Orijinalini görmek için tıklayınız : Motorları rodajda nasıl kullanmalıyız
ghostcorc
15 Mart 2012, 16:42
Yeni motor alan arkadaşlar rodajda motoru kullanma biçiminiz şöyle olmalı siz motorsikleti değil motoru rodaj ediyorsunuz o zaman mantıklı olarak yapmanız gereken şu olmalı kilometre değil önemli olan motorun birim zamanda yaptığıdevir ozaman şu alışkanlıktan kurtulun ilk şukadar kilometrede 30- 40 la gideceksin sonra 50 liye çıkacaksın yok öyle birşey rodaj bitene kadar 5000 deviri geçmiyoruz hangi viteste hangi hızla giderseniz gidin rodajın sonlarına doğru 6000-6500 devir basıyoruz ama aralıklarla yani 30 sn. 1 dakka gibi motoru fazla ısıtmadan ki rodaj biliyorsunuz ilk 1000 Km.dir daha sonra 1000 bakıma girdikten sonra yine aralıklarla 7000-7500 basıyoruz ki buzamana kadar motora alışmış olursunuz en ufak bir değişikliği hissedersiniz sorun yaşamıyorsanız 1500 den sonra basın basa bildiğiniz kadarki motor rahat açılsın ilerde akıcı olsun ama tutupda öyle 1o km basın demiyorum çıkn otobana bir basın şöyle dibi görün düşürün hızı tekrar dibi görün düşürün hızı kolay gelsin ...
acayüp
15 Mart 2012, 16:48
Bencede kolay gelsin ?
Bu sifir motorlarin yaninda kullanma klavuzu vermiyorlarmi?
Netten kargoyla almadiysaniz aldiginiz yerede sorabilirsiniz. Element uydurmanin pek manasi yok.
K o r @ y
15 Mart 2012, 16:49
rodaj yaparken km saatini saymayın arkadaşlar.. yoksa şafak atmaz... :queen:
Mr.cihans
15 Mart 2012, 16:51
kesinlikle katılıyorum ve alınca bunlara kelimesi kelimesi uyucam araba acarkende genelde ınsnlar son hızı gormeye ugrasır bence mantıksız amac motor seri hale getirmekse devirli kullanılmalı ama her defasında dinlendirmekte acmak kadar faydalı bakalım bunu motorsıklette yapabılecek mıyım sonra aynı hacımlerle kıyaslarız performans farkı olucak mı?
immortalboss
15 Mart 2012, 17:21
Arkadaşlar motor açmak diye bir terim yok aslında.Bu süreç sadece parçaların birbirine alışması.Bu da parçaların aşınması ile gerçekleşiyor.Bu sürede sadece silindir,piston,vites kutusu değil zincir dişli,amortisör,fren hatta motosikletin üstündeki en küçük civata bile alışıyor.Bu sürede motosikleti asla üst devirlerde kullanmayın.Redline çizgisini saymıyorum bile!
En güzel rodaj ise üreticinin size verdiği kılavuzdaki gibi yapacağınız rodajdır.
HaydarBıçak
15 Mart 2012, 17:25
scooter alanların vay haline
0 aldığım asya marka scooter ile 1000 km 40-50 arası gittim bunun içinde e-5 te vardı ölüm gibiydi trafikte arkandan küfreden mi
dibine kadar yaklaşıp korna çalan mı ıstersen hepsinden bol bol oluyor zaten adamdan saymıyorlar birde yavaş gidersen hepten yandın
Mr.cihans
15 Mart 2012, 17:35
motor acmak sanayı terımı kabul edıyorum ama sureklı 3000de vıtes atılan bır arabayla 7000de vıtes atılan bır araba cok farklı oluyor en basta gaz sıkısı fazlalıgından egsoz manıfoldunda kurum bırıkmıyor karakterıslık ozellıklerı bambaska oluyor alısma surecınden sonra bunu motorada uygulıcam ıns:)
K o r @ y
15 Mart 2012, 17:43
arkadaşlar motor açacam diye zaman zaman devri yükseltmeyip pistonlarda kurum bırakırsanız çizilme yapar yapar bu da motor ömrünü kısaltır.. aynı zmanda motoru kompresyone bırakmakta gerekiyor.. pistonların yerine tam oturması için
DarkSeleCT93
16 Mart 2012, 21:51
bende cub alıcam aynı şekilde yapıcam rodajı Koray abi kompresyon nedir
Mengu16
16 Mart 2012, 22:07
bende cub alıcam aynı şekilde yapıcam rodajı Koray abi kompresyon nedir
Viteste gazı bırakıyosun motor öne yığılıyo kendi kendine yavaşlıyo, budur.
