PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Hyosung S&T Kanuni Hyosung Karion (RT125) bigfoot {resimli}



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 14 15

Onurstc
27 Mart 2012, 01:54
Şuan mayısı bekliyorum bayilere dağıtımı o ay yapılacakmış 2012 model st kanuni rt 125 fiyat 6.800

Syanur
28 Mart 2012, 13:31
Arkadaşlar, bu bizim motora devir saati takmamız mümkün mü? Şu 2008 öncesi Hyo'larda olan analog göstergeli devir saatlerinden düşünüyorum. Motorun neresine bakmamız gerek takılıp takılamayacağını anlamak için?

skyblade
29 Mart 2012, 13:53
Arkadaşlar, bu bizim motora devir saati takmamız mümkün mü? Şu 2008 öncesi Hyo'larda olan analog göstergeli devir saatlerinden düşünüyorum. Motorun neresine bakmamız gerek takılıp takılamayacağını anlamak için?

http://www.youtube.com/watch?v=rJ0JiJ8PuIY&feature=results_main&playnext=1&list=PL88589059D8685AF0 takan var. İspanyol bir arkadaşımız takmış linkte görüldüğü gibi. Daha önce biyerlerde okuduğum kadarıyla alternatör akım çıkışına bağlıyolar devir saatini. Forumda 1-2 örnek vardı diye hatırlıyorum araştırmak lazım.

Hatta taktığı ürün şuymuş. Videoda yazdığına göre Karion ile uyumluymuş ekstra programlamaya gerek yokmuş ve takması kolaymış:
http://www.kosoeurope.com/dl-01r-d48-drehzahlmesser-black-lcd-blau

Syanur
29 Mart 2012, 18:30
Ya ben bu videoyu izlemiştim. Ama ürünü hiç beğenmedim. Çok elektronik. Ayrıca devir hareketleri ve rakamların değişimi çok rahatsız edici. Bana ibreli bir devir göstergesi lazım. http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/94107-devir-saati-nasil-takilir.html burada anlatmışlar aslında. Hiçte zor değil, herhangi bir devir göstergesini takabiliyoruz. Hatta bu konuda mıydı tam hatırlamıyorum, birisi farların içinde fazladan bağlantı kabloları olduğunu, takometreyi direk oradan bağlayabildiğini(serviste) söylemişti. Bir bakmak lazım ama önce şöyle güzel, küçük bir çıkma devir saati bulmak gerek :)

Onurstc
22 Nisan 2012, 20:07
Rt125'i bu hale getirmek için ne gerekli?
http://farm7.staticflickr.com/6179/6175563762_ae75f9b10e_z.jpg

erro
22 Nisan 2012, 20:30
beyler selamlar...satılık ilanları sahibinden de hyosung altında mı var yoksa st olanlar başka bi yerde mi...hyosung altında 2008 modelden yukarı göremedim de..motorun piyasası sıkıntılı gibi sanki...?

Onurstc
22 Nisan 2012, 20:58
2008 den yukarı yok satmıyolar herkes memnun sanırım satılanlarda ne durumda kim bilir 2012 den sonrası hyosung=st kanuni

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:45 ----------

Bayide 2012 modeline 7.5tl dediler.Internette 6.8Tl yazıyor herkes kacıyor motordan ama sanırım alıcam mayısta bayilerde olacakmış.

polo34
23 Nisan 2012, 00:19
2008 den yukarı yok satmıyolar herkes memnun sanırım satılanlarda ne durumda kim bilir 2012 den sonrası hyosung=st kanuni

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:45 ----------

Bayide 2012 modeline 7.5tl dediler.Internette 6.8Tl yazıyor herkes kacıyor motordan ama sanırım alıcam mayısta bayilerde olacakmış.

bu motordan kim neden kaçar? çok mu yakar, parçası mı pahalı, parçası bulunmuyor mu, otobanda zevk vermiyor mu, 125cc ama 250cc çinlilerden geri kalıyor mu, vidaları dökülüyor mu, japonlardan fiyatı daha mı pahalı, japonlardan görüntü olarak daha mı küçük, daha mı tipsiz, hepsine hayır ... sadece depo üzerinde 125cc yazdığı için bu paraya değmez mantığı var ama gidip yamaha 125cc alacağıma bu motoru 10 kere alırdım, ben 250cc çinlilerle pekçok şehirdışı otobanda yol yaptım, 100-110 sorunsuz onlarla beraber gittim, hiç de gerilerde kalmadım ...

Onurstc
23 Nisan 2012, 02:31
Şuanda apache tvs 150 ile hazırlanıyorum hiç kasmıyor beni rt 125 ile kıyaslama yapabilecek olan varmı kullanımını?
Bu hale getirmek için ne gerekir?
http://farm7.staticflickr.com/6179/6175563762_ae75f9b10e_z.jpg

Syanur
24 Nisan 2012, 10:39
beyler selamlar...satılık ilanları sahibinden de hyosung altında mı var yoksa st olanlar başka bi yerde mi...hyosung altında 2008 modelden yukarı göremedim de..motorun piyasası sıkıntılı gibi sanki...?

Abi aynı GT250 gibi bir Hyosung bir de Kanuni adı altında var. Ancak Kanuni altındakiler sadece bir mağazanın 3adet 0km ilanı olarak verilmiş şuanda(RT125D ye 6800 RX125Rnduro'ya 5900 fiyat çekmiş bayi, bence çok saçma!). Millet genelde Hyosung altında veriyor ilanı. Bir de 2008 üzeri olanlar(S&T) yağ soğutmalı+DOHC+digital Göst. olup biraz daha güçlü motoru olduğu için pek satmıyor olabilir millet.


...ama gidip yamaha 125cc alacağıma bu motoru 10 kere alırdım...

Kendi motorum diye demiyorum ama çok 10kere katılıyorum sana. Diğer kırptıklarımda da çok haklısın bence. Çok iyi özetlemiş oldun.


Şuanda apache tvs 150 ile hazırlanıyorum hiç kasmıyor beni rt 125 ile kıyaslama yapabilecek olan varmı kullanımını?
Bu hale getirmek için ne gerekir?
http://farm7.staticflickr.com/6179/6175563762_ae75f9b10e_z.jpg
Arkadaşım bu aleti o hale getirmek için ne gerekli diye nasıl anlatmamızı bekliyorsun? Bunu üreticisine sorsan o bile anlatamaz. Tek söyleyeceğim bu parçaları ve resimleri toplayıp iyi bir ustaya ihtiyacın olduğu. Yada oturur kendin yaparsın ama o biraz sıkar gibi sanki...:wiinkk:

Apachi ile de kıyaslama yapma şansım olmadı

polo34
24 Nisan 2012, 11:51
apachi tvs de sağlam motor, bir sürü kullanıcısı var, tarz olarak görüldüğü üzere farklılar, hyosung marka olarak benim gözümde apachi den bir gömlek yukarıdadır, farklı olmak istiyorsan rt125, rx125 deneyebilirsin, eğer boy problemin varsa bence tvs'nin sürüşü rx125'e göre daha kolay, rt125 de rxden daha alçak olduğu için boy problemi olmaz, son sürat olarak tvs daha iyi olabilir ama bunlarla da sürüş daha keyifli, lastikler kalın olunca yoldaki çukur tümsek vs den etkilenmiyorsun, buna karşın rx125 yüksek ve hafif olduğu için rüzgardan etkileniyor....

brds
29 Nisan 2012, 12:52
herkeze selam...
millet nerde...gezi yokmu...foto yokmu...manzara...alamadım şu motoru zaten içimde kaldı...biraz foto-moto idare ediyorduk...
yaz geldi millet az gezin tozun gayrı....
sağlıcakla kalın...

