PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Neden 4 sılındırlı kucuk hacımlı motor uretılmıyor?



Sayfa : [1] 2

Mr.cihans
14 Mart 2012, 23:56
Bu ıste daha cok yenıyım ama bır gun SS dıye tabır edılen motorlara kavusma hayalım var fakat 4 silindirli 600cc den asagı motor yok neden eskılerden bıldıgım bır honda var 250rr 17k devır cevıren guclu ama oyle cılgınca degıl ama dıger bır yandan tek sılındırlı bır motorun yavas ıvmelenmesınede sahıp degıl.Gun gectıkce benzıne zam geliyor bu gıdısle 600cc hayal olucak en azından dha tasarruflu bır SS kullanırdık.

Khutuck
14 Mart 2012, 23:59
250cc dört silindir motor üretmekle 600cc dört silindir motor üretmenin maliyeti birbirine çok yakın, dolayısıyla 250cc dört silindir motorların satış fiyatları da çok yüksek olacaktır.

20 bin TL'ye gidip 4 silindir 50HP 250cc motor mu alırsınız, FZ8 Fazer veya CBF600 gibi bi motor mu?

kanucan
15 Mart 2012, 00:00
Bu ıste daha cok yenıyım ama bır gun SS dıye tabır edılen motorlara kavusma hayalım var fakat 4 silindirli 600cc den asagı motor yok neden eskılerden bıldıgım bır honda var 250rr 17k devır cevıren guclu ama oyle cılgınca degıl ama dıger bır yandan tek sılındırlı bır motorun yavas ıvmelenmesınede sahıp degıl.Gun gectıkce benzıne zam geliyor bu gıdısle 600cc hayal olucak en azından dha tasarruflu bır SS kullanırdık.

Üretilir üretilmesine de Türkiye'deki satış fiyatı ne kadar olur bilinmez.15.000TL civarı satışı olur herhalde.O fiyatada 10-15 kişi hariç pek kimsenin alıcağını sanmam.

ygk
15 Mart 2012, 00:00
tek silindir çift ve daha fazla silindire göre daha fazla tork verir aynı hacimde. yani 150 ccyi 4 silindir yaparlarsa verimli tork alamazlar. buda +yakıt ve -performans demek.

novablue
15 Mart 2012, 00:01
Yurt dışında 4 silindirli olarak Honda cb 250 f hornet satılıyor. Tr'ye gelmiyor malesef.

eren1903
15 Mart 2012, 00:01
250 cc için ideal motor 2 silindirdir. 4 silindir olunca motor ağır oluyor, 250 cc yetmiyor. 1 silindir olunca yetersiz kalıyor. İdeali 2 silindir.

Mr.cihans
15 Mart 2012, 00:06
Neden malıyet artsınkı cbr 250r ornek alalım hersey aynı olucak tek fark 4 pıston 4 subab ıtıcı manıfold gıbı seyler bunun yanında 2 katı guc bence cogu kullanıcı 600 gecmek yerıne bnlarda kalır cogu parası yetmeyende bunlara ulasabılır 15000 sıfır alınsa yeterlı degılmı ılla 7 snde 200km bulmamız mı gerek belkıde ben yanlıs dusunuyorum ama suda benı cezbedıyor sıkıstırma oranı fazla olucagından tatmın edıcı bır ses cıkıcaktır.

novablue
15 Mart 2012, 00:06
Honda CB250F

Engine: Inline 4 cylinder, 4 stroke, water-cooled, DOHC 16V, gear driven cam shafts
Total Displacement: 249*cm3
Weight: dry 151*kg, drive ready 168*kg
0-60*mph/0–100*km/h: appx. 5.8s[citation needed]
Max. Power: 40PS / 29*kW at 14,000rpm (claimed)
Max. Torque: 24*nm at 11,000rpm (claimed)
Transmission: 6 speed
Top Speed: 180*km/h[citation needed]
Fuel Tank: 16L
Seat Height: 74.5*cm
Tyre Dimensions: front - 130/70ZR 16M/C (61W), rear - 180/55ZR 17M/C (73W)

Ben bu verilere göre hem tork, hem beygiri yüksek görüyorum. Ayrıca yüksek beygir her zaman yüksek tüketim değildir. Bendeki 136 hp lik araba ayni markanin 1.5 - 1.4 motorlulardan daha az yakit tuketiyor. Ayni hiza ulasmak icin her zaman daha az gaza basiyosun cunku.

