Günlük hayatınızda karşılaştığınız, sayılan hiç de azımsanmıyacak, yolda "vuuuuuun" diye giden, siz trafikte sıkışmış en sevmediğiniz şarkıyı bile söyler hale gelmişken yanınızdan geçen, sesleri ve görüntüleriyle içinizde bir yerlerde özgürlük damarlarınızı kabartan motosikletlere ve sürücülerine bakarken yüzünüzde anlamsız bir gülümseme yakalıyorsanız siz de bu sevdaya tutulmuşsunuz demektir.


Motor sevdası aşk gibidir; nerde, ne zaman, nasıl olduğunu anlamanıza hiç fırsat vermeden kanmıza işler,aniden bu heyecanı hissedersiniz ve üzgünüm ama artık dönüş yoktur. Her şeyden önce bilmelisiniz ki motor kullanmak zor, zor olduğu kadar keyifli, tehlikeli, tehlikeli olduğu kadar huzur vericidir.

Motor kullanmak için bisiklete binmeyi ve otomobili kullanmayı biliyor olmanız çok büyük bir artıdır. Ancak motor ne motorlu bisiklet ne de ikitekerli araba değildir.
Motosiklet kendi şahsına münhasır havasıyla ayrı bir yerdedir. Sağ el ayrı, sol el ayrı, sağ bacağınız ayrı, sol bacağınız ayrı bir fonksiyon üslendiğinden motor kullanmak komplike bir iştir. Mücadeleden hoşlanmıyorsanız yol yakınken dönün. Yoksa bu aşk sizi süründürür. Yok ben mücadeleden hoşlanırım diyorsanız buyurun...

Mücadeleden kaçmıyorsunuz ve bu aşkı ölümsüzleştirecek partnerinizi arıyorsunuz...

Motorunuzu nasıl seçeceksiniz? Kriterleriniz Öncelikle motosiklet kullanmayı hiç bilmiyor ve bu tecrübeye yeni sahip olacaksanız, bu aşkır. uzun soluklu olmasını istiyor ve canınızı da seviyorsanız yükseklerden uçmayın. 125 cc'yi geçmeyen bir motorda acemilik atmanız pek bir doğru olur, kaldı ki hayatı boyunca bu cc'nin üstüne çıkmayan motor kullanıcılan bile var. Motorunuzu seçerken önemli bir diğer konu ise üzerine oturduğunuzda kendinizi nasıl hissettiğinizdir. Motoru ayakta tutan siz olduğunuza göre, size düşen bu görevi en iyi şekilde yapabildiğiniz bir motorla işe başlamak çok sağlıklı olacaktır. Yani motorun üstüne oturduğunuzda anatomik yapınızın motorla uyumlu olması ve üstündeyken kendinizi motora hakim ve güvende hissetmeniz yani ayaklarınızın yere sağlam basması çok önemli.

Bu aşamadan sonra motosikletinizden ne beklediğinize karar vermelisiniz. Yani istediğiniz sadece trafikte rahat seyahat edebileceğiniz bir ikitekerse pekala bir scooter bile sizi tatmin edebilir. Ama yok ben uzun yola da giderim, trafikte de binerim hatta azcik araziye bile çıkabilirim diyorsanız işler kanşıyor. İkiteker.org'un teorisyeni Reşat Arbaş motorları oturuş biçimleri ve kullanım amaçlanna göre şöyle gruplandırıyor. (Örnek olarak verilen modellerin hiçbiri başlangıç motoru için tavsiye edilen modeller değildir. Motorların tipi hakkında bilginiz olsun diyedir.) Başlangıç için en doğru tip hem kullanım hem de fiyatlanyla ikinci gruptaki motorların düşük cc'li modelleri olacaktır.

Ayşe Şule Bilgiç
ruzgarinkizif650gs@hotmail.com