Syanur
30 Nisan 2012, 01:45
:) En kısa sürede foto olaylarına girişeyim bari ozaman. Bugün ön takımı söktük, amrtsr körüğü takabilmek için ama biraz dar bir körük almışız. Geri topladık hepsini. Hiç de foto çekmedik... :(

mavi prens
14 Mayıs 2012, 07:21
Yaklaşık 1.5 yıl gibi bir süreden sonra tekrar merhaba arkadaşlar :) avatarımdanda fark edeceğiniz üzere polisim.şark(doğu) görevi sebebiyle hem istanbula hemde motoruma veda etmiştim.ama bu sitede edindiğim arkadaşlıklar (polo34 selim hocam-adaşımda bilir :) ) ve yaptığımız gezileri unutmak mümkün değil.gerçekten o gezilerin -motorun verdiği hazzın tadı damağımda kaldı.O samimi sıcak ortamımızı o tatlı gezmelerimizi--helede istanbulu çok özledim... :))
Tamamiyle dört teker(oto) hastası iken '' ....'nız seleye oturmaya dursun bir daha kalkamazsın'' söylemini yaşayıp adeta iki teker aşığı olduktan sonra hayatıma dahada renk katan 250 macit'imi satıp Siirt'e gelmem baya bi zor oldu...bu arada evlendik barklandık vs :D yine dört teker üzerinde devam vs derken bu aralar tekrardan alevnen iki teker aşkı beni eski günlerin özlemine yitti -senelik izinleri eşimle birlikte motor üstünde gezerek geçirme hayalleri kurup enduro tarzı bişiler düşünüp kaç gündür f650-kle500 lere bakıp bütçe yetersizliğinden iç geçirirken ve bir bakmışım burdayım :)
Şu haylaz-şirin çocuk rt125 benimde bir zamanlar düşlediğim aşık olduğum modeldi-hatta macitimi takas edecektim ki piyasa-parça sorunu nedeniyle vazcaymıştım :) bu sıralar aracımı satıp tekrar iki teker düşünmeye başlayınca aslında istediğim tarzada müsait içimi ısıtan bu haylazı düşünüyorum.ama 2 kişilik uzun soluklu bol bol gezerekten-bade süzerekten-çay ve manzara molalı yolculuklarda (500-600km) 125 cc yeterli gelmeyecek (250cclik macit bile bazen 2 kişi için hantal geliyordu).büyük şehirdeki gibi imkanım olsa hiç düşünmez alır ''motor modifikasyonu-gerekirse değiştirme-arka yay değişimi vs derken istediğim kıvama getirir motoru bitirene kadar gezerdim.Ama küçük bir şehirde oluşum ve burdaki saygıdeğer esnafın ''iş bilmeme-beceriksizlik-baştan savma iş yapma-yeteneklerinden dolayı buda bir hayal benim için.
Herneyse,o güzel günleri anarken hepinize içten bir selam arkadaşlar :))
Kazasız-tadında sürüşler :)))

---------- Post added at 06:21 ---------- Previous post was at 05:55 ----------

ha 92-93 kle500'ler var bütçeme uygun ama o yaşta bir motor için ne kadar randıman alınır-bakım parça vs sıkıntıları söz konusu...şimdilik yine uzaktan bakmaya devam :)

sessizsakin
14 Mayıs 2012, 08:15
selam millet... istanbula döndüğümde şehir içi düşük cc, ekonomik bi motosiklet alayım diyorum. almışken de, gidip sıradan bi 125'lik almayayım, karion gibi vasıflı birşey alayım diyorum... hani icabında at arabaya çık dağa gibisinden :)...

lakin bi rt125 hakkında bir iki kaygım mevcut. şimdi bütün konu başlığını okumak isterdim ama, :) 20 sayfa için vaktim yok. umarım affedersiniz.

kronik sorunu varsa da çok sıkıntım değil. mekaniğe elim yatkındır. sıkıntısını pistonda da olsa söker tamir eder birşeyler uydururum

şu sorularımın kolay cevapları var mıdır?

1 - ortalama ne yakar? ben gt650 ile yoğun trafikte 6 - 8 lt / 100 km yakarken, uzun yolda 4 -5 lt / 100 km yakıyorum... karion trafikte 4lt/100km uzun yolda 3lt/100km gibi bir ekonomik sağlar mı? yoksa gt650'ye devam çünkü :)...

2 - ön lastik normal birşeye benziyor da, bu arka lastik nasıl birşeydir :) pek standart olmadığı kesin. acaba bu lastikten arandığında bulunabiliyor mu?

Benim için lastiğin kalitesi çok önemli. örneğin bridgestone, michelin, pirelli gibi markaların bu motora uyan ön/arka lastik takımı var mıdır?

bu soruların hoşuma gidecek cevapları varsa, karion'un verilen parayı fazlasıyla hakedeceğini düşünüyorum :)

cevaplayanlara teşekkürler şimdiden

Chronix
14 Mayıs 2012, 08:25
selam millet... istanbula döndüğümde şehir içi düşük cc, ekonomik bi motosiklet alayım diyorum. almışken de, gidip sıradan bi 125'lik almayayım, karion gibi vasıflı birşey alayım diyorum... hani icabında at arabaya çık dağa gibisinden :)...

lakin bi rt125 hakkında bir iki kaygım mevcut. şimdi bütün konu başlığını okumak isterdim ama, :) 20 sayfa için vaktim yok. umarım affedersiniz.

kronik sorunu varsa da çok sıkıntım değil. mekaniğe elim yatkındır. sıkıntısını pistonda da olsa söker tamir eder birşeyler uydururum

şu sorularımın kolay cevapları var mıdır?

1 - ortalama ne yakar? ben gt650 ile yoğun trafikte 6 - 8 lt / 100 km yakarken, uzun yolda 4 -5 lt / 100 km yakıyorum... karion trafikte 4lt/100km uzun yolda 3lt/100km gibi bir ekonomik sağlar mı? yoksa gt650'ye devam çünkü :)...


2 - ön lastik normal birşeye benziyor da, bu arka lastik nasıl birşeydir :) pek standart olmadığı kesin. acaba bu lastikten arandığında bulunabiliyor mu?

Benim için lastiğin kalitesi çok önemli. örneğin bridgestone, michelin, pirelli gibi markaların bu motora uyan ön/arka lastik takımı var mıdır?
bu soruların hoşuma gidecek cevapları varsa, karion'un verilen parayı fazlasıyla hakedeceğini düşünüyorum :)

cevaplayanlara teşekkürler şimdiden

Bridgestone TW34 veya TW204 modelleri uyuyor.yurt dışından getirtebilirsin. 250-300 TL arası birşey tutar ki zaten ülke de uyan lastik yok.

Normal devirde ortalama 3.5 gazı diplersen 4-4.5 arası değişir.

ama şunu da belirtmek isterim. yanlış hatırlamıyorsam senin boyun 1.90 filan, seni rahatsız edebilir. üzerine binmeden almanı tavsiye etmem.

