PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Asya Motor Asya Motor RX 250 - MotoCross - SuperMoto



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 [14] 15 16 17 18 19 20 21 22

TanImsIz
04 Nisan 2013, 14:06
suatt22 : Dostum konuştuklarımız biryana ama sana söylemek istediğim şu var; Motorunu galeri ilyas dan aldın, teshirde duran bir motor vardı bikez baktım notumu vermiştim. Daha sonra arkadaşla tekrar gittik bide ben bakim dedi. Gittiğimizde motor satılmıştı, muhtemelen sen aldın. Şuan çektiğin sıkıntıları yine muhtemelen ben almış olsam ben çekicektim:)

Ayrıca servisinede göz attım. Daha yüzünde tüy bitmemiş genc orda 'usta' olmuş. Hızla uzaklaştım.

SOFİ
04 Nisan 2013, 14:26
Bu arada herkes bu motorun sesinin güzelliğinden bahsediyor. Allah rızası için bir video koyun yahu. Bir tane bile video yok :(

Motorun sesini serviste felan duyma imkanın varsa bir dene derim yani bire bir duymak daha kesin bir sonuç verir ama evet güzel bir sesi var özellikle 3500-4000 devir arası sanırım çok şahane

suatt22
04 Nisan 2013, 18:57
(TANIMSIZ) EVET KARDEŞİM HER ŞEY NASİP KISMET MESELESİYMİŞ NE YAPALIM OLAN OLDU BİZE DÜŞEN MÜCADELE ETMEK

CANINI SIKTIYSAM KUSURA BAKMA

Onurkahraman
04 Nisan 2013, 20:21
enduro nun olayı iniş çıkıştır sen sakin kullanıyorum dediğinde asfaltta saatte 80 km ile gidiyorsundur arazide 80 müthiş bir hız ben belkide bu bahsettigim 80-85 km nin %30 unu saatte 30km ile %20 sini saatte 40km ile %40 ını 50 - 60 km hızla gitmişimdir 100 yaptıgımı hiç hatırlamıyorum tahli yolda dahi. Motoru yüksek devirli kullandım ama her dag çıkışının birde inişi var oraları hesaba katın inerken cross la gaza basmıyorsun yok yakmaz yok bilmem ne yanımda sizde varmıydınız arkadaş bukadar emin olabiliyorsunuz bırakın şu tahmini olayları evdeki hesap çarşıya uymaz o 10 tl lik benzinle eger tek kişi olsaydım çok rahat 90 km yapardım. Asfaltta yüksek hızla seyrettigimde epeyce yakıyor denemedim ne kadar yakıyor ama yakıyor ona diyecegim yok. Hem enduro hem cross olarak kullandıgımdan iki olayıda mukayese ediyorum teknik insanlardanım bilmeyip sallamıyoruz

Adamım bilmem takip ettin mi ama senden daha önce almıştım motoru üstelik '0' olarak aldım ve rodajda da normaldede ne kdar yaktığını gayet iyi biliyorum... rx 250 sm kullanıcısıyım farkındaysan.. ne kdar yaktığını da iyi bildiğimi düşünüyorum... 2500 kmden fazla yol yaptım,, eğer faceten de takip ettiysen senin dişli lastikle girdiğn yollara ben asfalt lastiğiyle düşmekle düşmemek arası dalıyorum ve o şekilde de ne kdar yaktığını biliyorum... arazide 100 yaptım diye bi iddiam da olmadı... ne yaparsan yap bu motorla 10 liraya 100 km gidemesin bu km de 10 kuruş , 100 kmde de 2,1 lt yakıt tüketimi demektir.... ve İMKANSIZ varsa bi iddian deneyelim

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:16 ----------


Eline sağlık. Benzin tüketimleri çok makul duruyor. Ben de ısrarla ölçtüm, ş.içinde (sakin kullanmıyorum) habire 3.7 lt yakıyordu motor. Artık ölçmüyorum :)

Çok normal ya 3.7 litre.. benm ölçümlerde hep şehir içi, sadece bi defa 4-5 bin devirle 5. viteste gttim.. o zamanki yakıt tüketimide ortada zaten 2.7 civarıydı... daha aşağısını imkansız bulurum, hele bide cross lastikle daha bi imkansız

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:18 ----------


suatt22 : Dostum konuştuklarımız biryana ama sana söylemek istediğim şu var; Motorunu galeri ilyas dan aldın, teshirde duran bir motor vardı bikez baktım notumu vermiştim. Daha sonra arkadaşla tekrar gittik bide ben bakim dedi. Gittiğimizde motor satılmıştı, muhtemelen sen aldın. Şuan çektiğin sıkıntıları yine muhtemelen ben almış olsam ben çekicektim:)

Ayrıca servisinede göz attım. Daha yüzünde tüy bitmemiş genc orda 'usta' olmuş. Hızla uzaklaştım.

Ön yargılı davranmak istememiştim bende ama dediğin gibi gttm ve gördüm servis kalitesini canım yandı...

SOFİ
04 Nisan 2013, 22:02
Onur nereye girdin ALLAH aşkına sm lastiği ile nereye çıktın ne kadar eğime tırmandın çamurun suyun içinde dolaşıyormuş gibi abartma olayı olayı bi uyduruktan çam ormanında gördüm seni oda patikada gidiyordun birde kumsalda, dag bayır gezmenin tek yolu cross lastiği başka bir alternatifi yok. Hard cross yaptıgımı idda etmiyorum ama senden çok arazi deneyimim olmuştur, arazi dediğimde patika, kumsal değil. Düz yolda bi adam isterse 10bin km kullansın dur kalk gaza bas dur ani bi hareket yoksa bi olayı yoksa tecbureside bi yere kadardır. Mantık kabul etmez bi yapın var yada okudugunu anlamıyorsun ben arazide kullandım diyorum sürekli tırmanış sürekli iniş şimdi senin anlayacagın şekilde anlatıyorum. Bir ters V düşün bunun zirvesine tırmandın ve yaptıgın yol 50 km, bunun diger tarafında inişe geçtin ve 50 km yol gittin yaptıgın yol 100 km yaktıgın benzin 50 km bilmem bu kadarını anlamışmısındır. Sanki yalan söylüyoruz arkadaş hayret birşey ya.

