Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
1200 çok arıza veriyor, almadan önce Borusan'ı hayal edin Alabiliyorsanız garantide 1200GS alın.
2006 yılında, ÖTV zammıyla meşhur olan MOTOSHOW fuarından yangından mal kaçırır gibi ben de bir BMW R 1200 GS aldım. Daha önceden motosiklet hakkında yazılanları okumuş, “hayalimdeki makina” demiştim.
Motosikleti alalı bir kaç ay olmuştu. Toplam 2200 km yol yapmıştım. Şilede, park halindeyken motosikleti çalıştırmak için marşa bastım, tık yok. İlk açılışta motosiklet kendi kendine rutin testini bitiriyor sonra EWS uyarısı ekranda sabit kalıyordu. Borusan İstinye ile telefonla görüşme sonrası motosiklet çekiciyle servise götürüldü. Servis muayenesi sonucunda immobilizer arızası olduğu, kontak ve gidon kilidinin bulunduğu göbeğin değişmesi gerektiği söylendi, gereken işlem yapıldı; iki gün sonra da motosikletimi teslim aldım.
Olabilir, “şanssızlık” dedim.
Birkaç hafta sonra karşı komşumun benimle yakın bir zamanda satın aldığı aynı model ve aynı renkteki R 1200 GS motosikletini evinin önünde tamir etmeye çalıştığını görünce merak ettim, yanına gittim. Akünün boşaldığını düşünerek aküyü sökmeye çalışıyordu. Oysa anlattığı bulgular benim yaşadığım sorunla benzerdi. Hemen servisi aradık. O da motosikletini çekiciyle servise götürmek zorunda kaldı. Onun motosikletinin de kontak kilit göbeği değiştirildi. Arkadaşım da benim gibi “şansızlık, olur böyle şeyler” dedi.
BMW kalitesine toz kondurmak istemiyoruz ya..
Aradan 6 ay geçti. Motosikletin sayacı 4900 km civarında gösteriyor. Tarih 30 Nisan 2007, yer Bahçeşehir, TEM otoyolu. Sol şeritte ilerlerken motosiklet aniden sanki kontak anahtarını kapatmışım gibi durdu! Aynaları kontrol ederek hemen emniyet şeridine geçtim. Yanlışlıkla acil durum kontak kapama koluna mı dokundum diye kontrol ettim ama öyle bir şey yoktu.
Bu defa gerçekten “şanssızlık” diyemedim. Arkamda yakın takipte seyreden bir araç olmadığı için kendimi çok şanslı hissettim. Aksi halde bunları yazmaya ömrüm yetmez, dikkatsiz bir sürücü olarak polis kayıtlarında yerimi alabilirdim.
Birkaç deneme sonrası motosikleti tekrar çalıştırabildim. Emniyet şeridinden pek ayrılmadan Aksaray Vatan Caddesine kadar geldim. Aynı arıza bulvarın ortasında tekrarladı. Tahmin edebileceğiniz gibi bütün karizmayı çizdirdim. Trafik durdu. İterek motosikleti Vakıf Gureba Hastanesinin önündeki kaldırıma çekip servisi aradım. Servis yetkilisinin önerileri doğrultusunda yaptığım çalıştırma demeleri de başarısız olunca telefondaki yetkili muhtemelen “benzin pompasında” elektronik arıza olduğunu, motosikletin çekiciyle servise götürülmesi gerektiğni söyledi. Motosiklet tekrar Borusan İstinye Servisine nakledildi ve ilgili parça değiştirlerek beş gün sonra teslim edildi.
Moralim bozulmuştu. İnternette hep benzer olay yaşayan birilerine baktım, bulamadım. İnsan dertleşmek istiyor böyle durumlarda. BMW marka motosikletlerle ilgili çok sayıda övgü yazıları gördüm ama sorunlarını yazana rastlamadım. Acaba BMW kullananlar motosikletlerine “toz kondurmamak” için olumsuz şeyleri yazmıyorlar mı diye düşündüm. Aynı arızayı iki ayrı motosiklette görmek doğrusunu söylemek gerekirse garanti sonrasında yaşayabileceklerim konusunda beni endişelendiriyor.
Hele son yaşadığım olay aklımdan hiç çıkmıyor. Her an motor durabilir kaygısıyla beni tedirgin ediyor ve güvenle otobana çıkamıyorum, sollama yaparken şerit değiştirirken korkuyorum.
Siz olsaydınız neler hissederdiniz?ben de 2006 gs kullandım yaklaşık 9 ay ama hangi derdimi yazayım ki en sonunda çok sewdiğim halde satmak zorunda kaldım ÜzgünümBMW nin ve BMW sahiplerinin çektiği çile hiç bitmez...