Syanur
14 Mayıs 2012, 12:31
@Mavi prens ; Bu motorun fanlarından birisiniz anlaşılan :) Evet 2 kişi için hiç uzun yola uygun bir motor değil açıkçası. İnşallah bir gün alır ve istediğiniz değişiklikleri yapabilirsiniz ;)

@Sessizsakin Yağız delikanlı...:bounce:

Şimdi senin yorum tarzınla buraya sayfalarca cevap yazmam gerekirdi, ki şahsen diğer konularda yaptığın bilgilendirmeler karşılığında sana nekadar çok şey yazsam azdır diye düşünüyorum:P

Başlayalım :);

20 sayfayı okumadığın için seni affetmiyorum, senin uzun uzun ve değerli bilgiler içeren yazılarından ötürü affediyorum:P Şaka bir yana araştırma yapsan bulurdun ama bu konu da zaten çok hızlı akmıyor, senin için tekrardan bir bilgilendirme yapmak sorun olmaz:wiinkk:

Öncelikle bu benim ilk motorum. Teorik olarak motor ve arabalar hakkında bilgim vardır. Araba tecrübem de vardır. Ancak yinede belirteyim ki ilk uygulamalı motor deneyimimi bu motorla yaşıyorum. 2500km dir kullanıyorum. Ona göre yazdıklarımı süzgeçten geçir işte...

Vasıflı işçi sınıfının gizli kahramanı Karion... Evet seni gayet iyi anlıyorum. Ben de CBF ile başlamamak için araştırma yapmıştım epey. Yani sonuçta bu iş motor işi ve ben her baktığımda her bindiğimde hoşuma giden bir motorum olsun diye istiyordum. Yani biraz farklı olsun, vasıflı olsun diye. Sana şöyle söyleyeyim, egzotik motorlar hariç hangi sınıfa bakarsan bak sınıfında diğer motorlara bukadar fark koyan bir alet daha bulamazsın. Bana da çok diyorlardı "çok ilgi toplayacaksın" diye ama bunu aldıktan sonra daha iyi anlıyorsun. Benim de olayım ilgi toplamak değil tabi. Ancak hem farklı hem de kaliteli(sadece görüntüden ibaret, tırt bir çinli olmayan) bir motor sürdüğünü hissettikçe motoru daha da bir sevmeye başlıyorsun...

Kronik sorunu yok... Ben daha duymadım. Motor kısmında bir sorun çıkartmıyor alet. Geri kalan özellikleri de gayet basit ve sağlam. Hele ki senin çözemeyeceğin biçbişeyi olamaz. Yani kronik bir sorunu yok... Aslında var! Şimdi aklıma geldi, birazdan bahsederim...

Yakıt olarak Chronix'in dedikleri karşısında şaşırdım kaldım diyebilrim::ohmy:: Ben 3,5 lt/100 km gibi bir değere bile yaklaşamadım... Şöyle anlatayım, genelde üstümü başımı giyinirken motoru çalıştırırım. 2-3 dakka kendi kendine çalışır. Sonra yavaş yavaş takılırım. Motor ısındıktan sonra ise performanslı kullanıma geçerim. Genel olarak böyle yaparım. Performanslı kullanımdan kastım ise habire red-line yapmak yada red-line civarlarında motoru uzun saniyeler kullanmak değil. Yada motoru boğacak kadar ani gaz köklemeleri değil...Yani tinimini hanım modunda sürmüyorum motoru sadece. Zaten 125 lik motor, çok sakin kullanınca gitmiyor. Eh gün içinde de trafik çok oluyor Ankarada, ışıklarda felan hemen gazlayıp uzamaya çalışıyorum, pek trafikte sabredemiyorum(tehlikeli olmayacak şekilde hızlı gidiyorum işte anlayacağın). Tabi 7/24 böyle kullanmıyorum. Bazen geceleri eve dönerken yada yağmurlu havalarda oldukça sakin kullandığım da oluyor. Ama çoğunlukla motoru "performanslı" kullanıyorum. Ve bu durumda bile yakıt tüketimimden şüpheliyim, çok mu yakıyorum diye. Ben 2500 km dir motoru kullanıyorum ve ortalama 250~270 km de bir depoyu fullüyorum(10 kez fullemişimdir en az yani). Her defasında da dikkatlice not edip hesaplıyorum. Ve bu hesaplarım sonucunda; en az 2.95, en fazla da 3.20 olmak üzere büyük çoğunlukla "ortalama 3.1 lt/100 km" yakıt tükettim.:silent:

Ha neden fazla yakıyor muyum diye şüpheliyim. Çünkü bazı CBF kullanıcıları 2.5 lt yaktığını iddia ediyorlar. Ama sonradan çözdüm olayı. Doğru söylüyorlar, ancak onlar çoook sakin kullanım sonucu bu değerlere ulaşıyorlar. Yani maddi olarak çok rahat olmayan kişiler motoru çok sakin kullanıyor(ve hatta bazıları karbüratöreden de yakıtı kısıyor) sonra da 2,5 lt yaktım diyor. Bende okadar sakin kullansam -3 lt değerlerini görürüm. Ancak ozaman da trafik çekilmiyor doğrusu. Yakında Sübap ayarı da yapmayı düşünüyorum. Ondan sonra yakıta tekrar bakıcam, biraz daha azalabilir. Çünkü motor üst devirlerde biraz kesiliyor gibi geldi bana. Yada motora alıştığım için öyle geliyor. Kullanım kitapçığında 4000 km de bir sübapları ayarını kontrol edin demiş. Bakalım bakalım...(Karb. hava ayarını yaptım, ayarsız gezmiyorum)

Uzun yolda ise çok bişey değişir mi bilmiyorum. Hiç uzun yola çıkmadım. Ancak ~90 kmh hız ile gitmeye kalksan, bu 5. viteste yüksek devir anlamına gelir. O yüzden de yakıt çok fazla değişmez gibi geliyor bana. Ancak şehir içinde sürekli kırmızı ışıklarda gazladığımı düşününce sanki 3litrenin altına inersin gibi geliyor...Ben 1 keresinde abanmıştım düzlükte. Motor 111-110 kmh arası gidip geldi. Dedim "tamam bizim son hız 110 kmh imiş..." Harbi son hız ama, 100ün üstünü zorlamanın bir anlamı yok bence. Ona göre düşün işte...

Bunun lastiklerinin 2 side sıra dışı. Ebatları 130/80-R18 (ön) - 180/80-R14 (arka). Piyasada böyle lastik ebatları yok. Bu lastikler arandığında bulunabiliyor mu bilmiyorum.. Hiç aramadım. Motorun Ankaradaki bayisi ile konuştum, "ben aynı zamanda lastik dist.üm" dedi, "sen lazım olunca gel bana sor, ben getiriyorum bu lastiklerden" dedi. Anladığım kadarıyla elinde hazırda barındırmıyor... Ama kuralkan da mevcut mudur bilemiycem. Ha markası da, Shinco. Kore malı.

Gelelim Lastiklerin kalitesine. İşte yukarıda bahsettiğim kronik sorun bu! Lastiklerin frenleme özellikler etkileyici değil. Arka taraf hafif kaldığı ve geniş tabanlı olduğu için kızaklamaya çok hevesli. Sert hamurlu zaten lastikler. Ön taraf ise kızaklamıyor kolay kolay. Hatta arka tarafa kıyasla çoook daha iyi bir fren performansına sahip. Şahsen başka marka lastik ve motor kullanmadığım için bişey diyemiycem. Ancak kuryelerin taktıkları 100~200 TL aralığındaki çinli markalar kadar da kötü değildir bu lastikler.

