aradılar araç hazır gelip alabilirsiniz. Gittik araç nerde dedik? bir 10 dakikalık telefon trafiğinden sonra aracın nerede olduğunu buldular. Araç arkada hangarların birinde hâlbuki teslim edilecek araç showrom’un önünde hazır olup teslim edilmesi lazım. Aracın yanına gittik araç siyah olduğu için her tarafı toz, paspasları serilmemiş hanzo’nun birisi çamur ayakları ile binmiş bej rengindeki taban halısı olmuş gri. Aracı aldılar hemen yıkamaya çektiler tabi ortalık karıştı servis müdürü ağayı sakinleştirmeye çalışıyor. Araç yıkandı tabi bizde aracın başındayız. Yıkandı showrom’un önüne çekildi. Aracı tanıtacaklar güya yedek anahtar torpido gözündeymiş asıl anahtarda kontakta her nasıl olduysa onlarda anlamadı biz hiç anlamadık araç kendi kendine kilitlendi iki anahtarda aracın içinde kaldı.Ne yapacağız dedik.Anahtarcı çağırdılar yarım saat sonunda anahtarcı geldi.Adam 5 saniye içinde kapıyı açtı ağzımız açık kaldık hani bunu güvenliği vs. dedik.Savunmaları abi sadece Türkiye’de bizim anahtarcımız açar başkası açamaz dedi şok olduk sabrımızı koruyup ayrıca araçta yakıtta koymadan kendimizi benzinliğe atarak kurtulduk oradan.
Ama ben Karaoğlan’dan son derece memnunum. Alalı 1 seneyi geçti 5557 km.de. Şeytan kulağına kurşun şu ana kadar ne ufak nede ciddi bir arıza yaşatmadı bana. Servis konusunda da ellerinden geldiğince yardımcı oluyorlar. Şahsen TA'dan hiç şikayetim yok motorumu seviyorum memnunum ama gel gelelim “gönül ferman dinlemiyor” daha güzeline sarılıyor.Habu yazılanları okuduktan sonra da bile bile gidip BMW GS 1200 Adv. alırmıyım bilmiyorum kafam karıştı zaman ne gösterecek bakalım. Belki de Varadero’ya dönebilirim.
nasıııl haberin yok aga .
bilmem kaçıncı kez yeniden
arkadaşlar bu arada aklıma gelmişken . malum atölye açıyorum ve oraya yerleşecegim . home ofis tadında bişi olacak. badana boya sonrası için ufaktan bir ihtiyaçlar listesi çıkarmaya başladım ( kitaplık , çalışma masası,buzdolabı, tv ,plazma tv , play station 3-2-1 vs. vs.) fiyat listesine vurunca baya gözümde büyüdü. demem odur ki aklınızda bulunsun etrafınızda taşınan , eşya yenileyen yani çıkma eşya bulunan olursa aklınızda bulunsun derim . durumları çokta mühim degil kırıgı dökügü varsa hallederim heleki boyası hiiiiççç mühim deil neyse durum budur. haberiniz ola derim .
sonra
aga niye haber vermedin bende şu vardı attım gitti.
keşke deseydin.
haber verseydin
falan olmasın diye haber vereyim dedim.
evet güzel haberlerinizi bekliyorum
nerde bu devlet nerde bu murti
[B]SİZ DIŞARI ÇIKARKEN EVDEKİLERİN AMAN EVLADIM SAKIN BULAŞMA DEDİĞİ ADAMIM....[/B]
Cenkay sen bu üçkağıtçı elekçiye bakma.Bana da senin kaskı alacağım dedi gitmiş başka kask almış.
günaydın arkadaşlar günaydın güzel ankaramın güzel sıcak insanları en azından diğer arkadaşlar gibi değilsiniz ben kendi grubumu seviyorum valla
Şu an bu konu içerisinde 101 kullanıcı var. (0 üye ve 101 misafir)