Onurkahraman
05 Nisan 2013, 00:56
Onur nereye girdin ALLAH aşkına sm lastiği ile nereye çıktın ne kadar eğime tırmandın çamurun suyun içinde dolaşıyormuş gibi abartma olayı olayı bi uyduruktan çam ormanında gördüm seni oda patikada gidiyordun birde kumsalda, dag bayır gezmenin tek yolu cross lastiği başka bir alternatifi yok. Hard cross yaptıgımı idda etmiyorum ama senden çok arazi deneyimim olmuştur, arazi dediğimde patika, kumsal değil. Düz yolda bi adam isterse 10bin km kullansın dur kalk gaza bas dur ani bi hareket yoksa bi olayı yoksa tecbureside bi yere kadardır. Mantık kabul etmez bi yapın var yada okudugunu anlamıyorsun ben arazide kullandım diyorum sürekli tırmanış sürekli iniş şimdi senin anlayacagın şekilde anlatıyorum. Bir ters V düşün bunun zirvesine tırmandın ve yaptıgın yol 50 km, bunun diger tarafında inişe geçtin ve 50 km yol gittin yaptıgın yol 100 km yaktıgın benzin 50 km bilmem bu kadarını anlamışmısındır. Sanki yalan söylüyoruz arkadaş hayret birşey ya.

Dostum senin fizik kurallarından haberin var mı... V imiş W imiş farketmez harcanan enerji denen bişey var... dimdik bi yokuşu çıkıp motoru bayır aşağı saldığında daha az mı yakacağını sanıyorsun :mrgreen: bi de cross yapıyorum demedim zaten asfalt dışında fizik kuralları dahilinde!! çıkıp inebileceğim her yere gidiyorum... Asıl zevk aldığım asfaltta teker yapmak, basamak inip çıkmak, tekerleri yerden kesmek vs vs... Bu işin ustasıyım gibi iddialarımda yok ayrıca... 5 depo benzinine varım ki tam depo ile,, aynı rakım seviyesinden yola çıkıp 100 km sonra aynı rakım seviyesine döndüğünde motorunun yakıtı bahsettiğin değerin yakınına bile gelemez... İçmiyo da kokluyo, gülerler dediğine...

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:32 ----------

Fizik 1...

Sürtünmenin '0' olduğu ortamda

Potansiyel enerji.... E=m g h ... E= potansiyel enerji (joule enerji birimiyle ifade edilir) m=kütle g=sabit yer çekimi birimi h=yükseklik.... Yükseklik arttıkça cismi o yüksekliğe çıkarmak için gereken enerjide artar, gereken bu enerji yakıttan karşılanır ve bu da yakıtın daha çok tüketilmesi demektir... cisim max yüksekliğe ulaştıktan sonra 'g' nin etkisi ile herhangi bir enerjiye ihtiyaç duymaksızın eski noktasına dönebilir... yani siz motoru h, 2h, 4h hangi yüksekliğe çıkartırsanız çıkartın bu yüksekliğe ulaşmak için gereken enerji artacak, dolayısıyla yakıt tüketimide artacaktır yer çekimine karşı iş yapıldığı için sürtünmenin olduğu (gerçek dünyada) ortamda enerji kaybı olur.. bu kayıp lastiklerin yerle temasından ve motorun pistonları ve metal aksamı arasında oluşan sürtünme enerjisinin kaybıyla olur... uzun lafın kısası bir cismi en az enerji ile bi noktadan diğerine götürmek istiyorsanız, düzlem yere paralel ve cisimle yüzey arasındaki sürtünme katsayısının bi o kadar az olması gerekir... DÜz bir zeminde sabit hızla ilerleyen bir motosikletten, arazide ilerleyen bir motosiklet kesinlikle daha az yakıt tüketemez (dünyada sürtünme olduğu için).v'ler veya w'ler çizmeye kalkarsanız, gerek havadaki gerekse yüzeyle cisim arasındaki sürtünme artacağı için daha fazla enerji kaybolacak, enerji ihtiyacı artacaktır... ha bunu uzayda denediyseniz,, v'de çizsen o'da çizsen farketmez... daha lafa gerek yok galiba

SOFİ
05 Nisan 2013, 01:07
Sana dimdik bir yokuş çık diyen yok kardeşim 0 derecenin üzerinde heryer egimdir ben sana dimdik yokuş cık diye birşey söylemedim anlamak istedigin gibi anlıyorsun. Fizik kurallarına görede konuşuyorum mühendislik kurallarına görede ama idraak etmek isteyen yok. Etkiye tepki olayı bambaşka birşey şuan alakası yok bu durumla "- eğer faceten de takip ettiysen senin dişli lastikle girdiğn yollara ben asfalt lastiğiyle düşmekle düşmemek arası dalıyorum ve o şekilde de ne kdar yaktığını biliyorum..." demen yeterince boş bir iddaa idi cross yapamazsın zaten de neyse anlayan anlamıştır demek istedigimi ve ben dedigim gibi haftasonu 10 tl lik benizin ile 80 - 83 km yol gittim dahası 2 kişiydik. İnanan inanır inanmayan inanmaz motor senmişsin gibi dolmuşcu agzıyla konuşma bana ben yaptım sen yapamıyorsan benim elimden gelen birşey yok. Şunuda bil motoru ne övüyorum ne yeriyorum motorda ne yaşadıysam burada aynını anlatıyorum. Arkadaşlar onur hem cross hem sm de uzmanıdır kendisine sorun herşeyi. Ben sadece yaşadıklarımı paylaşıcam motorla.

suatt22
05 Nisan 2013, 02:41
SOFİ KARDEŞİM WALLA ALLAH BEREKET WERSİN MOTORUNUN MAŞALLAHIN WAR YANİ :mrgreen: 100 LİRAYLA TÜRKİYEYİ DOLAŞIRSIN WALLA NE GÜZEL( AMAN SAKİN OLALIM ARKADAŞLAR HERKESİN YAKTIĞI YAKITDA KENDİNE GİTTİĞİDE ÖNEMLİ OLAN BİRBİRİMİZE YARDIM ETMEK RX CİLER BİRBİRİMİZE DESTEK OLALIM SORUNLARIMIZI PAYLAŞLIM ÇÖZÜM ARAYALIM YOKSA GERİSİ HİKAYE :):P