Yağmurda arka tarafı kaydırman kolay. Ancak bu arka tarafın performansının kötü olmasındaki en büyük etken ise bence Ankaranın cillop-kaymak asfaltları... Bazen asfalta bakıyorum, kendimi görüyorum desem yerdir. Yanlız şunu söyleyim, ben 1,82 boyum(75 kg) ile daha motoru sürmeyi yeni öğrenirken virajda, 2 kez arkayı 1 kez de önü kitlemeyi başarmıştım. Ve hepsinde de ayağımı yere "vurarak" motoru topladım :) Sen ~190 boyun ile bu motor ile oyuncak diye oynarsın. Zaten 125 kg. Ve ben eğlence olsun diye zaman zaman fernlerken arkayı kitliyorum, bir ayağım yerde salına salına yavaşlıyorum :) Gayet kontrolü kolay bir motor. Zaten motor 3 haneli hız değerlerine çıkamıyor pek, o yüzden yüksek süratte fren sıkıntısı çekmiyorsun

Bir de şu açıdan bakıyorum, bu motorun SM modelin olan arkadşım, kaliteli olsun diye pirelli marka 17" lik çift lastik aldı ve +500 TL gibi bir fiyat bayıldı. Sen bu Shincolar yerine yurt dışından getireceğin Bridgestone marka lastiklere ~400 TL(tahminen) bayılsan çok değil bence. Bana Shinco lastikler için, 100~130 ön, ~180 arka fiyat söylemişti bayi.

Bridgestone TW34 modeli şöyle bişey (daha küçük ebatlı resim bulamardım);
http://www.bridgestone.no/produkter/bilder/bridgestone_tw34_tw31_big.jpg

Bridgestone TW203(ön) TW204(arka) modelleri ise şöyle bişey(Tip-desen olarak bizim Shinco'nun aynısı);
http://www.motorradreifen-preisfuchs.de/images/bridgestone-trail-wing-tw203-tw204.jpg

Şu safaya da bak, dunlop da varmış; Link (http://tw200.wiki-site.com/index.php/Tires_Tyres). Suzuki Van-Van ve Yamaha TW200 kullanıcılarını araştır, onlar ile aynı tip lastik ebatları var bu motorda :cat: E-bay de felan vardır...

Motorun 2 versiyonu mevcut TR de. Önceki; hava soğutmalı, SOHC motor, 2 sübaplı, üzerinde(selede) Hyosung yazan, Analog göstergeli modeller. ~12hp olarak belirtiliyor.
Yeni nesil (sanırım 2009 sonrası) ; Hava+yağ soğutmalı, DOHC + 4sübap, Digital göstergeli, 13.5~14.5 hp olarak belirtilen ve üzernde S&T yazan modeller. Genelde yeni modeller de turuncu renk var. Eskiler, sarı ve kırmızı renkte.

Eski modeli hiç kullanmadım, nekadar fark var bilmiyorum ama yeni modelin yağ soğutmalı olması hoşuma gidiyor. Tavsiye ederim. Bir de eski modellere kuralkanın yardımcı olmadığı yalanı var, onlara takılma. Yedek parçalar satılıyor herkese. Zaten senin gibi bir adam servise götürmez bu motoru(ben bile götürmüyorsam). Ancak eski ve yeni modelin motor aksamları ve parçaları farklı. Bujileri de farklı...

Eğer şehir içi için alacaksan en büyük sıkıntın göreceğin ilgi olacaktır. Ciddiyim. Ben herçeşidiyle karşılaştım. Motoru kızılaya parkediyorum, işten çıktığımda motorun başında soru sormak için bekleyen insanlara alışmıştım ama geçen gün birisi sormuş soruşturmuş, beni bulmuş ve ofise gelmişti. Bilgi almak için :mrgreen: O kadar hoşuna gitmiş motor :)

Bence alım-satım işini çok dert etmiyorsan, 2.el de satamam felan diye düşünmüyorsan çok makul bir motor bu.

Buarada dün Zincir ve dişli takımına fena giriştim. Tertemiz ettim çıktım. Zinciri de gerdirdim. Resimleri paylaşırım. Ve yanılmışım, bizim zincirler O-ring'li imiş :)

Haaa, yazmayı unutuyordum; motorun genel olarak parçaları ucuz değil. Ama seni bağlayacağını sanmam, günün birinde bişey gerekirse sen kesersin biçersin bişeyler uydurursun sen. Yani cidden seni etkileyeceğini düşünmüyorum.

sessizsakin
14 Mayıs 2012, 17:12
Yorumu gayet ozenle hazirlamissin. Sıkılmadan okudum. Eline saglik :). Uzun yolu 125likle cekemem ben :D. Zaten gt650 gazi koklemezsen 4lt/100 km tutturuyor. gaza abandiginda 5, fisi kopardiginda 7 litre civari yakiyor. Hele karion suratlerinde gitsen 4 litrenin altini da zorlayabilir. Ama trafige girdin mi, 8lt yi goruyor. Ki sehir trafiginde bi 125 lik de ayni osi gorur. sehir icinde 100 km de 4 litre sunuyosa isimi gorur tabi. Lastik ve yedek parcayi yurt disindan aliyorum icab ederse. Yerli firmalardan daha guvenilir geliyo bana :)... Kismet o zaman istanbula donunce... Bi karion bulup 50 - 100 km denicem... Surusune alisabilirsem alirim bi tane... :)

berk_cglr
14 Mayıs 2012, 17:28
mesela bunun yeni kasa olanindan alsak on ve arkayi 17 inc cember alip 17 lik jantata cevirsek one yukse bir camurluk taksak birde elcik koruma taksak 14 bg supermoto yapsak nasil olur

Syanur
14 Mayıs 2012, 17:29
4 litrenin altına inemezsen bence bir sıkıntı vardır o motorda. Hem de kesinlikle... İster şehir içi ister, şehir dışı olsun. Ben haftanın 3 günü isitsnasız kızılaydan yıldıza(ankarayı bilenler bilir) iş çıkışı saatte gidiyorum. O trafikte gidiyor en çok benzinim ve dediğim gibi yakıyor. Gayet dik yokuşlar felan, yoğun trafik, ısınan hava....

