Arı vız vız vız YBR 125 toy bir kız / Ayşe Şule Bilgiç
Reklamlar
-
Son zamanlarda en çok ‘Bir motorum olsun istiyorum ama ne alacağımı bilmiyorum, çok da param yok, ne önerirsin?’ içerikli e-postalar almaya başladım. Ben de istedim ki, bu hafta yeni başlayanlara alternatif olabilecek bir motor seçeyim, kullanayım, yazayım.
İşte tam da bu sebeple, sabah erken kalkıp gözüme kestirdiğim motoru teslim almak için rotayı Şirinevler’deki çiçeği burnunda Yamaha bayii Aydın Motor’a çevirdim.
Aydın Motor’un çalışanları gayet sıcak bir şekilde karşıladılar beni. Sohbet, çay ve hatta henüz kahvaltı bile yapmadığımı annemle telefon konuşmamdan duyan Ali İhsan beyin ısmarladığı çift kaşarlı tost derken sıra geldi dışarda, mahçup mahçup beni bekleyen Yamaha YBR 125’e. Motosiklette ilk intiba önemli şey benim için. Her gün caddelerde sıkça gördüğüm bir motosiklet olan YBR 125’in, kırmızı, mavi ve gri olmak üzere, yan yana duran üç rengine de bu kez alıcı gözüyle baktım. Toy bir dişi arı gibi geldi bu motosiklet bana. Kocaman farı, üst grenajına entegre sinyalleri anten gibi duran aynalarıyla pek sevimli bir motosiklet YBR 125. Mavi ve kırmızısı daha alımlı görünse de bana grisi kısmet oldu. Motosikletin özelliklerine dair, derin bir ön bilgim olmadığı için teslim almadan önce Aydın Motor yetkililerine; ‘Bu motosiklet ile ilgili özellikle bilmem gereken bir şey var mı?’ diye sordum. Hemen teknik servisten bir arkadaş çağrıldı ve Ali İhsan bey tarafından soruldu; ‘Ayşe Şule’ye motorla ilgili özellikle söylemek istediğin bir şey var mı?’
Sevgili mekanik arkadaşın, üzerimdeki eksiksiz motosiklet kıyafetime aldırmadan söylediği ilk cümle hepimizi gülümsetti; ‘Motor kullanmayı biliyor musun?’.. ‘Yok vallaha, depriyaj hangisiydi gurban?’ dememek için zor tutup kendimi, ‘Biliyorum’ demekle yetindim. Sonra sağ olsun, ‘Tamam o zaman bak cikle burda, bilmem ne şurda...’ diye başladı faideli bilgileri anlatmaya. Ve koyuldum yola.
Neyse YBR’yi ilk çalıştırdığımda, o da ister istemez gülümsetti beni. Çünkü görüntüsü gibi, sesi de arı gibi. Göstergeleri ağabey ve ablalarındaki kadar kaliteli, ayrıca benzin göstergesi olması artı puan. Ancak enstrümanlara baktığınızda, gelişmiş ağabeyleri ve ablalarına göre toyluğu hemen belli oluyor. ‘Engine Stop’ yani motoru durdurma düğmesi yok mesela bu arının. Motoru durdurmak için anahtara uzanıp, kontağı kapatmak gerekiyor. Ayrıca motosiklet vitesteyken ayaklığı açınca motoru stop ettiren mekanizma da yok. Anlaşılan Yamaha, bu arı hiç durmasın, hep çalışsın istemiş ve güvenlikten biraz ödün vermiş. Bunun dışında tambur arka freni de saymazsak, hiçbir eksiği yok hatta işçilik ve malzeme kalitesi gayet başarılı diyebilirim.
Sınıfının en çok satan modeli
Yolda YBR 125 beklediğimden pek rahat ve pek kıvraktı. Elbette 107 kilogramlık ağırlığının, yolda arı gibi ilerleyebilmesinde etkisi büyük. 124 cc hacminde 12.5 beygir gücündeki motoru şaşırtıcı bir şekilde 10 bin devirde kırmızı çizgiye giriyor. 4000-8000 devir aralığında oldukça atak olan motor, bu devirlerin altında ve üstünde biraz soluksuz kalıyor. Fakat hafifliği sayesinde biraz vitesle oynayarak oldukça keyifli yol yapılabiliyor.