Lucas
15 Mart 2012, 00:17
250 cc için ideal motor 2 silindirdir. 4 silindir olunca motor ağır oluyor, 250 cc yetmiyor. 1 silindir olunca yetersiz kalıyor. İdeali 2 silindir.

Tespitinize hayran kaldım :) 650 cc tek silindir bir motorum var. 250 cc'de yetersiz kalan tek silindir 650 cc'de nasıl kalır sizce?

Mr.cihans
15 Mart 2012, 00:17
mukkemmel verıler top speed harıc kı oda daha fazla oldguna emınım bence yeterlı ıste bole bırsey hem kendımızı kaybedıp yuksek hız yapmayız uretsınler bundan cbr 125 kasasına koysnlar arka lastıgıde 160 yaptılarmı bana yeter valla:)

alp_tunay
15 Mart 2012, 00:23
Tespitinize hayran kaldım :) 650 cc tek silindir bir motorum var. 250 cc'de yetersiz kalan tek silindir 650 cc'de nasıl kalır sizce?

senin 650 yürümez bile... 250 si yetmiyormuş baksana.... :)
Sat sen onu hemen.... Şimdiye kadar bindiklerin rüya olsa gerek... ;)

Mr.cihans
15 Mart 2012, 00:35
m.youtube.com/watch?gl=US&hl=en&client=mv-google&rl=yes&v=8FMvlKyLx6M

demek ıstedıgım tam anlamıyla buydu:)

Lucas
15 Mart 2012, 00:35
senin 650 yürümez bile... 250 si yetmiyormuş baksana.... :)
Sat sen onu hemen.... Şimdiye kadar bindiklerin rüya olsa gerek... ;)

Parayı bulup 1300 cc 4 silindirden aşağıya düşmemek lazım demekki. 1300 cc ye 4 silindir az mıdır çok mudur ona da karar veremedim şimdi :P

crayzboyone
15 Mart 2012, 00:40
250cc dört silindir motor üretmekle 600cc dört silindir motor üretmenin maliyeti birbirine çok yakın, dolayısıyla 250cc dört silindir motorların satış fiyatları da çok yüksek olacaktır.

20 bin TL'ye gidip 4 silindir 50HP 250cc motor mu alırsınız, FZ8 Fazer veya CBF600 gibi bi motor mu?

Niye abi sen fabrikadamı çalışıyorsun nerden biliyorsun :mrgreen: İllaki birşeye karşı çıkıcaksın :P


250 cc için ideal motor 2 silindirdir. 4 silindir olunca motor ağır oluyor, 250 cc yetmiyor. 1 silindir olunca yetersiz kalıyor. İdeali 2 silindir.

Siz bakmayın sizinle kafa bulanlara ben size katılıyorum :P

ReiZzZ
15 Mart 2012, 00:44
motorun 4 tane silindiri olsa bana ne hayrı var iki tane olsa ne zararı var yeterli gücü verdikten sonra ha 2 olmuş ha 4 (bence)

user39
15 Mart 2012, 00:48
yeni bir model gelicek suzuki gw250 çift silindir 26 hp buna bir göz atın suzuki tr 9800 tl ye satılacağını söylemiş

immortalboss
15 Mart 2012, 00:52
Sanırım oocan (okan) abiydi.250 cc 4 silindir bir makine videosu koymuştu.O an o sese aşık olmamak elde değil...Bence de 250 cc 4 silindir makine güzel olur.Komple egzoz+hava filtresi ile o tatlı homurdanmayı 250 cc'de duymak güzel bir şey...Bu aynı v8 sesi dinlemek gibi olurdu.