Sen bir sür, sürüşünü beğenirsin diye düşünüyorum, Lastiklerden de şikayetçi olmazsan masraftan kurtulursun.

berk_cglr
14 Mayıs 2012, 17:40
:) yav napacaz haci bu supermoto isini haha ulen bir tane duzgun bulamadik haa

Syanur
14 Mayıs 2012, 17:56
Bu aletin arka lastiğini kimse değiştirtemez bana :)

Ben şu aralar RX modellerinin ön çamurluklarından arıyorum, Onu takmayı düşünüyorum. 0 fiyatı 40~50 TL gibi bişey. Geçen ön çamurluğu söktük(körük takıcaz diye), arkadaş şöyle bir baktı... "La böyle mi kalsa ki, daha güzelmiş" dedi... :mrgreen: Onun dışında lastik felan değiştiemem büyük ihtimal. Direk SM modellerini aramak daha mantıklı.

berk_cglr
14 Mayıs 2012, 18:19
:) sanirim bu gidisle birtane rx 125 sm ye dogru giduyorum bende

Syanur
15 Mayıs 2012, 11:38
Canıma tak eden zincir pisliğinden, karatısından ve de bolluğunda gına gelmişti. Uzun süre birbirimize bakıştıktan sonra aslında hatanın bende olduğunu anlamıştım. Çünkü Würth çakması, "amaaan ne eksiği olacak canım, aynısıdır, okadar para vermeye gerek yok" diyerek aldığım Forch(2si de Alman ya) marka zincir yağı idi bütün bu soğukluğun sebebi. Çok yanılmışım. Bu lanet olasıca yağın, zincirimi ve güya sıçratmadığı jantlarımı ve şaseyi bukadar kirli tutacağını tahmin edememişim. Marka ismi vermeyecektim ama üzgünüm, bu markayı deşifre etmek zorundayım artık. Yağlama özelliğine birşey diyemiycem ancak teflon tarzı bir özelliğe sahip olduğu için biraz yapış yapış olduğundan sıçramayacakmış gibi duruyor. Belki uzun süre yağlı tutuyor zinciri bilemiyorum ama şu bir gerçek ki zinciri ve etrafını aşırı kirli tutuyordu. Hemde yağladığım ilk günden itibaren.

Motoru yıkıyorum parlatıyorum, sol taraf bildiğin darkside durumundaydı hep. Ben de arkadaşı çağırıdım. Hem zinciri gerdirelim hem de temizleyelim diye. Malum bizim modellerde orta ayak yok. O yüzden zinciri gerdirmek için motoru havaya mı atsak, amuda mı kaldırsak, yoksa yan mı yatırsak, en iyisi suya batırmak diyerek düşüncelere daldık. sonra 4 adet priket işimizi gördü. Sağolsun GaCCaLL çok iyi kaldırdı motorun arkasını :mrgreen:

İşte biraz fotoğraf size....;


http://img849.imageshack.us/img849/9343/dscf7962p.jpg
Aslında burada zinciri çoktan sökmüş, kola kutusu içinde bir dolu mazot ile epey bir çalkalamış, bekletmiş, sonra çıkartıp diş fırçası ile GaCCaLL arkaşım tek tek baklaları temiz mazot ile temizlemiş(bu sırada ben de dişlileri temizledim), bu yorgunluğun üzerine sandalyeye kurulup bir sigara çaktıktan sonra benim resimlerimi çekmeye başlamıştı. Ben tekrardan zinciri fırça ile temizliyorum...:) Haketti bunu bu zincir


http://img338.imageshack.us/img338/5189/dscf7963k.jpg
Bi kedi gördüm sanki...


http://img51.imageshack.us/img51/6572/dscf7964.jpg
Çatalı göstertmem ağa !!! (içimde şort varmış Allahtan :mrgreen:) Gördüğünüz gibi gayet nizami bir şekilde yapıyoruz işimizi, hiç bir şey etrafa saçılmış değil, özellikle bezler...:cherry:


http://img560.imageshack.us/img560/2251/dscf7965o.jpg
Evet evet gördüm, bi kedi gördüm !!


http://img546.imageshack.us/img546/3055/dscf7966e.jpg
Ve işte zincirimizin misler gibi temizlenmiş hali. Takma da koynunda yat valla :) Buarada tekrar hatırlatırım, aletimiz O-ring zincire sahip.


http://img21.imageshack.us/img21/6707/dscf7968.jpg
Ve arka dişli. En büyük hatamız işe başlamadan önce resim çekmemiş olmamız. Aradaki farkı arkadaşım bile gördüğünde birkaç kez, "çok iyi oldu" dedi. Halbuki "ne gerek var bukadar temizliğe" diye mırıldanıyordu 2 dakka önce :mrgreen: Aradaki farkı bir de bana sorun...


http://img402.imageshack.us/img402/5263/dscf7969y.jpg
Meme kanseri korkutuyormuş bu arada :pale:


http://img98.imageshack.us/img98/5965/dscf7970.jpg
Garajdan çıkardık artık motorları. Ben üstümü giyinmeye gittiğimde fotoroman arkadaşımız kendini geliştimeye, motorlarımızı resmetmeye devam ediyormuş...


http://img9.imageshack.us/img9/2021/dscf7971y.jpg
Aynı resim değil, aradaki 7 farkı bulasınız diye koyduk...

http://img207.imageshack.us/img207/6702/dscf7972.jpg
2 adet cingirlop gibi motür :)

http://img716.imageshack.us/img716/746/dscf7973m.jpg
Meşhur arka tekerimiz

http://img534.imageshack.us/img534/8994/dscf7975c.jpg
http://img405.imageshack.us/img405/9721/dscf7976l.jpg
http://img837.imageshack.us/img837/9673/dscf7977m.jpg
Burada zincirimiz henüz yağsız. Aynı zincir yağını sıkıp herşeyi mahvetmemek için zinciri yağsız bıraktım. GaCCaLL'ın evine gidicez, yakın bize. Onun zincir yağı ile yağlıycaz. Fazla zorlamıyoruz motorumuzu, "yollar yokuş aşağı, çek debriyajı" yapıyoruz :)

Bu operasyonda çooook emeği ve anlatım da sıkça adı gecen GaCCaLL arkadaşımıza teşekkürlerimi sunarım. :cat: Daha süpap ayarı yapıcaz...Çok yakında...:bounce:
GaCCaLL
GaCCaLL

mavi prens
15 Mayıs 2012, 12:15
zincir -dişli baya bi temizlenmiş,hatta zincir sıfır gibi olmuş gerçekten.böyle şeylerle ugraşırken insan zevk alıyor-motorla arada bi bağ oluşuyo özene bezene yapıyorsun işini :)

---------- Post added at 11:15 ---------- Previous post was at 11:07 ----------

bu arada bende uygun bi rt125 arıyorum motoru ile oynuycam yada komple motor değiştirecegim,yani şasesi saglam motor kısmı bozuk olsa tam istediğim durumda olur :) millet sağlam motor arar biz bozuk olsun istiyoz :D

GaCCaLL
15 Mayıs 2012, 12:35
Bakmayın fotolarda öle iş yapar gibi göründüğüne, :P ben sigaraya oturunca geçti zincirin başına dedim bende madem reklam yaparsın çekeyim bi kaç fotonuda namın yörüsün :queen: ama hakkaten çok temiz oldu hatta süper oldu ama ben temizlemek için zinciri sökermiyim? Zannediyorumki sökmem o kadar zahmete girmem :P ama tatar ramazanımızın gönlü olsun dedik maksat beraberce vakit geçirmek laflamak dedik daldık alete ver ettik mazotu :mrgreen: üşenmezsem kendi zincirimide bi temizlicem ama sökmeden :mrgreen:

Syanur
15 Mayıs 2012, 12:35
Vardı bir aralar, tam hatırlamıyorum ama içanadolu şehirlerinden birindeydi, yani Ankaraya yakındı. Motor hariç herşeyi sağlam(özellikle şasesi) bir ilan vardı. ~1500 TL gibi bir fiyat çekmişti.

Gerçekten üzerine başka bir motor takmayı başarabilirseniz süper olur. Çok merak ediyorum doğrusu nasıl olacak. Ayrıca aklıma takıldı, şase numarası ile motor numarası uymayacak sanırım, o sorunun nasıl halledeceksiniz? Muaynede bakıyorlar bu numaralara diye biliyorum...