Yamaha YBR 125 ‘Commuter’ denilen şehir içi ulaşım için kullanılan, ekonomik motosiklet sınıfında bir motosiklet. YBR 125 için toy moy dediğime bakmayın, toyluk commuter sınıfının genel özelliği. Ayrıca bu sınıf motosikletlerden ekonomik olması, kolay kullanılması, sağlam olması beklenir. Yamaha YBR 125 bu özelliklerin tümünü karşılıyor. Benzin almak için çok nadiren benzinciye uğradım, hatta gösterge mi bozuldu diye şüpheye düşüp arada benzin bile aldım. Çok dar alanda dönüşler yapabilmek, virajlara güvenle girip çıkabilmek, bozuk zeminlerde tedirgin olmadan gitmek, bu motosikletle çok kolay ve eğlenceli. Ön fren için disk, arka fren için tambur kullanılmış. Ön fren yeterli ve dozajı kolay ayarlanabilirken, arka fren kullanımı alışkanlık istiyor. Arıcık, virajlara ağabeylerini özendirecek kadar stabil giriyor. Genel olarak sürüşü, limitlerini zorlanmadığı sürece pek keyifli. Üstelik fiyatını düşününce bu kadar insan neden trafikte bu kadar çile çekiyor diye düşünmeden edemiyor insan. Kaç para acaba diye içinden geçirenleri daha fazla meraklandırmayayım. Bu arıcık 2 bin 600 Yeni Türk Lirası.
Sadece YBR 125 değil, tüm ‘Commuter’ sınıfı motosikletler için geçerli şeylerden biri de; ‘Commuter’lerin motosiklet kullanmaya yeni başlayacaklar için biçilmiş kaftan olmaları. Kolay kullanımı, hataları affetmesi, temel motosiklet dinamiğine sahip olması sebebiyle ‘İlk motosikletim bir komüter mi olsa?’ diye düşünüyorsanız doğru yolda, pek güzel bir karar vermek üzeresiniz demektir. Bakmayın siz, ufak tefek görünüyor ama disiplinsiz kullanımda hiç şaka kaldıracak bir makine değil. Büyük hacimli motosikletler ile temel sürüşü aynı, bundan dolayı -her zaman dediğim gibi- tam kuşam giyinmeden kesinlikle kullanmayın. Bunu özellikle söylüyorum çünkü ‘Bu motosiklet nasılsa ufak tefek, düşsek ne olur sanki?’ diye düşünen pek çok arkadaşı gördük ne oluyor. Arı gibi çalışkan, hareketli dedim ama eğer hak ettiği ehemmiyeti göstermezseniz canınızı yakabilir.
Haa demeden edemeyeceğim, bu tip motosikletler şehir içi kullanım amacı için üretildiğinden özellikle yüksek süratli otobanlarda kullanılması hiç keyifli değil ayrıca tehlikeli de. Kocaman kamyonların türbülansı bile bir şerit yana atabilir bu arıcığı. Şehir içinde keyifle bir noktadan diğerine sakin sakin gitmek istenildiğinde ise çok keyifli bir yol arkadaşı oluyor YBR 125. Büyük hacimli motosikletlerden sonra bana beklediğimden çok daha eğlenceli geldi. Ağır ve şehir içinde kullanışsız olan motosiklet sahipleri için de iyi bir alternatif olabilir YBR 125.
Heyyy!! Bahar geliyor, az kaldı. Henüz ikiteker sahibi olamamış, ‘Ne alsam?, Nerden başlasam?’ diye kara kara düşünen, aramıza katılacak yeni dostlar için, YBR 125 pek doğru, pek ekonomik bir seçenek. Özellikle fiyatı, bir motor sahibi olma hayalini sihirli değnekle gerçeğe çevirecek kadar makul. Bir yerden başlamayı düşünüyorsanız, şıklar arasına YBR’yi de koyun derim.