Mr.cihans
15 Mart 2012, 00:53
motorun 4 tane silindiri olsa bana ne hayrı var iki tane olsa ne zararı var yeterli gücü verdikten sonra ha 2 olmuş ha 4 (bence)

iste sorunda bu 4 yerıne 2 olunca yeterlı gucu vermıyor(250cc ıcın konusuyorum buyk hacımlerde aynımıdır araatırmadım kullanmadım bılmıyorum) ve soyle bır duz mantık yurutyorum 4 sılındırde baglı oluna egzantrık mılı ufak aralıklı patlamalarla (2 sılındıre gore) daha hızlı donuyor boylece makına daha hızlı devırlenıyor ama bunun yanında tork egrısı gerıde kalıyor ee halıyle guc uretmek ıcın daha fazla devır cevırmesı gerekıyor buda alasımı daha saglam malzeme gerektıyor ıste uretıcılerın kactı konu bu olmalı yada bıze ısınıze gelırse alırsınız madem ıstıyorsunuz 600cc alcaksınız dıye dayatma yapılıyor. Ama 250cc olsaydı eger vergıden de yırtardık:(

eren özer
15 Mart 2012, 00:56
Hocam İşin Birde Şöyle Bir Yanı Var 600cc ve 1000 cc 4 silindir Motosiklet Alamayanlar 150 250 cc motosiklet alıyorlar Dolayısı İle Bütçesi Az Olanlar Kalkıpda cbr250 ye 4 silindir takarsan yakıt sarfiyuatı 2 ye katlar e ozaman ne olur misal yakıyorsa 4 litre bu sefer yakaçak 6 litre sadece misal Adamlar Onu Başlangınç Motorundan ziyade 600 ve 1000lik alamayanlara yada kullanmak istemiyenlere üretiyorlar 4 silindirde fuzuli oluyor anlıyacağın

psyche
15 Mart 2012, 00:58
4 silindir sesinin ne 2 silindir ne de tek silindir verebiliyor bu bir gerçek yukarıdaki cbr 250r videosundaki gibi muhteşem metalik safkan racing sesi.
Onun dışında tork olayı falan hikaye bence 250 cc 4 silindir makina 2 silindirin her daim tozunu yutar ki bu racing replika makinalar içinse torka kimin ihtiyacı var touring enduro değil ki bu makinalar,tek silindir cbr 250 sesine bakın ya ses çıkmıyor yada çıksada pancar motoru gibi birde eski cbr 250 r sesine gidişine bakın bence her yönüyle 3-5 gömlek üstün,f1 arabaları gibi nasıl bir teknoloji dayamışlarsa makinaya.
Neden 4 silindir üretilmiyor alt segmentte sorusu ise tamamen maliyet ile alakalı,eskiden üretiliyordu fakat o dönem kalite esaslı üretim mevcuttu bu kadar globalleşme bu denli motosiklet firması yoktu honda titan dolarla markla satılıyordu ki bulabilene aşk olsun o dönemler 90ların başı 80lerin sonu bence motosiklet dünyasının altın çağıydı şimdi honda gibi dev firma dahi devir saatinden çalıyor maaliyeti kısmak için haliyle 250 cc 4 silindir atmasını beklemek abes kaçıyor işin özü bu.Şimdi ki mantalite sürümden kazanmak olunca git gide küçülüp ezilip büzüşmeye başladılar bir de avrupa normları falan derken iyice cılkı çıktı.

novablue
15 Mart 2012, 01:07
http://m.youtube.com/watch?v=5MPROmQ6yA4

http://m.youtube.com/watch?v=aMiL99SPDlU

Ses cok guzel degil mi?