Ha buarada zinciri temizlemek için garaja indiğimde farkettim, benim alet takımları uçmuş....:jocolor: Çok canım sıkıldıydı...Ondan tembellik yapmışımdır ben:cherry:

berk_cglr
15 Mayıs 2012, 12:36
valla tebrik ediyorum acaip kiskandim haa hehe bu arada bende zinciri dislileri temizleyip 0 dan yaglicam ama bende paslanma olayida var ne tavsiye edersin hangi yagi nasil temizlememi tavsiye edersin birde gitgide bu motora isinmaya basladim azicik faha hizli gidebilse tam benlik olucak ama hizi yetersiz yani soyle 120-130 yapsa mesela

GaCCaLL
15 Mayıs 2012, 16:41
Vardı bir aralar, tam hatırlamıyorum ama içanadolu şehirlerinden birindeydi, yani Ankaraya yakındı. Motor hariç herşeyi sağlam(özellikle şasesi) bir ilan vardı. ~1500 TL gibi bir fiyat çekmişti.

Gerçekten üzerine başka bir motor takmayı başarabilirseniz süper olur. Çok merak ediyorum doğrusu nasıl olacak. Ayrıca aklıma takıldı, şase numarası ile motor numarası uymayacak sanırım, o sorunun nasıl halledeceksiniz? Muaynede bakıyorlar bu numaralara diye biliyorum...

Ha buarada zinciri temizlemek için garaja indiğimde farkettim, benim alet takımları uçmuş....:jocolor: Çok canım sıkıldıydı...Ondan tembellik yapmışımdır ben:cherry:

Hakkat uçurmuşlarmı bulamadınmı sen onları? valla yazık olmuş...


valla tebrik ediyorum acaip kiskandim haa hehe bu arada bende zinciri dislileri temizleyip 0 dan yaglicam ama bende paslanma olayida var ne tavsiye edersin hangi yagi nasil temizlememi tavsiye edersin birde gitgide bu motora isinmaya basladim azicik faha hizli gidebilse tam benlik olucak ama hizi yetersiz yani soyle 120-130 yapsa mesela

Berk sanada demeyim demeyim diye tutuyorum kendimi ama her konuda şunuda yapıcam bunuda edicem diyon arkadaş çok tutarsız geliyo bana söylediklerin hani onlara harcıyacağın paralar git bitane str al onun üzerinde oyna yahut direk asyanın supermotosunu mondi'nin supermotosunu al hani imzada bile bi tezatlık var arkadaş?

Chronix
15 Mayıs 2012, 16:56
valla tebrik ediyorum acaip kiskandim haa hehe bu arada bende zinciri dislileri temizleyip 0 dan yaglicam ama bende paslanma olayida var ne tavsiye edersin hangi yagi nasil temizlememi tavsiye edersin birde gitgide bu motora isinmaya basladim azicik faha hizli gidebilse tam benlik olucak ama hizi yetersiz yani soyle 120-130 yapsa mesela

motoru açılmış bir RT125 zaten düz yolda 110-120 yokuş aşağı da 130-140(motorun ciğerini parçalar) çok dik yokuşlar da uygun devir ve vitesler de 90-100 gidiyor.

Syanur
15 Mayıs 2012, 17:09
motoru açılmış bir RT125 zaten düz yolda 110-120 yokuş aşağı da 130-140(motorun ciğerini parçalar) çok dik yokuşlar da uygun devir ve vitesler de 90-100 gidiyor.

Ah ulan demekki biz hala açamamışız motorun ciğerini. Yada eski analog göstergelerin biraz fazla sapma ihtimali mi var ki diye düşünmüyor değilim. En fazla 110 gördüm, onda da motor çatlayacaktı. Cumartesi günü belki ~140 km lik (git gel 280km) bir yola gidicem. O zaman ilk doğru düzgün uzun yol deneyimim olur. Genel olarak motoru nasıl kullanayım, ne dersin? 2 dakka tam gaz, 3 dakka normal şeklinde mi gideyim, hep mi tam gaz gideyim. Motor oldu 4500 km, ama bence hala yeni sayılır. Nasıl bir sürüş izlesem bu km deki motoru açmak için??

berk_cglr
15 Mayıs 2012, 17:22
o imza kaldi ole bir ara elime gecmisti birtane 250 cc v motor cin mali biraz arizalari olan sonrada masrafi cok cikinca sattigim cinli chopper vardi oradan kalma o imza ama suan bakiniyorum birtane supermoto mondial ixin cok yuksek fiyat cekiyorlar 8000 e geliyor plka vs hepsi olunca o yuzdende ondan caydim biraz zaten suan ya str,ramzey qm200,asya tepee 250,hyosung yada bendeki motora vericem coskuyu piston vs buyutucem :-) suan tam olarak karar veremedim yazin bitmesini bekliyorum cunku

Syanur
15 Mayıs 2012, 17:40
o imza kaldi ole bir ara elime gecmisti birtane 250 cc v motor cin mali biraz arizalari olan sonrada masrafi cok cikinca sattigim cinli chopper vardi oradan kalma o imza ama suan bakiniyorum birtane supermoto mondial ixin cok yuksek fiyat cekiyorlar 8000 e geliyor plka vs hepsi olunca o yuzdende ondan caydim biraz zaten suan ya str,ramzey qm200,asya tepee 250,hyosung yada bendeki motora vericem coskuyu piston vs buyutucem :-) suan tam olarak karar veremedim yazin bitmesini bekliyorum cunku

Senin motorunu sat. Kuba STR al. Bak 24 ay ve 18 ay k.kartına taksit de varmış. 2 adet çıkma jant ayarla... Tamamdır. Çıkardığın orjinal jantları ve lastikleri de satarsan, masraftan kısmış olursun. İlerleyen zamanda o motora piston felan büyütürsün, en azından yaptığın masrafa değecek bir motor almış olursun. Benim görüşüme göre en mantıklı yol bu. Şahsen Mondial kafama yatmazsa, yada bu fiyatlardan hiç indirim yapmazlarsa ben de böyle bir yol izleyebilirim.

berk_cglr
15 Mayıs 2012, 18:25
ama bende bonusda asya bankda yok :-) anca kredi ile alabilirim bakalim bir arkadasim alicakmis str aliyor mayis sonu alinca bi denicem ona gore karar vericem

mavi prens
15 Mayıs 2012, 18:41
Vardı bir aralar, tam hatırlamıyorum ama içanadolu şehirlerinden birindeydi, yani Ankaraya yakındı. Motor hariç herşeyi sağlam(özellikle şasesi) bir ilan vardı. ~1500 TL gibi bir fiyat çekmişti.

Gerçekten üzerine başka bir motor takmayı başarabilirseniz süper olur. Çok merak ediyorum doğrusu nasıl olacak. Ayrıca aklıma takıldı, şase numarası ile motor numarası uymayacak sanırım, o sorunun nasıl halledeceksiniz? Muaynede bakıyorlar bu numaralara diye biliyorum...