adem80
16 Mart 2012, 22:18
ben şahsen rodajı şöyle yapıyorum. 0-250 km=çok sakin ve yavaş 250 kmde yağ değişimi
250 - 750 km= (500 km daha )orta sertlikte kullanım 750 de tekrar yağ değişimi
750-1750 km= biraz daha sert kullanım ama red line yok
1750 den sonra istediğin gibi kullanım
niye rodajda sık sık yağ değişimi diye soran varsa sebebim şudur= segmanlardaki ve motorun diğer parçaları alaşımda olduğu için çapak oluşur çamur gibi, toz gibi demir zerrecikler. Bunlar yağa karışır. Yağda pistonu segmanı yağlar. Bu zerrecikler sekmana sıcakken kaynak olabilir veya segmanla gömlek arasında kalarak segmanların daha çok aşınmasına sebeb olabilir.buda motorun iyi açılmamasına, performans kaybına,yağ yakmasına sebeb olabilir. Bu tamamen benim fikrimdir. Sevgiler.
Mr.cihans
16 Mart 2012, 22:21
bu rodaj otomobıllerde neden dıkkat edılmıyor acaba yanı motor camıasında yenıyım otomobıl formlarında bıle artık rodaj kalmamıstır fabrıkada test edılıyor lafları dolasıyor en azındqn yetkılı servıs yag degısımı ıstemıyor ılk 10000 yada 15000km kadar
Halil Karamanoğlu
16 Mart 2012, 22:25
yeni model honda cb125 alanlar ne yapacak peki? malum devir göstergesi yok :)
cakmak3306
16 Mart 2012, 22:48
İlk 200 km 5000 devırı geçmedım. Sonra 8000-9000-10000 d/dk. Şuan 6300 km de . Bi sıkıntım yok. MotoGp de de adamlar sıfır motorla yarısa cıkıyorlar.
Dikkatli izlerseniz yarışlar başladıktan ilk 15-20 dakıka pistte 80-90 Km/h yi geçmiolar dimi :D
Rodaj süresini tamamlıyorlar :D
İlk 30 kmden sonra motor açılır. Sadece segman kendıne yer yapar. O kadar buyutulecek bi konu değil.
rapidhacker5
16 Mart 2012, 23:08
kesinlikle katılıyorum ve alınca bunlara kelimesi kelimesi uyucam araba acarkende genelde ınsnlar son hızı gormeye ugrasır bence mantıksız amac motor seri hale getirmekse devirli kullanılmalı ama her defasında dinlendirmekte acmak kadar faydalı bakalım bunu motorsıklette yapabılecek mıyım sonra aynı hacımlerle kıyaslarız performans farkı olucak mı?
görcem seni arkana arkadaş binince :D
immortalboss
16 Mart 2012, 23:43
İlk 200 km 5000 devırı geçmedım. Sonra 8000-9000-10000 d/dk. Şuan 6300 km de . Bi sıkıntım yok. MotoGp de de adamlar sıfır motorla yarısa cıkıyorlar.
Dikkatli izlerseniz yarışlar başladıktan ilk 15-20 dakıka pistte 80-90 Km/h yi geçmiolar dimi :D
Rodaj süresini tamamlıyorlar :D
İlk 30 kmden sonra motor açılır. Sadece segman kendıne yer yapar. O kadar buyutulecek bi konu değil.
Peki o yarışların neredeyse hepsinden sonra motosikletlerin sıfırlandığını biliyormusunuz?:)
O tür aletlerin performanslı olabilmesi için her imkan deneniyor.Kompresyon oranındaki çok az bir düşme son sürati,ara hızlanmaları kötü etkileyeceği için her seferinde ölçümler yapılıyor.Gerekli ise de yeniden motor yapılıyor.