14 senedir BMW motosiklet kullanıyorum bu anlatıklarınız ne ki bunlar olağan şeyler. sıfır Motosikleti bekçiden teslim alırsınız. motosiklet bozulur yada bakıma girer hiç bir iş yapılmaz. yada yaptık dedikleri yani fatura ettikleri işler yapılmamış olur. yada yolun tam ortasında kalırsınız. ararsınız kimseye ulaşamazsınız. ammaaa aradığınız her yedek parçayı anında bulursunuz. yada 5 gün sonra gelir. alındığı andan itibaren bmw motosiklet bir kabus yaşatır. bu kadar motosiklet içinde bir karşılığı olmadığı için ve uzun süre yada bozulana kadar servise gitmediğim için ve daha iyisi olmadığı için bmw kullanıyorum. 2005 model 1200 gs motosikletim 30.000 km boyunca 25 sefer bozuldu. bana önerilen ise satıp yenisini almamdı. bütün bunlara rağmen Türkiye de daha iyisi olmadığı için BMW motosiklete biniyorum. şu anda 2006 K1200 S ve 2007 R1200 GS motosikletlerim var. Bütün bu söylenenlere pek kulak vermeyin genede daha iyisi olmadığından ve en az 5 sene rahatça kullanıldığından ben bütün olumsuzluklara (bunların içinde satıcılarının bile beceriksizliği dahil) rağmen bana göre en iyisi bu. yaklaşık 10 senedir BMW servisini çalışanlarını ve yapılan hataları söylemediğim yer kalmadı. aldığım tepki sanki bir anneye çocuğunu şikayet ediyormuş gibiyidi. ben bu işlere fazla kafanızı takmadan keyifle motosiklete binmenizi öneririm. belki benim hislerim azıcık nasırlaştı ondan bana söylemesi kolay.BMW ve BORUSAN
Sevgili motorsiklet dostları,
Özellikle de yeni motorsiklet alacaklar, ve hatta BMW düşünenler; lütfen şu satırlarımı okumadan karar vermeyin. Gerçi bir BMW alıp sonra hayatının hatasını yaptığını anlayan motorsiklet sürücüsü ben değilim ama yinede bilen, bilmeyenin benim tecrübelerimden ders almasını isterim:
2006 Fuarını ziyaret etmiştim ve kafamda eski muhteşem Burgmann’ ımın yerine daha büyük bir touring alma fikri vardı. Düşündüğüm alternatifler Harley Davidson Dyna Star Ultra, Honda Gold Wing ve BMW LT 1200 idi. Maalesef Harley Standında her şey çoktan satılmış, Honda Standında ise sevgili Sina Ağabey, aşırı talep yüzünden bana ancak 3 gün sonra haber vereceğini, ellerinde kalıp kalmadığını bildireceğini söylemekle yetinebildi. Bense alma fikrine tamamen sabitlenmiş olduğumdan BMW standındaki son kalan LT 1200 e yapıştım.
Kader! Ve kabuslar o zaman başladı….
İlk facia daha motoru teslim alırken Borusan’ da idi: Önce uzunca bir süre bekleme; zira motor ellerinde değil , Antalya’dan gelecekti. 24.000 Avro yu ödedim ve motoru teslim almaya gittim. Önüme toz içinde bir motor çıktı. Sağını solunu inceledikten sonra motorun kullanılmış olduğu hissine kapıldım; Zira benzin depo bölümünün kapağı ve sağ ayna bir şekilde yerine tam oturmamış ve lastiklerin yere basan bölümündeki çapaklar kopmuştu…. Fikrimi söylediğimde ise, böyle bir şeyin Borusan da söz konusu olamıyacağı , motorun tozlu olmasından dolayı öyle durduğu söylendi doğal olarak. “Niye temizlenmedi” sorusunun cevabı ise daha da ilginç di: “İşimiz başımızdan aşkındı” . Yani bir müşterinin 24 000 Avro ödeyerek aldığı motoru temizleyip teslim edecek vakit yok!
(Haftalar sonra bir kablo döşemesi sırasında sağ aynayı tutan klips vidalardan kırılmış ve o şekilde yerine vidalanmış olduğu için aynanın yerine tam oturmadığını ve alt grenajın bir tesbit vidasının eksik olduğunu tesbit ettim ki, düşündüğüm gibi motorun en azından test için kullanıldığını ve ufak bir kazası olduğunu anladım)
Saçma bir inatla motoru teslim aldım, ve aslında ilk 1000 kilometre süresince çok mutluydum.. Ama dertlerin asıl ondan sonra başlayacağı konusunda daha önce bir fikrim yoktu ve 1000 km bakım zamanı geldi.
Doğal olarak telefonla arayarak bir randevu almak istedim ve aldım da: Ancak 26 gün sonraya !!! Yani sanki Borusan 100 000 Motorsiklet satmıştı ve hepside bakıma geliyordu anlaşılan.
Zaman geldi ve motorumda bu arada 2000 km ye geldi. İşimi gücümü doğal olarak bir kenara bırakıp sevgili motorumun hayrı için sabah saat 9:00 da Borusan İstinye….Ve iki küçük arıza bildirimi : Yanmayan sağ ayak altı park lambası ve arka tekerden gelen ciyaklama sesi…. Akşama hazır olacağı söylendi ve saat 17 de LT mi teslim aldım. Tabi konu Borusan olunca hala bütün iyi niyetim ile her şeyin hallolmuş olacağını düşünerek bastım gaza. Otobandan Anadolu yakasına. Kritik bir sıkışma ve biraz sertce bir fren. Fakat koca LT bırakın durmayı yavaşlamak bile istemiyor. Hemen sağa çektim ve hidrolik kutusunun tamamen boş olduğunu tesbit ettim. Tabi ilk benzinciye yanaşıp hidroliği doldurttum. Ancak bu duraklama esnasında ne park lambası nede arka tekerdeki ses ile igilenilmediğinide fark ettim. Ertesi gün ve takip eden iki günde toplam 12 arama ve her seferinde “size geri döneceğiz” veya “ sizi arattıracağız” lafı…son çare olarak Almanya ya bir şikayet yazısı … Ne ilginçdir ki 3 gün sonra, şikayetten tam 15 dakika sonra telefonla arandım. “Getirin motorunuzu halledelim” dendi… yani yeni bir işi gücü bırakma günü ve Göztepe’den İstinye’ye yol!!! Hani sadece Borusan’ da çalışılıyor ama diğer bütün insanların başka yapacak işi yok gibilerinden… Ben Borusana ödediğim tuzlu bakım hesabı üzerine ayrıca hidrolik ve park lambası için tekrar muhtelif yerlere ödeme yaptıktan sonra….”Neden motor sizdeyken ilgilenmediniz” sorusunun cevabı “kusura bakmayın atlanmış”….. Yani boş hidrolik kutusu sonucu bir duvara amblem gibi yapıştıktan sonra da büyük ihtimal söylenecek söz “kusura bakmayın atlamışız”….
Aylar geçti ve işim gereği kışı güney sahilinde Alanya bölgesinde geçirdim ve bu arada kilometre sayacım 11.000 i gösterdi. Ve bir sonraki bakım zamanı geldi. Araştırma ve sonuç olarak bu işi Kosifler – Antalya nın yapması gerektiği.. 3 Hafta da 3 Telefon ve servis randevusu, fiyatı ve detayı konusunda bilgi rica etmeme rağmen karşılığında, hiç dönülmeyen “biz size döneceğiz” cevabı…. 130 km yolu sineye çekip Alanya dan Antalya’ya kadar giderek en iyisi yüz yüze görüşmek diye düşündüm ve yaptım. Ve 4 gün sonra saat 9:30 a bir servis randevusu aldıktan telefonumu bıraktım ve mutlu, mesut Alanya’ya döndüm. 4 gün sonra 9:30 da oradaydım tabi… Önce her serviste olduğu gibi sevimli bir bayandan karşılama “hemen sizinle ilgilenecekler” sözü.. Bu hemen 1 saat demek oluyor tabii ve 1 saat sonra çıka gelen vatandaştan “kusura bakmayın servis ustamızın cenazesi vardı o yüzden bu gün yok ve önümüzdeki 3 günde servise kabul edemeyeceğiz” . İnsanın aklına “peki neden telefon numaramı aldınız, arayıp söylenemezmiydi ?” diye bir soru geliyor ama tabii çok anlamsız.
Bu arada LT nin sayaçında 14.000 km yazıyor ve ben İstanbul’a dönmek durumundayım.
Zaten motor öksürmeye, her dur kalkta sarsılmaya ve hatta stop etmeye başlamış…. Antalya’da anonim bir motorsiklet servisi arayarak yağ ve filtre değiştirtiyorum ve hatta hava filtresi temizleniyor…İstanbul’a kadar sorunsuz gelmeme rağmen akabinde motorda öksürük aksırık yine başlıyor…
Yapacak bir şey yok, tabiî ki Borusan aranacak. Ve bir bakım randevusu istiyorum. Bir hanımefendi nazikce 3 gün sonra gelebileceğimi söylesede ben kulaklarıma inanamıyor ve emin olup olmadığını soruyorum. Hanımefendi gayet emin bir şekilde “Tabiî ki beyefendi” diyor. Acaba Borusan da bir şeylermi değişti diye bir umut sarıyor içimi. Ve gidiyorum.