Ha buarada zinciri temizlemek için garaja indiğimde farkettim, benim alet takımları uçmuş....:jocolor: Çok canım sıkıldıydı...Ondan tembellik yapmışımdır ben:cherry:

deme yahu arayıpta bulamadığım bişey google amcaya sordum pek bişiye rastlayamadım,öyle bişi denk gelse 250 cc mondi motoru baglatsam 1000 tl motora + arka yay sertliğinide halletsem hadi olsun ruhsata işleme dahil masraf 1500 olsun 3000 civarında yaramaz bi böcüğüm olur eşimide artçı problemide olmaz ver elini asgari 500 km :))

Syanur
15 Mayıs 2012, 19:08
Yahu be şeyi anlamıyorum, başka bir motorun şasesine başka bir motor bloğu yerleştirildiği zaman ruhsata yasal olarak işletebiliyor muyuz? Yasak diye biliyorum ben ama... Prosedür nasıl? Belirli bir maliyeti var mı ruhsata işletmek için??

mavi prens
15 Mayıs 2012, 19:28
işlenir ama kullanacagın motorun kaydı düşmüş olmalı trafikten yani pert gibi düşün,elbette ücreti var ama ne kadar nasıldır onu tam bilmiyorum bizim beyaz takkelilere sormak lazım :)

---------- Post added at 18:28 ---------- Previous post was at 18:24 ----------

gaccalının bmw side yakıyor yahu :) bizim yunusların (2009 yada 2010) f650sine şöle bi oturup bi kontak açmıştım.göstergeler zaten büyülemişti beni boşa alıp kontaga basınca anamm nası bi ses çıktı böylee içim boşaldı resmen zevkten :D öyle bir homurtu duymadım ben bana bu kadar zevk veren resmen cigerimi parçaladı içim geçti kapatıp kapatıp kontak bastım :) oturma pozisyonda mükemmeldi bana acaip bi güven verdi ama malesefff kullanamadım sadece üstünde durabildiydim :))

Chronix
15 Mayıs 2012, 21:02
Ah ulan demekki biz hala açamamışız motorun ciğerini. Yada eski analog göstergelerin biraz fazla sapma ihtimali mi var ki diye düşünmüyor değilim. En fazla 110 gördüm, onda da motor çatlayacaktı. Cumartesi günü belki ~140 km lik (git gel 280km) bir yola gidicem. O zaman ilk doğru düzgün uzun yol deneyimim olur. Genel olarak motoru nasıl kullanayım, ne dersin? 2 dakka tam gaz, 3 dakka normal şeklinde mi gideyim, hep mi tam gaz gideyim. Motor oldu 4500 km, ama bence hala yeni sayılır. Nasıl bir sürüş izlesem bu km deki motoru açmak için??

hocam şimdi o 140 km uzun yol mu bilemedim. sanırım bu bizim bir marş ile 200 -250 km gittiğimizden öyle geliyor:P tabi bir RT125 ile tek marş ile o kadar gitmek zor. olabildiğince uzun yol git ara ara düz yolda ataklar yap ama fazla zorlama.misal düz yol 100 Km/hz 15-20 dk boyunca bu hızdasın bu sefer deviri yükseltip 15-20 dk 110 ile gitmeye çalış ve bu şekilde gidişini tamamla dönüşünü de aynı şekilde 110-120 ile yapmaya çalış ama dediğim gibi bunu düz yolda yap. en azından benim yaptığım bu.

polo34
15 Mayıs 2012, 23:07
motoru açılmış bir RT125 zaten düz yolda 110-120 yokuş aşağı da 130-140(motorun ciğerini parçalar) çok dik yokuşlar da uygun devir ve vitesler de 90-100 gidiyor.

benim motor için de aynı değerler geçerli, bugün silivriye muayeneye gittim, fmf egzozu da iyice test etme imkanım oldu, yokuşlarda tıkanan makina (hızı artmıyordu, sabit kalıyordu) artık yavaş da olsa hızlanıyordu, çok rüzgar vardı, max hız denemesi yapmadım ama 80-90'a makina hemen geliyor, şu an egzozda gazı bırakınca patırtılar var, bizim karbüratör keihin pd modeliymiş, üzerinde 98 lik main jet varmış, 100 ve 102 olarak jetleri amerikadan ısmarladım, patırtılar gidecekmiş, bakalım yakıt tüketimi ne olacak, mevcut haldeki yakıt tüketimini de iş yoğunluğundan ölçemedim, motor bu aralar yatıyor, sanki yakıtı birileri yürütüyormuş gibi geliyor bana :) bu arada 97 oktan 95 oktana göre makinayı daha atak yaptı sanki, sizde durum nasıl?

mavi prens
15 Mayıs 2012, 23:57
Merhaba hocam sizin sm duruyor herhalde.bende ucuz yollu 2 kişilik uzun yollu enduro bakınıyorumda bütcem beni eski 250mct'ye itiyo.sele olayı nasıldı sizinkide?ucuz endurodan/cross'tan sm yapsak mı napsak

Syanur
16 Mayıs 2012, 09:58
@polo34 Valla 97 oktan hiç almadım. Kıyaslama yapamıycam. Yani aradaki fark varsa da olmayı versin ya :) 125cc motorlarda hissedilemeycek kadar fark olur diyorlardı. +600cc SS lerde felan tavsiye ediyorlar diye ben de hiç almadım...

@Chronix Yahu bizim de uzun yolumuz bukadar napalım :P Abimler pikniğe gidiyor da, öyle bir mesafe söz konusu şuanda. Hani daha da uzununa hiç gitmedim sen düşün, hep şehir içinde maksimum 30 dakikalık sürüşler... Dediğin gibi gitmeye çalışayım bakalım...

polo34
16 Mayıs 2012, 12:23
Merhaba hocam sizin sm duruyor herhalde.bende ucuz yollu 2 kişilik uzun yollu enduro bakınıyorumda bütcem beni eski 250mct'ye itiyo.sele olayı nasıldı sizinkide?ucuz endurodan/cross'tan sm yapsak mı napsak

2 kişi sığarsınız muhtemelen, sen çok iri değildin, mesela ben iri sayılırım, bir ince arkadaşla ist-silivri yapmışlığımız var, arkada topcase de vardı, sığdık yani, arkadaşın tabiriyle yeni üye kaydı olmuştu:) süratimizde kendisi hızlı sürücü olduğu için düzde 110, yokuş aşağı 127 olmuştu, ancak selede az titreşim var, etkilenmeniz yüksek, direksiyonda titreşim sıfır, gerçi bende orada denge topuzları da var... bu paraya bu kadar demek istemezdim ama öyle işte, sonuçta f650 değil :) bence içinde modifiye aşkı yoksa, maddi durum kısıtlı ise hiç endurodan sm vs olaylarına girme, birbirini tetikleyen bir sürü şey var, al al bitmeyebilir, lastikleri tam arazi olmadıkça asfaltta da binmen mümkün ...

mavi prens
16 Mayıs 2012, 21:19
Bugün bi ustanın yanına gittim,rt125'e 250'lik motor taksak vs konuştuk.tam randıman alamıyacagımı ve daha masraflı olacagını onun yerine org motoru rektifiye ile 200 250cc yapmak daha mantıklı oldugunu belirti toplam maliyetide 300tl civarı hallederiz dedi.o zaman rt125'den vazgeçip mct250'yi 300e yükseltmek daha mantıklı geldi bana,rt125'in üst kapak sorunu cc yükseltinde daha çabuk karşıma çıkar diye düşünüyorum.