WALLA BEN PEK FAZLA KULLANMA FIRSATI BULAMADIM İÇİN BİRŞEY YAZAMICAM AMA BENDE AŞIRI BİR YAKIT SARFİYATI WAR ZATEN ONUDA SERVİSE BAKTIRACAM
HAYIRLISI NEYSE O OLSUN ARTIK BU İŞİN BOKU ÇIKTI HERKESE KAZASIZ BELASIZ BOL ZEVKLİ SÜRÜŞLER

spil444
05 Nisan 2013, 11:48
230 km yol geldim aldığımda 40 lira yaktı. ama karbüratörde problemliydi

makseli
05 Nisan 2013, 11:53
RX 250 SM Motorunu satan var mı ?

Onurkahraman
05 Nisan 2013, 15:24
Sana dimdik bir yokuş çık diyen yok kardeşim 0 derecenin üzerinde heryer egimdir ben sana dimdik yokuş cık diye birşey söylemedim anlamak istedigin gibi anlıyorsun. Fizik kurallarına görede konuşuyorum mühendislik kurallarına görede ama idraak etmek isteyen yok. Etkiye tepki olayı bambaşka birşey şuan alakası yok bu durumla "- eğer faceten de takip ettiysen senin dişli lastikle girdiğn yollara ben asfalt lastiğiyle düşmekle düşmemek arası dalıyorum ve o şekilde de ne kdar yaktığını biliyorum..." demen yeterince boş bir iddaa idi cross yapamazsın zaten de neyse anlayan anlamıştır demek istedigimi ve ben dedigim gibi haftasonu 10 tl lik benizin ile 80 - 83 km yol gittim dahası 2 kişiydik. İnanan inanır inanmayan inanmaz motor senmişsin gibi dolmuşcu agzıyla konuşma bana ben yaptım sen yapamıyorsan benim elimden gelen birşey yok. Şunuda bil motoru ne övüyorum ne yeriyorum motorda ne yaşadıysam burada aynını anlatıyorum. Arkadaşlar onur hem cross hem sm de uzmanıdır kendisine sorun herşeyi. Ben sadece yaşadıklarımı paylaşıcam motorla.

10 lirayla 100 km idi... 10 lirayla 90 oldu... sonra 10 lirayla 80-83 km bi ihtimal =)))... Senin kadran ve sayaçta bi sıkıntı olduğunu düşünürsek şimdi oldu bu değer.. normalde 70 km anca işte=)))

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:22 ----------


230 km yol geldim aldığımda 40 lira yaktı. ama karbüratörde problemliydi

3.6 litre civarı yapar, kullanım tarzına bağlı olarak normal görnüyor... bende de öyle yakıyor.. uzun yolda 120 sabitle gidince

suatt22
05 Nisan 2013, 17:50
ARKADAŞLAR BU GÜN 3O KM DAHA YOL YAPTIM İNANIRMISINIZ ÜSTÜNDEN İNMEK İSTEMEDİM

http://www.motosiklet.net/forum/members/100327-albums2228.htmlhttp://www.motosiklet.net/forum/members/100327-albums2228.htmlhttp://www.motosiklet.net/forum/members/100327-albums2228.html

YA ARKADAŞLAR ŞU RESİM YÜKLEME İŞİNİ BİR TÜRLÜ YAPAMIYORUM

Onurkahraman
05 Nisan 2013, 17:53
ARKADAŞLAR BU GÜN 3O KM DAHA YOL YAPTIM İNANIRMISINIZ ÜSTÜNDEN İNMEK İSTEMEDİM

http://www.motosiklet.net/forum/members/100327-albums2228.htmlhttp://www.motosiklet.net/forum/members/100327-albums2228.htmlhttp://www.motosiklet.net/forum/members/100327-albums2228.html

YA ARKADAŞLAR ŞU RESİM YÜKLEME İŞİNİ BİR TÜRLÜ YAPAMIYORUM

Kazasız belasız...

suatt22
05 Nisan 2013, 17:57
http://www.motosiklet.net/forum/members/100327-albums2228-picture9950.jpg
NİYE KÜÇÜK ÇIKTI NEYSE
BİRAZ DA BENİM DOLŞTIĞIM SEMT YÜZÜNDEN FAZLA GEZMEDİM ÇALARLAR VALLA HEPSİ MANYAK GİBİ BAKIOLAR
KALIN Bİ ZİNCİR ALMAK GEREKİCEK ŞİMDİ

Mehmet Turan
05 Nisan 2013, 20:53
http://www.motosiklet.net/forum/members/100327-albums2228-picture9950.jpg
NİYE KÜÇÜK ÇIKTI NEYSE
BİRAZ DA BENİM DOLŞTIĞIM SEMT YÜZÜNDEN FAZLA GEZMEDİM ÇALARLAR VALLA HEPSİ MANYAK GİBİ BAKIOLAR
KALIN Bİ ZİNCİR ALMAK GEREKİCEK ŞİMDİ
http://www.hizliresim.com/ Bilgisayarındaki fotoğrafı bu siteye yükle sonra ordaki url yi kopyala foruma yapıştır. O zaman büyük gösteriyor.

suatt22
07 Nisan 2013, 14:23
ARKADAŞLAR BU MOTORLA ÖN KALDIRAN VARMI VEDE YÜKSEK HIZLARDA VİRAJLARA NASIL GİİRİYORSUNUZ ÖRNEK OTOBAN

250 CC ÖN KALDIRMAK İÇİN YETERLİMİDİR GAZA YÜKLENDİMDE HİÇ ÖN FALAN KALKMADI AMA 125 CC LİK MOTORDA BİLE ÖN KALDIRAN LAR WAR

SOFİ
08 Nisan 2013, 14:13
Onur facebook sayfasındada oku buradada 80-83 dedim + 1 artcı ile boş konuşma bendende alındı yapma, km sayacım dogru çıktı!!!