Mr.cihans
15 Mart 2012, 01:13
Mukemmel... Bence yapıcaklar kucuk hacım ss style surda 3 yıllık pazarı var nınjaydı cbr derken butun markalar yaptı once tuketıcı buna bır doysun bıksın taze kan gereksın bak o zaman nasıl uretıyorlar ve bence cok cılgın olmayana fazlasıyla yeter varsın 299 gormeyelım:)

psyche
15 Mart 2012, 01:25
Şu güzelliğe bakın yahu nerde tek yada çift silindir nerde 4 silindir :)

http://www.youtube.com/watch?v=aMiL99SPDlU&feature=related


http://www.youtube.com/watch?v=YhhrDsQWWiM&feature=related

crayzboyone
15 Mart 2012, 01:43
Çıldırıcam, bir videoyu yüklüyemedim şuraya :P

http://www.youtube.com/watch?v=8FMvlKyLx6M

motorcu48
15 Mart 2012, 01:49
çok yakar amaca uymaz

overcloud
15 Mart 2012, 01:54
neden üretilmiyor?..

çünkü bir çok ülkede düşük cc motorlarda güç sınırlandırması var. :)

Mr.cihans
15 Mart 2012, 02:03
Çıldırıcam, bir videoyu yüklüyemedim şuraya :P

http://www.youtube.com/watch?v=8FMvlKyLx6M
İlk sayfada eklemıstım canım sıkıldıkca acar dinlerim guzel ses:)

Sepetçioğlu
15 Mart 2012, 02:03
Sadece böyle düşünen ben değilmişim :mrgreen: 600cc nin ürettiği güç çok fazla ve yaktı da.

http://www.honda.co.jp/CB400SF/

Alın size 400 cc 4 silindirli :queen: 53hp, 38 nm tork ve sanırım yakıt tüketimi de 60 km hızla 3.6tl di sanırım, Birde bunun yarış tipi olsa on numara olurdu :queen:

Mr.cihans
15 Mart 2012, 02:05
neden üretilmiyor?..

çünkü bir çok ülkede düşük cc motorlarda güç sınırlandırması var. :)

iste bu onemlı bır nokta abd gibi ulkelerde ehlıyet hacımlere gore sınıflara ayrılıyor bızdekı gıbı evladıyelık degıl:) ama ben yınede ıstıyorum 20k devır gormek bıle orgazm sebebi :P

novablue
15 Mart 2012, 02:08
Yahu şuna üretilmiyor, üretilemez, üretilirse pahalı olur diyip durmayın. Getirilmiyor diyin. Bir cok japon firmasının 250 cc 4 silindirli motoru var. Getirmiyorlar işte Tr'ye. 3 farklı Honda shadow'da Tr'de yok. Honda in diger chopperlari da gelmiyor. Pazar payı az olacagi icin getirmiyorlar.

Dunyanin 4 bir yaninda uretip satmislar, siz hala uretilemez diyosunuz. Anlamadim gitti. Yukarda link verdik iste.

Mr.cihans
15 Mart 2012, 02:09
Sadece böyle düşünen ben değilmişim :mrgreen: 600cc nin ürettiği güç çok fazla ve yaktı da.

http://www.honda.co.jp/CB400SF/

Alın size 400 cc 4 silindirli :queen: 53hp, 38 nm tork ve sanırım yakıt tüketimi de 60 km hızla 3.6tl di sanırım, Birde bunun yarış tipi olsa on numara olurdu :queen:
60la giderken yakıtı iyimiş cidden ... Eskiden rrda mevcuttu oda vardı yani

m.youtube.com/watch?gl=US&hl=en&client=mv-google&v=sgCcfCixsxo

m.youtube.com/watch?gl=US&hl=en&client=mv-google&rl=yes&v=tPCdk4zuPVk

telden eklıyorum lınk gıbı koyamıyorum ksura bakmayın.

satoyama
15 Mart 2012, 02:24
250cc dört silindir motor üretmekle 600cc dört silindir motor üretmenin maliyeti birbirine çok yakın, dolayısıyla 250cc dört silindir motorların satış fiyatları da çok yüksek olacaktır.