Gülümseten fotolar
Vallaha ben bu fotoya ‘Ne yazsam?, ne desem?, kızsam mı?, gülsem mi?, koyunun haline, adamın cahilliğine acısam mı?’ bilemedim. Buyrun siz karar verin... Bu fotoğraf elime geçince aklıma geldi, eminim sizin de arşivlerinizde böyle enteresan, güldüren, biraz düşündüren fotolar vardır. Eğer bu sayfadan yayınlanacak nitelikte olduğunu düşünüyorsanız yollayın, beraber bakalım, beraber gülüp, beraber düşünelim. Hadi kurcalayın arşivleri, ama öyle sapık supuk ‘iki motor’ fotoları yollamayın, ben de biliyorum, motor ve ablaların olduğu insanı düşünmekten uzaklaştıran o fotoları. Onlar tamamen konumuz dışı.
Reklamlar
-
Ayşe Şule Abla'ma burdan saygı ve sevgilerimi sunarım (ybr kullanıcısı olarak yorum yapmadan geçemedim biliyorum hortlattığımın farkındayım )
-
digi_boy26 adlı üyeden alıntı
Ayşe Şule Abla'ma burdan saygı ve sevgilerimi sunarım
(ybr kullanıcısı olarak yorum yapmadan geçemedim biliyorum hortlattığımın farkındayım
)
çok fena hortlatmışsın hemde bende eski bir ybr'kullanıcısı olarak yorum yapma ihtiyacı duydum
-
YBR Motoruna hayranım 17 gırıcem ılerde almayı dusunuyorum
-
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
-
Adamın avatarını gördünmü?... Birde ybr hayranıyım diyo....
Direk başlasın hayabusayla...
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
Ayrıca motosiklet vitesteyken ayaklığı açınca motoru stop ettiren mekanizma da yok
Valla 2009 model YBR'emde bu sistem var. Yan ayaklığa adapte bir sistem. İlk gördüğümde anlayamamıştım ama vitese geçirince stop etmesinden anladım.
::piloot:: Yakaladın mı? bak bakalım ellerine yakaladım dediğin şey sadece mavi bir silüet.... Çoktan uçup gittik. Geçtin mi? bak bakalım ardına ve önüne geçmene izin verildiğinde ufuktaki mavilik kim........ ::uzgunum:
-
ya bu nasıl bir iştir AYŞE ŞULE BİLGİÇ hep reklam peşinde AYDIN motorum iyi olduğunu nereden biliyor? tabi test için motosiklet tahsis ettiklerinde iyi olurlar. şirketimizde 40 tane ybr 125 var arkadaşlar buradan yazıyorum 15 yıllık motorcuyum 10 yıl motorlu kuryelik yaptım ybr 125 almayın çok problemli ve km ömrü düşük makineler.
HONDA dan şaşmayın arkadaşlar.
-
en iysi sen birtane 600rr ugraşma ufak tefek şeylerle:D
-
aSuBaYaH adlı üyeden alıntı
ya bu nasıl bir iştir AYŞE ŞULE BİLGİÇ hep reklam peşinde AYDIN motorum iyi olduğunu nereden biliyor? tabi test için motosiklet tahsis ettiklerinde iyi olurlar. şirketimizde 40 tane ybr 125 var arkadaşlar buradan yazıyorum 15 yıllık motorcuyum 10 yıl motorlu kuryelik yaptım ybr 125 almayın çok problemli ve km ömrü düşük makineler.
HONDA dan şaşmayın arkadaşlar.
valla arkadaşım ben ybr 125 kurye gördüm 95.000de sapasağlam gidiyodu makine.bendede ybr var diye söylemiyorum sakın yanlış anlama ama bende burda şunu söyliyim ybr 125'i herkese tavsiye ederim bakımları düzenli yapıldığında evladiyelik bir motordur.cbf 150 ile karşılaştırmak gibi olucak ama uzun ömürlü olup olmadığını gözü kulağı olan herkes hangisinin daha çok sattığından anlar...
