Yurtdisindaki amcalarin bu kadar ugrasabilmelerinde ekonomi de cok onemli, adamlar, daha once de dedigim gibi motosikletin motor ve sasi kismini 400-500 dolar gibi bir paraya alip kendi motoruyla degistirebiliyor. Hem motor ucuz, hem parca ucuz hem de adamlar bize gore daha fazla kazaniyorlar, yani enflasyon ve kisi basi milli gelir anlaminda. Haa bunlarin hepsini gectim, bizim de daha cok paramiz olsa, biz de yapar miyiz, bence daha cok yeniyiz bu konuda, biz de dogru durust usta yok gibi, bir elin parmaklarini gecmiyor, biz de sokup takarak deneme yanilma yoluyla falan tecrube kazaniyoruz, yani o kadar tecrubeli degiliz ama imkanimiz olsa, evimizin garaji olsa, cebizimde daha cok para ve motor fiyatlari da daha ucuz olsa, her turlu ogrenirdik gibime geliyor. En azindan hani beceremezsek parcanin yenisini alabilirdik yani.
Caner o motoru gorunce ilk aklima gelen yuh bu nasil km. oldu valla. Yani diyelim ki km. orjinal. Peki kaza ne olacak? Motor hasar almis mi kazada, yoksa o 1000 lira karsi tarafin hasarimiymis? Buna bakmak lazim bence. En iyi ihtimalle bile bu makinayi alinca satman ciddi anlamda zor olucak, eski, binlik racing, kiz gibi de olsa musterisi yok denecek kadar azdir diye dusunuyorum. Bence mumkun oldugu kadar yeni, temiz ve satmasi cok zor olmayacak bir model alman gerekir, bunu sunun icin soyluyorum, sen bu aleti de saticaksin 1-2 sene kullandiktan sonra, oyle demistin diye hatirliyorum, yok ben bunu alirim uzun sure binerim ve hatta son sahibi de olurum diyosan zaten diycek bisi yok
Bu muhabbete de aslinda uyuz olurum, cebimde para olsa o cok hosuma giden Ducati monster i sirf bu mantikla almamam gerekir, parcasi yok ve pahali, ben motorun uzerinden inmeyen adamim, nasi olcak o pahali bakim ve parca maliyeti? Bu mantigin sonu motoru sat araba ala kadar gider ama allahtan bi yerde kendime dur diyebiliyorum
Keskem aklimizda, goynumuzde olan her makinayi alabilsek.