20 bin TL'ye gidip 4 silindir 50HP 250cc motor mu alırsınız, FZ8 Fazer veya CBF600 gibi bi motor mu?

bunu yazıcaktım

ayrıca fizikte şöyle bir orantı vardır (bazı arkadaşlar itiraz edecek)

cc düşüp silindir sayısı (sürtünme) arttıkça verim düşer

Mr.cihans
15 Mart 2012, 02:29
verim olarak kastettigin nedir acaba surtunmeden dolayı yıpranma motor omrumu 600 cc den farkı nedir ki aynı devir cevirdikce belki bakım maliyetti tek silindire göre farklıdır ama zaten kıyaslamıyoruz aldıgımız guc yeter.

alp_tunay
15 Mart 2012, 02:44
verim olarak kastettigin nedir acaba surtunmeden dolayı yıpranma motor omrumu 600 cc den farkı nedir ki aynı devir cevirdikce belki bakım maliyetti tek silindire göre farklıdır ama zaten kıyaslamıyoruz aldıgımız guc yeter.
Piston sayısı çoğaldıkça piston başına düşen yük de azalır.... Sürtünmeden doğan eskime daha da aza iner....
Dediğin gibi aksine bakım maliyetinde artış olmaz....
Bir elin nesi var sa dört pistonun hem gücü hem torku vardır..Hem de yorulmadan....:cat:

Mr.cihans
15 Mart 2012, 02:55
ben bakım malıyetı derken reftefıye olarak dusunmedım daha cok bujı vs parca sayısı artıcagı ıcın soylemıstım. ama yazdıkların @satoyama cevap olmus

ANTHYPATHY
15 Mart 2012, 04:27
Walla ne diyim hornet 250 yi bende youtubedan biraz izledim hayran kaldım. Performansı gayet başarılı bence. Ancak muhtemelen ülkemize bu makinalar pazar payı düşünülerek getirilmiyorlar. Açıkçası gelmeyen zaten pek çok model var.
Olur olmaz yok şu olur yok bu olur tartışmasına gerek bile yok bakın yapmışlar olmuş. Bence gayetde güzel olmuş açıkçası bulsam almayı düşünürüm. Düşünsenize 250 cc hafifliği ve rahatlığıyla 4 silindir. Sakin kullan az yaksın aç gazı çok kaçsın...
:cat:

sapo
15 Mart 2012, 06:09
yahu abi sunun surasinda kac gun oldu yeniden baslayali 250 cc ss motor uretmeye adamlar satislara baktilar yuksek cc li makinalar eskisi gibi ragbet gormuyor niye cunki tecrubeli adamlar ihtiyarladi yeni nesilde yolda gordugu motorlara hayran kaldi ama direkt 600 luk 1000 lik motorla baslamaya tipasi yemedi dolayisi ile gitti scooter aldi enduro aldi chopper aldi ama racing almadi.bu fabrikalarda uyandi gelin 250 cc uretmeye yeniden baslayalim dediler ama hem maliyeti dusuk olsun hem avrupa normlarina uysun dediler ses olsun goruntu olsun beygir at esek katir olsun ne oldurur ne guldurur motorlar yaptilar amac bu motorlari cok uzun yillar uretip herkese satmak degil amac hiz ses guc meraklisi yeni bir nesil olusturmak ve bu nesili bu motorlara alistirip daha sonrada 600 luk 1000 lik motorlar satmak simdi bende 250 cc kawasaki ninja kullanan biri olarak seneye 600 luge gececegim simdi 250 cc lik motor olmasaydi benim tipam nasil yesin hemen 600 luk ile baslamaya .bakin kawasaki bir musteri kazandi iste benim motoru satacagim genc delikanli da en fazla 2 yada uc sene kullanacak sonra o da motoru buyutecek al sana iki ilk sahibi ben oldugum bu motosiklet kac tane el degistirirse o kadar 600 luk yada 1000 lik motor satmis olacaklar olayin asli budur gerisi yalan inanmayin,

GP500-1st
15 Mart 2012, 08:18
250 cc için ideal motor 2 silindirdir. 4 silindir olunca motor ağır oluyor, 250 cc yetmiyor. 1 silindir olunca yetersiz kalıyor. İdeali 2 silindir.