-
Ne yalan söyleyeyim bende hiç memnun kalmadım ybr den nedeni ise tamircimle 3 yıl içinde aramı açtı.140 000 km yaptım(debriyaj teli gaz teli dahi orjinaldi aldıgım yedekleri hala duruyor) Debriyaj balatası 110 binde degişti,birkez bobin birkezde vites müşürü için uğradım.Yağdan yarı yarıya kara geçtim.aynı yağ ile 70 000 km belki yapardım honda ile.Ve satarken de hiç zorluk çekmedim:hala orjinaldi kurcalanmamiştı ve yağda yakmıyordu.250 000 km yol yapan arkadaşımvar.Kredi kartı borcumdan dolayı sattım..Para denkleştirirsem alacağım tek makine ybr.Şu an cbf 150 kullanıyorum şirket aracı.Teknik tek farkı 150 cc olması oda 10 km fark başka hiçbişey yok.Hondayı kötülemiyorum fakat bu cc deki veriler daha iyi olabilirdi.Servis bağımlılığı cabası.
-
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
Motosiklet Eğitmeni
alp_tunay adlı üyeden alıntı
Vallaha ben aynisini yazdim.
Sonra vazgeçtim aksam aksam kimsenin kalbi kirilmasin dedim.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
Hoş bir hazı olmuş Keyifle okudum
-
aSuBaYaH
Offline
ya bu nasıl bir iştir AYŞE ŞULE BİLGİÇ hep reklam peşinde AYDIN motorum iyi olduğunu nereden biliyor? tabi test için motosiklet tahsis ettiklerinde iyi olurlar. şirketimizde 40 tane ybr 125 var arkadaşlar buradan yazıyorum 15 yıllık motorcuyum 10 yıl motorlu kuryelik yaptım ybr 125 almayın çok problemli ve km ömrü düşük makineler.
HONDA dan şaşmayın arkadaşlar.
Bu yazıya istinaden
piranha dört Nickli Üyeden Alıntı
Ne yalan söyleyeyim bende hiç memnun kalmadım ybr den nedeni ise tamircimle 3 yıl içinde aramı açtı.140 000 km yaptım(debriyaj teli gaz teli dahi orjinaldi aldıgım yedekleri hala duruyor) Debriyaj balatası 110 binde degişti,birkez bobin birkezde vites müşürü için uğradım.Yağdan yarı yarıya kara geçtim.aynı yağ ile 70 000 km belki yapardım honda ile.Ve satarken de hiç zorluk çekmedim:hala orjinaldi kurcalanmamiştı ve yağda yakmıyordu.250 000 km yol yapan arkadaşımvar.Kredi kartı borcumdan dolayı sattım..Para denkleştirirsem alacağım tek makine ybr.Şu an cbf 150 kullanıyorum şirket aracı.Teknik tek farkı 150 cc olması oda 10 km fark başka hiçbişey yok.Hondayı kötülemiyorum fakat bu cc deki veriler daha iyi olabilirdi.Servis bağımlılığı cabası.
Yazdım bunu arkadaşlar
-
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
alp_tunay adlı üyeden alıntı
ben yeni mz 251 topladım acaba ybr alsam mı ne dersiniz?
:bounce:[COLOR="Red"][B]Aşk Çikolata Gibidir Araya Fıstıklar Girebilir[/B][/COLOR]:queen:::tutkuy::
-
12 Ağustos 2010, 17:23
#20
aSuBaYaH adlı üyeden alıntı
ya bu nasıl bir iştir AYŞE ŞULE BİLGİÇ hep reklam peşinde AYDIN motorum iyi olduğunu nereden biliyor? tabi test için motosiklet tahsis ettiklerinde iyi olurlar. şirketimizde 40 tane ybr 125 var arkadaşlar buradan yazıyorum 15 yıllık motorcuyum 10 yıl motorlu kuryelik yaptım ybr 125 almayın çok problemli ve km ömrü düşük makineler.
HONDA dan şaşmayın arkadaşlar.
200 bini devirmiş makineler mi km si düşük
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler