naptınız gençler anıttepeden sonra...foto falan da düşmedi....
naptınız gençler anıttepeden sonra...foto falan da düşmedi....
Yok yok 1100 lük bişey al, en kısa yoldan çözüme ulaş. Işınlan...
Bu modeli önceden de takip ediyordum, yurt dışında satılıyordu zaten, ABD de felan. Motor kısmı Yamahanın WR250 motoru temeline dayanıyor büyük ihtimalle. Göstergede direk koso kullanılmış. Bu genel olarak parça kalitesini belli ediyor. Şase şahane, çok övgü okudum o konuda. T6 diye geçen, aliminyum tüp şase. Çok güçlü ve hafif. Soykan'dan "aliminyum şase hasar gördümü tamir edilemez... kötü olmuş " uyarısını bekliyorum, hadi Soykan çok bekletme beni .
En çok dikkatimi çeken ön sipariş geçenlere 8500 e veriyorlar. Bana göre alet şu piyasada zaten 9500 ü hakediyor. Daelim'e, SYM'ye, CBR'a ve hindistanda üretilen Düke200'e ve bu modellerin fiyatlarına bakınca bana göre 9500 normal. 8500 iyi. Tabi bu adamlara güven olmaz, ön sipariş için para verilmez diyesim geliyor. Fakat 2 yıl önce "bu yaz geliyor" diyorlardı. Her 6 ay da bir yeniliyorlardı bu söylentiyi. Şimdi ilk defa sitelerine koymuşlar 250cc leri. O açıdan gerçekçi buldum bu sefer.
Yanlız "M" modelini getirmiyorlar. SüperMoto modeli yani. Benim motordan 20 kg daha hafif... İyki getirmiyorlar
#sürenadam
adam okuyor araştırıyor... yalnız dediğin gibi gayet iyi motor güzel tasarım...bumoto yu almadık megelliyi iyi araştırıp bakmak takip etmek lazım.. evet alimünyum şase onarımı olmaz ama tek kusuru o olsun cbr 250 ile arasında tam 25kg fark var..
AnGaRaJ
Polat ajan kank. MT'de rasgele bir motor modelinin kullanıcı sayfasını aç polatı orada göreceksin
@eftal Kank bırak tamir olmayıversin motora yeni adım atacak biri değilsin nihayetinde. O alüminyumun vereceği hafiflik sürüş keyfine illa ki iyi yönde katkı sağlar
Heil Spellcheck
Şşşş.....
Şu alemenyum şasi olayına da ufaktan değineyim; yanılmıyorsam neredeyse tüm 600lük ve üzeri Spor modellerde aliminyum şasi kullanılıyor artık. Bu gibi tüp değil belki ama yinede aliminyum. Şimdi insanlar bunları tamir olmuyor diye almasınlar mı ? Yada daha önemlisi hangimiz aliminyum olmayan ve bu avantajı sayesinde kaza sonrası tamir olmuş bir şaseye sahip motosikleti alıyor? Kısacası şaseyi dağıttıysan o motor zaten pert sayılır, hertürlü. Yada karşıdakini kandırıp satacaksın... O yüzden böyle şeylere takılmamak lazım diye düşünüyorum ben. (Öyle genele söyledim, Soykan üzerine alınma )
#sürenadam
Bayağı bir şey demişsin de, ne diyeceğimi bilemedim. Alınma yok, sen devam et
Bu arada dur bekletmeyelim seni;
"Alüminyum şase hasar gördüğünde, tamir edilmesi mümkün değildir.."
ANGARAJ
Aliminyon sasi olunca tamir olmayacakmis da celik duzeltilirmis, iyi guzel hos da, sen o celik sasiyi yamultacak kadar saglam kaza yaptiktan sonra seni kim duzeltecek acaba, ya da duzeltilebilecek bir durumda mi olacaksin yoksa seni de perte mi ayiracaklar, takilicak en son sey bence kafaya, o aliminyonu yamultacak kazadan sag cikma orani pek icacici degil bence
Bu aliminyon duzeltilmez lafini en cok kullanan aea dir aslinda, o kadar cok soyledi ki ezberledik sayesinde
ANGARAJ
Whatever it is, it's better in the wind.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Yine aea'dan bir örnek o halde Diyelim motoru durduğu yerde devirdik, yattığı yerde de şans eseri şaseye denk gelen yerde daş vardı daş daş!
O durumda sakatlık olur herhalde. Yoksa alüminyum çelikten daha sağlam diye biliyorum. Tabi inşaat mühendizi arkadaş daha iyi bilir malzemesel işleri
Heil Spellcheck
Öncelikle bu işi malzeme mühendisi en iyi bilir. Benim bildiğim çelik daha sağlamdır, genel olarak. Lakin malzemelerin işlenmesi de bir okadar önemli. Çeliğin hem içeriği hem de üretim sırasında geçtiği işlemler dayanıklılığını ve kırılganlığını belirler. Yani her çelik aynı değildir. Bir başka deyişle kötü işlenmiş çelikten daha sert-sağlam bir alüminyum da üretebilirsin (çook zor da olsa).
Bu tarz tasarımlardaki "daha güçlü" muhabbeti genelde şöyle oluyor; aynı ağırlıktaki bir çelik şase ile kıyaslanıyor biraz da. Çünkü çeliği bu şekilde tüp şasi gibi işleyemiyorsun. Bu sefer de tasarım ön plana çıkıyor. Bu tasarımdaki bir alüminyum şase virajlarda vs, oluşan stresslere aynı ağırlıkta çelik ile üretilen şaseden daha iyi direnç gösteriyor ve daha az eğiliyor-esniyor. Ama gidip bir çekiç ile vurursan içine göçertirsin çok rahatlıkla T6 şaseyi (çelik şasiye hiçbişey olmayabilir).
O yüzden aea uyarıyor. Daha dayanıklı olduğu söylenen alemenyon şase ufak bir düşmede hasar görebilir, dikkat edin diyor(aüminyum şase almayın demiyor ) Yanlız bu megelliler pek bir hafif, kendi kendine düşme ile bir zarar görmez gibiler, en azından 1000lik bir ss'e göre
Çok mu uzattım loo ?
#sürenadam
Aliminyum değil, Alüminyum AMEKA
aea, altın elbiseli adam işte Erhan abi
ANGARAJ
Şu Amerikalı 2 racing'cinin kitaptan bakıp bakıp öğrendiği eğitim videosu vardı, linki verebilecek var mı? Unuttum.
Umarım anlatabilmişimdir.
Sağolasın Yunus.
Eyvallah Bülent. Beni bir tek anlayan sensin.
Seviye yine almış yürümüş arkadaş. nerdesin turgay reyiz
[B]Çoğunlukla şarkılar İstanbul'u anlatır; çünkü Ankara anlatılmaz yaşanır...[/B]
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)