Tespitinize hayran kaldım :) 650 cc tek silindir bir motorum var. 250 cc'de yetersiz kalan tek silindir 650 cc'de nasıl kalır sizce?

üstte arkadaş şunu demeye çalışmış galiba ideali çift silindir diyerek:

2 silindirli makineler egzoz emisyonları bugun kısıtlama getirsede 250 cc de seri üretim olarak 40 hp 14.000d/d çevirebilieken 250 cc 1 cilindir makine max 31-32 hp 11.500 d/d ya izin veriyor yapı olarak. 4 silindir 250cc de 20.000d/d 48-50 hp lere imkan tanıyor.

Motosiklet kullanmak cup ve commuterleri saymassak otomobile göre keyif amaçlı kabul edildiğinden üreticiler tarafından yıl olmuş 2012:mrgreen: hala dizel motor motosikletlerde kullanılmıyor. en azından fantazi modeller dışında seri üretim olarak. Halbuki 50 senedir 4 kekerde var ve son 15 yıldır altın çağını yaşıyor. Motorlar performan öncelikli makinalar ve 5-10 beygir fazla 250 cc makinayı performans makinası yapmaya yetiyor.

650 cc de tek siklindir araziye de giren enduroda en hafif yapı en yüksek torku almaya imkan veriken 250 cc bi cadde motoru için(ister ss ister naked) +5 kg ve +10 beygir gayet efektif olabiliyor

Yüksek tork düşük güç 1 silindirde en yüksek güç ve devir ve zayıf tork karakteri 4 silindirde olduğundan 2 silindir ideal bilesim oluyor. Küresel ekonomi ve üreticiler motorlarda karalter diye bişey bırakmadı. 250 cc naked en az iki veya 4(VTR250-Bandit hornet 250(sıralı 4) Racing ise en az 4 silindirli olmalıdır(ducatileri ve yarışlardaki popüleritesi artmasıyla kısa süre üretilen VTR1000sp ve Suzuki TL1000 V-twin leri istisna kabul edersek)

250cc bile olsa chopper ve cruserde v-twin tipik karakter ve görüntüdür. Racing in de 4 silindirin yırcıtıcı sesi ve yüksek devirli motoru karakteridir. Bunları koymassanız hırsılık olur çakma motor olur commuter olur..




bunu yazıcaktım

ayrıca fizikte şöyle bir orantı vardır (bazı arkadaşlar itiraz edecek)

cc düşüp silindir sayısı (sürtünme) arttıkça verim düşer

Seko
15 Mart 2012, 10:38
Tek veya iki silindirle 4 silindirin maliyeti aynı olur mu hiç ? Böyle birşey mümkün değil. Olaya sadece kullanılan çelik ağırlığı olarak mı bakıyorsunuz ? Her silindir tek tek tezgahta işlenecek. Krank çok daha karmaşık ve üretimi zahmetli olacak, keza egzantrik milleri de öyle. Herşeyin boyu küçük ama emeği dört kat fazla olacak. Asıl maliyeti de bu belirliyor zaten. Yemek pişirdiğinizi düşünün. 4 kişilik yemeği bir seferde pişirmek mi zordur yoksa 4 kişi için tek tek baştan pişirmek mi ?

acayüp
15 Mart 2012, 10:54
Yeni yetmeler sesi duymak icin suursuzca gazlar, sonra o duvar benim, su bariyer senin dolanirlar yolda.
Yari gucundekilerle bile kaza yapmayan yada dusmeyen yok.
4 silindir 250 cc den baslangic motoruda olmaz.
Sahibindende bir tane 400 cc vardi yillarca satamadi adam. cbf 150 parasina.
Ayrica ayni paraya 600 varken kac kisi alir 250 cc?

tigermbz
15 Mart 2012, 11:03
250 cc için ar ge masrafları daha az olacaktır
daha az donanımlı bir gövde üretilmesi yeterli
vergisi de daha az olacağından baya uyguna gelebilir
4 silindir 250 cc bir motor 12-13 bin lira civarına bile satılabilir

panic adak
15 Mart 2012, 11:03
buraya bir makine mühendisinden sağlam yorumlar beklerdim ama gelmemiş ne yapalım demekki bu başlığın kaderide buymuş...

acayüp
15 Mart 2012, 11:06
taygirim aparkatim adamlar 13 e 2 silindirlisini 4 sene once satmaya calisiyorlardi. bakiniz vtr 250. Ucuzluk hayal olur bence.

tigermbz
15 Mart 2012, 11:18
taygirim aparkatim adamlar 13 e 2 silindirlisini 4 sene once satmaya calisiyorlardi. bakiniz vtr 250. Ucuzluk hayal olur bence.

itelemeye çalışıyor oldukları fiyatlar onları kurtaran minimum fiyatlar değil
13 bin liralık vtr 250 nin honda ya maliyeti 2.000$ dan çok fazla değildir herhal
emin ol, 250 cc 2 silindir motor ile 250 cc 4 silindir motor bloğu arasında taş patlasın 1.000$ maliyet farkı olur
yüksek cc lerdeki fahiş fiyatlar az satılıyor olmalarından
daha çok satılacak bir modelde sürümden kazanma mantığı işletileceğinden bahsettiğim rakamlar hiç de hayal değil

kurubuz
15 Mart 2012, 11:28
senin 650 yürümez bile... 250 si yetmiyormuş baksana.... :)
Sat sen onu hemen.... Şimdiye kadar bindiklerin rüya olsa gerek... ;)

Ben ne yapayım ? 660 cc tek silindir. Hemen silindirciden 3 tane daha alıp bu yanlışa bir son vermem gerek...

ozan_bursa
15 Mart 2012, 12:37
buraya bir makine mühendisinden sağlam yorumlar beklerdim ama gelmemiş ne yapalım demekki bu başlığın kaderide buymuş...

:)
özet ile nimet külfet hesabı

250 cc 4 silindirli için harcanan geliştirme maliyeti ile 600 cc 4 silindirli için geliştirme maliyeti nerdeyse aynı hatta ve hatta düşük cc çok silindirli de daha da yüksek
geliştirme maliyetine üretim maliyetini de ekleyince ürünün fabrika çıkış fiyatı oldukça yüksek oluyor
hal böyle olunca da birbirine yakın fiyatta iki motor varken düşük cc li pek tercih edilmez

işin teknik kısmına gelince
silindir sayısı artması = hareketli parça sayısının artması = istenmeyen sürtünmelerin artması = daha düşük verim = ürün geliştirme mantığına ters
en basit hali ile bu şekilde özetlenebilir

dip not: dikkat ettiyseniz cc artıp devir düştükçe verim artar

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:29 ----------


Yahu şuna üretilmiyor, üretilemez, üretilirse pahalı olur diyip durmayın. Getirilmiyor diyin. Bir cok japon firmasının 250 cc 4 silindirli motoru var. Getirmiyorlar işte Tr'ye. 3 farklı Honda shadow'da Tr'de yok. Honda in diger chopperlari da gelmiyor. Pazar payı az olacagi icin getirmiyorlar.

Dunyanin 4 bir yaninda uretip satmislar, siz hala uretilemez diyosunuz. Anlamadim gitti. Yukarda link verdik iste.

üretilemez diye bir durum yok

yeri gelmişken başka bir örnek vereyim
mercedes araba satılacağı her ülkeye göre farklı motor tasarlayıp pazarlıyorlar, kasa aynı ama değişik motor seçenekleri ile
misal:
A ülkesinde vergilendirmeyi cc ye göre yapıyorlar ise düşük cc ama yüksek güç üreten bir motor
B ülkesinde vergilendirmeyi güce göre yapıyorlar ise güç basamaklarına göre ama en yüksek verimde çalışacak şekilde cc seçimi ile bir motor
C ülkesinde vergilendirmeyi emisyona göre yapıyorlar ise emisyon basamaklarına göre en uygun güç/emisyon oranını veren bir motor

ve dediğin gibi satılmayacak bir ürünü getirmezsin
çünkü biz de yasal olarak ehliyet sınıflaması yok
bizde de ilk 5 yıl şu ccye kadar araç kullanılabilir şartı getirilse otomatikman düşük ccler de yurdumuza gelir

tigermbz
15 Mart 2012, 12:42
250 cc 4 silindirli için harcanan geliştirme maliyeti ile 600 cc 4 silindirli için geliştirme maliyeti nerdeyse aynı hatta ve hatta düşük cc çok silindirli de daha da yüksek
geliştirme maliyetine üretim maliyetini de ekleyince ürünün fabrika çıkış fiyatı oldukça yüksek oluyor
hal böyle olunca da birbirine yakın fiyatta iki motor varken düşük cc li pek tercih edilmez


alakası yok
yüksek cc motosikletlerin maliyetini artıran motor bloğunun yanında gövde tasarımı, fren sistemleri gibi daha az güçlü motosikletlerde okadar da üzerine düşülmesine ihtiyaç olmayan mevzular var
her yıl daha verimli motorlar üretmek için yapılan ar-ge çalışmaları da var ki bunlar motorun satışında ciddi fiyat artışına sebep oluyor
halbu ki 4 silindir 250cc motor teknolojisine zaten sahipler çünkü geçmişte ürettiler
bugün kawasaki, 4 silindir 250 cc motor üretse ve bunu zxr250 nin şasesine monte etse hiç bir sorun olmaz, 10 bg fark o şasi ye ağır gelmez

tvs nin 250 cc 4 silindir bir prototipi vardı
keşke üretilseydi de görseydiniz kaça satılacağını, bugün 10 bin tl civarına alıyor olurdunuz muhtemelen

acayüp
15 Mart 2012, 12:52
Biz neden bu firmalar 4 silindir uretip para kazanmak istemiyorlar gibi davraniyoruzki?
Eminim bizden cok istiyorlardir satis rekorlari kirip hasilata tavan yaptirmayi.

tigermbz
15 Mart 2012, 12:58
Biz neden bu firmalar 4 silindir uretip para kazanmak istemiyorlar gibi davraniyoruzki?
Eminim bizden cok istiyorlardir satis rekorlari kirip hasilata tavan yaptirmayi.
sevgili acayüp
250 cc de motor üretmiyorlardı bu adamlar birkaç yıla kadar
hatta böyle bir konuyu yıllar önce ben açmıştım
ozaman 250 cc de yalnız hyosung vardı
kawasaki nin 250 cc 2 silindir motor üretebileceğini, 1 yıl önce dile getirmiştim o konuda
bugün 4 japonun da 250 cc kategorisinde motoru var
dahası da gelecek emin olun
bugün en çok satış rakamı 125 cc dedir
lakin 125 cc motosikletler yetersizdir
ama ilerde 250 cc ve uygun fiyatlı motosikletler üretilmeye başladığında ibre 250 cc den yana olacaktır

acayüp
15 Mart 2012, 13:41
Keske yapsalarda bizde gorsek memlekette.
400 cc 4 silindir bi cbf yada fz ye hayir demem. yada v2 400 cc bi shadow a.