Bu haftasonu motor sag ön amortisörden yag kacırmaya başladı bayagı bir agresif kullandım sanırım keçeyi patlattık yada zarar verdik. Bir depo ile 210 - 220 felan gittim. Ve benzinden yine pislik çıktı ve tıkandı motor çok canımı sıktı. Bu hafta sonu hız konusunda Tek başıma 130 artçı ile 125 km/s hız a ulaştım maksimum. Suatt22 ön kaldırma olayı giderken imkansız gibi birşey hele yüksek hızda rüyadan öteye geçmez bu dediklerin olmaz anca dişliyi büyültürsen 50-51 yaparsan arkayı biraz daha iş görür ön kaldırma konusunda ama hızın %25 - 30 düşer motor belki 100 ü hiç görmez. dedigin hareketler için en az 40hp bi motor lazım o bile yüksek hızda ön kaldırmaz ama yinede senin derdinin ilacı o

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:31 ----------

Motorun çekiş gücünü seviyorum bir şekilde mutlaka sizi o dik bayırdan çayırdan dagdan artık herneyse çıkartıyor fakat bu benzinden pislik çıkma muhabbeti çok canımı sıkmaya başladı bi kalyona gitme hayalim vardı bu haftasonu ama kalyona 15 km kala beni yarıyolda bıraktı daha çok köy yolu yada belde içinden felan geçtigimiz için enduro ve cross cular bu benzinde problemi yaşıyor. Malum heryerde kaliteli olmayabiliyor benzin bazen 1000 hanelik bir ilçeden bazen 250 hanelik bir köyden benzin almak zorunda kalabiliyorsunuz. Sanırım bu sorunun problemi daha kaliteli bir benzin filitresi ile çözülüyor. Asyanın orjinal benzin filitresi 1,5 TL felan diye hatırlıyorum şaka gibi kesinlikle orjinal filitrelerinizi daha pahalı daha kaliteli bir benzin filitresiyle değiştirin sorun açmamış olsada degiştirin çünku yolda kalmak çok zor durumda bırakıyor hele birde kuş uçmaaz kervan geçmez bir dağbaşındaysanız.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:09 ----------


ARKADAŞLAR BU MOTORLA ÖN KALDIRAN VARMI VEDE YÜKSEK HIZLARDA VİRAJLARA NASIL GİİRİYORSUNUZ ÖRNEK OTOBAN

250 CC ÖN KALDIRMAK İÇİN YETERLİMİDİR GAZA YÜKLENDİMDE HİÇ ÖN FALAN KALKMADI AMA 125 CC LİK MOTORDA BİLE ÖN KALDIRAN LAR WAR

Suat son olarak ben şahsen kross lastiği ile bile yüksek hızla giriyorum viraja bu virajın dönüş capına göre değişmekle beraber otobanlardaki virajlarda bi sıkıntı dogurmaz dostum zaten yaptıgı maksimum hız belli. Ön kaldırma konusunda bir iki kere kaldırdım ama onun dışında çok kalkmadı bende ısrarcı olmadım acıkcası.

spil444
08 Nisan 2013, 14:47
arkaya 52 dişli takarsan olur ama buseferde 1. vitesi kaybedersin süratte aşırı düşer ben şahsen 46 veya 48 takmayı düşünüyorum

suatt22
08 Nisan 2013, 23:40
ASLINDA ÖN KALDIRMAK DİYE BİR AMACIM YOK AMA MERAK ETTİM İŞTE BAZI VİDEOLAR İZLEDİM ONNLARDA KALDIRIYORLARDI AMA ÇOK GEREKSİZ BİR OLAY ZATEN O MOTORLARDA 40 50 HP AŞAĞI DEĞİL
YANİ 690 CC FALAN ZATEN MOTORLARINDA FİYATLARI BELLİ FİYATI GEÇTÜM VERGİSİ BİLE UÇUK RAKAMLARDA Kİ BUNUN BENZİNİDE WAR BUNA NE BÜTÇE NEDE SİNİR DAYANIR WALLA MOTORUMDAN MEMNUNUM
VERGİSİ UYGUN YAKIT UYGUN BAKIMI UCUZ HIZLANMASI MÜKEMMEL ZATEN ŞEKLİNE DİCEK SÖZ YOK BEN DAHA NE İSTİYEYİM KARDEŞİM BENİM GÖZÜM KTM DE AMA O DA ANLATTIM GİBİ MOTORU ALSAN BİLE BENZİNİ VERGİSİ VESAİRESİ İNSANI DELİRTİR BELKİ PİYANGO ÇIKARSA ALIRIM YADA BİR DELİ ANIMA GELİRSE HEPİNİZE TEŞEKKÜRLER ....
RUHSATIMI ÇIKARTAYIM ZATEN ŞÖYLE 400 KM YOL YAPICAM
RX Cİ DAYANIŞMASI BYYYYYYYYY

suatt22
09 Nisan 2013, 19:45
arkadaşlar birde birşey dikkatimi çekti apachi zx 250 nin motoruda rx tamamen aynı sadece egzost farklı ve apachi zx 250 için 26 hp yazmışlar bu nasıl oluyor aynı motor bloğu ama birine 17 yazmışalr
birine 17 enteresan isteyen araştırabilir tamamen aynı motor

http://www.google.com.tr/imgres?hl=tr&client=firefox-a&hs=few&sa=X&rls=org.mozilla:tr:official&biw=1366&bih=620&tbm=isch&tbnid=mtg7iM_-XAczqM:&imgrefurl=http://www.ucerler.com.tr/index.php%3Froute%3Dproduct/product%26product_id%3D506&docid=EuU8rNLM9i4LqM&imgurl=http://www.ucerler.com.tr/image/cache/data/zx250r-1-600x600.jpg&w=600&h=600&ei=EDVkUavLA4uL4gT-m4CwCQ&zoom=1&ved=1t:3588,r:0,s:0,i:79&iact=rc&dur=407&page=1&tbnh=186&tbnw=186&start=0&ndsp=19&tx=92&ty=36

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-apachi-2012-model-apachi-zx-250-r-off-road-special-sifir-kadar-temiz-120528831/detay

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:39 ----------

http://www.google.com.tr/imgres?start=426&hl=tr&client=firefox-a&hs=nfw&sa=X&rls=org.mozilla:tr:official&biw=1366&bih=620&tbm=isch&tbnid=9EjzbEwHtXD_UM:&imgrefurl=http://www.motoralsat.com/ilanlar/201151100001783/BEKLENEN-CROSS-APACHI-250R.aspx&docid=35e95XZe0YzEoM&imgurl=http://www.motoralsat.com/Imager.aspx%253FBoyut%253D3%2526Genislet%253D0%252 6ResimAdi%253D201151100001783_1.jpg&w=450&h=296&ei=VjVkUajzGueB4gTy6YHICw&zoom=1&ved=1t:3588,r:44,s:400,i:136&iact=rc&dur=216&page=17&tbnh=182&tbnw=277&ndsp=29&tx=148&ty=96

Mehmet Turan
09 Nisan 2013, 20:46
arkadaşlar birde birşey dikkatimi çekti apachi zx 250 nin motoruda rx tamamen aynı sadece egzost farklı ve apachi zx 250 için 26 hp yazmışlar bu nasıl oluyor aynı motor bloğu ama birine 17 yazmışalr
birine 17 enteresan isteyen araştırabilir tamamen aynı motor

http://www.google.com.tr/imgres?hl=tr&client=firefox-a&hs=few&sa=X&rls=org.mozilla:tr:official&biw=1366&bih=620&tbm=isch&tbnid=mtg7iM_-XAczqM:&imgrefurl=http://www.ucerler.com.tr/index.php%3Froute%3Dproduct/product%26product_id%3D506&docid=EuU8rNLM9i4LqM&imgurl=http://www.ucerler.com.tr/image/cache/data/zx250r-1-600x600.jpg&w=600&h=600&ei=EDVkUavLA4uL4gT-m4CwCQ&zoom=1&ved=1t:3588,r:0,s:0,i:79&iact=rc&dur=407&page=1&tbnh=186&tbnw=186&start=0&ndsp=19&tx=92&ty=36

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-apachi-2012-model-apachi-zx-250-r-off-road-special-sifir-kadar-temiz-120528831/detay

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:39 ----------

http://www.google.com.tr/imgres?start=426&hl=tr&client=firefox-a&hs=nfw&sa=X&rls=org.mozilla:tr:official&biw=1366&bih=620&tbm=isch&tbnid=9EjzbEwHtXD_UM:&imgrefurl=http://www.motoralsat.com/ilanlar/201151100001783/BEKLENEN-CROSS-APACHI-250R.aspx&docid=35e95XZe0YzEoM&imgurl=http://www.motoralsat.com/Imager.aspx%253FBoyut%253D3%2526Genislet%253D0%252 6ResimAdi%253D201151100001783_1.jpg&w=450&h=296&ei=VjVkUajzGueB4gTy6YHICw&zoom=1&ved=1t:3588,r:44,s:400,i:136&iact=rc&dur=216&page=17&tbnh=182&tbnw=277&ndsp=29&tx=148&ty=96 XZ250R Cross OFFROAD(17hp) 4V Cross OFFROAD(28hp) ikiside aynı görünüyor sadece biri tek egzozlu diğeri çift egzozlu.

suatt22
09 Nisan 2013, 22:56
EVET KARDEŞİM SEN SÖYLEYİNCE FARK ETTİM ÇİFT EGZOSTLU YANİ BU 2 SİLİNDİRLİ ANLAMINDAMI HER SİLİNDİR 125 CC Mİ OLUYOR NEDİR BU OLAY AMA MOTOR BENCE AYNI MARKA ÇÜNKÜ TIPA TIP AYNI
EGER SENİN DEDİĞİN GİBİ VE BENİM ANLADIM GİBİYSE BU 4V LİSİNDEN ALIP TAKMAK LAZIMM :cherry::rendeer:
AYRICA BUNUN EGZOSTUDA BİZİMKİNE GÖRE BAYA KÜÇÜK YA BEN YANLIŞ ANLADIM YADA SEN YANLIŞ ANLATTIN

BİLDİĞİN KADAR DEĞİL PAYLAŞTIĞIN KADAR VARSIN
İLGİN İÇİN TEŞŞEKKÜRLER

Mehmet Turan
10 Nisan 2013, 01:14
EVET KARDEŞİM SEN SÖYLEYİNCE FARK ETTİM ÇİFT EGZOSTLU YANİ BU 2 SİLİNDİRLİ ANLAMINDAMI HER SİLİNDİR 125 CC Mİ OLUYOR NEDİR BU OLAY AMA MOTOR BENCE AYNI MARKA ÇÜNKÜ TIPA TIP AYNI
EGER SENİN DEDİĞİN GİBİ VE BENİM ANLADIM GİBİYSE BU 4V LİSİNDEN ALIP TAKMAK LAZIMM :cherry::rendeer:
AYRICA BUNUN EGZOSTUDA BİZİMKİNE GÖRE BAYA KÜÇÜK YA BEN YANLIŞ ANLADIM YADA SEN YANLIŞ ANLATTIN

BİLDİĞİN KADAR DEĞİL PAYLAŞTIĞIN KADAR VARSIN
İLGİN İÇİN TEŞŞEKKÜRLER 17hp olan model (XZ250R Cross OFFROAD) çift egzozlu , 28hp (4V Cross OFFROAD) tek egzozlu ayrıca ikiside tek silindir 4 zamanlı su soğutmalı

GaCCaLL
10 Nisan 2013, 12:36
Herşeyi Bilen Adam Siyağnür'ün bu konu hakkında Derinlemesine bir analizi olacağıdı;

Buyrun Umarım işinize yarar..


Linkleri ve açıklamalarımı iyi takip et...

Moruk şimdi bu ilk ikisi yerli sitedeki motorlar ve bilgiler ;

2 model de birbirine çok benziyor, ancak bunları egzozlarından ayırt edebilirsin, ufak-çift egzozlu olan model güçsüz olan, tek daha büyük egzozu olan model güçlü olan. Zaten görünür tek farkları egzozları.

Çakma - 1 !!! (TR'deki kod adı : XZ250R) (http://www.apachi.com.tr/TR/products/motorsiklet-modelleri/apachi-xz250r-cross-719708162)
Burada belli olmuyor ama bu çift egzozlu model. Yani 17 hp olduğu iddia edilen model.

Çakma - 2 !!! (TR'deki kod adı : 4V) (http://www.apachi.com.tr/TR/products/motorsiklet-modelleri/apachi-4v-cross)
Bu model ise tek egzozlu olan, yani ~25 hp olarak belirtilen model. Sahibinden.com'da 28, 29, 30hp olduğunu iddia edenler de var. (sitedeki resimler yanıltıcı, sahibinden ve piyasadan araştırdım, öğrendim :))

Şimdi gelelim global siteye;
http://www.crossfiremotorcycles.com/
Buradaki "petrol motorbikes"lara bakınca TR deki modellerin isimlerini salladıklarını anlayacaksın...

Hava-civa soğutmalı model 1 (http://www.crossfiremotorcycles.com/petrol-motorbikes/crossfire-xb31s-250cc-dirt-bike.html)
Hava-civa soğutmalı model 2 (http://www.crossfiremotorcycles.com/petrol-motorbikes/crossfire-xb31l-250cc-dirt-bike-clone.html)
Bu modeller hava soğutmalı motora sahip. TR deki 2 model de su soğutmalı. Yani bu motorlar TR ye gelmedi. Zaten tipleri de benzemiyor ve egzozları da TR deki 2 modelli de tutmuyor. Bu 2 sini direk eliyoruz.

Orjinal sitede geriye kalıyor 2 model daha. Tam da aradığımız modeller:cat:;

Esas oğlan - 1 !!! (Gerçek adı ; XZ250R) (http://www.crossfiremotorcycles.com/petrol-motorbikes/crossfire-xz250r-250cc-dirt-bike.html)
Bu motor TR de 17 hp olarak belirtilen, ufak-çift egzozlu modelin ta kendisi. Zaten model gamında başka çift egzozlu bir model daha yok, ayrıca TR'dekiler gibi su soğutmalı yani yanlış tahmin etme ihtimalimiz düşük. Ve bu motor için 19.5kw=26hp güç belirtilmiş :sunny:

Esas Oğlan - 2 !!! (Gerçek adı ; XZ250RR 4V) (http://www.crossfiremotorcycles.com/petrol-motorbikes/crossfire-xz250rr-250cc-water-cooled-4-valve-sp.html) Bu alet öncekinden egzoz olarak farklı. Ve büyük ihtimalle egzoz+karbüratör/jet ayarları değiştirilerek +4hp daha elde edilmiş. Gücü 22.5kw=30hp olarak belirtilmiş. Su soğutmalı tabikide. Tip olarak da(egzoz özellikle) TR deki güçlü modelin aynısı.

Hal öyleyken böyle işte. Sahibinden.com da, özellikle çift egzozlu modelin(26 hp) çok uygun fiyata ilanları var. 4400 e 2.eli vardı diye hatırlıyorum, daha ~1000km de...

Sahibinden.com arama linki (http://www.sahibinden.com/motosiklet-apachi-xz-250r?sorting=price_desc&viewType=Classic) (Güzel insanlar TVS apachi ilanları ile doldurmuşlar sayfayı, senin için düzenledim ama :mrgreen:)

Düzelttim Moruk :queen:

Syanur
10 Nisan 2013, 12:38
Herşeyi Bilen Adam Siyağnür'ün bu konu hakkında Derinlemesine bir analizi olacağıdı;

Buyrun Umarım işinize yarar..

::yanliss:
Adımı deşifre etmeyeydin iyiydi...

::merkez::

GaCCaLL
10 Nisan 2013, 12:41
Sende düzelt meağdem :)

Syanur
10 Nisan 2013, 12:44
Sende düzelt meağdem :)

Aferim :bounce: teşkilata alışmaya başlasan iyi olacak. Böyle hataları affetmeyiz... ::evil::

GaCCaLL
10 Nisan 2013, 12:47
Aferim :bounce: teşkilata alışmaya başlasan iyi olacak. Böyle hataları affetmeyiz... ::evil::

Hacı kendi yaptığın alıntıda hala ismin yazıyor düzelmemissin :queen:

Syanur
10 Nisan 2013, 12:49
Hacı kendi yaptığın alıntıda hala ismin yazıyor düzelmemissin :queen:

Heeee, Sen şimdi beni alıntı yapılan mesajda değişiklik yaptı diye şikayet de eder, banlatırsın da... Düzelteyim bari... ::miiz1::

suatt22
10 Nisan 2013, 21:19
BENİM SÖYLEDİGİM İLANLARDAKİ MOTORLA RX DEKİ MOTOR AYNI GÖRÜNTÜ OLARAK VE ŞEKİL OLARAK ONLARADA 30 HP YAZMIŞLAR BU BİR ALDATMACAMI YOKSA BAŞKA BİR OLAYMI WAR EGZOST DESEN RX İN EGZOSTUDA ÇOK BÜYÜK HALA ANLAYAMADIM ARKADAŞIM ÇOK ENTERESAN BİR OLAY 2 FARKLI MARKA AYNI MOTOR KULLANMIŞLAR

tunctepe
10 Nisan 2013, 21:59
:) demişsin ama dandik marka dandik kalite ben takla attım kırılmadı full plastik :)

suatt22
11 Nisan 2013, 00:00
BENİM SÖYLEDİGİM İLANLARDAKİ MOTORLA RX DEKİ MOTOR AYNI GÖRÜNTÜ OLARAK VE ŞEKİL OLARAK ONLARADA 30 HP YAZMIŞLAR BU BİR ALDATMACAMI YOKSA BAŞKA BİR OLAYMI WAR EGZOST DESEN RX İN EGZOSTUDA ÇOK BÜYÜK HALA ANLAYAMADIM ARKADAŞIM ÇOK ENTERESAN BİR OLAY 2 FARKLI MARKA AYNI MOTOR KULLANMIŞLAR