Henüz son yağ değiştirmeden sonra 1000 km olmasına rağmen yağ değişimi öneriliyor. Mantıklı buluyorum, zira bir önceki yağ çok fazla eskimişti ve tortu bırakmış olabilir diye düşünerek onaylıyorum ve problemlerimi sıralıyorum:
- ciyak ciyak öten bir arka teker
- Kalkışlarda zorlanma ve silkelenme
- Aşırı benzin sarfiyetı
- Stop etme ve kavramanın zorlanması
- Direksiyondan, her ufak kasiste ve sağ sol dönmede gelen vurma sesi
- Ve sonuna kadar yukarı dayanan hararet göstergesi
Sevimli bir şekilde akşama hazır edilmeye çalışılacağı söyleniyor ve büyük umutlarla ayrılıyorum. Gün içinde gelen telefon bana direksiyon ve arızalı olan arka diskin işinin uzun olacağı bu yüzden bir gün daha sabretmem gerektiğini söylüyor.. Ve ertesi akşam
17 de LT mi teslim almaya gidiyorum…Bana direksiyon bilyelerinde arıza olduğu, mevcut olmadığı için Almanya’ya sipariş verildiği gelince değişeceği, arka diskin arızalı olduğu ve garanti bazında değiştiği. Bilgisayarın başka bir arıza rapor etmediği, ayarların yapıldığı söylenerek motorum teslim ediliyıor.. Külliyetli bir faturadan ödemesinden sonra basıyorum gaza; hala umutla. Göztepeye varana kadar problem yok.. Ama ertesi gün motor yine öksürüyor ve stop ediyor… O zamana kadar 0-30 km süratte öten arka teker artık 50 km süratte bile ciyak ciyak ötüyor. Ve ben diskin değişmediğini sadece temizlendiğini tesbit ediyorum…..
İşte BMW Motor alınca başınıza gelecekler arkadaşlar….
Tanrı sizleri sadece yolların tehlikelerinden değil BMW ve BORUSAN dan da korusun
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
benim uykum gelmişş.. siz gençlere sahayı terk edip jübilemi yapmaya gidiyom...
[COLOR="Blue"][B]Dürtmediği sürece[/COLOR] [COLOR="Red"]şeytana[/COLOR] [COLOR="blue"]uymam[/COLOR].[/B]
Selam millet nasılsınız?
Görüyorum ki ankara tam geyik moduna sarmış.
Okuduklarıma göre son zamanda geyik yapmaya izin yok o yüzden bende ciddi bir giriş yapayım dedim.
Nasıl iyi yapmışmıyım?
Yok yok ben hiç banlanmadım kii....
Ben berber değilim yafuuuu......
[B]Bir teori, ne kadar sıradan insanların ellerinde ayağa düşerse o kadar karikatürleştirilip zavallılaşır; bir düşüncenin başına gelebilecek en büyük talihsizlik de onu savunur gibi yapanların içini boşaltmasıdır[/B]
[B]Bir teori, ne kadar sıradan insanların ellerinde ayağa düşerse o kadar karikatürleştirilip zavallılaşır; bir düşüncenin başına gelebilecek en büyük talihsizlik de onu savunur gibi yapanların içini boşaltmasıdır[/B]
[B]Bir teori, ne kadar sıradan insanların ellerinde ayağa düşerse o kadar karikatürleştirilip zavallılaşır; bir düşüncenin başına gelebilecek en büyük talihsizlik de onu savunur gibi yapanların içini boşaltmasıdır[/B]
Sizce imzama laf ederlermi?
Yani birileri birilerine şikayet ederde atılırmöıyım?
Çokmu siyasi? Azmı siyasi?
Yada şikayet edilebilitesi varmı?
[B]Bir teori, ne kadar sıradan insanların ellerinde ayağa düşerse o kadar karikatürleştirilip zavallılaşır; bir düşüncenin başına gelebilecek en büyük talihsizlik de onu savunur gibi yapanların içini boşaltmasıdır[/B]
Suzuki mi alsam ki:
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
ama bi yerde okudum, Kawasaki'ler de iyi diyolardı
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
Şu an bu konu içerisinde 110 kullanıcı var. (0 üye ve 110 misafir)