M.balibey
17 Mart 2012, 17:34
bu rodaj otomobıllerde neden dıkkat edılmıyor acaba yanı motor camıasında yenıyım otomobıl formlarında bıle artık rodaj kalmamıstır fabrıkada test edılıyor lafları dolasıyor en azındqn yetkılı servıs yag degısımı ıstemıyor ılk 10000 yada 15000km kadar
Teknoloji çok geliştiği için otomobillerde parçalar zaten birbirine alışmış oluyor ben aldığım ilk gün hem kendi hemde pederinkinde son hız denedim hiç problem çıkmadı şu ana kadar
Bu başlık herhalde arkadaş tavsiyelerini de sayarsam, okuduğum/dinlediğim en az 50. rodaj konusudur.
Bu kafayla gidersek bence ülkemiz sürücülerine de bir rodaj süresi şart. Bir arkadaşa yapılan kötü bir şakadan ibaret olsa gerek "motoru açmak" deyimi.
UNdocab
17 Mart 2012, 19:04
Rodajı için devir göstergesine bakmak iyidir tabi ama devir göstergesi olmayan motosikletlet için gaz kolunu yarım turdan fazla çevirmeyeceksiniz. klavuza göre 2. aşama km ne ise o değerde de 2/3 turdan çok çevirmeyeceksiniz. Bu turlar ister istemez devire denk geliyor ama devire takılmayın.
Rodaj için önemli bir ayrıntı daha diyelim ki gaz kolunu yarım tur çevirmek 5000 devire denk geliyor.
Rodaj sadece 5000 deviri geçmemek değildir, 5000 devirde sabit gitmemeniz gerekiyor. sürekli deviri arttırıp azaltmanız lazım bu çok önemli
Ben rodajı uzun yolda yaptım istanbul-ayvalık yolunda. Yoksa çekilir gibi birşey değil
Bozoksk
17 Mart 2012, 20:10
Viteste gazı bırakıyosun motor öne yığılıyo kendi kendine yavaşlıyo, budur.
Yanlışınız var bence.
Vitesteyken gazı kesip vites düşürmektir kompresör.
Mr.cihans
17 Mart 2012, 20:21
Yanlışınız var bence.
Vitesteyken gazı kesip vites düşürmektir kompresör.
Vıtesı dusurdukten sonra debrıyajı bırakmıyormusun aynı olay ıste motor devrıyle yavaslaması kısaca...
UNdocab
17 Mart 2012, 20:42
yine de enduro motosikletler hariç şahsi fikrim kompresör kullanmayın. Çünkü yavaşlarken tüm yük aynı zamanda egzantirik zincirine binmektedir. Bu da egzantirik zincirinin uzamasına, gerginliğinin bozulmasına sebep olacaktır. (Dip not:Endurolar neden hariç; Çünkü bu motosikletler yapısı gereği bozuk zeminler için ve zorlanmalar için daha dayanıklı olarak tasarlanmıştır. Yokuş aşağı çok bozuk, kulu küçük taşlı bir yerde frene basarsanız kendinizi bir anda yerde bulabilirsiniz bu noktalarda kompresör kullanılır. Siz yine de böyle zeminlerde bulunmamaya bakın)
Fren balataları çok daha ucuz ve usta gerektirmeden sizin değiştirebileceğiniz tüketim malzemeleridir.
Fren balatası candır :)
adem80
17 Mart 2012, 21:17
Vıtesı dusurdukten sonra debrıyajı bırakmıyormusun aynı olay ıste motor devrıyle yavaslaması kısaca...
o dediğin motoru komprasöre bindirmektir. Komrasör ayak marşıyla çalıştırmaya çalıştığın zaman piston yukarı çıkarken sekmanların kaçırıp kaçırmamasıyla ilgili yukarıya çıkarken oluşan sertliktir. El marşıyla hissedemezsiniz. Segmanlar kaçırırsa komprasör yumuşaktır. Segmanlar iyiyse komrasör çok serttir. Aynı işlem yolda motorunuzu komprasöre bindirdiğinizdede geçerlididir. Komrasör sert ise motora baya bi yük biner. İnş. Anlatabilmişimdir.
