reflektörlü yeleğim de az önce kargoyla geldi çok mutluyum uzun yola hazırım artık
bimdeki çadırdan kullanan varmı?
Bim marketlerine henüz o çadırlar gelmemiş. Çadır dağıtımda sıkıntı yaşamışlar, genel olarak çadır güzel görünüyor ama.
# Çocukluk saflığını kaybetmeyen adama büyük adam denir. (Mencius) #
http://www.askermekani.com/Urun/DISC...-1-pmu794.html bu çadıra bi bakın 8 kişilik.
Çadır iyi hoş ama biz o çadıra hep beraber girersek o çadırı yakarız alimallah
Beyler birde sizden ricam şu yazıyı eksiksiz bir şekilde okumanız..
Grup Sürüşlerinde İnce Ayarlar
Hem motosiklet kullanımının artması hem de internet sayesinde birçok motosiklet kulübü kurulması yollarda grup halinde motor sürüşünü çok arttırdı. Grup halinde diyorum, çünkü bu şekilde gerçekleşen bir çok geziye “Grup Sürüşü” ifadesini kullanmak gerçekten çok zor.
Peki bu grup halinde gezen motorcular hangi kurallar doğrultusunda yapıyor bu gezileri ?
Evet, bir elin parmakları kadar düzgün grup sürüşü yapanlar var ama genelde ya hiçbir kural uygulanmıyor ya da yine internette dolaşan bir iki satır, yurtdışından uyarlanmış metinden faydalanılıyor. En ilginci de grup sürüşü kurallarını uyguladığını zannedenler, bu işi için sadece bir iki işareti bilmek yeterlidir sanıyorlar.
Birbirlerine bu kadar yakın mesafe ile ve sıralı bir biçimde yol alan birden fazla motorun aslında ufak bir problem neticesinde ne kadar çabuk zincirleme bir kazanın parçası olabileceğini anlamak için, illa bu tür bir tatsızlığa ihtiyaç yok.
Motosikletler ile grup halinde sürüşlerin Grup Sürüşü olarak adlandırılması için gerekli bazı kriterleri aşağıda sıralayalım.
1) DİSİPLİN VE SORUMLULUK
Gerçek bir grup sürüşü yapabilmek için grubun içinde yer alan her bireyin mutlak bir disiplin ve sorumluluk bilinci taşıması gerekir. Sorumluluk duygusu da gereklidir, çünkü ufak bir hata, dikkatsizlik ya da lakayitlik birden fazla kişiye maddi manevi ve hatta yaşamsal zararlar verebilir.
Bu iki özelliğe haiz olduğu kesin olmayan kişiler grup içine alınmamalıdır. Grup içinde yer alan her birey, ne kadar disiplin ve sorumluluk isteyen bir zincirin halkası olduğunu algılayabilmelidir.
Grup yol alırken tüm sürücülerin huzur ve güven duyguları tam olmalıdır ki, yola ve kurallara daha iyi konsantre olunabilsin.
2) YETERLİ SÜRÜŞ BECERİLERİ
Grubun içerisinde yer alan her sürücünün yeterli sürüş becerilerine haiz olması yine vazgeçilmez şartlardan biridir. Burada ehliyetten bahsetmiyoruz. Bugün için Türkiyede nasıl ehliyet verildiğini hepimiz biliyoruz. Anlatılmak istenen, hem motosiklete hakim olabilme hem de trafiği iyi tanımak konusunda yeterliliktir.
3) TRAFİĞİN BİR PARÇASI OLABİLMEK
Grup sürüşünün Türkiye’ye özel en fazla farklılıklar gösterdiği konuların başında, trafiğin içerisine uyum sağlayabilme konusu gelmektedir. Diğer araç sürücülerinin bir çoğu motosikletleri de trafiğin bir parçası olarak görseler de, bunların dışında kalanlar ve/veya yanlış seyir tercihleri ile çileden çıkan sürücülerin grup sürüşü için en büyük risk olduğu bilinmelidir ! Seyir süresince trafiğin normal akışına zarar vermeyecek bir biçimde organize olunması gereklidir. Bunun içinde sürate göre şerit tercihi, grubun küçük parçalara bölünerek bir otobüs uzunluğunu geçmeyecek ( fermuar sisteminde 5-7 motor ) şekilde seyir edilmesi, grup içinde diğer araç sürücülerine sataşan bireylerin yer almaması ve senkronize olunabilmesi çok önemlidir.
Bu konu ile ilgili diğer konular ilerleyen maddelerde yine gündeme gelecektir.
