kısıtlı bilgimle bildiğimi ve uyguladığımı söyleyeyim...;
motor freni ile iniyoruz genelde bırak istediği kadar bağırsın motor diyorlar ama değişim vakti yaklaşan zincirlerde kopmaya neden olabilir diye düşünüyorum...ama dönüşlerde kesinlikle ön frene dokunulmuyor...ben düz hatta her ikisini ve motor frenini kullanıyorum...
yokuş aşağı inerken dik oturun, ağırlığı arka tekere vermeye çalışın motor normal seyir hızındaki viteste ve ayağınız frende olsun..
Erhan abinin dediği gibi ön fren asla, hele mıcır ve viraj varsa basmayın..
Bu arada bende eryamandayım 3.etap, yağmuru gördüm çıktım direk dışarı atladım motora, hemen hergün eryamanın heryerinde dolaşırım motorla hiç cb125 görmedim, buluşmalara fln beraber gidebiliriz..
ayak frende, debriyaj çekili mi? değil mi? Bende eryaman 3 deyim, son 10 gündür hafta içi dahil hergün iş çıkışı 18:30 -20:00 arası hergün bir semt seçip eryaman,sincan,kazan,etimesgut,batıkent turluyorum...eryamanda 1 kere turlarken baktım 1 adet motosikletli apache yaklaşık 45 dakika uzaktan beni takip etti... nedense bende bu HIRSIZ hissi uyandırdı, onun için eryaman hariç diğer semtlerde geziyorum...
Birlikte gezmekten keyif alırım...Hemde senden tecrübe ediniriz..
‘’ http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/98835-mt-camiasi-bir-el-atar-mi-yazilarinizla-motosiklet-askima-yardim-edin-lutfen.html’’ konusuna destek veren herkese teşekkür ederim...Sevgiyle kalın,
yağan yağmurla tazzikli suyun basıncı aynı değildir ahmecim.ve bir iki kez yıkamaktan değil süreklilikten sıkıntı olur.
ben hiç bir zaman debriyaj çekmiyorum frenleme esnasında eğer ki önüm bomboş ve düzse..debriyaj çekildiğinde tekerleklerdeki gücü vücuduna yükleyip yükü sen alıyosun...motor tekerinde güç olduğu sürece dengede duruyo..jiroskopik kuvvvet mi ne diyolar sanırım...aslında debriyajın çekilmesi gerektiğini de savunan var ama ben öğrenme aşamsında uygulanmaması gerektiğini düşünüyorum...
Hocam Eğitiminizi bölmek gibi olmasın bir de cümlem çok klişe olsun ama her motorcu motorunu tanır (Tekerleriniz durumu vs) ; şöyle ki sorunuz spesifik , ama bu da hava yol ve motorun durumuna göre değişir. Frenlemek fren yapmak gerçekten sanat işidir , motor da araba gibi tek bir fren bulunmaz bu anlamda da ikisine birden hükmetmek isizn işinizdir arka yüklenirseniz arka atacak öne yüklenirseniz yığılma olacaktır. nerde olursanız olun hızlı yavaş yokuş yada aşağı o ayarlama ikisiyle mümkün olacaktır. bu konuda her kullanıcının (usta kullanıcı diyelim) Fikri değişir, farklı bilgiler alırsınız ama her yiğidin çorba içişi farklıdır sizinki de farklı olacağı gibi : Tabiki motorda en sağlıklı fren motor frenidir ama yeterli olmadığı yerde ikisiyle ayarlama ile olacaktır diyorum
Bu arada yokuş aşağı asla debriyaj boşa alınmaz vites yukarı yada aşağı almayacaksanız.
tazyikli su 2-2,5 barı geçmedikçe pek zararlı olmaz sanırım..ki gerekli iç detaylar için...
Erhan senle biz aynı okulda okumadık mı ?? Adam bana düzde giderken ön fren %70+arka fren%30+debriyaj aynı anda diye öğretti. Biraz önce soner hocayı aradım yokuş aşşağı nasıl inmek lazım diye... Yokuş aşşağı motor freniyle in...frenleme ihtiyacı doğarsa ön +arkayı birlikte kullan ama DEBRİYAJI çekme dedi...bilginize...
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:00 ----------
Hocam ne demek eğitimi bölmek, KATKILARINIZLA öğreneceğiz..
‘’ http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/98835-mt-camiasi-bir-el-atar-mi-yazilarinizla-motosiklet-askima-yardim-edin-lutfen.html’’ konusuna destek veren herkese teşekkür ederim...Sevgiyle kalın,
çok yakından tutulmadığı sürece demiştim (derecesini fln bilmiyorum)..
Bence yağmur boyaya daha çok zarar verir Hüseyin abi.. yağmurla beraber motora sadece su temas etmiyorki, yoldan kalkan çamur, taş v.b cisimler motorun heryerine girer..
heleki ön tekerin attığı pislik taşlama görevi bile yapıyor
Eliniz debriyaj manetinde olsun.. yokuş aşağı inen manuel vitesli hiçbir aracın boşta inmesi sağlıklı olmaz..
Doğru ve yerinde yapıldığında en güçlü ve güvenli frenleme motor frenidir, vites freni de denilebilir..
Arabada da öyle, bu sayede lambalarda bekleyen arabalara arkadan patlamaktan kurtarmıştır beni..
AMA BU Herzaman geçerli değildir, mesela 3. vitesde devrini almış bir motosikleti yavaşlatmak için 2 ye çekerseniz arka teker 2-3 saniye kitlenir, balatayı yer, dişli, egzantrik ve krank kırabilir..
Görüşelim abi memnun olurum estağfurullah, spor tesisinde birer çay içer turlarız telefon numaram facebook adresimizde var..
Hüseyin Başkan bigünde Motor yıkama+eğitimm, tecrübe toplaşması yapalım bence..hatta okan abiyi çağırsak gelir heralde ama bize tufa lazım hani şu futbolcuların antrenmanda kullandığı levazamatlardan.
ANGARAJ
yiyelim,içelim bu yunusum.arada da eğitim yaparız.
canını yerim hüseyin abi çalıştırda bi dinleyim laa
Pazar günü karagöl&çubuk barajına gittik. Karagöl yolu asfalt yapılmış, eskisine göre iyi gibi gibi olmuş, çok güzel yatılıyor. Pegler nası sürtüyor yerlere cazır cuzur yakın zamanda bi gitmenizi tavsiye ederim, keyifli bir yol olmuş
Şu an bu konu içerisinde 101 kullanıcı var. (0 üye ve 101 misafir)