TUNCTEPE YANLIŞ YERE YAZDIN HERHALDE

spil444
11 Nisan 2013, 14:30
http://j1304.hizliresim.com/18/c/lz2v7.jpg

suatt22
12 Nisan 2013, 02:34
çok güzel uydurmuşsun :pr:

Onurkahraman
15 Nisan 2013, 21:46
Bakımları yapılmış yaza hazır rx... Maşallah tuu

http://imageshack.us/a/img194/6755/00033f.jpg
http://imageshack.us/a/img194/7387/00032i.jpg
http://imageshack.us/a/img824/7691/00031l.jpg
http://imageshack.us/a/img402/7185/00030f.jpg
http://imageshack.us/a/img823/8325/00029s.jpg
http://imageshack.us/a/img809/3851/00028a.jpg
http://imageshack.us/a/img6/9564/00027al.jpg
http://imageshack.us/a/img849/7084/00026b.jpg
http://imageshack.us/a/img703/7752/00025rh.jpg
http://imageshack.us/a/img198/9121/00024g.jpg

suatt22
16 Nisan 2013, 14:23
MAŞALLAH MAŞALLAH ALLAH NAZARDAN KORUSUN YAZIN TOZU DUMANA KATACAZ ARTIK

CİLLOP GİBİ

Onurkahraman
16 Nisan 2013, 21:48
MAŞALLAH MAŞALLAH ALLAH NAZARDAN KORUSUN YAZIN TOZU DUMANA KATACAZ ARTIK

CİLLOP GİBİ

Eyvallah dostum sağolasın... hepimiz kazasız belasız inşallah

adnanmuhacir
19 Nisan 2013, 19:21
merhaba arkadaşlar, asya rx'in sanırım bir üst modelini getirmiş. göze çarpan farklar ise göstergenin dijital olması ve silindir şeklinin değişik olması. bir önceki modelin silindirinde herhangi bir girintisi çıkıntısı yoktu yeni modelde ise durum tam tersi. merak ettiğim bu iki silindir yapısı arsında ki fark nedir, avantajı var mıdır yoksa sadece şekil amaçlı mı yapılmıştır. soğutma açısından bir artısı varmıdır.

suatt22
19 Nisan 2013, 21:41
(adnanmuhacir) DEDİĞNDEN BİR ŞEY ANLAMADIM ARKADAŞIM SİLİNDİR DERKEN NEYİ KAST ETTİN ÖN AMÖRTİSÖRÜMÜ YOKSA MOTOR BLOĞUNUMU HİÇ BİR ŞEY ANLAMADIM AYRICA BİZDEKİ MODELLERDE DİJİTAL GÖSTERGELİ DAHA AÇIKLAYACI YAZARMISIN SANIRIM FORUMUN SADECE 2 SAYFASINI OKUMUŞSUN

adnanmuhacir
20 Nisan 2013, 00:19
yeterince açık yazmadığım sizin anlamamanızdan anlaşılıyor. Günlük konuşma dilini fazla yansıtmışım yazıya. Konu ilk açıldığından itibaren takip ediyorum sadece burayı değil str ve x treme başlıklarınıda takip ediyorum. Çok fazla yazmadığım yada tam anlaşılmayan bir yazımdan bu sonucu çıkarmanız benim için üzücü oldu. telafi etmeye çalışayım.

sormak istediğim soruya gelince bahsetiğim silindir, motor bloğuydu. ( ondan da kastım dıştan baktığında bütün olarak görünen kısım) ilk ithal edilen ve şimdi internet sitelerinde olan resimleri karşılaştırma fırsatınız olursa (motor bloğunu) aradaki farktan ne kastettiğim sanırım daha rahat anlaşılır. motor yapılarının (şekil olarak) farklılıkları var ancak isim olarak farklı bir şekilde adlandırılıyor mu bilmiyorum. bu nedenle ilk mesajımda biri girintili çıkıntılı diğerini düz diye betimlemeye çalıştım. öğrenmek istediğim mesele de bu, ikisi arasında ki farkın bir önemi var mıdır, varsa nedir? umarım derdimi anlatabilmişimdir.

cenkito
20 Nisan 2013, 00:24
iki modelinde resim linklerini buraya yazarsan daha rahat yorum yapılabilir

adnanmuhacir
20 Nisan 2013, 00:41
http://www.asyamotor.com.tr/?page=urun-detay&id=75&udpage=galeri

buradan sm modelinin afiş resmindeki motor bloğuna birde altta motor bloğu daha net görünen 9. resme dikkat ediniz. afiş resmindeki motosiklet analog göstergeli ama aşağıda ayrıntılı resimlere baktığınızda dijital gösterge gözünüze çarpacaktır. bu sefer kastım daha net anlaşılmıştır umarım.

cenkito
20 Nisan 2013, 00:54
yani daha net anlasıldı ama asya nın sitedeki resimlerinde sorun var bence o dediğin çizgili blok farklı hatta resimlerin birinde zongshen yazıyor, ve hatta çizgili motor itecekliye benziyor, zincirli dahi değil
bence resimler stüdyo cekimi değilde kolaya kacılıp netten toplanmışa benziyor

adnanmuhacir
20 Nisan 2013, 01:00
cem arkadaşım haklı olabilirsin, bu farklılık dikkatimi çekti acaba bir farklılık yaratıyor mu da böyle bir değişiklik var diye merak ettim.

cenkito
20 Nisan 2013, 01:11
çizgili bloklar genelde hava sogutmalı modellerde havanın temas yüzeyini arttırmak ve sogutma kapasitesini arttırmak için kullanılır
sıvı sogutmalılarda bu işi radyatör üstlendiği için böyle bir yüzeyle ugrasmaya gerek kalmaz, daha düz daha ince ve hafif olan bir tasarım yapılır

adnanmuhacir
20 Nisan 2013, 02:56
rx de her iki motor bloğu şeklide sıvı soğutmalı değil mi ?