4) SOLLAMALAR VE SOLLANMALAR
Sollamalar
Yukarıda grupların kullanılan motosikletlerin tipine, süratlerine, gidilen yolun yoğunluğuna ve hız limitine bağlı olarak, ortalama 7 motordan oluşmasının tercih edilmesi sağlıklı olacaktır demiştik. Sollama ve sollanma sürecini de bu adetlere göre anlatacağım.
Grup sürüşü esnasında sollama yapmak için 2 değişik metot vardır. Bu metotların burada bilindiğini varsayarak, “artçıdan başlayan” ve “öncüden başlayan” diye sınıflandırdığımızda, hangisi ne zaman tercih edilecek ve bu tercih tüm grup tarafından nasıl anlaşılacak ?
Çok şeritli yollarda nispeten düşük trafik yoğunluğu varken, ve/veya grup 5 ve üzerinde motordan oluşuyorsa “artçıdan başlayan” sollamalar tercih edilmelidir.
Bu halde öncünün sollama kararını gruba iletmesi neticesinde artçı sollama sürecini kendi insiyatifi doğrultusunda başlatır ve diğerleri de ivedilik ile sollamayı gerçekleştirirler. Sollama sonrasında tekrar sağa geçerken ilk motordan başlanır ve arkadakilere yeterli alanın bırakılmasına dikkat edilir.
Ancak bunun için dikkat edilmesi gereken konu sollama süratinin ve sürecin, soldan akan trafiği uzun süre bloke etmemesi gerektiğidir.
Tek şerit, tek yönlü yollarda ve yine çok şeritli yollarda eğer yoğun bir trafik akışı söz konusu ise bu sefer “öncüden başlayan” sollamalar daha güvenli ve huzurlu olacaktır. Bu şekilde gerçekleşen sollamalarda öncüden başlayarak, gruptakiler teker teker sollama işlemini gerçekleştirir ve arkadan gelenlere yeterli alan da bırakmak sureti ile grubun tamamlanmasını bekler. Yani ikinci bir sollamaya başlamaz.
Her iki durumda da sollanacak olan araç veya araçların önünde tüm grubun girebileceği yeterli bir boşluğun olması öncünün insiyatifindedir.
Sollama sürecinin hangi metot ile yapılacağı ise, önceden karara varılarak, grubun öncüsü tarafından belirlenecektir. Öncü hem el işareti ile hem de sinyali ile sollamayı haber verdikten sonra tercihini de ortaya koyacaktır. Bunun için gruplar kendi işaret mekanizmalarını da geliştirebilirler.
Sollanmalar
Gerek yurtdışında yazılan bazı metinlerde gerek Türkçe olanlarda grubun bölünmemesi ve araya araç alınmaması konusunda bazı anlatılar ve ibareler vardır. Bu öğreti Türkiye yollarında ciddi risklere sebebiyet verebileceğinden ancak yavaş akan trafikte ve en sağ şeritten gidiliyor ise uygulanması uygundur.
Diğer araçların sabırsızlanıp, grubu tehdit edebilecek riskleri almaması için bu konuda biraz daha yumuşak yaklaşılmalı ve özellikle karşıdan gelen araç risklerinin olduğu tek yönlü yollarda sollamak isteyen araçların işi kolaylaştırılmalıdır.
Bunun için eğer grup yediden fazla değilse ortadaki, yediden fazla ise ( ki önermiyoruz ! ) önceden belirlenmiş sürücülerin arada yer bırakarak araçların girmesine müsaade etmeleri grubun huzuru ve güvenlik için çok faydalı olacaktır. Zaten sollamak isteyen araç her fırsat bulduğunda teker teker üçlü ya da dörtlü gruplarlı sollayıp gideceğinden bir süre sonra normal seyir düzenine geçilir.
5) PLANLI OLMAYAN DURUŞLAR VE ANİ MOLA İHTİYAÇLARI
Grup sürüşü yaparken en tehlikeli olabilecek anlar aniden kenara çekilerek yapılan mola ya da duruşlardır. Hangi sebep ile olursa olsun iyi bir grup bu tür duruşlardan kaçınmalıdır. Ancak çeşitli mücbir sebepler ile bu durma işlemi gerekiyorsa, belirli kurallar dahilinde yapılmalıdır.