Mr.cihans
17 Mart 2012, 21:27
o dediğin motoru komprasöre bindirmektir. Komrasör ayak marşıyla çalıştırmaya çalıştığın zaman piston yukarı çıkarken sekmanların kaçırıp kaçırmamasıyla ilgili yukarıya çıkarken oluşan sertliktir. El marşıyla hissedemezsiniz. Segmanlar kaçırırsa komprasör yumuşaktır. Segmanlar iyiyse komrasör çok serttir. Aynı işlem yolda motorunuzu komprasöre bindirdiğinizdede geçerlididir. Komrasör sert ise motora baya bi yük biner. İnş. Anlatabilmişimdir.
ii eyw anlatmısında sana kımse komrasör nedır dıyesormamıstı kı bu kadar show yapmısın bırının acıklamasını duzeltmeye calıstın ama soyledıgın sey duzeltmeye calıstıgın seyle aynıydı.(bır oncekı sayfada yazdıgın bende bunu solemıstım) benım dedııgm gelınce ben zaten kompresorden bahsedıyordum kı burda herkez ondan bahsedıyordu kullanıs bıcımı dıger bır adıyla motor frenı ornek 6800d/dk kesıcıye gıren cıvıc aracımı 4 ten 3 e atmamla bırlıkte 7500d/dk gorebılmesı gıbı mesela ama dedıgınıde bılıyorum daha kaba sekılde anlatırsak motor blogunun pıstonlarla arasında herhangı bırsey gırıcek yer olmamasıdır.en basıt pıston yuzeyınde yada contada tahrıbat olursa yanma odası yag gecer ve arac yag yakma duman atma cekısten dusme gıbı durumlar olusur... Ama burdakı amac bunu anlamak degıl bu olay basımıza gelmemesı ıcın nasıl kullanmamız gerektıgı
adem80
17 Mart 2012, 21:43
ii eyw anlatmısında sana kımse komrasör nedır dıyesormamıstı kı bu kadar show yapmısın bırının acıklamasını duzeltmeye calıstın ama soyledıgın sey duzeltmeye calıstıgın seyle aynıydı.(bır oncekı sayfada yazdıgın bende bunu solemıstım) benım dedııgm gelınce ben zaten kompresorden bahsedıyordum kı burda herkez ondan bahsedıyordu kullanıs bıcımı dıger bır adıyla motor frenı ornek 6800d/dk kesıcıye gıren cıvıc aracımı 4 ten 3 e atmamla bırlıkte 7500d/dk gorebılmesı gıbı mesela ama dedıgınıde bılıyorum daha kaba sekılde anlatırsak motor blogunun pıstonlarla arasında herhangı bırsey gırıcek yer olmamasıdır.en basıt pıston yuzeyınde yada contada tahrıbat olursa yanma odası yag gecer ve arac yag yakma duman atma cekısten dusme gıbı durumlar olusur... Ama burdakı amac bunu anlamak degıl bu olay basımıza gelmemesı ıcın nasıl kullanmamız gerektıgı
ne yapalım yani? Şimdi ortalığımı gerelim? Niye şov yapayım? Biraz açıklama yaptım.niye kızıyosunki? Sanada sen bişey bilmiyosun demedim. Belkide benden iyi biliyosundur herşeyi. Ama kızmana veya fomu germeye gerek yok. Yanlış bişey yaptımsa özür dilerim. Hiç böyle bi tepki beklememiştim.
Mr.cihans
17 Mart 2012, 21:47
ne yapalım yani? Şimdi ortalığımı gerelim? Niye şov yapayım? Biraz açıklama yaptım.niye kızıyosunki? Sanada sen bişey bilmiyosun demedim. Belkide benden iyi biliyosundur herşeyi. Ama kızmana veya fomu germeye gerek yok. Yanlış bişey yaptımsa özür dilerim. Hiç böyle bi tepki beklememiştim.