Syanur
17 Mayıs 2012, 09:54
Bugün bi ustanın yanına gittim,rt125'e 250'lik motor taksak vs konuştuk.tam randıman alamıyacagımı ve daha masraflı olacagını onun yerine org motoru rektifiye ile 200 250cc yapmak daha mantıklı oldugunu belirti toplam maliyetide 300tl civarı hallederiz dedi.o zaman rt125'den vazgeçip mct250'yi 300e yükseltmek daha mantıklı geldi bana,rt125'in üst kapak sorunu cc yükseltinde daha çabuk karşıma çıkar diye düşünüyorum.

Yine klasik bir giriş :) ama "yurt dışında" RT için hacim yükseltmesi yapan çok fazla kişi var. Hatta Yoshimura egzoz takanlar da var. Ancak onların ne gibi sorunlarla karşılaştığını bilemiyoruz tabi. Adamlar seninki gibi amaçlar için değil tamamen fantezi :) olsun diye yapıyorlar. MCT için tahmini rahatsızlık verecek 2 şey var, zaten 250cc de biraz fazla olan yakıt tüketimi 300cc de biraz daha fazla olacaktır. Birde titreşim nasıl olur onu kestiremiyorum, o da rahatsızlık yaratabilir, özellikle uzun yollarda.

Fakat ustanın dediğini bende çok duydum. Genel olarak daha masraflı oluyor motoru komple değiştirmek. Yanlız "tam verim alamazsın..." kısmını "ben yaparım ama okadar da iyi yapamam bu işi, haberin olsun" şeklinde yorumluyorum :)

sessizsakin
17 Mayıs 2012, 12:21
Bugün bi ustanın yanına gittim,rt125'e 250'lik motor taksak vs konuştuk.tam randıman alamıyacagımı ve daha masraflı olacagını onun yerine org motoru rektifiye ile 200 250cc yapmak daha mantıklı oldugunu belirti toplam maliyetide 300tl civarı hallederiz dedi.o zaman rt125'den vazgeçip mct250'yi 300e yükseltmek daha mantıklı geldi bana,rt125'in üst kapak sorunu cc yükseltinde daha çabuk karşıma çıkar diye düşünüyorum.

olayın özü şöyle... 125 cc motorların çoğu basit bir yapıya sahip. silindir çapı ve hacim dolayısı ile de genelde çok yakın yada benzer ölçülere sahip oluyorlar...

iki türlü cc yükseltmesi yapılabiliyor.

1 - silindir bloğu rektefiye ile genişletilir... ki verimli bir yöntem değildir. çünkü motosiklet motorlarının bloğu alüminyumdur ve pistonun hareket ettiği içerideki silindir, çakma bir demir parçadır... rektefiye ile 125 cc den en fazla 130 - 135 cc'ye yükseltebilirsin... 200 cc hayal ürünü bir rakam rektefiye ile.. çünkü silindiri o kadar genişletirsen demir gömlek kalmaz :)... bu şekilde cc büyütmenin bir dez avantajı da, ileride motor rektefiye istediğinde, bu gömlek tekrar traşlanacak... gömlek cc yükseltme işleminde, motorun rektefiye kapasitesini öldürmüş olacak...

rektefiye değerlerine uygun piston ve segman takımı bulman gerekecek... bu pistonun da yüksekliği, orjinal pistonla aynı yükseklikte olması çok önemli...

-----------

2 - farklı bir silindir / piston kombinasyonu kullanmak... pratik bir şekilde, ölçüleri uyan bir silindir bloğu bulunabilir. zilyon tane çinli motor var. silindir bloğu, malzeme kalitesi bakımından motoru zayıflatacak birşey değil... günümüzde sıradan bir teknoloji bile, yeterli verimde silindir bloğu üretebiliyor...

Eğer şanslı isen, rt125'in silindir başlığını ( kam milleri, valfler falan ) değiştirmeden uyacak bir silindir bulabilirsin.. tabi silindirle beraber o silindire uyan uygun ölçüde piston segman takımı gerek...

Şanslı değil isen, krank'taki kam zinciri hizasına uyan, kam zinciri zamanlamasına uyan bir silindir başlığı ve silindir takımı da bulabilirsin....

bunun için, rt125'in yola çıktığı motor tasarımı ( yamahanın bir modeli vardı sanırım ), ve buna uyan yan sanayi parçaları biraz internetten araştırmak, ustalara sorup soruşturmak gerek... :)


RT125 alırsam benim de yapmak istediğim birşey cc yükseltmek ve bir kaç ek modifikasyon :)

mavi prens
17 Mayıs 2012, 23:21
puff ya bu iş daha bi çıkmaza girdi ben vazcayıcam bu işten-en iyisi mct250'de karar kılıp cc yerine açık hava filtresi+ateşleme bobin yükseltme ile yetinicem,yinede sagolun arkadaşlar güzel bilgiler vermişsiniz.burda bi mct buldum 14binde 2000 demiş ama bakalım..ya öyle bir yere düştümki ne motor var ne esnaf afr yahu :) gözünü seveyim istanbul özledim seni gözlerim kapalı :)))

sessizsakin
19 Mayıs 2012, 11:35
puff ya bu iş daha bi çıkmaza girdi ben vazcayıcam bu işten-en iyisi mct250'de karar kılıp cc yerine açık hava filtresi+ateşleme bobin yükseltme ile yetinicem,yinede sagolun arkadaşlar güzel bilgiler vermişsiniz.burda bi mct buldum 14binde 2000 demiş ama bakalım..ya öyle bir yere düştümki ne motor var ne esnaf afr yahu :) gözünü seveyim istanbul özledim seni gözlerim kapalı :)))

şahsım adına mct kesinlikle tavsiye etmiyorum :)...

rt125'in ölüsü bile, mct'nin en dirisinin canına okur :).... performans olarak aralarında bi uçurum yok. bakmayın mct'nin 250 olduğuna :)... mondial tarihinin en dandik motorlarından biri bana göre...

ikisinin arasında bir seçim yapacaksanız rt125 her türlü daha iyidir... tabi tarz farkına yorumum yok... ama mesela, rt125'in durma mesafesi mct'nin yarısı kadardır tahminimce...

rt125 olmaz başka olur :) ama almayın şu mct'leri diyebilirim

zenon
24 Mayıs 2012, 14:33
http://i861.photobucket.com/albums/ab171/nelsonsfc/Mineral%20City%202011/MineralCity038.jpg

Syanur
24 Mayıs 2012, 15:57
http://i861.photobucket.com/albums/ab171/nelsonsfc/Mineral%20City%202011/MineralCity038.jpg

Buyrun birine mi bakmıştınız? :wiinkk:

Güzel resim. Yamaha TW200 değil mi o??

---------- Post added at 14:57 ---------- Previous post was at 14:50 ----------

Hadi konu boş kalmasın bari;

Geçen haftasonu ki, Çamlıdere gezimizden ;
http://www.youtube.com/watch?v=s_uKQiybJYw&feature=g-upl
s_uKQiybJYw&
(Çeken kişi abim, 'yardımcı'm da kardeşim :) )

crazy wind
24 Mayıs 2012, 23:57
büyüksün mastır :)




Buyrun birine mi bakmıştınız? :wiinkk:

Güzel resim. Yamaha TW200 değil mi o??

---------- Post added at 14:57 ---------- Previous post was at 14:50 ----------

Hadi konu boş kalmasın bari;

Geçen haftasonu ki, Çamlıdere gezimizden ;
http://www.youtube.com/watch?v=s_uKQiybJYw&feature=g-upl
s_uKQiybJYw&
(Çeken kişi abim, 'yardımcı'm da kardeşim :) )