a) Liderin herhangi bir mücbir sebepten grubu durdurması
Lider, grubu durdurmak istediği zaman işaret ile bunu tüm gruba bildirir ve güvenli bir zaman geçmesini bekleyerek yavaşça süratini azaltarak grubu güvenli bir alanda durdurur. Durma sürecinde süratin iyi ayarlanması ve arkadan gelenlerin de motorlarını durdurabileceği uygun bir alanın öngörülmesi çok önemlidir.
b) Artçının herhangi bir mücbir sebepten grubu durdurması
Eğer artçı ile lider arasında kablosuz bir iletişim yoksa, artçı trafik şartlarının müsait olduğu bir süreçte hızını arttırarak grubun önüne geçer ve liderliği devralır. Grubun tüm üyeleri zaten bu durumda bir haber verileceğini anlarlar. Bu aşamadan sonra artçı, lider olarak yukarıda tarif edilen biçimde grubu durdurur.
c) Grup içindeki bir sürücünün Lidere durma ihtiyacını iletmesi
Daha önceden belirlenmiş ve herkesin anlayabileceği bir işaret ile aradaki bir sürücü bunu lidere veya artçıya iletmelidir. Artçının bu durumu algılaması daha kolay olacağından, grubu artçının durdurması daha uygun olacaktır. Bu konuda gruplar kendi içinde önceden karar almalıdır.
Ancak bu şekilde durmak için, çok geçerli bir sebebin olması gereklidir.
6) GRUPTAN AYRILMAK
Pek tercih edilen bir durum olmasa da, çeşitli sebepler ile gruptan ayrılmak isteyen sürücüler olabilir. Bu tür durumlarda yine önceden konuşularak bir haber verme mekanizması olmalı ve uygulanmalıdır. Ancak gruptan ayrılma kararı veren sürücü ya hızını arttırak ya düşürerek tamamen kopmalı ve grup üyelerini şaşırtabilecek ve dikkatini dağıtacak mesafede seyir etmemelidir. Böyle durumlarda ayrılan sürücü ya önceden belirlenmiş bir sonraki mola noktasına gider ya da sürüşünü tamamen bireysel olarak devam ettirir. Eğer bir sonraki mola noktasında tekrar gruba katılmak istiyorsa bunu lidere bildirmeli ve geçerli sebebini belirtmelidir. Lider eğer mazereti geçerli buldu ise ve ayrılan sürücü bu süreçte gruba bir risk yaşatmadı ise, bunu grubun diğer üyelerine de açıklayarak tekrar gruba katılmasına izin verebilir.
Gruptan ayrılan sürücü bir sonraki mola noktasına yeterli zamanda varamamış ise, grubun kendisini beklemesi söz konusu değildir.
ANGARAJ
Ben henüz 850 km de acemiyim... Neyse siz grup olarak önden gidin.. Ben gruba katılmadan sizin grubu arkadan takip ederim...
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:46 ----------
PAzar sabahı gidecekler listesi yapsak mı ki bizde??
1)Erhan
2) osman
3)??
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:49 ----------
Suriyeden iltica edenler için bencede süper fikir....
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:51 ----------
BÜLENT sen ne içiyon yaw.... maşaallah hep bir neşe, hep bir enerji...Allah bozmasın... (Yeterki senin GV250 hiç benzin yakmasın..bir duyuma göre 5 litre yakıyormuş senin ki? )
‘’ http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/98835-mt-camiasi-bir-el-atar-mi-yazilarinizla-motosiklet-askima-yardim-edin-lutfen.html’’ konusuna destek veren herkese teşekkür ederim...Sevgiyle kalın,
Al işte, abicim sana sende mi Brütüs diyerek cevap vermek istiyorum, bunlar hep ismi lazım değil, Koray adlı arkadaşiın başının altından çıkıyor, bunlara inanma, çünkü bu arkadaş bu şekilde sataşmalarla gündem değişikliği yaratma çabasında, gündem ne dersen o da arkadaşın o koca motorundan sivsirinek sesi çıkmasıydı, tabii bütün baskılara dayanamıyan bu çok sevgili kardeşimiz maaşı iki boru parçasına verip gündem olmaktan kurtulduğunu sanıyor ama yanılıyor, çünkü şimdi de sesi çok fazla çıkıyor. Dolayısıyla aramızda en çok küfür yiyecek kişi olmanın dayanılmaz hafifliği sarmış durumda şimdi onun aklını Neyse ben fazla bişi söylemeyeyim onun asıl adamı bizim bugra, dengesini bozar iki dakka da
Ayrıca son bakımdan sonra 4.2 - 4.5 gibi yakmaya başladım, yani kafamdaki o fiziksel sınır olan 5 litrenin altına inmiş durumdayım, mutluyum, huzurluyum şimdilik. İçki konusuna gelince genetik olarak bir yatkınlık ve dayanıklılık var tabii ama mühim olan ne içtiğim değil, içmeden de böyle olmak ki ben içmeden de kafa zaten güzeldir, içince daha da bi güzel oluyo, bak bunu hatırlamam lazım, orda gece bana içirip içirip bir sürü fotoğrafımı çekip sonra da internette yayınlar yoksa bu ırz düşmanları, aşağılık düşman askerlerii
ANGARAJ
Whatever it is, it's better in the wind.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
pazar günü gelme ihtimalim %70, benim baya km yapmışlığım var ama kontrolsüz güç olduğumdan dolayı hiç tecrübesi olmayan motorcular bile daha güvenli gider
Koca motordan sivrisinek sesi olayı iyiymiş @gülenadam
la benim aslında zincir yağlamam gerek...motor bendeyken 250 km oldu...benden önceki sahibi de 20-30 km yapmıştır yağladıktan sonra...şimdi bana bu konuda ilk uygulama için birinden yardım istiyorum...