Burdakı tek amacım paylasım ve bıldıklerıme yenı seyler katmak eger sende acıklama yapıp bole bole yaparak bunu anlarız deseydın lıke tıklardım ama benım mesajımı alıntı yapıp yok sen bılmıtyorsn dogrusu boyle dersen bende boyle bır tepkı gosterırım ... Hepsı bu :)
adem80
17 Mart 2012, 21:57
Burdakı tek amacım paylasım ve bıldıklerıme yenı seyler katmak eger sende acıklama yapıp bole bole yaparak bunu anlarız deseydın lıke tıklardım ama benım mesajımı alıntı yapıp yok sen bılmıtyorsn dogrusu boyle dersen bende boyle bır tepkı gosterırım ... Hepsı bu :)
Ben size bilmiyosun veya yanlış biliyosun demedim. Sadece yaptığın açıklamayı biraz geniş açıdan genişlettim.koprasör ve kompasöre bindirne yakın şeyler. Genede yanlış bişey yaptığımı zandetmiyorum. Eğer siz yanlış anladıysanız gene özür dilerim. Ben bu formda düşman değil dost kazanmaya ve bilgi edinmeye,bildiklerimi paylaşmaya geldim.
siz motorsikleti değil motoru rodaj ediyorsunuz .
Degerli arkadaslar.
Yukaridaki cümle çok yanlis bir cümledir.
Rodaj konusunda çok baslik açildi ve gôrûnen o ki daha çok baslik açilacak.
Rodaj;
alistirma demektir.
motosikletinizin bûtûn hareketli parçalarinin birbirine alismasi gerekmektedir.
Buna disli, zincir, bilyeler, civata ve somunlar, fren telinden benzin hortumuna kadar hareket barindiran bûtün parçalar dahildir.
Yani arkadasimizin iddia ettigi gibi motorun degil motosikletinizin bir rodaj mevzusu vardir.
Bununla ilgili en iyi basvuru kaynaginiz, kullanma klavuzunuzdur.
Orada yazilanlara harfiyen uyun.
Onun bunun uydurdugu bir takim hurafelerin pesinde kosmayin.
Aman diyeyim.!!!
ghostcorc
18 Mart 2012, 20:47
Arkadaşlar ben bu topiği millet birbirini yesin diye açmadım varsa bildiğiniz uyguladığınız yararını gördüğünüz birşey paylaşın yoksada okuyun gülümseyin geçin ok.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:45 ----------
Degerli arkadaslar.
Yukaridaki cümle çok yanlis bir cümledir.
Rodaj konusunda çok baslik açildi ve gôrûnen o ki daha çok baslik açilacak.
Rodaj;
alistirma demektir.
motosikletinizin bûtûn hareketli parçalarinin birbirine alismasi gerekmektedir.
Buna disli, zincir, bilyeler, civata ve somunlar, fren telinden benzin hortumuna kadar hareket barindiran bûtün parçalar dahildir.
Yani arkadasimizin iddia ettigi gibi motorun degil motosikletinizin bir rodaj mevzusu vardir.
Bununla ilgili en iyi basvuru kaynaginiz, kullanma klavuzunuzdur.
Orada yazilanlara harfiyen uyun.
Onun bunun uydurdugu bir takim hurafelerin pesinde kosmayin.
Aman diyeyim.!!!bilgilendirmen için çok teşekkür ederim çok makbule geçti.
albaywolf
05 Mayıs 2013, 01:17
Otomobil ehliyeti alırken motor hocası rodajı anlattı anlattı sonra dedi ki bunları bire bir uygularsanız arabayı sattığınız adam arkanızdan söver. Kitapçıkta 90'ı geçmeyin yazsa da arada bir çıkıp 140-150 basmak lazım. Motosiklette de durum aynı mı yani kitapçık rodaj olayını hep abartır mı?
drtayfun
06 Mayıs 2013, 00:45
Kelimeleri yerinde kullanırsak daha rahat anlaşırız arkadaşlar:
Kompresör nedir?
Genel olarak havayı veya diğer gazları atmosfer basıncından daha yüksek basınçlara sıkıştırmak için kullanılan makina. Belirli bir oranda kompresörler kısmi vakum elde etmede veya atmosfer basıncının altına inmek için de kullanılır.
kompresyon nedir?
Baskı
Sıkıştırma; bir oluşum üzerine onu sıkıştıracak biçimde dışarıdan baskı yapma.
Sıkışma; dışarıdan baskı sonucu sıkışma; tazyik altında kalma.