suatt22
20 Nisan 2013, 14:14
EVET ARKADAŞIM ŞİMDİ ANLADIM DERDİNİ HİÇ KAFANA TAKMA ANLATAYIM SÖYLEDİĞİN GİRİNTİLİ ÇIKINTILI MOTOR BLOĞU HAVA SOĞUTMALI RADYATÖRÜ YOK ZATEN BU MODELDE SATILMIYOR TÜRKİYEDE DİĞER MODELDE SU SOĞUTMALI TÜRKİYEDEKİ MODELİ YANİ BENİM VE FORUMDAKİ BİR ÇOK KİŞİDE OLAN MODEL GEL GELELİM DİJİTAL GÖSTERGEYE BEN MOTORU ALDIM YERDE ARADIĞIMDA CROSS MODELİNE ANALOG GÖSTERGESİ VARDI SUPERMOTO MODELİNDE İSE DİJİTAL EKRAN WARDIR AYRICA SUPERMOTONUN LASTİKLERİ ALİMÜNYOM ALAŞIM JANTTIR SENDEKİ KAFA KARIŞIKLIININ SEBEBİ ASYA FİRMASI DENEN GERZEKLERİN YANLIŞ FOTO KOYMALARIDIR BELKİ DİĞERMODELLERDE WARDIR TR AMA 6000 TL VERİLMEZ TR DEKİ MODEL
SU SOĞUTMALI ALİMUNYUM JANT DİJİTAL GÖSTERGELİDİR

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:11 ----------

ÜSTELİK BU FOTOĞRAF OLAYI YÜZÜNDEN FORUMDAKİ BİR ARKADAŞ ASYA FABRİKA MÜDÜRÜNÜ ARAMIŞTI RESİMLERİ DEGİŞTİMİŞLERDİ AMA YİNE AYNI HATAYI YAPMIŞLAR AMA SEN YİNEDE DİKKAT ET DİJİTAL GÖSTERGELİ OLANI AL FORUMUN İLK BAŞLARINDA BUNLA İLGİLİ OLAYLAR YAZILMIŞTIR YANİ SEN DĞİLSİN İLK AKLI KARIŞAN

pegasso
21 Nisan 2013, 02:36
Sizinkini bilmem fakat yan yana duran iki apachiyi incelediğim kadarıyla iki modelininde sadece egzost değil motor blokları, radyatorleri, jant malzemesi,farklı.
arkadaşlar birde birşey dikkatimi çekti apachi zx 250 nin motoruda rx tamamen aynı sadece egzost farklı ve apachi zx 250 için 26 hp yazmışlar bu nasıl oluyor aynı motor bloğu ama birine 17 yazmışalr
birine 17 enteresan isteyen araştırabilir tamamen aynı motor

http://www.google.com.tr/imgres?hl=tr&client=firefox-a&hs=few&sa=X&rls=org.mozilla:tr:official&biw=1366&bih=620&tbm=isch&tbnid=mtg7iM_-XAczqM:&imgrefurl=http://www.ucerler.com.tr/index.php%3Froute%3Dproduct/product%26product_id%3D506&docid=EuU8rNLM9i4LqM&imgurl=http://www.ucerler.com.tr/image/cache/data/zx250r-1-600x600.jpg&w=600&h=600&ei=EDVkUavLA4uL4gT-m4CwCQ&zoom=1&ved=1t:3588,r:0,s:0,i:79&iact=rc&dur=407&page=1&tbnh=186&tbnw=186&start=0&ndsp=19&tx=92&ty=36

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-apachi-2012-model-apachi-zx-250-r-off-road-special-sifir-kadar-temiz-120528831/detay

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:39 ----------

http://www.google.com.tr/imgres?start=426&hl=tr&client=firefox-a&hs=nfw&sa=X&rls=org.mozilla:tr:official&biw=1366&bih=620&tbm=isch&tbnid=9EjzbEwHtXD_UM:&imgrefurl=http://www.motoralsat.com/ilanlar/201151100001783/BEKLENEN-CROSS-APACHI-250R.aspx&docid=35e95XZe0YzEoM&imgurl=http://www.motoralsat.com/Imager.aspx%253FBoyut%253D3%2526Genislet%253D0%252 6ResimAdi%253D201151100001783_1.jpg&w=450&h=296&ei=VjVkUajzGueB4gTy6YHICw&zoom=1&ved=1t:3588,r:44,s:400,i:136&iact=rc&dur=216&page=17&tbnh=182&tbnw=277&ndsp=29&tx=148&ty=96


17hp olan model (XZ250R Cross OFFROAD) çift egzozlu , 28hp (4V Cross OFFROAD) tek egzozlu ayrıca ikiside tek silindir 4 zamanlı su soğutmalı


XZ250R Cross OFFROAD(17hp) 4V Cross OFFROAD(28hp) ikiside aynı görünüyor sadece biri tek egzozlu diğeri çift egzozlu.

adnanmuhacir
21 Nisan 2013, 14:48
suatt22, bu resim karmaşası epey kafa karıştırmış vede karıştırmaya devam ediyor demekki. asya'nın yeni koyduğu resimlerde ki motor bloğunda gördüğüm beyaz plastik, şerit şeklinde ki malzeme radyatör peteği değil mi. sen girintili çıkıntılı olanın hava soğutmalı olduğunu vede radyatörü olmadığını söyleyince grenajın sökülmüş halde koydukları resimde ki şeyin (artık ne ise o) radyatör olduğu kanısına vardım. Bu yine resim karmaşası mı yoksa radyatör peteğimi. radyatör peteği ise "girintili çıkıntılı" motor bloğunda sıvı soğutma var anlamına mı geliyor.

cenkito
21 Nisan 2013, 15:13
arkadaslar cizgili blok zongshen blogu ve hava sogutmalı kim ne derse desin

o beyaz plastikte havayı silindire yönlendirmek için, yuki izcilerde oldugu gibi

http://img38.imageshack.us/img38/1301/xtrememax1.png

resimdeki blok benim motorun blokla aynı. eklediğim resim mondial max ın resmidir

sizi şaşırtan radyatör benzeri plastiklerin ayrıntılı resmi yuki izci 250 de net gözüküyor onunda resmi

http://img809.imageshack.us/img809/8725/adszyfw.jpg