temizlemek için sprey, bide yağlamak için zincir yağı lazım değil mi? würth iyi diyolardı sıçrama falan yapmıyo...geçen birinde gördüm zincir sanki yağsız gibi tertemizdi...benim ki leş gibi anasını satayım..bu iş nasıl oluyo...pazar yola çıkmadan halledeyim şu işi...
wd40 temizler abi silmene flnda gerek kalmıyor, onun tanziği döküyor yağı..
würth iyidir evt, ama dişliye az birşey uygulayıp 50-100 mt tur atıp birdaha uygula derim, bir seferde yaparsan akar birde arka tekerın yanaklarına fln akar allah muhafaza kayar lastik ona dikkat et derim..
Arkadaşlar merhabalar,
Eğer bir terslik olmazsa ctesi günü ben de size katılmak ve de sizlerle tanışmak isterim. Balık avından iyi anlamakla birlikte turna avında da fena sayılmam hem Ctesi günü hareketi nereden planlıyorsunuz?
Build A Fire A Thousand Miles Away To Light My Long Way Home
I Ride A Comet My Trail Is Long To Stay Silence Is A Heavy Stone
Merhaba, facebook grubumuza dahil olursanız ordan detaylı haberleşebiliyoruz;
http://www.facebook.com/groups/162405583878884/
Bu arada bilen biri arıyorum kaç gündür, turna için sahtemi atılıyor?
Kaşık fln alsak bizde biyerde olta atabilirmiyiz ki bu festivalde, hani yarışa etkinliğe katılmadan spor amaçlı?
hareketi ahlatlıbel kavşağından saat 14:00 da yapacağız.bizler de sizinle tanışmayı isteriz.turnuvaya katılmak isterseniz de orada kayıt yaptırarak katılabileceksiniz.
evet ahmetcim sahte atılıyor canlı yem kullanılmıyor.zaten kamp alanımız gölün hemen yanında olacaktır büyük ihtimalle oltası olup yanına almak isteyen arkadaşlar da avlanabilir.
normal at-çek yapıyoruz değilmi, fosforlu balıkmı alsak kaşıkmı peki?
gerçi cumartesi geleceğimde daha mechulde takımı hazırlayım şimdiden, durduk yere akü patladı nasıl olduysa yer gök inledi valla
tırıvırı attırmazlar heralde değilmi, attırsalar size şöyle boy boy 20 tane balık çekerdim
evet at çek şeklinde avlanıyor.fosforlu balık kullanıyorlar.tırıvırının adını dahi duyduklarında cinnet geçiriyorlar.aklından bile geçirme yani.
kardeş wd40 ı sakın zincire sürme diyolardı...özellikle oringli zincirlere çok zararlı olduğunu duydum diye hatırlıyorum...
arka tekerin yanaklarına akarsa bunu nasıl geçirelim...
müdür senin demenle hatırladım bende arka sehpa falan bi halt yok...mecbur ileri geri falan yapcaz kendimiz yaparsak...metropolün ordasında gazyağını bulmak da bi mesele...ilk sefer ben birilerine yaptırayım da sonrakilere artık kendimiz hallederiz...
bide bu balata temizleyici ile zincir yağını nerden alabiliriz...würth...balata temilzeyici var ama yetmeyebilir...
Şu an bu konu içerisinde 28 kullanıcı var. (0 üye ve 28 misafir)