KASPINARLI
06 Mayıs 2013, 02:02
Rodajın amacı MOTORUN PARÇALARINI YAVAŞ YAVAŞ BİRBİRİNE ALIŞTIRMAKTIR.Rodaj şuna benzer;senelerdir doğru dürüst yürüyüş bile yapmamış bir insanı tutup ta direk maratona çıkarırsanız muhtemelen ya kalp krizi geçirir ya ciğerleri şişer ya da bayılır.Çünkü o insanın kalbi hızlı çarpmaya alışık değil,sürekli hareketsizlikten dolayı vücut tembelleşmiştir.Ama aynı kişiyi önce tempolu yürüyüşle başlatıp sonra ufak ufak koşturursanız bir süre sonra kalp te ciğerler de bu tempoya alışır ve hiçbir sıkıntı çıkmaz.Şimdi sıfır motorda subaplar,piston sekman,silindir yuvası ve diğer mekanik parçalar birbirine tam alışık değildir.Siz sıfır motoru çalıştırıp yola çıktığınızda direk hız denemesi yaparsanız,yüksek devirlerde çalıştırırsanız işte o motor hapı yutar az önceki örnekte verdiğim gibi kalp krizi geçirir:)Sekmanlar,subaplar ve piston yuvası aşınabilir çünkü motor henüz yüksek devirlere alışık değil.Bunların olmaması için tempoyu yavaş yavaş artırarak motoru kullanmalısınız.Mesela ilk 500-1000 km de motor ısındıktan sonra kısa bir süreliğine(10-15 saniye) 7000-8000 devire çıkıp düşmelisiniz ki motor yüksek devirlerde çalışmaya yavaş yavaş alışsın.Yoksa rodaj demek 40-50 kilometreyi geçmemek demek değildir.Her motorun hız-devir ilişkisi farklıdır.Benim motor 5.viteste zorlasan 90 ancak yapar,fakat bir 1000 CC Motor o hızı 1.viteste yapar,ee şimdi 1000 cc olan motor rodaj bitene kadar 1.vitesle mi gidecek ? Tabiki hayır..Rampa aşağı inerken motoru biraz hızlandırıp gazı komple bırakarak motoru kompresyona bindirerek subapların daha iyi alışmasını sağlayabilirsiniz.Buna ek olarak motor rodajı tamamlamış bile olsa,soğuk motorla yüksek devir gidilmez.Isınana kadar sabretmek lazım.Zaten motor arızalarının büyük çoğunluğu bu sabırsızlık yüzünden olur.Özellikle kışın soğuk havada motor zor ısınır,hemen çalıştırır çalıştırmaz gaza asılmamak lazım.ALLAH cümlemizi kazadan korusun.
toomuchcc
06 Mayıs 2013, 09:14
Motoman'in rodaj tekniği diye birşey var ki çoğu kişinin bildiğinden farklı bir yöntemdir. Okumak için (ingilizce):http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
Motoman'in rodaj tekniği diye birşey var ki çoğu kişinin bildiğinden farklı bir yöntemdir. Okumak için (ingilizce):http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
sağol arkadaş,verdiğin link yararlı oldu,adamlar işkembeden atmamış ,deneme-yanılma ,tetkik ve tecrübeyle bu sonuca ulaşmış ve de paylaşmışlar.
cnrer
11 Nisan 2015, 13:03
slm bende pcx 150 aldım 35km de henüz fakat şu rodaj olayı herkez birşey söylüyor lütfen ne yapmam lagzım yardımcı olurmusunuz
cakalaz
11 Nisan 2015, 13:12
Aldığım Sıfır 600RR 'ın Kitapçığında yazan şu;
İlk 500 KM Ani Gaz vermelerden kaçının.
Bir önceki motorum olan R6 nın Kitapçığında yazan da şuydu;
İlk 800 KM 45oo Devri ikinci 800 KM 6500 devri aşmamaya özen gösteriniz.
Ben de bu kurallara uyarak sürekli vites degistirerek ve sehir icerisine hic girmeden sahilyolunda rodaj yapiyorum. Ama bana sorarsaniz rodaj 500-1000 değil ilk 5 Bin kmye kadar gecerlidir.1000 km oldu diye surekli dip gaz gitmek zararlıdır.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO